بازدید 21097

نگاه شما: مشکل نقل و انتقال معلمان

کد خبر: ۳۶۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰ 01 December 2013
با توجه به پوشش آموزش ابتدایی و متوسطه در سطح کشور، هر یک از شهروندان ایرانی در وابستگان خود، نمونه‌هایی از قشر زحمکتشی که پیشه انبیا‌ را برگزیده‌اند، دیده‌اند و اگر در ریز مسائل و مشکلات آن‌ها وارده شده باشند، شاید به برخی پرسش‌های بی‌پاسخ مشابه آنچه در زیر می‌بینید، برخورد کرده باشند:

۱ ـ چه فرقی میان کسی که در یک روستای دور افتاده تدریس می‌کند با یک دبیر یا یک آموزگار در یک شهرِ با امکانات وجود دارد؟

۲ ـ آیا هزینه رفت و برگشت یا سرویس رفت‌وآمد برای معلمان در شهرهای کوچک و روستا‌ها در نظر گرفته می‌شود؟

۳ ـ آیا زمانی را که معلمان برای رسیدن به محل کار و یا برگشت به منزل ‌می‌‌گذرانند در ساعت کار آن‌ها لحاظ می‌شود یا نه؟

۴ ـ آیا مبلغی برای جبران ساعات هدر رفته در مسیر رسیدن به محل کار، به معلمانی که مسیر طولانی و زمانی قابل توجه برای حضور در محل کار طی می‌کنند، در نظر گرفته شده است؟

۵ ـ آبا آیتمی برای سختی کار آن‌ها در نظر گرفته می‌شود (با توجه به اینکه معلمان معمولاً مشتری ثابت مسافرکش‌های بین شهری در ساعات اولیه صبح وساعات پایانی روز هستند.)

۶ ـ آیا با توجه به همزمانی بخش اعظم سال‌ تحصیلی با فصول سرد و پرباران تمهیداتی برای معلمان در نقاط سردسیر در فصل پاییز و زمستان اندیشیده شده است؟

۷ ـ آیا وزارت آموزش و پرورش نباید خود را ملزم به قانون خدمات کشوری برای برقراری سرویس رایگان ایاب و ذهاب برای شهرهای کوچک و روستا‌ها کند؟

۸ ـ آیا وزارت آموزش و پرورش نباید ملزم به تأمین شرایط اسکان موقت معلمان در شهرهای کوچک و روستا‌ها نماید؟

۹ ـ آیا وزارت آموزش و پرورش نباید برای حمایت از معلمان، تعاونی‌های مسکن خود را برای خانه‌دار شدن آن‌ها فعال کند؟

۱۰ ـ علاوه بر آن دیده شده ‌که حتی یک دبیر شیمی پس از انتقال به دلیل تبعیت از همسر از استان همدان به استان اصفهان به مقطع ابتدایی منتقل شده است؟!

۱۱ ـ همچنین دیده شده است که آیتم عائله‌مندی معلمان خانم، پس از ازدواج حذف می‌شود (؟!) در حالی که سیاستگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی پوسته بر حمایت از کانون خانواده است.

۱۲ ـ آیا با وجود این سیاستگذاری، وزارت آموزش و پرورش نباید برای پرسنل متأهل خود شرایط ویژه و تمهیداتی برای غلبه بر مشکلات مالی و اسکان خود اندیشد؟

۱۳ ـ دیده شده ‌که برخی معلمان بیش از درآمد خود، هزینه‌های اسکان و مسافرت‌های بین شهری را برای حضور در محل کار متحمل شده‌اند.

به هر شکل سال‌هاست که معلمان عزیز پیوسته ‌سختی‌های فراوان را متحمل شده و هیچ گاه ‌رفاه حرفه‌ای نداشته‌اند. پیاده سازی نظام بیمه طلایی و مانند آن گرچه گام مثبتی در راستای رفاه فرهنگیان قدری مؤثر بوده، به هیچ وجه کافی نیست. بروکراسی سنگین حاکم بر روابط اداری وزارتخانه و ادارات آموزش و پرورش نیز به این مشکلات دامن زده ‌و پیگیری حقوق و مطالبات فرهنگیان را تحت‌الشعاع قرار داده است، چرا که بیشتر اوقات «عطایش را به لقایش می‌بخشند».

به هر روی ساعات کاری نامتعارف، حقوق عقب مانده از تورم و سایر قشرهای جامعه، کاغذبازی سنگین و تعیین محل اشتغال معلمان از معضلات آن حرفه تلقی می‌شود و اگر نام «سوء‌مدیریت» را روی آن نگذاریم، می‌توان آن را مصادق عدم رسیدگی به مطالبات بحق معلمان دانست.

تعیین محل اشتغال معلمان که گاهی آن‌ها را برای سال‌های متمادی درگیر خود می‌کند و محور سؤالات ابتدای این تحریر را به خود اختصاص داده است، موجب تحمیل هزینه‌های گزاف و زحمت مسافرت‌های بین شهری کسالت آور و ناایمن برای این قشر نموده است، به گونه‌ای که کارهای ستادی در ادارات آموزش و پرورش دارای محبوبیت بیشتری در بین فرهنگیان است که این موارد از مصادیق بارز وجود ناعدالتی سیستمی در آن وزارتخانه است.

درست است که مدیریت منابع مالی و سرمایه‌ای بسیار پراهمیت است، مدیریت منابع انسانی که از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیم پیکره بزرگ آموزش و پرورش است، از اهمیت ویژه‌ای حتی بیشتر از مدیریت منابع مالی برخوردار است.

شاید ریشه‌یابی معضلی به نام «تعیین محل اشتغال» ما را به نادیده گرفتن برخی حقوق معلمان رهنمود شود، چنانکه وزارت آموزش و پرورش مانند سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها برای معلمان حق ایاب و ذهاب، سرویس‌های رایگان ایاب و ذهاب، سختی کار و کمک هزینه مسکن (یا مسکن موقت در محل کار) و یا وام تأمین مسکن در نظر بگیرد و به این واسطه بخشی از مشکلات معلمان را متحمل شود، عملاً در مدت کوتاهی به این نتیجه مهم خواهد رسید که در هر منطقه بومی سازی را در اولویت امور خود قرار دهد. در این صورت سیل درخواست‌های انتقال که هر ساله به وزارتخانه ‌می‌رسد، به شدت افت کرده، فرسودگی نیرو‌ها از بین رفته، میزان رضایتمندی و انگیزه کاری در معلمان افزایش قابل قبول خواهد یافت. چه بسا از این رهگذر بازده آموزشی و به تبع آن کیفیت فراگیری دانش آموزان نیز افزایش یابد.

به هر روی، گویا نبود آیتم‌های حقوقی و حمایتی مربوطه در فیش حقوقی معلمان از یک سو و عدم تعهد قانونی وزارتخانه به اسکان و تأمین سرویس‌های بین شهری معلمان، جای بررسی و تأمل بیشتر دارد.

بنابراین، آسیب‌شناسی و حل این مشکل به دست‌اندرکاران در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، هیأت دولت و وزارت آموزش و پرورش توصیه می‌شود.

فرستنده: قاسم مهدوی

* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۳۵
برای انتقال به تهران یک ترفندی هست که یکی از اقوام ما از آن استفاده کرده است ان هم این است که شما می توانید بی خیال معلمی شده و به عنوان اداری به تهران انتقال پیدا کنید . بعد اگر دلتان خواست می توانید در تهران معلم باشید
واقعا لذت بردم از این مقاله تون و ممنون از توجه تون.
هیچکس به مشکلات معلمینی که در مناطق محروم کار میکنند هیچ توجهی نداره و فقط شعار میدن.
این مقدار بسیار کوچکی از مشکلات این قشر زحمتکش است
متاسفانه این قضیه برای سایر کارکنان دولت هم تسری دارد و تفاوتی بین کارکنانی که در مراکز استانها و یا شهرستانها هستند با سایر کامندان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
به روستاهای دور افتاده رفت و امد نکرده ای نفست از جای گرم در میاد
با سلام
هزینه رفت و امد یک معلم دبستان تا مدرسه با دریافتی حقوق وی تفاوت زیادی نکرده و حداقل انتقالی از منطقه به منطقه که هم از لحاظ بار مالی و هم از لحاظ ترافیک و آلودگی تهران ، به نفع همه می باشد نیز به سختگیرانه ترین وجه ممکن انجام می گیرد. امام زمان به داد معلمین دبستانی برسد . ان شا, ا...
برای رفاه حال معلمان عزیز 200هزار تومان به حقوق سایرکارمندان دولت اضافه شد.
خيلي راست كفتي اما كو كوش شنوا اما نكفتى وقتي حرف تعطيلى ميشه دو ماه تعطيلى معلمها خار ميشه اما وقتى صحبت از ساعت مفيد كار ميشه نمى كويند معلمها در ساعت حداقل ٣٠ نفر ارباب رجوع دارند ودهها جشم ودستكاه نظارتى در حال برسي عملكرد اونها هستند
شما معلمان همیشه می نالید- همه اینطورند همه کارمندان دولت -شما نصف سال تعطیلید همیشه هم ناراضی اید
با سلام و عرض ادب مطالبی را هم اینجانب به آن اضافه میکنم:
چرا پدر بنده با 29 سال سابقه تدریس باید در دورترین روستا تدریس کند آنهم در کلاسی پنج پایه آیا ایشان بعد 29 سال هنوز توانایی لازم را برای چنین کاری دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
2-تمامی مزایای مادر معلمم طبق قانون زوج فرهنگی پرداخت نمیشوداز جمله عائله مندی و... ولی مالیات همیشه اولین بند کسورات فیش حقوقی است.خب اینجا هم زوج فرهنگی هستیم دیگه
3-سال قبل بود که طی حضور سرزده ریاست کل استان به همان مدرسه دورافتاده پدر بنده نسبت به استاندارد نبودن بخاری مدرسه و پاسخگو نبودن مسئولان شهرستان نسبت به این موضوع گلایه ای داشتند که در نهایت موضوع با توبیخ ایشان خاتمه یافت حال انکه همان سال بخاری کلاس اتش گرفت و خدای بزرگ شاهد است که با هوشیاری پدرم ختم به خیر شد
جالب اینکه کوچکتری تقدیری از پدر بنده نشد.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
البته خیلی ها به دلیل مزایای خدمت در روستاهای دورافتاده و راحتی کار با دانش آموزان روستایی و...ترجیح میدن شهر نیان
خواهشمند است در مورد سایر کارمندان هم بررسی کنید.
ببینید سایر ادارات هم هزینه رفت و آمد را میدهند؟
ماهی سیصد هزار تومان فقط هزینه رفت و آمد را می دهم.خواهشمند است رسیدگی فرمایید.با تشکر
خوب من هم وقتی جوان بودم روستا بودم وحالا شهر این بر اساس نظام امتیاز بندی صورت می گیرد .
با سلام کلا قانون استخدام و بعد از آن انتقال ،قوانینی مشکل آفرین وغیر جامع هستند .در سالهای قبل نیروهایی به صورت بومی در مناطقی استخدام شده اند در سالهای بعد امتیازات مختلف و پایه و گروه اینها بالا رفته و بعد از 15 - 20 سال میتوانند انتقالی بگیرند وبه شهرهای بزرگ بیایند در شرایطی که یک خانواده هستند 4 نفره یا بیشتر عروس وداماد دارند و.... با انتقال یک نفر (کارمند یا معلم مورد نظر) حدود 10 نفر یا بیشتر به شهرهای بزرگ وارد می شوند و مشکلات بعدی را هم که همه میدانید .حال برای جایگزینی این فرد باید جوانی استخدام شود که معمولا از همان شهر بزرگ میآید هفتهای چند روز در محل :ار است اما خانه وزندگی اصلی او در شهر بزرگ است . پس از نظر جمعیتی هیچ کس جانشین نیروی با سابقه نشده .ضمن انکه نیروی جدید اصلا تجربه ای هم ندارد و باید در این منطقه تجربه بیاندوزد . و دهها مشکل دیگر از این انتقال قانونی پیش آمد خواهد کرد که آگاهان خود بهتر می دانند.
پس خود قانون انتقال کلا ایراد دارد
درود بر شما ای بزرگمرد. حرف دل ما را زدی. و البته هزار درد دیگر
با سلام و تشكر از ارسال مطلب جناب آقاي قاسمي و همچنين از سايت وزين تابناك.
به اطلاع مي رسند مشكل ذكر شده گريبانگير جمعيت زيادي از فرهنگيان محترم مي باشد .سنوات گذشته قانون نقل و انتقال به تبعيت از همسر وجود داشت اما هم اكنون اين قانون فقط براي نظاميان و زوج هاي فرهنگي اجرا مي شود . در سال تحصيلي جديد اينجانب كه محل خدمتتم در شهرستان ديگري است به اتفاق همسرم براي پيگيري انتقال درخواست نموده ، و مشكلاتي از قبيل محل كار همسر،محل تحصيل فرزندان ، فاصله 50كيلومتري از محل زندگي تا آموزشگاه، مشكلات اياب و ذهاب و ....را ذكر كرده بوديم، متاسفانه هيچ گونه ترتيب اثري داده نشد .
جالب اينكه ماه قبل نيز كه براي جابجايي مراجعه نموده بوديم اداره مقصد شرط قبولي جابجايي را صدور ابلاغ در مقطع راهنمايي در روستاي ديگري دورتر از محل فعلي به دليل كمبود نيرو ذكر نمودند ، در حالي است كه اذعان داشتند همسرم آموزگار ابتدايي و مدركشان مرتبط با اين مقطع مي باشد.اما جالب تر اينكه بدانيد در بسياري از موارد انتقال و جابجايي هايي كه در مناطق آموزش و پرورش صورت مي گيرد روايط به جاي ضوايط حكمفرماست . فقط كافي است يكي از اقوام مسئولين آموزش و پرورش با اين مشكلات مواجه شده باشند در اين صورت براي قوانين موجود تبصره اضافه مي كنند .
اینجانب نیز از این قشر هستم محل زندگیم تو غرب تهرانه اما محل کارم شرق تهرانه هر روز مجبورم فاصله زیادی رو طی کنم تا برم به مدرسه با مدرک فوق لیسانس زیست شناسی به اول ابتدائی درس میگم این عینبی نداره ها و لی هر وقت میرم درخواست میکنم که من رو به نزدیکی محل سکونتم بدین انگار دارم درخواست غیر معقول میدم بابا من که خونه زندگیم اونجاست چرا باید تو این ترافیک بلند شم برم اونور تهران جالب اینجاست بعضی از همکارام هستن که از شرق و جنوب تهران میام غرب آخه بابا اینجوری که نمیشه اونایی که تو غرب زندگی مکنن باید برن شرق یا جنوب و اونایی که در شرق یا جونب هست میان غرب!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی از مهمترین مسائل معلمین وضعیت معیشتی می باشد. بعضی ها با این تصور نادرست که معلم ها دارای حکم های آن چانی هستند و... فقط به ظاهر قضیه نگاه می کنند. به عنوان مثال من خودم با مدرک لیسانس زیست شناسی و ده سال سابقه کار رقم حکم کارگزینی تقریبا یک میلیونه . از این رقم مبلغ 85 هزارتومن بابت صندوق باز نشستگی ، 60 هزارتومن بابت بیمه عمر و خدمات درمانی و تکمیلی کم میشه ! باین اوصاف خالص دریافتی میشه 845 تومان. ولی تو ادرات دیگه علاوه بر رقم حکم ، مبالغ دیگری که تو حکم قید نمی شوند رو هم ماهانه به کارکنان اختصاص میدند مثل یارانه مسکن ، ساعت اضافه کاری ، حق ایاب و ذهاب ، پول هزینه مکالمه موبایل و..... که مجموعا اگه این مزایای خارج از حکمو بخواین حساب کنید مطمئنا از خود رقم اصلی حکم هم احتمالا بیشتر میشه !! تازه بعضی از مزایای دیگه هم است که هر چند وقت به این قبیل کارکنان تعلق میگیره مثل پاداش موردی ، پاداش مرخصی ، حق لباس فرم و ورزشی و... ، ژتون غذا برای استفاده ازرستوران ها به همراه خانواده .... که اگه همشو بگم یه کتاب میشه !! الان شما قضاوت کنید یک معلم که ممکنه تحصیلاتش بیشتر از افراد شاغل در سایر ادارات باشه با چه انگیزه ای باید کار کنه ؟
با سلام و احترام
تا وقتی که مجلس ، دولت و سایر مسئولین بلند پایه منطقشان در توزیع اعتبارات این باشد که آموزش و پرورش خانواده بزرگی است و اعتباراتش هم از سایر وزارتخانه بیشتر است باشد ، همین آشه و همین کاسه .
دولت و مجلس باید به کلیه کارکنان همه وزارتخانه ها به صورت کلی به عنوان کارکنان دولت نگاه کنند و حقوقشان را نیز براساس شرایط هر شغل و .... پرداخت نماید نه اینکه اعتبارات را بین وزارتخانه ها با ضوابطی توزیع و از آنها بخواهد که با این اعتبارات همه هزینه ها را مدیریت و پرداخت کنید . البته به این صورت وزارتخانه ها و سازمانهایی با کارکنان اندک (نسبت به آموزش و پرورش ) وضعیت خیلی خوبی خواهند داشت. اگر به فکر پیشرفت فرهنگ و اینده مملکت اند باید هرچه سریعتر مشکلات معلمان را رفع و رجوع کنند و در این زمینه می توانند به کشورهای دیگر که بیشترین هزینه را در آموزش و پرورش خود انجام می دهند و چقدر هم پیشرفت کرده اند ، توجه کنند .
تمام موارد اشاره شده واقعیت دارد.
من خودم کارمند انرژی اتمی هستم و برای انتقال همسرم درخواست داده ام اما متاسفانه بدلیل عدم همکاری ها در وزارت آموزش و پرورش پیگیری هایم به نتیجه نرسیده است.
خواهشمند است موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
پاسخ ها
حمزه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
استان همدانه دیگه، مشکل که حل نمیکنند هیچ یکی هم به آن اضافه می کنند. راستی مبارک باشه!؟
HSH
خسته نباشی آقای محترم
به خیلی از سوالات خودت میتونی جواب بدی به شرط اینکه یکم فکر کنی
1.منظورتان از فرق چه فرقی است؟اگر منظورتان به لحاظ مالی است؟خب کسی که در شهر زندگی می کند هزینه هایش با کسی که در روستا زندگی می کند یکسان است؟خب طبیعتا نباید هم درآمدهای یکسان داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
درپاسخ 13_57بایدبگویم شما متن درست نخواندی ببین عزیزم بنده منزلم درشهراست ولی محل کارم درروستا که هرروز باید80کیلومترصبح زودحرکت کنم تا7-30دقیقه به محل کارم برسم حالابااین وجودهم هزینه خرج خونه دارم وهم کرایه رفت برگشت هرروزبه محل کارکه12000تومان باید به ماشینها بدهم حالا زحمت بکش بااین وجودشما جواب منوبدهید تاببینیم ماحق داریم یانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
نفهمیدی چی گفت! گفته معلم از شهر بزرگ پا میشه میره روستای دور افتاده ولی هزینه ی رفت و امدش رو نمیدن ، اما یکی نزدیک خونه ی خودش کار میکنه و نه زمانش هدر میره و نه هزینه ی رفت و امدش خیلیه
باسلام ممنونم از اینکه یکی بلاخره حرفی از معلم ها زد. باور کنید گاهی همین مسائل باعث فرو پاشی یک خانواده میشه.....
اکثر ارگانها برای جبران تاثیر تورم در زندگی کارمندان خود هزینه خدماتی که ارائه می کنند را افزایش داده اند (مثل : هزینه گذرنامه ، صدور کارت ملی ، تعویض پلاک و ...) و این پولها به سادگی آب نوشیدن از جیب معلم خارج شده و جایی وجود ندارد که جبران هزینه های زندگی معمان را بکند ! وزات آموزش و پرورش اگر نمی تواند برای تامین معیشت زندگی معلمان حقوق ها را زیاد کند لااقل در هیات دولت برای معلمان برخی معافیت های دریافت خدمات از ارگانهای دولتی را تصویب کند .
کو گوش شنوا؟
من با 18سال سابقه در یک کلان شهر تدریس دارم به نظرمن 10سالی که در مناطق محروم وروستایی کار میکردم تفاوت دارد در شهر بزرگ فقط استرس وترافیک اتلاف وقت چند ساعته برای رفت وبرگشت ومهمتر از همه هزینه های بیشتر وحقوق کمتر است
معلم خیلی وقت است جز آثار تاریخی شده دیگر کسی توجه ندارد
سلام می خواستم چند نکته رو اینجا خدمت همه عرض کنم
من هم معلم هستم و هم بنا بر ضرورت زندگی در یک شرکت کار می کنم
3 روز در هفته معلم و سه روز دیگه کارمند
خدا رو شاهد می گیرم اون سه روزی رو که توی شرکت کار می کنم اصلا منو اذیت نمی کنه اما وقتی مدرسه می رم انگار منو می خوان به زندان ببرن
کاش یکی از این آقایانی که می گن شما همش تعطیلید و باز هم اعتراض دارید رو بیارین و یک ماه با ما بیان مدرسه تا درک کنن 15 دقیقه زنگ تفریح چقدر با ارزش تر از هر زمانی دیگه میشه
توی اداره همش مگس پروونیه و بس
من هم يك فرهنگي در شهر تهران وضعيتم به مراتب بدتر است ، اجراه نشيني، دوري راه، آلودگي هوا، داشتن دانشجوي دانشگاه آزاد، حقوق بسيار كم، و بدون هيچ مزايا، تورم شهر تهران و بسيار موارد ديگر...
زندگي بسيار سخت شده و من شرمنده همسرم هستم، حتي يك مسافر كوتاه و كم خرج هو چند سال است كه نرفته ايم...
سلام.فاصله بین آموزشگاه و محل زندگی من 150 کیلومتر است اما چون دخترم در دبیرستان فرزانگان درس می خونه و پسرم دوم دبستانه امکان بیتوته در محل رو ندارم. هر چی به مسئولین منطقه میگم فقط میگن آخی!!!!!!! انگار لذت می برن که خودشون 15 دقیقه تا خونشون راه دارن و من 2 ساعت.تازه من با مدرک کارشتاسی ارشد حقوقم به مراتب از اونها کمتر هم هست.عدالت شغلی یعنی این.
آقاي مهدوي با سلام
نميدانم سمت شما چيست . وتا چه حد تيغتان ميبرد که مشکلات معلمان را به گوش مسئولين برسانيد .
اينهائي که همه فرموده ايد براي يک شاغل شايد توجيهي را ارائه کنند ولي براي يک بازنشسته چه توجيهي دارند که پرونده حقوقي او را بعد از بازنشسته شدن براي اينکه در تهران ساگن است به اين شهر منتقل نميکنند آيا مستند به بخشنامه دولت سابق اين تضيع حق و نگاه تبعيدي قابل توجيه است .
بازنشسته اي که حقوقش را سازمان ديگري ميدهد و در سن باز نشستگي به هزار و يک دليل عقلي و عاطفي ميبايست دوران آرامشش را طي کند و چه آرامشي طرفيني بالاتر ازين که در کنار فرزندانش که در تهران شاغلند ويا ازدواج نموده اند و در سن کهولت به آنان نيازمند است در کنار آنها باشد .
و حال با اين تصميم محروم کردن او از امکانات رفاهي که استاني است و کانون هاي بازنشستگي هر استان فقط به اعضاء خود ارائه ميکنند منطقي است .
آيا تا چه سني او قادراست براي کارهاي اداري خود به اين شهرستان و آن شهرستان سفر کند .
حتي از دريافت کالاهائي که دولت به عنوان سبد حمايتي اعلام ميکنند و فقط در تعاونيهاي محل بازنشستگي بايد دريافت نمود نيز محرومند .
شايسته است سازمان آموزش و پروش تهران همانند ساير سازمانها اين تضيع حقوق را که با يک کار غير کارشناسي در دولت قبل بر او تحميل شده در دولت تدبير و اميد . مطرح و ازاين قشر رفع ظلم نمايد .
به اميد پيگيري شما
و اعلام نتيجه
من فرهتگی امیدوارم هر فرهنگی در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خدمت کند انشاا... و بیعدالتی در نقل وانتقالها برطرف شود
من هم موافقم وقتی همسر من به شهری دیگر منتقل میشود چرا نباید من را منتقل کنند.به نظر شما وقتی معلمی با این حقوق ناچیز و کلی قرض و قسط و تازه همسرش در یک شهر دیگر می تواند تمرکز کند و راحت تدریس کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یازده از سابقه تدریس را در مناطق محروم کار کردم ساعت پنج صبح بیدار می شدیم و با بدبختی به تر مینال می رسیدیم گاهی مجبور بودیم تمام مسیر راه را سرپا باشیم. .تا ساعت هفت و ربع به محل کار برسیم. ....اکثر اوقات شب ساعت هشت شب به خانه بر می گشتیم. ...توی سیل و....خرابی جاده می ماندیم. ....جرممان معلم بودنمان بود و نداشتن پارتی. ...وقتی بالاخره منتقل شدیم در مرکز استان همکارهایی را می دیدیم که هرگز خارج از مرکز نرفته بودند. ...ود بهترین مدارش تدریس می کردند. .... .......ی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر