بازدید 624018
آخرین به روز رسانی در ۰۵:‌۳۰

سخنگوی اشتون: ایران و ۱+۵ به توافق رسیدند

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، در حالی وارد روز چهارم خود می‌شود که با ورود تدریجی وزرای خارجه ۵+۱ کشور‌ها، بیش از هر زمان‌ به توافق نزدیک شده‌اند. ایران در روزهای گذشته، توانست با متمرکز کردن گفت‌وگو‌ها با اشتون، خود را از اختلافات داخلی ۵+۱ دور کند. گویا تا ساعات پایانی دیشب، دو طرف‌ بر سر حق غنی‌سازی به توافق رسیده و اکنون مسائل اساسی، سرنوشت اراک و احتمالا تحریم‌ها هستند.
کد خبر: ۳۵۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶ 23 November 2013
لحظه به لحظه با چهارمین روز مذاکرات ژنو

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، در حالی وارد روز چهارم خود می‌شود که با ورود تدریجی وزرای خارجه ۵+۱ کشور‌ها، بیش از هر زمان‌ به توافق نزدیک شده‌اند. ایران در روزهای گذشته، توانست با متمرکز کردن گفت‌وگو‌ها با اشتون، خود را از اختلافات داخلی ۵+۱ دور کند. گویا تا ساعات پایانی دیشب، دو طرف‌ بر سر حق غنی‌سازی به توافق رسیده و اکنون مسائل اساسی، سرنوشت اراک و احتمالا تحریم‌ها هستند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته لاوروف، نخستین وزیر خارجه‌ای بود که خود را به ژنو رساند و دیداری صمیمانه با ظریف داشت. کری و وزرای خارجه چین و انگلیس نیز در راه ژنو هستند، ولی فابیوس و وستروله وزرای خارجه فرانسه و آلمان خود را به ژنو رسانده‌اند.

به نظر می‌رسد که مذاکرات مثبت است و البته با سختی و فشردگی به پیش می‌رود. ظریف دیروز اظهار داشت که تقریبا ۹۰ درصد راه تمام شده ‌و 10 درصد مسائل باقی مانده است. در حال حاضر، بحث اصلی بر سر جزئیاتی است که برای دو طرف دارای اهمیت بوده و نوع پرداختن به آن‌ها در متن توافق‌نامه، از سوی طرفین با حساسیت پیگیری می‌شود. ظریف البته دیروز اظهار داشت ‌تا هنگامی که روی همه چیز به توافق نرسیده باشیم، یعنی روی هیچ چیز به توافق نرسیده‌ایم.

خبرهایی که در ادامه به تدریج در حال تکمیل است، به ترتیب جدیدترین به قدیمی‌ترین چیده شده است.

05:30 - فوری: سخنگوی کاترین اشتون گفت ایران و 1+5 به توافق رسیده اند.

05:11 - شنیده‌ها و شواهد کلی حاکی از آن است که احتمالا به زودی کنفرانس خبری در ژنو برگزار می‌شود. خبرنگاران آمریکایی حاضر در ژنو هم راهی محل برگزاری نشست خبری شده‌اند.

05:00 - با وجود اینکه ساعت در ژنو 2:30 بامداد را نشان می دهد، مذاکرات همچنان ادامه دارد و هیچ خبر تأیید شده ای از توافق منتشر نشده است.

04:47 - وزرای خارجه گروه 1+5 بار دیگر به دعوت اشتون تشکیل جلسه دادند.

04:28 - سید عباس عراقچی گفت خبر نهایی شدن متن توافق را تکذیب می کند. مذاکرات همچنان ادامه دارد.

04:17 - فوری: یک منبع مطلع گفت اختلافات میان ایران و 1+5 حل شد. توافقنامه شامل چهار صفحه است که شامل متن توافق و یک بیانیه است.

03:50 - مذاکرات همچنان ادامه دارد. شواهد حاکی از آن است که کنفرانس خبری صبح یکشنبه برگزار خواهد شد.

03:24 - معاونان وزیران خارجه برای رسیدن به توافق دور جدیدی از گفت‌وگوها با یکدیگر را آغاز کردند. قرار است در این دور معاونان و کارشناسان وزیران ایران و 1+5 نشست‌های دوجانبه و چند جانبه را آغاز کنند.

02:34 - محل نشست خبری در حال آماده شدن است. رابط خبری وزارت خارجه ایران گفته است مشخص نیست نشست خبری چه زمانی انجام می‌شود.

02:14 - سخنگوی وزارت خارجه ایران به سی‌بی‌اس: گفتگوها هنوز ادامه خواهد داشت، ظریف امشب یا صبح نشست خبری خواهد داشت.

02:10 - جاستینا پاولاک، خبرنگار رویترز: دیپلمات ها می گویند هیچ کس پیش از پایان مذاکرات نخواهد خوابید. نتیجه هر چه باشد، توافق یا عدم توافق، همین امشب مشخص می شود.

02:02 - معاون وزیر خارجه آلمان گفت مذاکرات همین امشب به پایان خواهد رسید.

01:48 - سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر در محل مذاکرات تاکید کرد که "ما بر حق غنی‌سازی خود محکم هستیم و باید علاوه بر این که در عمل به رسمیت شناخته شود، استمرار آن نیز مورد پذیرش واقع شود.تا وقتی نظرمان تامین نشود به مجموعه سند مورد بحث رضایت نخواهیم داد.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: موضوع غنی‌سازی در سند مشترک مکتوب خواهد شد و غنی‌سازی ایران مورد پذیرش واقع خواهد شد. این مهم‌ترین موضوع ما در مذاکرات است.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران برای غنی‌سازی 10 سال مقاومت کرده است و در برابر تحریم‌های سیاسی و اقتصادی ایستاد؛ بنابراین هیچ توافقی که غنی‌سازی را در گفتار و عمل به رسمیت نشناسند مورد قبول ما نیست. مردم ایران به ثبت حقوق خود در سند تفاهم‌نامه مطمئن باشند.

01:35 - عراقچی: ممکن است تا نیمه شب یا صبح مذاکره کنیم و به توافق برسیم. اما بیشتر از ظهر فردا مذاکره نمی‌کنیم.

01:33 - توماس اردبرینک، مسئول دفتر نیویورک تایمز در تهران: اگر به تهران بیایید و برای اجاره یک خانه، خرید یک ماشین و یا بحث درباره یک قرارداد تلاش کنید، می فهمید که ایرانی ها بهترین مذاکره کنندگان دنیا هستند!

01:13 - عراقچی - ادامه: مذاکرات ممکن است امشب تمام نشود... غنی سازی ایران باید به صورت مکتوب در سند ذکر شود و عملاً هم وجود داشته باشد. این یکی از موارد اختلافی است که درباره آن در حال رسیدن به توافق هستیم.

01:11 - مذاکرات داخلی وزرای خارجه گروه 1+5 آغاز شد.

01:08 - عراقچی: در این مذاکرات، مواضع طرف مقابل واحد نیست. البته آن ها با هم جلسه می گذارند و اشتون به نمایندگی از آن ها صحبت می کند... مقدار زیادی توافق درباره متن حاصل شده و به مراحل آخر نزدیک شده ایم.

01:05 - «نفتالی بنت» وزیر تجارت و دارایی اسرائیل شنبه شب به تهدید علنی ایران پرداخت و گفت اگر توافق ژنو معامله‌ای بد باشد، ممکن است اسرائیل به اقدام نظامی متوسل شود.

00:54 - اکنون وزیران خارجه 1+5 در نشست داخلی به سر می‌برند و پس از جمع‌بندی، نتایج به ایران ارایه می‌شود.

00:50 - روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» جمعه شب با انتشار گزارشی نوشت مقامات اسرائیلی در تمام چند روز گذشته با تیم‌های مذاکره‌کننده حاضر در ژنو در تماس بوده و تلاش کرده‌اند بر روند مذاکرات و توافق احتمالی با ایران تأثیر بگذارند.

00:27 - نشست سه جانبه اشتون، ظریف و کری تمام شد.

00:16 - یان برمر، دانشمند علم سیاست آمریکایی: توافقی که اسرائیل و عربستان سعودی آن را دوست داشته باشند، قابل حصول نیست. توافقی که بتوانند با آن کنار بیایند، بحث دیگری است.

00:07 - یک مقام غربی به روزنامه انگلیسی گاردین گفته «واژه‌ها» محل اختلاف بین هیئت ایران و هیئت‌های کشورهای 1+5 است که در ژنو حضور دارند.

00:02 - سخنگوی هیئت روس می گوید طرفین به توافق نزدیک شده اند.

23:57 - قرار است پس از این دیدار سه جانبه، وزرای خارجه گروه 1+5 و اشتون در ساعت 9:30 دقیقه به وقت ژنو با هم دیدار کنند.

23:46 - نشست سه جانبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جان کری وزیر خارجه آمریکا لحظاتی پیش آغاز شد.

23:18 - توئیتر روحانی: همان گونه که ظریف اشاره کرده است، غنی‌سازی هرگر متوقف نخواهد شد.

23:15 - نشست اشتون و ظریف پایان یافت. وستروله به هتل بازگشت

22:55 - دیدار اشتون و ظریف شروع شد.

22:33 - در حالی که جلسه 5+1 احتمالا برای صرف شام متوقف شده است تریتا پارسی خبر می‌دهد که ممکن است به زودی 5+1 به کارشکنی در مذاکرات متهم شود.

22:20 - لاوروف نیز هتل را ترک کرد.

22:00 - نشست کاترین اشتون با وزرای خارجه 1+5 به اتمام رسید. فابیوس هتل را ترک کرد.

21:51 - خبرنگار بی‌بی‌سی: احتمالا بخشی از اختلافات بر سر موضوع غنی‌سازی، اختلاف بر سر عبارت «حق دارد» و یا «اجازه دارد» است.

21:40 - دیپلمات‌های غربی: مذاکرات احتمالا فردا هم ادامه خواهد یافت. در صورت حصول توافق کری به ژنو باز خواهد گشت.

21:20 - نشست ظریف با وزیر خارجه سوئیس پایان یافت


21:08             دیدار اشتون با وزرای خارجه 3+3 از سر گرفته شد.

21:05             دیدار ظریف و وزیر خارجه سوئیس آغاز شد.

20:50             دیدار سه جانبه ظریف با وزرای خارجه چین و روسیه تمام شد.


20:45            شاید مذاکرات به فردا هم بکشد؛ در این صورت طولانی‌ترین دور مذاکرات هسته‌ای شکل خواهد گرفت.

20:30           دیدار سه جانبه ظریف با وزرای خارجه چین و روسیه آغاز شد.

19:45          جلسه کاترین اشتون با وزرای خارجه 1+5 به منظور استراحت، متوقف شد.

19:38          هومان مجد با توجه به وضعیت بی‌حوصلگی و انتظار خبرنگاران: اکنون وضعیت یک پاسبان مشغول کشیک را درک می‌کنم.

19:36         کری فردا به لندن خواهد رفت تا با هیگ وزیر خارجه انگلیس که او هم در ژنو است و نیز با نخست وزیر لیبی دیدار کند.

19:30         هانس بلیکس مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی به بی بی سی گفته است که مطابق تفسیر او از ماده چهارم معاهده منع گسترش سلاح های اتمی (ان پی تی) غنی سازی اورانیوم حق است.

19:11        مذاکران میان خانم اشتون و وزرای خارجه گروه (5+1) برای انتقال نتایج گفت و گوی دوجانبه با آقای ظریف آغاز شده است.

19:05        برخی از شنیده ها حاکی از آن است که جان کری وزیر امورخارجه امریکا فردا باید به لندن برود. بنابراین احتمالاً امشب آخرین روز مذاکرات است.

18:50        عباس عراقچی، در جمع خبرنگاران: مذاکرات به شکل سخت و فشرده ادامه دارد.دعوا بر سر کلمات است. مشخص نیست امشب به نتیجه برسیم، بحث بر سر متوازن بودن گام‌ها است.

18:48         در حالی که جان کری بعد از گفتگوی سه جانبه با خانم اشتون و ظریف هتل محل مذاکرات را ترک کرده بود دقایقی پیش بازگشت. خبرها حاکی است که وی هم اکنون در حال گفت و گو با لاوروف وزیر خاجه روسیه است.

18:10          طبق اخبار رسیده به تابناک، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در حال دیدار با وزیر امور خارجه چین است.احتمالاً وی پس از این دیدار با خانم اشتون نیز دیدار دوجانبه ای خواهد داشت.

17:51          وزیرخارجه چین به هتل محل اقامت برگشت.

17:46          وزرای شش کشور قصد دیدار دارند، روشن نیست که آیا ظریف نیز در این دیدار حضور خواهد داشت یا خیر

17:34          مقامات غربی: در بعضی موضوعات اختلاف تنها بر سر یک کلمه است.

17:30         اسرائیلی‌ها این بار کمتر در مورد مذاکرات اظهار نظر می‌کنند. شاید به این سبب که نمی‌خواهند بیشتر به روابط خود با آمریکا آسیب بزنند.

17:05        دیدار سه جانبه ظریف، اشتون و کری پایان یافت


17:02       ویژگی این دور از مذاکرات تلاش همگانی و درز ندادن جزئیات مذاکرات به بیرون است.

16:28      هیگ وزیر خارجه انگلیس: شکاف های کوچکی در مذاکرات ژنو باقی مانده است.

15:57      وزیر خارجه چین دقایقی پیش وارد هتل اینترکنتیننتال شد. جمع وزرای خارجه شش کشور جمع شد.

15:56      حسن روحانی در تویتر خود نوشت، ما امیدواریم در صورت توافق در مذاکرات، غرب نسبت به تعهدات خود نسبت به ایران عمل نماید.

15:41       آیپک لابی طرفدار اسرائیل، به شدت موضوع لایحه تحریم‌ها را پیگیری می‌کند، صرف نظر از این که در ژنو توافقی امضا شود یا خیر. خبرنگاران شدت تقابل این لابی با دولت آمریکا را بی‌سابقه می‌دانند.

15:37        دیدار سه‌جانبه کری، اشتون و ظریف آغاز شد

15:25      به گزارش خبرنگار تابناک، مذاکرات از نظر زمان‌بندی به وضعیت پیچیده‌ای رسیده است. برنامه‌ها حتی برای 15 دقیقه بعد هم روشن نیست

15:15      ظریف در گفتگو با واحد مرکزی خبر: «مذاکره به مسایلی رسیده است که محل اختلاف طرف مقابل است و وارد مرحله نگارش متن شده‌ایم.»

چون هیئت ایرانی بر حقوق ایران تاکید دارد، باید کلمات و عبارات با دقت انتخاب شوند.

«تیم مذاکره‌کننده مقابل هرگونه زیاده‌خواهی خواهد ایستاد و هیچ توافقی وجود ندارد، مگر درباره همه مسایل توافق شود.»

به مردم اطمینان می‌دهیم که در هر توافقی، هرگز غنی‌سازی متوقف نخواهد شد.

15:13          خبری که روزن در مورد خروج فابیوس از ژنو به شکل احتمال مطرح کرده بود، توسط خبرنگاران ایرانی تکذیب شد.

14:54          سناتور باب کرک در مورد تلاشش برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران: این کار دلیل تلاش من برای رسیدن به سنا است!

14:52          روزن خبرنگار ال مانیتور: فابیوس هتل محل مذاکرات را ترک کرد. در حالی که احتمال می‌رفت وی برای تلفن به پایتخت به سفارت فرانسه برود به سمت مسیری رفته است که به فرودگاه ختم می‌شود. آیا این علامت بدی است؟

14:50              فابیوس هتل محل مذاکرات را ترک کرد

14:40             توئیتر عراقچی: روز چهارم، مذاكرات سخت و نفس گير است. وزرا آمده اند. اميدوارم براي تصميم گيريهاي سخت آماده باشند.

14:27              نشست ظریف و اشتون پایان یافت.

14:20                آیت الله جوادی آملی: تیم مذاکره کننده هسته ای با پیروزی باز می گردد و اگر این پیروزی در این دور از مذاکرات هم حاصل نشود در دورهای دیگر به دست می آید.

14:05              سخنگوی وزارت خارجه چین قبل از عزیمت به سوی ژنو: گفتگوها به مرحله نهایی رسیده است.

13:57              اخضر ابراهیمی هم وارد هتل شد؛ شاید مذاکرات ارتباطی هم با مساله سوریه داشته باشد.

13:55               هیگ در هنگام ورود به هتل محل مذاکرات: توافقی امضا نمی‌شود مگر این که همه جنبه‌های برنامه هسته‌ای ایران را در بر گیرد. اختلافات، همان اختلافات دو هفته پیش است. ما به این خاطر به این جا نیامده‌ایم که الزاما همه مسائل حل شده است بلکه به این خاطر این جا هستیم، که مسائل دشوارند.


13:42             روزن: 3+3 با هم متحدند و در حال حل کردن اختلافات با ایران هستند. نباید فراموش کرد که مشکل همیشه در جزئیات است.

13:39             دیدار سی دقیقه‌ای لاوروف و کری در 13:32 به وقت تهران پایان یافت.

13:16             دیدار لاوروف و کری آغاز شده است.

13:15              ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس هم دقایقی پیش وارد ژنو شد

13:15               روزن: هتل همان هتلی است که توافق خلع سلاح شیمیایی سوریه در آن به سرانجام رسید. کلینتون و مدودوف هم در همین هتل دکمه ری‌ست در روابط خود را فشار دادند. اکنون توافق با ایران در راه است.


13:10                 دیدار ظریف و اشتون آغاز شده است.

13:07                وستروله: شانسی واقعی برای توافق وجود دارد ولی کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.

13:05                 دیپلمات روس: برای رسیدن به توافق نهایی زود است. هنوز دو اختلاف باقی مانده است.

13:01               خبرنگار المیادین: اگر این بار هم فابیوس اوضاع را به هم بریزد، پژو و رنو هزینه آن را خواهند پرداخت.

12:54              خبرنگاران غربی در مورد شیوه بستن دهان فابیوس شوخی می‌کنند.

12:51             روزن: 15 دقیقه وقت برای احوال‌پرسی بین کری و فابیوس زیاد است. احتمالا کری به فابیوس حالی کرده است که توافق را به هم نزند.

12:50             ال مانیتور: بر اساس پیش نویس توافقی که در مذاکرات هسته ای ژنو تهیه شده، ایران در قبال برخی اقدامات طی یک دوره ۶ ماهه ۲۰ میلیارد دلار دارایی بدست می آورد که تنها ۳ میلیارد دلار از آن مربوط به دارایی های بلوکه شده این کشور است.

12:45            مایکل مان: اشتون امروز صبح با کری و فابیوس دیدار کرده است

12:33           خبرنگاران به دروغگویی نتانیاهو در باره سخنان رهبر انقلاب در مورد اسرائیل توجه کرده‌اند.

12:30          اختلافات مقامات اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با نتانیاهو بر سر مذاکرات مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

12:27         سخنگوی وزارت خارجه چین: مذاکرات با ایران در مراحل نهایی است.

12:25          دیدار فابیوس و کری در ساعت 9:54 به وقت محلی برابر با 12:24 تهران تمام شد.


12:13          کری و لاوروف نیز در ساعت 13:30 تهران دیدار خواهند کرد.

12:12           در حالی که انتظار می رفت تیم ایرانی امروز صبح نشستی خبری را برای خبرنگاران ایرانی برگزار کند و آنها را در روند جزئیات مذاکرات و دیدارهای روز گذشته بخصوص دیدارهای ظریف و اشتون قرار دهد این امر محقق نشد؛ تنها عباس عراقچی در جمع تعدادی از خبرنگاران با بیان اینکه موارد اختلافی بین دو طرف هنوز وجود دارد گفت: دستیابی به توافق نزدیک است.

12:00       قرار است فابیوس و کری در ساعت 12 به وقت تهران یکی از مهم‌ترین دیدارهای دو جانبه را انجام دهند. کری پیش از آن به مدت بیست دقیقه با اشتون دیدار کرد.

12:00      یک خبرنگار: روزی که به حرف‌های یک شاهزاده عرب گوش کنیم، روز سقوط اخلاقی آمریکا است.

11:30     بلومبرگ: شاهزاده ولید بن طلال نتانیاهو را هم شرمنده کرد. بلومبرگ به نقل از وی نوشته است که نمی‌توان اطمینان داشت که دولت اوباما در برابر ایران اقدامات درستی انجام دهد. ما - اسرائیل، عربستان سعودی و سایر کشورهای خاورمیانه- نگران هستیم.

11:26        عراقچی: اختلاف وجود دارد اما به توافق نزدیک شده‌ایم

11:17       نشست ایران و گروه 1+5 در سطح معاونین دقایقی پیش آغاز شد.

11:16     خبرنگار "گاردین" حاضر در ژنو: اینبار هم کری و فابیوس مانند دفعه قبل اولین کسانی بودند که خود را به ژنو رساندند. این امر شاید برای هماهنگ شدن بیشتر باشد.

11:09    واکنش سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا به پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر آمریکا


11:00   جلسه داخلی جان کری با وندی شرمن در حال برگزاری است. کری بعد از این جلسه با اشتون دیدار می‌کند

10:30   کری وارد ژنو شد.


10:00     کارشناسان 3+3 از ساعت ده مشغول گفتگوی داخلی هستند.

9:57      جی کارنی سخنگوی کاخ سفید: ایالات متحده امیدوار است که توافقنامه‌ای میان کشورهای غربی و ایران در مذاکرات هسته‌ای ژنو امضا شود.


مقامات 5+1 در ساعات پایانی دیشب با یکدیگر دیدارهایی داشتند.



برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸۳۸
انتشار یافته: ۳۷۴
به نظرتون برد والیبال رو مذاکرات تاثیر میذاره؟؟!
پاسخ ها
كاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خوش به حال شما!!!!!!
دوست علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
واقعا علیرضا خان جای شما در بخش مطالعات استراتژیک مجمع خالی است کجا بودین تا حالا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خوبی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
به نظر من با برد بچه های والیبال الان دست بالا تو مذاکرات با ما هست.
ایرانی امیدوار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
امیدوارم همه چی ختم به خیر بشه و با اعلام امضا موافقتنامه تا پایان امروز همه ایرانی ها به خیابان رفته و جشن شادی و صلح طلبی برگزار کنند. آماده باشیم
کاظم از قزوین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
100 درصد والیبال در مذاکرات موثره.
کارشناس ارشد مطالعات استراتژیک
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خوب علی رضا جان میگم اگر به نظرت این برد واسه ما خوب بوده برو پیشنهاد بده یه مسابق کشتی و تکواندو هم باهاشون بزاریم
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
جناب ايراني اميدوار:
لطفا جو گير نشويد!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
فعلا ظریف والیبال با دستش پر شده ببینیم ظریف مذاکرات چی کار میکنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
دوستانی که مخالف این نظر بودن جوابشونو گرفتن؟؟؟
محمد
| Romania |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بله به نظر بنده هم "ایرانی امیدوار" جوگیر نشد لطفا، حتی اگه به توافق برسیم دلیلی برای نمایش خیابانی در این مورد وجود نداره!هر چیزی رو اینقدر لوس نکنید و بگذارید در جای صحیح خودش استفاده بشه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
احتمالا اين باعث ميشه جان كري توافق رو بهم بزنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ظریفِ والیبال که موفق شد امیدوارم ظریفِ دولت هم موفق بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بله 3 بر 2 بنفع ما میشه .
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
اصلا والیبال چه ربطی به مذاکرات داره!
انگار دفعه اولمونه با آمریکایی ها توی مسابقات ورزشی بازی میکنیم.
نه بردمون تاثیر داره نه باختمون.
raheel
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بسیار مایه ی گشایش خاطر ما گشتید بسیار خندیدیم....
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
والیبال فقط یک امریکا رو بردیم توی سیاست کل دنیا رو باید ببریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خدا پشت پناه آقای ظریف باشه به قول خودشون دارن یک نبرد دیپلماتیک رو پیش میبرن پس رمز ما در این جنگ دیپلماتیک فقط مرگ بر امریکا هست و بس
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خودت میتونی یه جوابی به این سئوالت بدی
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بابا اين بنده خدا يه شوخي كرده....
چرا اينقدر جدي ميگيريد؟
به نظرم شوخيه جالبي هم بوده
سبحان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
عجب اشتباهی کردیم ها.باید به جای ظریف این آقا علیرضا رو میفرستادیم ژنو.اصلا تو مسائل سیاسی یلی هست برا خودش
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
آرش از صبح حیرت کردم از جواب مردم به حرفم!!
الان تو تنها کسی هستی که میدونی من شوخی کردم.

تازه من دانشجو رشته حقوق ام!!
عزراییل
| United States |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
این جاست که بهشت برای تیم مذاکره کنندمون واجب میشه واقعا جربزه میخواد که یک تنه با 6 قدرت سازش و مذاکره کردن
به خدا جلوی این کافرا باید ایستاد اینا حرف زور میفهمن همونطوریکه حرف زور میزنن... مرگ بر اسراییل نحس نجس
پاسخ ها
سعیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
به نظرم این حرفا خوب نیست...باید مذاکر ه کرد و با صحبت به نتیجه رسید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
استاد! ایستادگی فقط زدن زیر میز نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
تا کی میخوایی دعوا کنیم
مگه همه چیز دعواست؟
اگه لازم به جنگیدن باشه همه هستن ولی تا لحظه آخر مذاکره می کنیم چون متمدن هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
برادر عزیز باید با منطق جلو رفت با فحش و ناسزا که چیزی درست نمیشه حتما تو بطن جامعه نیستی تحریمها روزگار واسه مردم نذاشته
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ظاهرا ایستادگی از نظر شما یعنی انفعال تا مرگ
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
دوستان عزیز منظور من ایستادگی بر سر حقوق در مذاکراته من که از جنگ حرف نزدم آقای ناشناس سومی هرچند که ما مرد جنگیم ولی امیدوارم جنگی صورت نگیره
کهریزکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
عزیز جان دیگه دوره اینکه بگوییم خارجی ها این قدر قطعنامه بدن تا ...... بشه، تمام شد .فقط عقل و منطق.
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
آقا سعید لطفا به موافق ها و مخالفهای خودت دقت کن! اینجا یک جامعه کوچکه! می تونی نظر مردم رو بفهمی!
هم وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
نظرشمامتینه ولی یکبار هم که شده باید تجربه نبردفشرده سیاسی اونم تو این حجم داشته باشیم تا آب دیده تر بشیم.ودر آخر چاره کار به دست خودمونه امیدی به خارجی ها نداشته باشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
درود بر سعید. آفرین آفرین
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خوب مگه حرف بدی زده که منفی دادین میگه باید ایستادگی کرد. به قول مولا علی نه زور میگیم نه زیر بار زور میریم.
سعید که نگفت بجنگیم.
دمت گرم ،لعنت بر اسرائیل
حميد.ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
مرگ بر اسرائيل ...
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
من اشتباهی مثبت زدم
کاملا مخالفم
تدبیر باید به خرج داد حتی اگه بخوایم جلوشون وایسیم، تدبیر
دکتر ظریف تشکر تشکر
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
تشکر از چی؟
ایرانی امیدوار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
امیدوارم همه چی ختم به خیر بشه و با اعلام امضا موافقتنامه تا پایان امروز همه ایرانی ها به خیابان رفته و جشن شادی و صلح طلبی برگزار کنند. آماده باشیم
ناشناس
| Australia |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
چه خوب بشه چه بد متشکر آخه غربیها کم خورده شیشه ندارند . همه کشورها دارن سنگ میدازن
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
مجتبی خان یعنی واقعا نمیدونی تشکر از چی !!!!!!
واقعا برای آقای ظریف متاسفم که این همه تلاش و چقدر قدر شناسی امثال مجتبی!!!
البته همه مردم ما اینطور فکر نمیکنن ضمن اینکه زیر بار رور هم نمیرن همونطور که تا حالا آقای ظریف کار کرده.
واقعا باید به تیم ایران از جمله آقای ظریف خشته نباشید گفت.
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
مجتبی واقعا نمی دونی تشکر از چی؟یعنی واقعا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
تشکر به خاطر حمایت از حقوق من و تو آقا مجتبی خان
هم وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ایرانی امیدوار زیاد جو گیر نشو
فیروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ایرانی امیدوار مثل اینکه علاقه خاصی به ابراز احساسات خیابانی داری! نه بابا جان!
ناشناس
| - |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
مجتبی جان اگه چشم بصیرت داشته باشی می بینی و میفهمی تیم مذاکره کننده ایران یعنی آقای ظریف و همکاراش چه زحماتی میکشن و به این خاطر باید از اونا تشکر کرد.حالا جوابتو گرفتی یا هنوز بی بصیرت موندی!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بذارین مذاکرات تموم شه و اول ببینین چیو با چی عوض کردیم بعد تشکر کنید ما غنی سازی 20%رو تعلیق کنیم و... اونوقت درصدی از پولای بلوکه شده رو پس بدن و یه خرده از تحزیما رو بردارن یه کم فک کنیم بد نیستا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
همین که اسراییل و عربستان و.... از این مذاکرات نارضی هستند نشون میده ایران راه درست را میره
دادا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
مسئول ارشد عراقچي هست.
من علاوه بر همه اعضاي تيم هسته اي چه تيم دولت قبل و چه اين تيم، از ايشون هم بابت زحماتشون خيلي تشكر ميكنم
حق ایرانی هست که با توافق دولتمردان بتواند یه نفسی بکشد و یکم زندگی کند ایشاله که بهد توافق تندروها رو بتوانند مهار کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
دوست عزیز حالا شما فک نکن که با همین توافق دیگه تو مملکت میشه خوب زندگی کرد و همه چیز گل و بلبل میشه !
ما خیلی از مشکلاتمون مربو به خودمونه اونارو هم باید بهش توجه کنی اما بقول شما انشالله که یه توافقی حاصل بشه .
آفرین افرین تیم ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
والیبال یا مذاکره یا هردو؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
هر سه..
تیم مذاکره
والیبال
فوتبال ساحلی
مرد شماره 1 سیاستگزاری ایران (آقای ظریف) ما به شما اعتماد کامل داریم. امید جوونا اول به خدا بعد به شما
پاسخ ها
Alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
البته اول خدا بعد دکتر روحانی و بعدش دکتر ظریف عزیز، اگه خاطرتون باشه قبلنا هم دکتر ظریف بود ولی ازش بهره نمیبردند.
به کوری چشم نتانیاهو انشاالله که توافق میشه
پاسخ ها
baran
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
به کوری چشم نتانیاهو
اقای ظریف از تلاش های بی وقفه شما در راه سر بلندی و عزت ایران همیشه پایدار و سربلند تشکر می کنیم و امیدوارم خداوند بزرگ پاداش شما را بده زیرا انسان خاک نمی تواند پاداش شما را بدهد
از طرف وطن دوستان جان نثار وطن
سر بلند باشی ای ایران
امروز آقای ظریف کار خطیری دارد، از یکترف، اگر توافق حاصل شود ولی تحریمهای اصلی‌ دست نخورند، آنها ۶ ماه را تبدیل به ۶ سال خواهند کرد و برای سالها کشور را در حالت نه جنگ و نه صلح نگه خواهند داشت. و اگر توافق حاصل نشود آنها باز هم نگرانی نخواهند دست و تحریمها را برای امتیاز گیری بیشتر در آینده افزایش خواهند داد، حالا عمق فاجعه ۸ سال گذشته برای کیان کشور بیشتر مشخص میشود.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
نظری بسیار دقیق ، کارشناسی و واقع بینانه است. امیدورایم آقای ظریف و همکارانشان بتوانند عاقبت کار را هم به خوبی مدیریت کنند و بعد از 6 ماه اوضاع از اینکه هست بدتر نشود
حرف حق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
البته صرف نظر از نتیجه ، ملت ایران یکپارچه پشت آقای ظریف هستند .
نابغه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
شما اول املای فارسی خودتو درست کن بعد نظر بده.
یکطرف نه یکترف
نخواهند داشت نه نخواهند دست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
هدف جمله ات معلوم نیست. واضح و دقیق بنویس
ناشناس
| Australia |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
املا تو مدرسه چند میشدی داداش؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
آقای نابغه کدوم درسته؟
1-یکطرف نه ،یکترف
2-یکطرف، نه یکترف
پس شما هم نگارشتو درست کن.....
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
تیم مذاکره ما تا انتهای کار رو دیده و میخواد توافق کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
با این نظر موافقم، توافق باید به نحوی باشه که بعد از مدت 6ماه یا یکسال طرفین ملزم به اجرای مرحله بعدی باشند. برای ایران رفع تمامی تحریم ها در ادامه توافق از اهمیت بالایی برخورداره. توافق باید به شکلی باشه که هیچ یک از طرفین امکان زیر پا گذاشتن اون رو نداشته باشند.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
سیاست ما بایستی طوری تدوین باشه وتدبیربشه که هیچ کشوری جرات زیاده خواهی از ملت و کشور ما رو نداشته باشه
به امید موفقیت دکتر ظریف و هیات ایرانی!
ما بهشون اعتماد داریم و امیدواریم!! ایشالا خدا کمکشون کنه!
به امید خدا به توافق برسیم و وضع اقتصادی کشور خوب بشه و جوانان ما بتونن زندگی خوبی داشته باشن
سلام و خسته نباشید به آقای ظریف و یارانش ، خدا قوت به امید روزهای خوب
مذاکره که مسابقه نیست روی میز آقای ظریف منطق سیاسی گذاشته شده نه توپ والیبال.
آقای دکتر دارد به یک قهرمان ملی تبدیل میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
کجای کاری دوستم! شده!
ستاره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ايشون لياقتش را دارد چون با تمام وجود و با روحيه بالا و با تمام سنگ اندازيهاي داخلي و خارجي سعي در توافق دارد واقعا يكي از بهترين وزيرهاي پر تلاش و مدير ايران هستن
من به عنوان یک لر اعلام میکنم تا آخرین قطره خون پای غیرتمان ایستاده اییم و اجازه نمیدهیم بازور سرنیزه تمدن هزاران ساله مان را مجبور به فراموشی کنند.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
این مذاکرات چه ربطی به تمدن چند هزار ساله ما داره؟ آخه کمی منطقی تر صحبت کن هموطن عزیز!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
این حرف هایی که زده ای، چه معنی می ده ؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
الان این که گفتی یعنی چه؟!!!!!!!!!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
درست میگه دیگه مشکل اساسی اونا دست کشیدن از تاریخمونه و مستعمره شدن نه صرفا انرژی هسته ایی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بعضيها اصلا" حالشون خوب نيست
babak
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
آقا جان غیرت و تمدن ایران چه ربطی به این حرف شما داره آقای یوسفوند؟ به فکر کشور و اعتلای اون با حفظ عزت و کرامت باشید که جناب دکتر ظریف با صداقت و دقت و سیاست مشغول انجام آن هستند. خدا قوت...
از تابناک به خاطر اطلاع رسانی خوب تشکر می نماییم.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
آره دستتون درد نکنه بچه ها.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
واقعا ممنونیم تابناک...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
......مچکریم..........مچکریم............مچکریم......
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
تشکر تشکر..........دکتر تشکر تشکر...........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
به رسم قدر شناسی .............مچکریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بله یه دنیا تشکر
با توافق، ایران گلستون نمیشه که...باید توقعارو بیاریم پایین...این مشکلات طی 10، 12 سال ایجاد شده...یکشبه که حل نمیشه...راه زیادی هست...ولی قدم بسیار بزرگی خواهد بود...
پاسخ ها
الهام هاشمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
درسته گلستون نمیشه ولی بالاخره اینم خودش یه پیشرفته! نباید کل مشکلات کشور رو به سیاست خارجی ربط داد، ما از داخل هم مشکلات زیادی داریم! ولی باز هم در بیابان لنگه کفشی نعمت است!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
فکر نکنم هیچ خوش بینی هم فکر کنه که مشکلات برداشته خواهد شد ... ما در طول این 12 سال از یک شیب همینطور رو به پایین آمده ایم و اکنون به دره نزدیک شده ایم ... ان شا الله بعد این بار و بندیل رو ببندیم برای صعود به قله ها
نابغه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
لنگه کفش غنیمت است نه نعمت الهام جان
الهام هاشمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
نابغه ما که میگیم نعمت است! ولی نظر شما هم محترم!
کیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
آره درسته نظر شما ولی بدتر نشه ثابت بمونه بنظر من یعنی حرکت به جلو. که البته تیم ما حتما حرکت به جلو هم خواهد داشت
دکتر دوست داریم. موفق بشی انشاا..
باید صبر کرد و دید چی دادیم و چی گرفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
در شرایط فعلی اینکه چی دادیم و چی گرفتیم اصلا مهم نیست. مهم نفس رسیدن به توافق است تا هزینه سنگین و بیهوده ای که در سه چهار سال اخیر داده ایم را دیگر ندهیم.
دوستان خوشبختانه با خبرهای خوشی که از مذاکرات میرسه روند نزولی قیمت دلار و به دنبال اون طلا از اولین ساعات کاری روز شنبه آغاز شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
نابغه شنبه ويكشنبه بازار جهاني تعطيله
محسن
| United States |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ناشناسه عزيز بنده قيمت دلار و طلا در بازار تهران رو گفتم شما خودت رو ناراحت نکن !
احتمالا امروز دو نفر در ایران تاریخ ساز می شوند یکی خولیو والاسکو که با برد شیرین خود در مقابل امریکا نشان داد که با همت و تلاش و عشق می توان امریکا را هم برد . و انشالله ظریف نفر دوم خواهد بود که امریکا را خواهد برد به امید تاریخ ساز بودن روز شنبه دوم اذر ماه
آقای ظریف درود بر شما و همه همکاران پر تلاش شما. در پناه ایزد یکتا..........
کار اصفهانیا همیشه درسته بلــــــــــــــه! آقای ظریف خسته نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
تو خصیصی که شهره هستند. ببینم تو سیاست چه می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
البته خسیس صحیح است، ولی خوب نیست یه قوم رو اینطوری مورد لطف قرار بدید
محمد حسین
| United Kingdom |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
اولا خصیص نه و خسیس! ثانیا سیاستمونم خواهید دید تا چند ساعت دیگه. ثالثا خدمت اون همشهری عزیز بگم الان ظریف نماینده کل ایرانه.اتفاقا الان وحدت ملی هست که شیرینه و ارزش داره نه چیز دیگه.برای خود من به عنوان یه اصفهانی این کامنت شما دلچسب نبود.خب رئیس جمهور هم سمنانیه یه وزیر دیگه تبریزیه وزیر نفت کرمانشاهیه.محل تولد همه ایرانه
نابغه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خسیس نه خصیص عزیز دل. اینجور حرف زدن مناسب یک ایرانی نیست.
سلام
در جواب آقا سعید:
پسر جان. پدر جان. برادرجان خوب اونها هم حرف شما را میزنند و زور میگویند هر چند تک تک اونها زورشان از ما بیشتره و حالا هم که باهم مشترکا زور وارد میکنند. درضمن باید توجه داشت با زبان خوش هر کاری بهتر پیش میره و ما هم در این جهان زندگی میکنیم وبایستی با دنیا دوستی وتعامل داشته باشیم.
اگر این توافق به این سادگی بود! پس چرا تا حالا به نتیجه نرسید؟!؟! خیلی خنده داره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
يعني نمي دوني چرا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
چیش ساده اس؟ ظریف و بقیه دارن زحمت میکشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
به این خاطر که جلیلی مذاکره بلد نبود!
من که میگم دوباره این فابیوس یه چیزی میگه. جلوی توافق رو میگیره...
ظريف ظريف ظريف تو قرمان مائي زنده باد ديپلماسي ناب ايراني
نکنه چون آمریکا رو تو بازی والیبال بردیم تلافی شو سر مذاکرات هسته ای در بیاره و جلوی توافق رو بگیره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بامزه بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بعید هم نیست از این امر غافل نشین دیپلمات های عزیزمون.ولی در عین حال خیلی نکته بامزه ای بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خیلی با حال بود دلم میخواست هزارتا مثبت بزنم
نمیدونم چرا بعضی ها اینقدر بی جنبه هستن ومنفی دادن
واقعا خیلی طنز ظریف و زیبایی بود
دمت گرم ناشناس
احسنت به تیم مذاکره کننده
خدا پشت و پناهتون
عزیزان ایرانی
مشکلات ما داخلی است اقتصادی است دولت باید به فکر حل مشکلات و پیدا کردن راه کار باشد مشکل اتمی مشکلات اقتصادی را حل نمی کند خود اروپا هم درگیر مشکلات اقتصادی است این اشتباهست که همه ما شدیم کارشناس اتمی که چی بشه؟
یادمان نره که مشکل امروز ما مشکل اقتصادیست که باید از طرف دولتمردان فکری بشه از سوی دولتی فکری بشه!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
saman
| France |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خب آخه اقای کارشناس مسائل اقتصادی.میشه نقش تحریم ها رو روی اقتصاد برای ما توضیح بدی ؟خب عزیز من اول برداشتن تحریم ها بعد خوداقتصادخودش خوب میشه
ایرانی مصلح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خوب راست میگن ماباید همه مشکلات را به تحریم و انرژی هسته ای ربط ندیم و همه این مسایل رو به فرصت تبدیل کنیم
سلام و درود برشهدای وطن ازادباشی ای وطن پیروز باشی سرزمین خدایی
برخلاف آرزوی نتانیاهو، انشاء الله توافق بکنن.
برای نظردادن هنوز زود است.
ماشاالله به تیم والیبال ،ماشاالله به تیم هسته ای'خدا قوت
اگر همگی با انرژی مثبت و دعای خیر خواهان پیروزی تیم مذاکره کننده کشورمان شویم لطف الهی هم کار خودش رامی کند.
از اقاي ظريف تشكر مي شود
سلام عليكم
خدا قوت به تيم مذاكره كننده هسته اي
انشاالله در كارها موفق باشيد .
اروپاييها فقط به منافعشان فكر مي كنند ، در نتيجه ما هم فقط بايد به منافعمان فكر كنيم ، منافع ملي ، اينكه مي گويند نبايد مذاكره كرد ، راه را براي اثبات حق مسلم بسته مي ماند .
اين فرصتي است كه به جهان بيشتر از پيش با توجه به محدود كردن رسانه هاي ايران بفهمانيم كه ما بر حق هستيم و فعاليت هسته اي ما 100% صلح آميز است.
ظریف با دلار ها می آید ، ...
انشالله به حق فاطمه زهرا حق مردم ایران ادا میشه و حقشون رو به کمک دیپلماسی ظریف و مقتدرانه دکتر ظریف خواهند گرفت
دکتر ظریف همانطور که خودت گفتی وقتی خداوند پشت و پناهت است چه باک از دیگران
گر هــزاران دام باشــــد در قــــدم
چون تو با مایی نبــــــاشد هیچ غم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
احسنت .....
امروز روز سقوط دلاره
ای ول
خوشحالم
پاسخ ها
نابغه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
با سقوط دلار مشکل اقتصادی مردم حل نمیشه. بایستی به فکر بیکاری جوانان کشود بود. همه نوابغ ما دارن یکی یکی از کشور خارج میشن.
انشااله در زمينه هسته اي هم مانند واليبال پيروز مي شويم
خدا به تمام خدمتگزاران کشور عزیزم ایران عمر طولانی و سلامتی بده. آقای دکتر ظریف ازتون ممنونیم و خیلی دوستت داریم.
به نظرم مشكلات هسته اي حل بشه بيشتر مشكلات اقتصادي مردم انشاا... حل ميشه.به اميد پيروزي و توسعه يافتگي
من تو انتخابات امسال شرکت نکردم ول الان میگم درود بر روحانی زنده باد ظریف
اونی که شهیدان رو درک میکنه راهشون رو قطعاً ادامه خواهد داد متشکرم آقای ظریف انشاا... در همه ی زمینه های زندگی پیروز باشید!
از مردم خوب و نجيب ابران ميخوام و عاجزانه استعدعا دارم براي تيم ايراني در ‍زنو به محض رسيدن به ايران جهت قدر داني و تبريك با دسته گل به فرودگاه برويم ... خداوند يار و نگهدارشان باشد ...خيلي زحمت كشيدن ....كار را باشد به كار شناس داد .... موفق و پيروز باشيد .... زنده باد ايران عزيز

خواهش ميكنم امروز بزارين رو ساي همه ببيند .... فردا دير است .... ممنون تابناك
به امید ایرانی سرفراز
جشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن خیابــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانی

منتظریم
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
نه اقا خواهشا این یه بار بیایید خودمونو کنترل کنیم اینجوری فکر میکنن ما کشته مرده توافق بودیم (حتی اگر هم همینطور باشه!) ما نباید اینو نشون بدیم
به نظر من در هر صورت برنده مذاکرات ما هستیم
چون صلح طلبی و دوستیمون رو به رسانه ها نشون دادیم
حالا اگر غربی ها روند مذاکرات رو به نفع اسراییل خراب کنند خودشون هم ضرر زیادی خواهند کرد
اقتصاد بحران زده کشورهای غربی میتونه در نتیجه لغو تحریمها جون تازه ای بگیره
اگر فرست سوزی کنند ضرری که میبرند کمتر از ضرر ما نخواهد بود
به نظزتون با یه امضا مشکل رفع میشه؟ این تازه اولشه برادره من... یه طرحی ایران داد گفت اول باید راه رو مشخص کنیم،اینام سره این به توافق میخووان برسن... والا چیزی تو جیبمون نمیره جز اینکه اونا متحد میشن یه کاری کنم و مام همینطور...
اگر این فابیوس دوباره کارشکنی نکنه ظریف کارشو خوب بلده . امیدوارم واسه کارشکنی هاش یه فکری کرده باشه و یه ضد تاکتیک داشته باشه که با چیزایی که از ظریف دیدیم احتمالا داره
درود بر سیاست ایرانی
انشالله پیروزیم
انشالله از نظر ورزشی هم در همه رشته ها بدرخشیم.
بعد از والیبال نوبت %D
با سلام کاری که دکتر ظریف و تیمش انجام میدهند مورد تایید رهبر و ملت است و واقعا دکتر ظریف دکتر مصدق دوم در تاریخ ایران است
دست آقاي دكتر روحاني درد نكنه با اين كابينه كارآمد به اميد پيروزي ايران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
روحانی مچکریم!
نظری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
انشاءاله
نا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
موافقم
متاسقانه ما کلی خبرنگار انجا داریم ولی اکثر خبر های دسته اول از خبر نگارهای دیگر کشور ها نقل شده باید فعالتر وواقع بینانه تر اطلاع رسانی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
محض اطلاع بی بی سی رو ببین رفرنس اکثر حبراش حبرنگارای ایرانه
آقاي ناشناس آقاي ظريف تهراني نه اصفهاني؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
پسوند فامیل ایشون خوانساری هست.محمد جواد ظریف خوانساری. (از شهرستان های استان اصفهان) ممکنه پدرشون اهل اونجا بودن ولی ایشون تهران به دنیا اومده باشن.به هر حال ایرانی هستند
بچه ها متشکریم بچه ها متشکریم . هم از بچه های تیم ملی والیبال و هم بچه های تیم مذاکر کننده1+5
فابیوس وارد ژنو شده و شما هنوز خبرشو نزدی!!!!!
به کوری چشم اسراییل و اعراب ایشالا مذاکرات به نفع ما تموم میشه
برای موفقیت بچه های انقلاب (آقای ظریف و همکارانشون) و به امید سلامتیشون صلوات. خدا پشت و پناهتون.
ضمن احترام به نظرات همه از هموطنان عزیزم خواهش می کنم کمی حوصله کنند و عجله نکنند زیرا هنوز نمی دانیم بر سر چه چیزی توافق یا تفاهم کردند و همچنین تجارب گذشته کشور عزیز ما و سایر کشور به روشنی اثبات نموده که غربی ها اصولآ وفای به عهد ندارند مگر در قرار داد الجزایز دولت امریکا تعهد نداده که در امور ایران دخالت نکند و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند آیا به تعهدات خود عمل کرد؟ و .... پس لطفآ صبر کنید و عجله نکنید و در صورت توافق خیلی زوق زده نشوید تا همگان نتایج توافقات را در عمل و رفتار ببینند
با عرض خسته نباشید به تیم مذاکره کننده هسته ای مخصوصا دکتر ظریف ، امیدوارم که با دست پر به میهن عزیز بازگردند.
آقای ظریف زمان ما ،مصدق زمان نفت کار میکنه ،با ارزوی توفیق
عمو ظريف مچكريم
اگر توافق شد وعده در جشن شادي
با ایجاد توافق قبل از اینکه مشکلات معیشتی - دلار - خودرو و ... در کشور حل بشه مهم اعتماد و دید اجتماعی و سیاسی است که از طرف جامعه بین الملل نسبت به کشورمون عوض میشه و با این تغییر مطمئن باشید در شرایط وخیم اقتصادی اکثر کشورها منتظر یک روزنه برای برقراری ارتباطو تعامل با ایران هستند فراموش نکنیم ایران کشوری ثروتمند است و هیچکی از پول بدش نمیاد همین کشور فرانسه که کلی سنگ اندازی کرد یکی از بزرگترین مشتریان صنعتش مخصوصا خودرو ایرانه !!
امیدواریم تو مذاکرات نه سیخ بسوزه نه کباب...
نظری ندارم
آقای ظریف یک ایرانی است
اگر توافق شد وعده در جشن شادي
دررفتار آقاي ظريف نكات آموزشي زيادي هست كه جاي بحث اينجا نيست ولي بياييد يك رفتار را ازايشان ياد بگيريم و آنهم لبخند زيباي ايشان . بياييد ماهم لبخند بزنيم انشاالله همه چيز حل ميشود اميدوارباشيد
به قول عادل فردوسی پور عجب وزیری این ظریف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
چه می کنه این ظریف! :D
دوستان سلام
من از آقای دکتر ظریف تشکر میکنم وبه ایشان وتیم همراهشان خدا قوت ، مذاکرات به نتیجه برسه یا نرسه مهم اینه که دنیا متوجه بشه ایرانیها بر مبانی منطق واصول بشر دوستانه قدم برداشته و میدارن که این رسالت به عهده دیپلماتهای ما بوده وهست ودر چند دور اخیر این چهره برای ایرابا عزت ترسیم شده درود بر ایران
بیشترین نگرانی و ضرر و خسارت رو چین و روسیه خواهند دید.در طول این مدت تحریمها روسیه و چین با تمام توان ایران رو استعمار کردن و تا توانستند از ایران سود بردند.به ظاهر با ایران هستند اما در باطن تمام تلاششونبرای تداوم تحریمها هست.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
کاملا مخالفم روسیه از ایران حمایت میکنه درست به ایران نارو زده قبلا اما الان به نفعشه از ایران حمایت کنه و خدا رو شکر حمایت کرده . روسیه تلاش زیادی انجام داده تا مناقشه ی هسته ای ایران حل بشه
کی گفته فابیوس بره ژنو راضی به زحمتش نیستیم
کی قیمت دلار رو رصد میکنه؟
داره میریزه ها
ایشالله امروز 2800 به پایینه ها
ننگ بر بعضی مستعمرات آمریکایی منطقه، که چشم دیدن پیشرفت همسایگان خود را ندارند
امید وارم که تمام مشکلات حل بشه
اگه توافق شد باید در قدم بعدی از همه کشورهای 5+1 دعوت کنیم بیان ایران برای افزایش روابط 2 جانبه مخصوصا اقتصادی. نتانهاپو را باید به مرز سکته برد
زنده باد ظریف.سردار وطن
دوستان به نظرتون خوب نیست اگر پیروز شدیم و دکتر ظریف عزیز به ایران بازگشت جشن ملی بگیریم و به استقبال ایشان برویم ؟
كار دكتر ظريف واقعا سخته. اگه بگه حق با شماست كه اونها هم تا جايي كه زورشون برسه توقعاتشون رو مي برن بالا و ما هم همه چيمون بايد بديم بره. اگه هم بگه حق با ماست. اونها هم ميگن پاشو برو ما هم از فردا يه سري ديگه تحريم واستون رديف مي كنيم. من موندم اين دكتر ظريف بنده خدا الان اونجا چجوري بايد مذاكره كنه كه نه سيخ بسوزه نه كباب. خيلي پيچيده است. اميدوارم كه موفق باشه.
جوگيرهااااااا
امیدوارم با توافقی که انشاء اله بدست می یاد شادی و خنده باز هم بعد از چندین و چند سال به لبان قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه باز گردد . زنده باد ایران اسلامی ، یاشاسن آذربایجان
خداییش کارشون خیلی سخته براشون دعا کنید
ما با یه صاحب خونه میخوام سر تمدید و به رسمیت شناختن حقمون صحبت کنیم آخرش نمیتونیم خدا به داد اینا برسه
ظریف مچکریم
اگر توافق شد وعده در جشن شادي
من چشمم به این خارجیها آب نمی خوره!!!!!!!!!
امیدوارم بالاخره روی آسایش رو ببینیم به خدا کمرمون خم شد تو این گرونی هر دفعه میرم یک کیلو سبزی و ماست و شیر بگیرم صدهزار تومن ماهی هشتصد می گیرم به نظرتون بقیه باید از غیب برسه
دورد بر پیروزی دورد بر ایران زنده باد رهبر زنده باد روحانی
فکر کنید یک دیگ غذاییه که همش برای ایرانه حالا اینها می خوان اندازه یک کاسه برای هفت هشت ماه بهمون بدن!!!بعد هفت هشت ماه دوباره باید کاسه خالیمونو بدیم دستشون که از دیگ خودمون بهمون غذا بدن!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خوب فکر می کنی تقصیر کی بود که دیگ ما افتاد دست اونها؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
متاسفانه عده ای از افراد تندرو سعی کردن کلیه امور یک کشور را در دست بگیرند و یک طرز فکر را بر کشور حاکم کنند سیاستهای این اقایون در داخل و خارج مملکت را به این روزگار در اورده است.ما هم مجبوریم چوبشو بوخوریم دیگه.
آقاي ظريف و همكاران گراميتان، من و كل ملت ايران از شما تشكر ميكنيم و خدا قوت ميگيم كه انشاا.... با دست پر و امضاء توافقنامه بتونيد دل همه رو شاد كنيد.بخدا ديگه خسته شديم از اين گروني از اين ناعدالتي فقط خدا بدادمون برسه.انشاا............
كاش شجاعت در مديران بود وبه موقع انتقاد مي كردند نه اينكه بعد از سالها
انشالله به کمک خدا و خواست مردم تمامی جهان روی لبخند و صلح طلبی ایران جاویدان رو دوباره خواهد دید.از رایی که به دکتر روحانی دادم خیلی راضیم و یکی از دلیلاش انتخاب آقای ظریف هست، با امید موفقیت همه دولت مردا
یه وقت اگز مناظرات با پیروزی تموم شد نرین تو خیابوناااا
باور کنین این کار باعث تضعیف موضع ایران در مذاکرات آینده میشه.....
یه کم فکر کنین فقط.....یه کم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
اتفاقا ما پشتوانه بزرگی برای دولت هستیم.باید پشت روحانی وایسیم تا تندروها منزوی بشن.باید جامعه جهانی بدونه که ما اکثریت خاموش نیستیم پشت تیم دیپلماسی ایران ایستادیم.
تابناک نمی تونستید این صفحه با استفاده از Ajax طراحی کنید که هر دقیقه یک بار مجبور نشیم صفحه رو reload کنیم آپدیت جدید رو ببینیم
خدایی خیلی کار نداره حداقل برای این نوع خبر ها که مدام نیاز به ری لود دارند یه صفحه جدا طراحی کنید و قطعا از Ajax استفاده کنید این طور قالب اصلی سایتتون هم خدشه ای بهش وارد نمیشه
F5 کیبوردم از جاش دراومد
پاسخ ها
ارشک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
نه اینکه مخالف استفاده از Ajax تو صفحه باشم ها! نه! ولی فعلا میتونید از امکان Auto-refresh مرورگرتون استفاده کنید، قابل تنظیم هم هست که هر چند ثانیه این اتفاق بیافته
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
عزیز ما تو شرکت به ازای مصرف اینترنتمون داریم پول میدیم از
Auto-refresh استفاده کنیم که دم به لحظه صفحه چند مگابایتی یه بار لود میشه،اینطوری باید آخر ماه یه چیزی هم از جیب خودمون به شرکت بدیم.
یه گیگ استفاده بشه امروز 50 هزار باید بدم
اینترنت پرسرعت پارس آلاین داریم مثل اینکه ...
مهرداد ابوعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
از مرورگر chrome استفاده کنید، کش خوبی داره، حداقل متن های صفحه فقط لود میشن. بنده ISP دارم و اینو به کاربرام پیشنهاد میکنم.
امیدوارم مثل اول صبح که تیم والبال خوشحالمون کرد تا شب یا فردا تیم مذاکره هسته ای هم خوشحالمون کنه انشالله
اقای ظریف خسته نباشی دلاور خدا قوت
عزیزان مسئله اینه که بعد از اینکه این مرحله تموم شد و توافق کردند چهار پنجم تحریم ها باقیه!!!این تحریمها رو میخوان در مقابل چی بردارن؟هان؟ما که تا خط قرمزامون اینجا عقب نشتیم بعدش هر چی بدیم از جیب دادیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
مجبوریم اقا.انقدر با غرور حرف نزنید دوران امپراتوری تمام شد...در دوران جدید باید تعامل داشت با تمام دنیا مخصوصا قدرتهای اقتصادی دنیا.متاسفانه یه جریانی کشور را به این روز انداخته که ما مجبوریم این همه امتیاز بدیم تا تحریمها کم بشه و گرنه خطر جنگ و تحریم و ورشکستگی ایزان رو تهدید میکنه.
خبرهاتون را واضحتر بگذارین تابی جون. خبرهایی که داره جدید میشه دیگه خیلی خلاصه است
سلام.
يه خسته نباشيد ميگم به خبرنگاراي محترم كه اين روزا خيلي سرشون شلوغه.
ولي...................
اين همه خبرنگار اونجاست با اين همه دوربين هاي گرون قيمت و حرفه اي اونوقت ما يه دونه عكس درست و حسابي از اين مذاكرات نديديم.
واقعا باید از آقای روحانی و ظریف و تیم مذاکره کننده ایرانی تشکر کنیم که با این تدبیر و دوراندیشی دارند رفتار میکنند ، باری سنگینی بر دوش این عزیزان است چون باید تمام اشتباهات هشت سال گذشته را درست کنند آقای ظریف دکتر دوست داشتنی ما بدان که قدر زحمات شما را می دانیم
به کوری چشم اسرائیل و حکام عرب این توافقنامه امضا میشه.
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
انشا الله
حماسه سیاسی یعنی همین. شکست دادن اسرائیل درمذاکرات بزرگترین دست آورد ایران خواهد بود به امید خدا
منطقی که نگاه میکنم ما 20 میلیارد دلار از دارایی خودمون رو می گیریم در ازاش غنی سازی رو تا 3/5 درصد محدود و 20 درصدمون رو به اکسید تبدیل می کنیم.(از بینش می بریم) آنوقت برای رفع کامل تحریمها چه باید بکنیم؟فکر نکنم زیر 3/5 درصد رو بهش بگن غنی سازی...!!! در هر حال همین که 6 ماه تحریم دیگه ای وضع نشه خودش خوبه . فکر کنم فعلا نظر مذاکره کنندگان همین باشه.
همه چی درست میشه انشاا...
واقعا تابناک بهترین اطلاع رسانی را در رابطه مداکرات دارد.
درود بر عقلانیت،این شروعشه کارهای زیادی باید انجام بشه ...
خدا کنه به توافق برسن یه نفس راحت بکشیم
همین خود اسم توافقات باعث شده قیمت ها به طور کاذب پایین بیان
خدا کنه توافقات کامل انجام شن
یه خبر شنیدم نمیدونم راسته یا دروغ
میگن ظریف سه بار رو سر کری داد کشیده اونم ناراحت شده...
راستی قیمت سکه 880هزار شد...م
اگه مشکل هسته ای حل شه رابطمون با دنیا بهتر میشه و ایران پیشرفت زیادی در همه ی عرصه ها خواهد کرد . امیدوارم امروز یا فردا توافقنامه امضا شه اگه اینطور نشه هم امریکا ضرر میکنه هم ایران . به نفع دنیاست که این قضیه تموم بشه . یاشاسین ایران
باید همه «دعا» کنیم که انشاءالله این توافق نامه به بهترین وجه به نفع اسلام و مسلمین منعقد و انجام شود (نهایتأ به نفع همه حتی غیرمسلمانان شود)
اینو ایول داری تابناک خوب آنلاین هستی و خبر رسانی می کنی (:
دم آقا ظریف گرم
وزير محترم و باهوش ما موفق خواهي شد .
ما به تو افتخار مي كنيم چه مذاكرات نتيجه بخش باشه چه نه .
موفق باشي
یا علی مددی کن . بچه ها تو ژنو تک و تنها وسط غربیا گیر کردن . همشون شیعه تو هستند خودت گشایشی کن . یا علی
پاسخ ها
روزبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
واقعا حرف دلم رو زدی. بهتره بگی بین گرگهای1+5 قرار گرفتن
یا امام حسین کمکشون کن سربلند بیرون بیان
هممون دوست داريم و منتظر توافقيم، شكى نيست، ولى اين توافق راه حل بخش كوچكى از مشكلاتى است كه هشت سال گذشته ايجاد شده، جو گير نباشيم، جشن هم نداره.
به نظرم1+5 باید از این به بعد هر سال با یکی از کشورهای خاور میانه در مورد سطح غنی سازی مذاکره کنند.
احسنت به این پشتکار!!! انشالا به امید نتیجه برد برد...
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ظریف ما هم دوست داریم
ظریف شجاع دوست داریم انشاله موفق باشید ..........راستی کی میدونه دلار چقدر اومده پایین...؟؟
هممون دوست داريم و منتظر توافقيم، شكى نيست، ولى اين توافق راه حل بخش كوچكى از مشكلاتى است كه هشت سال گذشته ايجاد شده، جو گير نباشيم، جشن هم نداره.
امیدوارم به خوب بودن مذاکرات ولی واقعا اونا که الان دارن تنها بخش کوچکی از پول ایران رو ازاد میکنن و قسمتی از تحریم ها رو بر میدارن بعدا میخوان چی کار کنن؟چی میخوان از ما؟شادی بعد از این موفقیت به نظر من آثار سوئی داره(البته بایدخیلی خوب از آقای ظریف قدر دانی بشه) چون اونا دارن حق ما رو با منت بهمون میدن ! و در ضمن کشورهای غربی اصلا مورد اعتماد نیستن چون سابقه ی خرابی دارن ( کمک فرانسه آلمان آمریکا و... در جنگ تحمیلی و ترور و عهد شکنی و هزاران مورد دیگه )ایشالله که هر چه زودتر صهیونیسم جهانی نابود بشه اللهم عجل لولیک الفرج
درود بر ظریف
برو جلو که یه ملت پشتت هستن ظریف جان
دست خدا به همرات
واقعا باید از آقای روحانی و ظریف و تیم مذاکره کننده ایرانی تشکر کنیم که با این تدبیر و دوراندیشی دارند رفتار میکنند ، باری سنگینی بر دوش این عزیزان است چون باید تمام اشتباهات هشت سال گذشته را درست کنند آقای ظریف دکتر دوست داشتنی ما بدان که قدر زحمات شما را می دانیم
راضي به رضايش
درسته غنی سازی مهمه فکر نکنم ایران کمتر از 5 درصد رو قبول کنه اما الان مهمتر رابطه ی ایران با دنیاست . اگه به توافق نرسن احتمال حمله ی نظامی به ایران زیاد میشه . سازمان ملل هم هر چی امریکا میگه قبول میکنه امریکا هم هر چی اسراییل میگه قبول میکنه اسراییل هم همش میگه حمله ی نظامی . نباید دست این دولت ها بهانه بدیم
درود بر ظریف که هم عاقل هست و هم دانا و هم مؤدب
توکل بر خدا
راضي به رضايش
ما با منطق قوی ای که تو این مذاکرات با حمایت های رهبری داشتیم حتما خواهیم برد
امید به خدا
من از همین جا پایان مذاکرات رو اعلام میکنم . رفتیم واسه جام جهانی بعدی
میگه فابیوس رفته طرف فرودگاه. خدا به خیر بگذرونه
پاسخ ها
فرهاد
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
مثل اینکه قهر کرده بوده.کسی تحویلش نگرفته ، برگشته بگه غلط کردم...
چه قدر اميدوار بوديم !
ببين با كيا طرفيم
اينا راه بيا نيستن با ما : (
خدايا توكل به تو
ساعت 15 است. بازم فرانسه داره بازي در مي آره. فكر كنم ديگه كارمون تمومه.
من مـــــــي دونم!
واااااا یعنی چییییی این چه وضع خبر رسانیه فابیوس پنو رو ترک کرد
فرانسه چرا؟ اینم دم دراورد برامون
به توافق نمیرسیم اگر برسیم با این امتیازا سرافکنده ایم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
سرمونو بالا میگیریم امید جوانان ما زنده میشه خودش هزاران امتیازه.قرار نیست که همه چیزمونو فدای یه چیز بکنیم.نفت و گاز و بانکهای ما بزودی از تحریمها خارج میشن تو این 10 ساله اخیر ما شدیدترین تحریمهارو داشتیم بعد از سخنرانی معروف در سازنات ملل تحریمها افزایش یافت.اقای اوباما هم نمیتونه یه شبه همه تحریما رو برداره باید از سنا بگزره.
اگه کار رو به کاردان بسپریم, همه چی در ست می شه.
زنده باد دکتر محمد جواد ظریف خوانساری
فرانسه
مطمئن باش نتیجه این کاسه لیسی برای اسراییلی ها رو بهت نشون میدیم
بسم الله
فابيوس كه بازم داره بازى در مياره، موافقين يه اعتراض نمادين راه بندازيم در حمايت از حقوق هستى ايران و تحريمهاى ظالمانه! آخه براى چى بايد پول ملت ايران رو بلوكه كنن و نگران حقوق عربستان و اسرائيل باشن؟
سر کاریم...
درود بر تیم مذاکره کننده ایران
این هم زور داره. برای پس گرفتن پول خودت یک قسمت مهم از تکنولوژی آن هم بومی شده ات را تعطیل کنی. امیدوارم طوری نشود که دیگر کشورها از مقاومت در برابر زورگویی ها ناامید شوند.
به سبک گزارشگران فوتبال: ....بچه ها تمام سعی خودشون رو کردن...چیزی از ارزش های بچه های ما کم نمیشه...از حالا به فکر چهار سال !!!!آینده باشیم...
آقــــــــــــــــا اگه انشاالله توافقی هم صورت گرفت نریزید توی خیابون ها شادی کردن ، خواهشن جو گیر نشید ؛ که اونا فکر کنن ما کشته مرده توافق بودیم.

لــــــطــــــــــــــــــــــــــــفـــــا
به اقای ظریف و همکارانشان که در این دوره مذاکرات زحمت میکشند خالصانه تشکر می کنم و امیدوارم به نتیجه متلوب و دلخواه مردم ایران برسد انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
مطلوب درسته مجید جان!
تو رو خدا استرس نده
متاسفانه صدای واحدی از 5+1 شنیده نمی شود و صحبت هایشان اصلی روند منطقی و درستی ندارد.
اگر به هیچ وجه حاضر به پذیرش حقوق ایران نیستند واضح بگویند و ما را خسته نکنند.
مملکت هزارتا کار نیمه تمام دارد. نمی شود که تمام کشور را تعطیل کنیم و به حرف های بی سر و ته آنها گوش کنیم.
یک کلام بگویید خواهان نابودی ما هستید.
ما که می دانیم و البته با تمام قدرت در برابر زورگویی شما خواهیم ایستاد.
خسته نباشید به تیم مذاکره کننده ایران به خصوص دکتر ظریف.

چه توافق بدست بیاد چه نیاد اینها به وظیفه ملی خودشون تا آخرین حد توان عمل کردن و در مقابل تاریخ این مملکت سربلند خواهند بود.

با هوچی گری و حرفهای دهن پر کن ولی توخالی و ضد منافع ملی کسی ماندگار نمیشه ولی وقتی تمام مردم میبینن که این تیم و بخصوص ظریف روزهاست سخت ترین شرایط مذاکره رو با عزت واقعی نه ناسزا و شعارهای توخالی داره پیش میبره قطعا براش ماندگار خواهد شد.

خداقوت و به امید موفقیت و سربلندی ایران عزیز
خدایا خودت درستش کن
خدا کنه حل شه دیگه خسته شدیم
حالا الان معلوم ميشه اون كاغذ پاره‌ها چي بودند
درود بر تیم مذاکره کننده ایران
حرکت مهره کلیدی شطرنج فراموش نشود
آقای دکتر روحانی و آقای دکتر ظریف دست شما درد نکنه ، به امیدخدا آقای ظریف و تیم زحمت کش مذاکره کننده ایرانی با دست پر برمی گردند .
درود بر روحاني
بلاخص آقاي ظريف كه وجهه ايران را دوباره در جهان نشان داد
تابناک خیلی خوب خبررسانس میکنی واقعا...عالیه یعنی...
حالا که پیچیدگی و فشردگی مذاکرات رو میبینیم می تونم بپرسم پس اسم اون دیدارهایی که طی چندسال اخیر برگزار میشد چی بود؟!!!اگه این مذاکره است پس اونا چی بود؟اگر اونا مذاکره بود پس این چیه دیگه؟؟!!!!حیف زمان که از دست رفت.
خدایا نمایندگان ملت ایران را بر خصم دون پیروز کن
ممنونم از آقای ظریف و نمیدونم تو این چند سال آقای جلیلی چه کار میکردند؟؟؟
پاسخ ها
سیدمحمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
اناشالله بعد از به پایان رسیدن این مذاکرات، یه بحث مفصل و کارشناسی انجام بشه که اگه این کارا مذاکره است پس اسم اون کارای اقای جلیلی چی بوده!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
قلدری کردن با مذاکره کردن خیلی فرق داره
درود بر تیم مذاکرات. خداوند شما را نگه دارد.
این فرانسه تیم والیبال نداره ، بگیم برو بچ همیشه قهرمان 3 بر صفر ببرنشون حال این فابیوس گرفته شه اساسی
فقط منتظرم خبر امضاشدن توافق نامه رو ببینم
تا چشم دشمنان ایران بویژه اسراییل و عربستان کور بشه
به امید خدا
اسراییل داره آتیش میگیره
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
نه بابا فیلمشه.اونم نقششو بازی میکنه
آقــــــــــــــــا اگه انشاالله توافقی هم صورت گرفت نریزید توی خیابون ها شادی کردن ، خواهشن جو گیر نشید ؛ که اونا فکر کنن ما کشته مرده توافق بودیم.

لــــــطــــــــــــــــــــــــــــفـــــا
عراقچی: اختلاف وجود دارد اما به توافق نزدیک شده‌ایم

آقا بیخیال این جمله شو یه حرف جدید بزن
"عربستان به غرب هشدار داده است که اگر آمریکا و انگلیس و سایر قدرت های بزرگ در مهار برنامه هسته ای ایران شکست بخوردند، دست روی دست نخواهد گذاشت."
دست مریزاد ظریف جان - تابناک
این فرانسه تیم والیبال نداره ، بگیم برو بچ همیشه قهرمان 3 بر صفر ببرنشون حال این فابیوس گرفته شه اساسی
از روز اول یعنی 2003 تا 3003 مرگ بر انگلیس
ﻣﻠﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺎﻳﺪﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺍﺑﺎﺩﺍﻧﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ.
حالا الان معلوم ميشه اون كاغذ پاره‌ها چي بودند
ننگ وذلت برای کسانی که نمی خواهند عزت وافتخارایرانیان راببینند
همچنین وزیری تا حالا داشتیم؟
نه واقعا داشتیم؟
نداشتیم دیگه.
اخ که چقدر غرب وشرق نامردن همش فیلمه آخر سر میگن به توافق نرسیدیم
آقا من هروقت صفحه رو رفرش ميكنم ظريف با من سلام عليك ميكنه :دي . لطفا اگه ممكنه لينك اين فايل صوتي رو بردارين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
تصحيح ميكنم آقاي دكتر ظريف
باید یک شکاف در تحریم های بانکی و نفتی در توافق نامه ایجاد بشه وگرنه هیچ دردی را برای ایران دوا نخواهد کرد
واقعا اینکه بعضی ها از حمله نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران میترسن ، مایه ی شرمساریه!!!
ایران 8 سال با کمترین امکانات وقتی حتی تو سیم خاردار هم تحریم بودیم با آمریکاو آلمان و فرانسه و مصر و ..عراق جنگیدیم و یه وجب از خاکمون نرفت!
حالا با این ابهت نظامی که پیدا کردیم دارید از فشار روانیشون میترسید؟ لبنان که قدرت نظامیش یک صدم ایران نمیشه 33 روز با اسرائیلی جنگید که بقول خودش پنجمین قدرت دنیاس! امریکا هنوز تو عراق و افغانستانش مونده ، جرئت حمله به ایران رو داره؟؟؟ اینا همش فشار روانیه تا ما از حقمون کوتاه بیایم !! ما شیعه ایم ، امام حسین الگوی جهادمون و حضرت مهدی امیدمون !!! امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
جنگ خاسته ملت ایران نیست جنگ عراق هم به ما تحمیل شده.جایی که دیپلماسی جواب میده جنگ بی معنی.
جناب پروفسر ظریف شما نماد راستین مردمان پارس هستی.ما به وجود نازنینت افتخارمیکنیم.تشکر تشکر
ایشالاه که توافق خوبی صورت بگیره.
بعد از اعلام توافق همگی در خیابان جشن صلح طلبی میگیریم. آماده باشید!!!!!!
درود بر قهرمان ملی وقهرمان واقعی هسته ای .دیپلمات به معنای واقعی کلمه و رییس جمهور سال 1400 ایران دکتر محمد جواد ظریف عزیز که معنای دیپلماسی را به همگان نشان داد.
اقا چرا این قدر لفت میدید
سریع تر عمل کنید دیگه
تابناک جان این فایل صوتی چیه؟
یکم توضیح بیشتر بدین ما که نفهمیدیم چیه
از پشت صحنه مذاکراته ؟
رابط ایران و امریکا نیاز به ریست نداره نیاز به ویندوز جدید داره
ناجوانمردان روس ظاهرا به خاطر مذاکرات هسته ای قصد اخاذی در موضوع اس 300 را دارند. حیف که افتاده ایم گوشه ی رینگ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
نکته خبری خوبی بود ممنون
آقای ظریف چه توافق بکنیم چه نکنیم تا آخرش ما پشت شماییم
ما كه شيفت كاريمون تموم شده و بايد بريم خونه. اميدوارم اخبار خوبي به گوش برسد. الله اعلم. اذان مغرب و عشا است خداي به عزتت سوگند سايه فقر را از سر ملت عزيز ايران بردار و به اين تيم هسته اي ما توفيق عطا فرما.
بند بگو "‌ آميـــــــــــــــــــــــــــــــــــــن يا رب العالمين. التماس دعا.
تابناك عزيز مرسي كه فايل صوتي رو برداشتين و به جاش لينك گذاشتين و به نظرات بينندگانتون احترام ميذارين . ممنون . به اميد موفقيت ايران در همه صحنه ها
با سلام

شعار مدیر عامل شرکت apple اینبود که ما باید فراتر از انتظار مشتری حرکت کرده و به نحوه نیاز را برای مشتری بوجود آوریم.
واقعاً با این خبررسانی لحظه به لحظه شما من یاد این جمله آقای استیو جابز افتادم.
دستتان درد نکند، اطلاع رسانیتون عالیه. مرسی
به اميد پيروزى ظريف در همه ى امور براى مردم بزرگ ايران چه ورزش چه در تعامل با ديگر كشورها و همسايگان. ايران هميشه صلح جو است.
از ملا لغتى هاى عزيز خواهش ميكنم گير به املاى ايرانى هاى بيرون از ايران ندهند و بر مطلب افزايند، كسى كه در دورى از ايران به زبان و الفباى زيبنده ى فارسى مينويسد و ميخواند باز هم دمش گرم
تابناک بسیار حرفه ای و خوب حتی بهتر از بی بی سی فارسی اطلاع رسانی می کنی دستت درد نکنه
تابناک از بی بی سی و فارس سرعتت بیشتره،آفرین
تشکر می کنم که ما رو بی نیاز کردی از دنبال کردن اخبار از بی بی سی
وااااای چقدر نفس گیره ؟!!!!!!!!!
خسته شدیم
خدا به آقای ظریف و همراهانش قوت بده
ميدونين چرا اسراييل زياد اظهار نظر نميكنه، كرمهاشو ريخته ، داره تماشا ميكنه، فكر ميكنين ، چرا هنوز خبرى نشده؟ چون پافشارى ميكنن روى اون نقاطى كه توافق روشون صورت نگرفته.
ای بابا اینا چرا ادا درمیارن . مجبورن با ایران کنار بیان یا باید کنار بیان یا جنگ کنن . جنگ به ضرر همه تموم میشه پس بهتره توافق کنن تموم شه
اسراییل و فرانسه با این کاراشون چهره ی خودشونو تو دنیا بدتر میکنن
خدا کنه ما که طرف حق هستیم پیروز این مذاکرات باشیم
آفرین به این خبر رسانی شما بسیار حرفه ای است.
به امید خدا و کارای ظریف جون همه چی حله:)
این است ابهت ایران و ایرانی!!!1
ما رو چى فرض كردين، همون يك كلمه مهمه! چرا سر يكى دو كلمه غربيها كوتاه نميان توافق بشه همگى برن شام بخورن؟
نگاه به این اتفاقات تبدیل به نگاه یا هیچ یا همه چیز شده
همه دوستان به اتفاق تیم ظریف و اشتون اگه توافق شد کله پاچه میهمان من
هممون سرکاریم متاسفانه :(
بابا زیاد جو گیر نشید درسته یه سری از مشکلات واقعا مال تحریم هاست ولی خیلی دیگه از مشکلات مال ایراد ساختاری تو اقتصاد و صنعته که خیلی زمان بره وجدانا نریزید تو خیابونا ابرو ریزی خدا وکیلی اونا از این کار سوء استفاده میکنن اونجایی که باید کوتاه بیان به شادی مردم استناد میکنن دچار توهم میشن وجدانا این کارو نکنید با این که قبول دارم شادی داره
از همتون تشكر ميكنم
یکی از نکات مهم این دوره، کمترشدن خروجی خبرگزاری‌هاست. ضمن این‌که هیأت ایرانی هم به‌گونه‌ای سخن گفته است که مانند دوره قبل همه چیز گل‌وبلبل به‌نظر نیابد. این یعنی جدیت و دقت دو طرف.
دکترجوون دل همه مردم ایران امشب پیش توست ، همه برای موفقیت تو و سربلندی ایران دعا می کنیم .
یکی از نکات مهم این دوره، کمترشدن خروجی خبرگزاری‌هاست. ضمن این‌که هیأت ایرانی هم به‌گونه‌ای سخن گفته است که مانند دوره قبل همه چیز گل‌وبلبل به‌نظر نیابد. این یعنی جدیت و دقت دو طرف.
خسته شدیم بخدا
تابناک خیلی خوب خبررسانس میکنی واقعا...عالیه یعنی...
آخرش چی شد؟
زنده باد ظریف ایران زمین زنده باد بر مرد دیپلماسی ایران ابر مرد استادگی مقابل کشورهای زور یاشاسین ایران
خدا رو شکر از وقتی اقای روحانی امده پیروزیهای ورزشیمان زیاد شده انشاء الله تو مذاکرات هم میبریم البته اگر بعضی تنگ نظریها ی داخلی بگذارد.
خدا نکند، این رفت و آمدهای طرف مقابل صرفا یک بازی باشد که ما فکر کنیم بازی را داریم میبریم...
خدا نکند اسیر لبخند دشمن شویم...
خدایا خودت به داد این مردم مظلوم برس، فقط میتونیم دعا کنیم
دکتر ظریف موفق باشید انشا ا... خدایا دشمنان کشور مارا لال و کر وکو ر در آخر نابود بگردان
تابناک، این گزارش لحظه به لحظه، ایده خیلی خوبی بود... ممنون از تلاشتون.
امیدوارم توافق صورت بگیرد
به نظر من کل مردم ایران سر کاران.
یه روز فرانسه بد میشه یه روز انگلیس هفته اینده المان. بعد هم هی میگن ایران کنار نمیاد
از تابناک به خاطر گزارش لحظه به لحظه متشکریم . دعای خیر می کنم برای تیم مذاکره کننده و تابناک با این پوشش خبری.
من سوالی را از چند سایت خبری پرسیدم که سوالم را پیگیری کنند اما متاسفانه مطرح نکردند. یکبار دیگر از سایت تابناک سوالم را مطرح می کنم.
سوال: هزینه این مذاکرات طولانی هسته ای چند سال اخیر بر عهده کیست؟
1- ایران
2- اتحادیه اروپا
3- میزبان
4- مجامع دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
دنگی دونگی حساب کردن.
raheel
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
این دقیقا سوالی است که من بهش فکر می کردم منم جواب میخوام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
سوال خوبیه! کاش یکی جواب بده!
ما که تو هزینه دادن اوساییم، پیشنهاد میدم هیات ایرانی پیشنهاد بده که بیان از ما بگیرن دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
میزبان :اگر دفتر سفارت ایران جلسه برگزار شود با ایران
اگر دفاتر مربوط به سازمان ملل باشد با سازمان ملل
در ضمن هزینه های جانبی به اتحادیه های بین المللی
درست شد
پول هتل و غذای اختصاصی و هواپیما و.. کشور خودشان
من فکر نمیکنم مذاکره ی خاصی باشه.
یکی دو تا چیز مهم هست که یا ایران باید زیر بار بره یا توافق بی توافق! بقیه موضوع ها هم که سرشون توافق کردن یه چیزای غیر حساسی بودن که غربیا براشون خیلی مهم نبوده
فقط کاش عهد نامه ی ترکمنچای امضا نکنن...
امیدوارم جزئیات توافق طورری باشه که نه سیخ بسوزه نه کباب.
من به این گفتگوها خوشبین نیستم. چرا؟ چون تجربه‌های گذشته‌ی ما نشان میدهد كه گفتگو در منطق حضرات آمریكائی به این معنی نیست كه بنشینیم تابه یک راه حل منطقی دست پیدا کنیم-منظورشان از گفتگو اینــ منظورشان از گفتگو این نیست ــ منظورشان از گفتگو این است كه بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول كنید! هدف، از اول اعلام شده است؛ باید نظر طرف مقابل قبول شود. لذا ما همیشه اعلام كردیم و گفتیم كه این، گفتگو نیست؛ این، تحمیل است و ایران زیر بار تحمیل نمیرود. من به این اظهارات خوشبین نیستم، اما مخالفت هم ندارم.
امیدوارم که به غنی سازی زیر 20 درصد رضایت ندیم.
امیدوارم جزئیات توافق طورری باشه که نه سیخ بسوزه نه کباب.
درود بر دکتر ظریف و روحانی
فارغ از هر نتیجه ای شجاعت و وطن پرستی اش قابل تحسینه
سلام دوستان اي كاش روز اول نميزااشتن اين تحريم ها به تصويب برسه
اقاي ظريف أمير كبير زمان خسته نباشيد وهم جنين كروه مذاكره كننده ايراني شما هم خسته نباشين
متشكريم از شما كه براي سربلندي ايران عزيز از جون مايه كزاشتين وبه اين مذاكره طاقت آدامه ميدين
جا داره از اطلاع رسانی دقیق و لحظه ای تابناک تشکر کرد واقعا از همه سایتهای خبری حداقل یک ساعت جلوتره /
سلام
الان که خبر لحظه به لحظه شما رو میخوندم ،یاد خبرهای دوران دفاع مقدس افتادم که لحظه به لحظه خبر رشادتهای رزمندگان عزیزمون به اطلاع مردم می رسید ،کار وزیر عزیز امور خارجه مون و دیگر همکاراشون کم از رشادتهای رزمندگان نداره و چه بسا سخت تر باشه...
دعاهای خیر ما بدرقه راهتون هست...امیدورازم به یاری خدا با دست پر به کشورمون برگزدید...انشاءالله
امروزروزشانس ماست والیبال فوتبال ومذاکرات برنده ایم انشالله. زندباد.ظریف
باید تا ساعت 3 بامداد بیدار بمونم ببینم امشب به نتیجه میرسن یا نه . احتمالا فردا هم مذاکرات ادامه داشته باشه اینجور که بوش میاد 1+5 داره ادا درمیاره
بحث بر سر معانی کلمات و سر سختی دو طرف و هر دو تیم یعنی اقای ظریف و تیم همراه بخوبی میدونند با کیا دارن قراردا امضا میکنن و ریسک نمیکنن >؟احسنت
امروز صبح تیم والیبال آمریکا رو برد امشب تیم فوتبال ساحلی روسیه رو انشاالله آخر شب تیم دیپلماسی اروپا وامریکا وروسیه رو میبره
ترا خدا بیایید همه با هم برای ظریف و همکارانش دعا کنیم.من که از امروز ختم صلوات و امن یجب رو شروع کردم. تو فیلم کاملا معلومه ظریف بنده خدا خیلی خسته است. خدا انشالله بهشون سلامتی بده.
از تابناک به خاطر گزارش لحظه به لحظه متشکریم . دعای خیر می کنم برای تیم مذاکره کننده و تابناک با این پوشش خبری.
خدا قوت دکتر!!
امیدوارم بعد از موفقیت تیمهای والیبال وفوتبال ساحلی نوبت موفقیت تیم مذاکره کننده باشه
بگو ایشالا
همین که ایران با شش کشور قدرتمند مذاکره میکند یک نقطه نورانی در تاریخ ایران است وخدا رحمت کند حضرت امام را وهمه شهیدان را که این عزت را مدیون آنان هستیم وانشاا... پیروزی نزدیک است
دکتر ظریف حالا نوبت شماست که پشت حریف را به خاک بمالید... خوب از قدیم گفتند تا سه نشه بازی نشه!
به امید خدا موفق خواهید شد!
دَم تیم مذاکره کنندمون گرم ولی من چشمم از این غربی ها آب نمیخوره.یه روز اسراییل سنگ میندازه یه روز فرانسه یه روز آمریکا..آخرش هم میگن ایران قبول نکرد.
فكر ميكنم فابيوس هي ميره و مياد كه بيشتر توي عكسا بيفته !
چرا ترک کردن هتل؟ یعنی بهم ریخت همه چی؟
امیدوارم نتیجه خوب مذاکرات شیرینی امروز رو تکمیل کنه اولیش تیم والیبال دومی تیم فوتبال ساحلی سومی تیم هسته ای
اگه توافق نهایی خوبی صورت بگیره بایدازتلاشهای طاقت فرسای شبانه روزی دانشمندان ایرانی و حمایتهای مردم ایران دوست وتیم مذاکره کنندگان قبلی بارهنمودهای رهبری بصیر و تیم مذاکره کنندگان حال که هرگززیر بار حرف زور نرفتند و نمی روند تشکر جانانه کرد برای ایران قدرتمند درتمام جهات گوناگون بعنوان کشوراسلامی صلح طلب و انسان دوست دوستی و اتحاد وکار بین تمام مردم ایران بزرگترین پیروزی است حتی اگرنتیجه نهایی مذاکره خوبی هم حاصل نشود
اگر هر توافقی در مذاکرات به نتیجه برسد اگرچه امتیازات کمی هم گرفته باشیم ولی به دو دلیل خوب است اول برخی کشورها که امید به شکست مذاکرات را دارند را ناامید کرده ایم و دوم اینکه در آینده برخی مشکلات پیش رو ازجمله تحریم ها کمرنگ تر خواهند شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل