بازدید 13967
۱

اکثر رانندگان بستن زنجیرچرخ را نمیدانند

کد خبر: ۳۶۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶ 07 December 2013
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره توصیه‌های برای ایمنی سفر در جاده‌های زمستانی و همچنین توضیح تفاوت کارکرد زنجیر چرخ با لاستیک یخ شکن گفت: اکثر رانندگان بستن زنجیر چرخ را نمی‌دانند.

به گزارش تسنیم، با توجه به سرد شدن هوا و بارش بارندگی‌های متعدد در استان‌های کشور، حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات در توصیه‌هایی به رانندگان و مسافران عنوان کرد: متاسفانه اکثر رانندگان استفاده از زنجیر چرخ را نمی‌دانند به طوریکه در امدادرسانی‌های اخیر در جاده‌های کشور امدادگران هلال احمر مجبور شده‌اند به تعداد کثیری از رانندگان خودرو برای بستن زنجیر چرخ کمک کنند.

وی افزود: بر این اساس با توجه به اینکه در روزهای آینده بارندگی‌ها کم می‌شود ولی به شدت سردی هوا افزوده و شاهد یخ‌زدگی‌ها در جاده‌ها، محورها و گردنه‌ها خواهیم بود بر این اساس افراد باید زنجیر چرخ مناسب نسبت به چرخ‌های خود خریداری کنند و حتماً نیز بستن زنجیر چرخ را یاد بگیرند به طوریکه قبل از سفر حداقل یک بار بستن زنجیر چرخ را امتحان کنند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به مسئله مهم در این زمینه که در جاده‌های یخ‌زده زنجیر چرخ کاربری مناسبی ندارد، عنوان کرد: زنجیر چرخ بیشتر در جاده‌های برف‌گیر به کار می‌رود بنابراین در جاده‌های یخ‌زده باید رانندگان از چرخ‌های یخ‌شکن استفاده کنند بر این اساس اتومبیل‌های دیفرانسیل جلو مانند پراید، پژو، زانتیا و سمند باید دو چرخ جلو آنان در جاده‌های یخ‌زده به لاستیک یخ شکن مجهز شود و در جاده‌های برف‌گیر به لاستیک‌های زنجیر چرخ مجهز شود.

درخشان ادامه داد: بر این اساس خودروهایی هم که دیفرانسیل عقب هستند مانند پیکان، نیسان و وانت‌پیکان باید دو چرخ عقب آنان مجهز به لاستیک یخ‌شکن در جاده‌های یخ‌زده و همچنین در جاده‌های برف‌گیر نیز مجهز به زنجیر چرخ شود.

وی با اشاره به توصیه‌هایی برای رانندگانی که به استان‌هایی مانند البرز، مازندران، خراسان رضوی، سمنان و آذربایجان غربی، تهران، قزوین، زنجان، کردستان و همندان سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: داشتن زنجیر چرخ بسیار اهمیت دارد و رانندگان باید توجه داشته باشند که با زنجیر چرخ بیش از 60 کیلومتر در ساعت نباید سرعت داشته باشند و پس از پیمودن جاده‌های برف‌گیر یا یخ‌زده زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن را تعویض کنند که برای اتومبیل مشکلی ایجاد نشود و در نهایت این مسئله را نیز باید آگاه باشند که بستن یک لاستیک یخ شکن می‌تواند به خودرو آسیب وارد کند و حتما باید اتومبیل به دو لاستیک یخ شکن مجهز شود.

رهاسازی و بستن زنجیر چرخ برای 450 خودرو در راه مانده در 3 روز

همچنین در این راستا درخشان با اشاره به امداد رسانی گسترده در برف و کولاک به قوع پیوسته در کشور، گفت: با توجه به ریزش برف شدید در مناطق مختلف کشور، امدادگران در 3 روز گذشته عملیات های نفس گیری را پیش بردند.

وی با بیان اینکه 10 استان تحت تاثیر بارش برف و کولاک قرار گرفته بودند، افزود: استان‌ها البرز، مازندارن، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان غربی، تهران، قزوین، زنجان، کردستان و همدان با بیشترین میزان بارش و برف مواجه شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات از انتقال 2 مادر باردار در عملیات‌های هوایی و زمینی خبر داد و گفت: 4 نفر در روزهای برفی گذشته توسط نیروهای امدادی جمعیت به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند که 20 نفر از آنها دو مادر باردار از استان های قزوین و زنجان بودند که در عملیات‌های هوایی و زمینی به بیمارستان منتقل شدند.

درخشان با اشاره به رهاسازی و بستن زنجیر چرخ برای 450 خودرو در راه مانده در 3 روز گذشته، خاطرنشان کرد: 355 نیروی عملیاتی در قالب 101 تیم امدادی مشغول ارئه خدمات و امدادرسانی به حادثه دیدگان بوده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
سلام : جالب بود استفاده کردم بهتر است صدا وسیما به جای تبلیغات مکرر چای این نوع از آموزش ها را در دستور کار قرار دهد ومرتب پخش نماید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان