بازدید 9331

6 میلیارد پاداش در سازمان تامین تامین اجتماعی

کد خبر: ۳۶۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸ 03 December 2013
یک عضو کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی از اختصاص ۶ میلیارد تومان پاداش برای تنها ۴۰ نفر در مجموعه این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی رضا محجوب عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی در یک نشست خبری که صبح امروز در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اتمام بررسی تحقیق و تفحص در کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما شکر گذاریم که توانستیم گزارش این تحقیق و تفحص را در هشتم آبان ماه به کمیسیون مربوطه ارائه کنیم که این گزارش تا 15 آبان ماه به تصویب نهایی رسید و هم اکنون نیز چاپ شده است و در کلیه نمایندگان قرار دارد و امیدواریم به زودی در صحن علنی مجلس قرائت شود.

وی افزود: افرادی که ما در هیئت تحقیق و تفحص استفاده کردیم همه از کارشناسان بدنه تامین اجتماعی بودند و تنها ما از دو یا سه نفر از کارشناسان بیرون از مجموعه تامین اجتماعی استفاده کردیم و البته آنها نیز تقاضای زیادی اضافه کاری و یا مبلغی برای دستمزد خود درخواست نکردند.

این عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین ما از آقای دکتر نوربخش رئیس فعلی سازمان که به سرعت تمام نامه‌های ما را برای ارجاع به معاونت‌های مربوطه ارائه می‌کردند تشکر می‌کنیم.

همچنین از جناب آقای ربیعی و آقای فیروزآبادی که به ما برای یافتن برخی اسناد و پرونده‌ها که مفقود شده بودند کمک‌های بسیار خوبی کردند، تشکر می‌کنیم البته این مدارک تحویل کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شده است تا بعد از آن تحویل دستگاه قضایی شود.

محجوب در ادامه با اشاره به اینکه ما تا لحظه آخر آماده اصلاح گزارشات خود هستیم گفت: اگر تا زمان قرائت گزارش اسناد جدیدی به دست بیاید ما آماده اصلاح گزارش هیئت تحقیق و تفحص هستیم. وی با اشاره به مقدمه این گزارش تصریح کرد: در ابتدای گزارش سازمان تامین اجتماعی معرفی شده است تا پایان سال 91 این سازمان نزدیک به 37 میلیون و 500 هزار عضو اصلی و تبعی داشته است و بخش بزرگی از جمعیت ایران را پوشش می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخشی از گزارش به احکام دیوان عدالت اداری درباره مدیران قبلی اشاره شده است، گفت: ما پیش از این به این نکته اشاره کرده بودیم که حکم دیوان عدالت اداری کاملا قانونی است و باید در تمام رده‌های مدیریت اعمال شود. از این رو بخشی از گزارش به بی توجهی مدیران عامل و رده‌های مختلف مدیریتی سازمان تامین اجتماعی به احکام دیوان عدالت اداری اختصاص یافته است.

محجوب گفت: بخش دوم به موارد خاص همچون تخلفات اداری، واگذاری‌ها و موارد مالی خاص اختصاص یافته است که البته در آن زمینه نیز یکی از همکاران من آقای قاضی پور به عنوان مسئول گروه تفحص از سازمان و شرکت‌های تامین اجتماعی به این مسئله خواهند پرداخت.

وی افزود: در بخش واگذاری‌ها به عنوان مثال ما شاهد هستیم که در واگذاری نیم متر زمین به یک شخص با وجود پرداخت پول به متصرف شونده همچنان پول این زمین به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هم اکنون بیش از 80 هزار برگ و سند در خصوص قراردادها و همچنین مسائل مختلف مرتبط با این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین به جلسات این هیئت تحقیق وتحفص با مدیرعامل قبلی سازمان اشاره کرد و گفت: ما در پی سه جلسه با وی بسیاری از موارد را مطرح کرده و آن را مورد بررسی قرار دادیم البته دیدار ما با وی به درخواست مدیرعامل قبلی صورت گرفته است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به چاپ ویژه نامه‌ای از سوی روزنامه خورشید گفت: در این روزنامه بسیاری از قراردادهایی که ما نسبت به آن اعتراض داشتیم ذکر شد است و از جمله می‌توان به قرارداد سازمان تامین اجتماعی با شرکت سوری نت قشم اشاره کرد که در تحقیق و تفحص نیز به آن پرداخته شده است.

محجوب با اشاره به بررسی بحث حقوق‌ها در سازمان تامین اجتماعی گفت: به گونه‌ای برخی از حقوق‌ها و پاداش‌ها در مجموعه تامین اجتماعی افزایش یافته است که حتی مدیر عامل جدید این سازمان نیز طی نامه‌ای به هیئت امنا حقوق خود را غیر عادلانه عنوان کرده است.

وی افزود: از سال 86 تا 90 برخی از حقوق‌ها نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است در حالی که حقوق کارمندان و مستمربگیران این سازمان تنها 5 تا 6 درصد رشد داشته است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در سال 1386 مجموع هزینه‌های پرسنلی در مجموع 898 میلیارد تومان بوده است که طی 5 سال نزدیک به 3 برابر افزایش یافته که 2 هزار و 464 میلیارد تومان رسیده است. همچنین معوقات سازمان و بدهی‌های آن از 10 هزار میلیارد تومان به 46 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین دولت دهم در اخرین روزهای خود معدن گلگهر سیرجان را برای رفع بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی به این سازمان واگذار کرده بود اما در دولت جدید آقای جهانگیری با ارسال نامه‌ای آن را ملغا کرده است.

وی افزود: دولت جدید نیز باید به این مسئله توجه داشته باشد که باید بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی را وصول و به آن پرداخت کند.

این عضو هیئت تحقیق و تحفص از سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه بحث پاداش‌ها نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: ما شاهد هستیم که مبلغ 60 میلیارد ریال برای پاداش مالی سالی که حساب آن نیز از سوی ناظری مردود اعلام شده است درخواست شده و این پاداش تنها بین 40 تا 50 نفر توزیع می‌شود این به معنای ان است که یک نفر می‌توان گفت تا 400 میلیون تومان پاداش بگیرد، آیا این مسئله درست است؟.

محجوب همچنین با اشاره به برخی بی توجهی‌های قانونی در این سازمان و همچنین اشکالات فنی موجود گفت و برای برخی از مواد قانونی نزدیک به 18 میلیون بازرسی صورت گرفته است که بعد مشخص شده است بخش اعظم آن غیر قانونی بوده است و این مسئله نشان دهنده این مسئله است که بی قانونی تبدیل به یک عرف در این مجموعه شده است.

محجوب در پایان با اشاره به اینکه مجلس به هیچ عنوان به دنبال انتقام از مجموعه‌ای نیست گفت: خدا شاهد است که به هیچ عنوان در این باره دشمنی صورت نگرفته است. سازمان تامین اجتماعی باید از 6 طرف به وسیله قانون مهار شود، چرا که بی قانونی دراین سازمان به یک عرف تبدیل شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل