بازدید 4914

الزام دولت به احیای سازمان مدیریت خلاف قانون است

کد خبر: ۳۶۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹ 10 December 2013
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های معاونت سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: الزام دولت به احیای سازمان مدیریت خلاف اصل ۱۲۶ قانون اساسی است و نظر دولت باید تامین شود.
 
به گزارش فارس، عبدالعلی تاجی با اشاره به تصویب کلیات احیای سازمان مدیریت و بودجه کشور، اظهار داشت: طی روزهای گذشته کلیات این سازمان به تصویب مجلس رسیده و امروز راجع به جزئیات آن نمایندگان نظر خواهند داد.
 
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های معاونت سرمایه انسانی رئیس جمهور در خصوص موضع دولت راجع به طرح احیای سازمان مدیریت و بودجه کشور، تصریح کرد: دولت با کلیات این طرح مخالف است، زیرا سازمان مدیریت باید یک نهاد مستقل باشد و نمی‌توان از ادغام دو معاونت نظارت راهبردی و سرمایه انسانی رئیس جمهور این سازمان را تشکیل داد.
 
 وی افزود:‌ بحث برنامه و بودجه و استخدام اداری از اختیارات رئیس جمهور است و الزام دولت به تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی خلاف اصل 126 قانون اساس است.
 
تاجی تاکید کرد: تشکیل این سازمان از وظایف رئیس جمهور بوده که بر اساس قانون اساسی تکلیف شده است و نمایندگان نمی‌توانند از ادغام دو معاونت این سازمان را تشکیل دهند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال تشکیل این سازمان است، افزود: بخش استخدام‌های اداری دولت باید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مجزا باشد، همچنین دولت معتقد به مستقل بودن این سازمان است تا بتواند در مباحث بودجه‌ای و برنامه‌های منطقه‌ای به صورت مستقل عمل کند.
 
 تاجی بیان داشت: در صورتی که در جزئیات این طرح نظر دولت تامین شود مشکلی نیست و در غیر این صورت باید منتظر نظر شورای نگهبان در مورد این طرح بود.
 
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های معاونت سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت:‌ اکنون لایحه‌ای در دست تدوین برای احیای سازمان مدیریت نداریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر