بازدید 9826
آیا این بار حکم جلب دادستان سابق صادر خواهد شد؟

مرتضوی: امروز به دادسرا نمی‌روم +تکمیلی

در حالی که پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان درباره موجود نبودن نشانی مرتضوی و بار‌ها بی‌توجهی وی به احضاریه‌های صادره، امروز به عنوان موعد درج شده در آخرین احضاریه وی اعلام شد، این امید می‌رفت که دادستان سابق در دادسرا حضور یابد، ولی وی به دلیلی عجیب از حضور در دادسرا سر باز زد!
کد خبر: ۳۵۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸ 03 November 2013
در حالی که پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان درباره موجود نبودن آدرس دادستان سابق و بارها بی‌توجهی وی به احضاریه‌های صادر شده، امروز (یکشنبه دوازدهم آبان ماه) به عنوان موعد درج شده در آخرین احضاریه وی اعلام شد، این امید می‌رود که مرتضوی در دادسرا حضور یابد، ولی به ظاهر‌ قاضی سابق چندان خود را مقید به اجرای قانون نمی‌بیند!

به گزارش «تابناک»، در روزی که باید سعید مرتضوی به دلیل کارکرد دوران حضور خود در پست دادستان تهران در دادسرا حضور یافته و پاسخگوی اتهامات وارده در دو پرونده جداگانه درباره شکایت اولیای دم یکی از جان باختگان جنایت کهریزک و همچنین شکایت برخی همکاران هیأت تحقیق و تفحص مجلس (ملقب به پرونده پالیزدار) باشد، خبر می‌رسد که وی با استدلالی عجیب از این حضور سر باز خواهد زد.

سایت ایران خبر در این باره به نقل از مرتضوی می‌نویسد: «من امروز در یزد هستم و طبیعتا به دادسرا نخواهم رفت‌».

مرتضوی: امروز به دادسرا نمی‌روم

این استدلال عجیب برای حضور نیافتن در دادسرا، در حالی مطرح می‌شود که پیشتر وکیل خانواده مرحوم محسن روح‌الامینی، از جان باختگان بازداشتگاه غیر‌قانونی کهریزک، در گفت‌وگو با «تابناک»، امروز را موعد احضار مرتضوی برای سومین بار خوانده ‌و همچنین وکیل شاکیان پرونده معروف به پالیزدار نیز از صدور احضاریه برای وی در این زمان خبر داده بود تا معنای تلویحی این اطلاع‌رسانی‌ها، اثبات اطلاع متهم از احضاریه صادر شده بوده و ‌حضور نیافتن در دادسرا به دلایلی همچون حضور در شهرستانی دیگر، خنده‌دار به نظر برسد!

اینجاست که اگر دادستان سابق امروز در دادسرا حضور نیابد، نه تنها می‌توان شائبه وقت‌کشی او تا صدور رأی نهایی دیوان عالی را تقویت شده و قریب به یقین خواند، بلکه باید منتظر بود و واکنش دادستانی به این بی‌توجهی متهم با اخطار‌ها و احضار‌ها را رصد کرد؛ آیا این بار حکم جلب دادستان سابق صادر خواهد شد؟!

تکمیلی: مرتضوی بر حرف خود ماند و در دادسرا حضور نیافت!

خبرگزاری مهر به نقل از مصطفی ترک همدانی، وکیل شکات پرونده معروف به پالیزدار نوشت: به رغم ابلاغ صورت گرفته به دادستان سابق تهران برای حضور در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای کارکنان تهران، سعید مرتضوی امروز هم در دادسرا حاضر نشد.

وی افزود: مرتضوی مدعی شده به خاطر سفر به یزد نتوانسته در جلسه امروز حاضر شود که قرار شد فردا برای پیگیری موضوع به شعبه ۱۵ بازپرسی برویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل