بازدید 221346
۹

بزرگی پروستات به آسانی درمان می‌شود

کد خبر: ۳۵۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳ 05 November 2013
‌یک اورلوژیست با بیان این که همه مردان بالای 40 سالگی دچار بزرگی خوش‌خیم پروستات هستند، گفت: بزرگی پروستات به دو صورت خوش‌خیم و بدخیم سرطان ظاهر می‌شود ولی این دو نوع به همدیگر تبدیل نمی‌شوند یعنی بزرگی خوش‌خیم پروستات که خیلی شایع است تبدیل به سرطان پروستات نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا دادفر  اظهار کرد: پروستات غده‌ای در دستگاه تناسلی مردان و محل آن در خروجی مثانه است خروجی مثانه از وسط پروستات عبور می‌کند و مجاری ادرار از آن خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: بزرگ شدن پروستات به دلیل تغییرات هورمونی جنسی تقریبا در همه مردان پس از 40 سالگی اتفاق می‌افتد.

این ارولوژیست درباره بزرگی پروستات خوش‌خیم توضیح داد: علت بزرگی پروستات خوش‌خیم، تغییرات هورمونی است که در همه مردان در سنین بالای 40 سال به وجود می‌آید به جز مردانی که به دلایلی هورمون‌های جنسی خود را از دست داده‌اند. مردانی که در عمل جراحی بیضه‌های آنها برداشته شده باشد و یا از ابتدا بیضه فعال نداشته‌اند، از آن‌جا که هورمون جنسی ندارند در نتیجه دچار بزرگی خوش‌خیم پروستات نیز نمی‌شوند.

وی درباره علایم بزرگی پروستات خوش‌خیم گفت: در پی این عارضه، افراد ممکن است دچار مشکلات ادراری شوند مانند تخلیه نشدن ادرار، باریک بودن ادرار و در نهایت بند آمدن ادرار.

دادفرعنوان کرد: افرادی که دچار بزرگی خوش‌خیم پروستات هستد با ظاهر شدن و حتی ظاهر نشدن علایم آن باید به پزشک مراجعه کنند تا آزمایش خون و سونوگرافی انجام شود.

وی درباره درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات گفت: در قدم نخست دارودرمانی انجام می‌شود و در صورتی که دارودرمانی جواب نداد باید جراحی انجام شود.

این اورلوژیست بیان کرد: داروهای درمانی تاثیری بر روی درمان بزرگی خوش خیم پروستات ندارد بلکه بیشتر داروهای شیمیایی نتایج خوبی داشته‌اند و موثر واقع شده‌اند.

وی توصیه کرد: همه مردانی که بالای سن 40 سالگی می‌رسند باید سالی یک بار در صورت ظاهر شدن یا نشدن علایم به پزشک مراجعه کنند تا معاینات لازم بر روی آنها صورت بگیرد.

دادفر افزود: با مراجعه به موقع افراد به پزشک، درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات به آسانی انجام می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۹
خوب بود.د
این اقای دکتر تجربه زیادی ندارد با کدام تجربه میگوید خوش خیم به بدخیم تبدیل نمیشود ودارو درمانی باعث کوچک شدن نمیشود
پس با چه چیزی به آسانی درمان می شود آقای دکتر ؟؟؟ !!!!
بهترین راه های حل پروستات سرطان چیست؟
سلام
داروهای شیمیایی ک تجویز میشه اثر داره لی خیلی نه بعد عوارضم زیاد داره من پروستات داشتم مدام تامسولوسین و پروستاتان میخوردم بدی نبود با کپسول بره موم و عسل بره موم زنبور عسل آشنا شدم استفاده کردم خیلی خوب شد از مشکلات ادراریم گرفته تا التهابش
آخه اینم شد توضیح درمان
واقعا خجالت بکشید
سلام آقای دکتر شبها قطره قطره. ادار می کنم بز رگی بروستات 48 چکار کنم منموم
من تازمانی که کپسول میخوذدم خ. بود تایک شب نمی‌خورد تاچند چندروز خیلی اذیت میکرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل