بازدید 5802

ملت ایران در یوم الله 13 آبان حماسه دیگر آفریدند

سید شکرخدا موسوی
کد خبر: ۳۵۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷ 05 November 2013
عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی با یادآوری حضور پرشور مردم در یوم‌الله 13 آبان گفت: مردم ایران حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

سید شکرخدا موسوی در نشست علنی امروز (سه شنبه 14 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به مناسبت آغاز دهه محرم و شهادت امام حسین (ع) تسلیت گفت.

نماینده مردم اهواز ، باوری ، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک حضور ریاست جمهوری و هیات همراه در مقر سازمان ملل و دفاع از اصول خدشه‌ناپذیر و ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: امیدوارم تلاش مسئولان سیاست خارجی کشور با رعایت اصل عزت ، حکمت و مصلحت برای رفع تحریم‌های دشمنان به نتیجه برسد اما همه باید بدانند حماسه‌سازان 9 دی و 13 آبان روز گذشته با دقت ،‌ حساسیت و صبر انقلابی ، حوادث پیش‌روی را به نظاره نشسته‌اند. کوچکترین تمرد از راهبرد تعیین شده مقام معظم رهبری در عرصه تعاملات خارجی ، شناسنامه حیات سیاسی هر فرد و گروه و جریانی را باطل خواهد ساخت.

موسوی گفت: دست چدنی و دستکش مخملین هنوز پابرجاست و مرعوب شدن در پی تغییر لحن آمریکایی ها حرکت ساده‌لوحانه است چرا که اعتراف رئیس جمهور آمریکا به حق ایران در استفاده صلاح آمیز از انرژی هسته‌ای و فتوای روشنگرانه رهبری خردمند انقلاب ، محصول مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود:‌ غربی ها بدانند ، از مشروطه تا انقلاب 57 به یمن بیداری اسلامی ملت برومند ایران ، هر دولتی که از مدار عزت ، استقلال و آزادی این مرز و بوم عدول و عبور نموده ، لاجرم سقوط کرده است. بهتر است قدرشناس متانت و مدارای اسلامی ، دیپلماسی عمومی و اعتمادساز ایران انقلابی باشیم.

وی گفت: دور باطل مذاکره برای مذاکره همزمان با ادامه تحریم‌های شیطانی و غیرانسانی دیگر از سوی ملت ایران پذیرفته نیست. قلب خاورمیانه ، تبض تپنده جهان اسلام و نگین درخشان کشورهای غیرمتعهد ، کلید حل بسیاری از تنش‌ها ، بحران‌ها و چالش‌های بین‌المللی است. معامله درّ غلتان با آبنبات‌های دیپلماتیک در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی جایی ندارد.

موسوی ادامه داد: غرب بداند مجلس شورای اسلامی به نام عزت و شرافت ایران انقلابی ، راه هرگونه کرنش ، اشتباه محاسباتی و انحراف از معیار را خواهد بست.

وی گفت: مگر می‌شود فتنه پرآشوب 88 که ظلمی آشکار به ساحت رهبری و مردم نجیب ایران بود را از حافظه تاریخی مردم پاک کرد؟ این چه ظلم مضاعفی به نظام است که بعضی‌ها از تریبون همین مجلس شرم دارند از فتنه 88 نام ببرند.

موسوی ادامه داد: مگر می‌شود خیانت و بی‌بصیرتی محض نخبگان خاموش و همراهان غافل فتنه را از یاد برد؟

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه با صدای بلند و با افتخار می‌گویم مجلس بیدار و انقلابی ، سنگر نخست دفاع از حریم ولایت ، امنیت کشور ، دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است ، گفت: در همین فرصت جا دارد تا از بصیرت انقلابی و کلام هوشمندانه رئیس دستگاه قضا آیت‌الله آملی ، قدردانی نمایم که با آگاهی کامل به حرکت خزنده دشمنان نظام اعلام کردند هر گونه فتنه‌انگیزی و فتنه‌گران را خواهند برچید.

وی خطاب به دکتر لاریجانی رئیس مجلس تصریح کرد: بعضی‌ها از هم‌اکنون رئیس مجلس آینده را در گمانه‌زنی‌های جناحی خود مشخص نموده‌اند. آیا زمان آن فرا نرسیده که اصولگرایان مجلس به وحدت برسند و فراکسیون واحدی را تشکیل بدهند؟

نماینده مردم اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون درمجلس  خطاب به رئیس جمهور گفت: در روزهای آغازین به کار خود گفتید بنده با داس نیامده‌ام بلکه با کلید تدبیر آمده‌ ام اما شواهد و قرائن موجود این گفته را تایید نمی‌کند بلکه به جای داس با کمباین در حال درو کردن مدیران هستید!

وی ادامه داد: با کدام معیار فردی که از مجلس رأی اعتماد برای وزارت علوم نمی‌گیرد او را به عنوان قائم‌مقام وزارت علوم منصوب می‌نمایند؟ آیا این دهه کجی به مجلس نیست؟

موسوی در تشریح مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا از وضعیت امروز کارون اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید کارون بزرگ که شریان حیاتی خوزستان محروم است به کانالی برای دفع فاضلاب شهرهای مسیر تبدیل شده است و دیگر رمقی ندارد؟

موسوی ادامه داد: این روزها مردمان دیار کارون ، سوگمندانه و امیدوارانه در کنار ساحل این رود بیمار و بی رمق با تشکیل زنجیره‌های انسانی می‌خواهند بگویند؛ ما از موهبت نفت و گاز سرزمین‌مان محرومیم و هوای آلوده و بلای ریزگردها جانمان را به تنگ آورده است. اما کارون تنها دلخوشی ماست.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: شهرستان اهواز و رودخانه کارون برای دومین سال پیاپی به عنوان اولین شهر و اولین رودخانه آلوده جهان شاخته شده‌اند و آیا می‌دانید در هفته گذشته پس از بارندگی‌ها به علت همین آلودگی‌ها تعداد چهار هزار نفر از مردم خوزستان خصوصاً‌ کودکان و سالمندان راهی بیمارستان‌ها شدند و چرا دستور فوری برای تشکیل شورای راهبردی توسعه خوزستان با مسئولیت ریاست جمهوری را صادر نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: هزاران سال است که کارون سمفونی وحدت میلیون‌ها تن از مردمان ساکن در گستره زاگرس تا خلیج‌فارس بوده است و براساس همه موازین محیطی ، امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ، طرح انتقال آب کارون نباید اجرا شود.

موسوی یادآور شد: امروز مطالبه مردم پرآب‌ترین استان ایران از وزیر نیروی شما تامین آب شرب سالم و بهداشتی است! وضع کیفی آب شرب مردم خوزستان و به ویژه مرکز استان اسفبار و بحرانی است! مردم خوزستان می‌پرسند؛ پروژه انتقال آب غدیر به کجا رسید؟ در چنین شرایطی با کدام استدلال و توجیه شرعی ، فنی و قانونی روند اجرایی پروژه‌های انتقال آب همچنان ادامه دارد؟

عضو کمیسیون کشاورزی ،‌ آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از نبود امنیت در جاده‌های کشور گفت: جاده‌های مرگ در استان استراتژیک خوزستان تاکنون جان هزاران شهروند بیگناه را گرفته ، چه برنامه‌ای برای راه آهن تک‌ریلی ، فرسوده و ناکارآمد خوزستان که مربوط به هفتاد سال پیش است دارید؟

وی با یادآوری بی‌توجهی به بازنشستگان شرکت فولاد افزود: چرا بازنشستگان شرکت فولاد با چندین ماه تاخیر حقوق خود را دریافت می‌کنند؟ سود یک‌هزار و پانصد میلیارد تومانی شش ماهه این شرکت کجا می‌رود؟

موسوی ادامه داد: در بودجه سال آینده ردیف های جدیدی برای احداث دو بیمارستان در شهرهای جدیدالتاسیس باوی و حمیدیه ایجاد شود.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: دستور دهید هر چه سریع‌تر ادارات دولتی در شهرستان‌های تازه تاسیس کارون و حمیدیه مستقر شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: مردم ، وعده و قول رئیس جمهور را در کوران تبلیغات انتخاباتی مبنی بر اختصاص 3 درصد درآمد ناشی از تولید نفت به خوزستان را فراموش نکرده‌اند و بردبارانه پیگیر تحقق این آرزوی دیرپایند.

این نماینده مردم خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: شما بارها به تاکید گفته‌اید حقوقدانید. جناب آقای حقوقدان؛ حق استانی که دین خود را به اسلام اداه کرده و بیش از یک قرن موتور محرکه اقتصاد و معیشت این کشور است را بدهید.

وی افزود: رئیس جمهور باید مراقب مصاحبه‌های وزرای خود باشد که با هر مصاحبه مأیوسانه ضمن شاد کردن دشمنان قیمت کالاها بلافاصله افزایش پیدا می‌کند که از جمله مصاحبه‌های مذکور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:وزیر صنعت در دو برنامه تلویزیونی خاص علت افزایش قیمت مرغ و خودرو صراحتاً اعلام می‌کند قیمت‌ها پایین نمی‌آید!،رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید ما نمی‌توانیم قیمت دلار را پایین تر از 3000 تومان بیاوریم!،وزیر نیرو می‌گوید آماده جیره بندی آب باشید آن هم در فصل بارندگی که بی‌سابقه است.،وزیر نفت می‌گوید ما نمی‌توانیم خط لوله صلح را ادامه دهیم و در جایی می‌گوید نمی‌توانیم هیچکدام از فازهای پارس جنوبی را به بهره‌برداری برسانیم ووزیر راه می‌گوید نمی‌توانیم مسکن مهر را ادامه دهیم.آیا این است شعار تدبیر و امید دولت یازدهم؟!

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی یادآور شد: در پایان به نمایندگی از مردم ولایتمدار خوزستان از روحانی دعوت می‌کنم که در اولین فرصت با صفر به کربلای ایران از عمق مشکلات این استان باخبر شوید.

همچنین لازم است از فعالیت‌های روشنگرانه و فرهنگی جزایری امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان در قالب برگزاری کنگره بین‌المللی ولایت در استان خوزستان و راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اهواز تشکر و قدردانی ویژه نمایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها