بازدید 50022

شرط جالب افسر شدن در نیروی‌ انتظامی

کد خبر: ۳۵۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷ 31 October 2013
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در قم گفت: آموزش در دورهای بصیرت، یکی از شروط اصلی برای تصدی پست های مدیریتی در نیروی انتظامی است.

به گزارش سایت پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مرکز بصیرت استان قم، با بازدید از بخش های مختلف این مرکز در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد. در نظام شایسته سالاری همان طور که در ادبیات مدیریت مطرح است کار از شایسته گزینی و شایسته پروری آغاز و بعد به شایسته سالاری می رسد.

وی در ادامه گفت: در انتصاباتمان چگونگی انتخاب مدیران متناسب با اهداف چشم انداز که باید پلیسی شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشیم ، نیاز به یک تربیت دیگری نسبت به آنچه که در پلیس های دنیا متعارف است وجود دارد.

لازمه این کار ابتدا تربیت مدیران متناسب با این چشم انداز و راهبرد کلان است .

احمدی مقدم در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در این زمینه گفت: ما در ابتدا این آموزش ها را با مدیران عالی نیروی انتظامی شروع و سپس مدیران ارشد و بعداز آن مدیران اجرایی تا سطح کلانتری ها اضافه کرده ایم که با حضور در قم در دوره های یک تا دو هفته ای بصیرت شرکت می کنند .

وی ادامه داد : افراد پس از آموزش در استان قم به استان خود بازگشته و به دیگران آموزش می دهند یعنی این دوره در طول سال مستمر است، که افراد باید مسیر تعالی و ارتقاء را طی کنند، این یکی از شروط قرار گرفتن در مدارج مدیریت و ترقی در نیروی انتظامی است.

فرمانده ناجا افزود: برای اینکه این آموزش ها توسعه پیدا کند و ما از آن بستر، شایسته گزینی کنیم این دوره ها در سایر استان ها نیز از سال گذشته شروع و از ظرفیت حوزه علمیه استان قم در این زمینه استفاده می شود.

احمدی مقدم با بیان اینکه حدود 13هزار نفر از مدیران نیروی انتظامی از رئیس کلانتری به بالا در دوره تمرکزی بصیرت در قم شرکت می کنند گفت: همچنین چند برابر این تعداد در استان ها نیز انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز کسانی که می خواهند به عنوان افسر نیروی انتظامی در دانشگاه علوم انتظامی حضور پیدا کنند باید دوره های بصیرت را طی کنند، افزود: چه افرادی که بصورت فراگیر وارد دانشگاه علوم انتظامی می شوند و چه افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه علوم انتظامی هستند و همچنین افرادی که با مدرک دیپلم وارد بدنه نیروی انتظامی می شوند شرط اولیه این است که در دوره یک ماهه بصیرت قم شرکت کنند.

این مقام عالی انتظامی کشور ادامه داد: پس از اینکه آموزش های لازم را می بینند مورد آزمون قرار می گیرند که این افراد آیا صلاحیت های معنوی،‌ فکری و استعداد لازم برای ادامه مسیرکسب نموده اند یا خیر،‌البته نه اینکه ما کسی را جبر کنیم،‌ خودشان متوجه می شوند که انتظارات به چه صورت است و سپس مرحله نهایی گزینش آنان برای ورود به نیروی انتظامی انجام می شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: این آموزش ها یکی از اقدامات اصلی برای رساندن ناجا به مرحله پلیس شایسته و بایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار