بازدید 5333

تکذیب دلالی پیوند اعضا در کشور

کد خبر: ۳۶۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲ 12 December 2013
دبیر انجمن نفرولوژی ایران با تکذیب دلالی پیوند اعضا در کشور تصریح کرد: رسانه های بیگانه با مانور روی این موضوع می خواهند افتخار پزشکی ایران را در زمینه پیوند اعضا لکه دار کنند.

به گزارش ایرنا ، دکتر ˈمحسن نفرˈ روز پنجشنبه در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران در بیمارستان لبافی نژاد تهران افزود: روزنامه شرق با انتشار گزارشی غیرواقعی خبر از دلالی پیوند اعضا و معامله پول های کلان در این حوزه داده است که واقعیت ندارد.

وی خواستار برخورد با این رسانه شد و اضافه کرد: تهیه کنندگان این گزارش از چگونگی پیوند اعضا خبر نداشته و از سوی دیگر رسانه های بیگانه هیچگاه کیفیت خوب کارهای پزشکی ایران را منعکس نمی کنند و با هدفی مشخص به این گزارش دروغ پرداخته اند.

دبیر انجمن نفرولوژی ایران گفت: امکان دلالی پیوند اعضا به هیچوجه وجود ندارد؛ برای پیوند عضو ابتدا باید از خانواده فرد دچار مرگ مغزی ، رضایت گرفت و به بیمار تعیین شده آن را پیوند زد و انتخاب بیمار و انتقال عضو پیوندی فقط با نظارت وزارت بهداشت انجام می شود.

نفر افزود: به طور مثال برای پیوند قلب ابتدا باید این عضو را در بانک پیوند در دمای منفی 80 درجه نگهداری کرد و به اینگونه نیست که قلب را در جیب گذاشته و آن را به فردی نامشخص پیوند کرد؛ و قبل از جراحی نیز گروه های خونی نیز باید با هم بررسی شده تا مطابقت داشته باشند.

وی تاکید کرد: خواستار برخورد جدی با گزارش های کذب در زمینه پیوند اعضا بوده و نگران هستیم که کیفیت پیوند اعضا در کشور زیر سووال برود.

دبیر انجمن نفرولوژی ایران یادآور شد: پیوند اعضا در کشور کاملا رایگان بوده و اعضای فروشی نداریم.

نفر افزود: پیوند اعضا از افراد دچار مرگ مغزی نیز فقط در بیمارستان های دولتی انجام شده و بیمارستان های خصوصی این کار را انجام نمی دهند.

روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه 19 آذر ماه در گزارشی با عنوان معامله «کلیه» تا 70 و «قلب» تا 200میلیون تومان منتشر کرده بود که این گزارش با واکنش های جامعه پزشکی ایران مواجه شده است.

روز گذشته نیز برخی از دست اندرکاران امور پیوند اعضا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وجود دلالی در ارتباط با پیوند اعضا در ایران را رد کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان