بازدید 45977
در پی صدور حکم پرونده دایی و قهرمانی؛

وظیفه تاریخی علی دایی و محمد رویانیان

علی دایی در‌ گفت‌وگویی ‌صریح و با بیان جزئیات اظهار داشته:‌ «سه بار به حساب قهرمانی پول واریز شده»! اکنون که حکم این پرونده صادر ‌و دایی و پرسپولیس متهم شده‌اند، افکارعمومی و رسانه‌ها از دایی و رویانیان انتظار دارند، به جای مصاحبه‌های جنجالی و بافتن آسمان و ریسمان، اسناد و مدارک خود را منتشر کرده تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!
کد خبر: ۳۶۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶ 12 December 2013
وظیفه تاریخی علی دایی و محمد رویانیانهمواره در ایران اخباری هست که زیر پوست جامعه در جریانند و شایعات‌ و سخنان غیری رسمی آن شنیده می‌شود، ولی هیچ گاه پرده از حقیقت ‌آن برداشته نمی‌شود و این باعث می‌شود تا مردم نسبت به آن موضوع در موقعیت دو‌به‌شکی قرار بگیرند و البته بیشتر طرف شایعات را بگیرند.

به گزارش «تابناک»، فساد، تبانی، زد‌و‌بند، رشوه، خرید داور، استفاده از جادوگر و هزار و یک خطای دیگر، بخشی از شایعاتی است که از گذشته‌ تا کنون در حوزه فوتبال بوده و هیچ گاه تا کنون چیزی در این زمینه به اثبات نرسیده و تنها وقتی تیمی نتیجه نگرفته یا شکستی در بازی حساسی حاصل شده، مربی و مدیرعامل مغبون، داد سخن سر می‌دهند که فساد در فوتبال را برملا ‌و دست خطا‌کاران را رو می‌کنند و پس از ‌چند‌ مصاحبه و جار و جنجال، آب‌ها از آسیاب می‌افتاد و دوباره همه ‌به زندگی معمول خود باز‌می‌گردند و این تنها «شایعه» است که در متن جامعه زنده ‌می‌ماند.

بنا بر این گزارش، پس از شکست عجیب تیم علی دایی در اصفهان و مصاحبه‌های جنجالی او پس از این دیدار، همه از لحن قرص و محکم دایی و رویانیان خوشحال شدند که برای اولین بار یک پرونده تخلف در فوتبال ایران ‌شفاف رسیدگی خواهد شد و این بار پای مدارک و اسناد در میان بود.

وظیفه تاریخی علی دایی و محمد رویانیان

اصطلاحاتی چون «داور مسابقه به سمت تیم مقابل غش کرده»، «من که شماره حساب تو (داور مسابقه) و رفقایت را نمی‌دانم» و «من دیشب با کادر فنی جلسه گذاشتم و به آن‌ها گفتم قهرمانی (داور مسابقه) به سمت آن‌ها غش کرده است»، بخشی از سخنانی است که دایی در کنفرانس خبری و پس از بازی با سپاهان مطرح کرد و پس از آن بود که در جریان برنامه نود و مصاحبه‌های جنجالی ‌بعد از آن، دایی و رویانیان حسابی از خجالت قهرمانی درآمدند و اعلام کردند که به حساب او پول واریز شده و مسائلی از این دست و کار تا جایی پیش رفت که شایعه خداحافظی محسن قهرمانی از داوری هم پیچید.

اما هرچه ‌ماجرا جلو‌تر رفت، حرف‌های دو طرف از جنبه واقعی خود به سمت و سوی جنجالی و حاشیه پیش رفت تا دلگرمی اینکه یک بار برای همیشه، پرده از واقعیت فوتبال ایران برداشته شود، به ناامیدی بدل گشت.

سرانجام زمزمه‌هایی که در خصوص تبرئه قهرمانی پیچیده بود، به واقعیت بدل شد و رویانیان و دایی شروع به مصاحبه‌های جنجالی علیه مسئولان فدراسیون و اعضای کمیته انضباطی کردند. حکم کمیته انضباطی مبنی بر محکومیت دایی و پرسپولیس و تبرئه قهرمانی صادر شد و پرسپولیس، پای کمیته استیناف را به ماجرا باز کرد.

کمیته استیناف حکمش را صادر کرد و مهدی محمدنبی مدتی جلوی ابلاغ حکم را گرفت تا سرانجام روز گذشته، حکم کمیته استیناف روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت که طی آن علی دایی به دلیل به کار بردن الفاظ زشت و تهمت زدن به داور مسابقه به دو جلسه محرومیت و هفت میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد؛ حکمی که بیانیه امروز باشگاه پرسپولیس را به دنبال داشت که در آن رویانیان از زمین برای دادخواهی پرسپولیس کمک خواسته بود.

اما این حکم کمیته استیناف چند نکته ‌دارد؛ نخست اینکه آیا این حکم عادلانه است یا خیر؟ نتیجه نظرسنجی که هم‌اکنون روی خروجی سایت تابناک است، چنین می‌گوید که مردم گزینه «ناعادلانه» بودن حکم را بیشتر پذیرفته‌اند تا عادلانه بودن آن را. علت آن هم در این است که معتقدند ‌در حق پرسپولیس اجحاف شده؛ چیزی که رویانیان هم در بیانیه امروز خود آن را «اجحاف تاریخی» خواند.

‌آنان با توجه به مصاحبه‌های پیشین مسئولان پرسپولیس و با استناد به این تئوری که «اگه دست داور رو می‌شد، پای خیلی‌ها این وسط گیر بود» بر این باورند که مسئولان فدراسیون فوتبال کمک نکردند تا پرده از واقعیت ماجرا برداشته شود و حقیقت را قربانی مصلحت کرده‌اند. این‌‌ همان قدرت گرفتن جریان شایعه در بطن جامعه است. حالا با فرض درست بودن تصور این گروه، انگشت اشاره به سوی دایی و رویانیان نشانه می‌رود تا وظیفه تاریخی‌شان را انجام دهند و در تاریخ فوتبال ایران یگانه شوند. چه اینکه این دو این همه ادعا و جار و جنجال را لابد بر پایه یکسری مستندات و شواهدی اعلام کرده‌اند؟

علی دایی در یکی از مصاحبه‌های پیش از اعلام رأی کمیته انضباطی به خبرنگاران گفته بود «شاید خیلی‌ها ندانند و شما هم ندانید؛ اما آنگونه که من اطلاع به دست آوردم، سه بار به حساب قهرمانی پول ریخته شده است، تمام سخنان من مستند است تا اگر تاکنون هم حرف نزدیم منتظر حکم کمیته انضباطی هستیم‌» و رویانیان هم در یکی از آن مصاحبه‌های جنجالی‌اش گفته که «فکر می‌کنم که مصاحبه قهرمانی که گفته بود، «اگر محکوم شوم خیلی‌ها را در فدراسیون با خودم می‌برم» تأثیر زیادی روی آقایان گذاشته است.

مسلما پای خیلی از آن‌ها هم گیر است؛ اما ما تا پایان کار می‌ایستیم و این پرونده‌ را‌‌ رها نمی‌کنیم. شخصا‌ به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنم و تصمیم خودم را گرفته‌ام. اگر قهرمانی برگردد ‌کاری می‌کنم که در تاریخ فوتبال ایران به یادگار بماند‌».
 
حالا که این همه اتهام مطرح شده و مدعیان این موضوع هم مدام از دست پر و مدرک و سند در این زمینه سخن می‌گویند، بد نیست پس از حکم کمیته استیناف این اسناد و مدارک را در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دهند تا ‌سیه‌روی شود هر که در او غش باشد...؛ انتظاری که بخشی از جامعه امیدواران به برملا شدن حقیقت هنوز منتظر آن هستند و امید دارند در روزهای آینده علی دایی و رویانیان بخشی از مستندات خود را رو کنند.

به هر حال علی دایی به روشنی گفته که «اطلاع دارد سه بار به حساب داور پول ریخته شده» و اینکه «مدارک آن هم موجود است».

وظیفه تاریخی علی دایی و محمد رویانیان

اما اگر چنین مستنداتی وجود نداشته باشد، چه می‌شود؟ اگر بررسی‌های کمیته استیناف و انضباطی درست باشد و در دستان دایی و پرسپولیس هیچ مدرک محکمه پسندی ‌نباشد، آیا آن‌ها زیر بار بردن آبروی یک داور می‌روند؟ کمیته استیناف در رأی خود به نحوه مطرح کردن موضوع توسط دایی در کنفرانس خبری اعتراض ‌و بیان کرده که به جای متهم کردن افراد در رسانه مدارک و مستنداتی را که می‌گویید، در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار می‌دادید. اگر هر جای حکم کمیته استیناف ‌مشکل داشته باشد، این بخش آن کاملا درست است. این اما انتظار از یک جامعه آرمانی است و در ایران این روز‌ها حکم صادر کردن پیش از دادرسی آسان‌تر از پیمودن مراحل قانون است.

به هر حال اگر حکم کمیته استیناف درست باشد و دایی و رویانیان مدرکی‌ نداشته باشند، علاوه بر عذر‌خواهی باید با حکمی سنگین‌تر جریمه شوند تا هزینه بردن آبروی افراد برای اهالی فوتبال اینقدر‌ها کم نباشد.

اما اگر دایی و رویانیان مدارک مستندی دارند، همان گونه که پیش از صد‌ور حکم بار‌ها از جزئیات آن سخن گفته‌اند، بد‌ نیست در یک اقدام شجاعانه آن را در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی گذار‌ند تا طشت رسوایی آنهایی که در این سال‌ها تنها به دنبال مصلحت بودند و از حقیقت گریزان از بام بیفتد. دایی و رویانیان این روز‌ها وظیفه تاریخی دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹۸
انتشار یافته: ۲۰۰
علی دایی نه دنبال شهرته نه پول ! چون دوتاشو با تلاش خودش بدست اورده!
پس احتمال اینکه حرفاش راست باشه خیلیه!
پاسخ ها
فدوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
قطعا مدرک ندارند یا اگر دارند بسیار ضعیف است والا تا حالا صد بار آن را روکرده بودند . چرا که برای دایی که در یک برنامه تلوزیونی فردی را مستقیما به رشوه گیر بودن معرفی می کند کار آسانی است که مدرک او کند . که صد البته چنین چیری نیست که اگر بود می شد دعوای فیل و فنجون که قطعا تا حالا قهرمانی مه شده بود . گشتیم نبود نگرد نیست .
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
دهه 60 سیزده سالم بود در تیمن وجوانان طلاچی 6 ماه تمرین کردم ولی همیشه زمان بازی سرپرست محترم باشگاه آقای ... بازیکنان جوانان باشگاه رو با کارتهای ما داخل زمین می کرد اونموقع همه مسولین می دونستن ولی جلوی این فسادو نگرفتن حالا ما هی بگیم فساد هست ولی قضات بگن نیست واقعیتو که نمیشه عوض کرد ما هم فوتبال زده شدیم و فوتبال رها کردیم ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
کدوم ابلهی برای رشوه گرفتن شماره حساب میده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
مخالفم چون دایی قبل از احمدی نژاد بدعت با جنجال به خواسته ات برس را برپا کرده بود
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
من با این که آذربایجانی هستم و علی دایی رو بسیار دوست دارم ولی معتقدم حرف های ایشان بر اساس شنیده هاست.
چون مطمئنم اگر مدرکی داشت تا حالا حتماٌ رو میکرد . چون تو این قضیه هر کاری کرده و هر چی دلش خواسته گفته و تیرهای آخرش رو هم زده
دیگه هیچی نداره
خدا از سر تقصیراتش بگذرد که چنین تهمتی رو به قهرمانی زد .
در ضمن یاد گرفتیم که آقای دایی هروقت تو بازی می بازه همه تقصیرات رو گردن دیگران و از جمله داور می اندازه ، این بار هم مثل همیشه
آقای رویانیان هم که از اول به هوای مدیر بحران بودن اومد تو فوتبال و مثل ایشان فقط بلده رفع مسئولیت کنه و باخت های تیمش رو گردن دیگران بیندازه و بیشتر دوست داره بازهم لقب مدیر بحران رو داشته باشه ولی افسوس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
دوستان این رای ربطی به پرونده قهرمانی نداره و فقط برای شکایت باشگاه سپاهان از دایی صادر شده.
لطفاً متن رای استیناف رو بخونین بعد مطلب بنویسین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
قهرمانی گفته بود که اگه قرار باشه بره خیلیها رو هم باخودش زیر میکشه!!
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
این دوستمون راست میگه کدوم ابلهی برای رشوه گرفتن شماره حساب میده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقایون خانوما حرص نخورید! دارن تو یه دایره محدود قضیه رو جمعش می کنن
2 جلسه محرومیت که به جایی از دایی برنمیخوره
قهرمانی هم که به دلیل عدم آمادگی جسمانی!!!! رفته آبها از آسیاب بیفته
خلاصه همه چی داره حل میشه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
مطمعناً علي دايي نه دنبال پول است و نه ازار و اذيت...و همينو بس كه " تا نباشد چيزكي ، مردم نگويند چيزها" پس حتما يه چيزي وجود داره و علي دايي ايشالا فساد را از فوتبال پاك خواهد كرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
این دوستمون خیلیم الکی حرف میزنن
چون پای کله گنده هاوسطه نمیتونن کاری کنن
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
از اول معلوم بود داستان غش کردن که بعد خود دائی رد زیرش الکی بوده. حکم دائی بخاطر خطا در روش حکمی درت است و قهرمانی نیز اگر خطا کرده باید مجازات شود و گر نه باید اعده حیثیت کند.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
قدرت هر آدمی را وسوسه می کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
ادم هرچي پولدار تر تازه سطح توقع و نيازهاش بزرگتر ميشه و فقر بيشتري خواهد داشت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
اشتباه می کنی دایی هم پول می خواد هم قدرت
علی دایی آماده ست که همه فوتبال ایران رو تعلیق کنه که حرفش رو ثابت کنه، و این یعنی ضرر برای فوتبال ملی
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
علی دایی اسطوره فوتباله ها! البته اصلا علاقه به فوتبال ندارم ولی دایی مرد فوتبال ایرانه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اگه فوتبال این باشه بهتر تعلیق بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اشتباه مثبت زدم
با نظرتان مخالفم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
این فوتبال کثیف تعلیق شده بهتره! کیسه گل جام جهانی حذف میشه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
دوستان یه خورده وسعت تفکرات رو بالا ببرین متوجه میشین که چه قدرتهایی پشت پرده هستن به خاطر همین مساله حل نمیشه
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
علی دائی فوتبال و تعلیق کنه !!!؟ مگه فیفاست؟ هه هه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
کاملا حرف شما درسته.باید مثل سابق لال بمونیم تا این رویه ادامه پیدا کنه و شما تعلیق نشی!!!!!!با هوش ..مهربون... نگران مملکت...عقل کامل...منطق خالص...استدلال منطقی!!!!
موافقم
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اگه علی دایی بتونه یکبار برای همیشه این داستان رو تمام کنه حتی به قیمت تعلیق شدن این فوتبال کثیف بهتره این کار رو بکنه
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اگه علي دايي اين كارو بكنه و مستندات را رو كنه نام او به عنوان اسطوره تاريخ فوتبال ايران به جا خواهد ماند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
بله امکان نداره اجازه بدن علی دایی حرف راست رو بزنه
آخرش یه مهمونی آشتی کنان برگذار میکنند که نه سیخ بسوزه نه کباب.
آراء نظر سنجي شما بر مبناي علائق قرمز راي دهندگان بدست آمده نه بر اثر قضاوت منصفانه .ميدانم كه منتشر نمي كنيد.
پاسخ ها
احمد16
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
نخیر من خودم استقلالیم ولی این حکم رو عادلانه نمیدونم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
من استقلالیم در این مورد از دایی حمایت میکنم البته نه صد در صد
سید رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
مگه نظر سنجی ملاک تشخیص حقه!!!!؟؟؟
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
من خودم نا عادلانه زدم چون معتقدم خیلی سنگین تر باید می بود اگر واقعا بی اساس بوده
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
و من هم تراکتور ولی حق با علی دیی هستش
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
من خودم استقلالي هستم ولي تو اين موضوع از علي دايي حمايت ميكنم چون مرد بزرگيه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
چه عجب ما استقلالی با منطقی رو دیدیم که یه بار درست قضاوت کنه.مرسی از شما
سمیرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
من ناعادلانه زدم چون اگر حرف آقای دایی راست بوده باید از ایشان تجلیل بشه و با داور برخورد بشه اگر دروغ بوده بازی با آبروست و این جریمه باید خیلی سنگین تر باشد این جریمه به قول یکی از دوستان نه سیخ بسوزه نه کباب بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقا سهیل سئوال بسیار واضحی را تابناک مطرح کرده بود اما جنابعالی توانایی خواندن سئوال را هم نداری چه برسد به اینکه بخواهی نظر بدهی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
بازم خوبه قبول داری که طرفدارای پرسپولیس بیشترن.طبق حرف خودت.حداقل این نظرسنجی اینو اثبات میکنه....
متاسفم برای فوتبالی که جای متهم و شاکی عوض می شود و به جای تنبیه خاطیان، فقط صورت مساله پاک می شود و البته در نهایت افتخار فوتبال ایران علی دایی بزرگ جریمه می شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
تاسف و تعجب نداره اگر غیر از این بود تعجب داشت
ناشناس
| Malaysia |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
این مسئله فقط در فوتبال نیست!!!
حق با کمیته استیناف است چند سالی هست که هر کسی کمی قدرت می گیرد سعی می کند دیگران را خرد کند و آبرو بری شده افتخار . آقای دائی اگر مدرک داری رو کن اگر نداری خوش گلدین.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اشالا مدارك رو رو ميكنه و نوبت شماست كه خوش بگلدين
علی دایی یعنی بهترین درتاریخ فوتبال ایران زنده باد دایی
این چیزا عادی شده برا ماها . به جرات حق با علی دایی مگر اینکه بخواهیم قبول نکیم ؟ چرا تیم سپاهان هیچ واکنشی نشان نمیده ؟ چون رشوه داده
اهالی فوتبال و از جمله علی دایی خیلی چیزها میدانند و اینکه بیان نمیکنند علتش اینه که هزینه داره.دایی هم تو این چند سال میدونسنه و مسوولیت سنگینی که در قبال تیمش داره باعث شده این مطالب رو بگه. این حکم باعث میشه ناگفته ها رو بازگو کنه...
پاسخ ها
فدوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
این که رسما میگه هست و تقریبا همه را متهم می کنه هزینه نداره . کمی بیاندیش آقا یاسر
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اقاي فدوي مثل اينكه شما از دنيا بي خبري!!!همين كه علي دايي اين مسائل رو رو كرد محكومش كردن و گفتن تو چند ساله ميدونستي و نگفتي پس تو هم متهمي و بايد جواب پس بدي.حالا بيا خوبي كن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
معلومه بیشتر از من و شما می دونه ولی دایی نشون داده تا وقتی این مسائل به نفعش باشه شکایتی نداره. مثل حرفی که بعد از اینکه مربی تیم ملی شد راجع به حکمش زد.
درست است من از اول هم گفتم که کار به سامان نخواهد رسید و فساد و ناجوانمردی در ذات فوتبال است در فوتبال اروپا و جهان هم همین است
آقایان دایی ورویانیان کاملاً از موقیعیت وجایگاه خودشون آگاهند وبه نظر نمیرسه به این سادگی به خاطر یه باخت همچین ادعایی بکنند چونکه اگه خلافش ثابت بشه بدجوری به آبروی خودشون لطمه وارد میکنند.
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
1-من تا حالا ندیده ام تیم آقای دایی ببازد و ایشان کناه آنرا به گردن کسی نیندازد .
2-اگر در فوتبال اینقدر فساد هست (که البته به احتمال زیاد فساد به وفور در فوتبال وجود دارد ) چطور میتوان باور کرد که دامن تیم بزرگی مثل پرسپولیس آلوده نشده باشد؟ چرا آقایان دایی و رویانیان باید سالها صبر کنند و بگذارند زمانیکه تیمشان باخت این موضوع را رو کنند ؟
علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
هیچ ربطی به این پرونده ندارد. اگر کار خلافی کرده باید محاکمه بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
علی دایی اسطوره است و من همیشه به ایشان ارادت دارم ولی باید کاملا این قضیه شفاف سازی بشه تا خدایی نکرده چنین تهمت بزرگی به داور وارد نشه از طرف دیگه اگه حرف ایشان صحیح است چنین وضعیتی در داوری ادامه پیدا نکنه
علی دایی راست نمیگوید اگر بازی مساوی میشد یا پیروزی میبرد آیا علی دایی باز هم چنین اتهاماتی میزد. او هر وقت شکست میخورە مثل قلعە نویی پای داور را میگیرە.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
قلعه نوعی مثل خیلی دیگر از مربی های خارجی توی همه جای دنیا بعضی مواقع اعتراض می کنه ولی هیچ وقت همچین رفتارهای عجیب و بی معنی از خودش نشون نداده. این مختص دایی.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اقا حسن همين الانش هم علي دايي رو متهم ميدونن چون دير گفته....خداييش حكم رو نگاه كن!!!
ناشناس
| Canada |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
بر فرض اگر می برد و هیچی هم نمی گفت یعنی واقعیت تغییر میکرد؟ غیر از این مورد اخیر بد نیست به تمامی مسابقات سپاهان در 2 الی 4 سال قبل به خصوص در نیمه اول و به خصوص روی خطاهای بسیار زیادی که اطراف محوطه18 گرفته میشد تا یکی از یهترین سانتر کننده ها بزنه و سه تا از بهترین دفاعهای سر زن بیان سر بزنن دقت بشه. منظور من مربی یا بازیکنان نیستند. بلکه ایجاد شرایط مناسب و بدفعات بر اساس قدرت بازیکنان خاص است. این شرایط به دفعات در ان سالها به طور غیر طبیعی ایجاد میشد. بابا به کی بگیم به خدا ما حالیمونه. همون طور که نشد المان و اطریش رو برای خذف الجزایر محکوم کنن.
استقلال سرور پرسپولیسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
تعداد موافق ها روی این کامنت وضعیت نظرسنجحی تابناک و بقیه کامنت ها رو هم نشون میده!
اصل فیلم که مهمترین مدرک است میدانید این نشان از فسادی عمیق دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
چشم بسته غیب گفتی !! په نه په آقایان در فوتبال به فکر جوانان و ورزش و نشاط جامعه هستند
کاش به جای فوتبال به ورزش دیگه ای می پرداختیم و تقویتش می کردیم. ورزشی که مظلوم باشه و هنوز دچار فساد نشده.
پاسخ ها
بی طرف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آی گفتی............. خداوکیلی این فوتبال به ظاهر ورزش همه رو بیجاره کرده . اصلا انگار ورزش های دیگه دیده نمیشن.
قهرماني خيلي تابلو داوري مي كنه نيازي به اثبات نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
آقای قهرمانی چه پول گرفته یا نگرفته الله اعلم ولی قضاوتهایش خیلی چنگی به دل نمی زنه !
افشین محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
قهرمانی اگه ریگی به کفش نداشت جلوی تصاویر پخش شده از نود از خودش دفاع میکرد.
من رای به ناعادلانه بودن رای دادم ومنظورم این بود که جرم دایی سنگین تر از این رای بود.با این اتهامات دایی باید حداقل 2سال محروم شود.پس لطفا رای من را جور دیگری تفسیر نکن تابناک جان
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
برو بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
اگر واقعا قهرمانی بی گناه بوده باید دایی دایمی از فوتبال محروم بشه تا اینجوری با آبروی آدمها بازی نکنه و اگر قهرمانی گناهکاره او هم باید از صحنه داوری محو بشه
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
امیرجان منهم موافقم . ازاین کمیته انظباتی و کمیته استیناف نمیتوان انتظار رای عادلانه داشت چون اگر فرض کنیم این رای به دلیل عدم اثبات ادعاهای علی دایی صادر شده باشد که خیلی ناعادلانه هست . مگر میشود در رسانه های عمومی بر علیه کسی اتهامی بزنی که نه فقط قهرمانی را زیر سوال میبرد بلکه کل مسولین و دست اندرکاران فوتبال را متهم میکند و این ادعاها مورد قبول کمیته های مذکور نباشد و آقای دایی را 7 ملیون تومان جریمه کرد که معادل قیمت یک جفت کفش آقای دایی هم نمیشود !! مگر جریمه نباید کارکرد بازدارندگی داشته باشه ؟اگر ادعای دایی درست بوده که باید دیگه به حال این کمیته انظباطی بیشتر گریه کرد و تاسف خورد.
علی دایی و هر مطلع دیگری وظیفه اخلاقی دارد تا مدارک را در اختیار عموم قرار دهد تا دست آنهایی که حق را باطل می کنند و بر روی شرافت و انسانیت پا می گذارند رو شود . به امید ایرانی پاک
اینکه می گی می دونم ، می دونستم ، خودش جرم بزرگیه . چرا بروز ندادی ؟
یا داشتی برای روز مبادا آتو جمع می کردی یا شریک بودی . که هر دو جرمه آقای دایی .
به درستی ونادرستی حرفهای علی دایی کاری ندارم اما سالهای متمادی درمورد تبانی درفوتبال حرف به میان آمده که تابحال کسی از پول مردم دفاع نکرده حالا که با شجاعت دایی ورویانیان شروع شده از تمام دوستان تقاضا دارم کمک کنند اگر مدارکی دارند ارائه دهند تالکه ننگ از دامن فوتبال ایران پاک شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
جرات داری برو بگو!!!! مگه بیکاری !!! یا دلت هوای محرومیت و ... کرده از پاکی صحبت می کنی ؟!!!
اگر مدرکی درمیان بود خیلی زودتر ارائه میشد. امان از عدم ظرفیت. البته بعید نیست مدرکی وجود داشته باشد از پرداخت پرسپلیس به قهرمانی در بازی های قبلی که بخاطر بازی باخت-باخت رو نمیشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
نکته همینجاست. به فرض دایی ثابت کرد پول پرداخت شده خب کی پرداخت کرده؟ کارچاق کنای علی دایی! قهرمانی هم برای این غش کرده بود چون قسط دفعه قبل رو بهش نداده بودن. به همین دلیله که با اینکه داوری به نفع سپاهان شد ولی کسی سپاهان رو مقصر ندونست.
اقایان دایی وروبانیان شهوت مطرح بودن خود وتیمشان را دارند وضرری ک ا نها به بیتالمال زدنند گسی تابحال نزده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
دوست عزیز یکم فکر کن بعد نظر بده لطفا . از علی دایی معروفتر و مطرحتر تو ورزش ایران و جهان میشناسی؟!!!
دایی ذات پاکی داره ...گرچه کمی عصبی هستش اما شان فوتبالی خودشو با دروغ از بین نمی بره...مطمئنا اون پیروز میشه و سسیاستمداران فاسد لطمه زیادی می بینند...
اگر دایی و رویانیان راست بگویند و مهمتر از آن بتوانند ادعای خود را ثابت بنمایند و رویانیان (در صورت صحت ادعا) تا پایان پای حرف خود بایستد و خودش واقعیت را فدای مصلحت نکند و از بعضی از آقایان توصیه ای نشوند خدمتی که وی (رویانیان) در صورت روشدن پرونده تباهی به فوتبال ایران می کند در یک قرن اخیر نه تنها در فوتبال ایران بلکه در ورزش ایران بیسابقه ای خواهد بود
کمیته انضباطی و استیناف ترسیده اند که اقای قهرمانی ابروی خیلی از انها را ببرد لذا به ناحق دایی را محکوم کرده اند لذا از دایی می خواهیم که مدارک خودرا در اختیار رسانه ها و فیفا قرار دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
هیچکس از علی دایی ترسناک تر نیست. اگر می خواستن بر این اساس حکم بدن قهرمانی رو قربانی می کردن.
90درصد مربیان ایران بعد باخت حرفهایی علیه مربیان مطرح میکنند وهیچوقت حرفهای خود را نتوانسته اند ثابت کنند .اما در بازیهای اروپایی حتی حق تیمی ضایع شده اما مربیان خیلی راحت با باخت کنار میایند. به نظر دایی که مردم به حق خیلی هم دوستش دارند ظرفیت او خیلی بیشتر از اینها باید باشد در غیر اینصورت فقط خودش را خراب می کند
حق با علی دایی.مطمئنا.علی دایی نه به دنبال شهرته نه به دنبال پول.چون با همت خودش تمام اینارو بدست آورده.و میشه گفت آبروی فوتبال ما علی دایی هستش.علی دایی دنبال حق بوده همیشه.چرا تا ی آدم میخواد کارشو درست پیش ببره و حرکت مثبتی تو جامعه ما انجام بده سریع میخوان نابودش کنن؟؟؟؟؟؟نمونه افرادی مثل علی دایی و سردار رویانیان.چرا عده ای میخوان اینا برکنار بشن.چرا سنگ میندازن جلو پاشون.خداییش از موقعی که سردار اومده پرسپولیس پله پله وضعیت پرسپولیس از بحران داره خارج میشه.علی دایی هم داره کار خودشو میکنه.داوری آقای قهرمانی و اون صحنه هم نیاز به توضیح نداره.همه دیدن و کارشناسا هم نظراتشونو دادن.لطفا نظرمو ثبت کنید.
متاسفم برای مردم زودباوری که هنوز علی دایی را نشناخته اند. اینکه ایشان وقتی می بازند همه را مقصر می کنند که تازگی ندارد. چرا وقتی با اشتباه داوری می برند صدایشان در نمی آید. در مورد رای خوانندگان تابناک هم که ملاک درستی برای قضاوت نیست چراکه بسیاری از طرفداران پرسپولیس مطمئنا این رای را ناعادلانه می دانند
پاسخ ها
اميرارسلان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
مگه شما استقلاليا تا حالا با اشتباه داوري هم باختين.تا ما ببينيم باختو گردنه كي ميندازين؟
اخه على جون الان ده ميليون ، بيست ميليون پوليه؟ اگه بنده خدا ميلياردى بود شايد اميدى بود. على آقا اينقدر گير نده، شتر ديدى نديدى ،
به قول معروف حق باامام حسینه(ع) ولی پلویزیدچربه
آیا باور دارید فوتبال ما پاک و خالص اداره میشود؟
و اگر کسانی مجرم باشند آیا مقاومت نمی کنند؟
آیا اگر کسی با منافع خاطیان درگیر شود بر علیه او اقدامی نمیکنند؟
شما باورتان می شود بتوان مدارک مستند از خاطیان به دست دآورد؟
در فاسد بودن فدراسیون شک نکنی و در مورد بعضی از داورها ولی دایی هم سالم نبوده ؟؟
هم نظرسنجی و هم نظرات ذیل این مطلب نشان میدهد آنقدر هم که گفتید مردم حق را به علی دایی نمی دهند. بخصوص نظر سنجی که الان که دارم می نویسم 40.12 به 59.88 است.
پرده برداشتن از یک خلاف میتواند به قیمت بر ملا شدن سایر خلافکاریها در چند سال گذشته تمام شود و کمیته های ذیربط چون اینرا میدانند فکر میکنند صدا را در نطفه خفه کنند همه چیز تمام میشود. کسی چه میداند شاید پای حضرات هم به میان کشیده شود.
من خودم فوتبالیست بودم و میدونم که حق با داییه.
فوتبال مملکت ما غرق در فساده
حق با علی دایی است. کمیته انضباتی برای اینکه دست خودش رو نشه این حکم را داده
بابا دلت خوشه . . .
این آدم ظرفیت شکست خوردن و باختن را نداره
خود شیفتگی یا نارسیسم چیست؟فرد خودشیفته همیشه حق به جانب است و دنیا باید بر محور او بچرخد و ابر و باد و مه و خورشید به خاطر او در فعالیت باشند تا این شازده دهل خان میرزا!! در آسایش زندگی کند! او همیشه از خود تعریف میکند حتی از چیزهایی که دارد و نیز از اقوام نزدیک خود.او متکبر است و انگار از دماغ فیل افتاده است. خود را بسیار زیبا با هوش و دوست داشتنی میداند. با این ویژگیها به خود حق میدهد که با دیگران مثل یک ابزار برخورد کند چون فکر میکند که از همه بالاتر است!
اگه واقعا مدرکی داره رو کنه .حرف زدن دردی دوا نمیکنه او که میگه من از هیچی نمیترسم پس اگه مدرکی داره روکنه در یک مصاحبه ی عمومی
حق با علی دایی است آقای مرتضوی که این همه پول کارگران بدبخت بیچاره ها را بین فک و فامیل و مجلسی ها تقسیم کرده چه کاری با ایشان میکنند تازه قتل های کهریزک را چه میگوئید کسی غیر از این بود الان صد بار نه هزار بار اعدامش کرده بودند به امید حق بر باطل
اگر من جاي وزير ورزش بودم پول مفت بيت المال را به اين باشگاهها نميدادم كه اينگونه حيف و ميل كنند و پول را در ساختن اماكن ورزشي عمومي ميكردم
مقصر اصلی این ماجرا علی دایی که بدون اثبات ابروی قهرمانی رو برده پس رای از این بدتر حقشه
«سه بار به حساب قهرمانی پول واریز شده»! !!!!!!!!!!!اخوب خيلي ها روزانه دها بار پول به حابشان واريز ميشه!!!!!!ایشان یکبار گفتن شب قبل پول یا قول پول را گرفته تا بطرف مقابل غش کنه!!!یکبار گفتن باندهای شرط بندی پول دادن@@یکبار گفتن چون تیم فوتسال را به قهرمانی ندادن!!یکبار گفتن قهرمانی نمایندگی رستوران پرسپولیس را میخواست ندادیم لج کرد وغش کرد!!!!!!!یه حرف استخوان دار نگفت!!وفکر کنم وکیل ایشان به ایشان گفت دیگه حرفی نزن!!!!!!!!1اما ارزو میکنم نا پاکی ها از همه ارگان ها بویژه فوتبال دور بشه!!!!!
باسلام،طرفنظر از اينكه حق با كيه،مي خواستم بگم حكم خوب وكاملا" حقوقي است وبا توجه به ،از كوره در رفتنهاي آقاي دايي شاهدهستيم.انشاا...من بعد حركاتي وادبياتي از آقاي دايي ببينيم وبشنويم كه همه از اسطوره هايشان انتظار دارند.
من فقط یک جمله ایی رو خطاب یه مدیریت تابناک عرض میکنم:
ببینید نظرسنجی در زمینه عادلانه بودن و یا عدم عادلانه بودن این موضوع منطقی نیست. چون نظر دادن در این حوزه مستلزم داشتن اطلاعات و مدارک و اسناد است. لذا برگذاری چنین نظرسنجی هایی دامن زدن به همان شایعاتی است که در ابتدای امر فرمودید که متاسفانه در جامعه ما در جریان است
با تشکر از خبرگذاری تابناک و ارزوی توفیق
فوتبالی که در استادیوم هاش اون الفاظ زشت و رکیک بکار میره! و ظاهرش هم اینست که می بینیم، واقعا چرا باید اینچنین پولهای کلانی بابت تک تک بازیکنانش پرداخت شود؟!؟
خب بگذارند بروند در کشورهای دیگر، هم ارز وارد مملکت میشود، و هم هرگاه برای تیم ملی لازم بود، فراخوانی می شوند. آنهایی هم که می مانند، با ارقام مقبول و منطقی بکار ادامه دهند. درآمد جوانی که با بیش از بیست سال ممارست، مثلا دکترای رشته ای را گرفته، مقایسه کنید با درآمد یک فوتبالیست، که جز بازی بکار مثبت دیگری نپرداخته!! ظلم نیست!؟
تابی جون تو هم انگار به سمت قهرمانی غش کردی؟!!
من پرسپولیسی هستم ...ولی خداییش علی دایی که این قدر ادعای حرفه ای گری داره نباید با هر سوت داور در کنار زمین به بالا و پایین بپره و اعتراض کنه
دایی وقتی می بازه همه را متهم می کنه غیر از خودش
عزیزان در شرایط حساس کنونی بهتره کشش ندید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
با اصل نظرت موافق نيستم، ولي از لحن كلامت خيلي خوشم اومد... ياد بعضي ها افتادم :-)
اگر هم پولی واریز شده باشد از طرف کارچاق کنای علی دایی بوده. چرا هیچکی نمیخواد مساله به این سادگی رو بفهمه؟ به فرض که دایی ثابت کرد پول واریز شده. خب کی واریز کرده؟ خود عوامل دایی! در ضمن اسطوره بودن و عناوین دایی هیچ ربطی به این داستان نداره.اینقدر فریبکاری نکنید. علی دایی بهترین فوتبالیست جهان هم باشه تو این پرونده پاش گیره و باید محاکمه بشه.
در حکم صادره باید تجدید نطر شود آنهم با حفظ ارامش -ما فوتبال سالم می خواهیم
فساد در فوتبال ایران بوده هست و خواهد بود باید اصلاحش کرد اما اصلاح این امور آدم صالح می خواد اگر مثل همیشه بگیم الان زمانش نیست فقط درمان رو به تاخیر انداختیم ....
از اول مشخص بود دایی برای تحت فشار قرار دادن داورهایی که برای پرسپولیس سوت می زنند این کار را کرده و الا اگر مدرک داشت کسی نیست که به خاطر حفظ آبروی مردم و از این حرفها تا حالا رو نکرده باشد.
اون 40%مخالف دایی استقلالی هستند که با زد وبند بالا امده بودند وقهرمانی انها مدیون امهایی مثل قهرمانی است
الان خودتون این همه مدرک بر علیه مرتضوی رو کردین .ایا حقیقت اشکار شد؟؟؟
فساد در فوتبال ایران بوده هست و خواهد بود باید اصلاحش کرد اما اصلاح این امور آدم صالح می خواد اگر مثل همیشه بگیم الان زمانش نیست فقط درمان رو به تاخیر انداختیم ....
فساد در فوتبال ایران بوده هست و خواهد بود باید اصلاحش کرد اما اصلاح این امور آدم صالح می خواد اگر مثل همیشه بگیم الان زمانش نیست فقط درمان رو به تاخیر انداختیم ....
تا کی میخواهین سرتونو مثل کبک بکنین توی برف.
حالا هی بگین پیدا کنین پرتغال فروش را.درود بر شرف و غیرت بزرگ مرد آذربایجان که سرش میره ولی حقیقت رو میگه.
اگر به بیمدرک حرف زدنه. اون زمانا میشنیدیم دایی به برانکو پول داده تا بازیش بده .یا در مورد واردات پسررویانیان.
با احترام به آقای دایی که امتیازات مثبتی چون راستی در شخصیتشون هست اما برخوردش با حوادث پیرامونش و خصوصاً ناکامی هاش هم ازنظر علمی و هم عرفی شرسار از خطاست.
تهمت، توهین و فرافکنی های متعدد خصوصاً بعد از باخت و ناکامی ها جزو عادت های ایشون شده
تلاش برای اشتفاده از یک روش قدیمی یعنی شاتنتاژ برای غلبه بر فساد واقعی در فوتبال ممکن است
قوانین حرفه ای حاکی ار اون هست که در صورت عدم اثبات تهمت های آقای دایی ایشون باید به طور جدی تنبیه بشن
دايي فكر ميكنه هميشه حق با اونه اگه راست ميگه مدركشم به مردم نشون بده
من برای آقای دایی احترام قائل هستم ولی این نوع رفتار آقای دایی مربوط به این مسابقه نمیشه و تقریبا در هر مسابقه ای که تیم دایی میبازه همین داستان تکرار میشه . از طرفی با اینکه از نوع رفتار و قضاوت آقای قهرمانی بشدت بدم می آید ولی کلاه را قاضی کنیم هیچ کسی بابت چنین صحنه ای و مقابل دوربین و آن هم پخش زنده خودش رو زیر سوال نمیبره . با این حال اگه آقای دایی مدرکی دارن ولی از ترس از دست دادن جایگاه رو نمیکنند خیانت بزرگی در حق مردم میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
دوست من به جز این بار آخه کی دایی به کسی اتهام رشوه زده ؟ چرا یکم مطالعه نمی کنید ؟
آیا کسی هست که نداند، فوتبال ما فاسد است؟!
وظیفه ی دایی نیست که سند روکنه وظیفه ی آقایونه که تحقیق کنندو صحت وسقم اون رومشخص کنند!
این قلدر باید ادب بشه که به زمین و زمان نتازه.این قلدر بازیها فقط تو لیگ ایرانه ...
یه نگاه به نتایج سپاهان بعد از رفتن قهرمانی بکنید که فقط یه برد داشته!!!همه چی دستتون میاد!!اقا ترکی تو برنامه نود کمیته داوران رو تهدید میکنه که یه چیزی بگم همه تون با خاک یکسان بشید اونوقت یه عده که معلومه طرفدار چه تیمی هستن یه جوری حرف میزنن که انگار سخت تشخیصش که تو این فوتبال چقدر فساد وجود داره!!
اصلا" فوتبال نه تویه کودکستان.آقا مگه بی مدرک و سند میشه کسی رو دزد کرد؟اینطوری که سنگ روسنگ بند نمیشه مثل همین مورد.دوستان وقتی براساس شنیده هاشون وارد این بازی شدند نمیدونستند که با طناب پوسیده ای رفتند توی چاه.من خودم شخصا"بسیارراغبم اگرواقعا" فسادی هست ازراهش برملا بشه نه بصورت غیرحرفه ای ,ناشیانه و تهمت زنی صرف
البته که حرف دایی درسته.داوار بعضی مواقع با تصمیماتشون مشکوک میزنند.با فساد وباند بازی در فوتبال باید برخورد شود
روشي كه دايي پيشه كرده روش لومپنيسم برنامه ريزي شده ولي با ريسك بالاست
رفقای آبکی برای شما هم اتفاق میفته اون موقع میبنیم منفی میزنید یا مثبت!
سلام افرادی مثل دایی با سفارش وارد فوتبال نشدن روزی گمنام وارد شدندومورد بی مهری ها قرار گرفتند برای جوانان الگو میباشند چون هرکاری انجام میدهنداعتقاد دارند ولی ثابت شده حقیقت فدای مصلحت مشود
خیلی ساده است آقایان دایی و رویانیان، مدارک مستند! خود را به قوه قضاییه ببرند (مثل سایر مردم) هم قهرمانی بخاطر غش کردنش محکوم بشه و هم کمیته استیناف. -نیازی به ابن همه جار و جنجال نیست-
در قوه قضاییه مستندات حرف اول و آخر را می زند نه توهمات آدما.- اگر این کار را نکردند ، معلوم می شود هیاهو بوده و صرفا فرد یا افرادی را بی آبرو کرده اند که باید تاوانش را پس بدهند.
در هر صورت این حکم خیلی خنده داره. اگه قهرمانی تبرئه شده باشه پس دایی و رویانیان باید تاوان بیشتری بدهند نه دوجلسه محرومیت به خاطر بازی با آبروی افراد
علی دایی جان نگران نباش و میدونم نیستی چون روزی خواهد رسید که حق مشخص بشه البته که مشخصه درود بر علی آقا
فدراسیون بازی بدی با دایی شروع کرده . دایی حالا حالاها با اینا کار داره
یارانه نقدی , آذرماه چه خبر ؟
فساد در فوتبال ایران داد می زند.
فساد در فوتبال ایران داد می زند.
مقاله شما بدون سند و مدرک دارد یک طرفه حکم می کند و قهرمانی را محکوم می کند آقای دائی اگه برای فوتبال این مملکت می سوخت فقط موقع باخت زمین و زمان را به هم نمی دوخت . اگه اقای قهرمانی مشکل داشت یک شبه آقای دایی مطلع شده و آن هم موقعی که با باخت تیمش مصادف شد
شما هم جانبداران دارید نظر می دهید اصلا به همه داورا و فدارسیون و.... بگید دست استقلال وپرسپولیس را در جام حذفی و لیگ بالا ببرید تا اینهمه قیل قال نباشد
خیلی از دست اندرکاران فدراسیون فوتبال میدونند که در این فوتبال ما رشوه و فساد بیداد میکنه .علی دایی نه به شهرت احتیاج داره نه به پول و نه به مقام چون همه اینا را با هم داره اما وقتی مبینه تو روز روشن سر تیمشو میبرن و از دقیقه دو براش پنالتی میگیرن و بازیکنشو اخراج میکنن دلش درد میگیره و ناراحت میشه و اون جمله را به زبون میاره که داور به سمت تیم مقابل غش کرده بعدشم خیلی از کسانی که درگیر این ماجراها بودن مدارکی را به رویانیان و دایی دادن تا بتونه در کمیته اخلاق و کمیته انضباطی از خودش و حق تیمش دفاع کنه ، همه چیز داشت درست پیش میرفت که قهرمانی اعلام کرد که اگر محکوم بشم پای خیلیا را میکشم وسط ف ورق برگشت و جای شاکی و متشاکی عوض شد و اخرش هم به نتیجه نخواهد رسید ..تابناک تا به حال ده تا پیام دادم که هیچ کدام درج نشده و با این جمله روبرو شدم که به علت حجم بالای پیامها در بیست و چهار ساعت اینده نظر شما درج خواهد شد که تا کنون این بیست و چهار ساعت فرا نرسیده و فکر کنم شما هم ما را سر کار گذاشته اید تا این که از تعداد بیکاران بکاهید .
تبانی و فساد کاملا مشهود است اما باز هم مصلحت!!! خیلی از آآقایون فدراسیون و دوستان شرط بندش باید از فوتبال برن اگه قهرمانی محکوم میشد،، طبیعیه که باید یه جوری قضیه را سر هم کنن،. غفط متاسفم برای این عدالت
متأسفانه چند سالیه که بگم بگم و "مدارکش موجوده" در جامعه رسم شده و هر کسی که از جایی ناراحته سعی میکنه آبروی دیگران رو ببره. در اسلام و اخلاق و قانون و ... اصل بر بی گناهیه و تا گناهکاری کسی ثابت نشده آبرو بردن در رسانه ها و مصاحبه ها و مناظره ها و ... خودش خلافه. حالا مهم نیست این ادعاها از طرف علی دایی باشه یا رئیس جمهور یا بقال سر کوچه، اگه واقعا مدرکی هست، بالاخره یک نفر توی این مملکت پیدا میشه که کاری بکنه و حتی اگه بر فرض محال همه فاسد باشند هم حداقل میشه مدارک رو منتشر کرد. خدا رو شکر اینترنت در دسترس همه هست. مگه نه اینکه در سراسر دنیا حتی مدارک سری نظامی هم در اینترنت منتشر میشه؟ اینکه داد و بیداد راه بیندازید و بگم بگم کنید بدون اینکه مدارکی نشان دهید، خود بی اخلاقی حساب میشه و کسی که این کار رو میکنه خطاکاره حتی اگر درست بگه چون مدارک رو مخفی کرده و فقط با آبروی افراد بازی میکنه.
اگه دایی راست میگه باید خیلیا واسه حداقل چندسال محروم بشن اگه هم دروغ میگه اون باید محروم شه
مگه فوتبال ایتالیا یوونتوسا با اون قدرتش نفرستاد لیگ2؟
به نظر من اینا میخوان با ترسوندن دایی صداشا خفه کنن!!!
علی دایی جان ملت حمایتت میکند درود بر عدالت
من فقط تو یه چیز موندم و اون اینکه کسی که رشوه بگیره که نتیجه رو عوض کنه طوری این کارو میکنه که به اصطلاح سینمایی ها زیر پوستی باشه نه اینکه در اولین دقایق بازی تصمیمی بگیره که همه کارشناسان وحتی خودش اونو نادرست بدونند و اشتباه واضح باشه . یه داور اگه بخواد نتیجه رو تغییر به تو صحنه های قابل تفسیر و تعبیر این کارو می کنه .
اگر آقای دایی مدارک خود را رو کنند و واقعیت ها را نشان دهند حمایت مردم را پشت سر خود خواهند داشت.
نظر سنجی در مورد یک موضوع حقوقی عجیب است اخه ما که مدارک را ندیدیم چطوری میتونیم نظر بدیم
کدومشون راست میگه
حق با دایی ست.....
میخان قضیه رو طبیعی کنن
فوتبال ایران رو با علی دایی میشناسن ایشون هم حرفی نمیزنه که وجهه شون خراب بشه پس حتما یه چیزی بوده که اعتبارشو وسط گذاشته.
خالا که بر اساس حکم قانونی آقای قهرمانی بیگناه شناخته شده امید وارم آقای قهرمانی اقدام قانونی برای این آبروبردن انجام دهد که چه خواهد شد متاسفانه آقای دایی از پرستیژ اسطوره ای سوء استفاده می کند
با سلام
با تمام احترام وجایگاهی که برای دائی قائل هستیم ایشان اگر در مورد این اتهامی که به داوران زدند اگر مدرکی ندارند باید بدتر از اینها تنبیه شوند چون آبرو واعتبار افراد زیادی را برده اند
چرا اقای دای تواون روز این مسئله رو گفت... ظاهرا این مسایل به قبل بر می گردد ، حالا اگر اقای قهرمانی وبقیه داوران هم صحبت کنند و ... اونوقت چی
سلام
آقا بالافرضم این رای منصفانه ولی یکی بیاد جوابگو باشه که چرا قهرمانی تو اون بازی چنین اشتباهی فاحشی کرد.یکی بیاد به عدالت قضاوت کنه.
ببخشيد دايي از صدقه سر مردم على دايي شده چون پولداره مى خواد بگه هر من مى گم راسته بدون اينكه چيزى مشخص بشه اومد ابروى طرف رو برد حالام حقش همينه همه رو دور زده كمى به اطرافيانش نگاه كنه در اخر بگم اين اقا مى خواد هميشه برنده باشه چطوره بازيهاشو بچه اش بياد داورى كنه كه هم رويانيان خشحال بشه هم دايي
خودشم پشیمونه
یه چیزی گفته نه راه پس داره و نه راه پیش
درود بر علي دايي، درخشان ترين ستاره ي آسمان فوتبال ايران و آسيا. درود بر دايي، صد درود و هزاران درود بر اين هميشه قهرمان ملي ايران.
آقای قهرمانی برای دفاع ازحیثیت خودوخانواده اش بایدازدایی ورویانیان به دادگاه شکایت کند.بدون مدرک که نبایدبه کسی تهمت زد.
1- رفتار آقای دایی در حد اسطوره نبود. 2- اتهامات آقای دایی بدون اسناد مثبته و محکمه پسند کار درستی نبود و باید به حکم دادگاه گردن نهد. 3- واکنش های پی در پی و احساسی و برانگیختن احساسات تماشاگران در کنار زمین و احساسی عمل کردن در حد مربی یک تیم بزرگی مثل پرسپولیس نیست. 4- قبول کنیم که باید توانایی تیم پرسپولیس را بالا ببریم. فرافکنی نکنیم و همه مشکلات را به دوش داوری نیاندازیم. تیم هایی با مربیانی گمنام هستند که نتیجه خوبی گرفته اند.
علی دایی اسطوره ایران است تا زمانیکه با غرور کاذب بیش از حدش و منم منم کردن زیادش اون را از بین نبره خیلی زود عصبی میشه و واکنش نشون میده من اگر مشاورش بودم میگفتم پاسخ هیچ گزافه ای را نده مردم خودشون تشخیص میدن و بدرستی قضاوت میکنند علی دایی در جایگاهی قرار دارد که فقط مختص خود ایشان نیست علی دایی یک آبروی ملی است و بخاطر ملت باید از خود گذشتگی بیشتری نشون بده.علی اقا امیدوارم پخته تر عمل کنی و همیشه محبوب بمانی
این جمله قهرمانی که گفته اگه محکوم بشم خیلیها رو با خودم پائین می کشم خودش یه مدرک است اگه خرده شیشه ای نداشت همچین حرفی نمی زد.
تابناك عزيز شما از كجا علت ناعادلانه بودن را صرفا به نفع آقاي دايي استنباط ميكنيد. البته اينكه آقاي دايي هرموقع دستش از همه جا كوتاه مي شود به مسائل خارج از گونه مي پردازد ، لطفا به زماني كه در برنامه نود و انتخاب سر مربي تيم ملي رجوع كنيد و صحبتهاي ايشان را بازنگري كنيد تا خيلي مسائل براي شما روشن تر شود، صرفا ناعادلانه بودن مبني بر حقانيت آقاي دايي نيست شايد خيلي از افراد هم مشابه بنده از كم بودن جريمه آقاي دايي در اين ماجرا باشد، بنده ارشيوي از صحبتهاي آقاي دايي در مسايلي كه به ضرر أيشان رأي صادر ميشود را دارا هستم،و اماده إرسال به ادرس شما ميباشم منتظر تماس شما هستم
یادتونه که قهرمانی گفت که خیلی ها رو با خودم پایین میکشم پس به نفعشون نبوده که قهرمانی را مقصر کنند
تانباشدچیزکی مردم نبندندشیشکی
در دادگاه باید مدارک رو شود. ولی یک کور هم می تواند بگوید که در بازی با سپاهان عملکرد داور یکطرفه بود و خلاف آشکار انجام داد. سابقه آقای دایی نشان میدهد که بدون مدرک اقدام نمی کند و در سابقه داور ولی بسیار جای صحبت دارد. در هر بهتر است که کار بصورت کامل از طریق دستگاه قضایی پی گیری شود.
تابی عزیز در هیچ کجای دنیا مربی یا باشگاه مستند یا مدرک تهیه نمیکنه .اگر باشگاه چیز مشکوکی مشاهده کرد به کمیسیونی خارج از افراد فدراسیون مراجعه میکنه _ این کمیسیون در فیفا کمیته اخلاق نام داره که فدراسیون از ترس تا حالا تشکیل نداده _ چنانچه ان کمیسیون هم صرفا مشکوک شوند پرونده را به نها دهای امنیتی و اطلاعاتی واگذار میکنند .همانطوریکه لچه در ایتالیا به جز فیلم بازی مدرک دیگری ارائه نکرد چون امکان شنود یا چک ایمیل یا حسابهای بانکی را نداشتند از اینرو سازمانهای اطلاعاتی و پلیس ایتالیا وارد شدند.پرونده باید به قوه قضاییه ارجاع بشه در خصوص رشوه و فساد ورود دادگستری هیچ منافاتی با قوانین فیفا نداره
دائی مرد ومرده وادعایش را ثابت می کنه مشروط بر اینکه اون بالا دستی ها به خاطر مصلحت ومنافع خودشون کتمان نکنند
نتیجه نظرسنجی که هم‌اکنون روی خروجی سایت تابناک است، به این دلیل ناعادلانه است که طرفداران زیاد پرسپولس صرفاً به طرفداری از پرسپولیس حکم را ناعادلانه دانستند اگر علی دایی مربی تیم کم طرفدار بود نتیجه نظر سنجی چیز دیگری بود.
متاسفانه این مقاله یک طرفه به قاضی رفته است. همه میدانند که در اینجور موارد مدارکی ردو بدل نمیشود وبرای همین هم برخی میگویند اگر مدرکی هست رو کنید.چرا کسی سراغ اقای قهرمانی نمی رود ببیند وقتی او می گوید اگر من محکوم شوم خیلی ها را به زیر میکشم یعنی چی؟ این خیلی ها چه کسانی هستند؟ حالا با محکوم کردن دایی فساد از فوتبال ما ریشه کن شد؟لطفا صورت مسئله را پاک نکنیم.
اینقدر تابلو بود قضاوت قهرمانی تو بازی اب سپاهان که مرغ پخته خندش میگیره ....
وقتی قهرمانی تهدید کرده خیلیا رو پایین میکشم این دقیقا خودش اعتراف به جرمه،،یعنی هم چیزی هست که و هم چیزهای دیگری هست..حالا بحث اثبات جداست ک فک کنم دایی و رویانیان اصلا مدرک درست حسابی نداشتن وگرنه از ترس افکار عمومی نمیشد رای به تبرئه خلافکار داد.
دایی مغرور است و فکر می کند هیچ کس بالاتر از او نیست. آبروی یک مرد و زن و بچه اش را جلو صدها هزار بیینده تلویزیونی برد و دم از مردانگی و خدا می زند
برای قضاوت عادلانه نظر سنجی بی معنی است بخصوص در فوتبال.
داور تبرئه نشده . حکم هم مربوط به شکایت سپاهان است
علی دایی بدون هیچ ترس و ملاحظه ای حرفاش رو میزنه تو داوری و فوتبال ما هم وجود فساد انکار ناپذیره البته نمیتوان به کل جامعه داوری هم توهین کرد
چه ربطی به قهرمانی داشت این حرفها مربوط به شکایت باشگاه بود نه قهرمانی.
تابناک داری شیطنت میکنی ها.
چرا مردم رو به جون هم مینداری؟
علی دایی نه دنبال شهرته نه پول ! چون دوتاشو با تلاش خودش بدست اورده!
پس احتمال اینکه حرفاش راست باشه خیلیه!
چند تا سوال از آقاي دايي و مردم عزيز

1_ايشون چطور شماره حساب آقاي قهرماني را داشته مگر اينكه قبلا خودشون هم به حساب آقاي قهرماني پولي را واريز كرده و سفارش كاري داده باشند مثلا در آوردن نتيجه بازي با تراكتور !

2_ چطور ميشه كه يك نفر از اينكه به حساب مالي يكي ديگه در زماني خاص چندين بار پول واريز شده خبر داره مگر اينكه اين آقا با بانك در زمينه به دست آوردن اطلاعات محرمانه سايرين همكاري تتگاتنگ داشته باشه . راستي مگه ميشه بدون اطلاع كسي از گردش مالي كسي خبر داشت ؟ و جرمي هم مرتكب نشد!!!

3_راستي مگه سمت دايي در فوتبال چيزي جز مربي گري پرسپوليس ميباشد ؟مگه مربي هاي فوتبال بجز مربي گري به كارهاي حقوقي و پليسي و امنيتي هم رسيدگي مكنند؟

تابناك جان خواهشا چاب كن .
حیف نیست برای این فوتبال این همه پول خرج می کنند اگه بخوان این پول را در تولید هزینه کنند هم این همه غیل وقال نمی شه هم چند میلیون نفر یا به قولی چند میلیون خانواده نون حلال میارند در سفره خونشون و این همه غرتی بازی ها و مافیا ها از جامعه حذف مشه من مخالف رشد فوتبال و ورزش نیستم ولی اینی که در جامعه ما هست ورزش نیست بلکه یک نوع آفت است که جامعه را فراگرفته .الی ...
باسلام ای کاش شما رسانه ای ها مانند رسانه های اروپایی به وظیفه خود عمل میکردید ونقش نظارتی خودرا ایفا میکردید منظور من این است شما دنبال پرونده فساد درفوتبال وفدراسیون بودید وبه صورت مستند گزارشهای خودرا دررسانه منتشر وبه دادگاه ارادیه میکردید مثل ماجرای تبانی درفوتبال انگلیس نه باگزارشهای ابکی خود از رنگ کفش فلان بازیکن یا ماشین فلان بازیکن ای کاش قوه قضاییه راسا اقدام میکردوای کاش....
خارجيا فوتبال ايرانو با دايي مشناسن و ما ايرانيا .....
آقا اين جماعت فراموشكار ،همون قهرماني و امثالهم برازندشونه دايي داره اشتباه مي كنه!!!!!!!!
مطمئن باشید خیلی از مسئولین فدراسیون پاشون تو قضیه گیره واسه همین تمام تلاششون رو میکنن تا قهرمانی محکوم نشه مساله خیلی روشن و واضحه
علی دایی اون موقع که با اون بی آبرویی از سرمربی تیم ملی کنار گذاشته شد.دنبال این بود که همه ی حواس ها را به خود جمع کند.مگر او کیست که به خود اجازه می دهد با آبروی خانوادگی آدمی چون قهرمانی بازی کند؟این غرور او از کجا آمده؟مگر او از مردم نیست؟پس چرا عادت به تحقیر و تهمت دارد؟



این علی دایی کیست؟؟؟؟؟؟؟؟
علی حق والحق مع علی
مانندکبک سرشونو توبرف میکنند فدراسیون ازقهرمانی ترسید
دایی دوستت داریم.
عزیزان یادتون بیاد چند سال پیش دکتر سیار این مسئله الودگی فوتبال وداوری (اقای علی خسروی)رو مطرح کر ولی بجای مقابلهبا فساد دکتر سیار گوشه نشین شد .الان اون جریان انقدر قوی ودرهم پیچیده شده که قهرمانیها با گردن افراشته وپشتوانه قوی هر کاری بخوان توفوتبال میکنن....این که سر نخه وای به ته نخ
ما همه چیزمون بهم میاد اگه فوتبالمون پاک بود باید شک کرد یه ادم قوی و پاک با یه تیم قوی وپاک با اراده های پاک باید بلندشن وپله پله ناپاکی ها را از کشور پاک کنن و هر هفته شفاف وبدون رودرواسی تو صداوسیما به مردم گزارش بدن واز تمام خط قرمزها رد بشن. خط قرمز یعنی حق مردم. پله اول اینه که تابناک این کامنتها را جهت تنویر افکارعمومی منتشر کنه
علي دايي وقتي تيمش 6بر0ببردبهترين داوري بودكه تاحالا ديده امووقتي تيمش ببازدتوپ وزمين وتماشاگروداوروهمه روبه بادانتقادمي گيردآخه يكي نيست به اين آدم بگويدتوكه مي دانستي قهرماني رشوه مي گيردتا بازي رادربياوردچراقبل بازي باسپاهان رونكردي ويااگرتيمت باسپاهان مي بردلام تاكام تكان مي دادي علي جان حق طلب وپيروحسين(ع)كسي است كه حق رادرهمه شرايط بگويدومدافع آن باشدبدون هيچگونه قيدوشرط
لازم است بدانید درست کردن این شایعات و ایجاد درگیری خود میتواند هدف باشد تا سود هایی از این درگیری ها به دست آورند.به این فکر کنید.
این که فساد تو فوتبال ما هست واسه همه عزیزان روشن و مشخصه اما اینکه از دایی یا امسال ایشان انتظار منجی شدن داشته باشیم انتظاری بیهوده و عبث است،فساد اونقد ریشه ای و نهادینه است تو فوتبال که مطمعنا پای جناب دایی و اغلب قریب به اتفاق مربیان و اهالی فوتبال گیر است،تعلل ایشان در نشان دادن مدارک دال بر این ادعاست، به نظر این حقیر تنها راه مقابله و از بین بردن فساد ،ورود سازمان بازرسی کشور
و مقابله با تمام افراد گناهکار خارج از هرگونه مصلحت اندیشی رایج در کشور است...
یاشاسین علی دایی....در تمام صحنه ها یا شجاعت می جنگدد....
دایی و رویانیان هیچ کاری نمیتوانند بکنند چون باید مدرک معتبر داشته باشند الکی تهمت زدند باید محاکمه و مجازات شوند
قهرماني از سپاهان رشوه گرفته بود و اصفهانيا با نفوذي كه در فدراسيون دارند نميزارند قهرماني محروم بشه.
ولي به چه قيمتي به قيمت محروميت دايي كه خودش مدعيه؟
چراعلی فکرمیکنه عقل کل هست؟چرافکرمیکنه پرسپولیس مال اونه؟چراهرمدیری بااون باشه مرده هرکی نباشه لابی بازه؟ چراعامل تمام باختاش داوره؟ علی دایی باکی درگیرنشده؟ کاشانی فردوسی پور؟رویانیان،پروین،استیلی؟داریوش مصطفوی، مبعلی،مسعودمرادی،جلال مرادی؟،شاه حسینی حسن زاده ،فدراسیون شطرنج،؟ شیث رضایی خدادادعزیزی،عابدزاه،علی کریمی!کریم باقری؟لیدر؟هوادار؟اقای دایی یادته باعصاباتیم ملی رفتی اردن بعنوان بازیکن تیم ملی؟چندتاگل توجام جهانی زدی؟ یادت رفته بدترین فصل پرسپولیس باتوبوده؟ یادته تو پنج بازی پرسپولیس 19گل خورد؟ کم سیاه بازی دربیار..تو چی امارنداری علی اقا؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار