بازدید 7383

جنگ گازی اوکراین و روسیه دوباره بالا گرفت

کد خبر: ۳۵۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴ 17 November 2013
احتمال دارد اتحادیه اروپا در اختلاف گازی روسیه و اوکراین گرفتار شود، کمبود منابع گازی می‌تواند به معنای زمستانی سرد نه تنها برای کی‌یف بلکه برای اتحایه اروپایی باشد که ۲۵ درصد گاز خود را از روسیه و از طریق خاک اوکراین دریافت می‌کند.
 
به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، احتمال دارد اتحادیه اروپا در قمار گازی روسیه و اوکراین گرفتار شود، کمبود منابع تامین گاز می‌تواند به معنای زمستانی سرد نه تنها برای کی‌یف بلکه برای اتحایه اروپایی باشد که 25 درصد گاز مصرفی خود را از روسیه و از طریق خاک اوکراین دریافت می‌کند.
 
شرکت ملی نفت و گاز اوکراین «نفتگاز» در اکتبر اعلام کرد که 17 میلیارد متر مکعب گاز را ذخیره کرده است، اما غول انرژی دولتی روسیه «گازپروم» می‌گوید این میزان از ذخائر گازی برای گرم کردن اوکراین طی فصل زمستان کافی نخواهد بود.
 
ویتالی مارکلوف قائم مقام مدیریت اجرایی گازپروم با بیان اینکه، به هر حال اوکراین به 21.5 میلیارد متر مکعب گاز نیاز خواهد داشت گفت: در حالی که زمستان سرد اوکراین در پیش است، ذخیره گاز این کشور تا فرا رسیدن زمستان نیز مصرف شده و به 14 میلیارد متر مکعب در آغاز فصل سرما خواهد رسید.
 
مارلوف افزود: این یک فاجعه است. در این شرایط،انتقال زمستانی گاز روسیه ممکن نخواهد بود، بدین خاطر که ذخیره گاز زمستانی اوکراین برای تامین گاز مصرف کنندگان اوکراینی کافی نیست.
 
انتقال گاز روسیه از طریق اوکراین در 9 ماهه اول سال 2013 به 61 میلیارد متر مکعب رسید، این در حالی است که در سال مالی 2012 این رقم 84.2 میلیارد متر مکعب بود.
 
اروپا 25 درصد گاز مصرفی خود را از روسیه تامین می‌کند که 50 درصد از این میزان از طریق خاک اوکراین منتقل می‌شود.
 
اگر مناقشه اوکراین و روسیه بر سر قیمت ها در جنگ گازی و یا مسائل سیاسی بیش از ابن بالا بگیرد و خطوط انتقال گاز مسدود شود، این مسئله می‌تواند به فشار سنگینی بر تامین انرژی کشورهای اروپایی ایجاد کرده و می تواند باعث افزایش قیمت حامل های انرژی نیز شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل