بازدید 23557

ترکیه هویت ۱۰ جاسوس موساد را به ایران داد

کد خبر: ۳۵۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰ 17 October 2013
یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی نوشت که ترکیه طی اقدامی هویت 10 جاسوسی را که برای موساد فعالیت می‌کردند به ایران داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیوید ایگناتیوس» ستون نویس ارشد واشنگتن پست روز پنجشنبه گزارش داد که «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه سال گذشته اطلاعاتی را به ایران داد که طی آن هویت 10 ایرانی را که برای افسران اسرائیلی موساد فعالیت می‌کردند و با آنها در ترکیه دیدار کردند فاش کرده است.

ایگناتیوس به نقل از منابعی نوشت که این اقدام ترکیه خسارت چشمگیری را به سرویس اطلاعاتی ترکیه وارد کرد و این اقدام تلاشی برای ضربه زدن به اسرائیل بود.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، درز این اطلاعات به دلیل امتناع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در عذرخواهی به دلیل حادثه کاروان آزادی در سال 2010 است که طی آن کماندوهای اسرائیلی به کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه حمله کرده و طی آن 9 شهروند ترکیه‌ای کشته شدند.

نتانیاهو در مارس 2013 و پس از سفر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به ترکیه اقدام به معذرت‌خواهی از ترکیه به دلیل حادثه کاروان آزادی کرد.

ایگناتیوس نوشت اگر چه اسرائیل از ترکیه معذرت‌خواهی کرده است اما روابط میان تل‌آویو و آنکارا متشنج باقی مانده است.

وی افزود که مقامات اسرائیلی به «هاکان فیدان» رئیس اطلاعات ترکیه مظنون هستند و معتقدند که وی با وزارت اطلاعات ایران در ارتباط است.

با وجود شکایت‌های اسرائیل، آمریکا با اقدام ترکیه در فاش کردن هویت جاسوسان اسرائیلی مقابله نکرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که موساد برای بیش از 50 سال است که با ترکیه همکاری می‌کند و بنابراین نباید فکر کنیم که ترک‌ها عوامل اسرائیلی را به کشور متخاصم می‌فروشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار