بازدید 8179

پايان‌روياي‌ميليونر‌شدن‌دايي و‌خواهر‌زاده در‌مخفيگاه‌جنگلي

کد خبر: ۳۵۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴ 09 November 2013
متهمان سرقت مسلحانه از طلافروشي شهرك ولي‌عصر تهران تنها چهار روز پس از سرقت، در گيلان به دام افتادند. عصر روز دهم آبان ماه اعلام يك فقره سرقت مسلحانه ماموران پليس كلانتري 113 را به طلافروشي شهرك ولي‌عصر كشاند.

به گزارش اعتماد، آگاهي همان تحقيقات اوليه مشخص كرد كه دو نفر سارق جوان، با استفاده از يك قبضه اسلحه كمري و قمه اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل ويترين طلافروشي كرده و پس از آن با يك دستگاه خودروي سواري ريو سفيد رنگ از محل متواري شده‌اند.

 با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور شعبه دوم دادياري دادسراي امور جنايي تهران، پرونده جهت انجام تحقيقات تخصصي در اختيار اداره يكم مبارزه با سرقت‌هاي مسلحانه پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

صاحب طلافروشي پس از حضور در اداره يكم پليس آگاهي، در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «ساعت 4 بعدازظهر دهم آبان ماه برابر روال هر روز، مغازه طلافروشي خود واقع در شهرك ولي‌عصر را باز كردم؛ بعد از دقايقي جواني با لباس قرمز از پشت در طلافروشي عنوان داشت كه سكه مي‌خواهد و من نيز درب را برايش باز كردم؛ به محض اينكه در طلافروشي را باز كردم، ناگهان اين جوان اسلحه كمري را كشيد و چند ثانيه بعد، نفر دوم با يك كيف و قمه به دست، وارد شد؛ با فحاشي و سر و صدا مرا تهديد كردند و نفر دوم از روي پيشخوان به طرف ديگر پريد و شروع كرد به برداشتن طلاهاي داخل ويترين مغازه؛ چندين بار خواستم مقاومت كنم اما نفر اول، با يك دست قمه و با دست ديگر اسلحه به سوي من گرفته بود؛ نفر دوم مرتب مي‌گفت كه «اگر حركتي كرد بزن»؛ تمام اين ماجرا در حدود چند دقيقه بيشتر طول نكشيد.»

با توجه به شيوه و شگرد سرقت و اظهارات صاحب مغازه مبني بر فرار سارقان مسلح با يك دستگاه خودروي ريو سفيد رنگ، كارآگاهان اداره يكم با بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته طلافروشي و همچنين شعبه بانك شهرك ولي‌عصر موفق به شناسايي خودروي ريو سفيد رنگ شدند؛ در بررسي‌هاي بعدي مشخص شد كه خودروي مذكور داراي سابقه سرقت بوده و دو هفته پيش از زمان سرقت طلافروشي در خيابان پيروزي سرقت شده كه با ثبت دستور توقيف خودرو در سيستم جامع پليس، خودروي ريو بعد از گذشت تنها چند روز از تاريخ سرقت طلافروشي در حوالي ايستگاه مترو جوانمرد قصاب كشف شد.

با توجه به مجهز بودن طلافروشي به دوربين‌هاي مداربسته، تصاوير به دست آمده مورد بازبيني قرار گرفت و نهايتا ضمن انجام هماهنگي با داديار پرونده، تصاوير صحنه سرقت جهت شناسايي متهمان در اختيار اصحاب رسانه قرار گرفت؛ با انتشار تصاوير صحنه سرقت در جرايد كشور و تماس يكي از شهروندان با اداره يكم پليس آگاهي، كارآگاهان موفق به شناسايي يكي از سارقان به نام «مصطفي» شدند.

با شناسايي هويت مصطفي به عنوان يكي از سارقان احتمالي، تصاوير وي از طريق سيستم جامع پليس استخراج و صاحب طلافروشي پس از مشاهده تصوير مصطفي، وي را به عنوان يكي از سارقان كه با لباس قرمز و به بهانه خريد سكه وارد طلافروشي شده بود، مورد شناسايي كامل خود قرار داد؛ در ادامه، كارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي موفق به شناسايي هويت سارق دوم به نام اميد. م (دايي مصطفي) شدند.

كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي با شناسايي مخفيگاه دايي (اميد) و خواهر‌زاده (مصطفي) در ورامين، با اخذ نيابات قضايي به اين شهر رفته و در تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه متهمان پس از انتشار تصاويرشان در جرايد متواري شده‌اند.

سرانجام با انجام تحقيقات گسترده پليسي، مخفيگاه هر دو متهم در يكي از شهرهاي استان گيلان شناسايي، كارآگاهان اداره يكم با اخذ نيابت قضايي به استان گيلان اعزام و نهايتا پس از شناسايي دقيق مخفيگاه متهمان و اطمينان از حضور آنها، هر دو متهم چهاردهم آبان ماه دستگير و پس از انتقال به اداره يكم پليس آگاهي از سوي مالباخته شناسايي و صراحتا به سرقت از طلافروشي اعتراف كردند.

مصطفي 28 ساله، در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: «حدود 15 روز قبل از سرقت، در خيابان پيروزي يك دستگاه خودروي ريو را سرقت كرده و من پشت فرمان نشستم؛ بعد از 15 روز، در شهرك وليعصر طلافروشي محل سرقت را شناسايي و تحت نظر گرفتيم تا اينكه فرداي آن روز، ساعت 16:00 اول من وارد طلافروشي شدم و بعد دايي (اميد) وارد شد؛ من اسلحه را به سمت طلافروش گرفتم و بعد دايي به بالاي ويترين رفت و مقداري طلا را برداشت و سريع بيرون آمديم و من پشت فرمان نشستم و به سرعت از محل متواري شديم؛ بعد از آن، ماشين را در حوالي ايستگاه مترو رها كرديم.»

مصطفي درباره نحوه سرقت خودرو نيز به كارآگاهان گفت: «خودرو در گوشه‌يي پارك و سوييچ آن نيز روشن بود؛ صاحب ماشين نيز چند متر بيشتر از ماشين فاصله نداشت كه به سرعت [داخل ماشين] نشستيم و از محل متواري شديم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها