بازدید 57634
زرنگی کارگردان نتیجه می‌دهد؟

ملک مطیعی همچنان ممنوع‌التصویر است

واقعیت این است که عطشانی، کارگردان «نقش نگار»؛ فیلمی که نخستین بازی ملک مطیعی در آن در حال ثبت است، مجوز رفع ممنوع‌الفعالیتی این بازیگر را نگرفته و به ظاهر‌ قرار است مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد در عمل انجام شده قرار گیرند! باید منتظر بود و دید این حربه اثرگذار خواهد بود و بازی ملک‌مطیعی را پس از 31 سال ‌خواهیم دید؟
کد خبر: ۳۵۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱ 28 October 2013
ناصر ملک مطیعی پس از 31 سال جلوی دوربین رفته و این در حالی است که منابع خبری «تابناک» تأکید داشته‌اند، هنوز مجوزی مبنی بر رفع ممنوع‌التصویری این بازیگر هشتاد و سه ساله صادر نشده و ‌همچنان وضعیت گذشته را دارد و انجام این کار نیز در راستای قرار دادن تصمیم‌گیران در وزارت فرهنگ و ارشاد در عمل انجام شده است؛ اما آیا این کار مثمر ثمر ‌خواهد بود و در زمان اکران فیلم مذکور، نام ملک مطیعی را در تیتراژش ‌خواهیم دید؟

به گزارش «تابناک»، پیرمرد کهنسالی است در یک کلوزآپ با آرامش کلمات را پیاپی ادا می‌کند: «من به شما قول دادم. من گفتم هستم. وقتی که هستم یعنی حرمت این بچه باید حفظ بشود. من هستم برای حرمت این بچه. آدم تا وجودش سراسر آتش نشود، نمی‌تواند اسمی از آتش ببرد. نمی‌دانم شما از حال و روز من خبر دارید؟ از گذشته من خبر دارید؟ من سال‌هاست در تنهایی و انزوا زندگی می‌کنم».

این نخستین دیالوگ ناصر ملک مطیعی از بازیگران کلاه مخملی سینمای ایران پس از 31 سال است. «برزخی‌ها» ساخته ایرج قادری، آخرین فیلمی بود که ناصر ملک مطیعی پس از انقلاب و در سال 61 در آن حضور یافت، ولی سرنوشت فیلم و بسیاری از عوامل آن مشابه هم شد و فیلم پس از اندکی اکران، از پرده پایین کشیده و توقیف شد و پس از آن نیز ایرج قادری، محمدعلی فردین، سعید راد و ناصر ملک مطیعی از عوامل این فیلم ممنوع از فعالیت شدند.

مجوز رفع ممنوع التصویری ملک مطیعی صادر خواهد شد؟!

این ممنوع‌التصویری البته صرفاً مربوط به «برزخی‌ها» نمی‌شد، بلکه پیشینه این بازیگران در دوران پیش از انقلاب در جلو و پشت دوربین، زمینه را برای این بازیگر و بسیاری از بازیگران دیگر پیچیده ساخت. برخی از این بازیگران کشور را ترک کردند و راهی اروپا و آمریکا شدند، برخی نیز ترجیح دادند خانه‌نشین باشند اما کشور را ترک نکنند و به آینده امید بندند که البته امید به آینده و رایزنی به مدیران ادوار بعد، بی‌اثر نیز نبود.

در واقع هرچند برخی بازیگران سرنوشتی نظیر محمدعلی فردین را یافتند که تا پایان عمر در مغازه‌اش در میدان ونک تهران به فروش فرش مشغول بود و هیچ گاه نتوانستند کادر دوربین را دوباره ببینند و برای بازیگر نقش «فرمان» در فیلم «قیصر» نیز چنین سرنوشت مشابهی پیش‌بینی می‌شد؛ اما اوضاع کم کم تغییر کرد.

مرور زمان و همین تغییر مدیران و نگاه منطقی‌تر به فعالیت این بازیگران و همچنین طرح این موضوع که اگر این بازیگران خطایی داشته‌اند، با گذشت دوره طولانی ممنوع‌الفعالیتی تنبیه شده‌اند، باعث شد برخی از این بازیگران دوره به دوره رفع ممنوع‌التصویری‌شان را بگیرند؛ کاری که به رغم تعریف به لحاظ قدرت اجرایی در حدود اختیارات معاونین سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد، ظاهراً با تأیید وزیر فرهنگ و ارشاد وقت در هر دوره روی داده است.

مجوز رفع ممنوع التصویری ملک مطیعی صادر خواهد شد؟!

ایرج قادری، سعید راد، بهمن مفید و... بازیگرانی بودند که ممنوع‌ از فعالیتی‌شان یک به یک به پایان رسید و توانستند آثاری تولید کنند و حال سخن از رفع ممنوع التصویری ناصر ملک مطیعی است و دیالوگی که گفته شد، قرار است آغاز دوران تازه حضور این بازیگر پیشکسوت مقابل دوربین باشد. او در مراسمی که به همین مناسبت گرفته شد، گفت: «خوشحالم که این اتفاق افتاد و دوست داشتم بسیاری از دوستان قدیمی هم بودند و امروز را می‌دیدند. من 31 سال از معشوق یعنی سینما دور بودم. حالا من آمدم و باید ببینم این معشوق من را در ‌هشتاد سالگی می‌پذیرد یا خیر‌».

ظاهراً همه چیز حل شده اما واقعیت آن است که عطشانی کارگردان «نقش نگار»، فیلمی که نخستین بازی ملک مطیعی در آن در حال ثبت است، مجوز رفع ممنوع الفعالیتی این بازیگر را دریافت نکرده و ظاهراً قرار است مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد در عمل انجام شده قرار بگیرند!

باید منتظر بود و دید این حربه اثرگذار خواهد بود و بازی ملک مطیعی را پس از 31 سال ‌خواهیم دید و در واقع مجوز رفع ممنوع التصویری ملک مطیعی صادر خواهد شد یا بازگشت این بازیگر هشتاد و سه ساله به صحنه، منتفی می‌شود؟ بی‌گمان اگر این حربه اثرگذار نباشد و پیرمرد به صحنه سینما بازنگردد، ضربه سختی در واپسین سال‌های عمرش خواهد بود که مسئولش آغازگران این بازی هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۰
انتشار یافته: ۱۲
ناصر ملک مطیعی کی هستن حالا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
قیصر کجایی که داش فرمونتو نمیشناسن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
تو رو چه به سینما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
بازيگره ناشناس جان،منتها قبل از انقلاب از اون بازيهاي بدون سانسور داشته بين خودمون بمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
یه بازیگر قدیمیه، قبل انقلاب خیلی بازی می کرد.
تو فیلم قیصر نقش فرمان رو بازی کرد.
فکر نکنم جناب اقای ملک مطیعی فیلمی بازی کرده باشه که از اقای جسین گیل که تا چند سال قبل بازی میکردن بدتر بوده باشه......لااقل اینو مردم میتونن تشخیص بدن
یک انسان هشتاد و سه ساله دیگر چه معنی می دهد ممنوع التصویر باشد! واقعا متاسفم.
فیلمهای آقای ملک مطیعی در بین فیلمهای ... فارسی فیلمهای مثبت محسوب می شوند. بدترین صحنه ای که ایشان بازی کردند صحنه های درگیری است و بعید اس صحنه غیر اخلاقی از ایشان باشد.
البته در کل فیلمهای فارسی ضعیف بودند و فیلم خوب کمی از آن زمان وجود دارد.
تورا خدا بزارین این بنده خدا فیلم بازی کنه
به نظرمن کسی که وطن خودرا ترک نکرده و وطن فروش نگردیده است می بایستی ارج نهاد و اجازه فعالیت دوباره به وی داده شود.
مگر ميشود آقاي زنجاني ( ساپورتر فيلم)‌ در اين كشور كاري را بخواهد و نشود . پول مشكل را حل ميكند.
ایشان یعنی آقای ملک مطیعی به دو دلیل میتواند مجددا" فیلم بازی کند .
1- از کشورش خارج نگردیده است.
2- در قبل از انقلاب هیچ فیلمی مبتذل و غیر اخلاقی از ایشان مشاهده نمیگردد .
ضمنا" هنرپیشه هایی بودند وهستند که قبل از انقلاب فیلم آنچنانی بازی کرده اند که اکنون هم در سریالهای تلویزیونی وگاهی در سینما نقش بازی کرده و میکنند پس چرا آنان ممنوع التصویر نشده اند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان