بازدید 5834

انصاری‌فرد: از استقلال 6 امتیاز می‌خواهیم

کد خبر: ۳۵۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳ 28 October 2013
مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: بازی با استقلال برای ما 6 امتیازی است و ما باید پیروز شویم.

کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم تراکتورسازی تبریز این روزها به عنوان آقای گلی در صدر جدول گلزنان حضور دارد. این بازیکن با گذشت زمان جای خودش را در ترکیب تراکتورسازی پیدا کرده و امید زیادی به آینده دارد. از همین رو فارس با این بازیکن گفت‌وگویی انجام داده که در زیر می‌خوانید:
این روزها خیلی خوب برای تراکتورسازی گل می زنی و به نظر می رسد که به روزهای اوج خودت برگشته ای.

خدا را شکر طبق برنامه‌هایی که از ابتدای فصل داشتیم همه با کمک یکدیگر تا اندازه زیادی به هدف‌مان رسیده‌ایم اما هنوز راه سختی در پیش داریم. ما خوشبختانه نتایج خوبی را در چند وقت اخیر گرفته‌ایم و از ابتدای فصل تا الان جزو مدعیان هستیم. از طرف دیگر من هم با وجودی که توانستم انتظارات را جواب بدهم و این اتفاق برایم خیلی خوشحال‌کننده است.

پس چرا در پرسپولیس این طور نبودی؟

من الان بازیکن تراکتورسازی هستم و اتفاقات پارسال را همه به خوبی می‌دانند. امسال می‌خواهم تمرکز روی تیم خودم داشته باشم. به همین دلیل زیاد دوست ندارم به گذشته فکر کنم.

اما مردم دوست دارند ناگفته‌هایی را از زبان انصاری‌فرد بشنوند.

من به دنبال بهانه و این حرف‌ها نیستم و کار خودم را انجام می‌دهم بالاخره باید قبول کنیم که فصل گذشته عدم شناخت نسبت به تیم باعث شد تا پرسپولیس ضربه بخورد.

منظورتان چیست؟

باز هم می‌گویم که فصل گذشته تیم بسیار خوبی داشتیم اما عدم شناخت ژوزه از پرسپولیس به ما لطمه زد و مشکلاتی گریبانگیر ما شد. نمی‌خواهم پشت سر مربی خودم حرفی بزنم چون عادت به این کار ندارم اما شما نگاه کنید وقتی ژوزه بود ما همیشه دچار تغییرات و مسائل مختلف بودیم ولی همه چیز عوض شد.

بعد از تغییر ژوزه؟

بله. شرایط ما در نیم فصل اول با نتایجی که کسب کرده بودیم بسیار سخت و ناراحت کننده بود. نمی‌خواهم درباره گذشته حرف بزنم و فقط می‌خواهم برایتان مثالی بزنم. بعد از اینکه ژوزه از پرسپولیس رفت ما پس از 8 روز با ملوان بازی کردیم و سوالم اینجاست که چه اتفاقی افتاد که به ملوان 6 گل زدیم و من 3 گل زدم و سپس بازیکنان یکی پس از دیگری موفق ظاهر می‌شدند.

به نظر شما دلیلش چیست؛ شاید ژوزه را دوست نداشتید؟

من این حرف را قبول ندارم. من دلیل موفقیت را شناخت یحیی گل محمدی از پرسپولیس می‌دانم. همه با هم دوست بودند، مثل قبل تمرین می‌کردیم اما زمان گذشته یعنی زمان ژوزه با یحیی فرق داشت مثلا شما شرایط پارسال پرسپولیس و امسال را بخواهید مقایسه کنید در همین موقع به چه نتیجه‌ای می‌رسید. در کل من برای کمک به پرسپولیس آمدم اما عدم شناخت‌ها باعث شد تا شرایطی به وجود بیاید که من از این تیم جدا شوم و به تراکتور بیایم و زیاد دوست ندارم به عقب برگردم.

پس از انتقالت در این شرایط خیلی راضی هستی؟

بله. تراکتورسازی همیشه قهرمان و یا نائب قهرمان ایران است. تیمی است که همیشه مدعی بود و قرمز می‌پوشد. درست است که برخی مواقع با بدشانسی و کمبود یک یا دو امتیاز به قهرمانی نرسیده اما همیشه جزو مدعیان بوده است و باید این روند را ادامه دهد تا باز هم دل هواداران میلیونی‌اش را شاد کند.

اما چرا شما در تبریز مثل بازی‌های خارج از خانه بازی نمی‌کنید؟

دلیلش واضح است، از دقیقه اول می‌خواهیم گل بزنیم و بسیار عجول هستیم. چون می‌خواهیم خیلی زود دل هوادارانمان را روی سکوها به دست آوریم. چون همیشه برای ما سنگ تمام گذاشتند و ما شرمنده آنها هستیم. یکی از عوامل عدم نتیجه‌گیری ما در خانه همین است. البته در برخی بازی‌ها نیز عوامل دیگری باعث ناکامی ما شد.

چه عواملی؟

منظورم بازی با فولاد و آن پنالتی معروف است که یک ذره به تیم حاشیه وارد کرد. البته به نظرم باید آن دیدار بیشتر بررسی می‌شد. علی‌رغم اینکه قبول دارم در تبریز خوب نتیجه نگرفته‌ایم، اما مطمئنم در آینده خیلی بهتر خواهیم شد.

آیا باز هم مثل بازی با استقلال خوزستان به هت تریک فکر می‌کنی؟

بله. درست است که گل زدن همیشه به اسم مهاجم تمام می‌شود اما من معتقدم که واقعا در تیم ما خیلی چیزها باعث می‌شود تا من و امثال من گل بزنیم. مخصوصا در بازی مقابل استقلال خوزستان که به نظرم خیلی خاص بود. 

منظورت از خاص بودن بازی چیست؟

هوای گرم جنوب و شرایط بازی. ما اگر این بازی را نمی‌بردیم قطعا از کورس قهرمانی با توجه به نتایج تیم‌های دیگر به اندازه کمی عقب می‌افتادیم. به همین دلیل یک دل شده بودیم تا اجازه ندهیم این فاصله زیاد شود اما شرایط اهواز را خودتان بهتر می‌دانید. من در یک صحنه وقتی به عقب برگشتم و هافبک‌ها و مدافعان تیم خودمم را در آن آب و هوا دیدم شرمنده شدم. وقتی زحمات آنها را دیدم باور کنید برای بنده خداها دلم سوخت اما به تک تک هم‌بازی‌هایم افتخار کردم. شاید همه می‌گویند کریم گل زده اما من بخشی از آن را قبول ندارم.

چرا؟

چون پشت سرم از دروازه گرفته تا مدافعان و هافبک‌ها خیلی زحمت کشیده‌اند و خدا خواست که من جواب زحمات آنها را با زدن 3 گل و یک پاس گل بدهم و شرمنده آنها نشوم. باور کنید هدف من فقط این بود که یه طوری خستگی را از تن بازیکنان به در کنم و گل‌هایم را تقدیم هواداران تراکتور کنم.

بودن علی کریمی هم تاثیرگذار بود؟

صد در صد بله. از آن موقع که علی کریمی را می‌شناختم چه در پرسپولیس و یا در تیم ملی حتی زمانی که با او رو در رو بودم ارزش‌های او را می‌دانستم. من به مدت 4 سال کنار کریمی بازی کردم در تیم ملی و یا در پرسپولیس. به همین دلیل معتقدم اگر کریمی 90 راه برود و صاف بایستد باز هم برای تیمش یک نعمت بزرگ است و هرگز نباید از این موضوع گذشت. کریمی از همه لحاظ بمب روحیه است چه فنی و یا مسائل دیگر که خودتان همه را بهتر می‌بینید البته پاس‌های او و جادوگری‌اش دیگر قابل تشخیص نیست.

قهرمان می‌شوید؟

کار خیلی سخت است اما ما دوست داریم یک امتیازمان برگردد. دلیلی نداشت ما را یک امتیاز جریمه کردند.

مگر هواداران شما بی‌احترامی نکردند؟

واقعا خیر. بازیکن حریف بود که اول به هوادار ما بی‌احترامی کرد. قطعا وقتی یک هوادار هر کجای ایران باشد روی یک بی‌احترامی این طور عکس‌العمل نشان می‌دهد شاید در دنیا هم این طور باشد. امیدوارم یک امتیاز ما برگردد چون خیلی به آن احتیاج داریم شاید اگر تیم‌های دیگر از آن امتیاز کم شد دلیلش اتفاقاتی بود که از داور افتاده اما مسائل ما به داور ربطی نداشت و بازیکن حریف به هواداران ما توهین کرد که نباید ساده از این گذشت.

با بازی‌هایی که انجام دادید تا پایان هفته چهاردهم عنوان بهترین گلزن را به خودتان اختصاص دادی. نظرت چیست؟

بله. تیمی که مدافع و هافبکش جزو بهترین‌ها باشد قطعا می‌تواند در امر گلزنی موفق‌تر باشد. ما چه در دفاع و یا در حمله و حتی گلزنی همه یکی هستیم. اگر من گل زدم دقیقی، ابراهیمی، کریمی، کاظمیان، مدافعان، هافبک‌ها، کادر فنی و همه باعث شدند کمتر گل بخوریم. من هم از طرفی دیگر از فرصت‌ها بهترین استفاده را کردم. خوشبختانه در تراکتور هدف اصلی ما در سه جام یکی است.

در پایان نظرتان درباره بازی با استقلال چیست؟

به نظرم این بازی 6 امتیازی است و من مطمئنم صد در صد ورزشگاه یادگار لبریز از هوادار می‌شود. اگر هواداران تراکتور 6 امتیاز رامی‌خواهند از آنها می‌خواهیم که جا برای سوزن انداختن در ورزشگاه یادگار نباشد. بازی بسیار سختی را در پیش داریم اما به برد شیرین مقابل استقلال خوزستان به دست آوردیم می خواهیم هر چه سریع‌تر به بالای جدول رسیم. اگر خدا خواست گل می‌زنم و اگر هم نشد مطمئن باید بهترین پاس گل را به هم تیمی‌هایم می‌دهم. احترام خاصی برای استقلالی‌ها قائلم اما ما این 6 امتیاز را برای رفتن به صدر جدول می‌خواهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار