بازدید 71502

محدودیت‌های سرعتی ایجاد شده توسط ISP خود را کشف کنید

چگونه باید متوجه شویم که ISP ما در راه سرعت دانلود و آپلود ما محدودیت ایجاد کرده و آیا اینکه یکسری از ترافیک‌های خاص را ممنوع نموده و درگیر آنچه به اصطلاح «شکل‌دهی به ترافیک» نامیده می‌شود ـ Traffic Shaping ـ شده است یا خیر؟ این موضوعی است که بسیاری از کاربران ‌دغدغه آن را دارند و به هر حال دانستن آن خالی از لطف هم نیست.
کد خبر: ۳۵۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹ 18 November 2013
محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده توسط ISP خود را کشف کنید
چگونه باید متوجه شویم که ISP ما در راه سرعت دانلود و آپلود ما محدودیت ایجاد کرده و آیا اینکه یکسری از ترافیک‌های خاص را ممنوع نموده و درگیر آنچه به اصطلاح «شکل دهی به ترافیک» نامیده می‌شود –Traffic Shaping – شده است یا خیر؟ این موضوعی است که بسیاری از کاربران ‌دغدغه آن را دارند و به هر حال دانستن آن خالی از لطف هم نیست.

به گزارش «تابناک» این روز‌ها کاربران ایرانی در بسیاری از موارد از سرعت پایین اینترنت ناراضی بوده و شکایت می‌کنند؛ موضوعی که باعث می‌شود برخی از کاربران اینترنت مجبور به تغییر دادن خدمات‌رسان اینترنت خود یا‌‌ همان ISP خود شوند.

شاید برای بسیاری از کاربران جالب باشد که بدانند ‌آیا ISP آن‌ها محدودیت‌هایی بر سر راه دانلود و آپلود آن‌ها ایجاد می‌کند‌ و اگر این گونه است این محدودیت‌ها در چه نقطه و مسیری از اینترنت است؟

پاسخ این پرسش را می‌توانید با ‌ابزار تحت وب Glasnost که یک پروژه طراحی شده از سوی مؤسسه سیستم‌های نرم افزاری Max Planck هست، پیدا کنید؛ ابزاری که برای نشان دادن محدودیت‌های ایجاد شده توسط ISP و گزارش آن‌ها در مدت زمانی تقریبا کوتاه طراحی شده است.

با ورود به صفحه این وب‌سایت توضیحاتی درباره چگونگی انجام آزمایش و مسائلی که پیش از آن باید انجام شود به مخاطب داده شده است. با فشردن یک دکمه شما می‌توانید با انتخاب نوع آزمایش مورد نظر خود جزئیات چگونگی ارائه خدمات از سوی ISP خود را پیدا کنید:

محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده توسط ISP خود را کشف کنید

هرچند در صفحه ‌نرم‌افزار توضیح داده ‌که هر کدام از آزمایش‌ها‌ جداگانه نزدیک هشت دقیقه به طول می‌انجامد، آزمایش ما برای فهمیدن محدودیت‌های دانلود و آپلود P2P نزدیک پنج ‌دقیقه بیشتر زمان نبرد:

محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده توسط ISP خود را کشف کنید

پس از انجام آزمایش، این ابزار توضیحاتی در خصوص نتیجه آزمایش صورت گرفته به کاربر ارائه می‌کند. در صورتی که سیستم در حال دانلود‌ باشد، ـ همان گونه که در تصویر زیر ‌می‌‌بینید ـ آزمایش اعلام می‌کند که تست دانلود با مشکل روبه‌رو شد و از کاربر می‌خواهد با متوقف کردن همه دانلود‌ها اقدام به انجام دوباره آزمایش کند:

محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده توسط ISP خود را کشف کنید

همچنین با در اختیار قرار دادن یک لینک جداگانه، این ابزار به کاربر این امکان را می‌دهد که از جزئیات کامل آزمایش صورت گرفته با اعداد و ارقام به دست آمده کسب اطلاع کند که در نوع خود شمای ویژه ای از درک سرعت واقعی اینترنت شما در آپلود و دانلود را ارائه می‌کند:

محدودیت‌های سرعتی ایجاد شده توسط ISP خود را کشف کنید

در پایان این که این ابزار تحت وب به شما کمک می‌کند که محدودیت‌های احتمالی ایجاد شده از سوی ISP خود را به ویژه در زمانی که سرعت پایین اینترنت کلافه‌تان کرده است، درک نموده و در صورت لزوم با تماس با پشتیبانی ISP موضوع را به اطلاع آن‌ها برسانید.

این ابزار به خوبی به کاربران کمک می‌کند که در مقایسه خدمات رسانی ISP‌ها بهترین گزینه را برای اتصال به دنیای وب برای خود برگزینند.

http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۵۹
عمده مشکلات مربوط به فیلترینگ میباشد که در کنترل ISP ها نیست و شاهد آن هم سرعت بالای سایتهای داخلی و میزان خرابی بسیار پایین آنها نسبت به سایتهای خارج از ایران میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
نه عزيز جان عمده مشكل ما اينه كه هر اكانت رو بصورت share به نسبت مثلا 1 به ده واگذار ميكنند به اين خاطر هم به اصطلاح خودشون كارشون از لحاظ شرعي درسته و هم اينكه وقتي 4 يا 5 نفر از اون ده نفر در ساعت خاصي با هم داخل هستند سرعت فوق العاده مياد پايين ، جالب اينجاست كه من خودم براي خونه كه گرفتم هماهنگ كردم خط منو با يه سري از اين مغازه دارا كه روز استفاده ميكنند مشترك كردن چون من شبها استفادم بيشتره ، روز تو شركت اينترنت به اندازه كافي دارم
زارعی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بالفرض کشف کردیم ، چه کاری از دستمون بر میاد ؟ شمام که میتونید یه سروصدایی برای اینترنت بکنین از زبون کاربرای اینترنتی تون کاملا بی صدا نشستین !
ممنون
من توی خونه اینترنت 128 با حجم نامحدود دارم سرعت دانلودش افتضاحه
توی محل کارم 128 حجم محدود دارم سرعتش خوبه
یعنی شرکت برای اینکه زیاد از نامحدود استفاده نکنم سرعتمو پایین آورده اما حجم محدود اگر تمام شه مجبور به تمدید هستم برای همین سرعتشو بالا گذاشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اکثر شرکت های اینترنتی همین کارو میکنن
کیه که به داد برسه؟؟؟
پول حروم که میگن همینه
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
خواهش می کنم مطلبم رو درج کنید
اول زمانی که 128 دارید طبق محاسبه باید 128 را بر 8 تقسیم کنید منهای دو که میشه 14 کیلو بایت باید دانلود کنید.
دوما برای محدود سرعت بالا هست مثل سیستم کارت اعتباری شما پول حجم استفاده را پرداخت می کنید.
با تشکر
عمو رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
یکی از این شرکت "ش " است

اینترنت نامحدود می فروشه ولی اگر دانلود کنید سریع سرعتتون رو به اندازه 4 برابر سرعتی که خریداری نمودهابد پایین میاره .

شعارشون هم اینه که دانلود رو گفتیم نامحدود ولی شما بیش از حد استفاده نموده اید !!

اولا اینکه بنده و امثال بنده حتما میزان دانلودشان بالا است که سرویس نامحدود خریداری می کنن و هزینه آن را هم پرداخت می کنند .
دوما شما با ما توافق نمودی که فلان سرعت را در اختیار ما قرار دهی چرا کاهش سرعت !!

در پایان فقط یک سئوال : حرام خوری تا کجا مدیر محترم شرکت "ش"
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دقیقا همینطوره !!
منم همین درد رو دارم و هرچچچی تماس گرفتم و بحث کردم فایده ای نداشت... از تابناک خواهش میکنم یه مقاله مفصل در مورد این آی اس پی ها بنویسه که رسما دارن کلاهبرداری میکنن .. ما که دستمون به جایی میرسه ...

درم ورد شرکت " ش" هم خیلی مضحکه، هم اعلام نمیکنن تا چه حد دانلود مجازه، هم در قرار دادهاشون نمیارن، هم هروقت عشقشون میکشه میگن زیاد دانلود کردی محدودت کردیم !!!
کافی فقط از شرکت هایی که بلک لیست دارن اینترنت نگیرین
برای اینکار تلفن بزنید خود شرکت میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
چه بلک لیستی یعنی ؟
من تستش کردم اما پیغام داد مشکل شما از مخابرات و ربطی به ISP و تحریم و کنفرانس ژنو و بیل گیتس و گوگل و یاهو نداره
من تستش کردم اما پیغام داد مشکل شما از مخابرات و ربطی به ISP و تحریم و کنفرانس ژنو و بیل گیتس و گوگل و یاهو نداره
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اگه راجع به سرعت سوال کنید بهتون می گن ما اینو شیر می کنیم یعنی اینکه اگه تعداد استفاده کننده ها زیاد باشه سرعتتون میاد پایین. این یعنی غش در معامله و یه جور کم فروشی آشکاره که هیچکی هم نمی گه بالای چشتون ابرویه.
خوب الان هجوم ببریم به مخابرات و بگیم محدودیتمون زیاده؟
ممنون از تابناک برای این خبر . من 4 5 ساله که از ADSL استفاده میکنم . جالبه مثلا میری ADSL بگیری بعد میگی مثلا سرعت 512 نامحدود . بعد میان تقصیم بر 10 میکنن و به 10 نفر میدن سرویس تورو . نمیدونم واقعا کجای دنیا به این شکله . اگه من دارم 512 میگیرم پس دیگه چرا با سرعت 50 کیلوبایت بر ثانیه دانلود میکنم ؟ واقعا این با عقل و وجدان جور در نمیاد . حالا از این بگذریم که دیگه عادی شده واسه مردم . دیگه از کندی سرعت و قطعی دائم و و و و و. بازم اینا به کنار . جالب اینه اگه حالا به طور مثال 512 نامحدود بگیری سرعتت میشه 50 . اما اگه محدود با حجم 4 گیگ بگیری یا هر حجمی در کل محدود باشه سرعتت تا 150 کیلوبایت هم میره . سرعتت رو بالا میبرن که عمچین قشنگ ترافیکت تو 1 روز تمام بشه . ببخشید این که دیگه نمیشه اسمشو ADSL گفت . این همون Dialup ولی گرون تر شده حالا کنارشم تلفن زنگ میخوره . ما فقط به ظاهر اینترنت پر سرعت داریم . بازم هم با تشکر از تابناک
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
این که به شما میگن نامحدود مربوط به حجم دانلود شماست نه سرعت اینترنت شما
قلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
شما 512 کیلو بیت بر ثانیه دارید
پس وقتی 50 کیلو بایت نشون می ده یعنی 50*8= 400
512-400=112 بیت بر ثانیه یا 14 کیلوبایت کم سرعتی از سمت isp مربوطه
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
عزیزم این 512 که میبینی کیلوبیت / ثانیه هستش یرای پیدا کردن سرعت دانلود که بر حسب کیلوبایت/ ثانیه است باید تقسیمش کنی بر 8 .
( هر 8 بیت = 1 بایت )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید. فقط این وسط والیبالمون ناجور شده (جور نشده).
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
کیلو بیت با کیلو بایت فرق داره عزیزم - شما اینترنت 512 کلیوبیت گرفتی که در بهترین حالت بعد تقسیم بر هست باید 64 کیلوبایت دانلود داشته باشی - و شبکه ی شما در واقع سرعتش با نرخ پنجاه کیلوبایت که گفتی حدود 400 کیلوبیت بر ثانیه هست.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دوست عزیز ، من نمی گم مشکلی وجود نداره . اما اینهایی که شما گفتی اسمش مشکل نیست. بهتره در مورد بیتو بایت تحقیق کنی یه مقدار..

وقتی شما 512 ( کیلوبیت) اینترنت خریداری می کنید ، در اصل یعنی اینترنت 64 کیلوبایت خریداری کردید. ( هر بایت از هشت بیت تشکیل شده )
چون برنامه های دانلود سرعت رو به بایت نشون می دن ، شما اون عدد مثلا 50 رو میبینی.
بنابراین انتظار نداشته باش که سرعت سرویس 512 کیلوبیت 512 باشه.
مثل اینکه برای 1000 گرم از جنسی بخری و بعد شاکی باشی مه چرا تو ترازوی خونه ما نشون داده (1) !!!

وقتی هم سرویس حجمی یا محدود می خرید ، شرکتها سرعت بیشتری به شما ارائه می کنند. که این مسئله فکر نمی کنم جای شکایت داشته باشه! شما باید مصرف خودتون رو مدیریت کنید.
یه شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بنام خدا، عزیز برادر... هر بایت برابر 8 بیت هست و زمانی که شما از ISP اشتراک می گیرید سرعت 512 که به شما میگن یعنی 512 Kb (اگه حرف b رو کوچک بنویسن یعنی بیت و اگه بزرگ بنویسن یعنی بایت). حالا اگه بخوای 512 رو بر 8 بیت تقسیم کنی میشه 64 بایت. یعنی سرعت شما بر اساس بایت 64 KB میشه. با یکم تولرانس اون عدد 50 که می بینید درسته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
50کیلو بایت بر ثانیه رو که شما داری دانلود میکنید،یعنی 400کیلوبیت بر ثانیه و شما هم پهنای باند 512 کیلوبیت برثانیه خریدید نه کیلوبایت برثانیه
با اینکه 400 از 512 کمتر،اما اگه همه ساعات همین 400 هست،با این سرویسی که ISPها میدن خیلی خوبه
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
ببینید دوستان بحث اصلی من این بود . که چرا فرق میزارن ؟ بین سرویس های نا محدود و محدود ؟ سرویس نامحدود تقسیم بر 10 میشه و سرویس محدود تقسیم بر 5 ؟ بحث من این بود که منی که نامحدودم با سرعت 50 الی 60 کیلوبایت بر ثانیه دانلود میکنم اما کس دیگه که محدود هست سرعتش بیشتر که میشه 100 الی 120 کیلوبایت بر ثانیه . اگه 512 میدین پس دیگه باید سرعتش برای همه یکی باشه و تنها فرقش این باشه که من که نامحدودم و ماهانه 23 هزارتومان میدم با کسی که محدوده و ماهانه 15 هزار میده باید تنها فرقش قیمتش باشه . بیان قیمت نا محدود رو به 30 هزار در ماه بیشتر کنن اما سرعت رو کم نکنن . من حدود 2 سال اینترنت 2 مگ داشتم با سرعت 250 کیلوبایت بر ثانیه . این واقعا مسخرست که میگن سرعت 2 مگ اما دانلودت در حد 512 باشه . به این میگن محدودیت غیر قانونی چرا میگن 2 مگ ؟ به نظر من باید به 128 بگن 62 به 512 بگن 256 به 1024 بگن 512 . اینطور قابل قبوله
سلیمان پور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
ببین عزیزم حداکثر سرعت 512kbit/s برابر 64 میباشد. حالا اگه شما با 50 کیلو داری دانلود میکنی ، سرعت نرمالی داری.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
این اساتیدی که در مورد تفاوت بایت و بیت سخرانی فرمودند از خودشون نمی پرسن وقتی خود شرکت میگه شیرینگ یک به هشت داریم، و از طرف دیگه سرعت رو در تبلیغات به بیت میزنن در حالی که اصولا الان سرعت رو با مگ اندازه میگیرن در دنیا، و به نامحدود ها سرعت کمتری از محدود ها اختصاص میدن و ... دقیقا دنبال چی هستند ؟!؟
مسئله الان یک هشتم بیت و بایت و شیرینگ یک به ده و بیست و .. نیست، مسئله نگاه استثماری آی اس پی ها به مردمه !!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دوستاني كه اينجا محاسبه ميكنين و با دليل و منطق ميخواين موضوع رو عادي نشون بدين اگه راس ميگين و از كامپيوتر سر در ميارين كاري كنيد كه سرعت بالا بره و نه اينجا براي ما دو دو تا چهار تا بكنين
عالی بید
kind-Regard
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
best regards
من وایمکس مبین نت 1024 دارم
دیشب سرعت به زحمت به 300 میرسید. با این اپراتور تماس گرفتم و گلایه با افتخار میگه تا 256 نرماله. یعنی در عجبم که چطور اینترنت یک مگ تا 256 نرماله و مشکلی نداره
یاد اون طنز افتادم که بعضی چیزها فقط در ایران دیده میشود :
1- کارت شارپز 2000 تومانی چند؟
2- بلیط هواپیما 130000 تومانی چند؟
3- پرواز ساعت 12 ساعت چند پرواز مینه؟
اینترنت 1مگی چند کیلوبایت؟
و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
من قصد دفاع ندارم ، ولی اگر دقت کنید شما 1024 کیلو بیت خریدید نه بایت . پس باید تقسیم بر 8 کنید .
محمد آقاخانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
سرعت دانلود بنده حدود 40 هست با داشتن اینترنت یک مگ
این درسته واقعا؟
باید دانلود تا 128 برسه اما share کردن یک مگ رو بین 4 نفر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
آقای ناشناس چرا isp های به بیت میفروشن در حالی که تمام سیستم های کامپیوتری و موبایل و .. با بایت و مگ کار میکنن ؟!
این فریب نیست ؟
از نظر من پارس آنلاین از همه بهتره ، من 512 خریدم ، نزدیک 600 ، 700 کیلو بایت دانلود دارم. اصلاً باورم نمیشه که یه شرکت تو ایران اینطوره سرعتش بالا باشه و سرویس بده.
پاسخ ها
محمد آقاخانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بنده اطلاع دارم.منظورم این هست که 1024 کیلو بیت در حد 300 کیلو بیت هست
دانلودش با idm حدود 40 کیلوبایت هست
میگه اینترنت 1024 کیلو بیت شما تقسیم بر 4 میشه و میشه 256 کیلو بیت
آقا محسن شما هر سرویسی که میگیری باید عددش رو تقسیم بر 8 کنی و حاصل رو با سرعت idm مقایسه کنی چون شرکتها برحسب کیلو بیت سرویس ارائه می دن نه کیلو بایت ...مثلا اگه سرویس 512 می گیری در واقع باید قانونا سرعت دانلودت که idm نشون میده 64 باشه
فکر می کنم سرعت اینترنت 512 کیلو بایت بر ثانیه نیست بلکه کیلو بیت بر ثانیه است یعنی 512 را تقیسم بر8 میکنیم سزعت دانلود بدست می آید.هر بایت برابر 8 بیت می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فکر نکن ... مطمئن باش همینجوریه! ... یه سری به سایت ...بزن توضیح داده ... شرکت ها نرم افزاری دارن که سرعت اینترنت رو برای کاربرانش کنترل می کنه و معمولا در ساعات رایگان نصف شب پهنای باند رو کم می کنن ...
الان کل کشورها کیلوبایت حذف کردن و سرعت مگ هست الکی ورداشتن 2مگ گذاشتن 400هزار 10مگ گذاشتن میلیون بعد این قیمت فقط شرکت ها و دانشگاها میتونن بگیرن خونه نباید اینطوری سرعت بدن ما بچه بودیم تو کره سرعت گیگ میدادن اونم فری یعنی رایگان الان من میدونم شما ندیدید چلینج هست سرعت 1 ترا بایت در امریکا البته محرمانه هست کلا سرعت بالا برا کل کشو ر پیشرفت میاره جای نگرانی نیست از نظر امنیت در کل کشور امنیت هستش ما با 512 نمیدونم 2مگ به جای نمیریسم اینا سرعت نیست. اصلا این ... در ایران یه 40مگ داره برا خودش اورده یه قیمت گذاشته کسی نتونه بگیره ....و .... و ... هم فقط برا محل خودشون اوردن میدن بچه محل های خودشون. کل تهران ساپورت نمیکنن ....اول شده تو کشور ولی کم میکنه ادمو اعصابنی میکنه به هم میریزه اعصاب ادمو .الان قیمت های حقوقی و حقیقی رو باید جدا کنن چون خونه نمیتونه این هزینه برای اینترنت رو به گرانی به شرکت ها بده که سرعت از برنامه ها اکانتینگشون تنظیم میکنن حجمی میبرن بالا ؟سرعتی نداره مثلا 400کیلو دانلود بده 400مگ نیست که تازه حجمی برای افراد پر مصرف خوب نیست .خودشون شرکت ها میدونن میخوان الکی پول بگیرن.
پاسخ ها
جواد
| Australia |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
سرعت اینترنت در هیچ جای دنیا در حد گیگ نیست چون زیرساختش وجود نداره ... اما در کشورهای پیشرفته تا 300 مگابایت هست ... لطفا در مورد چیزی که در تخصصتان نیست اظهار نظر نفرمایید!
جواد
| Australia |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اصلاح می کنم 300 مگابیت بر ثانیه
جواد
| Australia |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
لطفا پاسخ منو کامل بذارین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
من که هیچی از حرفاتو نفهمیدم
ناشناس
| United States |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اقا جواد چون شما اطلاع نداری قرار نیست وجود نداشته باشه شرکت گوگل تو امریکا اینترنت 1 گیگ میفروشه به کاربر خونگی یه سرچی بکنی میفهمی البته نه کل امریکا
عزیزان من ... پهنای باند بر حسب Kbps یعنی کیلوبیت بر ثانیه می باشد و ISP ها بر اساس اون اینترنت می دن ... در حالیکه browser ها و نرم افزارهای دانلود سرعت دانلود رو بر حسب KBps یعنی کیلو بایت در ثانیه نشون می دن و همونطور که برخی دوستان فرمودند باید پهنای بان خریداری شده رو بر 8 تقسیم کنید مثلا سرعت دانلود پهنای باند 1024 نزدیک 150 باید نشون بده ... بعدشم شرکت ها نرم افزاری دارن که سرعت اینترنت رو برای کاربرانش کنترل می کنه و معمولا در ساعات رایگان نصف شب پهنای باند رو کم می کنن و در بقیه ساعات که هزینه داره سرعت ماکزیمم هستش ... البته منظور ما از سرعت همون پهنای باند هستش و همونطور که می دونید یک کیلو تخم مرغی که از یک سوپرمارکت می خرید با یک کیلو تخم مرغی که از سوپر مارکت دیگه می خرید فرقی نداره اما ممکنه یکی ارزونتر بده یکی گرونتر ... شرکت ها هم همینجورین ... سرعت فرقی نمی کنه بعضی برای جلب مشتری ارزونتر می فروشن و البته نرم افزارشون هم کمتر اینترنتو محدود می کنه واسه کاربرانش ... ممنون جواد هستم کارشناس ارشد کامپیوتر البته در راه دکترا ... محتاجیم به دعای دوستان
پاسخ ها
محمد آقاخانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
سوالی دارم.اینترتن یک مگ مگر نباید تا 128 دانلود کنه؟
چرا برای من به زحمت به 40 میرسه؟
سرعت اینترنت!!! جوک نگو!
این یک بازی ناجوانمردانه بیش نیست ، شاتل و پارس آنلاین و داتک و ... همه شرکت های خصوصی خوبی هستند و که باید از یک جا سرویس بگیرند اونم بهش میگن شرکت زیرساخت ، حالا مدیر زیر ساخت و سایر ارگان ها چطور میشه میان ارزیابی می کنند و نمره می دن سواله ، خودمون رو گول نزنیم ، تا زمانی که اینترنت ما دولتی هست و بقیه شرکت ها همه از یک شرکت سرویس می گیرن داستان همین خواهد بود ، شرکت های خصوصی دستگاه گذاشتن تا محصول زیر ساختو بفروشن ، تو رو به خدا اینترنت رو خصوصی کنید البته امکان نداره چون پولش خوب هست ، ایرانخودرو و سایپا اگه کیفیتشون خوب شد اینترنت هم خوب میشه ، تو یک کشور اروپایی 9 ماه دولتی سر مار نبود همه چیز به خولب کار می کرد اینجا دولت یک ساعت نباشه نه اینترنت داریم نه خودرو و نه ... متاسفم واسه بازی دادن شما و بازیچه شدن خودمون ....
من ... داشتم افتضاح بود کلی برایشان ایمیل دادم تماس هم که میگرفتی باید دو ساعت در نوبت می ماندی تا اپراتور محترم و از ما بهترون جواب بده تازه اگه هم بگی چرا خرابه سریع گوشی را قطع میکنه من هم که میدونستم هیچکی جوابگو نیست یه ایمیل با حال براشان فرستادم و حسابی از شرمندگیشان در امدم ما مخابرات که بدتر از اونه
می خواستم به خاطرنرم افزاربازیابی فایل های گمشده که دیروزگذاشته بودیدتشکرکنم .خیلی زیادبه کارم اومد.درشرایط حادی بودم نجاتم دادید.
دوستان شماها کجای کارید
اصلا دیگه اینترنت حجمی و شیر دیگه توی دنیا معنی نداره
دوستم توی فرانکفورت اینترنت نامحدود با پنای باند 17 مگابیت رو 19 یورو در ماه میخره
حالا حساب کنید با حقوق چند هزار یورویی اونا در ماه چقدر بابت اینترنت میپردازن
خیلی چیزای دیگه هست که اگه گفته بشه توسط دیکتاتوری تابناک که نظرات رو تایید میکنه تایید نمیشه
واقعا اینو جدی میگم . تا حالا هیچ خبرگزاری ندیدم که به این سرعت خبر های متنوع منتشر کنه ، به این سرعت نظرات رو منتشر کنه ، از همه این واسم جالبتره که پیگیر یه خبر میشه و توضیح میده واسه مخاطبان و اگر خبری منتشر میشه تو کل سایت های خبری که زیاد واضح نیست رو میاد شفاف با مدرک توضیح میده . به نظر من خبرگزاری تابناک یه خبرگزاری مردی و از دل مردم بیرون اومده . کاملا اینجا آزادی بیان وجود داره . دیگه بعید میدونم جایی جز تابناک برم واسه خوندن خبر . وقتی جاهای دیگه میرم خبر میخونم بعد میام اینجا اصلا انگار وارد دنیای دیگه میشم . خبرهای جذاب تیتر های خوب و قابل فهم . و دیگه هرچی بگم کم گفتم . با تشکر فراوان از تک تک مسئولان تابناک . رمز موفقیت تابناک احترام به مخاطب و انتشار نظرات مخاطبانه . و من یک چیز دیگه که دیدم اینه که همه مخاطب های تابناک با احترام کامل به هم دیگه نظر میدن و تابناک مخاطب های خوبی داره که امتیاز خوبی واسه تابناکه
اینترنت مخابرات آشغاله 256 دارم حتی صفحه گوگل و به زور می یاره بالا!!!!! شرکت
این نظراتی که دارن تفاوت بیت و بایت رو توضیح میدن خیلی عصبانیم کردن !!
دانشمندان بزرگ !
یعنی واقعا حواستون نیست وقتی هیچ سیستمی سرعت رو براساس ِ کیلو بیت نشون نمیده و کف ِ سرعت از کیلو بایت به بالاست، یعنی مقیاس بیت پر سکند منسوخ شده ؟؟؟ یعنی حواستون نیست شرکت ها با این کار دارن به شعور مردم توهین میکنن و فریبشون میدن ؟!
مثل ِ اینه که روی گونی برنج ِ 50 کیلویی بنویسیم 50000 گرم !!!!!!!!

در ثانی، تا وقتی ما به جای اینکه بگیم سرعت اینترنت ِ جهانی میخواهیم، برای هم توضیح بدیم isp ها گناهی ندارن اونا بیت میفروشن ما بلد نیستیم بیت رو به بایت تبدیل کنیم؛ نه اوضاع نت نه اضواع هیچ چیز دیگه عوض نمیشه ...
با این فرهنگ همیشه همه استثمارون خواهند کرد.
ادمین عکس ها چه مشکلی داره ؟بذارید همه ببین دارن بهترین نحو کیفیت سرویس دهی میکنن همه میدونن
الان این شرکت داره 45مگ رو میده 64.95 دلار بعد تو ایران 2مگ اشغال میدن 400هزار در صورتی که حقوق کسانی که کار میکنن هست این کلش بدن سرعت نت.کلا همه کشور ها کیلوبایت حذف کردن سرعت های مگ میدن اوکی .یه شرکت 200مگ داره دان اپ میده نامحدود 188.95دلار بعد همشون مثل امنیت ایران امنیتشون بالاست و هیچ مشکلی نداره تو سرعت دهی .الان ایران امنیتش بالاست تو کل کشور امنیت بالاست و سرعت بالا برا تبادل اطلاعات و انجام کار های روزانه باید داده بشه تا کاربران ایرانی بتونن کارهای روزمرشونو بکنن .الان کشورهای دیگه مثلا یه فایل 6 گیگ در مدت زمان 6 دیقه نهایت دانلود میکنن و اپلود میکنن. اینجا برا 6 گیگ 6سال باید بشینی تازه لینک خراب بشه نمیدونم هزارتا مشکل داره ووووووو تو کارشناسیتو جواد نگه دار واسه خودت اوکی.در ضمن قیمت گذاری حقیقی و حقوقی باید تکفیف و جدا بشه .اینم شات ها قیمت ها و سرعت ها روببینید چجوری عالی گذاشتن بهترین پشیبانی رو هم میکنن 45 مگ بگیری زنگ بزنی بگی کمه تنظیم میکنه ببره یه دفعه 300مگ دان کنی با همون پول .
محمد آقاخانی همون بگو محمد جان اصلا کیلوبایت نرمال هست؟تازه وایمکس اختیار عوض کردن مک خودمونم نداریم هزینه هاشم که گرونه میگن زیاد هم دانلود نکنید چیکار کنن مردم ؟اصلا قطع کنید دیگه این چه وضعشه ؟کلا سرعت نداریم اصلا هیچی صفره با سیم یا بیسیم وصل بشم همشم مشکل داره شرکت باید همشو حل کنه اتو کامپلیت یعنی اتوماتیک بفرسته به خونه ها امنیت بالای هم که در کل کشور داریم .یه سرعت دادن چیزی نیست الان که دیگه.
یک سوالی که من دارم این هست که چرا
در ایران 1 گیگابایت حجم ترافیک در حدود 2 دلار هست!!!؟؟ چرا هیچکس به این موضوع و به این گران فروشی وحشتناک رسیدگی نمیکند آخه در کجای دنیا یک گیگابایت حجم ترافیک 5500 تومان هست لطفا این شرکت های گران فروش را ببندید
وقتی اینترنت با سرعت 1024 از مخابرات و یا اپراتورها میگیری به هر دلیل حتی اگر سرعت دانلود شما حتی یک بیت کمتر از واقعیت باشد این نوعی دزدی است و حرام میباشد...اگر این اتفاق در سایر کشورها بیفته اپراتور باید به مصرف کننده ها جریمه پرداخت کند..متاسفانه شرکت مخابرات و اپراتورها در ایران مرتکب غش در معامله میشوند....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی