بازدید 20717
۴

زنجیره انسانی برای حفاظت از کارون

کد خبر: ۳۵۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵ 17 October 2013
شماری از دوستداران محیط زیست با ایجاد زنجیره انسانی در ساحل کارون در اهواز، مخالفت خود را با انتقال آب این رودخانه به مناطق مرکزی ایران اعلام کردند.

پایگاه خبری بروال نوشت: چهارشنبه 24 مهر ماه، برای دوستداران محیط زیست در خوزستان زمانی بود که در ساحل غربی رود کارون حلقه ای نمادین از انسان ها تشکیل دهند و اعتراض خود را به انتقال آب سرشاخه های کارون به استان های مرکزی ایران اعلام کنند.

در این برنامه تعداد زیادی از دوستداران محیط زیست از شهرهای مختلف خوزستان از جمله رامهرمز، آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان، دشت آزادگان، شادگان و... شرکت کرده بودند.

یکی از حاضرین در این زنجیره انسانی با بیان وضعیت کنونی رودخانه کارون که عمق آن  در بعضی نقاط شهر اهواز به یک متر رسیده است خواستار پیگیری جدی فعالان محیط زیست خوزستان در این مورد شد.

وی ریشه بسیاری از بیماری‌های گسترش یافته در خوزستان را کم آبی کارون دانست.
زنجیره انسانی برای حفاظت از کارون 
شرکت کنندگان در این زنجیره انسانی همچنین از رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس خواستار پیگیری ویژه و سریع برای رفع مشکل کم آبی کارون و جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های این رودخانه به استان های دیگر شدند.

«فاطمه» از حاضران در این زنجیره انسانی دلیل حضور خود را کم آبی بیش از پیش بزرگترین رودخانه کشور عنوان کرد و گفت: تمام دلخوشی خوزستانی ها به همین کارون است. کارون و سایر رودخانه های استان یکی پس از دیگری به بهانه مدیریت آب خشک می شوند و هیچ اقدامی برای حل این مشکل صورت نمی گیرد.
زنجیره انسانی برای حفاظت از کارون
سیامک منصوری دیگر شرکت کننده در زنجیره انسانی حفاظت از کارون نیز گفت: تا الان قسمت اعظم کشاورزی استان خوزستان به دلیل کم آبی نابود شده است. قصد دارند همین آب باقی را هم خوزستان خارج کنند تا از این استان یک بیابان باقی بماند. ما آب سالم برای خوردن نداریم سال ها پیش صحبت از طرح آبرسانی غدیر شد ولی تنها اسم آن برای ما باقی مانده است.
 
«ابتسام»  هم که از خرمشهر برای حضور در زنجیره انسانی به اهواز آمده می گوید: ما سال هاست آب شور می نوشیم و هیچ مسئولی پیگیری نکرده است. علی رغم فرمایشات رهبر معظم انقلاب که سفارش ویژه ای برای پیگیری مشکلات خرمشهر کرده بودند اما این شهر از  آب شرب مناسب بی بهره است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۴
انتشار یافته: ۴
بیش از 50درصد ازنفت و گندم و نیشکر و مواد اولیه بتروشیمی و... دارد ادر خوزستان تولید میشود آیا کمترین حق مردم خوزستان این نیست که سالم داشته باشند... خوزستان رو فقط در 3خرداد یاد میکنند
سلام.مرسی نابناک بابت این مطلب که گذاشتی

تنها دلخوشی ما اهوازیا همین روده
واقعا بعضی جاها عمقش به 1 متر رسیده و توش پره خشکی شده کجاست اون کارون که قابلیت کشتیرانی داشت الان قایق بزور میره توش هه چه برسه به کشتی !!!!!
نزارید کارون بشه دریاچه ارومیه و بعد چه کنم چه کنم که اب بش برسونیم!
کشاورزی استان تحت تاثیر این روده
آفرین
مرکز ایران از طریق توریسم می تونه به همه چیز برسه .کویر گردی.آثار باستانی...معماری ...جانوری و گیاهی.همه چیز .همه جا که نباید کشاورزی باشه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی