بازدید 7787

احتمال افزایش تعرفه آب و برق در سال جاری

کد خبر: ۳۵۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰ 11 November 2013
وزیر نیرو با تاکید بر این‌که احتمال دارد قیمت آب و برق در سال جاری افزایش پیدا کند و مجوزهای این کار داده شده، گفت: در حال حاضر تنها یک‌سوم هزینه‌های آب و برق از مردم گرفته می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان بعدازظهر امروز درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک سوم هزینه‌های واقعی ازای آب و برق از مردم گرفته می‌شود؛ هیچ موسسه اقتصادی با دریافت یک سوم هزینه‌ها نمی‌تواند ادامه فعالیت دهد.
 
وی افزود: دو سوم باقی قیمت تمام شده باید در بودجه‌ها پیش بینی و به وزارت نیرو پرداخت شود چرا که در صورت عدم پرداخت خدمات وزارت نیرو کاهش پیدا خواهد کرد.
 
وزیر نیرو با ابراز رضایت از پیش بینی‌های مجلس در قانون بودجه 92 مبنی بر صدور مجوز به دولت برای اصلاح تعرفه آب و برق گفت: در سال جاری اصلاح تعرفه انجام نشده است و این موضوع اکنون در حال بررسی است. در صورت ابلاغ به وزارت نیرو پس از تصمیم گیری در مورد این موضوع اطلاع رسانی خواهیم کرد.
 
چیت‌چیان با تاکید بر این که احتمال افزایش قیمت آب وبرق وجود دارد گفت:‌این امر منوط به انجام بررسی‌های لازم در دولت و به نتیجه رسیدن است.
 
وی با اشاره به این‌که تاکنون در مورد افزایش قیمت آب و برق ابلاغیه‌ای به وزارت نیرو داده نشده است گفت: تاکنون اقدامی دراین زمینه صورت نگرفته است.
 
صادرات برق به عراق به 1500 مگاوات رسید
 
وزیر نیرو در مورد دیدار بعدازظهر امروز خود با وزیر برق عراق گفت: در حال حاضر هزار مگاوات برق به عراق صادر می کنیم؛ آن کشور درخواست افزایش 500 مگاواتی صادرات برق را داشته که با آن موافقت کرده‌ایم.
 
چیت‌چیان در مورد مذاکرات جدید پیرامون بدهی های عراق به ایران نیز گفت: آن کشور اعلام آمادگی کرده و تاکید دارد تا سنت آخر بدهی‌ها را پرداخت می‌کند و مشکلی ندارد.
 
وی در مورد مشکلات امنیتی عراق و فضای کاری در آن کشور برای پیمانکاران ایرانی اظهار کرد: مشکل وجود دارد ولی الحمدالله تا الان موردی که مشکل حادی برایمان بوجود بیاورد نداشته‌ایم.
 
مخالف خصوصی سازی نیستم
 
وزیر نیرو در مورد صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر مخالف بودن چیت‌چیان با خصوصی سازی گفت: ما مخالف خصوصی سازی نیستیم بلکه در این امر پیش رو هستیم. هیچ کدام از موسسات مالی به اندازه وزارت نیرو در خصوصی سازی جدی نبوده است و ان شاءالله بیش از این هم در این زمینه پیش خواهیم رفت.
 
تنها یکی از نیروگاه‌های ایران حبس انرژی دارد
 
چیت‌چیان در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر صحت وجود حبس انرژی در ایران گفت: فقط در یکی از نیروگاه‌های ما به دلیل پایان نرسیدن اجرای خط انتقال حبس انرژی وجود دارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در نیروگاه پره‌سر حبس انرژی داریم که با اتمام پروژه خط انتقال این موضوع رفع می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار