بازدید 17227
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

آیا ایران و غرب به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند؟

اظهارنظر یک دیپلمات ارشد غربی درباره مذاکرات هسته ای ایران، ادامه بدبینی ها نسبت به حصول توافق هسته ای میان ایران و غرب، نگرانی رژیم اسرائیل از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران، تیرگی روابط ترکیه و رژیم اسرائیل بر سر انتشار یک گزارش در رسانه ها و بازتاب حکم اعدام مجدد یک فرد نجات یافته از اعدام، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 18 October 2013
آیا ایران و غرب به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند؟
اظهارنظر یک دیپلمات ارشد غربی درباره مذاکرات هسته ای ایران، ادامه بدبینی ها نسبت به حصول توافق هسته ای میان ایران و غرب، نگرانی رژیم اسرائیل از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران، تیرگی روابط ترکیه و رژیم اسرائیل بر سر انتشار یک گزارش در رسانه ها و بازتاب حکم اعدام مجدد یک فرد نجات یافته از اعدام، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات معتبر بین المللی به موضوع مذاکرات هسته ای ایران و چشم انداز حصول توافقی در این زمینه اختصاص دارد.

آیا ایران و غرب به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند؟

خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع، به نقل از یک دیپلمات بلندپایه غربی می نویسد با وجود حصول پیشرفت در گفت و گوهای ژنو، هنوز نمی توان گفت که دو طرف به یک توافق در موضوع هسته ای نزدیک شده اند. به گفته این دیپلمات که نخواسته نامش فاش شود، نباید انتظارات را از دور بعدی مذاکرات که قرار است هفتم و هشتم ژوئن برگزار شود، بیش از حد بالا برد. این دیپلمات غربی می گوید: «ما چیزهای بیشتری درباره برنامه آن ها و نگرانی هایشان دریافتیم. با این حال، این بدان معنا نیست که ما به یک راه حل نزدیک شده ایم و می توانیم ماه آینده به توافق برسیم».

آیا ایران و غرب به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند؟

در مطلبی دیگر در همین زمینه، روزنامه «واشنگتن پست» می نویسد هرچند در مذاکرات اخیر در ژنو شاهد پیشرفت بودیم، اما منتقدان و بدبینان در هر دو طرف، همچنان به موضع گیری های منفی خود درباره هرگونه توافق احتمالی ادامه می دهند. این روزنامه اشاره می کند که بنا بر توافق دو طرف، این بار هیچ جزئیاتی از پیشنهاد ایران و مباحث مطرح در جلسه مذاکره به بیرون درز نکرد، اما منتقدان حتی بدون وجود این جزئیات نیز به بیان مواضع خود اقدام کردند. از یک سو، شماری از سناتورهای تندروی آمریکایی خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران به جای کاهش آن ها شدند و از سوی دیگر، برخی نمایندگان مجلس در ایران شرط و شروط های مورد نظر خود را درباره مذاکرات مطرح کردند. به اعتقاد واشنگتن پست، همین واکنش ها سبب شده که برخی تحلیلگران با وجود حصول پیشرفت در مذاکرات اخیر، بخت رسیدن به توافق نهایی را کم ارزیابی کنند.

آیا ایران و غرب به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند؟

اما روزنامه «دیلی استار» به مواضع رژیم اسرائیل درباره مذاکرات ژنو پرداخته و می نویسد در حالی که جهان این مذاکرات را ستایش کرده و آن را مثبت ارزیابی می کند، رژیم اسرائیل روی خوشی به آن نشان نداده است. به نوشته این روزنامه، واکنش های مثبت کشورهای مختلف به مذاکرات اخیر، انتقادات شدید رژیم اسرائیل را به دنبال داشته که به متحدان غربی خود هشدار می دهد به فوریت و به صورت ناپخته زیر بار کاهش تحریم ها نروند. انتقادات این رژیم حتی به جایی رسیده که «سیلوان شالوم»، وزیر انرژی این رژیم، اتحادیه اروپا و ایالات متحده را متهم کرده که بیش از آنکه نگران تهدیدات موجود علیه رژیم اسرائیل باشند، دغدغه از سر گیری واردات نفت از ایران را در سر دارند.

آیا ایران و غرب به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند؟

در موضوع دیگری مربوط به رژیم اسرائیل، باید اشاره کرد که از روز گذشته تاکنون توجه شمار زیادی از مطبوعات بین المللی به گزارشی معطوف شده که ادعا می کند دولت ترکیه تاکنون ده جاسوس اسرائیلی را به ایران لو داده و زمینه بازداشت آن ها را فراهم کرده است. روزنامه «نیویورک تایمز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد انتشار این گزارش، می تواند سبب تیره تر شدن روابط میان ترکیه و رژیم اسرائیل شود. به نوشته این روزنامه، رژیم اسرائیل از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده، اما وزارت خارجه ترکیه ضمن تکذیب این موضوع، آن را بی اساس دانسته است. البته یک مقام اسرائیلی گفته اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، باید آن را اقدامی خصمانه در نظر گرفت.

آیا ایران و غرب به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند؟

در نهایت، انتشار اخباری درباره اعدام مجدد یک فرد نجات یافته از اعدام در ایران، موضوعی است که به طور فزاینده ای در مطبوعات بین المللی بازتاب می یابد. روزنامه «لس آنجلس تایمز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد تصمیم به اعدام مجدد فرد مذکور که یک قاچاقچی مواد مخدر بوده، با انتقادات بین المللی مواجه شده است. به نوشته این روزنامه، سازمان عفو بین الملل از جمله نهادهایی است که به این موضوع واکنش نشان داده و درخواست کرده این فرد مورد عفو قرار گیرد. لس آنجلس تایمز در ادامه به مواضع موجود در داخل ایران درباره اعدام مجدد این فرد نیز اشاره کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۲
نزدیک شدن مهم نیست، نزدیک موندنه که اهمیت داره ...
ان شاءالله که این توافقات پابدار و مستمر باشه و حقی از ما خورده نشود..
ماشاءالله غرب به همه چیز ما میرسه میدونی اون فرد چقدر انسان بدبخت میکنه بعلاوه خانواده هاشون خداوند خودش این افرادرو هم دراین دنیا وهم آخرت بحسابشون برسه.
پاسخ ها
Cesc
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
آیا دلیل زنده شدن دوباره این فرد به جز خواست خدا چیزه دیگه ای بوده؟ چرا نمی گید معجزه شده!!!!!!
آخه اعدام یک فرد فاسد چرا باید اینهمه سر و صدا داشته باشه .در آمریکا یک مادر را که ثابت شده دارای تعادل روانی نیست به اعدام محکوم می کنند چرا در این موارد صدایی از کسی بلند نمی شود ؟ ولی در مورد فرد سود جویی که هزاران خانواده را بیچاره کرده اینچنین فریادها بلند می شود ؟ فرض کنید شما سرمایه داری باشید که از راه نامشروع فروش مواد در اروپا و آمریکا درآمدهای نجومی کسب می کنید و این فردی که قرار است اعدام شود از اعضای اصلی باند شما باشد .حالا وقتی ببینید دارند اعدامش می کنند چه می کنید ؟ قوه قضائیه باید سریعا تمام اتحامات و مدارک جرم این فرد منتشر کند تا دیگر حرفی برای کسی بخصوص سازمان عفو بین الملل نماند و بازرسان قوه قضائیه باید بررسی کنند چرا در بار اول این فرد تبرئه شده .فقط یک کلام اول به جوانهای ایران عزیز رحم کنید بعد به جوانهای تمام دنیا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
متاسفم از شما و خیلی از اشخاص دیگه که بدون دونستن اطلاعاتی از خبری نظر میدن و حق به جانب حرف میزنن حتی اگر حرفتون درست باشه برید تحقیق کنید بعد نظری بدی یا نمیرید نظر ندید.واسه دونستن شما باید بگم این شخص اعدام شده و دوباره توی سرد خونه زنده شده. نه اینکه تبرئه شده باشه.
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
عمو جون حداقل یه کم در مورد موضوع تحقیق میکردی تا بفهمی طرف تبرئه نشده بلکه پس از اعدام زنده شده!
بهتر است در این مورد سخنان حضرت علی در مورد قاتلش مورد توجه قرار گیرد که به فرزندش فرمودند قاتل من را یک ضربه بزن همانطور که او هم یک ضربه به من زد. عدالت یعنی این
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
این فرد یک نفر را که نکشته بلکه جوانهای زیادی و همچنین خانواده هاشون نابود کرده پس با یک بار اعدام که تطهیر نمی شود.
Cesc
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
درود بر شما
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
دقیقا اون بچه هایی که باباهاشون معتاده همیشه دعاشون این بوده که کاش مواد مخدر وجود نداشت که بابام معتاد میشد و اون بچه ها هم 1 نفر نیستن. پس باید اعدام بشه. خودم یکی از اون بچه ها بودم که میگم
باید انتظارات را از دور بعدی مذاکرات که قرار است هفتم و هشتم ژوئن برگزار شود، بیش از حد بالا برد.
مطمئنی؟؟ دور بعدی مذاکرات هفتم و هشتم ژوئن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای ظریف گفتند هر انچه اعلام شده از طرف مقابل برای اعمال فشار بوده و خیالات است و همچنین اقای عراقچی گفتند انتهای توافقات فیمابین ؛ یعنی نهایت چیزی که ما از انها میخاهیم و چیزی که ما میدهیم این قضیه میتواند باشد و ان هم با مجوز مجلس .
چهار چوب کلی مشخص شده . به این صورت که کجا هستیم و به کجا میخواهیم برسیم . که باعث میشود از یک مذاکره بی انتها که مغعلوم نیست طرف غربی از ما اخرش چه خواهد خواست جلوگیری خواهد کرد . که موضع هوشمندانه ای است . مشخص کردن ابتدا و انتها .
به امید سربلندی و پیروزی
همه چی دست خداست.خوب یا بد .خداوند بسیار حکیم دانا و قوی است.
نظر هر دو شما عزیزان درست است ولی به نظرم کارشناسان قضایی برای اذهان عمومی دنیا می بایست تصمیم صحیحتر ومتناسب با قوانین خودمان بگیرند
در قانون مجازات اسلامی اعدام مجدد پیش بینی نشد. این فرد باید ازاد شود
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
سلام
در اصل اگر یکبار حکم صادر شده باید طبق قانون اسلام که خداوند عزوجل عمری دوباره به ایشان عنایت کرده آزاد گردد.
تنها چیزی که بین این دو کشور همیشه مورد توافق میرسه جلسه بعدی مذاکراته و دیگر هیچ
اون بدیخت منبعد دیگه فکر قاچاق و ابن حرفها رو هم نمیکنه مردمی هم که باید بااعدام این بیچاره عبرت میگرفتن که دیگه گرفتن یعنی اون چیزهایی که یابد مثلا با اعدام محقق میشد الان دیگه شده حالا یکی به من بگه چرا کسی رو که خدا هم، بهش جون دوباره داده شاکی خصوصی هم نداره باید کشته بشه.
در قانون اسلام فرد نجات یافته از چوبه دار و چاله سنگسار ازاد است و کسی حق اعدام مجدد ندارد.لطفا قاضی که حکم اعدام مجدد داده پاسخ دهد.
من نمیدونم چرا موضوع این اعدام رو می پیچونن. نمیدونم چرا بعضی ها واقعا نمی فهمن که این یک نشانه از طرف خداست.حالا که خدا عمر دوباره به بندش داده نمیدونم چرا بعضی ها کاسه داغتر از آش شدن. آدم اینقدر تندرو!!
اگر به خواست خدا اعتقاد باشد فردی که خدا خواستار زنگی مجدد اوست دادگاه خواستار مرگ اوست
شاید خداوند یه فرصت دیگه به این مرد داده باشه تا آخرتش رو بسازه . نباید این فرصت رو از اون گرفت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان