بازدید 33771

حذف یارانه ۲۲۰۰۰۰۰۰ تن در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد

در جریان تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲، حذف سه دهک ‌بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی ‌بحث و بررسی ‌و سرانجام ‌تصویب شد. بنا بر این مصوبه، دولت موظف است پس از سه ماه از زمان تصویب این قانون، آن را به اجرا درآورد و در این مدت، اطلاعات لازم درباره وضعیت افراد مشمول این موضوع را جمع‌آوری کند.
کد خبر: ۳۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹ 20 October 2013
رئیس صندوق توسعه ملی انتخاب شدحذف یارانه سه دهک بالا، موضوعی است که هفته‌هاست در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است؛ البته خبرهای امروز حکایت از تصویب حذف سه دهک پردرآمد جامعه از دریافت یارانه در کمیسیون بودجه دارد.

به گزارش «تابناک»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر،‌ میمه برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها‌ با اشاره به نشست امروز کمیسیون بودجه مجلس گفت: در جریان تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲، حذف سه دهک که بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی ‌‌بحث و بررسی ‌و سرانجام ‌تصویب شد.

وی افزود: بر پایه این مصوبه، دولت موظف است پس از سه ماه از زمان تصویب این قانون، آن را به اجرا درآورد و در این مدت، اطلاعات لازم درباره وضعیت افراد مشمول این موضوع را جمع‌آوری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در این لایحه، دولت پیشنهاد کرده بود که ۳۷ هزار میلیارد برای کسری بودجه خود را از محل فروش سهام، اموال و دارایی‌های خود ‌و فروش نیروگاه‌ها ‌تأمین کند که این ۳۷ هزار میلیارد در مصوبه امروز کمیسیون به ۲۵ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. بدین ترتیب، دولت برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی به بیش از ۷۶ میلیون نفر، باید ماهانه ‌۳۵۰۰ میلیارد تومان ‌بپردازد، که ‌از این مبلغ نزدیک ۱۰۰ ملیارد تومان در ماه کسری دارد و در تأمین آن با مشکل روبه‌رو می‌شود.

حال اگر بخواهیم کسری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت برای پرداخت ماهانه یارانه نقدی را در عدد ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان (یارانه هر ایرانی در ماه) تقسیم کنیم، عدد ۲۳ میلیون ‌به دست ‌می‌آید که‌ اگر یارانه آن‌ها قطع شود، کسری بودجه دولت از این محل نیز جبران خواهد شد؛ بنابراین، دولت برای جبران کسری بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها در هر ماه، دست‌کم ۲۲ میلیون ایرانی را از لیست دریافت یارانه نقدی حذف خواهد کرد که با این کار، ۵۴ میلیون ‌همچنان در فهرست دریافت یارانه نقدی قرار می‌گیرند که دولت ماهانه به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه نقدی نیاز خواهد داشت.

این نماینده ادامه داد: به احتمال زیاد این طرح به صورت الحاقی به لایحه اصلاح بودجه ۹۲ اضافه می‌شود‌ و این احتمال هست که تا پایان هفته جاری نهایی شود.

وی درباره مشکلات و موانع موجود بر سر راه این طرح گفت: یکی از مشکلات‌ طرح حذف سه دهک بالا، این است که قدرت دولت برای تشخیص افرادی که در این سه دهک هستند و میزان درآمد آن‌ها هنوز مشخص نیست و ایراد دیگر، شتاب دولت برای نهایی کردن آن است.

جلیلی افزود: بسیاری از دوستان نماینده بر این باورند که باید به دولت فرصت داد تا کار کار‌شناسی کامل انجام گیرد و با اجرای فاز دوم هدفمندی با ‌رویکردی مبتنی بر کار کار‌شناسی سود و زیان این موضوع سنجیده شود ‌و دامنه افرادی که مشمول این طرح می‌شوند، دقیق‌تر‌ مشخص ‌و پس از آن وارد فاز اجرایی شوند.

نماینده مردم مسجد سلیمان گفت: این گونه شتابزده و تغییر ناگهانی قانون، شاید باعث ‌بی‌اعتباری و بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به مجلس، دولت و قانون شود ‌و در عین حال به ۲۲ تا ۲۵ میلیون تن از آحاد جامعه تنش وارد آورد، زیرا‌ این کارها‌ هزینه‌های اجتماعی را ‌بالا خواهد برد.

وی در پاسخ به ‌این که در صورت تعویق این طرح، دولت در تأمین کسری بودجه یارانه‌ها به مشکل برخورد خواهد کرد، گفت: این در قانون بودجه سال ۹۲ پیش‌بینی شده است و راهکارهای آن وجود دارد. دولت در حال حاضر مجاز است تا بهای حامل‌های انرژی را تا ۳۵ درصد افزایش دهد، ولی این کار را نکرده است.

وی همچنین در واکنش به این که افزایش حامل‌های انرژی ممکن است باعث ایجاد تورم در جامعه شود، گفت: این گونه نیست؛ این طرح در قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده ‌و تا پایان برنامه پنجم، بهای سوخت باید به ۹۵ درصد قیمت منطقه افزایش داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۳۳
انتشار یافته: ۲۰۶
اولش ثروتمندان بعد همه مردم. یارانه 45 هزار تومانی ما مردم که حکم حفظ آبرو داره حذف بشه اما نام متهمان پرونده 3000 میلیارد تومانی فاش نشه مبادا آبروشون بره یه وقت!
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
البته حذف یارانه این افراد خوب است چون تو کشور ما بیش از 15 میلیون نفر درآمدی بالاتر از 10 میلیون در ماه دارند ولی باز یارانه می گیرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
ممنون حرف دل اکثریت مردم را زدی.
م
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
کجان این ها که 10 میلیون درآمد دارن
هر کی دور و بر ماست که دنبال یه شغلی می گرده که بالای 1 میلیون بگیره
پسر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
گل گفتی به خدا
بردیا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
همیشه همینطوره اول با سخنانی زیبا مبنی بر کسانیکه درامدهای کلان دارند نباید یارانه بگیرند بعد بطور پلکانی یارانه همه را قطع میکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
یارانه به چه هدف و منظوری وارد عرصه اقتصادی جامعه شد؟
چه نتیجه ایی از آن عاید مردم شد؟
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بیش از یکساله که اعلام شده ثروتمندان داوطلبانه اعلام کنند و یارانه نگیرند... اگه به زور یارانه ثروتمندان قطع بشه چند برابر یارانه را از کانالهای دیگر جبران می کنند و از مردم می گیرند چون اغلب این افراد یا املاک و مستغلات دارند و اجاره دادند و یا مالک کارخانه و کارگاه و از این قبیل هستند و با این کار باز به فقرا فشار میاد نه اغنیا
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یارانه امروز به حقی ملی بدل شده که باید به ملت داده بشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
من ماهي 500000 تومان حقوق ميگيرم اول از من شروع كنيد يارانه ميخوام چكار
سپهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
خدمات دولتی حق همه مردم هست
چرا کسایی که به هر نحو درامد بالا دارند رو جزء ایرانی نمیخاید حساب کنید!
این چه سیاستی ی که مردم رو گدا پرور بار میارید!
به جای پول نقد چرا حکومت نمیاد کل مردم رو تحت پوشش بیمه کامل قرار بده که دیگه هیچ کس تنش از بیماری و بازنشستگی نلرزه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
کدوم ثروتمند؟فکر کنم بابای من که با ماهی 600 تومن بازنشستگی داره برای زنده موندن تلاش میکنه هم جزء سه دهک باشه!!!
rasoul
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این یه همکاری اجبارانه است که داره تحمیل میشه،شاید من نخوام یارانمو ببخشم،حقم هست که بگیرم،حالا چون پولدارم باید بیخیال بشم؟طبق کدوم قانونی این حقو به خودتون میدین که راحت بگین چون ثروتمنده پس ندیم بهش؟
ایراندوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
تازه شماها خیلی از مسائل رو ندید گرفتید و اصلاض به آن توجه نکردید نمی دانم چرا ؟
1- زمان جنگ با تحریمها و هزینه های سرسام اور براحتی دولت با گرانی مبارزه کرد و مردم در اسایش بودند .
2- شاید نسل جدید نداند ولی قدیمی ها می دانند که بابت خرید نفت ، گاز ، پودر ، پنیر ، ماست ، مرغ و... دولت یارانه می داد حتی تا زمان دولت خاتمی ولی متاسفانه بعد از دولت خاتمی با حذف یارانه مواد غذایی که حدوداً میشد 45.500 آن را بهئ مردم بصورت نقدی دادو در ازای آن بهای سوخت ، نان ، اب و برق و گاز را بالا می برد در حالی که اصل پول همان یارانه مواد غذایی بود که از اول انقلاب تا زمان وی دولت ها بصورت سوبسید به مردم می داند به ظاهر مردم خوشحال شدند ولی نمی دانستند که همان ازاد شدن نرخ مواد غذایی و برداشتن سوبسید توسط دولت همان مبلغ 45.500 می باشد . در حالی که همه فکر می کنند این مبلغ کمک به سوخت و گاز و برق و اب و گاز و.. می باشد در حالی که یک خانواده 2 نفره را محاسبه کنید ببینید ایا با نود هزار تومان می توانند نان و گاز و برق و و.. ازادانه استفاده کنند تازه انهم با این همه صرفه جویی و لامپ کم مصرف و...
3- حالا شما قضاوت کنید کمی آگاه تر ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اره
مثل دفعه پیش که کلی کارمند و کارگر ثروت مند پیامک تمکن مالی براشون امد
دلت خوشه
ثروتمندا که اصلا درامدشون جایی ثبت نمیشه
یعنی از دید دولت درامدی ندارن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دلار را به قیمت واقعی زیر 1000 تومان آن برگردانید و یارانه ها را حذف کنید.
بقیه هم در آینده و به مرور حذف خواهد شد
ایول!!!!!!!!! دمشون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دوست من خوشحال نباش آسياب به نوبت نوبت خودتم ميرسه.
feredi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یارانه پول سرمایه های ملی است که حق همه مردم است. حذف یارانه یک عده پایمال کردن حق دیگران است.و باید جوابگوی اونهایی باشند که یارانه نمیگیرند
طاهره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دوستان به این حرفها توجه نکنید همون یارانه ما کارمندا حذف خواهد شد چون پولدارها از اول نرفتند تا برای ثیت نام یارانه اقدام کنند چون در اون صورت باید لیست همه درآمد و ثروتشان را به دست دولت میدادند و اونها زرنگ بودن که ثروتمند شدن نه کارگر و کارمند
چرا داستان تعریف میکنید،کی میگه 35درصد باید حامل انرژی گرون بشه؟؟؟کی میگه رو تورم تاثیر نداره؟؟؟از فرداش آدامس فروشهای دست فروش هم میگن سوخت گرون شده آدامس1000تومانی رو 5000میفروشند.....شما این شاهکارارو بذار واسه خودت همون افراد مرفه رو حذف کنه دولت بهتره مردم دیگه طاقت فشار بیشتر رو ندارند...صبر مردم هم یه حدی داره...!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
2 تا موضوع مطرحه
اولی اینکه: از کجا میدونی شما رو جزو افراد مرفه قرار نمیدن؟ یادتون نیست دفعه اول چقدر کارگز و کارمند رو تو دهک های اول طبقه بندی کردن؟
دوم اینکه: پول بیت المال رو به چه حقی میخوان از یه سری دریغ کنن(حالا گیریم که مرفه باشن، ولی دلشون همون 45 تومنو میخواد!!)
امیر اول !
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
هیجانی به موضوع نگاه نکتید
درسته که ممکنه تو خذف 3 گروه اول اشتباه هائی هم باشه ولی قابل رفع و رجوعه
من موافق حذف یارانه پر درآمدها هستم حتی اگر چندماه به اشتباه یارانه خودم قطع بشه
میلیاردر هم نیستم و شغل ثابت هم ندارم
در امد مردم هم بايد افزايش پيدا كند يا فقط حاملهاي انرژي
پاسخ ها
رضایا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دادا مهدی .
پرسیدن نداره که
حاملهای انرژی
یارانه من رو قطع کنید به یک شرط قیمت ها به 2 ساله پیش برگرده
پاسخ ها
naser
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
(((یارانه من رو قطع کنید به یک شرط قیمت ها به قبل از هدفمند کردن یارانه ها برگرده)))
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
یارانه منو قطع کنید، هنوز حاضرم ماهی 45000 تومن هم بدم فقط قیمتها به قبل از هدفمندی برگرده
اسماعیل جعفری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
یارانه منو قطع کنید من 45 هزار تومان هم میدم فقط جنس با قیمت قبل هدفمندی به من بفروشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یارانه من رو قطع کنید به یک شرط قیمت ها به قبل از هدفمند کردن یارانه ها برگرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
قیمت سوخت 95در صد قیمت منطقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطففا حقوق و دستمزد هم 50درصد حقوق منطقه افزایش پیدا کند
ناشناس
| - |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دلار باید برسه 1500 تومان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یارانه منو قطع کنید به یک شرط: قیمتها از این دیگه گرونتر نشه!!
اسلامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
یارانه همه راقطع کنید فقط قیمت هارا به قبل از
هدفمندی یارانه ببرید!!!
یارانه دولت مثل دادن ماهی به مردم بود نه یاد دادن ماهیگیری ...!
خیلی از روستاییان زحمتکش این مملکت در تابستان و زمستان بخش مهمی از محصولات کشاورزی و دامپروری مردم ایران زمین را تامین می کردند در حالی که با حاتم بخشی انگیزه کار و تلاش برای به دست آوردن روزی از بین رفت.
و ما بازهم ادامه میدهیم و این حاتم بخشی رو به صورت یارانه به دهک پایین می دهیم تا جایی که کاملا وابسته کشورهای دیگر بشیم !!!
بجای دادان یارانه به کشاورز و دامدار محصولات آنها رو به صورت تضمین شده بخریم و با بسته بندی مناسب به کشورهای هدف (همسایه) صادر کنیم و از ارز آن هم به مردم خدمت کردیم هم ارز مورد نیاز کشور تامین کنیم.
نه بابا شما بهتر می دونید یارانه بدید من اشتباه کردم آخه شما ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آره به خدا گل گفتی من یه تولیدی بزرگ قارچ
با ظرفیت یک تن در ماه باز کردم بازار فروش پیدا نکردم ورشکست شدم
انصراف و حذف از نمایندگان مجلس و مدیران دولتی شروع شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
دلت خوشه انها جزو گروهایی هستند که در اخر شاید یارانه شان حذف شود.
رضایا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این بندگان خدا که جزء نیزمندان و از دهک نه و ده هستند
کاریشون نداشته باش
به نظر من بكل اين بسات گدا پروري را جمع كنند منظور برداشت يارانه از كالاهاي اساسي بود كه انجام شد از اين بيشترمردم را طبقه بندي نكنيد وشكاف بين مردم ايجاد نكنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
در تمام کشورها یارانه بصورت منطقی پرداخت می شود ولی نه با بوق و کرنا
اصلا یارانه نمی خواهیییییییییم چرخ تولید و اقتصاد مملکت رو راه بیندازند
آقایانی که چنین اشتباهی کردند باید فکر امروزش را می کردند
این همه گفتند این اشتباه را نکنید ولی با خود سری و خود رایی کردند آنچه نباید می کردند و شد آنچه نباید می شد
خدا عاقبت ما را ختم به خیر گرداند
مطالبه همه حقوق بگیران= افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم + یارانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
عجب فرمولی !!! پس تکلیف میلیونها بیکار بی پول چی میشه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
برادر مطمئن باش اول یارانه حقوق بگیرا ی جزء را قطع میکنن . حالا شما توقع افزایش حقوق هم داری ؟
محمد باقریان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
محمد آقا فرمول رو اشتباه گرفتی
به دلیل بی توجهی به تولید و تامین افزوده حقوق کارمندان از محل چاپ بدون پشتوانه اسکناس این فرمول بدست آمده :
افزایش حقوق=نرخ تورم
از سوی دیگر چون دولت اهرم کنترلی برای مهار کردن تورم و افزایش قیمت ها ندارد بنابرین
نرخ تورم = نرخ افزایش حقوق کارمندان دولت+درصد سود حاصل از عدم تعادل اقتصادی(که نصیب رانت خواران... خواهد شد)
مطالبه بنده مهار تورم از راه تدبیر و تولید و مبارزه بدون تبعیض با هرگونه جرایم مالی و پولی و همچنین اصلاح نظام مالیاتی کشور و باقیش هم ولش کن چون گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ، البته آنچه به جایی نرسد فریاد است
امیدوارم مدیران که حق ماموریت و...میگیرند جزو افراد مرفه باشند نه ما کارگر ها
تابناک شما هم فقط در زمان انتخابات نظرات را درست پخش می کردید واین هم نوعی عوام فریبی شما می باشد
همه که کارمند و بازنشسته دولت نیستند که بشه شناسایی شون کرد.
مشاغل آزاد ها چی؟ به این راحتی هم نمیشه پیدا کرد چقدر در آمد دارند.
به نظر من کلا مال همه رو حذف کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
میشه پیدا کرد بانک مرکزی زیر نظر دولت هست با یه کلیک میتونن بفهمن تراکنش روزانه یه نفر چقدر هست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
موافقم یارانه همه را حذف کنند منتهی به شرط محاسبه نرخ کالاها بر اساس قیمت سال 90 به عنوان مثال یک نمونه واضح و فراگیر در جامعه قیمت لبنیاته شیر الان 2200 تومان و سال 90 قیمتش 800 تومان بوده
متاسفانه با توجه به عدم شفافیت در ایران باز تعداد زیادی که جزوه طبقه مرفه هستند یارانه خواهند گرفت و تعداد زیادی از مردم که پایین تر از آنها هستند از این حق محروم خواهند شد.چون وقتی خوشه های یک و دو و سه را اعلام کردند به روشنی دیدم که در میان نزدیکان کسی رئیس بانک و دارای سه طبقه خانه و ماشین بود جزو خوشه متوسط به حساب آمد و فردی که مستاجر و بدون ماشین و دانشجوی دانشگاه آزاد بود جزو خوشه مرفه ها بود.
اگر این طرح بدون کارشناسی دقیق اتفاق بیفته بزودی این درد و ظلم بر دردهای دیگر طبقه ضعیف اضافه خواهد شد.
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
باید به دقت و طی مثلا سه مرحله برای سه گروه انجام بشه
اگه واقعیت پیدا کنه کار درستیه
البته اون 3دهک بالا ارایه کننده اصلی خدمات تخصصی و عهده دار حداقل تولید موجود هستند
در کنار این کار باید مدیریت بشه قیمتها افزایش پیدا نکنه
میانگین 200یا 250 تومن تو زندگی اون 3 دهک نقشی عمده ای نداره و زیاده خواهی اوناست این به نوعی عدالت توزیعیه اگر باعث افزایش قیمت نشه
با بهتر شدن شرایط در سیاست خارجی و باز شدن دست دولت میشه با توجه به بخش تولید و دادن وامهای نوسازی و تجهیز و تجدید به اون سه دهک هم نگاه درستی در جهت پیشرفت داشت
یارانه ها وضعیت دهکای پایین رو بهتر نکرده و این تفاسیر که اونا رو تنبل و مستمری بگیر میکنیم بیمعنیه وقتی یارانه معناش پرداخت نقدیه هزینه افزایش یافته در بخشایه مختلفه
حتما قرار است از حقوق بگیران شروع شود زیرا تنها کسانی هستند که به طور واضح درآمدشان مشخص است وتنها کسانی هستند که مالیات حقوقشان را اجبارا پرداخت می کنند نمود ولی مشاغل آزاد را چگونه میتوان درامدشان را مشخص نمود.
پاسخ ها
ابوذر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
فعلا که حقوق بگیرا مرفه ترین افراد ایرانن
مشاغل ازاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دوست عزیز بنده شغل آزاد دارم
باور کنید مالیات غیر معقول برام میزنند و هر سال مجبورم پرداخت کنم که از قضا امسال نداشتم پرداخت کنم که با حکم حکوکتی اومدن مغازم را پلمپ کردند و نون زن و بچم را بریدند تا دارائیم و زندگی را بفروشم و در اختیارشان بگذارم
نحوه محاسبه مالیات هم بنا به اظهار سرممیز دارائی اهواز یکی از افرادشان سر زده از مغازم بازدید کرده بود و دیده بود 5 نفر تو مغازم نشسته بودند و اینجوری مخاسبه می کنند حال خبر ندارند ان 5 نفر مشتری بودند یا طلبکار بودند یا شاید دوستام بودند !!!!!!!!!!!
آیا این هم شد قانون محاسبه مالیات ؟
در کل وقتی قانون مشخص و درستی نداریم فردا پس فردا هم با قطع یارانه ی تعدادی به صورت محاسبه ی دارائی غوغائی میشه و انبوهی از صف ها در مراکز پستی جهت اعتراض به یارانه ی قطع شده و فیش های واریزی جهت رسیدگی و دیگر مصیبت ها
پس همان بهتر که کل یارانه ها را قطع کنند و ما را خلاص کنند و هر چه بادا باد
فعلا که همه جوره گدا شدیم
یکبار میگن میدیم یکبار میگن نمیدیم شما را به خدا بیشتر از این به مردم فشار نیارید
تورم و بیکاری امان ما رو بریده ..اصلا ما یارانه نخواستیم قیمت ها را برگردانید به قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها.
چه تعداد ماشین مدل بالادر ایران تردد میکنند؟صاحبان این ماشین هافقط قبض موبایلشون 1میلیون بالاست یارانه میخوان چکار؟
اولا این مخالف قانون اساسی است باید شورای نگهبان به این نکته توجه کند این کار تورم را دو برابر میکند .
آقا من يه مطلبي دارم
تابناك يا كساني كه اطلاع دارن لطفا بررسي و اطلاع رساني كنن...

دهك هاي بالا و پر درآمد شامل افرادي ايست كه داراي درآمد بالايي هستند....
اين كه درسته؟؟
و اين دهك بندي هم بر اساس "درآمد" افراد است...

حالا مي دونيم كه در تمام جوامع, افرادي كه درآمد هاي بالا و بسيار بالايي دارند درصد كمي از جمعيت را تشكيل مي دهد... (به نسبت بقيه به كل)
و توي ايران هم همينطوره قاعدتا
و بيشتر افراد جامعه "متوسط" و "فقير" هستند... (به نسبت بيشتري نسبت به افراد ثروتمند به كل)

اما تابناك و دوستان ديگه...
لطفا بررسي كنيد كه چرا جمعيت كشور رو براي رسيدن به اين 10 دهك تقسيم به 10 ميكنند!!!؟

آيا اين كار "غير معقولانه" و "غير منطقي" نيست؟؟؟؟؟

يعني در ايران 22 ميليون نفر افراد ثروتمند با درآمد ها بالا و بسيار بالا داريم؟!!!!!!!

مشخص هست كه جمعيت جامعه را بر 10 تقسيم كردن و رسيدن به دهك كاملا كار غلطي است و اصلا مبناي غلطي دارد...

و از آن بدتر اين است كه هيچكس هم هيچ نمي گويد!!!
هيچ!!!!

اين نوع تقسيم بندي فقط به اين معني است كه عده اي از افرادي كه در واقع جزو دهك هاي متوسط و شايد فقير هستند را جزو دهك هاي بالاي "واقعي" و دهك هاي پردرآمد حساب كنند!!!!!!

مدير عزيز تابناك
لطفا نظر من رو بذاريد
و لطفا اين مطلب رو به طور مجزا حتما بررسي كنيد
آيا واقعا اين كار نادرست و خلاف نيست؟؟

ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
علاوه بر موضوعی که شما اشاره کردید، افرادی که در دهک های بالا قرار دارند به نحوی توانستن از پرداخت مالیات و ... فرار کنند ، پس الان هم میتونن جوری وضع خودشون رو جلوه بدن که توی دهک های پایین قرار بگیرند. وقتی یک بازاری برای اینکه مالیات نده به اسم کارمنداش و .... کار میکنه ، پس اون کارمند میشه دهک بالا و اون آقای بازاری میشه دهک فقیر !!! اگر قانون درست و کامل اجرا میشد هیچ کدوم از این مشکلات پیش نمی اومد
درتمام دنیادرصد افزایش تورم بادرصدافزایش حقوق متناسب است درضمن بهتراست یارانه ها برای کلیه مردم قطع ومانند سابق به کالاها سوبسید داده شود
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
کاملا موافقم
اگر سیستم ارائه کالاهای کوپنی پیاده بشه
کمتر پولدلری حاضره بره توصف و . . .
تازه تجدید خاطرات هم هست
قیمت های حامل های انرژی به 95 درصد قیمت منطقه باید افزایش پیدا کنه چرا نمیگن حقوق هم باید به 95 درصد قیمت منطقه افزایش پیدا کنه
به نظر من باید برعکس عمل کنن بهتر جواب میده.یعنی چی؟الان بهتون میگم.یارانه 22 میلیون نفر رو بزارین سر جاش بمونه اون 54 میلیون رو حذف کنید.باور کنید این بهتر جواب میده.اون وقت دهک های بالایی (یعنی همون 22 میلیون نفر) نه تنها از فرداش روی اجناسشون نمیکشن شاید هم دلشون به رحم بیاد و یه تخفیفی به فقیر فقرا بدن.شاید هم همون 45 هزار تومن رو دست بهش نزنن و در امور خیریه صرف کنن.با این شیوه تورم هم میاد پایین.تازه دولت نه تنها 1000 میلیارد تومن کسریش رو جبران میکنه یه چیزی حدود 2500 میلیارد تومن هم تو جیبش میمونه که میتونه واسه کارهای دیگه مثل طرحهای عمرانی اشتغال و ... برای دهک های پایین صرف کنه .یه کم کار کارشناسی کنین ببینین راست میگم یا نه؟شوخی هم نمیکنم.
من خودم كارمند هستم.به دولت محترم و نمايندگان مجلس پيشنهاد ميدهم كه تمامي كارمندان دولتي و بخش خصوصي و سه دهك ثروتمند و بينياز را از گرفتن يارانه هذف كنند، و دهك هاى پايين جامعه را به عنوان جامعه هدف يارانه بپردازند' تا در سال آينده سازو كار بهتر براي شناسايي افراد نيازمند و قشر بيكار و... تهيه و به اجرا گذاشته شود. ضمنآ كارمنداني هم كه حقوق پايينى دارند، با افزايش حقوق جبران شود.
پاسخ ها
وحید
| - |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقا امیر پیشنهادت عالیه ولی گناه اون تعداد از کارمندهای قراردادی که نصف نصف شما هم حقوق نمیگیرن و 580 دریافتیشون هست پس اونا چی به فکر این گروه هستی یا 2 میلیون میگیری صدات از جای گرم در میاد ؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
کلا مخالف یارانه نقدی و مستقیم هستم
چند سوال از مسئولان محترم
تعریف این یارانه (به مقدارش هم کاری نداریم) چه بود؟
سوبسید دولتی که در ازای واقعی کردن نرخ ها به مردم پرداخت شود.
خوب نرخها که آزاد شد. همه چیز از نان و شیر و گوشت گرفته تا بنزین و آب و برق.
حال سوال اینجاست : اگر دولت مشکل دارد و بی برنامه است( البته بنده با اصل یارانه مخالف بوده و هستم) و مشکل مالی دارد ، این چه عدالتی است که بخشی از مردم را بصورت یکجانبه از دریافت یارانه منع کنند.
به این 22 میلیون( که تا چند وقت دیگر به کل جامعه تبدیل خواهد شد) بنزین 150 تومانی میدهید؟شیر 600 تومانی چطور؟و ........
از طلابودن پشیمان گشته ایم / مرحمت فرموده ما را مس کنید
سلام، قطع یکباره یارانه باعث اعتصاب میشه باید کم کم یارانه رو حذف کنند و مطمعن باشید یارانه 76 میلیون نفر هم حذف میشه و سوال من اینه مگه یارانه به ازای ماوتفاوت سوخت و غیره نبود که قبلا گرون شده پس علت حذف چیه مگه قیمتای گرون شده داره ارزون میشه یا گرونتر؟
22 میلیون نفر که میشه 25 درصد مردم کشور... خیلی زیاده... امریکا با اون جمعیت حدود 300 میلیونی میگه یک درصد ثروتمند داره... حالا در این شده 25 درصد؟
از همه بدبختر نیروهای قردادی شرکتها هستند نه در لیست حقوق بگیر دولت هستند و نه درامد کافی دارند حتی سهام عدالت هم ندادند حتی اسمشون هم رد نشد با حقوق اداره کاری حتما اول از اونا را قطع میکنن
یارانه من رو قطع کنید به یک شرط قیمت ها به 2 ساله پیش برگرده
تنها راه علاج اقتصاد بیمار ایران در گرو مهار تورم وتنها راه مهار تورم نیز در گرو تنش زدایی وتعامل با جامعه جهانی ودست بداشتن از تندرویهای بیفایده وپر هزینه است
بر سر سفره یک خانواده هیچ پدر و مادری راضی نیستند از سهم غذای یک فرزند گذشته و فرزند دیگر را سیر کنند . ما همه فرزندان ایرانیم و حق برخورداری از نعمات الهی را داریم .
يارانه همه بايد قطع شود
دیگه مردم طاقت این گرونیها رو ندارند
يارانه براي همه مردم است نه كروه خاصي.
یارانه ها راحذف کنید ولی قیمت کالا هارا به تابستان 91 برگردانید
سلام
به نظر من يارانه حق كساني است كه درامد دارند چون مال اين سرزمين هستند پس بيايد و پول أيشان را توليدي هاي زير بنايي مثل پالايشگاه و پتروشيمي بسازيد و كل سهام را به انها واگذار كنيد
جراحي بزرگ اقتصادي!!!!!!!!!!!!!!!!براي حمايت از مردم.
پس همه اون حرف ها چی میشه هیچ چیز ثبات نداره
ابتدا باید مشخص شود منظور از ثروتمندان چه کسانی هستند. در این محاسبات چه میزان درآمد ثروتمند تلقی می شود؟ آیا در بین حقوق بگیران ثروتمند وجود دارد؟ اگر وجود دارد از چه مبلغ به بالا ثروتمند بحساب می آید؟
منظور مسئولين حتما كارمندان و كارگران دولتي كه حقوقشان مشخصه و درصدبالاي از اون رو بعنوانهاي مختلف از جمله ماليات كسر مي كنند! اينجانب كارمند بي نوا از مسئولين سوالي داشتم؟ افرادي كه در امدهاي ميلياردي دارند اسمشون هم تو هيچ دفتري نيست و از طرفي هيچ مالياتي و... پرداخت نمي كنند جز دهك هاي پايين محسوب ميشن يا بالا؟؟؟؟
ان شاءا...که با عملی شدن تدبیر دولت تدبیر وامیدجهت رفع تحریم های بین المللی کسی ازهمونای عزیزمون محتاج45تومن یارانه نباشد.همه باید جهت رفع تحریم ها حامی دولت دکتر روحانی باشیم.
اقایان و خانم ها این مبالغ اصلا نامش یارانه نیست که شما هر توصیفی را بر آن بکار میبرید، بلکه مابه التفاوت افزایش قیمت های انرژی و حاملهای آنهاست به شرطی قطع شودکه قیمت های دو سال پیش در قبوض وخرید بنزین آنها اعمال شود
این قانون باعث حذف یارانه کارمند و کارگر با حقوق متوسط میشه چون ثروتمندان واقعی درآمدشان قابل ردیابی نیست .
اگربصورت صحیح وعادلانه اجرا گردد حرفی نیست .وحذف انها بصورت فله ای نباشد.وبازنشته راباحداقل حقوق جزءثروتمندان بحساب نیاورند
در خصوص حذف سه دهک ابتدا باید مشخص کنیم سه دهک درامدی یا سه دهک جمعیتی چرا که این دو از زمین تا اسمان تفاوت دارد . وقتی که ما صحبت از دهک جمعیتی می کنیم یعنی اینکه 75میلیون جمعیت ایران به 10 دهک طبقه بندی شود که جمعیت هر دهک 7.5 میلیون می شود . ولی وقتی صحبت از دهک درامدی است یعنی جامعه بر اساس درامد به 10 دهک تقسیم می شود که مسلما در این روش جمعیت دهک ها برابر نیست مثلا ممکن است جمعیت دهک دهم (ثروتمندان) 3میلیون ولی دهک اول (فقرا ) 10 میلیون باشد .
بجای پرداخت یارانه که تصمیمی سیاسی بود و باعث افزایش نقدینگی بدون رشد تولید و در نتیجه باعث افزایش تورم و بیکاری و رکود و اقتصاد منفی شد بایستی با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنعت و شرکتهای دانش بنیان ایجاد شغل و درامد پایدار میکردن
اولاً؛ يعني در مملکت ما 22000000 مرفه وجود دارد؟ من که باور نمي‌کنم.
ثانياً؛ همه ايرانيان حق دارند به طور مساوي از بخشش دولت بهرمند شوند. مگر اين‌که خود شخص نخواسته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
چطور وجود نداره موقعی که در یه شهر کوچک1000تا ماشین مدل بالا جولان میدن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
حتماً منظورت از ماشين مدل بالا پرايد است.
این کار یعنی اضافه کردن 22 میلیون ناراضی که از این به بعد مشارکت آن ها را ازدست خواهیم داد .عزیزان را ه دیگری پیدا کنید چرا می خواهید احساس تبعیض و بدبینی در جامعه ایجاد کنید ؟ شناسایی دهک های بالا تقریبا غیر ممکن است .حق عده ای ضایع خواهد شد .همین یک لقمه نون را بین همه به تساوی تقسیم کنید و از توانمند ها هم بخواهید داوطلبانه یارانه نگیرند یا سهام و ... بگیرند .
10 برابر قیمت ها رو بردن بالا با این توجیه که یارنه میدیم بهتون حالا یارنه ها هم قطع کردن.
صدها هزار ایرانی مقیم خارج رایانه میگیرند دولت قدرت تفکیک اطلاعات انها وقطع رایانه شان را ندارد.حتما بیشترین لطمه را کارمندان بدبختی که همه دریافتی وحساب کتابشان دست دولت هست شامل قطع رایانه خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
دقیقا. من بیکارم اونوقت فامیلمون با پاسپورت کانادایی! داره تو از ایران حقوق بازنشستگی و یارانه می گیره!( بر اساس قانون مدنی کسی که تابعیت کشور دیگر رو میگیره نمیتونه از این امکانات استفاده کنه)
خیلی عالیه پیشنهاد میکنم دولت به ازای هر نفر45 هزارتومان بصورت ماهیانه از مردم مطالبه کنه البته به غیر از درآمدی که از این محل با آزاد سازی کالاهای سوبسیدی وافزایش قیمت آنها از این 20 میلیون نفرکسب میکند
پرداخت یارانه فقط قیمت ها رو بالا برد من کارمند یه افزایش حقوق سالانه ۱۸٪ دادن ولی قیمتها چی؟ دویست درصد و سیصد درصد افزایش داشت.اینه عدالت؟ اینه انصاف؟
یارانه از پول نفته و نفت هم حق همه مردمه
یارانه باید به همه تعلق بگیره و بطور مساوی بین همه تقسیم بشه
---------------------------------
دولت بهتره برای کسری بودجه ، تو شرکتا و سازمانهاش کاهش هزینه بده و اسراف رو کم کنه.الان با این همه گرونی یا باید قیمتها رو به قبل برگردونه و یارانه رو حدف کنه که محاله و یا اینکه همین روال رو ادامه بده و در ضمن یارانه رو ، افزایش هم بده..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
هر وقت همه خونه و پورشه داشتن، یارانه هم حق همه است
به جای حذف یارانه باید برای دریافت آن، کار تعریف کرد و در مرحله اول باید پرداخت با محوریت «سرپرست خانوار» (مردان) به پرداخت با محوریت «مدیر خانواده» یعنی همسران و مادران تغییر یابد.
قرار بود یارانه های گاز ، برق و غیره برداشته شود یعنی گران شود و بعد مبلغ افزایش یافته بصورت نقدی به مردم داده شود تا کسی که کمتر مصرف می کند مبلغی عایدش شود. حالا که قبوض چند برابر شده کسر بودجه دولت بابت پرئاخت از کجاست ؟ مگر مبلغ افزایش قبوض به دولت داده نمی شود؟
من خیلی ها را می شناسم که چندتا ماشین و خونه و درامد آنچنانی دارند در حالیکه هیچکدوم از اینا به اسمشون نیست اینا را دولت چطوری شناسایی میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از فردا همه چی دوباره گرون میشه...
هميشه كارمند از همه جا شده و بدبخت فلك زده شروع همه ماجراها از اوست
قبل از پرداخت يارانه نقدي يارانه را روي اجناس مي گرفتيم آمدند صددرصد يارانه را حذف كردند در عوض ده درصد ازآن را به ما پرداخت كردندوهمه جا جار زدند كه يارانه مي دهيم وهر روز اين 45تومان را تو سر مازدند .حالا هم كه مي خواهند قطع كنند .چرا ما به اين روز افتاديم .خدا رحم كند.
مشاغل آزاد با درآمدهای چندین برابر مشاغل دولتی جز حذف شده ها نخواهند بود
ما باید به دولت اعتماد کنیم و اجازه بدهیم دولت در کمال آرامش تصمیمات خود را به مرحله ی اجرا درآورد،البته نباید فراموش کنیم سازمان های نظارتی بر عملکرد دولت نظارت می کنند و مجبوریم به آنها اعتماد کنیم چون اگر ما به همدیگر اعتماد نداشته باشیم چگونه انتظار داریم دنیا به ما اعتماد کند.
10 برابر قیمت ها رو بردن بالا با این توجیه که یارنه میدیم بهتون حالا یارنه ها هم قطع کردن.
حق با محمد رضاست به غیر از کارمند کی هست اطلاعات اش دست دولت باشد کارمندان هم باید یک فکرایی بکنند وای به حال معلم ها ودانش آموزان .چه میشود.
چراباید یارانه بقیه مردم را حذف کنند؟مگر مملکت مال همه ی مردم نیست؟چرانباید همه ازحقوق مساوی برخوردار باشند،؟مملکت مال عده ای خاص از مردم نیست مال همه است.
این قسمتش خیلی منو گرفت ((تا پایان برنامه پنجم، بهای سوخت باید به ۹۵ درصد قیمت منطقه افزایش داده شود.))این قیمت مال اقتصاد آزاد هست نه اقتصاد ما این کارشناسی رو از فضا آوردین ???
بهتر نبود به جای پرداخت ماهی 3500 میلیارد تومن به مردم برای خرید مایحتاج روزانه، یک کارخانه در هر شهر میزدیم تا بیکار نداشته باشیم...؟؟؟
فکر کنم از اول هم همین قول رو داده بودن...
قرار بود شاهد کارهای ریشه دار و اساسی تو مملکت باشیم نه گدا پروری
نتیجه طرح بی مطالعه و اجرای بدون مدیریت و عدم همکاری مردم و خود دولت اینه که میبینید
در بسیاری از کشورهای دیگه حتی کشورهای مهد سرمایه داری کمک نقدی و کمک غذائی به اقشار ضعیف جامعه رایج است. به نظر من بجای اینکه به دهک های جامعه یارانه پرداخت شود، به افراد ضعیف جامعه که با وجود کار و تلاشی که می کنند نمی توانند هزینه های همسر و فرزند(ها) خود را تامین کنند و باصطلاح میزان خرج (نه برج) شان با درآمدشان فاصله دارد کمک های غذائی (توزیع چک های غذائی - که فقط با آن می توانند مایحتاج اولیه مثل پروتئین و لبنیات و نان تهیه کنند) توزیع کنند و بعضا برای تامین هزینه اجاره کمک نقدی کنند. البته ساز وکار تشخیص این نیازمندی باید فراهم شود تا سوء استفاده از این نوع کمک ها به حداقل ممکن برسد.
اینجا (ترکیه) دولت منابع درامدی مثل نفت نداره واسه همین تا جایی که بتونه از مردم به نسبت دارایی و میزان مصرفشون مالیات میگیره و در مقابل امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی در اختیارشون میذاره. واسه همین ملت از دادن مالیات ناراحت نیستند. ولی تو ایران سوبسید از حاملهای انرژی حذف شد و درصدی از آن به شکل یارانه نقدی به مردم داده شد اما مردم تاثیرش رو ندیدند واسه همین از حذف باقی مانده یارانه ها نگرانند. حق هم دارند.
1- معیار انتخاب اون 22 میلیون نفر چیست؟ آیا معیار درستی برای شناسایی متمولین وجود دارد؟ آیا کسانی که در بازارهای دلالی و ارز و ... روزی بیش از 10 میلیون تومان درآمد دارند شناسایی می‌شوند؟
2- البته این طرح بلکل یک طرح اشتباه بود که توسط رئیس جمهور اجرا شد و شد میراث اشتباهی برای دولت بعد!
عده ای در خارج زندگی می کنند ولی باز یارانه می گیرند
خوبه ادامهه بدین این یعنی هر کی یارانه بگیره بدبخت بیچاره است میشه یه افتخار یارانه نگرفتن . کلا باید حذف بشه و واسه مردم سرمایه گذاری بشه
می ترسم به جای ثروتمندان به اشتباه یارانه مرا قطع کنند
والا هیچ برکتی تو این 45 هزار تومنی که میدن نیست همون بهتر که کلا قطعش کنن فقط کمیته امدادی ها و بهزیستی ها بگیرن
به نظر من حذف یارانه ها به دلیل بار منفی اقتصادی خیلی خوب است ولی برای جلوکیری از صدمات ناشی از این مسئله به قشر اسیب پذیر جامعه می باید چند چیز را مد نظز داشت
1-ارائه کمک های غیر نقدی دولت به اقشار اسیب پذیر
2 - در نظر گرفتن خانوار های الظاهر مرفه و با سیلی صورت خود سرخ کن ( مانند ورشکستگان
3- بیمار داران و بازنشستگان دولتی
با این افزایش قیمت ها در اصل دولت داره از مردم یارانه می گیره یک تومان میده بجاش 3 تومان میگیره با افزایش قیمت دلار درآمد دلت سه برابر شده
حتماً از کارمندهای بدبخت هم می خوان شروع کنند. از همه راحت تر می شه درآمدشون رو محاسبه کرد. اونایی هم که کار آزاد دارن و درآمدشون معلوم نیست و مالیات نمی دن هم که بی خیال
با سلام
همه اين دعواها براي گول ماليدن سر قشر كارگر و حقوق بگيره
وگرنه ثروتمندان نه به يارانه نياز دارند نه به كالاهاي ايراني
اين خط فقره كه هرسال مقداري بالاتر ميره و يقينا" تعداد زيادي را به زير خودش ميكشه و بدبخت ميكنه تا قشر پر درامد جامعه مواد غذايي بيشتري براي خريد داشته باشندو كمبود احساس نكنن
ملاک شناسایی چیست؟
کسری بودجه یعنی چه ؟!! مگر زمانی که یارانه ها روی قیمت آب و برق و نان و بنزین بود کسری بودجه بود؟؟ مگر از حذف همان موارد تأمین نمی شود؟؟ حمل و نقل عمومی افتضاح تر از قبل .. معیشت مردم افتضاح تر از همیشه .. رشد اقتصاد منفی .. صندوق ذخیره ارزی خالی .. اختلاس .. دست آخر هم کسری بودجه قابل تأمل است که کشور را چه می شود؟!
از فردا شروع میکنند حقوق ،حقوق بگیران را بررسی کردن کاری ندارند که خانه ندارد میگویندچون یک میلیون ودویست هزار تومان دریافت میکنی باید یارانه ات قطع شود نمیگویند خانه ندارد 700هزار تومان کرایه میدهد وپانصد هزار تومان برایش میماند وبا این وضعیت هیچ وقت صاحب خانه نمیشود از طرف دیگر شخصی پانصد هزار تومان دریافت میکند خانه برای خودش دارد کرایه نمیدهد هفتصد هزارتومان خاموش به نفع ایشان یک یا دوخانه اضافه دارد کرایه داده یعنی هفتصد هزار یا یک میلیون وچهارصد هزارتومان از کرایه خانه دریافت میکند خودش هم کرایه نمیدهد (دریافتی بیش از دو میلیون تومان ) یارانه اش قطع نمیشود ولی شخص دیگر با یک میلیون ودویست هزارتومان یارانه اش قطع میشود
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
رو کرایه خونه قسطی که بابت پرداخت تسهیلاتی که برای خرید جهیزیه دخترهاش - تحصیل بچه های دانشگاه آزادش - هزینه های زندگی - بیماری و ... رو از بانکها و صندوقهای مختلف گرفتید هم حساب کنید.
تكليف مشخص نمودن افرادي كه محل درآمد آنها از چند منبع است و يا علاوه بر سرپرست خانوار خانم آنها نيز حقوق بگير ويا كاسب است و يا املاكي به نام فرزندان ويا زن خود دارند چه ميشود؟
سلام
من وقتي فرمها را براي دريافت يارانه پر كردم با حقوق 700 تومني سر كار بودم و حالا بيكارم ميشه مسئولين بفرمايند با من و افرادي مثل من چه كار ميخواهند بكنند
1-مانمی دونستیم تو کشور اینقدر پولدار داریم
2-یارانه یه حقه برای همه مردم ایران کسی که مالیات می ده کسی که پول آب و برق و گاز طبق قانون می ده باید از یارانه بهره ببره دولت و مجلس حق ندارند از جیب مردم کسریشون تامین کنند بهتره این کسری رو از بودجه نهادهائی که خودشون بهتر می دونند هیچ فایده ای برای کشور ندارند جبران کنند نه از جیب مردم
3-سه دهک بالا رو چطوری می خواهند کشف کنند احتمالاسه دهک اینها هستند1-کارگران 2-معلمان 3-کشاورزان
والله این طوری خیلی بهتره چراافرادی که درآمد بالایی دارندهم مثل مابچه فقیرابایدیارانه بگیرند.این طوری درجامعه یک برابری وعدالت خیلی ضعیفی اجرامی شود.فقط بایددرتشخیص افرادمرفه خیلی دقت شود.
این جور کارها رو تو دولتها بسیار دیده ایم مثل سهمیه بندی بنزین که از 120 لیتر شروع در نهایت نصف شدهیچ کس هم چیزی نگفت.
از طرفی من مطمئنم دولت در دهک بندیها اشتباه میکنه و ما مستاجران حقوق پایه بگیر جزو ثروتمندا از آب درمیایم و براحتی یارانمون قطع میشه.ای بخشکی شانس میشه تو این دهک بندی نه بهتر بگم قرعه کشی اسم ما درنیاد. برای این به جای دهک بندی گفتم قرعه کشی که دولت نه وقت داره وضعیت 22 میلیون نفر رو بررسی کنه و نه ثروتمندا کم نفوذنو میزارن یارانشون قطع بشه.
من حاضرم یارانه ام را قطع کنید و حتی ماهی 45 هزار تومان هم حاضرم به حساب دولت بریزم، به شرطی که نرخ تورم و گرانی مهار بشه و نرخ ارز به زیر هزار تومان بیاد و قدرت خرید ملت دم به ساعت تنزل نکند!
باید یارانه رابه تولید کننده داد تااز افزایش قیمت جلوگیری شود-
یارانه حق همه هست .
افراد با مشاغل آزاد با درآمدهای میلیونی هیچکدام نه مایلات می پردازند نه نامشان در جائی ثبت شده که بتوان آنها را در دهکهای با درآمدهای بالا جا داد
من یارانه ام را به یک خانواده بی بضاعت می دادم حالا بعد از این قراره کی بخوره؟
یارانه حق همه مردمه اعم از پولدار و فقیر
چون همه دارن پول حامل های انرژی رو یکسان میدن
آقا این یارانه ها هم حکایتش مثل کوپن میشه یه تاریخ می پیوندد عایا دیگه خبری از کوپن هست؟؟
فدای سرم
حقوق بگیران دوسال است ازپس انذارشان که با هزاربدبختی اندوخته اند می خورنداگرفکری به حال این قشر نشوددیری نخواهدگذشت مشکلاتی برای جامعه پیش می آیدزیرا دیگرآهی دربساط ندارند.وبا این افزایش روزافزون قیمتها وثابت بودن دستمزدروزبه روزاین قشررنجورترمی شوند.
يارانه ههههههه حلا مگه چقدي هست
فکر کنم از اقشار کم درآمد منظورشون روستایی ها هم باشن که نه عوارض شهرداری میدن نه مالیاتشون مثل شهریهاست نه هزینه های زندگیشون با شهریها یکیست نیازهای اولیه رو هم خودشون تامین میکنن مثل غذا و میوه . این طرح یارانه ها از اساس اشتباه بود . ماداریم میبینیم که ماهایی که توی شهر زندگی میکنیم و هزینه های زندگیمون توی شهر بالاست با روستاییانی که هزینه های پایین تری دارند یکیست و این موضوع اصلا مورد بررسی قرار نگرفته . حذف کنید مال همه رو حذف کنید این 45 تومن هم نخواستیم آخه باهاش پول برق رو بدیم ؟ آب رو بدیم ؟ گاز یا تلفن رو بدیم ؟ یا کرایه تاکسی امون رو بدیم ؟ اصلا بهتر بود پسندازش میکردیم آخه ماشاالله خیلی مبلغ زیادی هم هست
کار درستی انجام میدهند
كاش حقوق كارگران و كارمندان نيز تا پايان برنامه پنجم، به 95 درصد قيمت منطقه برسد.
البته آرزو بر جوانان عيب نيست اما ...
چطور دهک های بالا را شناسایی می کنند کسی که سالها با قناعت و قسط و وام و مسافرت و زیارت نرفتن و با سیلی صورت را سرخ نگه داشتن و غیره خانه و ماشینی را فراهم کرده باید حذف شود ولی کسی که هرچه درآمد داشته را خرج کرده و خورده و به گردش و مسافرت رفته الان خانه و ماشینی ندارد باید یارانه هم بگیرد این عدالت است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهش می کنم دولت جهت حذف یارانه دهک های بالاطوری برنامه ریزی کنه که فقط پردرآمدها حذف شوند .مبدا قشر کارمند جماعت درلیست حذف باشند .
آقایون مساله رو از آخر حل کردند. درستش اینه که بگن درآمد سرانه در هر ماه چقدر باید باشد که یک خانواده مستحق دریافت یارانه باشه (میزان درآمد ماهیانه، تقسیم بر تعداد اعضای خانواده ) سپس بهشون یارانه بدن. نه اینکه چقدر کسری بودجه دارن و اون مقدار کسری بودجه رو بر 45500 تقسیم کنن که چند نفر باید حذف شه؟ اگه 3000 میلیارد تومن کسری بودجه داشتن باید 9 دهک رو حذف میگردن؟
پس لطفا در تقسيم بندي دهك بررسي مجدد كنيد چون دهك من با 600هزار تومان حقوق كارمندي از كسي كه كاسب است و دوخانه و دو ماشين و درآمد چندين ميليوني دارد بالاتر است!!! نمي دانم چطوري به اين نتيجه رسيده بودن؟؟
چرا دولت می خواهد کسری بوجه را از جیب مردم جبران کند.
در واقع کسری یارانه را از مردم میگیرد و به خود مردم با هزار منت پس میدهد.
آقا ما یارانه نمیخوایم.ما 45500تومن به دولت میدیم قیمتا برگرده.باباجان شما چرا هرسال قانوناتون عوض میشه؟ قیمت کنتور برق بیش از 4برابر شده کجای این قانونه....
سلام ، ابتدا یارانه افراد خارج نشین را حذف کنند . سپس افرادی که تو ویلا ، قسمتهای مرفه شهری میشینند را قطع کنند ، افرادی که ماشین های مدل بالا میرونند و.... آنوقت میبنید که 22 میلیون نفر سهله ، 40 میلیون نفر از گرفتن یارانه حذف میشوند . اینهمه تجملات بدون اینکه فکری به تولید نمایند.
متاسفان نحوه اجرای هدفمندی از اساس ایراد داشت ، اکنون نیز به دلیل عدم داشتن توان وابزار مناسب در شناسائی افراد برخوردار جامعه یارانه کارمندان و گارگران زحمتکش که حقوق و دریافتی شفافی دارند قطع خواهد شد
زیرساختهای این کار در جامعه فراه نیست چگونه درامد واقعی افراد را تشخیص میدهند الان پدر من که کارمند بازنشسته ای است وکیل برادرش که در امریکا زندگی میکند میباشد برادرش در ایران املاکی دارد که ماهانه 15000000تومان از انها اجاره میگیرد مستاجرها پول اجاره را به حساب پدر من میریزند ایشان هم پس از وصول عینا انرا تبدیل به ارز کرده وبه امریکا حواله میکند حالا سوال چگونه سیستم تشخیص میدهد که این مبلغ که ماهانه به حساب ایشان ریخته میشود متعلق به ایشان نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
اینگونه که پدر شما دیگر این کار را نکند. ایشان باید بنام خود حساب باز می کردند و به پدر شما در آن بانک وکالت می دادند! قانون داریم، مشکل خودتون هست!
برادر خانم بنده درآمد میلیاردی داره در حالی که دانشجوی دکترای عمران می باشد و هنوز خدمت سربازی هم نرفته کارش فقط انجام امورات طراحی، نقشه کشی، نظارت بر طرحهای عمرانی و ... می باشد نه دفتری دارد و نه حساب و کتابی.
حال دولت محترم چطور می خواهد درآمد وی را تشخیص دهد.
لازم به ذکر است نامبرده درآمد میلیاردی خود را در روستای محل تولدش به خرید باغ و زمین و ... اختصاص داده است که البته در آن روستا مانند اکثر روستاهای کشور اسناد رسمی وجود ندارد و اسناد املاک فقط دست نوشته خود اهالی روستا می باشد.
انشالله حق ناحق نشود
من از بعضی از دوستان تعجب میکنم که این کارو تایید میکنن، نمیدونم چرا ما با این که این همه ادعای مسلمانی داریم ولی یاد نمیگیریم که همه به اندازه مساوی از بیت المال سهم دارند، چه پولدار چه فقیر،
خشت اول چون نهد معمار كج تا ثريا مي رود ديوار كج . بناي افزايش قيمتها از طرف دولت شروع شد و عده ايي سودجو هم به بادبانش دميدند .مطمئن باشيد تا زماني كه دولت براي حل مشكلش دنبال كارهاي ريشه ايي نباشه نمي تونه هيچ كنترلي بر باقي سازوكارهاي جامعه داشته باشه .
یارانه ها را یکباره قطع کنید اما قیمت ها را به دوران قبل برگردانید
اولاً يارانه حق تك تك آحاد مردم ايرانه. چون از فروش نفت و ساير منابع طبيعي ايرانه كه از نظر شرعي و عقلي سهم تمام ايراني هاست.و دولت بايد مشگلشو جور ديگه اي حل كنه. دوماً پيشنهاد ميشه يارانه هارو براي همه قطع كنن و در عين حال حقوق حقوق بگران رو هم كه آسيب پذيرترين قشر در ايران هستن . بياين هم قيمت ها و هم حقوق و درآمدها رو با استاندارد هاي منطقه و جهان يكسان سازي كنين همه چيز بتدريج درست ميشه.
دولت زرنگه اول یارانه راقطع میکندسپس سوخت راگران میکند.
به نظر من دولت با این اقدام بهترین کار را انجام می دهد زیرا عداد زیادی از مردم آنقدر وضع مالیشان خوب است و انقدر حساب جاری آنان پر از پول است که نمی دانند یارانه به حسابشان آمده است یا نه آنانی که چند خانه و یا چند ملک دارند و بعضی از انها را اجاره داده اند دیگر چه نیازی به یارانه دارند ای کاش دولت بعد از قطع یارانه این افراد اقدام دومش این بود تا حقوق آنان که دو جا حقوق می گیرند و یا مزایای زیادی به طریق مختلف می گیرند قطع کند کمی از آنان را به نیروهای تحت پوشش پیمانکار که به نظر من بدبخت ترین قشر هستند می داد
این سرمایه هنگفتی که در این چند سال به باد رفت اگر در کار تولیدی صرف می شد. حالا همه بیکاران مملکت کار داشتند و مردم هم از سود آن به جای یارانه بهره مند بودند و هم دولت کم نمی آورد در حالیکه پیشاپیش از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی پولش را از مردم گرفته است. توی این مدت هم که یارانه را اضافه نکرده است. حاملها را هم مقداری گرون کرده و سهم صنعت و کشاورزی را هم نداده اما نمیدانیم چرا
اینقدر کم میاره.
من پیشنهاد میکنم اگر گوش شنوایی وجود دارد، از این به بعد بیایند صندوق های توسعه منطقه ای تشکیل بدهند و مدیریت این صندوق ها به نخبگان کارآفرینی و فناوری آن منطقه واگذار شود و همه مردم در این صندوق ها سهامدار باشند. صندوق ها با یک برنامه متناسب با منطقه تحت پوشش خود در امور تولیدی و خدماتی زودبازده سرمایه گذاری کند.
یارانه حق ملت است ومبلغ ان هم بیشتراست 0
توجه داشته باشید که کسی نمی داند که چه کسانی یارانه بگیر خواهند شد، اسما حذف 3 دهک نام دارد اما به واقع 7 دهک را حذف خواهند کرد و کسی هم متوجه نمی شود. چرا؟ به این خاطر که مردم مرز دقیقی از دهک ها نمی دانند.
بااجرای دقیق مالیات بردرآمد اقتصاد جون میگیرد بطورمثال:درآمدهای کمتر از1000000تومان معاف ازمالیات -بیشتر از1000000به ازای هرمیلیون افزایش 20درصد مالیات افزایش یابد.دراین صورت واسطه گری تمام میشود وهراقتصاد به سمت تعدیل میرود واختلاف طبقاتی آنچنانی پیش نمیاید .
من یک مغازه کوچک دارم که ماهی به زور 500 تومان درآمد دارم الان من نمی دونم من هم چون مثلا توی اداره دارای پرونده مودی گری دارم باید حذف بشم اگه اینطور بشه که بدبخت میشم
دولت باين شرط كه 45500 تومان به هر ايراني بدهد حذف يارانه را كليد زد.ايا در ان زمان اينده نگري نكر كه حالا كفگيرش به ته ديگ خورده؟
تنها حساب و كتاب افراد خارج از كشور نيست كه برخي عهده دار انجام كارهاي آنها مي شوند. افراد مسن و بيمار هم نيازمند آن هستند كه ديگران كارهاي بانكي و معاملاتشان را انجام بدهند. مطمئنا اين افراد خيرخواه كارراه انداز از جمله افرادي هستند كه انگيزه و فرصت سودجويي ندارند. آيا درست است يارانه اين افراد آبرودار و خير قطع شود و آن وقت افراد سودجو و بي رحمي كه با صبح تا شب با خريد و فروش به نام نزديكان و زيردستان خود از ماليات فرار مي كنند، به علت زرنگي بيش از اندازه اشان يارانه هم دريافت كنند
روحانی متشکریم
فکر کنم چون کارمندان در دسترس هستند و آمارشون در همه جا موجود است یارانه این بیچاره هارا که از اقشار بسیار کم درآمد جامعه هستند قطع کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آقا شعبان فکر نکن 100 درصد قطع میکنن ولی ولی اینجاست که... وای به حال ما قراردادی ها که بین این کارمندهایی که 2 میلیون اینا حقوق میگیرن و یارانشون هم قطع بشه آب از آب تکون نمیخوره ما بیچاره میشیم که 580 هزار حقوق میگیریم ولی هر چی هم باشه فقط میتونم بگم خدا روزی رسونه یا حسین (ع)
اشکال همین جاست که حذف تعدادی از افراد بر اساس درآمد داشتن و سطح رفاه آنها نیست بلکه بر اساس کسرس بودجه دولت است . نتیجه اینکه اگر دولت باز هم کسری بودجه بیاورد بتدریج باید یارانه بقیه را هم حذف کند . اشکال در جای دیگریست عزیز دل!
از اولش معلوم بود. به آرامی یارانه همه را قطع خواهند کرد
چقدر جالب !!
بجای پائین اوردن هزینه ها درآمدها را میارین پائین !!!
موندیم که مشکلات چه کسی میخواد حل بشه!
دولت ميخواد كسري بودجه خودشو با حذف يارانه اين افراد جبران كنه؟؟؟
واقعا لذت برديم از اين همه تدبير و اميدوار به تدابير دولت شديم
متاسفم براي به تصويب رسيدن چنين طرحي واقعا متاسفم چون بخشي از كساني كه در دهك هاي پايين تر نيز قرار دارند مستحق دريافت يارانه نمي باشند .
چه خبر خوبی
من نمیدونستم جز مرفه بی دردم که دولت مرا جز سه دهک بالا قرار داد تا من متوجه شوم
مهم نیست خونه ندارم
ماشین ندارم
مستاجرم
صاحبخانه من در حساب دولت فقیره
ولی من تو حساب دولت مرفه ام
خوش بحال فقرا در این طرح که ماشین آخر سیستم . خانه آنچنانی و غیره دارند
بي چاره كارمندها، براي من كارمند اس ام اس آمده بود كه به دليل تمكن مالي از دريافت يارانه انصراف دهيد لابد باز هم اين ما هستيم كه جزء سه دهك بالا هستيم و از اقشار ثروتمند و مرفه جامعه به حساب مي آئيم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
شما کارمندها که وضعتون خوبه! سر برج حقوقتونو با مزایا و ... دریافت میکنین. دیگه چتونه؟
بعید می بینم دولت راهکار مناسبی برای شناسایی این 30 درصد داشته باشه. تنها در این میان دارایی و درآمد بخش اندکی از جامعه(عموما کارمندان و کارگران- یا همان جیره خوران دولت!!!!) مشخص است. پس دولت دوباره از همین کارمندان شروع می کند، چون تنها قشری هستند که مستقیما از دولت حقوق می گیرند و غالبا جرات اعتراض ندارند.
از طرفی دیگر با این فشار اقتصادی بعید می بینم که در مملکت 30 درصد قشر مرفه داشته باشیم. آیا صرف داشتن یک آپارتمان 50 متری در تهران به منزله مرفه بودن است. آقایان اگر جلوی هزینه های بی مورد را بگیرید بخشی از مشکلات حل می شود.
یارانه منو هم قطع کنید ولی با حقوق هفصد هزارتومانی و اجاره بهای 500 هزارتومانی نمی دونم با این 200 هزارتومان به کجای دنیا سفر کنم .
من مخالف یارانه مستقیم هستم
باید سیستم کوپنی مجددا برپابشه. خیلی کمتر پولداری حاضره بره تو صف بایسته
آقا یعنی 22میلیون ثروتمند داریم واقعا؟!
یارانه خوب است که به افراد مستضعف و ضعیف پرداخت شود نه به همه افراد جامعه .
یارانه صدقه نیست که فقط به قشر کم درآمد داده بشه، درآمد حاصل از نفت و منابع طبیعی حق همست درضمن تو این اوضاع و احوال همه دارن تو سختی زندگی میکنند.
از همه اینها گذشته این طرح مثلا شناسایی افراد پردرآمد فقط یقه کارمندای بیچار رو میگیره درست مثل مالیاتی که مستقیم از حقوق کم میشه باز اگه رسمی بودی و مزایا داشتی یه چیزی نه کارمند قراردادی. همسر من کارمند قراردادی و با کلی قسط و وام که از حقوقمون هم بالا میزنه دوره قبل جزء دهک دوم شناخته شدیم یعنی آخر مایه دار.
واقعا بعضیها ساده هستند که فکر میکنند اینجوری به قشر ضعیف کمک میشه صبر کنید آسیاب به نوبت جانم.
اول افزایش قیمت و حذف یارانه انرژی به بهانه دریافت یارانه نقدی
دوم حذف یارانه نقدی حقوق بگیرها و نیازمندان واقعی جامعه
سوم افزایش دوباره قیمت حاملهای انرژی

کجای این عدالته؟ چرا دولت اعلام نمیکنه طرح شکست خورده است و بساطش جمع کنه؟
اگه واقعا ميشه سه دهك ثروتمند را شناسايي كرد چرا حذف يارانه رو فكر ميكنيد يارانه رو بديد ولي از اين سه دهك ثروتمند ماليات درست و حسابي بگيريد مطمئن باشيد چند برابر يارانه در مياد
خوبه فهمیدیم 22 میلیون ثروتمند داریم! اینجوری نمی دونم چرا به جای اینکه جزو پنج کشور اول دنیا باشیم، الان سی ام هستیم و هی هم داریم پائیین تر می ریم.
مفهوم درست است ولی اجرایش ممکن نیست. مثلا کسی که امروز جایی مدیر است سوابق نشان می دهد او ماهی 4 میلیون می گیرد و حالا یارانه اش را قطع کنند. این فرد مکن است ماه بعد از کارش اخراج شده و ماه ها بیکار باشد. آیا قطع یارانه اش کاری عادلانه است؟
لابد كارمندا و معلما و بقيه حقوق بگيرا هم جز دهك هاي بالا هستند ديگه؟
فكر نكنم به جز كارمندا زورشون به كس ديگه اي برسه...
یارانه به همه یکسان پرداخت شود چون بیت المال .
مالیات باید متناسب با درآمد ها باشه
یارانه پیشکش خودتان ، قیمتها را برگردانید یجای اولش
یارانه حق مسلم هر ایرانی است و هیچ ارتباطی به میزان درآمد نداره. یا باید به همه پرداخت بشه و یا به هیچ کسی داده نشه. سرمایه های ملی برای همه ایرانیان عزیز است و به درآمدشان مرتبط نیست. در همه جای دنیا یارانه پرداخت میشه و در هر کشور به شکلی خاص.
یه نگاه به ماشین زیر پای ما بندازید ماشین های منطقه رو هم ببینید بعد سوختو به قمیت منطقه بالا ببرید

فقط مردمو بلدید فقیر تر کنید اگه راست میگید کشورو ثروتمند تر کنید
یارانه من رو و همرو قطع کنید به شرطی که تمام قیمتها به قبل از حذف یارانها برگردد، حاضرم 400000تومن از حقوق کمم بدم یعنی حدود 10 برابر یارانه ای که الان به من میدید حقوقم 1000000 است، مطمئنم بازم سود می کنم
مگراین افراد جزء مملکت نیستند و حقی از ددرآمدهای ملی که حق تمام مردم است ندارند اگر پول دارند بخاطر تلاش و فکرشان بوده است.
سلام>یارانه ای که یه باک بنزین میشه بهتر که قطع بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی