بازدید 73370
نتایج نشست اضطراری کمیته کاهش آلودگی هوای تهران؛

تعطیلی مدارس، زوج و فرد سراسری و کاهش ساعت کار

در شرایطی که غلظت آلاینده‌ ذرات معلق در هوای تهران بالا رفته و پیش‌بینی می‌شود با تداوم پایدار جوی، افزایش داشته باشد، اعضای کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در نشستی اضطراری، دور هم گرد آمدند که تعطیلی مدارس و سراسری کردن طرح زوج و فرد، تنها بخشی از آنهاست.
کد خبر: ۳۵۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷ 10 November 2013
کلیه مهدهای کودک، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها و ادامه پایداری جوی تعطیل خواهند بود.

به گزارش «تابناک»، حسن کریمی، معاون عمرانی استاندار تهران که در غیاب رئیس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران، جانشین وی در نخستین جلسه این کمیته در سال جاری بود، با اعلام این خبر گفت: حاضران در جلسه پس از شنیدن گزارش وضعیت آلودگی هوا و پیش‌بینی وضعیت جوی، با توجه به تداوم پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها مقرر کردند طرح سراسری زوج و فرد از در منازل از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی به جز روزهای تعطیل اجرا شود. همچنین تشدید برخورد با خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌های آلاینده در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت.

وی کاهش ساعات کاری را از دیگر مصوبات کمیته خواند و گفت: ساعت پایان کار ادارات شهر تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از ۱۶:‌۳۰ به ۱۴:‌۳۰ کاهش یافت و همچنین مصوب شد که آموزش و پرورش به ازای این تعطیلی‌ها، کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار کند.

مصوبات جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا به این شرح اعلام شد:

* ایجاد طرح زوج و فرد از درب منزل از ۷ صبح تا ۶ بعدازظهر تا زمان بهبود شرایط اضطرار

‌* فروش آرم روزانه و هفتگی طرح ترافیک در شرایط هشدار تا اطلاع ثانوی ممنوع

* تردد میکسر حمل بتن در روز متوقف و فعالیت تولید بتن و آسفالت ممنوع

* فعالیت اتوبوس‌های آلاینده درون‌شهری ممنوع اعلام شده و بدیهی است در صورت مشاهده تردد آن‌ها از سوی پلیس راهور برخورد لازم صورت می‌گیرد.

* ورزش صبحگاهی در پارک‌ها ممنوع اعلام شد و زنگ ورزش مدارس کلیه مقاطع تحصیلی لغو می‌شود.

* آمبولانس‌های اورژانس و هلال‌احمر در میادین اصلی شهر در شرایط هشدار استقرار خواهند یافت؛ همچنین از قرار گرفتن کودکان و سالمندان و بیماران قلبی در فضای آزاد و ورزش افراد در فضای باز جلوگیری شود.

* مدارس ابتدایی در استان تهران غیر از شهرهای دماوند و فیروزکوه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز تعطیل خواهند بود.

گفتنی است، نخستین نشست کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در سال جاری صبح امروز (یکشنبه) به علت افزایش غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.‌۵ میکرون، با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری تهران، هوا‌شناسی، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، صنایع و معادن استان و معاون عمرانی استاندار تهران در محل استانداری تهران برگزار شد.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۲
انتشار یافته: ۲۱
پس ما دانشجو ها چی کار کنیم؟
بابا خیلی هوا آلودست
یه فکری هم بخاطر ما بکنین
مدارس تعطیل بشه چه فایده ای داره مگه بچه ها تنهایی توخونه می مونند اونم بچه کوچیک؟ مادرسرکارباشه که قضیه بدتره. بچه بیچاررو بایدبه محل کارش ببره .به فکرچاره اساسی باشین یا خانمهای کارمندروهم تعطیل کنین.
ساعت زوج و فرد را برعكس نوشته ايد: 6 صبح تا 7 عصر درست است.
پس چرا دبیرستانی ها رو تعطیل نکردند
آیا دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان نفس نمیکشند
چرا ساعت كار ادرات را كم نميكنن !!!
اقا تو رو خدا دبیرستان و راهنمایی هم تعطیل کنین.امروز سر کلاس از سوزش گلو یه طرف-چشمام از حدقه داشت در میومد از بس الودگی بود!!!
پس آن هایی که راهنمایی هستند چه
من میخواستم بدونم راهنمایی و دبیرستانی ها مقاوم تر از دیگرانن که تعطیل نمیشن؟
ای بابا ما دبیرستانی ها چ گناهی کردیم مگه نفس نمیکشیم ب خدا هوا خیلی بده گلمون میسوزه سره کلاس سرمون گیج میره!دبستانی ها خونشون رنگین تره!!
تنها راه حل اين مسئله در كوتاه مدت طرح زوج و فرد سراسري براي چند سال و خارج كردن كارخانه هاي دودزا از تهران است و از همه مهمتر بالا بردن فرهنگ مردم كه متاسفانه فكر ميكنم توي اين مساله با وجود ادعاهاي گوش فلك رو كر كن بسيار ضعيف هستيم.
یعنی دانشگاه ها از 14:30 به بعد تعطیل نیستن؟؟؟؟؟؟
خب چی میشد دبیرستان من تعطیل میکردن؟
این آب و هوا که من دارم میبینم همه ور میکشه چه ربطی به سن داره؟
پس دبیرستانی ها آدم نیستند که تعطیل بشن ما ها هم چشم هامون می سوزه
اینکه فقط ابتدایی تعطیل شد خیلی مسخرست.ما دبیرستانی ایم و مدرسمون درست مرکز شهره و هرروز از جلوی برج میلاد رد میشیم و این چند روزه نه برج میلاد و نه کوهای پشتش دیده میشدن.
حداقل تعطیل نمیکنن یه فکری به حال ما بیچاره ها توی کلاس بکنن.بخور سرد مثلا!
حالا بماند که ما هم ورزش کردیم هم بیشتر از ساعت کاری ادارات تو مدرسه بودیم.
کاهش ساعت کار چه مشکلی را از آلودگی حل می کند؟ به هرحال ما یک بار باید برویم سر کار و یک بار هم برگردیم و بنابراین رفت آمد را به هیچ عنوان کم نمی کند.
در ضمن این طرح زوج فرد خیلی مشکلات درست می کند.
با این قیمت آژانس و با توجه به اینکه به محل کار من نه مترو می خورد و نه اتوبوس باید فردا برابر حقوق روزانه ام (تقریبا 25 هزار تومان) را به آزانس بدهم تا یک روز به سر کار بروم و برگردم.
ما هم آدم نیستیم دانشگاه میریم ؟
امروز همه سرفه میکردن سر کلاس. سینمون درد میکنه، چشم هامون میسوزه...
را برای اهواز که باران اسیدی بارید و 9000 نفر به قول خودشان مشکل پیدا کردند اینکارهارا انجام ندادند لابد به خاطر اینکه تهرانی نیستند دیگه !!!
چرا تشدید برخورد با خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌های آلاینده هميشه اجرا نميشه؟ چرا با همه چيز مردم بصورت تفريحي و تفنني و تبليغاتي برخورد ميشه. اتوبوس ها و ميني بوسهاي از رده خارج در يك محيط 1000 متر مربعي خود هوا را به قدري الوده ميكنند كه هواي تنفس شده كاملا آغشته به انواع سموم است اونوقت از كنار پليس براحتي عبور ميكنند. يه نگاهي به جاده مخصوص كرج هنگامي كه سرويس هاي كارخانجات براه ميافتند بكنيد تا بدانيد كه چه حجمي از آلودگي وارد حلق مردم ميشه. پليس بيسار ضعيف عمل ميكنه فقط به فكر كمينكردن و جريمه مردم هستند
ای کاش وقتی هول شده بودن و داشتن بدون توجه ساعت کارا رو اضافه میکردن فکر این چیزا هم بودن
بله اما مسکن درد هستش. تا وقتی به این مرحله از آلودگی نرسیم هیچکس به فکر نیست و محظ رسیدن به مرز آلودگی شدید مانند مسکن عمل می کنیم و تا دفعه بعدی کلا فراموش می کنیم که باید به این مساله رسیدگی شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها