بازدید 22111

ادامه مانع‌تراشی فرانسه در مسیر توافق هسته‌ای ایران

موضع فرانسه در قبال مذاکرات هسته ای ایران و دیدگاه غیرمنطقی این کشور درباره محتوای توافق میان ایران و گروه 1+5، به مانعی بر سر راه رسیدن دو طرف به توافق تبدیل شده است. بر اساس آخرین گزارش ها، فرانسه این بار نیز بر مواضع سخت خود پافشاری می کند و مشخص نیست دیگر کشورها تا چه بتوانند در تعدیل موضع این کشور موثر عمل کنند.
کد خبر: ۳۵۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷ 22 November 2013
ادامه مانع‌تراشی فرانسه در مسیر توافق هسته‌ای ایران
موضع فرانسه در قبال مذاکرات هسته ای ایران و دیدگاه غیرمنطقی این کشور درباره محتوای توافق میان ایران و گروه 1+5، به مانعی بر سر راه رسیدن دو طرف به توافق تبدیل شده است. بر اساس آخرین گزارش ها، فرانسه این بار نیز بر مواضع سخت خود پافشاری می کند و مشخص نیست دیگر کشورها تا چه بتوانند در تعدیل موضع این کشور موثر عمل کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «میامی هرالد»، فرانسه روز گذشته از ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو 1+5 درخواست کرده در مذاکره با ایران از خود شدت و سختی نشان دهند. این امر بار دیگر حصول نتیجه از مذاکرات جاری هسته ای را با تردیدهایی مواجه کرده است.

این روزنامه اشاره می کند که لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، با تکرار مواضع پیشین پاریس درباره توافق هسته ای با ایران، اظهار داشته چنین توافقی تنها بر مبنای سختی و محکم بودن به دست خواهد آمد. وی مدعی شده در دور قبلی مذاکرات، این ایران بوده که پیشنهاد آمریکا، فرانسه و دیگر اعضای 1+5 را نپذیرفته و گفته امیدوار است که این بار، ایران این پیشنهاد را بپذیرد.

در همین حال، یک مقام اروپایی نیز که نخواسته نامش فاش شود، اظهار داشته در روند مذاکرات، «صداهای مزاحمی از همه طرف» به گوش می رسد؛ اما اشاره نکرده که منظور از این صداهای مزاحم چیست و چه تأثیری بر مذاکرات خواهد داشت.

میامی هرالد می نویسد هنوز به طور دقیق مشخص نیست که سنگ اندازی های فرانسه در مسیر مذاکرات با چه هدفی انجام می گیرد، اما یک تحلیلگر آشنا به مسائل فرانسه اظهار داشته پاریس از نقش رهبری مذاکرات که در حال حاضر دولت آمریکا آن را بر عهده گرفته، ناخشنود است.

از سوی دیگر، فرانسه به عنوان حامی اصلی برنامه هسته ای رژیم اسرائیل شناخته می شود و در سطح خاورمیانه نیز سعی دارد کشورهای عرب منطقه را به سمت اتحادهای نظامی و دفاعی با خود سوق دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۴۴
تا زمانیکه فرانسه و سایر اعضای ۵+۱ هزینه بابت این سیاست ندهد و تازه به سود او هم باشد، سیاست آنها تغییری نخواهد کرد.
مرگ بر فرانسه را اغاز کنید که هر چه میکشیم از این گداهای پر مدعای فرانسویست فرانسه از دیرباز نسبت به ایران دشمنی میورزیده و متاسفانه ما توان حس این دشمنیها را نداشتیم
ایران پیشنهاد بده فرانسه رو بطور موقت از دور مذاکرات حذف کنند
ایران باید با ایجاد لابی با انگلیس و آمریکا شیطنتهای فرانسه پلید رو خنثی کنه
بین بد و بدتر باید بد رو انتخاب کنیم
در هر حال ایران متضرر می شود، حال چه فرانسه سنگ اندازی کند یا دیگری. ایران باید عاقلانه عمل کند و فکر نکند که اگر کوتاه آمد انها در مسائل دیگر جلو می آیند. این طرز تفکر به تحریمهای واقعا فلج کننده و در نهایت جنگی شبیه عراق تبدیل می شود.
متاسفانه مردم ما عمل گرا نیستند
اگر در دور قبل مذاکرات که این اتفاق افتاد مردم ما به صورت یکپارچه تمام محصولات فرانسوی در ایران رو تحریم میکردند، دیگه فرانسه اینقدر روش زیاد نمیشود
همش الکی فرانسه جایگزین امریکا شده ونقش آدم بده رو بازی می کنه . رگ خواب تموم کشور های اروپایی دست امریکاست.هرچند بخاطر این کار فرانسه هم از سمت ایرا تنبیه بشو این ماشین های دهه 80 خودشه رو که دیگه هیچ جا بغیر ایران تولید نمیشه از طرف ایران تحریم بشه.i
من هیچوقت ماشین فرانسوی نخریدم، و هرگز هم نخواهم خرید. بنجل های پژو و رنو و سیتروئن در مقابل خودروی ژاپنی و آلمانی هیچ حرفی برای گفتن نداره.
این مذاکرات هیچوقت نتیجه نخواهد داشت
اين تار عنكبوت كه امروز سران غرب براي تصميم مستقل اسير آن شده اند، روزي آنها را به طعمه اي بي جان تبديل خواهد كرد! در آن روز، آيا اين طعمه هاي بي جان قادر به جانبداري از ملت هاي خود خواهند بود؟ آيا روزي نخواهد رسيد كه صهيونيسم با آنها درگير شود؟ آيا روزي نخواهد رسيد كه صهيونيسم خواهان جبران مافات در اروپا برآيد؟
همین فرانسه بود که اسرائیل هسته ای و مجهز به بمب اتم کرد. مرگ بر فرانسه
عجب این نتانیاهوچه جوری گوش فابیوس و اولاند رو پیچونده؟بارک باید همشونو ادب کنه تا به حقوق ایران احترام بگذارند.
فرانسه که همیشه استعمارگر بود حالا مستعمره اسراییل شده.
اولاند مگر از حرب چپ های فرانسه نیست؟ پس چرا سیاست تهاجمی و سختگیرانه مثل راستها داره؟ تابناک یک گزارش تحلیلی در این مورد تهیه کن
فرانسه براي خروج از بحران مالي براي اسرائيل دم تكون مي ده تا بلكه يهودي هاي ثروتمند بيان توي كشورش سرمايه گذاري كنن.
فرانسه بايد نگران تاريخ باشه...
این فرانسوی ها خروس بی محل هستنا
یکی از شرط های ایران در این مذاکرات برداشته شده تحریمهاست.
از طرف شورای امنیت سازمان ملل، اگر اشتباه نکنم سه قعطنامه تحریمی بر علیه ایران صادر شده است، آن هم با فشار آمریکا. عمده تحریمها که وضیعت اقتصادی ما را به این شرایط رسانده، تحریمهای هستند که مستقیما از طرف آمریکا وضع شده اند. به عنوان مثال همین تحریم اخیر که صنعت خودروسازی ایران را هدف گرفت.
با این توضیحات آیا بهتر نیست که ایران مستقیما با آمریکا که در حال حاضر بنا به دلایلی حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخته و حاضر به همکاری با ایران شده، مذاکره کنیم؟ چرا به کشورهایی مانند فرانسه فرصت عرض اندام می دهیم؟
هر روزی که از تحریمها می گذرد خسارات مالی و معنوی فراوانی را برجا می گذارد.
بنابراین به گمان من، بهترین تاکتیک تیم مذاکرده کننده در حال حاضر این است که با آمریکا به طور مستقیم در مورد مباحث هسته ای وارد مذاکرده شود.
فرانسه با اين اقدامات خود نشان ميدهد كه نه با ايران بلكه با صلح جهاني در تضاد است .
ايران حسن نيت خودارانشان داده وميدهدنتيجه عكس آن متوجه غرب است
دیگرملت ایران بایدبداندوآگاه باشدکه مقام معظم رهبری برای همین فرموده بودندمساله اینهاهسته ای ایران نیست هرچقدرنرمش نشان دهیم اینهاسوءاستفاده میکنند.خاک برسرفرانسه بااون عظمتش که برای صهیونیستهاکرنش میکندومردم فرانسه هم عکس العملی ازخودنشان نمیدهند
منافع فرانسه بیشتر در گرو همکاری با کشورهای ثروتمند عربی است که در حال حاضر شدیدا با هم متحد شده اند بر علیه ایران و همینطور رژیم صهیونیستی.
کاملا مشخصه که دارند زور می گویند ملت پای تحریم ها ایستاده تسلیم نشوید بهتره این سگ های هار ملت را از جنگ نترسونن ما مرد جنگیم تاریخ این را ثابت کرده
فرانسه بیش از حد پر رو شده...
لعنت بر فرانسه
مگر سایر کشورها دنباله رو فرانسه اند ؟ هرکشوری منافع خودرا در نظر میگیره !شاید منافع فرانسه در اشغالتراشیست !آیا منافع دیگران هم در پیروی از فرانسه است؟! باید کمی عاقلانه فکر کنند.
همیشه در روی یک پاشنه نمی چرخد نوبت ما هم می رسد
سلام خدمت دوستان عزیز
شاید بایستی موضع گیری های فرانسه را با یک حرکت مدنی هماهنگ در نخریدن هدفمند (بدون ضربه به منافع تولیدات مشترک) کالاهای فرانسوی توسط ایرانیان در سراسر جهان پاسخ داد و اینگونه موضع گیریها را در سرمایه گذاریهای آتی در کشورمان لحاظ نمود.
با آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده.
فرانسه رو کجای دلم بذارم...
عزیزم تقسیم وظایف شده و نقش فرانسه مخالفت کردن از بازیهای سیاسی غافلین دارین علیه فرانسویها میگین فرانسه همون کاری میکنه که ازاول بهش گفتن
ایران هم فرانسه رو تحریم کنه تا حالش جل بیاد .
خواهشا بیایید محصولات فرانسوی رو تحریم کنیم... ماشین - لوازم آرایشی و بهداشتی - عطر و خیلی محصولات دیگرشونو...
شاید اتفاقی برای اونا نیافتده ولی ما عزم خودمونو نشو دادیم.. ما غیرتمونو نشون دادیم...
مشکلات ما بیشتر با آمریکا است، من از همان اول هم متوجه نشدم که حضور فرانسه چه علتی می تواند داشته باشد. در ابتدا شاید حضور کشورهای دیگر غیر از آمریکا به عنوان میانجی مفید بود ولی حالا هیج سودی ندارند.
چین یا روسیه نظراتشان شاید مهم باشد، ولی اروپاییها خیر، چون آنها همیشه یا دنباله رو روسیه بودند یا آمریکا، لذا اگر با آمریکا به نتیجه برسیم، مخالفت فرانسه چه ضرری می تواند داشته باشد و اصلا برای چه کسی مهم است؟
خدا کمک کند ممکن است جنگی مانند عراق برای کشور ما تدارک ببینند
خب ایران تهدید کنه بازرس ها ازانس اخراج می کنه و از ان پی تی خارج میشه
بهتر است وقت و انرژی خود را بیش از این بیهوده هدر ندیم و مسئولین بشینند و باهم برای حل مشکلات بیشمار کشور با هم همفکری کنند تا بیش از این به مردم فشار نیاد.مذاکرات فرسایشی و بی نتیجه بجز ایجاد یاس و نا امیدی و گرانتر شدن موادغذایی و خودرو و ایجاد حالت رکود در بازار هیچ اثر مثبتی ندارد،چون همه از خرید هر نوع کالایی بخصوص لوازم الکترونیکی و خانگی و خودرو و پوشاک امتناع می کنند تا ببینند نتیجه مذاکرات چی میشه.
به نظر میاد این رویداد ها شبیه یه بازی سیاسی شده غرب در کل قصد توافق نداره حتی اگه ما از حقوق مسلّم خودمونم دست برداریم . نقشه راهی که غربی ها دنبالش هستند فشار مضاعف به اقتصاد ایرانه تا فروپاشی نظام سیاسی رو بدنبال داشته باشه . غربیها متوجه شده اند که می شود بدون نفت ایران هم شرایط جهانی در در بازار انرژی کنترل کرد این شرایط به نفع روسیه و چین هم هست چون اون ها هم حداکثر سوء استفاده رو از وضعیت آشفته موجود دارند می برند . کاش می شد زمان رو به عقب برد و خیلی از اشتباهات گذشته رو اصلاح کرد 10 سال قبل وضع خیلی بهتر از امروز بود
دولت ایران باید با انگلیس، امریکا و آلمان وارد مذاکره مستقل بشه برای این سه کشور منافع اقتصادی زیادی در ایران هست، میتونن مستقلا تحریم هارو برای ایران دور بزنن دست اسرائیل و فرانسه بره لای پوست گردو
نه سازش نه تسلیم نبرد تا پیروزی

وارثین حقیقی زمین بندگان صالح خدا هستند.
مرگ با عزت هزاران بار بهتر زندگی در ذلت.

هدف مستکبرین فقط و فقط خاموش کردن ندای توحید و ایدولوژی اسلامی است.
ایران هم باید شرط جدید اضافه کند که فرانسه نباید باشد وگرنه مذاکرات را ترک خواهد کرد
فرانسه برای اینکه اسراییل هواشو داشته باشه این کارا رو می کنه خاک بر سرشون که انقدر بی شرفن
بجاي مرگ بر فرانسه مرگ بر اسرائيل رو محكم تر و بلند تر بگيم بهتر چون هر چي هست زير سر اسرائيل و پول هاي عربستان و قطره .
این از زمان جنگ 8 ساله که هرچی جنگنده و موشک بود دادن به صدام.این از خودروهای بیکیفیت پژو.اینم از مذاکرات.
ژاپن بیچاره 7 سال قبل پیشنهاد 100 هزار خودرو در مقابل 100 هزار پیکان میده اما...
تروریسم دولتی فرانسه با حمله میراژهای فرانسوی به کاروان قذافی و سپس ترور شرم آور او که مخزن اطلاعات زیادی در این خصوص یود لکه ننگی بود که با موضع گیری های اخیر فرانسه هر چه بیشتر ذات پلید و صهیونیستی این مستکباران دیرینه تاریخ که حتی آمریکا را نیز مستعمره خود می دانند، آشکارتر و واضح تر نمود. قطعا باید در مناسبات بعدی با فرانسه کاملا تجدید نظر نمود. ایشان دلالان تحریمند. آیا اگر تحریم ها نبود ورود استعمار پیر تجدید حیات یافته فرانسه در قالب مونتاژ پژو در ایران محلی از اعراب داشت؟ و و و و و
الان دیگه جایز نیست مذاکرات رو ایرانیها ادامه بدن...باید حداقل تهدید به ترک مذاکره کنیم
تا حریفان عقب نشینی کنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل