بازدید 28843
اعتراض پیاپی دایی و قلعه‌نویی به داوران فوتبال

دایی: «برو بشین سرجایت» توهین نیست!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی تیمش برابر داماش گیلان در پاسخ به این ‌که آیا اعتراض‌های شما به داور چهارم این دیدار باعث محرومیتتان نمی‌شود، گفت: من توهینی به داور چهارم نکردم که بخواهند محرومم کنند. مگر «برو بشین سرجایت» توهین است که کمیته انضباطی بخواهد من را محروم کند؟
کد خبر: ۳۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴ 20 October 2013
دایی: «برو بشین سرجایت»توهین نیست!هر روزی که از موضوع تبانی در داوری و ماجرای محسن قهرمانی می‌گذرد، ابعاد گوناگون آن بیشتر می‌شود. 

به گزارش «تابناک»، در هفته سیزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ بر‌تر، اعتراض علی دایی سرمربی پرسپولیس به داور چهارم اصلا قابل توجیه نبود. در بازی پرسپولیس با داماش گیلان علی دایی به داور چهارم به دلیل ‌تذکر ندادن به داور وسط، معترض و عصبانی شد و به وی گفت: «برو بشین سرجایت»‌.

به کار بردن این جمله از بازیکنی که بر‌ترین گلزن جهان است و سومین بازیکن باارزش دنیا محسوب می‌شود، جای بحث دارد.

این شکل صحبت کردن دایی از ظن او به هیچ‌وجه بی‌احترامی نبوده ‌و ‌در مصاحبهٔ مطبوعاتی خود گفته است: «این‌ که من می‌گویم سر جایت بنشین توهین کرده‌ام؟ شما می‌گویید صحبت من توهین بوده است. من را تهدید می‌کرد که مرا اخراج می‌کند. مگر من از اخراج شدن ترس دارم. این تبعاتی است که باید پس بدهم.
اعتراض به داور فوتبال به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، متأسفانه بیشتر اعتراضات داوری از سوی دایی و قلعه نویی سرمربیان دو تیم پرطرفدار قرمز و آبی دیده شده است.
 
دایی: «برو بشین سرجایت»توهین نیست!
در این مورد ایراد به داوران بازی هم وارد است که چرا با چنین مربیانی برخورد نمی‌کنند و به جای سرمربی تیم، یکی از کمک‌های چنین تیم‌ها به خارج از زمین هدایت می‌شوند!
اعتراض به داور فوتبال ناخودآگاه تمرکز داور را به هم می‌زند و گاه‌ ناخواسته به ضرر تیم‌های معترض می‌شود.

در بازی استقلال و سپاهان تا زمانی که قلعه نویی به داور اعتراض نکرده بود، فغانی داور بازی داوری تقریبا متعادلی داشت، ولی پس از آن با اعتراض قلعه نویی و بالطبع همراهی و ف.. هواداران موجب شد بازی از دست داور خارج شود و یک از بدترین قضاوت‌های فغانی رقم بخورد.
 
در بازی پرسپولیس و داماش گیلان زمانی که دایی اعتراض کرد، دقایقی بعد داور بازی دچار سردرگمی شد و تمارض سیف الهی مهاجم داماش را خطای کفشگری تشخیص داد و به اشتباه به بازیکن پرسپولیس اخطار داد تا در نیمه دوم اخراج شود.‌

در فوتبال مثلا حرفه‌ای ما فقط پول‌های حرفه‌ای رد و بدل می‌شود، ولی رفتار حرفه‌ای نداریم، در اروپا کدام مربی جرأت می‌کند ‌به داور بازی توهین کند؟
متأسفانه کار به جایی رسیده ‌که بازیکنان بیشتر تیم‌ها هم به داور اهانت می‌کنند! درست است که بیشتر تیم‌ها به غیر از چند تیم خاص از داوری ضربه شدیدی خوردند و ناخودآگاه برخی تیم‌ها ذهنیت بدی از برخی داوران دارند، ولی این دلیل نمی‌شود که همه داوران را به یک چشم نگریست.
 
دایی: «برو بشین سرجایت»توهین نیست!
داوری که پنالتی دربی را نگرفته در بازی دیگر مثلا می‌خواهد جبران کند که داور نیست.‌‌
داوران شریف هم هستند؛ البته کمیته داوران هم باید با داوران متخلف برخورد شدیدی کرده و در صورت عمدی بودن خطای داور، وی را برای همیشه از داوری محروم کند.
انصافا در این چند هفته که داوران اسمی سوت نزدند چه اتفاق بدی رقم خورد؟ به جز چند اشتباه کوچک که در دنیای داوری ‌عادی است، مورد خاصی ‌یا بهتر بگوییم مورد عمدی در داوری در چند هفته اخیر دیده نشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵۷
انتشار یافته: ۵۰
از این به بعد مربیان دیگر تیمها هم به داور بگن برو سر جاییت بشین چون توهین نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
برعکس شده جای اینکه داور بگه برو بشین سرجات این میگه تازه طلبم داره!آقا قلدره پرخاشخر
انصافا اقایان دایی و قلعه نوعی باید در رفتارشان تجدیدنظر کنند من استقلالی هستم ولی دوست ندارم سر هر مسئله کوچیکی مربی تیمم به داور توهین کنه! نحوه رفتار دایی با کمک داور هنوز برام قابل هضم نیست جالبه که بعدش توجیه میکنه و میگه توهین نیست!!! آقای دایی نگاه کن این مدت با همه درافتادی داوری مایلی کهن کریمی مهدوی کیا رویانیان قلعه نوعی ماجدی و خیلیای دیگه که یادم رفته مثلا شما اسطوره هستی
ایول تابی هر دو مربی به داوران اعتراض می کنند
خوشم اومد تابناک با کسی تعارف نداره ..حرف حساب..
پول زیادی غرور می اورد و غرور زیادی بی ادبی نتیجه اش هست
پاسخ ها
آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
واقعا گل گفتی
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
واقعا علی دایی نشون داده جنبه پول و شهرت رو نداره. رفتار ایشون رو با مهدوی کیا و علی کریمی مقایسه کنید.
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
احسنت...
برو بیشین سر جایت" در ادبیات بعضی ها توهین نیست! بله در ظاهر توهین نیست اما در شان شما نیست که در هر بازی با داوران مشکل دارین، داور یعنی قاضی و اگر شما نمی تونی احترامشون رو حفظ کنی بهتره استعفا بدی جناب دایی.
چیزهایی که داشتنش جنبه هم می خواهد!

ثروت قدرت محبوبیت شهرت
مهم خشم پشت گفتار است كه به ديگران از نظر رواني آسيب مي رساند كاملا واضح بود كه گفته ها با خشم بوده است. هر جا هم خشم باشد و از مهرباني و محبت هم خبري نباشد خير و بركت خداي مهربان جاري نمي شود.
با سلام؛ هر كسي شان و شخصيت خودش را با نوع صحبتش نشان مي دهد. مثلا به فردي مثل آقاي دايي بايد گفت ب..گ تا توهين محسوب نمايد. نمي دانم شايد ان هم توهين نباشد. الله اعلم. تابناك عزيز خواهش مي كنم نظرم را منعكس كن. يا حق.
عصبانيت دايي از بي احترامي او نيست بلكه به خاطر وفور فساد در فوتبال است كه ايشان بيش از همه وافق هستن.
آقاي دايي براي فوتبال زحمت كشيده حرفي نيست ولي نبايد به ايشان اجازه داد هرچه ميخواهد بگويد و انجام دهد چراكه ديگر براي داوران انگيزه ايي نمي ماندبا دايي بايد با قاطعيت برخورد شود چراكه اگر به ضرر تيمش سود بزنند جنجال به پا ميكند دايي بايد بدونه هر كسي شخصيتي داره و با اين كارا فقط از چشم مردم مي افته نه چيز ديگه
سپاهان ابرما..ا ایران ..گت باد
حالا اين حرف رو يكي به خودش بزنه به خود این آقا بر مي خوره
وقتی داود عر..ه نداره همونجا از زمین اخراجش کنه دفعه بعد بدتر میشه.
باكمال تاسف حرمت داوري درفوتبال ما ازبين رفته است درهرصحنه كه خطاگرفته ميشود بازيكن ومربي اعتراض ميكنند واين اعتراضات در رفتار ونظر داور تاثير گذاراست تادير نشده ميبايددرمورد بازيكن ومربي خاطي تصميمات جدي وغيرقابل بازگشت گرفته شود وداوران ضمن اينكه سعي درقضاوت بيطرفانه داشته باشند درقبال اهانتها قاطع برخوردنمايند.با تشكر ازتابناك بابت اين انتقاد بسيار منطقي وبجا.
متاسفم که نویسنده کاملا خط دار صحبت کرده. همه جای دنیا وقتی یه داور اشتباه میکنه مربی ها و بازیکن ها اعتراض میکنن. نمونه های بدترشم تو لیگ های معتبر هست. متاسفانه داوری ها خیلی ضعیفا. کاملا اون صحنه ها داور اشتباه کرد و دایی مجبور اینطوری اعتراض کنه.
به قول کیروش:اگه داورها نبودن معلوم نبود مربیان باخت تیمشونو گردن کی می انداختند..!
تابناک پرسپولیسی بهتر است فقط درمورد علی دایی قضاوت کنید چرا یکی به نعل یکی به میخ می زنی می خوایی اشتباه دایی را توجی کنید قلعه نویی راپیش می کشید
اگر مربی تیم دیگری با همین لحن، همین حرفها را به داور زده بود، الان چه کارش کرده بودند؟
پول زیاد لابی اور است.......
رفتا دایی یا هر کس دیگری که چنین رفتاری با داور دارد پسندیده نیست و تاثیر منفی در هوادارن تیم دارد.
تابناک جان خودت از کسایی هستی که این آقا رو گنده کردین. اینم دور برداشته
حق وانصاف حق با مهندس دايي است .. داوران بد خوب پول ميگيرن خوب هم سوت ميزنند.......
خواهشن تابناک نیز طرف انصاف را رعایت کند.
به قول خودتون علی دایی برترین گلزن جهان است و سومین بازیکن باارزش دنیاست خیلی بهتر از شما می داند که در داخل زمین فوتبال با چه کسی و چگونه صحبت بکند.
هروقت اومد یه گزارش تو تابناک بده و اشتباه نوشت شما می تونی نظر بدی!!
تذکر دادن حق اقای داور است وهمه باید در برابر قانون مطیع باشند .مگر اقای کی روش دو جلسه محروم نشد!!!!!! هر چه زودتر باید ایشون هم محروم شوند.
این توهین نیست گردن کلفتی ....
اگه توهین نیست پس اقای دایی بشین سر جات .................
ایشون دیگه خدا رو بنده نیست،هر کاری هم می کنه فقط یه ژست مسخره است
پس آقای دایی برو بشین سر جایت. بیش از این در هر مقوله ای دخالت نکن. حد خودن بشناس
تابناک ایا خودت هم با قهرمانی رفیق هستی ای شیطون
اگر با اعتراض مربی و شعار طرفدارایه تیم، داور تمرکزش رو از دست می ده و و گاهی اوقات ناخواسته برضرر تیمهای معترض می شود/ پس داور هم غیر حرفه یه . درسته؟؟؟
مرسی تابناک فکر نمی کردم اینقدر جرات داشته باشی
برو بیشین سر جایت" و وقتی آقای مایلی کهن میگه توهین نیست ولی وقتی دایی میگه توهینه؟
خوب وقتي به حرفشون بها ميدن اينطور ميشه حالا منتظر حرفهاي بهتر هم باشيد متاسفانه جناب آقاي دايي خود را مالك همه چيزدر زمين و خارج زمين ميدانند
اگه شما کمی خودتونو جای دایی و... میذاشتید این حرفها رو نمیزدید با این همه درگیری جلوی دهها هزار نفر حضوری ومیلونهانفر غیرمستقیم بایدبازی کنی وجوابگوباشی با هزاران حاشیه حالا از روی استرس یه حرفی زده شد این همه تو بوق کردن نداره خودتونو بزارید جای سرمربی اونموقع به موضوع نگاه کنید ضمنا چرا این همه کثافتکاری هایی که بعضی ها دارن تو بوق نمیره یا سایت ها بررسی نمیکنند فقط این حرف سرمربی شد پیرهن عثمون ؟ خوبه یکم دهن بین نباشیم
همه دزند هستند و اخل تباهی
و فقط دو نفر در این مملکت سالمند
این دو فر هم اتفقاً دایی و قلعه نوعی هستند
هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها
خود شکن آئینه شکتن خطاست
آقایان مدعی
بوقت ناراحتی اینجور موارد پیش میاد ضمن آنکه هم داوران هم سرمربیان باید ضمن رعایت ادب وظایف خودرا بنحو احسن انجام بدن . بنابراین زیاد هم نباید کش داده بشه ...
بهترین کار برای جلوگیری از رفتار علی دایی کسر یک امتیاز از استقلال و محروم کردن بازیکن و مربیان استقلاله
اقاجان ايشان نماينده مجلس اختصاص دارد. سردارقوي شوكت دارد وپول هم دارد حالا پيداكنيد پرتغال فروش را.
تابناک ساکت شو توهین نبودا
علیییییییییی داییییییییییییییییییییییییییی
بفرما بتمرگ بمیر هر سه یک معنی دارد . فکر کنم آقای دایی باورش شده یک مربی درجه یک هست یک مربی باید اول ادب داشته باشه ما در این مملکت مربی های با کلاس ومودب کم نداریم حتما یک چیزی داره که زور میگه
فوتبال رو جمع کنیم سودش بیشتر از ضررشه
اگر از هم اکنون با مربیان تیمهای بزرگ برخورد جدی نشه یا اینکه خود اقایون مربیها هرچه زودتر بخود نیایند و از دایره ادب و نزاکت خارج بشوند یقینا صحنه های بسیار زشته ورزشگاههایی مانند ورزشگاه چوکای انزلی را در ورزشگاه ازادی شاهد خواهیم بود
به اعتقاد من فدارسیون فوتبال می بایستی از این به بعد با هماهنگی کامل با داوران با هر نوع اعتراضی به داوران به شدت برخورد کنند همچنین با داور خطاکاری که به قصد خطا کرده باشد .تا دیگر کسی جرات اعتراض و یا توهین به داور را نداشته باشد . البته من خودم هوادار پرسپولیس هستم و اعتراض آقای دائی را محکوم می کنم
علی دایی دریبل بلد نبود بزنه، یک صحنه ازش نیست دونفر رو پشت سر هم رد کرده باشه، فقط شوت می کرد، حالا کی شد سومین بازیکن بزرگ دنیا خدا داند....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی