بازدید 51141
در حاشیه پیشنهاد دائمی شدن زوج و فرد سراسری در پایتخت؛

ریاضیات می‌گوید «طرح زوج و فرد» عادلانه نیست

تفکیک خودرو‌ها بر اساس زوج و فرد بودن رقم آخر پلاک، عادلانه نیست؛ این را می‌شود با ریاضیات ثابت کرد. این در حالی است که قرار است فردا پیشنهادی ‌بررسی شود که این طرح ‌‌سراسری در تهران به اجرا درآید و بعید نیست ‌در صورت تصویب، در دیگر شهرهای آلوده نیز به اجرا در‌آید.
کد خبر: ۳۵۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ 19 November 2013
پیشنهاد اجرای سراسری طرح زوج و فرد تا پایان سال، هرچند فعلا به کلانشهر تهران و حدود ده میلیون ساکن آن اختصاص دارد، ‌اگر معضلِ به ظاهر حل ناشدنی آلودگی شهرهایی مانند اصفهان، تبریز، اراک، مشهد و...  ـ فارغ از شهرهایی مانند اهواز که جنس آلودگی‌شان متفاوت است و با هیچ زوج و فرد کردنی، حل شدنی نمی‌نماید! ـ را لحاظ کرده و به یاد بیاوریم که تقریبا همه طرح‌ها و ایده‌های پیاده شده در تهران،‌ گاه به رغم شکست خوردن در دیگر شهرهای کشورمان به اجرا در‌می‌آیند، می‌تواند مسأله‌ای ملی تلقی شده و جای بحث و بررسی‌های کار‌شناسی فراوان داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که قرار است چهارشنبه هفته جاری (فردا) شورای عالی ترافیک تهران تشکیل جلسه دهد، در حالی که یکی از دستورهای این جلسه، بررسی پیشنهاد اداره کل محیط زیست استان تهران، مبنی بر اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها از در منازل تا پایان سال است.

این در حالی است که از آغاز اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها در تهران، انتقادات بسیاری به این طرح وارد می‌شد که به مرور زمان و با دائمی شدن آن، یکی یکی رنگ باخت و موجبات اجرای آن در شهرهای دیگر را فراهم آورد؛ انتقاداتی که با اجرای سراسری طرح زوج و فرد در روزهای گذشته، بار دیگر قوت گرفت و حتی تشدید شد چراکه به باور بسیاری از مالکان خودرو، شاید بتوان با تعیین محدوده‌ای شبیه به طرح ترافیک ـ که سال‌هاست در هسته مرکزی تهران اعمال می‌شود ـ کنار آمد ولی استفاده کردن از خودرویی که هزینه بسیاری صرف خرید آن شده، آن هه ‌یک روز در میان، اتفاق ‌پذیرفته نخواهد بود.

ریاضیات می‌گوید «طرح زوج و فرد» عادلانه نیست (گفت‌وگوی آنلاین)

این مشکل هنگامی بیشتر به چشم خواهد آمد که به مشکل آن دسته از مالکان خودرو توجه کنیم که فرزند دلبندشان را هر روز با خودرو شخصی تا مدرسه همراهی کرده و بر‌می‌گردانند؛ آنهایی که باید پدر و مادر کهنسال یا اعضای بیمار خانواده را به مراکز درمانی ببرند؛ کسانی که برای رفت و آمد به محل کار به دلایلی همچون طولانی بودن راه، نداشتن صرفه اقتصادی، نبود وسایل حمل و نقل عمومی و... مجبور به استفاده از خودرو هستند؛ کارمندانی که از شهرهای دور و نزدیک تهران، صبح‌ها راهی این شهر شده و عصر‌ها بر‌می‌گردند و خلاصه خیلی‌های دیگر.

به این موارد می‌توان کارآمد نبودن وضعیت خودرو از نظر آلایندگی را هم افزود و مثال زد که در روزهای زوج، خودروی سن و سال داری که پلاک زوج دارد، اجازه تردد یافته و خودرویی که رقم آخر پلاک انتظامی آن فرد است، اگر مدرن‌ترین خودرو روز دنیا هم باشد، مجوز تردد نخواهد داشت؛ البته تنها بحث خودروی فرسوده یا مدرن نیست؛ بین دو خودروی همسان که مالک یکی از جمله شهروندان مسئول و مالک دیگری شهروند نامسئول است، مجوز عبور و مرور از آن کسی خواهد شد که پلاکش با روز هفته همخوانی داشته باشد، نه کسی که به تنظیم موتور، تعویض فیلتر هوا و... در زمان مقرر مقید بوده و حتی کربن کنیستر خودروی خود را هم در بازه زمانی استاندارد، تعویض می‌کند!

از همه این موارد و ابهامات که بگذریم، طرح زوج و فرد در ‌خود ایرادات بزرگتری هم دارد؛ ایراداتی که به زبان ریاضی قابل استناد بوده و چه بسا با طرح آن‌ها در جامعه، تقاضای شهروندان به ثبت نوعی خاص از پلاک در مراکز تعوض پلاک فزونی بیابد، که امیدواریم این گونه نشود!

یکی از مخاطبان خوش ذوق «تابناک» به نام اسماعیل، در شرح این موضوع می‌نویسد:

تعداد روزهای کاری در تهران، پنج روز در هفته است (پنجشنبه و جمعه تعطیل) که سهم خودروهای دارای پلاک فرد از آن، 40 درصد خواهد بود که در مقابل سهم 60 درصدی خودروهای دارای پلاک زوج، به مراتب کمتر است.

این در حالی است که اعداد سمت راست پلاک خودرو‌ها نه رقم است؛ از ۱ تا ۹. این موضوع به دلیل قرار نگرفتن عدد صفر (۰) در پلاک، احتمال زوج شدن عدد سمت راست پلاک را چهار نهم خواهم کرد (اعداد ۲، ۴، ۶ و ۸). این بار سهم اعداد فرد بیشتر خواهد بود؛ پنج نهم (اعداد ۱، ۳، ۵، ۷ و ۹).

ریاضیات می‌گوید «طرح زوج و فرد» عادلانه نیست (گفت‌وگوی آنلاین)

تا اینجای کار آشکار می‌شود، ‌خودروهای ‌پلاک زوج که از نظر تعداد کمتر نیز هستند، از سهم بیشتری در تردد هفتگی برخوردار خواهند بود و از سوی دیگر، خودروهای دارای پلاک فرد، به رغم بیشتر بودن از نظر فراوانی، ‌سهم کمتری برای تردد در ایام کاری هفته خواهند داشت.

بدین ترتیب با یک محاسبه ریاضیاتی ساده می‌توان دریافت که طرح زوج و فرد در مقایسه با طرحی که بتواند به عدالت نزدیک باشد، تقریبا ۱۵ درصد انحراف یا بی‌عدالتی دارد؛ برای رسیدن به این درصد، کافی ا‌ست که سهم ‌ماشین‌های فرد (۵/۹) را از سهم تعداد روزهای فرد (۲/۵) کم کرده و در عدد صد ضرب کنید (یا برعکس، سهم تعداد روزهای زوج (۳/۵) منهای سهم تعداد ماشین زوج (۴/۹)).

به این موارد می‌توان افزود که در روزهای فرد، به علت بیشتر بودن خودروهای فرد و با این فرض که هیچ خودرویی با پلاک زوج تخلف نکرده و تردد نکند، ترافیک حاکم بر خیابان‌ها به نسبت روزهای زوج به مراتب بیشتر بوده و مالکان این خودرو‌ها کم بهره‌تر از مالکان خودروهای زوج خواهند بود؛ به این موضوع می‌توان افزود که در روزهای زوج، شاید کمتر بودن تعداد خودرو موجب افزایش دقت پلیس در شناسایی خودروهای متخلف (پلاک فردهایی که در روز زوج تردد می‌کنند) شود و خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل!

نتیجه آنکه «طرح زوج و فرد» در ذات خود ناعادلانه بوده و با احتمال قریب به ۱۵ درصد، به نفع آن دسته مالکانی ‌است که رقم آخر سمت راست پلاک خودروشان، زوج است؛ با علم به این موضوع، آیا می‌توان چنین طرحی را برای ماه‌های متمادی به تصویب رساند و بر طبل دائمی بودن آن کوفت؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۳۸۸
اصلا یکی به م ن بگه شنبه زوجه یا فرد و ازکجا فهمید که زوجه یا فرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
مهم سلامت مردم است زوج یا فرد مهم نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اگه شنبه رو صفر شنبه در نظر بگيري كه صفرش حذف شده درست ميشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
پس جمعه هم زوجه :))
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
طرح زوج و فرد فقط برای اقشار ضعیف معنی داره کسی کهn تا ماشین داره با انواع پلاک که براش فرقی نداره!
به نظر من طرح خوبی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بعد جمعه رو چند شنبه در نر می گیرین؟ قاعدتا طبق تحلیل شما قبل صفر شنبه که زوجه باید فرد باشه یعنی با این حساب جمعه فرده ولی می بینیم که پنجشنبه هم که قبل جمعه است که فرده که!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
با این که «مهم سلامت مردم است» موافقم، اما به نظر من راه بهتر این است که از فناوری های جدید همچون وسایل نقلیه الکتریکی و هایبرید استفاده شود.
اما افسوس که به جای این که بخش مطالعه و تحقیقات خودروسازی ها در این زمینه فعالیت کند، بیشتر در زمینه های دیگر به تحقیق می پردازند.
خوشبختانه فناوری وسایل نقلیه هایبرید را ما در ایران داریم. در دانشگاه خواجه نصیر خودروی ال90 را هایبرید کردند. در دانشگاه تهران هم گروهی از دانشجویان در سال 88 یک موتورسیکلت هایبرید ساختند که مصرف سوخت و آلودگی بسیار کمتری دارد. اعمال این فناوری در خودروها و اتوبوس ها هم کاملا با هزینه های معقول امکان پذیر است. خصوصا اتوبوس هایی که در شهر تردد می کنند، در صورتی که هایبرید شوند، طبق محاسبات، با یک موتور بنزینی سمند هم امکان سرویس دهی را بدون کاهش عملکرد و شتاب خواهند داشت.
آیا بهتر نیست به فکر بهبود فناوری ها و استفاده از فناوری های بهتر در زندگی خویش و مردم و فرزندانمان باشیم؟
اشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
زنده باد پیکان - پژو 405 سمند و دیگر آشغالهای تولید دو غول آشغال ساز از این به بعد باید شنبه ه پلاک 1 بیاد بیرون-- یکشنبه ها 2 الی آخر .....
نکنه پیکانامونو با این تویوتاهای پر مصرف عوض کنیم ها....
البته بهتره پیکان رو دوباره تولید کنیم فکر کن چقدر اتیقست که به جاش تویوتا مدل روز میدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
مرگ بر زوج و فرد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
عزیزان یکی بیاد تکلیف امثال مارو مشخص کنه که هم داخل طرح ترافیک هستیم هم زوج و فرد... بخدا عادلانه نیست سهم ما... بنظرم اگر حداقل سراری اجرا بشه باز یکم از درد ما کم بشه حداقل دیگران بچشن طعمش رو... بخدا ما با محدوده زوج و فرد یه خیابون فاصله داریم بعد گاهی شده مادر و پدرم مریض بودن نیاز بوده به بیمارستان ببریم کلی هزینه میدیم هر سری... شما رو بخدا این نظر من رو بذارید این انصاف نیست...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
تو بگو اول مرغ بود يا تخم مرغ تا جوابت رو بدم
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خودرو بی کیفیت با قیمت گران وانواع عوارض ومالیات توسط بازار انحصاری خودروبدست مصرف کننده میرسه .شهرداری و دولت بدون ایجاد زیر ساخت های مناسب برای خودرو ها وحتی پیاده ها از قبیل ساخت پارکینگ های مناسب تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی و....مردم چه جه از خودرو استفاده بکنند چه استفاده نکنند همیشه متضرر آلودگی هوا هستند چون نه دولت نه شهرداری ونه خودرو ساز ضعف های مربوط به خود را قبول نمی کنند.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خدا ما رو از دست همه این مسئولین با تدبیر خلاص کنه !
ماشین بد کیفیت با قیمت چند برابر به مردم میندازن بعد میگن نیارید بیرون !
پیشنهاد می کنم یک تجمع سراسری در تهران در اعتراض به سیاست ها و کارکرد خودرو سازان برگزار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
نگ.............و!
sarraf
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
سلامت مردم از خیلی از این حرفها مهمتره چرا کسی نمی گوید جان مردم چه قیمتی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خوهشا این
پیشنهاد رو پیگیری و اجرایی کنید
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
تازه داریم متوجه میشیم پیکان چقدر خوب بود و ما ناشکری میکردیم
فکر کن چقدر تو خودرو سازی پیشرفته ایم که ماشین از رده خارج و فرسودمونو میگیرن تویوتای نو بجاش میدن
دلم برا ژاپنی ها سوخت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
منظور شما مونتاژکاران آشغال ساز که به اسم تولید مردم را می کشند و منابع را از بین می برند هست!!!!
روزهای فرد ماشین هایی بیان که مجموع اعداد پلاکشون بر 17 بخش پذیر باشه و روزهای زوج ماشین هایی که بر 19 بخش پذیر باشه. به این ترتیب خیابان ها تقریبا خالی از ماشین شده و مشکل ترافیک برای همیشه حل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
حالا یک هزینه هم به دولت تحمیل میشه که واسه مامورا ماشین حساب بخرن
زارعی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
به نظر من بهتره هر ماشین 1 روز در ماه استفاده بشه و دو رقم آخر پلاک را تقسیم بر 30 کنند. باقیمانده عدد بدست آمده روز ماه را نشان بدهد.
محمدرضا ماني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بنظر طرح خوبي حداقل براي نيمه دوم سال ميباشد و ميتواند در صورت استمرار موثر واقع گردد. ضمنا بهتر است در همين رابطه برنامه اي هم براي موتور سواران كه آنها هم باندازه خود در اين آلودگي سهيم هستند نيز در نظر گرفته شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آقا کلا تردد با خودرو رو جمع کنید تا خیالتون راحت بشه...
واقعا چه اعجوبه هایی هستند تصمیم گیران ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آن وقت ریاضی مردم هم چقدر پیشرفت می کند و معلم های ریاضی هم کارشون آسون می شود . و آلودگی هم از بین می رود و این تصمیم را یک بچه 5 ساله هم می تواند بگیرد بدون حقوق.
اشکال نداره هر روز زوج و فرد کنن.!!! به شرطی که بیمه و عوارض و بقیه هزینه هام نصف محاسبه بشه برا اینکه نصف سال رو قرار ما استفاده بکنیم از ماشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
حالا که اینجوری شد من فکر میکنم سهمیه 60 لیتری بنزین هم زیادمونه کاش اونم بشه 30 لیتر در ماه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
کاملا با حمید موافقم ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
چرا باید زور بالا سرمون باشه چرا اصلاَ،بنزین سهمیه ای باید باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
دقيقا. بيمه + عوارض خوردو + ماليات خودرو همه بايد نصف بشه
زوج و فرد خیلی عادلانه تر از منطقه طرح ترافیک است که فقط عده ای خاص از آن بهره مند هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اونا که منفی دادن یعنی معتقدن که منطقه طرح ترافیک عادلانه است !!!
تحلیل درستی بود
این طرح پاک کردن صورت مساله است. مثلا کسی که پلاک زوج دارد روز فرد چکار باید بکند؟ هزینه کاهش آلودگی هوا را هم با این کار بر گردن مردم می اندازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
يه پلاك فرد هم بخره .
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
از اتوبوس- تاکسی - مترو استفاده کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
یه ماژیک مشکی بخرید حله
اقای مسئول پس بیمه خودرو ها را چرا 365 روزه حساب میکنن اونم 183 روزه بکنن در ضمن خیلی از این راه امرار معاش میکنن شما هم شدید امریکا تحریم اعمال میکنید
اگر امكانات عمومي باشد مردم كه مريض نيستند باوسيله شخصي رفت وآمد كند .بجاي يافتن يك راه حل منطقي فقط زورشان به مردم ميرسد كدام دستگاه در جهت كاهش آلودكي وضيفه خود را انجام داده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اگه راه حل منطقي داري خوب پيشنهاد بده ؟البته بجز تعطيلي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
درست میگید ولی بعضیها مریضند و بازهم از خودرو شخصی استفاده میکنند مثل مرفهین بی درد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
راه حل منطقی زیاد هست، فقط احساس مسئولیت مسئولین را میخواد! جدی گرفتن معاینه فنی و جلوگیری از تردد ماشینهای مینی بوس و اتوبوس و کامیون فرسوده که عین کوره دودهای رنگی به هوا میفرستن. اینا همش هیدروکربن نسوتخه و دی اکسید گوگرد است! سختگیری در مورد عملکرد درست موتورخانه های ساختمانها، اینها گاز سوزند و منبع اصلی منو اکسید کربن! جلوگیری از عملکرد غیر درست کارخانه ها که درون و اطراف تهران را پر از آلودگی هوا کردن! منتها این کارها برای آقایون محیط زیست سخته و خسته میشن! لذا صورت مسئله را پاک میکننو فقط میپرند به مردم بیچاره، چون کم هزینه تر و بی دردسرتره! حالا خود مدیران که مشکل ندارن وقتی با خودروی دولتی و راننده شخصی تردد میکنن!؟!
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
راه حل منطقی این بود که حمل و نقل عمومی رو افزایش بدن ناشناس باهوش
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
یعنی ما اینقدر مرفه بی درد داریم باید به شعور مردم احترام گذاشت زیر ساخت بگذاریم بعد محدود کنیم نه مترویی که مردم چنان متراکم سوار می شوند که انسان به حال خودش تاسف بخورد یا اتوبوسی که دور قمری در تهران می زند تا به مقصد برسد باید مردم و مسئولین با هم کار کنند با فرهنگ سازی و نزدیک کردن محل زندگی با محل کار و یا ازدیاد وسایل نقلیه عمومی و ارزان بودن آن و ... همه با هم کمک کنیم تا این مشکل حل شود همه منتظر هستند کسی دیگری این مشکل را حل کنه که نتیجه آن می شود تصمیمات بدون فکر .
من شهرستاني كه مجبورم بخاطر كارم به تهران رفت و آمد دارم بايد چيكار كنم بايد ماشينمو تو ميدان آزادي رها كنم و برم يا امثال من ديگه تهران نيانو بيكار شن. واقعا بايد به ... شك كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
براي چند روزي كه كارداري خوب از وسيله نقليه عمومي تاكسي و آژانس و امثال اون استفاده كن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خوب نیاید تهران نیاین بزارید تهران خلوت بشه بابا دست از سر این تهران بردارید جون جدتون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خوب تو برو چرا اونا نيان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خب امکانات تهرانو چرا نمیدن به شهرهای دیگه تا مردم هجوم نیارن تهران. یا چرا از پایتختی برش نمیدارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بیا من کارم زاهدانه تو بیا زاهدان من میرم تهران
آره؟!
اگر راست میگی راهکار بده
الان داریم خفه میشیم خوبه عدالت رو رعایت کنیم بعد همه ماشین ها رو بیاریم بیرون!
عدالت عجب واژگان جالبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
یعنی چی همه ماشین ها رو بیاریم بیرون؟؟!؟
مگه ماشین برای پارک کردن تو پارکینگ ساخته شده؟! مگه مقصر اصلی در آلودگی هوا مردم هستند؟
از کی تا حالا استفاده از وسایل و ابزار شخصی غیر قانونی شده؟!
من موندم. ماشین روخودشون تولید می کنند. با کیفیت بد هم تولید می کنند، با قیمت گرون هم به زور به مردم می فروشن، بعد میگن از خونه بیرون نیا چون ما نتونستیم برای رفاه شهر هیچ غلطی بکنیم. چون نتونستیم خیابون بسازیم. چون نتونستیم فرهنگ ترافیک رو همگانی بکنیم. چون تا همگانی نشه ظلم محسوب میشه. یک عده خوب باشن و عقب بمونن و یک عده خلاف بکنن و پیش بیفتن. حالا مسئولین ما از بی ناتوانی مدیریتی اومدن فشار رو گذاشتن روی گردن مردم به جای اینکه مشکل اصلی رو حل بکنند. اونقدر توی کشور ما گندکاریهایی شده که بعدها باز هم برای اینکه اون گند کاری مسئولین جمع بشه باز جلوی فعالیتهای مردم رو گرفتن. واردات، تولید، وام دادنها و خیلی چیزهای دیگه وقتی جلوش گرفته شده حق خیلی از آدمها در این بین ضایع شده، و خانواده ها از بین رفتن، خودکشی ها انجام شده، کسانی که بدهکار شدن و فراری هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
حرف دل ما هم بود.
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
100 تا مثبت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اوني که منفي داده يا خودرو سازه يا ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1000تا مثبت
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
صددرصد موافقم
بهترين راه حل 5 ساعت خاموشي همه ماشين ها در تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بهترین راه حل افزایش تعطیلی تهران از 2 روز در هفته به 7 روز در هفته و رفتن به چالوسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
چالوس رو پايم :
نه اونم مي خوان زوج و فرد کنن
اینا همیشه میخوان صورت مساله رو پاک کنن. ماشینهای در پیت و گرون + سوخت غیر استاندارد... بعد مردم بیچاره باید تاوانش رو بدن. این یه راه حل برای مسئولین غیر مسئول این مملکت هست.
در غیر عادلانه بودن طرح هیچ شکی نیست
احتیاج به ریاضی هم نیست
اما من حاضرم این طرح رو بپذیرم به شرطی که مشکل حمل و نقل عمومی نداشته باشم
اگر من ماشین شخصی بیرون نیاورم روی حدود نیم ساعت رفت و همین مقدار برگشت در شیبهای تند باید پیاده روی کنم تا به اولین جایی برسم که بشه یک تاکسی گرفت
حالا بحث پادرد و تنگی نفس بماند
یعنی اونایی که ماشینشون فرد بیشتر از اونایی که ماشینشون زوج از ماشینشون استفاده می کنند!!!!!!!!!!
واقعا تحلیل جالبی!!!!!!!!!!!!!
تنهائی به این نتیجه رسیدید!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
شما متوجه نشدید!!!
کاملا واضح و روشن گفته شده کسانی که رقم آخر سمت راست پلاکشون فرده در صورت اجرای طرح کمتر از خودرو استفاده خواهند کرد و بهشون ظلم میشه.
ناشناس
| United States |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آقا تكليف جمعه اين وسط چي ميشه؟ :D
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
روزای تعطیل که تعطیله . طرحی نیست ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
عمو ریاضی چند می شی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
محمد زشته! چطور نفهمیدی استدلال به این روشنی و واضحی را؟! برو یک تست هوش بده حتما، حالت بخدا خوب نیست برو دکتر خطرناکه، برو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
فکر کنم به خاطر الودگی هوا هوش و حواست سر جاش نیست! یه سر اخر هفته برو کوه اکسیژن برسه به مغزت ....
پول بیمه یکسال رو گرفتن ولی نصفی از روزها نمیتونیم ماشین بیاریم بیرون...!!
این ساده ترین نگاه به این مسئله ...باقی مسائل دیگه اش بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
دولت تدبير و اميد؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
نه فقط پول بیمه بلکه پول عوارض، دارایی ها و . . . . کلی هزینه های دیگه هم هست که کامل گرفتن. تعویض پلاک هم هست...
کلا کاردرستی نیست ، اگر کار در شهرستانها ایجاد شود کسی حاضر به کوچ از شهر و روستای خود به شهرهای بزرگ نیست تا برای یک لقمه نان یک ماشین بردارد و مسافرکشی کند . در ضمن ناوگان فرسوده و ناقص حملونقل عمومی خود در آلودگی و ترافیک سهم بسزایی دارند .
من یک بار هم قبلا این نظرم را مطرح کرده بودم:
اگر طرح زوج و فرد بر اساس روزهای برج مثلا شنبه 2مرداد و یکشنبه 3 مرداد اجرا شود خیلی عادلانه تر می شود چون بصورت چرخشی یک هفته درمیان روزها زوج هفته با روزهای زوج ماه یکی می شود و هفته بعد روزهای زوج با روزهای فرد ماه.
با این روش اگر من ماشینم پلاک زوج باشد و اگر شنبه 2مرداد باشد می توانم تردد کنم و شنبه هفته بعد چون 9 مرداد است نمی توانم تردد کنم و یکشنبه 10 مرداد مجاز به تردد هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اونوقت تو آیین نامه راهنمایی و رانندگی یک واحد ریاضیات گسسته هم باید بگنجونند!!!!1
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آخه فکر اون سرباز بیچاره هم باش که برای اینکه بفهمه خلاف اومدی یا نه کلی باید فکر کنه
محمد
| - |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
دوست عزيز اينجوري برنامه ريزي براي خونواده ها مشكل تر ميشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اين ايده و نظرات خيلي باحال بود كلي خنديدم مرسي از همتون
روز پنجشنبه ادارات تعطیل است ولی خیلی ها این روز را جهت انجام کارهای شخصی خود انتخاب می نمایند بنابراین 15درصد به حدود 10درصد تقلیل می یابد. بهتر است به جای ایراد گرفتن طرحی اگر دارید ارایه بدهید
پاسخ ها
بهداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
باید علاوه بر جمعه، پنجشنبه و شنبه رو هم برای همه آزاد بزارن . اینجوری فقط 4 روز طرح اجرا میشه که سهم هر ماشین دو روز میشه .
این مطلب کاملا علمی و صحیح است. برای حل مشکل ترافیک باید از راه حل های مختلف استفاده کرد. جلوگیری از تولید بی رویه خودرو،از رده خارج کردن خودرو های فرسوده،حل گره های ترافیکی سطح شهر، افزایش خطوط مترو، تراکم زدایی از تهران، تراکم زدایی از منطقه مرکزی تهران همگی از راهکارهای کاهش ترافیک وآلودگی هوای تهران است. ان شاءالله انگیزه اش هم باشد.
این طرح بسیار ناعادلانه است. اگر قرار است کمتر از نیمی از سال اجازه استفاده از خودروی شخصی را داشت باید هزینه عوارض شهرداری و هزینه بیمه و... که برای یک سال کامل گرفته می شود نیز نصف گردد. از نگاه دیگر با توجه به کم بودن وسایل نقلیه عمومی با اجرای این طرح حجم مسافرانی که میخواهند از وسایل عمومی استفاده کنند افزایش یافته و به دلیل ناکافی بودن وسایل حمل و نقل عمومی مشکلاتی دیگر نظیر عدم رسیدن به موقع به محل کار، افزایش بی حساب و کتاب نرخ کرایه، افزایش هزینه های نظیر سرویس مدارس و... به خانواده ها تحمیل میگردد. نکته آخر اینکه وقتی آلودگی هوا درشهرهای بسیار کوچک و فاقد ترافیک نیز مشاهده میگردد به نظر میرسد این معضل ناشی از بی کیفیتی سوخت مصرفی اتومبیل ها و بی کیفیتی خودروهای موجود می باشد و نه تعداد خودروها.
جالبه، تا حالا حتی یک نظر موافق هم ثبت نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
با طرح اشتباه مگر میشود موافق بود؟
باسلام نظر مسئولين محترم را به اين نكته جلب مي نمايم كه اكثريت خودروهايي كه در آلودگي هوا نقش دارند اتوبوسهاي شركت واحد و يا سرويس ادارات هستند كه هر يك معادل صد خودروي سواري بي نقص توليد گازهاي سمي كرده و در آلودگي هوا نقش دارند كه كمتر به چشم مسئولين وضع اينگونه طرح ها مي آيند لطفا" مسئولين به اين موضوع توجه نمايند.ضمنا" والديني كه خود فرزندانشان را به مدارس ميبرند در اين هواي آلوده مي بايست بدون وسيله تردد كنند.با تشكر
آفرین به این هوششون. اونهایی که می تونن میرن یه ماشین دیگه میگیرن. اونوقت دیگه باید یه آشنا پیدا کنن که پلاک ماشین جدیدشون مخالف با پلاک قبلی باشه. می بینید چقدر شغل جدید ایجاد میشه؟
هرچه فرياد داريد بر سر خودروسازان سودجو و غير مسئول و .. بكشيد
سلامت مردم فداي سود خودرو سازان و در نهايت دولت
به جای زوج و فرد، طرح ممنوعیت خودرو تک سرنشین را اجرا کنید.
در طرح زوج و فرد بسیاری از افراد هستند که چندین خودروی چند هزار سی سی دارند و چه زوج باشد چه فرد از خلوتی ترافیک استفاده می کنند و باز هم دودشان را به حلقوم خلق الله می ریزند.
با ممنوعیت خودروی تک سرنشین، مزایای زیادی شامل حال مردم خواهد شد:
1- سواره ها کمی به فکر پیاده ها می افتند و آنها را هم می بینند.
2- سواره ها به خود جرات می دهند که پیاده به سر کار روند
3- تعداد ماشین های تردد کننده کمتر از طرح زوج و فرد خواهد بود
4- مردم از سفرهای غیر ضروری جلوگیری می کنند (چون چه زوج باشی و چه فرد نباید تک سرنشین باشی)
5- وفاق ملی بیشتر می شود . مردم بهتر همدیگر را درک می کنند و جو خشک و سرد جامعه کمی میشکند.
6- این طرح در کشورهای دیگرهم اجرا شده و سابقه اجرا دارد. پس مطمئن تر است.
و هزاران مزیت دیگر که به عقل بنده نمیرسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خودروهای چند هزار سی سی جدید آلالیندگی کمتری از چند سی سی های داخلی دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
به فکر مشکلات فرهنگی هم باش.چون سوار کردن یک نفر به هر دلیلی مشکلات فرهنگی ، ایمنی و .... را به دنبال دارد.
باران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
ميشه پاتون رو از روي گلو تك سرنشينها بردارين؟؟؟؟ خودرويي تك سرنشينه كه به وسايل نقليه عمومي دسترسي نداره يا بايد كلي علاف بشه براي مسيري كه حداكثر نيم ساعت وقتش رو مي گيره اگه بخواد از خودروي شخصي استفاده كنه. در ثاني خيلي‌ها هم بچه شون و همسرشون به مدرسه و مهد و يا محل كار مي رسونن و اجباراً تك سرنشين ميشن. يه كم بيشتر فكر كنيد و نظر بديد.!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
موافقم ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1: بعد از رسوندن بچتون به مهد می تونین یک بنده خدا رو هم تا یک مسیری برسونین.
2: پلیس وقتی تو کوچه بن بست پیچیتید که جلوتون رو نمیگیره بگه چرا تک سرنشینین. تک سرنشین توی مسیر های اصلیه نه فرعی ها
3- توی مسیر های اصلی مشکل امنیتی پیش نمیاد. جامعه رو همین جو بد بینی شما به سمت خشکی و بی عاطفه ای برده.
4- این طرح اگر اشکال داشت توی کشورهای پیشرفته و اروپایی اجرا نمیشد. عقل اوها هم نمیرسه؟ اونها هم فکر نکردند؟
5- خودروی چند هزار سی سی فرهنگ استفاده میخواهد که ما ایرانی ها اثبات کردیم که نداریم. این خودرو مال مسیر های ثعب العبور و کوهستانیه نه شهری مثل تهران که جا برای آدم ها هم نداره. بد بختی اینه که مردمی که از سطح پایینی در فرهنگ رانندگی برخوردارند، از این خودرو ها در سطح شهر شلوغی مانند تهران استفاده می کنند.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اگه اون یک نفر رو محض رضای خدا و برای وفاق ملی! سوار کردی و به هر دلیلی تصادف برات پیش اومد و مجروح شد محض رضای خدا بهت رضایت میده تا از پول دیه اش بگذره!!!!!!!! بیمه هم که پول دیه اش رو بخاطر اینکه ماشینت شخصی بوده کمتر میده تا بقیه شو از جیب مبارک بدی ، اونوقت این آدم که میخواستی سر خیابون نمونه بازم به فکر وفاق ملی میفته!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
راننده های تهران (به غیر از قشر زحمت کش مسافر کش) فوبیای عابر دارند. تو روز روشن، وسط میدون ونک پیرزنه بگه آقا منو سوار کن ببر اونور میدون، میترسه گازشو میگیره فرار کنه!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
یعنی تا کجاشو خوندی تو!!!!!
یعنی سوار کنی!!
تصادف کنی!!
تو تصادف زخمی بشه!!
بعد از زخمش شدن رضایت نده!!!
میگم بد بینید بگین نه !! واقع بینیم!!!!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بد بین نیستم ، واقعیت همینه... کار من پرداخت خسارت بیمه در خسارتهای بدنی هست و کم نیستند چنین آدمهایی که خواستند ثواب کنند اما کباب شدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
خوب چرا زیاده خواهی بیمه ها رو با مخالفت با این ور میخوای جبران کنی؟
مشکل اونوره عزیر این ورو ول کن.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
زیاده خواهی بیمه نیست... ماده 10 قانون بیمه هست و کاملا قانونی است ، وقتی با قانون آشنا باشی متوجه میشی که شدنی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بهترین طرح همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1-مطمئنا همين هم به ذهنت نرسيده بلكه از افاضات برخي از مسئولين در سالهاي پيشين شنيده‌اي و الان خرجش ميكني 2- لطفا اين بسياري از كشورها را معرفي كن حداقل دو تاش رو و ضمنا درصد موفقيت و ادامه دار بودنش را هم بگو (البته اگه حرفت درست بود) 3- اين نكته رو هيچ وقت فراموش نكن: خودروئي با 5 سرنشين حركت ميكند و به مرور مسافرها رو (حالا چه شخصي و چه از روي وفاق ملي) پياده ميكنه و نهايتا بازهم حتي براي يك متر هم شده تك سرنشين خواهد شد و بايد جريمه شود راهكار اين چيست‌؟ احتمالا بايد براي هر خودرو يك نفر مامور گماشته شود تا مسافت تك سرنشين بودن را بسنجد نه؟؟؟ و در آخر لطفا قبل از افاضات فرمودن يك كم فقط يه كم فكر خود را به كار اندازيد.
من خيلى فكر كردم ،اين وضعيت فقط با طرحهاى بلند مدت حل ميشه و تا ٥ سال ديگه همينه،،من كه از تهران ميرم،ممكنه زندگيم سختتر شه ولى حداقل ميتونم نفس بكشم و سالم باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
من که از تهران یه 8 سالی میشه رفتم. خیلی هم راضیم. شاید اون امکانات و ......... تهران نباشه اینجا اما محیط آرومی داریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
مواظب خودت باش. رسیدی نامه بده!!
راه دیگر: پلاک های فرد فقط در نیمه غربی تهران و پلاک های زوج فقط در نیمه شرقی تهران اجازه تردد داشته باشند.
به این صورت مشکل ترافیک حل می شود.

از هر اداره و وزارتخانه و دانشگاه هم دو شعبه یکی در شرق و یکی در غرب تاسیس شود که مردم شرق و غرب مستقل از هم شده و کم کم مانند برلین دیواری نیز بین آن دو احداث شود.
پاسخ ها
امید حسینی
| Switzerland |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اداره های دولتی همینجوری هزینه ساز هستند و هیچ سودی هم برای دولت ندارن شما پیشناهد میدی یه دفتر دیگه هم بزنن ؟ دفتر جدید زدن یهنی استخدام کردن یک عده نیروی دیگه که بار اضافه بیشتری به دلت تحملی میکنه هیچ خاصیتی هم نداره . دانشگاه ها هم با مشکل جا مواجه هستند برای همین طرح تفکیک جنسیتی هم جواب نداده چه برسی به اینکه بخوان یه دفتر دیگه بزنن که هر کسی بره نزدیک خونه خودش دانشگاه .
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آقای امید حسینی فکر نمی کردم شما مسئله رو جدی بگیری! اون هایی که رای قرمز به این کامنت دادن مثل شما مسئله رو جدی گرفتن! نسبتشون رو به رای های آبی ببین خودت!
بنده خدا فكر كردي در اجراي اين طرح به فكر اين هستند كه عدالت را در ميزان بهره مندي مردم رعايت كنند.مسئولين محترم كه بايستي با اقدامات اساسي مانند توسعه خطوط مترو و افزايش وسائط نقليه عمومي بدنبال حل مشكل ترافيك باشند، راه آسانتر را انتخاب كرده اند.نكته ديگر اينكه اگر قرار است اين طرح اجرايي شود بايستي هزينه بيمه شخص ثالث، بيمه بدنه، عوارض اتومبيل نيز نصف شود چرا كه در اين صورت ضريب احتمال حوادث هم كم مي شود
بی رو در وایستی؛
هزینه سوء مدیریت برخی مسئولین را باید مردم بدهند.
مخالف 100درصد این طرح هستم.
این طرح جزء ایجاد بی نظمی در زندگی افراد نتیجه دیگری ندارد.
و البته این نکته را هم بگوییم که ساده ترین راه برای مسئولین محترم می باشد که بالاخره مردم بگویند جلسه ای تشکیل شد(آن هم از نوع اضطراری!!!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بجای غور زدن راه حل بدین خوب .... غور زدن رو همه بلدن ...
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
راه حل بدیم ؟ خودرو با کیفیت با قیمت واقعی به مردم بفروشند و سوخت با کیفیت عرضه کنند.
راه حل اش مشخصه. ولی اگه بخوان انجام بدن نوندونی خودشون تعطیل میشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
ایول ناشناس. نه کسی پیشنهاد کارامد میده و نه حاضرن از تهران دل بکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
منظورت "غر" بود نه "غور"!!!
همایون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آقای امیر، خودرو با کیفیت دود کمتر می ده، ترافیک را چه کار کنیم؟ تا حالا تو مسیر بزرگراه ها صبح و عصر حرکت کردی؟
فکر کنم تا چند وقت دیگه میگن اونایی که رقم آخر کد ملی شون فرده از خونه هاشون نیان بیرون!
بنا به مصداق ضرب المثل (( ظلم باسويه عدل است )) چون در مورد همه اجرا ميشه وفايده اش هم براي همه است بنا براين عادلانه است.
البته دركوتاه مدت، بايد چاره ي اساسي براي بلند مدت انديشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
شما فکر کنم ماشین نداری!!
با سلام
راه حل مشكلات بوجود آمده ناشي ازحجم بالا در توليدات خودرو در سنوات اخير و بخصوص كيفيت بسسسسسسسسيار پايين بنزين و مسائل مديريتي از اين دسته در نوع خود پديده ايست.از طرفي انتظار بر اين است كه حداقل اين محدوديت استفاده از خودرو در تقليل پرداخت حق بيمه در نظر گرفته شود چرا كه جبران مشكلات مديريتي از طرف مصرف كننده نهايت ععععععععدالت محوري است
آیا ؟؟؟خوب اگه یکی دو ماشین داشت و دو پلاک زوج و فرداونوقت مسئولین میخواهند چکاربکنند؟
به جای اینکه به تاریکی فکر کنیم، شمعی باشیم برای روشنایی. عزیزان چرا عملکردی که به خاطر سلامتی جسم و جان خودمان مفید است را اینقدر بی اهمیت جلوه می دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اگر شما هم مثل خیلی از خانواده ها ،می بایستی فرزندانتان را به مدرسه برسانید، این نظر را داشتید؟
سس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اميدوارم شما هم يكروز ماشين بتوني بخري و دنبال اتوبوس ندويي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
عمو ما شب شعر اجرا نمیکنیم ها؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
وقتی آدم نظر .... مانند سس می خونه فکر می کنه هرچی سرمون بیاد حقمونه
اگه این طرح اجرا بشه و باز هم مشکل آلودگی هوا حل نشد چه کار میکنند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
یه طرح جایگزین دیگه
چندين و چند ساله تمام مسئولين كم كاري كردند، هم در استانداردهاي آلاينده خودروها، هم در پالايشگاه ها هم در حمل و نقل عمومي و ريلي و ... حالا مردم بايد تاوان كم كاري ايشان رو بدهند
طرح برچسب ملی وسائط نقلیه که اینجانب به نیروی انتظامی دو سال پیش ارائه داده ام و خبرش هم در سایت قرار داده ام همچنان دارد در وزارت کشور خاک میخورد .....

برابر این طرح ، علاوه مزایا و برکات بسایری که دارد امکان حق انتخاب روزهای تردد برای رانندگان فراهم میشود ضمن اینکه حق تردد در طرح ترافیک هم برای همگان فراهم خواهد شد بدون انکه نیاز به پرداخت پول برای خرید طرح ترافیک باشد...

اما گویا آقایان مسئله تراافیک برایشان بهانه است چون با این طرح درآمدشان کم میشود ...!!

نمی دانم شاید هم به خاطر تحریم این برچسب نمیتوانند اجرایش کنند...
اما امیدوارم اگر روزی مشکل فوق برطرف شد سلامتی مردم را به درامدد ترجیح دهند ... انشاالله...



کوروش درخشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
این طرح چی هست و چگونه به حل مشکل کمک می کند! کاش یک کم بیشتر توضیح می دادی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
مگه نخوندی ؟!...

آقا کوروش نوشته دیگه ...

تو ساتیش
زوج و فرد درست نيست تعداد فرزندان خانواده، سن و سال، دست فرمان، مرد يا زن بودن، تاكسي خور بودن مسير، پلاكهايي كه تقسيم بر 3 شوند و .... ديگر فايده اي ندارد اگر به فكر يك راه درست هستيد امكانات شهرستانها را زياد كنند كه نصف بيشتر جمعيت تهران كه شهرستاني هستند به شهرهاي خودشان مهاجرت بكنند.
پلاك ماشين من فرده ولي به نظرم هيچ اشكال نداره كه اين طرح اجرا بشه، مشكل آلودگي هواست مشكل عوارض و بيماري هاي كه مردم دچارش ميشن همه چيو كه نميشه با رياضيات حساب كرد بعضي وقتا وجدان خوب چيزيه چه اشكال داره كه بعضي روزا ماشين نياريم بيرون حالا كه نمي تونيم بذار اجبار بشه خيلي هم خوبه عاليه
این کار اشتباه است اگر قرار شد اجرا بشود باید قبول کرد
ولی برای مثال کسی که خودرو دارد و بیمه ثالث برای یکسال پرداخت میکند و خودرو برای نصف سال استفاده میشود را چه کار باید کرد آیا شرکت بیمه مبلغ را کاهش میدهد و...
کلا کاردرستی نیست ، اگر کار در شهرستانها ایجاد شود کسی حاضر به کوچ از شهر و روستای خود به شهرهای بزرگ نیست تا برای یک لقمه نان یک ماشین بردارد و مسافرکشی کند . در ضمن ناوگان فرسوده و ناقص حملونقل عمومی خود در آلودگی و ترافیک سهم بسزایی دارند .
اتفاقا خیلی هم طرح خوبیه البته برای خودرو سازان. از طرفی مردم سعی میکنن یه خودروی دیگه بخرن از طرف دیگه خیابانها هم خلوت شدن وجا برای خودروهای بیشتر باز میشه و جیب بعضی ها پر پول.
به نظر من این عین بی انصافی و بی عدالتی است. خودرو سازها با استفاده از حمایت های بی حد و مرز دولت هر آشغالی رو به نام ماشین به مردم انداختند حالا کنار نشسه و نظاره گره اینگونه تصمیم گیری ها هستند.
هنوز هم در دنیا خورو سازان بنامی هستند که حاضرندبدون هیج گونه هزینه ای و تنها از محل صرفه جویی در مصرف بنزین، خودرو های روز دنیا را جایگزین تمامی خودرو های بی کیفیت، پر مصرف و دودزای ایرانی کنند. خودرو سازهای ما هم می توانند بروند دنبال دلالی، واسطه گری....
اگر دنبال راه حل منطقی هستید لطفا بخوانید :بنده به عنوان کارشناس حفاظت محیط زیست با منطقی ساده و قابل باور که نیازی هم به تخصص آنچنانی ندارد ثابت میکنم اگر در خودرو سازی های کشور تعطیل و خودرو های استاندارد با تعرفه مناسب وارد کشور شود به راحتی آلودگی هوا و مصرف سوخت 50 درصد کاهش مییابد دلیلش خیلی ساده است چون مصرف سوخت خودروهای استاندارد و روز دنیا معادل نصف خودروهای تولید داخل هست پس بدیهی است که خودروهای وارداتی چون 50 درصد خودروهای داخلی بنزین مصرف میکنند پس به همین راحتی 50 درصد آلودگی هوا کم میشود و نیازی هم به طرحهای مقطعی نیست اینو همه میدونند حتی تصمیم گیرندگان اینکه چرا عمل نمی کنند کس نمی داند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
با این که در کل با نظرتان موافقم، اما یکی از دلایل عمل نکردن به آن این است که تعداد قابل توجهی در این خودروسازی ها و در کنار آن قطعه سازی ها و تعمیرگاه ها مشغول به شغل هستند و از این راه نان می خورند.
به نظر من راه بهتر این است که خودروسازان از فناوری های جدید همچون وسایل نقلیه الکتریکی و وسایل نقلیه هایبرید استفاده کنند.
اما افسوس که به جای این که بخش مطالعه و تحقیقات خودروسازی ها در این زمینه فعالیت کند، بیشتر در زمینه های نامناسب به تحقیق می پردازند.
نظرسنجی جدید سایت تابناک:
با پاک کردن صورت مسئله موافقید:
+ آری
- خیر
ما كه هزينه بيمه ، عوارض شهرداري ، و..... مربوط به ماشين رو كامل پرداخت مي كنيم . اگر طرح زوج و فرد قرار بشه اين هزينه ها هم نصف بشه
کاملا با مطلب موافقم.
ضمن اینکه اگه زوج و فرد سراسری بشه و یروز در میان ار ماشین استفاده کنیم باید بیمه و مالیات و عوارض و... رو هم نصفه پرداخت کنیم.
پاسخ ها
امید حسینی
| Switzerland |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بابا این طرح نهایتش 20 روز تا یک ماه از سال اجرا میشه . قرار نیست همیشه اجرا بشه که شما میخوای مالیات رو هم نصف کنی . شما مالیات این 20 روز رو نده
حالا خوبه نظرسنجیتون نشون میداد عادلانه است!
این کار اشتباه است اگر قرار شد اجرا بشود باید قبول کرد
ولی برای مثال کسی که خودرو دارد و بیمه ثالث برای یکسال پرداخت میکند و خودرو برای نصف سال استفاده میشود را چه کار باید کرد آیا شرکت بیمه مبلغ را کاهش میدهد و...
طرح زوج و فرد سراسری زمانی خوبه که همزمان تعرفه واردات اتومبیل صفر بشه
مسئولین جای اینکه به توسعه حمل و نقل عمومی مانند کشور های پیشرفته بپردازند در پی راه حلهایی هستند
که به مردم متوسط فشار مضاعفی را تحمیل میکندمردم تحمل فشار بیشتر را ندارند تورم و رکود اقتصادی تقصیر مسئولین است ولی مردم باید تاوان بدهند همچنین مشکل ترافیک و آلودگی
قشر ثروتمند هم که مانند همیشه مشکلی ندارد چند خودرو دارد آرم داردو...
بی عدالتی تا کی
این موضوع که سهم پلاک های زوج در هفته بشتره رو میدونستم اما موضوع بیشتر بودن تعداد پلاک های فرد واقعا برام جالب بود.به این موضوع این نکته رو هم اضافه کنید که یک خانواده با شرایط اقتصادی بهتر میتونه دو ماشین با پلاک های زوج و فرد به نام های دونفر از اعضای خانواده بگیره و هر روز بایکی رفت و آمد کنه
اگه کسی یک کار فوری داره و اون روز نمیتونه ماشین بیاره ناچاره هزینه کنه و آزانس بگیره. این یعنی تاوان بی عرضگی و بی مسولیتی آنها را هم مردم باید بپردازن و نه شرکتهای خودروساز.
به نظر من طرح زوج و فرد از پایه غلط هست و در کشور های دیگر نیز امتحان شده و شکست خورده است
آخه اینم شد کار؟؟
مثلا من اگه روز شنبه بخوام از شهرستان بیام خونه ام که تهرانه باید صبر کنم یکشنبه بیام چون پلاکم فرده؟
عقل هم خوب چیزیه.
چرا همیشه راحت ترین روش که نتیجه اش فشار بیشتر به مردمه انتخاب میشه؟ زورگویی تا چه حد؟
خود آقایون رعایت می کنن یا ماشین پلاک دولتی با برچسب طرح ترفیک سوار میشن؟
چرا اول از خودشون شروع نمی کنن؟ همیشه اولین قربانی باید مردم باشند؟
علم پزشکی در مورد زوج و فرد کردن خودروها چه می گوید؟ به سامان کردن تکنولوژی خودروها زمان بر هست و آلودگی هوا و ترافیک هم به دلیل تردد بیش از اندازه خودروها (اعم از مدرن و غیر مدرن) هست در نتیجه بهترین راه حل حداقل به منظور به تعویق افتادن انواع و اقسام بیماریهای تنفسی و ریوی و غیره همین زوج و فرد کردن خودروها هست. مطمئن باشید تعداد کسانی که تو خیابانها بی هدف تردد می کنند کم خواهد شد. سلامت جسم به ریاضیات و عدالت اولویت دارد.
این طرح برای این است که فروش خودروهای باد کرده روی دست ... بیشتر شود
اینم اضافه کنم این طرح در عمل به حل آلودگی کمک قابل توجهی نمیکند
چون برای آلوده کردن هوا نصف ماشین ها کافی است این طرح بیشتر اثر روانی دارد تا واقعی
طرح زوج وفرد از درب منزل عالیه وجواب داده اینجانب با با اینکه از راه دور میام سر کار ولی از خودرو شخصی استفاده نمی کنم وبرای فرزندم هم به اتفاق 4دانش آموز دیگه تاکسی گرفتم ورا ضی هستم و در شرایط فعلی راه دیگرب بهتر از این طرح نیست.(قابل توجه راحت طلب ها) .
چرا هزینه تمام مشکلات را مردم باید بپردازند. اگر بنزین و گازوئیل استاندارد تولید کنند، اگر ماشین های روز دنیا را مونتاژ کنند، اگر وضعیت خیابانها را که طراحی 50 سال پیش است درست کنند و... تاوان این مشکلات را مردم کم درآمد نمی دادند.
الان كه بارندگي نيست ماشين نيست سوار بشيم واي به حال روز برفي وباروني با طعم زوج وفرد.... چه شود
طرح زوج فرد بسيار عادلانه هستش در چند روزي كه اجرا شده بار ترافيكي كمتر شده -
تو رو خدا به فكر مردم باشيد فقط فكر پول درآوردن نباشيد براي چي طرح روزانه مي فروشيد به فكر آلودگي تهران و به فكر مردم باشد - خودروهاي فرسوده رو جمع كنيد- اتوبوس هاي آلوده رو جمع كنيد - تهران شده پر از تاكسي كه همه خالي تو خيابونها گشت مي زنند
كماكان اجررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررا شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
عمو دوراهی، این یعنی پاک کردن صورت مسئله نه حل مسئله! این یعنی فقط هزینه کردن از مردم بدبخت نه اینکه مسئولین راه حل علمی و منطقی اجرا کنن چون براشون زحمت داره! خسته میشن! سخته خودروها را استاندارد ساخت! سخته معینه فنی را جدی گرفت و جلوی تردد ماشنهای سنگین فرسوده اعم از مینی بوس و اتوبوس و کامیون قراضه را در سطحج شهر گرفت! سخته موتورخانه را کنترل و وادار به بهسوزی کرد و... کلا این کارها برای مسئولین خدوم ما سخته و عاجزشون میکنه! پس مردم بکشن طوری نیست.
دانشكده محيط زيست دانشگاه تهران تحقيقي انجام داده است كه طرحترافيك و طرح زوج و فرد سبب شده است تهران به يك شهر ميان تهي و مقعر گونه درآيد آزمون عملي كه در خصوص اين گونه شهرها با ساخت ماكت انجام شد نشان از كاهش توان تخليه آلودگي در شهرهاي مقعر نسبت به شهرهاي محدب دارد. بررسي كارشناسي دقيق و ارزيابي دقيق تصميمات و مقررات وضع شده و اثرات ثانويه آن مي تواند نه تنها معضل را حل نكرده كه بر معضل مي افزايد. در واقع طرح ترافيك و زوج و فرد سبب شده تمايل به بلند مرتبه سازي بر خلاف بسياري از شهرهاي بزرگ دنيا به حاشيه رود و سيماي شهر را مقعر نمايد.
لطفا اقدام زیربنایی وپایدار انجام دهید......
امروز ازبحران عبورکنیم تافردا چه شود ندانم کاری محض است........
تقویت نظارت برشاخص های زیست محیطی اثرگذارترین اقدام است لطفابه سازمان محیط زیست به چشم یک دستگاه زینتی که عواملی مهربان ولطیف دارد نگاه نکنید.........
قبل ازهراقدامی شرکت های خودروسازی داخلی رایا تعطیل یابا استراتژی صنایع مونتاژ اداره کنیدچراکه سرنخ خیلی ازآلودگی های زیست محیطی وزیان های اقتصادی جامعه به سرفصل سود سنواتی این کلاهبرداران شیک ومدل بالاختم میگردد........!!!!!!!!
آقا محسن ریاضیات نمیگوید ، می توان گفت تراوشات ذهنی خودت هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
یعنی تو نفهمیدی طاهری!؟ یا .....ر، یا باید یک ....، یا اینکه مغرض هستی و فقط خودتو می بینی چون پلاک زوج داری! اینکه خیلی ذهن قوی نمیخواد، یکم هوش داشته باشی خیلی ساده است میتونی درک کنی. مگر از مقوله سومی باشی که عرض کردم که متاسفانه .....
من قبل از شروع طرح زوج و فرد از خانه خارج ميشوم تا به سر كار برسم . چندي پيش تصميم گرفتم به توصيه مسئولين ورعايت قوانين اتوموبيلم را استفاده نكنم . مسافتي را كه هر روز در عرض 40 دقيقه با اتوموبيلم ميرسيدم آن روز دقيقا 2 ساعت و 10 دقيقه طول كشيد ! نتيجتا دير رسيدم و از سوي آقاي رئيس هم توبيخ شدم . بگذريم از اينكه زمان برگشت هم بيش از 3 برابر وقت تلف شد . با اين حساب عملا يايد سر كارم نروم و زندگي را تعطيل كنم و يا قوانين را دور بزنم . درصورتي كه اگر وسايل نقليه عمومي كافي در دسترس ميبود مسلما خيلي راحتتر بودم از ماشينم استفاده نكنم . راستي ابر شهر هايي مشابه تهران در ديگر نقاط جهان چند خط مترو دارند و تهران چند خط دارد ؟ آگر آقايان خيلي به فكر مردم بودند يك صدم هزينه اي را كه در .... هزينه ميكنند صرف مترو ميكردند تا اكنون مجبور نشوند براي حل مشكل ترافيك و آلودگي مردم را مجبور كنند از وسيله شخصي استفاده نكنند.
1شنبه 3شنبه 5شنبه فرده پس شنبه و دوشنبه و چهارشنبه میشه زوج. لطفا بعد از پیدا کردن پرتقال فروش یکی بگه حالا جمعه زوجه یا فرد و با چه پلاکی میشه اومد بیرون!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
عمو، پنجشنبه و جمعه را حساب نکن. روزهای کاری رسمی از شنبه تا چهارشنبه است در تهران. مردم که پنجشنبه اداره و مدرسه ندارن؟! خیلی سخته درکش؟
اگر تصویب بشه ماشین گران میشود انهایی که فرد دارند ماشین زوج میخرند وبر عکس همیشه مصوبات به ندارها است بهتر است همان طرح تصویب شده دولت قبل که توسط دولت فعلی بدون کار کارشناسی تغو شد مجددا تصویب واجرا شود
سلام
من حتما يك ماشين با پلاك فرد ميخرم
الان يدونه با پلاك زوج دارم. من بايد بتونم ماشين بيارم. كي ميتونه با اين وضع اتوبوس و مترو بدون ماشين بياد بيرون اونم با زن و بچه! اوني كه ميگه زوج و فرد هميشگي باشه خودش از خط ويژه رفت و آمد ميكنه!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اتفاقا اونا هم دیدن خودرو رو دست خودروسازها مونده این طرحو دادن که رونقی به بازار خودرو سازها بدن!
من یک بیمار قلبی-ریوی هستم از طرح زوج و فرد هم خیری ندیدم بجز اینکه برای رفتن پیش پزشک باید فشار مضاعفی را متحمل بشوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
من هم یک بیمار روانی هستم لطفا الان یکی بگه من باید ....
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
باهات موافقم من شیمیایی هستم و باید بدون ماشین به محل کار و پزشکو... بروم
قرار نیست وقتی دولت نمیتونه زیر ساخت های یک کشور به سرعت تامین کنه مردم تاوان اونو بدن
چرا در نیویورک یا توکیو طرح زوج و فرد ندارن؟ اونا که سرانه خودروی بیشتری دارن
پس بهتره مسولان ببینن اونا چکار کردن که ترجیح دادن به یک همچین طرح های مضحکی پشت کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بابا جان دولت ینی مردم. مگه کسی از فضا اومده به عنوان دولت؟
اول از همه بايد توليد اتوملبيل هاي از رده خارج رو بايد متوقف كنن. همين 405 توليدش ماه 20 سال پيشه، سمندهم كه موتورش مال همين 405 هستش، بعد پرايد رو ان هم با اين كه مصرفش كمتره اما باز در آلودگي هوا سهيمه، سوم اتوبوس هاي عهد كرتاسه كه واقعاً كارش تو آلودگي هوا تكه؛ بعدش همين موتورهايي كه تو سطح شهر هستن اونها هم تكنولوزيش مال 20-25 سال پيشه.

اما متأسفانه گوش هيچ كس بدهكار نيس و وفقط پول، پول، پول.
با سلام
بهتر است كه محدوده طرح بزگتر شود به جاي اينگه كل شهر رادر بر بگيرد
وقتی یک امری با این اهمیت چندین متولی دارد، هر یک تقصیر را به گردن دیگری می اندازد و نهایت هیچکدام کار نمی کنند.
بنظر من این طرح باز هم به نفع مرفهین میشه که توی هر خونه ی اونا چند ماشین وجود داره و ... هر چی سنگه مال پای لنگه.
ما که خونه مون کردن تو طرح فقط
روزی که نه زوج باشه و نه فرد حق داریم از در خونمون باماشین بیایم بیرون حتی برای ماینه فنی هم باید تو تاریکی که هنوز مشخص نیست زوجه یا فرد بیام بیرون
و دوباره تو تاریکی که مشخص نیست زوج و فرد با ماشینمون برگردیم خونه
عوارض شهرداری و حق بیمه رو هم کامل ازمون میگیرن .
به نظر من کار زوج فرد کردن کار درستی نیست دولت بایستی ریشه ای عمل کند کار شناسی شود ببینند اشکال کار در چیست؟ بنزین بی کیفیت؟ ماشینهای غیر استاندارد؟ و ...؟ بعد بنشینند و تصمیم درست بگیرندو عمل کنند.
باسلام،
1-نظر به عدم توانائی خودروسازان داخلی ازلحاظ کمی و خصوصاًکیفی تولیدات، بهترین راه ، مذاکره با برندهای معتبرخودروسازخارجی به منظور جایگزینی تولیدات آنها با خودروهای فرسوده وعیرفرسوده ولی غیراستانداردتولیدشده موجود درقالب طرحی مشابه آنچه درسال 1374 تویوتااز ژاپن به ایران داد خواهدبودزیرا درچنین صورتی منابع ملی نیز کمتر اتلاف وبازیچه دست خودرو ساز نمایان کم کار و پرادعای داخلی می شود
سلامتی مردم درخطراست که متاسفانه در نظر سنجی توجهی نشده رانندگی برای مردم تفریح شده زرنگی کنن راه به کسی ندن دولت محترم باید با ابزارهای در اختیارفرهنگ سازی کند !!!
. طرح زوج یا فرد محدوده‌ی وسیعی از شهر را در بر می‌گیرد. این طرح در سطح نظری با اشکالاتی همراه است.
در درازمدت این طرح می‌تواند باعث افزایش نرخ مالکیت خودرو و در نتیجه پایین آمدن کارآیی طرح شود. علاوه بر این، به دلیل امتیاز ویژه‌ای که این طرح برای قشر مرفه دارد (یعنی استفاده از شبکه در تمام روزهای هفته از طریق خرید دو خودرو با دو پلاک زوج و فرد)، و همین‌طور نادیده گرفته شدن منافع قشر کم درآمد در این طرح، می‌تواند باعث کاهش اعتماد استفاده کنندگان نسبت به قانون‌گذاران شود. یکی دیگر از ضعف‌های مهم طرح زوج یا فرد که می‌تواند یکی از عوامل تبعیض‌آمیز بودن آن نیز باشد، درآمدزا نبودن آن برای گردانندگان و در نتیجه عدم ایجاد منابع مالی جهت توسعه‌ی ناوگان حمل‌ونقل همگانی در این محدوده است. زیرا در ازای امتیازی که به قشر مرفه داده می‌شود، منفعت متقابلی برای قشر کم درآمد از طریق توسعه ناوگان همگانی ارزان، ایجاد نمی‌شود. علاوه بر این، غیر قابل برنامه‌ریزی بودن چنین طرحی برای استفاده‌کنندگان دارای سفرهای اجباری (مانند شاغلین و محصلین) و دریافت مالیات یک ساله از آن‌ها اما دادن امکان استفاده از خودرو تنها در نیمی از سال، از دیگر اشکالات مطرح شده بر طرح زوج یا فرد است که این می‌تواند باعث ترغیب چنین گروه‌هایی به قانون‌گریزی شود. بنابراین، ضرورت بازنگری در طرح مدیریتی اتخاذ شده برای این محدوده و استفاده از طرح‌هایی با رویکرد افزایش رفاه و عدالت اجتماعی، بسیار احساس می‌شود. گستردگی و جمعیت زیاد این محدوده از شهر نیز ضرورت این موضوع را دو چندان می‌کند.
فکر کنم نویسنده تابناک خیلی بهش فشار اومده که هر روز از طرح زوج و فرد میگه
خیلی سادست پلاک های زوج در روزهای زوج ماه میتونن بیان بیرون و خودروهای فرد در روزهای فرد . اینطوری مشکل 15 درصد اختلاف هم حل میشه
این اصلا معنی نداره

طرف ماشین را گران میخره استفاده کنه

نه اینکه تو پارکینگ بزاره

طرح زوج و فرد از پایه و اساس عادلانه نیست

اینکه اکثریت تو محدودیت باشن و عده ای اقیلت با استفاده از رانت و پول بتوانند راحت کل تهران برن و عملا محدودیتها ، خلوت کردن خیابانها برای ایشان است

اسمش آپارتاید است.

راست می گن. بجای محدودیت غیرعادلانه ، وسایل حمل و نقل عمومی را زیاد کنند
این کار خلاف حقوق شهروندی است و نیاز به استدلال ندارد.
مگه مجبورید تهران باشید این همه شهر تو ایران اگر من دولت بودم یارانه تهرانی ها را حذف میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
عقده ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بعضی شهرها باید گرون باشه! همه کشورها اینجور شهرهایی دارن. تو ایران برعکسه!
اينگونه قانونها به دليل بي تدبيري مسئولين و جز پيش پا افتاده ترين روش حل مشكل و چيزي جز يك مسكن نيست ،بار بي مسئوليتي يكسري مسئولين كه به دوش مردم انداخته ميشه ! اونايي كه پولدارن چند تا ماشين با پلاك زوج و فرد دارند ،دوستان بياين براي ادامه حيات خودروسازها ماشين بخريم بزاريم خاك بخوره، نا گفتني زياده اما چه كاري ما ميتونيم بكنيم با اين بي عدالتي؟
اصلا راه حل درستی نیست زیرا خانواده ترقیب به خرید ماشین دوم و سوم میکنه و این موضوع آب به آسیاب خودروسازهای بی کیفیت داخلی میریزه. همین الانشم مایه دارها چند ماشین با شماره های رنگا رنگ دارند فقط می خوان فقرا رو پیاده کنن!!!!
ماشینهای بی کیفیت .گران.نا امن.خداییش اینا روشون میشه این قانونای بیخود رو اجرا کنن..
لطفا تعدادشو بیشتر کنید.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
منظورت تعداد پلیسهاست
آمار خودرو در اايران: منبع تابناك 1392/08/26

انجمن بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با اشاره به وجود ۱۱ میلیون دستگاه خودرو در ایران اعلام کرد ایران با سرانه ۱۴۶ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در رتبه ۷۹ جهان و رتبه ۸ خاورمیانه قرار گرفته است.

بالاترین سرانه خودرو در جهان به کشور آمریکا اختصاص دارد. به ازای هر 1000 نفر 790 دستگاه خودرو در این کشور وجود دارد. پس از این کشور، لوکزامبورگ با 746 دستگاه،‌ ایتالیا با 693 دستگاه، استرالیا با 688 دستگاه، و گوام با 665 دستگاه به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم از این نظر قرار گرفته اند.

ایران در منطقه خاورمیانه در میان 12 کشور از نظر سرانه خودرو رتبه 8 را به خود اختصاص داده است. تنها کشورهای عراق، سوریه، یمن و لبنان سرانه خودروی کمتری نسبت به ایران دارند.

سرانه خودرو به ازای هر 1000 نفر برای برخی کشورهای دیگر در جهان به این شرح اعلام شده است: فرانسه 599 دستگاه، آلمان 555 دستگاه، انگلیس 571 دستگاه، ترکیه 165 دستگاه،‌روسیه 299 دستگاه، کانادا 618 دستگاه،

* آمار مذكور به شدت قابل تامل است* : آيا بايد هزينه سوء مديريت را مردم پرداخت نمايند؟ . تا كي مي خواهيم با رفتارهاي پوپوليستي، ضعف مديريت خود را بپوشانيم.
یه مشت آدم ...، ماشین بی کیفیت تولید میکنند ، به ریش مردم میخندند ، بعد هم میگن ماشین رو نیارین بیرون ، و باز هم به ریشمون میخندن.
و این داستان همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.
ای کاش رانت خواران - وام بگیرا و پس نده ها و غیره هم زوج و فرد می شدند تا کمتر بیت المال به هدر می رفت --حداق نصف سال نصفشان خانه می شستند
خدا کنه عوارض هایی رو هم که میگیرن زوج و فرد کنن
ما بیمه و عوارض خودرو رو هم برای یکسال کامل پرداخت میکنیم در صورت اجرای این کار باید بیمه و عوارض ماشین هم کم شود.
یک ماشین میخریم بعد میگویند نصف زمان نمیتوان از آن استفاده کرد. بعبارت دیگر کارایی ماشین نصف شده یا قیمت آن دو برابر شده. بهتر است به هر خانواده در تهران فقط یک مجوز برای داشتن خودرو بدهند تا هم مشکل آلودگی حل شود و هم جوانان تشویق به تشکیل خانواده شوند.
به نظر بنده که یک متصص محیط زیست در زمینه آلودگی هستم این طرحها فقط برای زمان خیلی کوتا ممکن است موثر باشد ولی طرح علمی نیست و فقط ضااهر مسله است و در اصل به توسعه پایدار و سلامت زندگی شهروندان نمی انجامد و بی عدالتی در همه جنبه ها را افزایش می دهد و صدها دلیل علمی دیگر که اگر خواهان آن با شند شدنی می باشد.
اینا دارن صورت مساله ر. پاک میکنن
باید فرودگاه رو از تهران خارج کنن به تولید خودرو ها بیشتر دقت کنند
برای ماشین ها عمر تعیین کنند مثل کشور های دیگه
نباید فقط به فکر این باشند که جیبشونو با جریمه های مردم پر کنند ولی مردم از کارو زندگیشون بیفتن
این طرح فقط به ضرر مردم متوسط و ضعیف هست ولی کسی که پول داره دوتا ماشین میگیره
به نظر من کار زوج فرد کردن کار درستی نیست دولت بایستی ریشه ای عمل کند کار شناسی شود ببینند اشکال کار در چیست؟ بنزین بی کیفیت؟ ماشینهای غیر استاندارد؟ و ...؟ بعد بنشینند و تصمیم درست بگیرندو عمل کنند.
چوب خدا صدا نداره، وقتی کارخانجات را از شهرستانها به تهران و استان مرکزی انتقال می دادید به این روز هم باید فکر می کردید. مردم مناطق مرزی و غیر مرکزی چه گناهی داشتند که باید کارخانجاتشان تعطیل بشه و مجبور به کوچ به تهران بشند. پس بگشید که آه مظلوم دامن شما را خوب گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آه مظلوم نیست. هر کاری یه بازخوردی داره که در طولانی مدت خودشو نشون میده!
آقا این کارخونه های ....سازی رو جمع کنن بهترین ماشین رو وارد کنن
اینم بگم دلیل اینکه خودرو تولیدی الان هم گرونه و هم به درد نمیخوره واسه اینه که مثل خیلی چیزای دیگه توش مافیا بازی و اینجور چیزای دیگه جریان داره...
شما بگو چرا دولت مجوز واسه بخش خصوصی برای ساختن خوردرو نمیده؟
در حالی که این پتانسیل رو بخش خصوصی داره
بابا 5شنبه مهمتر از همه روزاست. آدم خرید و کار داره و ماشین می خواد! حالا سرکار رو شاید بشه با تاکسی یا اتوبوس اومد. من زوجم ولی فرد رو ترجیح میدم...
بابا اصلا کی گفته هوا آلودست من خدا وکیلی تو این هفته تا حالا انقد تهرانو تمیز ندیده بودم همه جای تهران از دور معلومه
این طرح ها فقط برای پر کردن جیب ...............
با سلام
من ازیک نگاه تحلیلی سعی کردم مساله زوج و فرد خودرو را بررسی کنم:

مزایا:
1) کم شدن ترافیک از نظر ظاهری
2) کم شدن مصرف بنزین

معایب:

1) تاکسیداران و افراد شخصی مسافرکش و آژانس، درآمد آنها در ماه به نصف کاهش می یابد. مگر اینکه بجای 12 ساعت کار در روز عادی در روز زوج یا فرد 24 ساعته کار کنند.
2) حداقل قیمت خرید خودرو کمتر از 18 میلیون نیست. در نتیجه برای اکثر مردم که جزو قشر متوسط هستند خرید خودرو و استفاده کردن آن در نصف سال منطقی نیست. پس وضع فروش کارخانه های خودرو سازی بد است بدتر می شود.
3) هزینه بیمه خودرو تمام محاسبه می شود. در حالیکه استفاده از خودرو در نصف سال می باشد.
4) وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو با کمبود مواجه هستند. در نتیجه در صورت هجوم مردم به استفاده از آنها ناکافی می باشد.
5) عدم استفاده از خودرو در نصف سال مشکل کیفیت بنزین آلوده کننده هوا را حل نمی کند.

موارد بالا به ذهن من رسید. در ضمن در کشورهای پیشرفته تعداد خودروها خیلی بیشتر از تعداد خودروهای تهران است و مشکل آلودگی و ترافیک وجود ندارد. پس معایب این طرح کلا از مزایای آن بیشتر است.
برای شرکتهای خودروسازی طرح خوبی است چون در تهران مردم مجبور می شوند یک ماشین دیگر هم بخرند تا بتوانند هر روز تردد کنند. لااقل 100 هزار خودرو در یکسال به فروش خودروسازها اضافه می شود.
اما برای شهرداری خبر بدی است چون جای پارکینگ ماشینها محدود است و دیگر جای پارک پیدا نخواهد شد.
من که با این بی فکری و بی توجهی به کلیه جوانب این مسئله خطیر با توجه به اینکه رعایت همه ضوابط برای سالم کار کرد اتومبیلم را در نظر میگیرم برای اظهار مخالفت ، ترجیح میدهم در روزها غیر مجاز ، بجای هزینه اژانس ، جریمه بدهم و زیر بار این گونه طرحهای فاقد کارشناسی که پاک کردن صورت مسئله است و بی تدبیری و فقدان دوراندیشی را بگردن مردم می اندازد ، نروم.
این طرح به نفع مقامات و پولدارها است که مشکلی برایشان پیش نخواهد امد و ترافیک تهران هم برایشان کم میشود تا زودتر با ماشین ولتی یا ماشین دوم به کارهایشان برسند.
مردم عادی هم باید در صف تاکسی و اتوبوس عمرشان را فدای راحتی آنها کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
دقیقا همینه،
اگه قراره نصف سال از ماشینامون استفاده کنیم پس نصف پول ماشین رو هم ازمون بگیرن!
فكر كنم راه حل خيلي راحت تر از اين حرفا باشه
بجاي توقف و محدوديت زوج و فرد، محدوديت روي ورود تك سرنشين بذارين! اينجوري تعدا ماشينهاي مورد استفاده بهينه مي شه و... عدالت هم رعايت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اونوق شما بخوای تنها بری جایی که اتوبوس خور و تاکسی خور نباشه مسافر میزنی آیا!؟؟!؟!؟!
من خودم ماشین دارم و پلاکش هم فرد است و همین یک ماشین را هم دارم. با این طرح هم در مواقع اضطرار موافقم. برام هم جالبه که همون کسانی که چند روز پیش پای خبر اتوبوس های BRT می نوشتند که طرح بسیار بدی است و باید جمع شود و اتوبان امام علی ترافیک شده و ...، الآن اینجا می نویسند که تا حمل نقل عمومی درست نشود این طرح ها به درد نمی خورد.
خودروهای گازسوز چرا نباید از این طرح مستثنی شوند؟ مگر مسئولان ادعا نمیکنند این طرح غیر عادلانه برای جلوگیری از آلودگی هوا است؟ پس چرا خودروهای گازسوز که آلودگی ایجاد نمیکنند هم در زمره این طرح قرار میگیرند؟
مشکل ترافیک فقط مختص تهران نیست. تمام شهرستانها درگیر معضل ترافیک هستند. مشکل جمعیت بالای کشور و عدم توسعه امکانات شهری بر مبنای رشد جمعیت است. باید علاوه بر الزام خودروسازان به از رده خارج کردن تولید خودروهای فعلی، فکری هم به حال زیرساخت از جمله بزرگراه در شهرستانها کرد
اين كار براي كساني كه وضع‌شان خوب است مشكلي ايجاد نمي‌كند. مشكل ما بدبخت و بيچاره‌هاست كه يك ماشين بيشتر ندارند و تازه مجبورند بچه‌ها را به مدرسه را برسانند و عيال را سركار و بعد هم خودشان به سركارشان بروند. فكر كن اگه قرار باشد يكي همة اين كارها را با آژانس انجام بده بايد چه قدر درآمد داشته باشد. يا اينكه از ساعت 5 بايد بيفته به جون خيابون‌ها و بچه‌ها را برسونه البته اگه اتوبوس و تاكسي پيدا كرد. تازه عصر هم تا پاسي از شب بايد بيرون باشد تا اگه ماشين گيرش آمد و گرنه بايد پياده بره خونه و ديگه جوني نمي‌مونه كه به خانواده برسد.
بهتر است مسئولين به جاي فكر كردن به نفغ خودشان يك مقدار هم فكر مردم بدبخت و بيچاره باشند. الان بچه‌ها هم مي‌دانند كه راه‌حل اين مسئله چيست چه برسه به بزرگترها.
به عنوان مزاح اول ببینید طراح یا طراحان این موضوع خودشان چگونه در سطح شهر تردد می کنند.طرح ترافیک دارند و ... اما مسئله عمده شاید چیز دیگری است شهر تهران گسترش زیادی داشته دلیل آن جدا از پایتخت بودن آن امکان اشتغال بیشتر می باشد. سیاست غلط استخدامی که باعث می شود خیلی ها از دور افتاده ترین نقاط کشور به تهران یا سایر شهر های بزرگتر مهاجرت کنند.
حقیقتا به جای این همه هزینه بابت گسترش شهر و سرمایه گذاری بابت زیر ساختهای ناشی از گسترش شهر آن را صرف سرمایه گذاری در امور اشتغال شهرهای کوچکتر حمایت بیشتر از کشاورزان و کارگران محروم کنند تا میل مهاجرت کاهش بیاید.
در بعد فنی و تکنیکی هم لازم است بهینه سازی سیستم حمل و نقل و گسترش خطوط مترو که در شهرهای بزرگ همچون یک موجود زنده با گسترش شهر رشد میکند مورد نظر قرار گیرد.همچنین لازم است که در مورد لوازم یدکی , نوع سوخت و راه و خیابان سازی هم مطالعه بیشتری بشود.
طرح زوج و فرد کردن تردد نهایتا فایده ای ندارد چون هر روز شاهد ورود تعداد بسیار زیاد خودرو در خیابان های شهر هستیم و پس از مدتی چند ماهه دیگر کفایت موضوع منتفی است.
ضمنا مشکل تهران فقط خودروی شخصی دودزا نیست.آیا اتوبوسها؛مینی بوسها تاکسی و موتور هایی که تردد می کنند دودزا نیستند؟
موتور های معیوب طبق نظر کارشناسان آلودگی چند برابری نسبت به خودرو ها دارند اما کسی آنها را مورد عتاب و خطاب و محدودیت قرار نمیدهد.
مشکل مسئولان شهری هم هستند که تعداد زیادی از آنها با این شهر و در این شهر بزرگ نشده اند که درد مردم را درک کنند
این عین ظلم و بی عدالتیه. واقعا شرم آوره
راه کنترل آلودگی هوا اصلا طرح های زوج و فرد و سایر روش های ناعادلانه ضربتی نیست چه اینکه علت اصلی و تنها اساس الودگی هوا تنها اتوموبیل ها نیستند و کارخانه ها ، هواپیماها و موتور سیکلت ها هم تاثیر زیادی در الوده کردن دارند که بایستی روش های منطقی و بلند مدت را برای آن در نظر گرفت . گسترش کمیت و کیفیت وسایل تردد عمومی و مترو یکی از مواردی است که باعث می شود مردم بدون فشار و به دلخواه از وسایل عمومی استفاده کنند. عوارض بر کارخانه ها بابت الودگی. انتقال کارخانه های الوده کننده و... و تولید یا واردات موتور سیکلت و خودروهای با کیفیت که الودگی کمتری ایجاد می کنند از جمله روش های منطقی و بلندمدت برای مبارزه با الودگی است. چه اینکه زوج و فرد کردن بدون وجود وسایل عمومی کافی و کیفی و بدون در اختیار داشتن خودروهای دارای کیفیت روز دنیا اثار کمتری بر کنترل الودگی دارد. محمد ف.
من 4 ماه پیش یک خودرو با استاندارد یورو 4 وارد کردم که کمترین سهم آلودگی هوا رو داره
بعد در زمان واردات هزینه خروج 3 خودروی فرسوده که مصرف بالای 20 لیتر و آلایندگی 30 تا 40 خودرو را داره پرداختم
یعنی در حال حاضر سهم شهروندی من کاهش مصرف 180 لیتر بنزین یارانه ای و آلودگی 120 خودرو توی شهر تهران
با این وجود علاوه بر اینکه سهمی از اون 180 لیتر بنزین هم ندارم و به پاکی شهرم کمک کردم باید یک روز در میان از خودرو خودم استفاده کنم به این میگن عدالت شهروندی
پس لطفا پول اون 3 تا خودرو روبه من برگردونید تا هم بتونم هر روز خودرو استفاده کنم هم بتونم از بنزینش استفاده کنم بگذریم که اون سه تا خودرو ماهی 1000 لیتر هم بنزین نیمه یارانه ای استفاده می کنن.
لطفا اول از تردد وسایل نقلیه غیر استاندارد و دودزای شخصی و عمومی، دولتی و غیر دولتی در شهر جلوگیری شود، اگر آلودگی هوا همچنان باقی بود، طرح زوج و فرد هم اجرا شود. عادلانه نیست که خشک و تر با هم بسوزند.
مشکل سه تاست:
- خودروهای با استانداردهای قدیمی
- بنزین با کیفیت پایین
- سوم اینکه کار و فعالیت و امکانات توی تهران خیلی بیشتر و بهتر از شهرهای دیگه هست، دانشگاه های تهران خیلی بهتر از بقیه شهرهاست. این باعث شده که یک ششم جمعیت ایران بیان تهران.
آلودگی هوا ناشی از بنزین بی کیفیت و مهمتر از همه خودروهای تولید داخل است. وقتی برای کاهش بیکاری و به قولی اشتغال زائی کارخانه های خودرو ساز را چاق وچله کردند انتظاری دیگر را نباید داشته باشیم. خود کرده را تدبیر نیست.
اولا تا آجا كه من ميدانم بسياري از خانواده ها يك ماشين با پلاك زوج و يك ماشين با پلاك فرد دارند . ثانيا به كساني كه در در محدوده طرح ترافيك زندگي ميكنند تا بحال ظلم بزرگي شده است كه نه در قالب زوج و نه قالب فرد قرار ميگيرند . ثالثا اين طرح ترافيك و زوج و فرد طرحي قديمي و عقب افتاده است . چاره كار در اين است كه از نظرات دانشمندان و صاحبنظران كمك بگيرند و طرحي خلاقانه و هوشمند ابداع كنند .
طرح زوج و فرد طرحی مقطعی است و در دراز مدت بی نتیجه خواهد بود. طرفداران این طرح کسانی هستند که به فکر حل قطعی مسئله آلودگی هوا و ترافیک نسیتند. چرا این همه خودرو وارد میشه ولی هیچکدوم الکتریکی نیستند؟ چرا کسی به فکر احتراق خراب موتور خودرو های دیزلی و موتور سیکلت ها نیست؟ چرا خودرو سازها فکری به حال آلایندگی محصولاتشان نمی کنند؟ ....
همه اینها با زوج و فرد کردن حل میشه؟
اقا اصلا مردم برای چی ماشین بیارن پیادهروی برای سلامتی خوبه.مهم اینه که مسیولین و اقازادها و بستگانشون که ماشین زوج و فرد دارن راحت تردد کنن.مردم یاری کنن اینا زندگی
تو را به خدا فکری هم به حال رانندگان مسافر کشی بکنید که با قرض یک پراید قراضه خریده اند تا با کار کردن با آن هم خرج زن و بچشون را بدن و هم قسط وامها را . بعد میگید چرا دزدی و آدم ربایی زیاد شده؟
سیستم حمل ونقل عمومی را درست کنند دیگر نیازی به این کارها نیست
ظالمانه و ناقض حقوق بشر! آیا هزینه بی کفایتی در عرضه بنزین و گازوئیل نامناسب و تولید خودروهای غیراستاندارد و تردد مینی بوس ها، کامیون ها و اتوبوسهای 40 سال پیش را مردم باید بدهند؟! حق بیمه کمترین حقی است که از مردم ضایع می شود. اگر راست میگویید حقوق و درامد رو هم متناسب با پلاک ماشین افراد تامین کنید تا مردم نیمی از هفته در خانه بمانند!
اي جان يعني شما ميگي ملت حق اظهار نظر دارن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1-هزینه ای که مردم باید بدهند چه از نظر سلامتی و چه از نظر اقتصادی هزینه ایه که از سوئ مدیریت مدیران سرچشمه می گیره .
2- خیلی از مردم از مسافر کشی نون در میارن اونها چه گناهی کردن که باید یه روز در میون ماشین بیارن
3- این همه ماشین آشغال و بنزین آشغال تولید میشه هیچ کس پاسخگو نیست و جور همه اینها رو باید مردم بکشن
4- وسایل ارتباطی مثل اینترنت و... اینقدر ضعیفه که نمیهشه کار ها رو از خونه انجام داد بهتر بود تو این زمینه سرمایه گذاری می شد
5- وسایل نقلیه عمومی هم که قربونش برم وضعیتش معلومه ..... واقعا مدم چه گناهی دارن
بهترین راه این است که دولت تولید بنزین را از پتروشیمیها قطع کنه و فقط ژالایشگاهها به تولید آن بژردازند
فراموش نکنیم ،کیفیت بنزین وکیفیت ساخت خودروهای داخلی را؟
چرا فقط مردم باید خسارت غلط مدیریتی و بی تدبیری و پس بدن
در صورت تصویب طرح میبایست حق بیمه شخص ثالت را بصورت نصفه از مردم اخذ کنند.
اداره کل محیط زیست استان تهران و مدیر کل کاردان اش اگر میتونه و زورش میرسه بره سراغ تولید کننده بنزین و ماشین تو این مملکت وگرنه زور گفتن به مردم گرفتار و بی پناه تو این مملکت آسونه
دولت با اینکار می خواهد مشکلاتی که از بابت کمبود شعور مدیریتی ایجاد شده ، با فشار بر مردم حل کند.
هر عقل سالم و یا ناقصی می داند که این راه حل درستی برای این مشکل نیست.
دوستان به جای این کارها ابتدا باید وظایفی که دارند رو انجام بدهند.
مثلا مترو ، که لان تبدیل به ماشین آبمیوه گیری شده را توسعه دهد، تا امکان استفاده همگانی از آن فراهم شود و به فکر گرفتن حقوق طبیعی شهروندان نباشد.
دولت قرار بود پول برای توسعه مترو به شهرداری بده ولی نداد,قرار بود بنزین و گازوئیل با استاندارد بالا تولید بشه ولی نشد , قرار بود خودروسازان کیفیت تولیدات را بالا ببرن ولی نبردن , قرار بود نیروی انتظامی از تردد خودرو های دود زا جلوگیری کنه ولی نکرد , قرار بود تسهیلاتی داده بشه تا ماشین های فرسوده و خارج از رده با ماشین های نو تعویض شوند که نشد.... حالا زور مسئولین محترم مثل همیشه به مصرف کننده بی پناه میرسه که جلوی استفاده از ماشین آنها را بگیرن یکدفعه بگید ماشین را به چندین برابر قیمت جهانی بخرید و پر از بنزین بی کیفیت کنید و پس از بیمه کامل انرا در پارکینگ خانه گذاشته و از دیدن آن لذت ببرید.
دولت با اینکار می خواهد مشکلاتی که از بابت کمبود .... ایجاد شده ، با فشار بر مردم حل کند.
هر عقل سالم و یا ناقصی می داند که این راه حل درستی برای این مشکل نیست.
دوستان به جای این کارها ابتدا باید وظایفی که دارند رو انجام بدهند.
مثلا مترو ، که لان تبدیل به ماشین آبمیوه گیری شده را توسعه دهد، تا امکان استفاده همگانی از آن فراهم شود و به فکر گرفتن حقوق طبیعی شهروندان نباشد.
سلام من خودم كارم بيمه هست
اگر اين طرح اجرا بشه يعني ماشينها نصف سال در تردد هست و نصف سال نه
1-آيا قيمت بيمه ماشينها به نصف كاهش پيدا ميكنه ؟
2_ آيا ماليات ماشينها نصف ميشه ؟
3- عوارض شهرداري ماشينها نصف ميشه ؟
4- آيا تعداد وسايل حمل نقل عمومي رو بيشتر ميكنن و هزينه هاي دريافتي خدماتشون رو كم ميكنن ؟
5- آيا قيمت ماشينها فروكش ميكنه ؟
6 -آيا كيفيت بنزين توليدي بالا ميره ؟
7-يا ماشينهاي توليدي كيفيتش بالاتر مياد ؟
8- آيا نرخ جريمه ها كاهش پيدا ميكنه ؟
9-چه مزايايي براي قشر ضعيف يا متوسط ميشه انديشيد كه به زور يك پرايد داريم ؟
آيا عدالته ؟
يه مثال ميزنم واقعي و ميتونيد اين رو بريد تست كنيد
همسايه ديوار به ديوار دفتر من يه مغازه كه كارش تنظيم انژكتور اتومبيل ها است و دوتا ماشين 206 يكي مدل 1390 و ديگري مدل 1382 در داخل مغازه بودن و هر دو هم به نوعي يك ايراد داشتند و بعد از بر طرف شدن كل ايرادات ماشينها بوي كه از اگزور ماشين مدل 90 بيرون ميمومد فوق العاده بد بود در صورتي كه ماشين مدل 82 هيچگونه مشكلي نداشت
كيفيت توليد ماشين بالا ميره !!!
تابناك عزيز خواهشمند است منتشر بفرمائيد
با سلام. اگه آلودگی هوا به دلیل تردد خودروها در سطح شهر است ! چرا مجوز تردد در مناطق ممنوعه بصورت سالانه و ماهانه و روزانه فروخته می شود؟ آیا این عدالت است که آنکه پول بیشتری دارد و می پردازد وارد منطقه طرح بشود و آنکه ندارد و به شما نمی دهد وارد نشود .؟ و مردم بدانند که دولت از این طرح زوج و فرد سراسری , جیب گشادتری برایشان دوخته است که هم خودرو بی کیفیت بسازد و به شما بفروشد وهم سوخت بی کیفیت به شما اجبارا" بفروشد هم طرح ترافیک به شما بفروشد و هم شما را جریمه کند. و بعد هم مجبور باشید مثل گوشت در مغازه قصابی از میله های اتوبوس واحد آویزان و پرس شوید و هر سخن زشت و زیبای راننده اتوبوس رو گوش کنید . آقا دو قدم برو جلوتر ! آقا مگه با شما نبودم؟ ! آقا مگه ک ...
بهتره با اجرای این طرح - بر اساس کد ملی یا شماره ماشین ما هم روزهای زوج یا فرد از خونه بیرون بیایم و سر کار بریم
مردم مسئول این مشکل نیستند ...
دولت مسئول است که خودروی آشغال تولید می کند و به قیمت خودروی لوکس می فروشد و دایم هم دم از ورشکستگی این صنعت می زند
دولت مسئول است که بنزین غیر استاندارد تولید می کند و به قیمت بالا می فروشد و دایم هم دم از هم نرخ کردن سوخت با قیمتهای جهانی می زند
دولت مسئول است که ورود خودروی باکیفیت را منوط به پرداخت هزینه های گمرکی سنگین نموده
دولت مسئول است که 34 سال قبل قانون حفظ حریم شهری را لغو کرد و باعث گسترش لجام گسیخته شهرها شد

در واقع ...
دولت زباله هایی به نام خودرو و سوخت تولید می کند و به بهایی بیش از ارزش به مردم می فروشد
دولت از مردم برای خرید خودرو و سوخت مالیات و عوارض و ... می گیرد تا مردم بتوانند از زباله هایی که خریده اند استفاده کنند
دولت قانون حفظ حریم شهری را لغو کرد و شهر ها بزرگتر و آلوده تر شدند و بعد قانون طرح ترافیک را وضع کرد که آلودگی و هرج و مرجی که بوجود آمده بود را کنترل کند

حالا ...
مردم که برای خرید خودرو و سوخت هزینه ای چند برابر ارزش واقعی آن پرداخت می کنند باید دوباره متحمل هزینه ای دیگر شوند که سلامتشان بیشتر به خطر نیفتد.
اين طرح بي عدالتي محضه براي رعايت عدالت بايد شنبه ها هم فرد و هم زوج اجازه رفت وآمد داشته باشن. در حال حاضر ظلم ميشه در حق پلاكهاي فرد
جالبه در کشوری زندگی میکنیم که شعار دفاع از مستضعف گوش فلک رو کر کرده اما تمام تصمیمات مسئولین محترم به نام مستضعفین و به کام متمولین تمام میشود.کسی را میشناسم که امروز می خندید و میگفت زوج و فرد هم که باشد زیاد برایم فرقی ندارد به جای اینکه هر روز با لکسوس RX 350 بیام سر کار روز های فرد رو با جنسیس میام. "دوستان مسئول نگران " به جای پاک کردن صورت مسئله بهتر است برای یکبار هم که شده به فکر حل مسئله باشند.کافیست یک روز فقط یک روز در سظح شهر مسئولانه نظاره گر تردد خودرو ها باشند تا متوجه شوند که کمترین سهم از الودگی مربوط به خودروهای شخصی ست .اتوبوس ها و کامیون های فرسوده و صفر کیلومتر های غیر استاندارد با سوخت غیر استاندارد تر! همه و همه یک طرف نیسان های وانت (آبی معروف) غیر استاندارد با مصرف ۱/۳ از کل سوخت کشور!!! یک طرف ...
نویسنده گزارش، پلاک فرد داشته این همه به ذهنش فشار آورده؟ کل زوج و فرد شدن، با دقت در بحث بیمه ماشین ها ناعادلانه است و مشکل آلودگی از نحوه تولید ماشینهاست نه آنها که استفاده می کنند.
عدالت..؟!
اگه دنبال عدالت بودند که اینهمه طرح نمیفروختند
من نمیدونم چرا ................
تابناک عزیز اول گوش شنوا برای نظر سنجیهات پیدا کن بعد نظر سنجی بگذار . این کارهابدرد کشورهای پیشرفته میخوره که افکار عمومی براشون خیلی مهم است نه یک کشور جهان سومی که در بر آوردن امکانات اولیه زندگی برای مردمش به بدلیل نداشتن تفکر سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی درست مشکل داره . به قول مادر بزرگم که همیشه میگفت " همه چیزت درسته فقط کاکلکت بی مسه "
( تیپ و سر و وضعت درست شده فقط کاکل موهات مونده درستش کنی)
در ناعادلانه بودن این طرح شکی نیست.

چرا همیشه باید مردم تاوان سوء مدیریت مدیران رو بدند ؟!

اگر یه ماشین با کیفیت اگر یک سوخت با کیفیت تولید میکردند وضع به اینجا می رسید ؟! اگر به اندازی ی کافی فضای سبز در این شهر درست می کردند وضعیت هوا به اینجا می رسید ؟(بماند که همین درخت های قدیمی ولیعصر و خیلی جاهای دیگره رو هم دارند قطع می کنند)

یکی مثل من که خونش نزدیک به هیچ یک از وسایل حمل نقل عمومی نیست چیه ؟! این تقصیر مکان خونه ی من نیست این تقصیر ضعف وسایل حمل و نقل عمومی هست.

چرا فکر این رو نمی کنید منی که مادرم سنی ازش گذشته رو نمی تونم 3 کیلومتر پیاده تا دکتر ببرم چون نمی تونم واسه این مسیر 7-8 دقیقه ای ماشین رو بیرون بیارم و چون مسیر سر راستی نیست نمی تونم یه تاکسی خطی بگیرم و اگه بخوام تاکسی دربست بگیرم حداقل 5 هزار تومان برای رفت و 5 هزار تومان برای برگشت پول دریافت می کنه !

من بخوام به نزدیک ترین خط بی آر تی برم باید یه خیابون با شیب رو به بالا رو به مدت 20 دقیقه پیاده روی کنم (باز تاکسی خطی نیست) بعد هم دوباره 10 دقیقه پیاده روی کنم تا به خط اصلی بی آر تی برسم (این 10 دقیقه پیاده روی رو میشه تاکسی گرفت) بعد بیام سوار بی آر تی بشم که فشار قبر به آدم توش وارد میشه و شانس بیاره چیزی ازش دزدیده نشه ! (پارسال گوشی خودم رو توی یکی از بی آر تی ها زدن و با توجه به شناسایی دزد هیچ کدوم از دوربین های داخل ایستگاه کار نمی کردند و هنوز گوشی که با کلی زحمت خریده بودم پیدا نشد).

حالا آقایون می تونند صورت مسئله رو حذف کنند و مردم تاوان سوء مدیریتشون رو بدند ... یه وقت فکر نکنند خدایی اون بالا هست ...
لااقل اتوبوسهاي بي آر تي رازياد كنند مردم اينقدر در فشار نباشند
مردم رو تحت فشار قرار دادن هنر نیست همیشه راحت ترین راه بهترین راه نیست: عوض این طرح ساده انگارانه اتومبیل های دودزا رو که تعدادشون کم نیست جمع کنن وسرویس ادارت رو برقرار کنن درضمن بی آر تی در اتوبانی مثل چمران خودش باعث ترافیک شده یک لاین از این اتوبان به بی آر تی اختصاص داده شده در حالی که عرض این اتوبان برای چنین چیزی کافی نیست و عصرها به شدت باعث ایجاد ترافیک اتلاف سوخت و در نتیجه آلودگی هوا میشه لطفا جوانب هر طرحی رو بسنجید
اگر قرار باشد نیمی از سال را از خودرویی که خریدیم استفاده نکنیم، آیا شهرداری هم عوارض خودرو را نصف می کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینکه منِ ایرانی، خودروی تولید ایران را در ایران، گرانتر از قیمت فروش آن به یک بیگانه در سوریه، عراق، ترکمنستان، آذربایجان، ونزوئلا و ... خریدیم هم سگ خور.................................
حریف خودروسازها و وزارت نفت و بقیه سازمانهای دولتی برای رفع مشکلاتشون نم شوند به از جیب مردم خرج می کنند.
آقاي تابناک
چرا خودتو اذيت ميکني
هميشه ضايع شدن حق مردم راحت ترين راه براي پاک کرن سو مديريتها است
مشكل را اساسي حل كنيد كشورهاي مثل ژاپن و .... چه مي كنند؟
آقايان راه حل اصولي پيدا كنيد.
مخالفيم
اين طرح به هيچ عنوان عادلانه نيست، براي مثال شماره سمت راست خودروي بنده فرد است و من در هفته فقط دو روز ميتوانم از خودرو استفاده كنم چرا كه ادارات روزهاي 5شنبه تعطيل است و من هم كارمند هستم ضمن اينكه مي بايست چه عوارض و چه ماليات خودرو را يكسال كامل پرداخت كنم ولي كمتر از يكسال ميتوانم از خودرو استفاده كنم!
به اين مسئله مي توان حق بيمه شخص ثالث را اضافه كرد . كه ما براي 365 روز بيمه پرداخت مي كنيم ولي تعداد روزهاي كمتري استفاده مي كنيم و اين عدالت نيست
پدرم سال 75 یک خودروی پیکان صفر کیلومتر به قیمت 4 میلیون فروخت و روی آن 400 هزار تومان هزینه گمرک و حمل از بندر عباس به تهران را گذاشت و یک هیوندایی اکسترا (همانهایی که تاکسی هم شدند) صفر کیلومتر خرید.
یعنی معمولی ترین خودروی وارداتی هم قیمت آشغال ترین خودروی تولید ملی!!!!
پس چرا تعطیل نمی کنید این کارخانه های تولید خودرو را که هم خودشان آلوده کننده هستند هم محصولاتشان .................................
مرگ بر زوج و فرد
درود بر آزادی تردد
آقا چرا اینقدر حقوق منو ضایع می کنن!
به نظر من طرح زوج و فرد مال اشخاص فقیره .ثروتمندان انواع ماشین با طرح زوج و فرد دارن و طرح ترافیک و... براشون چه فرقی می کنه هر چی سنگه گیر پای لنگه خیلی طرح بیخودیه و ما که قراره بچه ها را به مدرسه ببریم نمیدانم چی میشه ؟
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
مساله اینه که ثروتمندان مثل فقرا صبح تا شب توی خیابون نیستن تا هوا رو آلوده کنن بلکه توی شرکت کارخونه یا خونشون نشستن پس این طرح درسته
راه حل قطعی برای آلودگی هوای تهران :

1- محاسبه خسارت ناشی از تردد و آلودگی خودرو های موجود که بر سلامت افراد و محیط زیست وارد میگردد.
2- دریافت غرامت از دو متهم اصلی : خودرو سازان و وزارت نفت به دلیل تولید خودرو و سوخت بی کیفیت.
3- اختصاص غرامت دریافت شده به شهرداری تهران برای توسعه و تجهیز ناوگان عمومی حمل و نقل
4- آزاد سازی بی قید و شرط واردات خودرو و حتی اعمال معافیت های مقطعی گمرکی برای خودرو های کوچک و کم مصرف.

در صورت اجرای 4 بند فوق ظرف 2 سال مشکل آلودگی هوای تهران کاملا حل خواهد شد.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
اگر کسی بود که اینا رو اجرا میکرد که خیلی عالی میشد
خودرو سازا رو تعظیل کنن کارگرا و سوله هاشون رو هم برای بافتن فرش دستباف تجهیز و آموزش بدهند
عوضش واردات خودرو رو آزاد کنن ما ماشین خوب و ایمن خارجی سوار بشیم
فرش خوب ایرانی هم صادر کنیم مردم دنیا از فرش ایرانی استفاده کنند

نمیشه ؟!!!!!!!!!
طرح بسیار ناعادلانه و غیرمنطقی هست.
خود مسئولینی که این طرح رو تصویب می کنن، حاضرن برن تو صف اتوبوس و تاکسی؟!
همه ماشالله چندین ماشین دولتی و شخصی با پلاک های مختلف و آرم طرح ترافیک دارن...
اگه واقعا همچین چیزی تصویب بشه، مردم باید به نشانه اعتراض حرکتی انجام بدهند...
این طرح هم مثل خیلی طرح های دیگه نا عادلانست
1- ماشین های زوج یک پنجم کمتر از ماشین های فرد هستند
2- پنجشنبه که روز فرد هست طرح تا ظهر هست
3- کسانی که مثل من نمیتونن 1 میلیون و اندی بزن طرح ترافیک بخرن یا جزو آقا زاده ها نیستن که طرح دولتی بگیرن باید خیابون رو خلوت کنیم برای اونها
همه میدونن که وسلیه نقلیه عمومی در تهران مثل مترو و اتوبوس به اندازه ای نیست که مردم با آسایش از اون استفاده کنن و نیاز به بیرون اودرن ماشین نباشه
تاکسی ها هم که کرایه هاشون انقدر بالاست که نمیشه سوار شد تازه اونم زمان اوج عبور و مرور یا بارش بارو یا پیدا نمیشه یا قیمتهاشون بالاتر میره
پس این طرح فقط و فقط به نفع پول دار ها و آقازاده ها و دولتی هاست وگرنه برای مردم به غیر اذیت آزار چیزی نداره
موارد دیگه که دوستان مطرح کردن مثل بیمه و عوارض خودرو هم قابل تامل و کامل درسته
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
نه میتونم به نظرت منفی بدم و نه مثبت چون هم موافقم هم مخالف
اجرای طرح ترافیک هم عادلانه نیست چه برسد به زوج و فرد و آن هم زوج و فرد سراسری. این چه قانون مسخره ای هست که مردم رو از حق تردد محروم می کنه. برن مشکل رو از جای دیگه حل کنند.
انصافاً اجرای زوج و فرد (عادی یا سراسری) و طرح ترافیک چه تاثیر قابل توجهی در کاهش آلودگی تهران داشته. مطالعه شده؟ هر وقت که شرایط وخیم میشه به لطف خدا این باد و باران بودن که باعث شدن هوا کمی بهتر بشه نه این طرح های مسخره.
به شخصه بهم ثابت شده سر هر چهار راهی که مامور راهنمایی استقرار پیدا میکنه باعث به وجود آمدن ترافیک میشه شاید تنها دلیلش عدم آموزش صحیح باشه. میدان بهار انتهای خیابان بهار چراغ قرمز نداشت و ترافیکی هم هیچ موقع نبود از وقتی چراغ گذاشتن در هر دو خیابان ترافیک سنگین شده. همین مشکلات به ظاهر ریز باعث میشه روز به روز تهران آلوده تر بشه . این یک نکته. نکته دوم خودروهای دودزاست که عملاً هر روز شاهدش هستیم ولی نمیدونم چرا پلیس شاهدش نیست و در کل هرچیزی که مردم میبینن پلیس نمیبینه نمونش هم همین مینیبوسها و کامیونتهای حمل بار یا مواد غذایی و غیره که وقتی توی یک خیابون از پشتشون حرکت کنی عملا باعث قطع تنفس آدم میشه. نکته سومش همین طرح ترافیک و زوج و فرده که به نظر بنده طرح خوبیه چون عملاً باعث خلوت تر شدن خیابان ها شده و همین خلوتی باعث میشه هم خودرو کمتر در خیابان باشه و آلودگی تولید نشه و هم ترافیک نباشه و خودروهای حاضر زمان کمتری در ترافیک باشن و آلودگی رو کمتر میکنه. کاش دوستانی که مخالف این طرح هستند و میگن در کشور ما فرهنگ ترافیک وجود نداره بدونن که فرهنگ ترافیک این نیست که بگیم چون ماشین خریدیم باید سوار بشیم متاسفانه در کشور ما فرهنگ استفاده از وسایل امروز درست نیست مثلاً پیامک تلفن همراه برای گفتن چند جمله و کارهای ضروریه نه چت کردن و تبلیغات . خودرو هم خوبه هم برای تفریح رفتن و هم انجام کارهای روزانه ولی نه در شرایطی که میبینیم جون خودمون و همشهریانمون در خطره. اصلا کاری به دولت ندارم مردم باید خودشون روزایی که میبینن هوا آلوده هست فارغ از زوج یا فرد بودن خودرو نیارن این فرهنگ صحیحه نه اینکه دولت به زور بهمون بگه خودرو نیاریم . نکته دیگر هم که بیشتر از خودرو ها داره هوای شهرای بزرگ رو آلوده میکنه اونم در فصل زمستان سیستمهای گرمایش خونه هاست که به مراتب از خودروها بیشتره و هیچ معاینه فنی هم روشون انجام نمیشه . خودرو در روز شاید در مجموع چهار یا پنج ساعت روشن باشه ولی سیستم گرمایش از اول تا آخر زمستون و نیمی از پائیز رسما روشنه که میزان عظیمی آلاینده وارد هوای شهر میکنه به نظر من بیشتر از هفتاد درصد(نظر شخصی منه) آلودگی هوای تهران برای همین شوفاژخانه ها و پکیج ها و کلاً سیستم های گازی و گازوئیلیه . در کشورهایی که برای تولید برق از انرژی هسته ای استفاده میکنند هزینه برق خانواده ها آنقدر ناچیزه که میتوان گفت رایگانه از اجاق گاز گرفته تا آب گرمکن و باقی لوازم حرارتی و گرمایشی و سرمایشی در اون کشورها با برق کار میکنن الانم که ماشیناشون هیبرید شده یعنی تلفیقی از سوخت و برق. حال با این اوصاف تنها راه درمان آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگ کشورمون اینه که سیستم های گرمایشی برقی بشه و هزینه برق هم کاهش پیدا کنه (با توجه به انرژی هسته ای که داریم و حق مسلم ماست و سالانه میلیاردها دلار داره براش هزینه میشه) - مردم خودشون فرهنگ استفاده از خودرو رو داشته باشن مثلا توی آلودگی هوا و وارونگی هوا خودرو نیارن یا کمتر بیارن و سعی کنن از وسایل حمل و نقل عمومی هرچند ناقص استفاده کنند. - همین دو کار انجام شود دیگر شاهد آلودگی هوا نخواهیم بود و به تاریخ خواهد پیوست/. تابناک کلی طول کشید تایپ کنم خواهشمندم منتشر کن
اصلاً پلیس روزهای فرد زیاد گیر نمیده چون اکثر ماشینا فردن ولی روزای زوج همش چشمشون به پلاکه. دیدید تو روزای معمولی حضورشون پررنگ نیست تازه با اکثر مسافرکشا هم کنار میان... اما توی روزهای اعمال طرح زوج و فرد همش قدرت نمایی میکنند. خونه ما مترو شهرریه... بخدا بیاید ببینید چه خبره جلوی مترو دوبله سوبله وایسادن هیچکسی هم نیست راه رو باز کنه ... بعد اینا نشستند دارن تصمیم میگیرند بجاش برید در خودرو سازها رو ببندید. واردات خودرو رو آزاد کنيد تا مردم نفس بکشند آخه تا کی حمایت از خودرو بی کیفیت داخلی
تو رو به امام حسین منتشر کن
باسلام
بهتر است کارهای اساسی انجام بدن وگرنه با زور گفتن به مردم کاری درست نمیشه اگه خود وزرا واستاندار محترم زوج وفرد را رعایت کردند ماهم رعایت میکنیم طرح دارها هم باید اینو رعایت کنن اگه راست میگن عرض 48 ساعت صنعت خودرو سازی رو اصلاح بکنند همه زورشون در اولین فرصت به مردم میرسه خدا همه همورمان را اصلاح فرماید
به نظر کار زیاد بدی انجام نمیدن. چون به مردم خیلی هم گفته شده از سرویس عمومی استفاده کنن.بهتره کمی سرویس عمومی با کیفیت بهتر ارائه بشه و سازمانهای مهم شعبه هایی در شهر پخش کنن تا از تجمع در یک نقطه جلوگیری بشه. و در آخر اگر میخوان مشکل رو اساسی حل کنن بهتره کار رو به متخصص به سپارن و نه به تعدادی نظامی. درسی به نام بهینه سازی(تحقیق در عملیات) از شاخه های ریاضی هست که بخوبی میتونه کمر این ترافیک رو بشکنه. به جای حل ریش سفید منشانه با روش علمی حل کنین تا خلاص بشین.
با سلام ،
اگر زوج و فرد سراسري شود:
- تكليف آن بنده هاي خدا كه با يك پرايد چند سر عائله را سرپرستي مي كنند چه مي شود .
- تكليف كساني كه در شهركهاي اقماري زندگي مي كنند ومحل كار آنها در شهر است چه مي شود .
- تكليف خانواده ها يي كه منزلشان در يك طرف شهر - محل كار خودشان در طرف ديگر و محل تحصيل فرزندان در سوي ديگر چه مي شود .
-پنجشنبه ها اكثر ادارات تعطيل است و چون اعداد فرد در برابر ايام هفته كمتر است عدالت رعايت نمي شود .
-اگر هدف آلودگي هواست پس بايد طرح روزانه و هفتگي فروخته نشود
- همانطور كه در بالا گفته شده بسياري از همشهريان دو دستگاه و يا بيشتر خودرو و آن هم زوج و فرد دارند كه اين با زهم جز ايجاد مشكل براي افراد سطح پايين حاصلي ندارد .
لذا بهتر است :
- در توليد و واردات بنزين دقت نظر بيشتري شود
- تاكسي هايي كه در اختيار شركتها و سازمانها هستند به سطح شهر برگردند تا وضعيت نقليه عمومي بهتر شود
- خودروهاي فرسوده را با ايجاد تسهيلات براي مالكانشان از رده خارج نمايند
- در توليد خودروها بجاي درآمد زايي به كيفيت آن توجه كنند (ديرتر تحويل دهند اما سالم و استاندارد تحويل دهند )
- در صدور مجوز طرح ترافيك براي خودروهاي دولتي نيز محدوديت ايجاد شود
و در خاتمه بجاي محدود كردن و تحميل فشار بيش از حد به مردم مسئولين محترم عدالت را رعايت كرده و تدبيري عادلانه و منصفانه براي اين مشكل انديشه نمايند .
به جای اینکه بیان صورت مساله پاک کنن فکری به حال تولید ماشینی بکنن که داری تو صد کیاومتر 14و15 لیتر بنزین مصرف میکنه
وقتی یک خودرو ایرانی 3 برابر خودروی خارجی مصرف میکنه چرا درب این کارخانه های نمیبندن و واردات آزاد کنن
بعد ببنیم بازم هوا الوده میشه یا نه
طرح زوج و فرد سراسري نقض آشكار حق شهروندي و ضد عدالت است . هم خودم هم خانمم شاغليم . 2 بچه هم داريم كه يكي مدرسه اي و ديگري مهد كودكي است . وسيله تردد همگي ما هم يك سمند ايران خودرو است ! روزهائي كه نمي توانم از اتومبيلم استفاده كنم همگي با معضل روبرو مي شويم . پول آْژانس ما را چه كسي مي دهد ؟ استاندار نامحترم نفسش از جاي گرم مي آيد . خودش اتومبيل پلاك دولتي دارد و حال مردم را نه تنها درك نمي كند ، بلكه حتي نمي خواهد درك كند . آلودگي هوا تقصير تو مسئول است . تقصير خودرو ساز بي كيفيت است . نه تقصير من و خانواده كارمندي !
مگر اينكه شما رسانه ها بتونيد از اين ظلم به مردم سخن بگيد.
چرا مسولين مربوطه كه دارن از بيت المال ارتزاق ميكنند و پلاك دولتي دارن، نميتونن يك تصميم درست بگيرند؟
چرا سرويس ادارات برداشته شد؟
این طرحها بیمعنی است. پولدارهاماشین شان را 2 تا می کنند. سر فقرا بی کلاه می ماند. مدیریت فعلا یعنی هر چه بی عرضه تری به مردم فشار بیشتری وارد کن و هزینه های انها را بالاتر ببر.
زوج یا فرد...مساله این است!
آقا جان این طرح ترافیک هم مثل همه کارهای دیگرمان است. میگویند همه چیزمان به همه چیزمان می آید. جالب است که انگار ما کارشناس حرفه ای ترافیک نداریم و مثل خیلی چیزای دیگه مردم مشکلات اصلی را می گویند. در حالیکه هر مشکل اجتماعی را باید کارشناسان مربوطه مثلاً در این مورد کارشناسان ترافیک-حمل و نقل- شهرسازی-هواشناسی-محیط زیست و .. که متبحر باشند بعد از بررسی همه جوانب تصمیم گیری کنند و طی مثلاً یکسال به طور واقعی مسئله را حل کنند.این درست نیست که هر تصمیمی بخواهیم بگیریم به زندگی مردم آسیب برساند. شانگهای 23 میلیون جمعیت دارد اما 12 خط مترو دارد. فرهنگ سازی کرده اندو وسایل نقلیه عمومی شیک دائماً در رفت و آمد هستند و از زاویه ای باید برای مردم کار ایجاد کنند تا هر کس بیکار است از روی استیصال به مسافرکشی روی نیاورد. درآمد کشور را باید برای ایجاد شغل هم استفاده کرد. مردم ایران که بهترین مردم دنیا هستند شایسته زندگی بهتری هستند. باور کنید.
سلامت انسانها مهمترين است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
آره . برو ببين زورت ميرسه به مسئولين بگي بنزين خوب به ما بديد ماشين خوب به ما بديد
سلامت ما تضميني است
باسلام.ازدولت عزیز می خوام اینکاررور نکنندچون عده ای از مردم مثل من تمام درآمدزندگیمون از این راهه.حالا بیا این درآمدرو ناچیز از مسافربری رو نصف کن با سه تا بچه می خوام ببینم ماها چه طوری زندگی کنیم؟!!!! تورا بخدا اینکارو نکنید.
تو اين مملكت فقط مديريت بحران ميشه و هيچ وقت تا بحراني رخ نده از قبل براش راهي پيدا نميشه...
وقتي هم كه بحران اتفاق مي افته فقط و فقط و فقط مسولان تنها راه رو پاك كردن صورت مسئله ميدونن و در نهايت دودش فقط و فقط تو چشم ما مردم بدبخت ميره...
اصلا مگه ما مردم مهم هستيم كه حالا سلامتيمون مهم باشه...
ما كه در هرصورت بايد اين دود رو با اين بنزينها و هزار تا عامل ديگه بخوريم پس حداقل تو ماشين كه باشيم كمتر دود ميخوريم...
اصلا اين طرح زوج و فرد كلي يعني ما مردم كه داريم هرروز با اين همه مشكل اقتصادي و .... دست و پنجه نرم ميكنيم حالا بايد با كنار خيابون تو سرماوبارون و برف و دود خوردن هم دسته و پنجه نرم كنيم تا انشالله يكي از همين روزها بعد از اين همه سختي و بدبختي كشيدن مرگ بياد سراغمون و بميريم تا از اين همه فشار بمبريم و راحت شيم...
آمين...
تهران شهری با شیب شمالی جنوبیه. گوگل طرحی برای حمل و نقل از طریق دوچرخه سوار بر مونوریل داده بود!!
در تهران اگر در بلندی ها برجکی ساخته بشه و این برج ها با کابل به برج هایی در جنوب متصل بشن، بدون کمترین هزینه حمل و نقل شمالی جنوبی تهران حل میشه.
حتی با مورب ساختن این برج ها، مثلا از شمال شرق به جنوب غرب و بالعکس تا حدی مشکل شرقی و غربی هم حل میشه.
با سبک شدن این ترافیک میشه اتوبان ها رو به مسیر های پر ترافیک تر اختصاص داد.
این همه حمل و نقل فقط به کمک جاذبه.
این طرح کامل نیست پس لطفا برای اظهار فضل، به مسخره نگیرید.
چرا تابناک به افرایش ساعات کار اشاره تمیکنی کم کردن ساعات کار در شهرهای بزرگ باعث شناور شدن ترافیک بود و تاثیر زیادی در کاهش آلودگی و تقویت بنیاد خانواده ها داشت من همسرم شاغله الان با بچه هام تا میرسه خانه ساعت 6 است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بهانه ...... ...... نان جو است!

تنبلیت میاد بری سر کار خوب بمون خونه یا به پارتی ایی که کار رو برات جور کرده بگو یه کاری برات جور کنه که بشینی خونه، سر برج به سر برج بری حقوقت رو بگیری ......
با سلام
در جواب دوستانی که فرمودند راه حل ارائه کنید:
1- با دوربینهای موجود در سطح شهر به راحتی پلاکها قابل ثبت می باشد. به این ترتیب برای حل مشکل (موقتی) پیشنهاد می شود که تعداد روزهای تردد هر پلاک مورد نظر قرار گیرد (در خصوص زمان نمی دانم امکان اجرا وجود دارد یا نه) با یک محاسبه ساده که از آمار قابل استخراج است سقف پایین تردد مثلاً 100 روز برای هر پلاک مجاز در نظر گرفته شود. به این ترتیب هر کس فقط به میزان نیاز واقعی از خودرو استفاده می نماید. (اطلاع رسانی از طریق پیامک مقدور است)
2- برای ارگانهایی که به فکر درآمد هستند: از بالای 100 روز تا 200 روز عوارض محاسبه و به صورت دوره ای برای صاحب پلاک ارسال شود. (ضمن اطلاع رسانی پیامکی یا ...)
3- باز هم برای تکمیل ردیف فوق برای بالای 200 روز تا حدود 290 روز (غیر تعطیل) عوارض سنگین تری در نظر گرفته شود (به جای فروش آرم طرح ترافیک)
این طرح پیشنهادی که دوستان نگویند چرا فقط غر می زنی!!
اما چرا کسی که جمعاً 50 روز در سال نیز خودروی خود را بیرون نمی آورند (خودم شاید کمتر از 20 بار از خودروی شخصی استفاده می کنم)، وقتی واقعاً نیاز ضروری و فوری (بیمارستان و ...) به خودروی شخصی دارم با مانع طرح ترافیک روبه رو می شوم؟؟؟!!!!!
آیا به جای راحت ترین راه حل، بهینه ترین راه حل با کمی تفکر قابل اعمال نیست؟
البته بهد از اجرای مسکن فوق، مسئولین محترم می توانند به فکر توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت آن، افزایش کیفیت خودرو های تولید داخل که بیشترین آمار تولید و تردد را دارند، افزایش کیفیت سوخت و راه حل های بلند مدت باشند. البته در خصوص بهبود کیفیت خودرو داشتم فکر می کردم پیکان بعد از 35 سال متوقف شد و پژو 405 و سمند با موتور مشابه نیز 20 سال در حال تولید (انبوه) هستند. حالا برای ارتقای تکنولوژی به یک خودروی نه ایده آل بلکه قابل قبول چقدر زمان نیاز است؟ خدا می داند.
و من الله التوفیق
یک راه حل اینه که بعضی اتوبانهای پر ترافیک رو به صورت محلی یکطرفه کنند.
صبح و عصر جریان ترافیک تهران مشخصه پس چرا از همه ظرفیت اتوبان ها استفاده نکنیم!
بهتر است به دنبال پاک کردن مسئله نباشیم ، مشکل آلودگی هوا مربوط به دیروز و امروز نیست چرا که هیچ تلاشی برای بهبود این وضعیت از طریق دستگاههای ذیربط صورت نگرفته است
لذا مسئولین مربوطه راحت ترین راه حل را در نظر گرفته و در فکر اجرای آن در می آیند
لذا به استحضار میرسانم اگر این طرح اجرا شود حقوق حقه مردم شریف تهران تضعیع می گردد چجرا که آنان با مبلغ زیاد خودرو می خرند، مالیات و عوارض و بیمه پرداخت می نمایند تا بتوانند از تسهیلات ایجاد شده استفاد نمایند که از حقوق به حق آنان است.
حال متذکر می شوم نمایندگان مجلس و استانداری تهران و اداره کل محیط زیست با اشاره به کدام ماده واحده قانونی چنین طرحی را می خواهند مطرح کنند
تا به حال شده است مجلس از معاونت ریاست جمهوری بخواهد که چه اقدامات اساسی در راستای کاهش آلاینده های شهر تهران صورت گرفته و نتیجه آن را به مردم عزیز و شریف تهران اعلا نمایند
آیا تا به حال شده است از تولیدخودروهای داخلی که هیچ کدام استاندارهای لازم را ندارند جلوگیری نماییم و یا فقط شعار آنرا مطرح کرده ایم
آیا بنزینی که چندین سال است به صورت ناقص و بی کیفیت تولید می گردد و بیشترین نقش را در آلایندگی شهر تهران دارد را در برنامه های تلویزیونی مورد نقد و بررسی قراردهیم و درباره سوخت پاک تا به حال چه اقداماتی صورت گرفته است
آیا از مهاجرت افرادی که در حاشیه های شهر تهران و شهرستانهای دیگر توانستیه جلوگیری نمایید
آیا توانسته اید کارخانجاتی را مانند روغن نباتی و سیمان تهران و غیره را از شهر تهران خارج نمایید
آیا تا به حال به این فکر کرده اید چرا تردد غیر ضروری در تهران بیش از حد است بطور مثال وقتی یک فردی در منطقه یک زندگی میکند و محل کارش در منطقه 20 است چونه باید به محل کار خود برسد آیا بهتر نیست ایشان در همان منطقه یک و در یکی از شعبات ، نمایندگیها و ادارت آن منطقه مشغول انجام وظیفه باشد
حال با فرض اینکه در روزهای اظطرای بخواهید این طرح را انجام دهید باید سیاستهای تشویقی را در نظر بگیرید مثل مترو و اتوبوس رایگان تا مردم از آن استقبال نمایند
نمیدانم چرا هر تصمیمی که مسئولین میگیرند به نفع ثروتمندان است آنها بدون در نظر گرفتن دیگران اقدام به خرید خودرو با پلاکهای فرد و زوج می کنند و نیازی به تصویب طرح شما ندارند و اینجاست که مانند تصمیات دیگر باز هم به ضرر مستضعفین عمل می گردد و دست دلالان خرید و فروش خودرو ها هم باز می شود تا خودروها را به مردم گرانتر بفروشند
آیا مردمی که توانایی ثبت نام فرزندان خود را ندارند می توانند برای آنان سرویس در نظر بگیرند
محدودیت زوج و فرد باید در مرکز آلانده ای هوا اجرا شود با شدت و حدت بیشتر
راهکارهایی که به نظر اینجانب میرسد به شرح ذیل است:
1- فروش طرحهای روزانه از اول مهر ماه هرسال بطور جدی ممنوع گردد
2- نظارت بر تردد خودروها در روزهای مجاز و محدوده های تعریف شده بیشتر گردد
3- کارخانجات آلاینده در اسرع وقت تعطیل و به بیرون تهران هدایت شوند
4- از تردد غیر ضروری افراد با فرهنگسازی و راهکارهای مناسب جلوگیری شودمثل هر فردی در منطقه خودش کار کند
5-خودروهای آلاینده خیلی فوری جمع آوری و از خیابانها حذف گردند
6- تکلیف بنزینی که بی کیفیت تولید می شود و بیشترین نقش آلایندگی را در شهر تهران دارد در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد و نسبت به اصلاح آن بر اساس استاندارهای جهانی اقدام شود
باسلام متاسفم برای مدیران روزنه که می خواهند زوج وفرد کنند مگر مشکل ما این است ما شهر سازی درست نداریم وتا به حال کدام خیابان را گسترش داده ایم فقط بلدهستند بگویند بی آر تی راگسترش دهند از کجا استفاده می کنند می آیند یک خیابان را فقط رفت وبرگشت آن را از خیابان دیگر استفاده می کنند که خود آن باعث ترافیک وآلودگی ومصرف بالا ی بنزین می شود
دولت كليد و اميد، لطفا سرويس رو براي ادارات برگردونيد. بخدا حرومه اين پول بيت المال كه نشستيد بالا و اينجوري طرح ميديد.
خوب اگر قراره اينطوري فكر كنيد بزاريد من بيام بشينم جاي شما حقوق ميليوني بگيرم و همين زوج و فرد رو عمه جان منم بلده
سلام
سوال از عقلا :
چه عواملی در ایجاد آلودگی هوا نقش دارند؟
الف: وسایل نقلیه
ب:صنایع
ج: تاسیسات حرارتی وگرمایشی منازل در فصل سرما
د:سایرعوامل
- ظاهرا براساس اظهارات کارشناسان وسایل نقلیه بیشترین سهم درآلودگی هوا دارد.
چرا وسایل نقلیه نقش زیادی درآلودگی هوا دارند؟
الف:تولید وسایل نقلیه بی کیفیت وغیر استاندارد تولید داخل با مصرف زیاد سوخت حجم زیادی ازگازهای مضروعوامل آلوده کننده را وارد هوا می کنند.(متوسط مصرف سوخت خودروهای تولید داخل بیش از 5/9لیتر درصد کیلومترمی باشد درحالیکه خودروهای تولید خارج متوسط مصرف 6 لیتردرصد کیلومترمیباشد.)
ب:عدم توسعه و طراحی مناسب خیابان ها معابر شهری پاسخگوی میزان خودروهای درحال طردد نمی باشد.
ج:عدم تامین پارکینگ توسط سازندگان واحد های مسکونی و تجاری واداری ...و بی کفایتی شهرداری دراحداث پارکینگ های عمومی ارزان قیمت خیابانهای پایتخت را تبدیل به پارکینگ شبانه روزی کرده است وبخش مهمی از شبکه معابر دراشغال پارک دائم خودروها می باشد.(وجود تعداد زیاد خودرهای پارک شده در معابر به هنگام شب قابل ملاحظه است)
د:عدم توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی ارزان وراحت درپایتخت وناچاربودن مردم دراستفاده ازوسایل نقلیه شخصی...
- چه کار باید کرد؟؟؟؟
- ضمن رفع مشکلات مطروحه فوق باید:
الف:ضرورت اجرای بهینه طرح دولت الکترونیک وکاستن ازسفرهای غیرضروری شهروندان برای دریافت خدمات اداری و...
ب:توسعه فرهنگ ترافیک وجلب همکاری مردم در شرایط هشدار وبحرانی
ج: آموزش مناسب عوامل راهنمایی ورانندگی و بکارگیری تجهیزات الکترونیکی دقیق وتابلوهای راهنمایی درسطح شهرسرعت عمل در رفع گره های ترافیکی...
د:بهرگیری مناسب تر ازمرکز کنترل ترافیک شهرتهران وهمکاری مناسب بین رادیو ومرکز جهت راهنمایی رانندگان در انتخاب مسیرهای کم ترافیک و...
ه:مدیریت واحد شهری وکنترل ترافیک وملحوظ نمودن تقویم مناسبتی درمدیریت ترافیک و...
جان کلام: اجرای ذوج وفرد خدمت به اغنیا وظلم عمومی است.
بقیه اش را اگر خواستید بعدا میگم خسته شدم از تایپ.....
در نهايت چه اين طرح اجرا بشود و چه اين طرح اجرا نشود مطمئن هستم بدترين حالت ممكن توسط مديران تصميم گيري خواهد شد. (اين فرضيه بارها ثابت شده)
زماني كه مردم حق استفاده از خودروهاي ايمن و كم مصرف و كم هزينه روز دنيار را بدليل سوء استفاده چند شركت رانت خوار خودرو ساز ندارند. چه فرقي مي كند زوج و فرد شود يا نشود، عزيزان اينها كه دلشان براي من و شما نسوخته، اگر هم هواي پاك مي خواهند مطمئن باشيد براي خودشان مي خواهند. چه كار به كار مردم دارند كه دچار زحمت وگرفتاري شوند. از قديم گفتند : عقل كه نباشد جان در عذاب است
چرا تاوان بی برنامگی و بی کفایتی مدیریت مسئولین رو باید مردم پس بدن؟؟؟
پس عوارض شهرداری و بیمه و ... رو هم نصف کنن اگه واقعا عدالت معنیش اینه.
اينهمه موارد ناعادلانه وجود داره معلوم نيست چرا شما گير داديد به اين طرح. ضمن اينكه استفاده از واژه عادلانه در مورد اين طرح صحيح نيست. درسته كه كساني كه چند ماشين دارند اين طرح چندان برايشان مشكل ايجاد نمي كند ولي در هر حال كم شدن ماشين و كاهش آلودگي بيشتر به نفع آنهايي است كه فقط يك ماشين دارند و اكثريت مردم را هم تشكيل ميدهنذ
بااصل طرح مخالف نیستم ولی واقعا عادلانه نیست مخصوصا الان که موقع تعویض پلاک اگه آشنا داشته باشی و سفارشتو کرده باشن پلاکت زوج میشه در غیر اینصورت 99 درضصد فردی.
با این حساب مالکین خود رو بیمه شخص ثالث و بدنه اتومبیل و عوارض سالیانه را نصف بپردازند
پیشنهاد میشود اعداد روی پلاک را با هم جمع کنیم جذرش رو یگیریم هر عددی درامد رندش کنیم و عدد زوج و فرد را این طریق محاسبه کنیم
بهترین کار اینه که اول ناوگان حمل و نقل عمومی رو توسعه بدیم که مجبور نباشیم مثلا تو مترو رو سر همدیگه سوار بشیم و دیگه اینکه واسه استفاده از ماشین شخصی مالیات یا چیزی شبیه به اون در نظر بگیریم و در نهایت هم دوتا بچه کافیه !!!!!!!!!!!!!!
ببين به جان خودم اين طرح خودرو سازهاست ماشينا مونده رو دستشون مي خوان مردم دو تا دو تا بخرن
تدبير دولت تدبير و اميد اين بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1-اعمال محدوده ترافیک کاملا ناعادلانه است چون برای کسانی که در این محدوه زندگی میکنند هیچ امتیازی در نظر نگرفتن.بر این اساس اعمال طرح زوج وفرد سراسری عادلانه تر به نظر میرسد.ضمن اینکه واقعا بار ترافیکی را کاهش میدهد.
2-تقلیل ساعت کار موجب کاهش بارترافیک در بعد اظهر میشه که متاسفانه بدون کار کارشناسی حذف شد.
سلام
با نظر پژمان و ناشناس موافقم . واقعا" اگر در استاهاي ديگر و شهرها امكانات و كار ايجاد شود و با توسعه و ساخت شهركهاي صنعتي در شهار و روستا هاي همجوار شهرهاي بزرگ واقعا" جمعيت كلان شهر ها بخصوص تهران نصف شده و تورم و آلودگي هم كم ميشو د نيازي به زوج وفرد هم نداريم
در ضمن جمعه هم زوج است هم فرد از صبح تا ظهر را زوج و از ظهر تا شب را فرد در نظر بگيريد
اين طرح .... است و فقط ديدن نوك بيني است
من بیمه برای 365 روز سال پرداخت می کنم و نه نصف آن. خودرو و سوخت را با کیفیت کنید و حمل و نقل عمومی را توسعه بدید. چوب بی کفایتی ها را همیشه مردم میخورن
با این طرح صددر صد مخالف هستم زیرا وسایل نقلیه عمومی همین حالا جواب گو حال مردم عزیز نیست. وشما دارید صورت مسله رو پاک میکنید . دولت محترم 10 خط مترو را در تهران بزند. دیگر کسی سوار ماشین خودش نمیشود.لطفا فکر کنید....
واقعا متاسفم خود مدیران آرم طرح ترافیک دارند برای خودشون خیلی بهتر است چون خیابان ها خلوت میشود به فکر مردم که نیستند
لطفا" راه های بهتر و کارشناسی تری پیدا کنید ، فقط این رو یاد گرفتیم زوج و فرد کنیم و به مردم فشار بیاریم اونم با این همه کمبود و ضعف در سیستم حمل و نقل
سلام من کارمندم بچه های 5 و 10 ساله دارم که سرویس مدرسه هم بعلت تعداد کم بچه ها در مسیر منزل ما گفت به صرف نیست نمی یام. مجبورم خودم ببرم. به نظر شما می توانم با حقوق کارمندی هر روز آژانس بگیرم یا با وضع تاکسی و اتوبوس های کم و بدون جا در 7 صبح 2 بچه کوچک را به دندان بکشم در حالیکه خودرو دارم. ماشینم هم معاینه فنی داره و سالم سالمه. لطفا جلوی ماشین هایی که معاینه فنی ندارند را بگیرید و توقیف یا جریمه کنید. در ضمن همین الان با خودرو دیر می رسم به مدرسه و اداره چه رسد بدون خودور. با سپاس
ضمن تایید تمام مطالب و موارد عنوان شده بایستی گفت که زوج و فرد کردن تردد خودروها نه تنها راه حل اساسی نیست بلکه یک مسکن موقت است نکته مهم اینست که باید تدابیر اساسی اندیشیده شود بایستی به عنوان مثال نسبت خودروهای عرضه شده معابر خیابانها و جاده ها توسعه یابد و هزینه آن از محل گران فروشی خودروها و جرائم رانندگی و.... تامین گردد ونباید پاداشهای میلیاردی به هیات مدیره فلان شرکت خودرو سازی پرداخت شود یا اداره راهنمایی از محل جرائم کسب درآمد کند بایستی درآمدها مدیریت شود از طرف دیگررابطۀ استاندارد معابر ، خودروها و ساختار حمل و نقل عمومی باید تعریف و زمان بندی و اجرا شود و اگراز این اصول غفلت شود روزی فراخواهد رسیدکه تردد خودروها هفته ای دو روز سپس یک روز وپس از آن معلوم نیست چه خواهد شد ؟؟؟
با سلام
به نظر من تنها را برون رفت از این بحران اینه که تمام خیابانهای اصلی و مهم تهران رو خط ویژه بی آر تی بکشن و بعد از مسیر بی آر تی که یک لاین خیابان در مسیر رفت و یک مسیر برگشت رو در بر میگیره اختصاص بدن به وسائط نقلیه شخصی و دولتی و دو الی چند لاین باقی مانده رو اختصاص بدن به وسائط نقلیه عمومی و سرویس مدارس و خودرو های مخصوص جهت سالمندان و اورژانس و آتش نشانی و نیرو انتظامی که خودش چند مزیت داره:
1- مصرف بنزین پائین میاد و در نتیجه آلودگی هوا هم کم میشه
2-مسئولینی که مجبور میشن مثل بقیه مردم از خطوط شلوغ تردد کنن به فکر حل معضل میفتن
3-دیگر نیازی به استفاده از طرحهای نا کارآمد زوج و فرد و یا طرح ترافیک نیست
4-با امکان بوجود آمدن فضای بیشتر برای تردد وسائط نقلیه عمومی تعداد این خودرو ها هم اضافه شده و کم کم فرهنگ خودروهای تک سرنشین و یا بعضا دو سرنشین(یک مسئول + راننده) هم از بین میره
5-خودرو های امدادی که برای جان و مال مردم مهم هستند دیگر در ترافیک گیر نی کنن و کسی در ترافیک در اورژانس نمیمیره و کسی هم ناظر سوختن خانه اش و شنیدن همزمان صدای آژیر خودرو آتش نشانی در ترافیک نخواهد بود و ماموران نیروی انتظامی هم به دلیل عدم وجود ترافیک سریعتر به محل وقوع حادثه می رسند و هم امنیت و هم سلامت بیشتر خواهد شد
6- هرکسی هم خیال خرید خودرو به سرش میزنه اول باید دو دو تا کنه ببینه به چه قیمتی حاضر میشه که از خودرو شخصی استفاده کنه
7- از همه مهمتر اینکه با ایجاد فضای بیشتر برای وسائط نقلیه عمومی کارآمدی و یا ناکارآمدی مسئولین جهت رفع مشکلات اعم از بهداشت و سلامت،امنیت،ایمنی و خدمت رسانی شهری و اجتماعیبیشتر نمود می کند و دیگر بهانه ایی برای عدم تحقق این موارد از جمله آلودگی هوا و ترافیک و ... وجود نخواهد داشت
چرا هزینه تمام مشکلات را مردم باید بپردازند. اگر بنزین و گازوئیل استاندارد تولید کنند، اگر ماشین های روز دنیا را مونتاژ کنند، اگر وضعیت خیابانها را که طراحی 50 سال پیش است درست کنند و... تاوان این مشکلات را مردم کم درآمد نمی دادند.
كساني كه وضع مالي خوبي دارند و چندماشين دارند برايشان فرق نميكنه ولي بيچاره افرادي مانند ما كه هردونفر كارمند هستيم و يك پرايد داريم و دو تا بچه كه يكي را بايد صبح ببريم مدرسه و اون يكي را بياريم مهد كودك حالا چيكار كنيم.
به نظر من بهترین راه حل استفاده از درشکه اسبی هست. فقط باید برای جمع اوری پشکل اسب راهی جست؟ تازه خو دش کار کود رو هم میکنه.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
به مدیران بیکار شرکتهای خودرو ساز پست جدید ..... میدیم
طرح زوج و فرد تعدی به حقوق مردم است. در همه جا تسهیلات را گسترش میدهند و دایره انتخابها را توسعه میدهند مملکت خرکی ما که مدیریت ناکارمد ویژگی است مردم را از حقوق اساسی خود محروم میکنند.
طرح چنین طرحهایی کمال بی درایتی و تجاوز به حقوق شهروندان است منتهی در جایی که هیچ آلترناتیو واقعی وجود ندارد بنظرم طرح مسخره است اگر تصویب و اجرا شود مجبور به لغو آن خواهند شد. ..........................
به نطر من که این طرح خیلی خوبه. روزایی که ماشین میبرم در مسیر خلوت رانندگی میکنم و نگران جای پارک هم نیستم. روزایی که نمیتونم ماشین ببرم هم مانند قبل سختی نمیکشم. بپذیریم سختی وسایل حمل و نفل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی شلوغی مسیرهاست.
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
سلام بابک عزیز. من هم مثل شما برای کار باید با ماشین برم. من منزلم کرج و محل کارم سید خندانه. با توجه به اوضاع خراب ترافیک صبح در مسیر های کرج به تهران، ساعت 5 از منزل خارج میشم و نهایتا یه ساعتی تو ماشین می خوابم. من هم مثل شما از رانندگی در خیابون خلوت طی چند روز اخیر (البته در مسیر برگشت) لذت بردم. ولی برادر من، پارسال بنا به دلایلی مدت بیش از 6 ماه بی ماشین بودم. حتی در ساعات آخر شب هم مزخرفه. مسیری رو که با ماشین خودم می رم و نهایتا میشه یک ساعت، دو ساعت و نیم سر پا باید طی می کردم. نصف توان جسمیم تو مسیر تلف می شد. قبول ندارم سختیشون فقط به خاطر ترافیک باشه. در ضمن خیلیا با ماشین نون خوناده شونو می دن. به اینش فکر کردی؟
جالبه ... از یه طرف ورود ماشین های بالای 2500 سی سی رو آزاد می کنن... از اونطرف زوج و فرد می کنن. آقا یا خانوم بچه پولدار، یه روز پشت ماشین زوجش با موتور چند هزار سی سی ، یه روزم با ماشین پلاک فردش که اونم چند هزار سی سی حجمشه می گازه، با این تفاوت که تو خیابون خلوت تر ، راحت تر می گازه. اون بیچاره ایی هم که با ماشین نون خونواده شو می ده... به هر حال تصویب این طرح مبارک بچه مایه دارا باشه. رکورداتون تو اتوبان نیایش رو میتونین ارتقا بدین. به پیش...
براي نابودي الودگي هوا و البته حمايت هرچه بيشتر از خودروسازان محترم و همچنين ثروتمندان و رفع مشكل عدالت فوق الذكر پيشنهاد ميكنم طرح براساس روز ماه اجرا شود يعني خودروهائي كه رقم اخر ان 9 باشه روزهاي 9و19 و 29 هرماه حق تردد دارند!!!!! در اين طرح 3 روز كاملا هوا پاك است روزهاي 10 و 20 و 30 هر ماه كه هيچ خودروئي حق تردد ندارد!!!!!!
با اينكار خودرو ساهاي محترم نونشون تو روغنه چرا كه مرفهين بيدرد بايد 9 تا ماشين بخرند!!!!!!!
ملت شريف و نجيب و عزيز و مومن هم كه در مقابل هر ظلمي فقط قر ميزنه حتما موافق اين طرح عزيم ملي و .... خواهد بود!!!!!!!!!!!
خلاصه.........................
اگر تعرفه 120 درصدی واردات خودرو صفر بشه اونوقت ببین کی میاد این آهن قراضه های سایپا و ایران خودرو رو بخره اونوقت اینا ............ هم بارشون نمیکنن- 35 ساله این دوتا شرکت زنده به زور پول نفت ملت ایران رو ...... و ..... کردن ...... بعد هم مثل ...... تو جاده ها میکشن هیچ کس هم بهشون نمیگه بالا چشمتون ابرو .............
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
زنده باد. یادمه سال 2007 تویوتا یاریس در نمایشگاه اتوموبیل دیترویت 12000 دلار فروخته می شد که اون زمان با اون پول تو ایران پرشیا می دادن.. کاملا باهات موافقم
ما کی و چیکاره هستیم :
1- ما شهروند این مملکت هستیم
2- مالیات می دهیم
3- حق استفاده از وسیله نقلیه در خیابونو داریم
4- به قانون گذارامون در مجلس و اعضای شورای شهر رای دادیم تا نماینده ما باشن

حالا داره چه اتفاقی می افته:
1-همون نماینده های خودمون دارن بر ضد ما عمل می کنن
2- ما را از استفاده خیابونه خودمون محروم می کنن

حالا اینها به چه بهانه ای :
1- هوا آلوده، ترافیک : که نمی تونن حلش کنن، مثلا چرا اجازه می دن ماشین بی کیفیت تولید شه و گمرک ماشین های با کیفیت مثلا تویوتا رو بر نمی دارن
2- قانون : آیا اگه قانون اشتباه بنویسن باید تا آخر عمر اجرا شه؟ نماینده های ما برای ما قانون می نویسن حالا اگه به درد نخورد باید تا آخر عمر به هر قیمتی اجرا بشه تا بهشون بر نخوره کار بلد نیستن
بپذيريم كه اين همه محدوديت زندگي رو در كام همه...اين مشكل راه حلهاي ديگر هم داره به خدا آخرين راه بگير ببنده...مسئولين به جاي اينكه خودشون رو راحت كنند با اينجور تصميمات به فكر راه حلهاي بهتر باشند...
جان مادرتون اين كار رو نكنيد!!! به جاي اينكه بنزين با كيفيت و ماشين هاي استاندارد دست مردم بدهيد داريد يك حق بزرگ شهروندي را تضييع مي كنيد...
در صورت تصويب بايد اعتصاب كرد.خيلي نامرديه.خيلي
من با ماشين خودم 5:10 ميرسم خونه با اتوبوس 6 يا 6:15
باباجان ميخوام بيشتر با خونوادم باشم و اصلا ميخوام تو ترافيك بمونم.
به مسئولين آخه چه ربطي داره دارن تو همه چيز مردم دخالت ميكنن؟

....................
تا كي بايد مردم چوب مسئولين را بخورند؟ مثال فراش باشي و خواباندن آن است. آخه به حمل نقل عمومي خوبتون مي نازيد؟ به متروي شلوغتون مي نازيد؟ به خودروهاي با كيفيت توليدي داخل مي باليد؟ به اتوبوس هاي منظم شركت واحد اميد داريد؟ به سوخت خوب توليدي دل بسته ايد؟ و يا به تاكسي هاي با ادب كه مشتري به نرخ سوار كن هستن؟ راستي چه كسي پاسخگوي اين مردم هست كه نشسته ايد و هي تز مي دهيد؟ شما مسئولين فقط رو داريد كه جور ندانم كاريها و سياسي بازيهايتان را بايد مردم با عدم استفاده از خودروي شخصي و يا جريمه بپردازند.
درسته که سلامت مهمه ولی حتماً سیستم چک بشه خانواده هایی که بیشتر از یک ماشین دارند نتونن برای بیرون اومدنشون برنامه ریزی کنن.فکر کنم قابل کنترل نیست پس بهتره به قشری که فقط یک ماشین دارن ظلم نکنیم.
انگار مسولین هر فکری که به ذهنشون برسه و فکر کنند ..... درسته همونو بزور میخوان به خورد مردم بدن. علت اصلی آلودگی تو شهر های بزرگو اصلا بهش فکر نمیکنند که میتونه از بی کیفتی خودرو ، بنزین، نزدیکی کارگاه های صنعتی به شهر ها ، استفاده از سوخت نامناسب این کارگاه ها و .... باشه.
ببخشید الان که داره سراسری میشه همه صداشون در اومده؟؟

من نظر دادم گفتم یکی بیاد تکلیف ماهایی که هم محدوده زوج و فرد هستیم هم طرح رو روشن کنه.... میدونید چند ساله برای یک کار یا یه دکتر دوا چقدر هزینه کردیم؟؟

حداقل بیان به ماها یه کارت تردد بدن بتونیم از زوج و فرد دربیایم طرح ترافیک پیش کش...

بخدا یه خیابون با محدوده زوج و فرد فاصله هست...

گاهی از سر ناچاری بخاطر ندادن هزینه بیشتر جریمه شدم تا پدر و مادرم رو ببرم بیمارستان...

انصاف نیست بخدا...

بخدا پول دار هم نیستیم بریم مثه همسایه ها سه تا ماشین بخریم...
این موضوع نیازمند ابتکارات جدید است ، مسأله اصلی آلودگی هوای تهران و برخی کلان شهرهاست . نه استفاده از راهکار زوج و فرد که در نوع خود در دنیا استفاده شده است.
موضوع مهم بررسی عوامل طبیعی و غیر طبیعی آن است که تا حد قابل توجهی روشن است.شرایط کنونی شرایط عادی نیست و وضعیت با توجه به عوامل مختلف اضطراری است .فلذا طرح واقعیات شهر تهران ، آموزش همگانی ، فرهنگ سازی و انطباق زندگی با شرایط آن با مدیریت واحد کلان شهر تهران امکان پذیر است . همه ساله با مواجه شدن با موضوع همه به فکر می افتند که ...
درسته که سلامت مهمه ولی حتماً سیستم چک بشه خانواده هایی که بیشتر از یک ماشین دارند نتونن برای بیرون اومدنشون برنامه ریزی کنن.فکر کنم قابل کنترل نیست پس بهتره به قشری که فقط یک ماشین دارن ظلم نکنیم.
خسته شدیم از تصمیمات مقطعی, غیرکارشناسی و سیاسی. اگر واقعن مسئولین دنبال حل مشکل آلودگی هستند باید فوراً احداث حداقل 20 خط مترو در تهران را بطور همزمان شروع کنند.
فکرمیکنی قشرمرفه لنگ پلاک فرد یازوج میمونه اگه زوج داشته فرد میخره یابلعکس آره توهم راست میگی پلاک فروشی نیست ولی خواستی بروپرس وجوکن ببین پلاکهای روندو به کیا میدن اصلا"وکالتی میخره اگه پوله خوب دادین من زوجم وکالتی میفروشم در ضمن این طرح بجز ضررهیچ سودی نداره فقط اونایی رای میدن که دنیاروازاینیهم که هست بدترمیخوان
واقعیت این است که ماشینهای بی کیفیت و بنزین غیراستاندارد در حال حاضر وجود دارد !! دوستان به واقعیتها توجه کنید . با طرح زوج و فرد سراسری ، تعداد ماشینها کم میشود ، ترافیک + آلودگی کم میشود و هر کسی زودتر به مقصد میرسد . با تعداد سرسام آور ماشینها در تهران چه کار میشود کرد ؟؟!! ضمن اینکه اگر قرار است این طرح اجرا شود پس در کل شهر اجرا شود نه فقط در محدوده خاص که به مناطق واقع در طرح ظلم نشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
بالاخره یکی به ماها که این همه سال در این طرح بودیم توجه کرد

مرسی ناشناس
با سلام
روزانه 50 نفريعني نزديك به بيست هزار نفرانسان براثرتصادف درايران تلف مي شوند .خودروهاي آلوذه كننده وخطرآفرين مانند نيسان همچنان توليدمي شوند،ترافيك همچنان نابسامان است.فرودگاه مهرآبادبا اين حجم پروازي همچنان درعمق تهران هرروزبرحجم پروازش افزوده مي شود ،پليس و در راس ان شهرداري و دولت كجاي اين معادلاتند.تا وقتي شهرداري سكوي پرتاب براي رييس جمهورشدن باشد همين آش است و همين كاسه .يكروزاز ميدان آزادي با اتوبوس مي روي تهرانپارس ميگويندمجاني ويكروزيك ايستگاه سوارمي شوي كل پول تا آخرايستگاه را ازشما مي گيرند .كجايش عدالت است .عوارض شهرداري را مي خواهم بدهم با يد يكروزازكاربيكارشوم تا پولي را پرداخت كنم بعد مبلغش براي مني كه سالي 10000كيلومترمي روم يكي است با كسي كه 300000 كيلومترپيموده .نمي رسي عوارض بدهي جريمه مي كنند كه چرا ندادي كاري كه شايد دردنياي امروزبا كامپيوترو از راه دورفقط يك دقيقه وقت مي خواهد شهرداري يك روزتو را مي كشدوهزاران از اين دست .
درمدت این 10-11 سالی که معضل آلودگی هوا تشدید شده است چه اقدام عملی از طرف نهادها وسازمان ها انجام شده است؟ آیا همیشه شهروندان باید از حق خود بگذرند؟
خودروهابهترشده اند؟ کیفیت بنزین بهترشده؟ جاده هاوراهها بهتر شده؟و....
درمدت این 10-11 سالی که معضل آلودگی هوا تشدید شده است چه اقدام عملی از طرف نهادها وسازمان ها انجام شده است؟ آیا همیشه شهروندان باید از حق خود بگذرند؟
خودروهابهترشده اند؟ کیفیت بنزین بهترشده؟ جاده هاوراهها بهتر شده؟و....
سلام
اگه این موتور سیکلت ها که 99 درصدشون کاتالیزور اگزوز ندارند و کاربراتی هستند جمع بشن، دوم اگه خودرو سازان بفهمند که خودرو سازی یعنی حداقل هر 2 سال یک بار یک مدل خودروی کاملا جدید ارائه دادن که با آخرین استانداردهای کاهش آلودگی و افزایش امنیتی همراه باشه، اونوقت میشه امید داشت که آلودگی هوای شهرهای بزرگ کم کم کاهش پیدا کنه.

در ضمن پلیس هم در این ضمینه مقصر هست. یادمه چند سال پیش تلویزیون در یک برنامه نشون داد که ژاپنیها برای مدیریت ترافیک از سیستم های هوشمند برای پیش بینی رفتار ترافیکی استفاده می کنند و همیشه اقدام پلیسشون پیشگیرانه هست. اما در ایران پلیس همیشه نقش نوش دارو بعد از مرگ سحراب رو بازی میکنه.

مدیریت کلان شهر ها هم باید به چالش گرفته بشه. مدیریت نظم شهری، چینش شهری و مدیریت استقرار اماکن (دولتی، خصوصی، تفریحی، صنعتی، مسکونی و غیره) در شهر های بزرگ نقش بسازیی در کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا دارد.

تازه ما چون میبینم که مردم دارن جون میدن، بفکر افتادیم. آلودگی هایی مثل آلودگی صوتی و آلودگی نوری که فراموش شده.

خدا بدادمون برسه، مسنولین که فقط حرف میزنن و یاد گرفتن مسئولیت رو بندازن گردن دیگران.
همه کارشون رو عالی انجام میدن!!!! اما نمیدونم چرا مشکلات هر روز بزرگتر میشن؟؟!!!!

کاش این ایده دشمن یابی و انداختن تقصیرات بر روی دوش دشمن رو نداشتیم، انگار امر بر همه مشتبه شده، همه فکر میکنن معصوم تشریف دارن.
هیچکدام از مسئولین حاضر نیست کم کاری هاش رو قبول کنه و بیشتر کار کنه.

هیچکس مرد نیست، هیچکس.

شهر های بزرگ = قبر های بزرگ

ادمین جان، لطفا بچاپ، سانسور نکن.
تنکس
بهترین راه ممکن برای فروش خودروهای تولیدی کارخانجات داخل و وارد کنندگان خودرو همین زوج و فرد است . در شهر بدون ماشین نمی شود زندگی کرد پس خیلی ها به فکر تهیه ماشینهای بیشتر می افتند. بی خودی اسم آلودگی هوا را وسط نیارین
عوارض خوردرو وحق بیمه نیز با توجه به زوج وفرد بودن نصف شود
مسئولین امر ، بار کوتاهی و بی مسئولیتی های خود در زمینه برطرف کردن مشکلات را بر دوش مردم نجیب و صبور و انعطاف پذیر می گذارند
من ماشین خود را فروخته و چهارپایی را ابتیاع خواهم کرد
البته اگر احشام چهارپا دودزا تصور نشوند
با سلام
به نظر من ایران خودرو و سایپا رو جمع کنن
وارداتم ازاد کنن این اشغالایی ام که جای ماشین دادن به مردم همون قیمت ازشون بخرن اونوقت مردم برن با همون پولی که پراید خریدن ماشینای خوب وارداتی بخرن و بنزین یورو 4 بزنن کسایی ام که تو این 30 سال اومدن تهران برن شهر خودشون بچه هاشونم ببرن هم تهران آباد میشه هم شهرای خودشون.
یعنی امروز اجراییش کنن یه ماه بگذره یه باد بیاد هوا صاف صاف میشه
از قدیم میگفتن یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم ولی متاسفانه هر دویش را به مردم میزنند تا کی این مردم باید به زور ماشینهای اشغالی داخلی را بخرند و تاوان جیب پر پول انان را بدهند نه از رده خارج میکنند نه رفع عیوب اخر هم مردم یا با الودگی باید بمیرند یا زوج و فرد را تحمل کنند که جیب اقایان خاتی نشود و ضرر نکنند این جمع عاقل فکر ان دسته را بکنند که به سختی امرار معاش مکنند و توان هزینه تاکسی های بی انصاف را ندارند و یادشان باشد همه جا هم اتوبوس و متر نیست
با سلام
اگر در شهر های آلوده مثل تهران در هفته دو شنبه و سه شنبه زوج و فرد راعایت شود در رفت و آمد ها مشکلی نخواهد بود و همه میدانند کی و با چی بیایند به مقصد خود برسند در واقع این روز ها تردد کنترل شدید شود همیشگی باشد.
يعني اينكه ماشين دودزا تو هفته فقط حق داره 3 روز هوا رو آلوده كنه.
واقعا طرح جالبيه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاملاً مخالفم زیرا:
1- اینگونه برخورد پاک کردن صورتمسئله می باشد. بیش از 10 سال است تهران با مشکل آلودگی مواجه است و مسئولین ساده ترین را و پرهزینه ترین راه را به مردم تحمیل می کنند،
2- با فرض اینکه این هزینه را به مردم تحمیل کنند یعنی ماشینهای تهران را نصف کنند: آیا بیمه، مالیات، عوارض شهرداری، و... که سالانه به ماشین ها تحمیل می شود هم نصف خواهد شد؟، آیا به اندازه کافی ماشینهای حمل و نقل عمومی و مترو جهت جابجائی این همه مسافر تدارک دیده شده است؟جبران درامد مسافر کشانی که بخش عمده ای از درامد روزانه آنها از همین راه تامین می شود چگونه است؟ کارمندانی که زن و بجه و خوشان فقط در صبح و عصر با خودرو شخصی تردد می کردند با ید سه برابر هزینه پرداخت کنند. جبران وضعیت آنها چگونه است؟ نصف سرمایه های خانوادگی که به شکل ماشین درامده است بلا استفاده خواهد شد؟ با چه توجیهی!
3- اگر این ذکاوت! را مسئولین داشتند 5 سال پیش این فکر را می کردند. چرا که در این شرائط طرح 2 طبقه شدن اتوبان صدر فاقد توجیه اقتصادی خواهد شد.
4- چه تضمینی هست که تا 5 سال بعد وضع به همین منوال نثبیت شود؟
5- به دلیل تقاضای خانوارها برای داشتن دو خودروی زوج و فرد ؛ در صورت اجرای طرح تعداد خودروهای زوج و فرد در تهران ظرف یکسال دوبرابر خواهد شد (اگه کارخانجات بنجل هم تقاضارا پاسخگو باشند). در اینصورت باید آمادگی داشته باشید طرح "خانواده ای یک روز در هفته حق استفاده از خودرو را دارد" را هم در آینده اجرا کنید؟!
هفته را 8 روزه کنند مشکل عدالت زوج وفرد حل می شود
شنبه یکشنبه ........ پنجشنبه شش شنبه و جمعه فهمیدی پسر گلم
مشكل آلودگي تهران وشهرهاي بزرگ چيزي ديگه اي كه بايد به صورت جهادي وانقلابي مسئولين وقت رفعش كنند.زوج وفرد كردن تردد خودروها هم ناعادلانه وموقتي است وگرفتاري مردم را بيشتر ميكند .
قطعا این طرح به هر جهت مفید و عادلانه است.
اگر تعداد پلاک زوج ها و پلاک فردها هم با هم یکسان نیست بایستی طی پلاک های جدیدی که صادر میشود یکسان شود. طرح زوج و فرد نمودن کل پایتخت با توجه به اینکه یک ششم جمعیت ایران در این شهر هستند، برترین گزینه کاهش آلودگی هوا، اشتغال زایی صدها هزار نفری در سیستم حمل و نقل تهران و یک محرک اقتصادی غیرتورم زا با توجه به مشکلات اقتصادی کشور است.
در صورت دائمي شدن طرح زوج و فرد ، مي بايست متناسب با آن بيمه و ماليات دريافتي از خودروها كاهش يابد.
برای اینکه آلودگی تهران کم بشه دو تا کار باید کرد:
اول اینکه کارخانه ها رو جمع کنند . مثلا این چه افتضاحی هست روغن نباتی قو در جنوب تهران و سیمان توی جنوب شرقی تهران و ... راه انداختند؟
دوم اینکه آلودگی اصلی برای خودروها نیست . برای کامیون ها و اتوبوس ها و مینی بوس های قدیمی و زشت است.
اون ها رو جمع کنید.
به نظر من این تصمیم بیشتر شبیه حذف صورت مسئله است به دلیل اینکه با کدوم منطق دارن می گن که آلودگی فقط توسط ماشین های شخصی ایجاد می شه درحالی اگه تو سطح شهر رفت و آمد کنید متوجه می شید که ماشین های آلاینده بیشتر ماشینهای شهرداری، اتوبوسرانی، تاکسیرانی .... به دلیل مدت زمان بالای استفاده از این ماشین ها که مثلا در بیشتر کشورها اگه عمر مفید ماشین 5 سال محاسبه بشه عمر تاکسی ها و وسایل نقلیه عمومی نصف اونه در حالی که تو کشور ما برعکسه. تازه بسیاری از کارخونه ها و همچنین منازل به دلیل استفاده از گاز تو فصل زمستون در این به اصطلاح افزایش آلودگی دخیلن پس بی انصافیه که فقط وسایل شخصی رو که معمولا اگرم آلوده کننده هستن به دلیل بنزین بی کیفیتی که ازش استفاده می کنن و مسئولین هیچ فکری برای نمی تونن یا نمی خوان بکنن بعدم اولین و در دسترس ترین راه رو انتخاب می کنن که اینه.
تابناک عزیز تا آلودگی زیاد می شود به قولشون کار کارشناسی انجام می دهند و به این نتیجه می رسند که زوج و فرد باید بشود .خب با توجه به تولید و تمرکز جمعیت در حال ازدیاد در شهرها انبوهی از خودرو را خواهیم داشت و زوج و فرد دیگر کارایی ندارد . و فقط کمی آلودگی را می کاهد . باید چاره ای اندیشید و آن تنها با تولبد مناسب خودرو و سوخت با کیفیت است البته شهرداری در توسعه فضای سبز در تهران و کلان شهرها با توجه تراکم جمعیت کم کاری کرده و با استاندارد های دنیا و با توجه به نوع آب و هوای کشورمون خیلی عقب هستیم و دوم راهنمایی و رانندگی باید از پلاک کردن خوردوهای بی کیفیت جلوگیری می کرد که نکرد و معاینه فنی هم که جز یک پولی از مردم گرفتن هیچ فایده ای ندارد چون اساس و بنیان ایراد دارد .
اما از همه این ها بگذریم این عدالت نیست که کسی که مالیات خودرو هزینه بیمه کامل سالیانه و عوارض آن را برای یک سال پرداخت می کند یک روز در میان از آن وسیله استفاده کند اگر واقعا به فکر سلامتی هستید آنقدر باید سیستم حمل و نقل را ارزان و سریع کنیم تا مردم خود متوجه استفاده از آن بشوند و نکته دیگر این است که شاید مصرف بنزین زیاد شده و با این کار می خواهند تا حدودی جلوی مصرف سوخت را بگیرند و مصرف مردم را به نوعی کنترل کنند و البته باید باز این نکته را هم مد نظر قرار داد که خودرو ساز ها را باید فراموش نکنیم که اینها اگر کاتالیزورهای ماشین ها را در اختیار مردم و تست ماشین ها توسط راهنمایی و رانندگی در پمپ بنزین ها انجام می گرفت شاهد آلودگی به مراتب کمتری بودیم و هم با هر بار سوخت گیری از سلامت خودرو ها و هم رایگان بودن آن و یک معاینه فنی دائمی روی این به اصطلاح خودرو ها را داشتیم . با تشکر اگر منتشر کردید .
اگر بنا به زوج و فرد بودن باشه باید تمام ماشینهای دولتی، سیاسی و ... و دارای مجوز طرح ترافیک رو هم شامل بشه
نمیشه که هرکی پول داره مجوز آلوده کردن هوا رو هم داشته باشه
تازه خیلی از تاکسی ها فقط دنبال دربست هستند و بیشتر از اینکه عمومی باشند خصوصی و آلوده کننده هوا هستند
رياضيان جنابعالي بسيار ضعيف مي باشد زيرا اگر دارنده خودرويي دود حاصل از ماشين يا ماشينهاي خودرا خود استنشاق مي كرد مشكلي نبود امام اكنون سه گروه از افراد در جامعه حضور دارند كساني كه اصلا خودروي شخصي ندارند بنابراين آلودگي به ديگران تحميل نمي كنند كساني كه يك خودرو دارند كه به سهم خود توليد آلودگي مي كنند و كساني كه بيش از يك خودرو دارند كه بيش از سهم خود توليد آلودگي مي كنند حالا گروه اول با چه محاسبه رياضي مجبورند دود ماشين گروه سوم را تحمل كنند ؟/ فرض كنيد كه قرار شود گروهي از مردم سم زيادي وارد نان مردم كنند و گروه ديگري سم كمتري و گروه سوم هيچ سمي وارد نان نكنند و فرض كنيد كه گروه دوم و سوم بگويندكه خيلي هم از طعم سم خوششان مياد آيا اين توجيه رياضي ريختن سم درنان عمومي است ؟؟ واقعا كه تا رياضيداناني مثل شما داريم عجيب است اگر كرات ديگر را فتح نكنيم !
اولا که الان با هزینه سرسام آور انواع بیمه های خودرو باید هزینه بیمه ها هم نصف شود چون که فقط نیمی از سال حق استقاده از ماشین داریم .
ثانیا بجای گول زدن خودتان بهتر است که درب ورود ماشینهای خارجی به کشور باز شود تا از شر خودروهای قراضه و الوده کننده و غیر استاندارد ایران خودرو و سایژا و . . . خلاص شویم . بیشتر الودگی مزبوط به نداشتن استاندارد های الایندگی هست . اگه دولت محترم و مسئولین از منبع درآمدی خود از این کمپانیهای آشغال داخلی چشم پوشی کنند همه ملت مظلوم ایران یک نفس راحت میکشند .متاسفانه با کاهش درآمد نفت حاکمیت سود و در امد خودرو های آشغال داخلی را برای خودش حیاتی میداند. واقعا متاسفیم
واقعا نمیدونم تا کی میخوان مسائل مهم رو اینقدر سطحی و غیراصولی حل و فصل کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متاسفم از اینکه همیشه در زمانهای بحرانی از مردم مایه می گذاریم.
چرا در این روزها مسئولین پاسخگوی اعماشان نیستند.
چرا خودروسازان طی این سالها خودرو بی کیفیت تولید کردند؟ چه کسی پاسخ گوست؟
چرا شرکت نفت نسبت به تولید بنزین با اکتان مناسب اقدام نکرده است؟ چه کسی پاسخ گوست؟
چرا سیستم حمل و نقل شهری به دلیل درگیریهای سیاسی طی سالیان گذشته توسعه نیافت؟ چه کسی پاسخ گوست؟
سازمان استاندارد چه نقشی طی این سالها بازی کرده؟ چه کسی پاسخ گوست؟
آیا برنامه مدونی طی این سالها تدوین نگردیده است؟ اگر تدوین نگردیده چه کسی پاسخ گوست؟ اگر تدوین شده و اجرا نشده ؟ چرا کسی پاسخ گو نیست؟
چرا؟ چرا ؟ چرا .....
و پس از گذشت زمان رسیدیم به آخر خط و دوباره مردم بدبخت هزینه کنند تا مسئولین از پاسخگوئی به این همه چراها شانه خالی کنند.
ممکن است فردی پلاک زوج دارد ولی با توجه به برنامه زندگی مثلا فقط تو یک روز فرد بخواد از ماشین استفاده کنه یا برعکس .
این مسئولینی که من میبینم تا دو سال دیگه اصلا میگن بر اساس زوج و فرد تاریخ تولد مردم نفس بکشن
بزاساس قانون تمام شهرو ندا ن در برخورداری از امکانات شهری واچتماعی دارای حقوق مساوی هستند . تقسیم شهر وند درچه 1 و2 بر مبنا ومیزان ثروت وشهرت ودانش واعطای امتیاز حق تردد بدون محدودیت درتمام فصول با دریافت وجه فروش ارم طرح ترافیک و تفاخر به سایر شهروندان که درسرما وگرما یاباید پای پیاده رفت وامد به محل کار وزندگی خودداشته یا با زحمت زیاد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند ظلم اشکاریست که توسط مسییولین شهری به دست شهرداری به مردم اعمال می شود انصافا بگویید بعضی از پزشگان که فقط پول را میشناسند ذره ای احساس رحم وانصاف در وجودشان نیست یا ان دسته از ثروتمندان که فقط به موجودی حساب بانکی ونحوه خرج کردن می اندیشند یا ان دسته از مدیران دستگاه ها درب اطاقشان به روی مراجعان درمانده بسته است چه دسته گلی به سر مردم میزنند که باید ازاین امتیاز براحتی استفاده کنند ودیگران محروم . ایا شهرداری از همه دارندگان اتومبیل نمی گیرد ؟چرا عده ای را بهره مند میکند و تعداد یی شماری را محروم ؟یکی که امتیاز دارد حق دارد الودگی ایجاد کند . وانکه امتیاز ندارد باید الودگی استنشاق کند . در پایان اگر قراراست زوح وفرد اعمال شود همه حتی انکه ارم طرح ترافیک دارد باید مشمول مقررات شود.
اگر بنزین و ماشین های استاندارد درست کنیم همه چیز درست می شود و نیازی به زوج فرد نیست

همچنین متمرکز نکردن همه مشاغل در تهران
اگه بحث عدالت مطرحه
ما بیچاره ها که در محدوده طرح زندگی می کنیم چه گناهی داریم که فقط 1/5 روز هفته می تونیم از ماشینمون استفاده کنیم
در صورتی که با پیشرفت تکنولوژی میشه ماشینهایی رو که در محدوده طرح زندگی میکنن از سایر ماشینهایی که خارج از طرح زندگی میکنن تفکیک کرد
مثلا من بیچاره اگه در طول هفته از خارج محدوده بخوام بیام ماشینمو که مثلا قبل از 6 صبح باهاش رفتم بیرون تو خونه ام پارک کنم باید جریمه بشم!
حالا یاد عدالت افتادید ؟ما که چند ساله داریم میگیم یه فکری به حال ساکنین داخل طرح کنید هیچ کس گوشش بدهکار نیست
اینجوری وقتی نصف سال صاحب ماشینت هستی، عوارض ماشین رو هم نصف میگیرن؟
معاینه فنی هم نصف میگیرن؟
پیشنهاد میدهم سهمیه بنزین رو نصف کنند یعنی 30 لیتر
ولی قیمتش هم نصف کنند یعنی 200 تومان
خلاصه خیلی خوبه همه چی رو نصف کنن
خدا به داد هممون برسه
هركجاعدالت راديديد سلام برسانيد فقط شعارشنيديم .اسم عدالت براي عده اي شده منبع درآمد
سلام
اگر عوارض و بیمه هم نصف بشه خوبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ببخشید یه سوال ؟ 2 زوج یا فرد؟
:-D
پول بیمه و مالیات رو نصف کنن. بعدش اگه ماشین زوج روز فرد دچار حادثه شد، یا بالعکس خسارتشو ندن.
اینم راه حل مشکل بیمه.
من خودم با این طرح موافقم و البته خودم مالک یک خودرو هستم
سلام و خسته نباشید خدمت برو بچه های زحمت کش تابناک.
دوستان توجه داشته باشند که نه تنها این تصمیم زوج و فرد غیر قانونیه بلکه ظالمانه هم هست چرا که اولاً بابت همین خدمات شهری بی کیفیتی که تازه خیلیاشم ارائه نمیشه انواع عوارض و مالیات و غیره رو از شهروندان میگیرن ثانیاً بابت حضور و تردد در شهر از شهروندان برای 1 سال کامل عوارض بیمه ثالث و... حتی مبلغ خودرویی که از خودرو ساز بیکیفیت دولتی خرید میشه هم برای 1 سال کامل هست پس اگر قراره هر شهروند حتی اونی که nتا ماشین داره فقط نصف سال اجازه بهره برداری از اموالش رو داشته باشه باید تمام هزینه هایی که بهش تحمیل میشه نصف بشه ثالثاً مسئولین این کلان شهرهای به اصطلاح پیشرفته اول باید به فکر حداکثر کردن کمیت و کیفیت حمل و نقل عمومی اونم به شکل کم هزینه و ارزان برای شهروندان باشن وقتی که تونستن از کمپوت شدن مردم در مترو و B.R.T جلوگیری کنن و با اضافه کردن تراموا،مترو،اتوبوس های سریع و سیر و البته خطوط تاکسی رانی اونهم باهزینه کم برای مسافرین راه جدیدی برای تردد راحت در تمام ساعات شبانه روزفراهم کنند، تازه میتونن بشینن و راجع به تصحیح قوانین شهروندی اونهم با یک کار کارشناسی سنگین تصمیم گیری کنن.
باتشکر مجدد از تابناک .
كدام منطق رياضي مي گويد كه بي پولها بايد دود ماشين پولدارها را بخورند و هزينه ساخت اين همه اتوبان و پل را براي عبور ماشينهاي حضرات بپردازند و دست آخر هزينه هاي درماني آلودگي هوا را بپردازند ؟ زهي انصاف ! شما تصور مي كنيدكه بي ماشينها فرزنددلبند ندارند يا استفاده از وسايل حمل و نقل ديگر برايشان بصرفه است ؟ يا پدر ومادر از كار افتاده ندارند؟ به هرحال واقعا براي چنين جامعه اي بايدتاسف خورد هم براي انصافشان و هم براي شوقشان به خودكشي و ديگر كشي !
آِيا هرگز تصور كرده ايد كه اگر هر خانواده اي دست كم يك خودرو مي داشت ديگر جايي براي جولان خودروهاي شما باقي نمي ماند ؟
درواقع شما به دليل داشتن توان مالي عملا بسيار بيشتر از ديگران از بودجه عمومي استفاده مي كنيد تمام خيابانها و اتوبانهايي كه جنابان ماشين داران استفاده مي كنند از جيب مردم ضعيف بي ماشين هزينه شده است
مردمي كه بين ماشين سواري فرزنددلبند و هواي پاك قابل تنفس براي همان فرزند دلبند ، دومي را برمي گزينند آينده اي ندارند
همان جامعه اي كه ضعيف ترين اقشار بيشترين خسارتها را مي پردازند خدا چنين جامعه اي را رستگار نخواهد كرد .
خدارو شكر كه در آخرت چنين نيست دود توليد كنندگان با همسانان خودشان محشور مي شوند و هواي قابل تنفس فقرا با ثروتمنداني كه هوا را به كثافت مي كشند نصف نمي شود .
وقتي امکان استفاده از اتومبيل پاره وقت مي شود پس قيمت ، عوارض ،بيمه و....نيز بايد نصف شود
خعلی طرح خوبیه!
ما که 2 تا ماشین داریم 2سه زوج یه فرد! همشم خارجکیه!هرموقع هم بخوایم میریم بیرون!
تازشم! بابامم یکی از مدیران اداره بوووق هست! اونم ماشین دولتی داره !به این میگن عدالت!
ممنونیم مسئولین که به فکر مسئولین و بچه های مسئولین هستین!
با سلام
اگر این طرح سراسری و از درب منازل تا پایان سال اجرا شود علاوه بر مشکلاتی که اشاره کردید آیا عوارض سالیانه بیمه و عوارض سالیانه خودرو به همان نسبت کم خواهد شد؟
مشکل آلودگی هوا غیر استاندارد بودن سوخت و موتور خودروها و عدم نظارت دقیق بر عملکرد خودروهای غیر صفر است.
سلامت هممون مهمه ، من نمی خوام مخالفت کنم با طرح، اصلا شما بگید کل ماشینها حق ندارن بیان بیرون، ولی شما زمانی میتونید طرح محدودیت بذارید که حداقل حمل و نقل عمومی درست و کامل باشه. امیدوارم همه این آقا ها و آقازاده ها چند بار مجبور بشن بدون ماشین خوشگلشون برن و بیان تا معنی حمل و نقل عمومی رو درک کنن
ما کلا دو تا خط مترو داریم ! اتوبوس ها هم که جا ندارن !
یکی به من بگه آخه سهم خودرو های شخصی ،دقت کنید فقط شخصی و نه تاکسی و اتوبوس و مینی بوس و موتورسیکلت و کارخانه های اطراف تهران و فرودگاه و ...در آلودگی هوا چقدر هستش که صرفا برای اونها نسخه می پیچن. وقتی آمار دقیق و معتبری در مورد سهم هر یک از عوامل آلودگی تهران وجود نداره پس نابغه ها چطور تصمیم گیری می کنید ، اونهم تصمیماتی که هزینه اش مستقیم به دوش مردم هستش.
یکی به من بگه آخه سهم خودرو های شخصی ،دقت کنید فقط شخصی و نه تاکسی و اتوبوس و مینی بوس و موتورسیکلت و کارخانه های اطراف تهران و فرودگاه و ...در آلودگی هوا چقدر هستش که صرفا برای اونها نسخه می پیچن. وقتی آمار دقیق و معتبری در مورد سهم هر یک از عوامل آلودگی تهران وجود نداره پس نابغه ها چطور تصمیم گیری می کنید ، اونهم تصمیماتی که هزینه اش مستقیم به دوش مردم هستش.
در صورت اجرا شدن، وقتی حق استفاده از خودرو را برای نیمی از سال محدود کنند. آیا حق بیمه و عوارض سالانه خودرو را هم نصف میکنند؟ با توجه به وجود 6 میلیون خودرو در تهران چنانچه بیمه هر خودرو را 600 هزار تومان حساب کنیم نصف مبلغ کل بیمه خودرو ها میشود 1800 میلیارد تومان. چه کسی پاسخ این حق خوری ها را میدهد.
تنها راه حل گسترش مترو توی کل شهره. اگر دولت بتونه سهم خودش رو که باید توی این چند سال به شهرداری میداد و نداد رو پرداخت کنه در عرض سه سال کل مناطق مهم شهر صاحب ایستگاه مترو میشن. اونوقت مطمئن باشید فقط ........ و بیکارها با ماشین میرن بیرون.
آلودگی و ترافیک تهران دو راه بیشتر نداره، انتقال پایتخت (یا امکانات تهران) یا محدود کردن استفاده از وسایل نقلیه. با توجه به این که هوای بقیه شهرها هم بهتر از تهران نیست، فکر می کنم تنها راه حل منطقی همان استفاده از وسایل نقیله عمومی و علی الخصوص مترو است. به هر حال با توجه به این که گسترش خطوط مترو و وسایل نقلیه عمومی با این وضع بودجه ها سال ها به طول می انجامد، تنها راه حل سریع پیش روی فعلی زوج و فرد کردن و ممنوعیت تردد خودروی تک سرنشین است که البته به مزاج مردم ما اصلا خوش نمی آید.
خود بنده وسیله دارم ولی با وجود طولانی شدن زمان رفت و آمد و سختی های گرفتن تاکسی و غیره خیلی به ندرت از خودرو خودم استفاده می کنم تا حداقل به سهم خودم در کاهش آلودگی هوایی که فرزندانمان تنفس می کنند نقش داشته باشم.
بهتر نیست بریم خودروهامون رو استاندارد کنیم یا بنزین رو بهتر تولید کینم. واقعا ما بیشتر ماشین تو خیابون داریم یا چین یا ژاپن یا آلمان با آمریکا. چرا فقط آلودگی برای ماست؟
به چند دليل كه ذكر مي كنم فقط ظلم به اقشار ضعيف است:اول- پولدار ها از هر نوعش دارن هم زوج هم فرد نداشته باشن هم مثل همكار پولدار ما فقط آژانس و انتقاد كه تقصير شماهاست دوم- دولتي ها و اداره جات همگي طرح ترافيك دارن شامل اينها هم نميشه سوم - خبر نگارها و ورزشكارها و بازيگرا هم شامل نميشوند چهارم اقشار ضعيف مسافر كش سرويس مدرسه ، مريض دار ، گرفتار و بدبخت مورد عتاب و خشم نيروي انتظامي قرار مي گيرند و به اشد مجازات گرفتار چون هر چي بدبختي به خاطر اونهاست كه ترافيك و آلودگي درست ميكنند و نمي گذارند طبقه پولدار و روشن فكر با ماشينهاي چند صد ميليوني در سطح شهر ويراژ دهند و در آخر كه واقعاً عدالت به نحو عالي اجرا ميشود ، يا صاحب الزمان(عج) به دادما فقرا برس آمين
یییییییییییییییی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی