بازدید 46022

آمریکا: تا‌کنون چنین مذاکره بی‌پرده‌ای با ایران نداشتیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات ژنو گفته است، هیإت آمریکایی برای «بحثی واقعی» به ژنو رفته و این اتفاق افتاده است. وی تإکید کرده‌ که از دید نمایندگان آمریکا، برخی جزئیات فنی مطرح‌‌ در این دور از مذاکرات، پیش از این سابقه نداشته است.
کد خبر: ۳۵۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵ 16 October 2013
آمریکا: تا‌کنون چنین مذاکره بی‌پرده‌ای با ایران نداشتیمیکی از مقامات آمریکایی حاضر در ژنو با مثبت خواندن مذاکرات اخیر اعلام کرد که تاکنون شاهد مذاکراتی تا به این حد فشرده و مشخص با طرف ایرانی نبوده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از رویترز؛ یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در پایان مذاکرات دوروزه ایران و شش قدرت جهانی در ژنو گفت: ‌دو سال است ‌در این مذاکرات هشتم و تا کنون شاهد چنین مذاکرات فشرده، جزئی، مشخص و بی‌پرده‌‌‌ با هیإت ایرانی نبوده‌ام.

وی در ادامه گفت: ‌اختلافات بسیاری در زمینه‌های بسیار میان دو طرف‌‌ ماند و درباره این که لغو چه تحریم‌هایی مناسب به نظر می‌رسد،بحث‌های ویژه‌ای شکل گرفت.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکرات ژنو گفته است، هیإت آمریکایی برای «بحثی واقعی» به ژنو رفته و این اتفاق افتاده است. وی تإکید کرده ‌که از دید نمایندگان آمریکا، برخی جزئیات فنی مطرح‌‌ در این دور از مذاکرات، پیش از این سابقه نداشته است.
 
به گفته وی، قرار است، «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا به زودی در مورد این دور از گفت‌وگو‌ها به کنگره گزارش دهد. با این حال، وی اذعان کرده ‌که فعلا قرار نیست تحریمی لغو شود و باید در این مورد مذاکرات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: ما شاهد سطح جدیدی از گفت‌وگو‌ها هستیم که با آنچه ‌پیش از این رخ می‌داد، تفاوت دارد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: به کار بیشتری نیاز است. این تازه آغاز کار است و به این دلیل که نخست قطعات را ‌روی میز می‌چینند به ندرت نتیجه‌ای حاصل می‌شود.

وی در پایان گفت: ما کاملا به روشنی می‌گوییم که ایران نباید به بمب هسته‌ای دست ‌یابد؛ این‌‌ همان نتیجه‌ای است که ما به دنبال آن هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۵
انتشار یافته: ۱۸
اگه به منافع ملی کمک میکنه، اگه به صلح، رفاه، و در یک کلام آسودگی ملت ایران و آمریکا کمک میکنه، باید انجام بشه و مستمر باشه، در مذاکرات است که فهم و شناخت بیشتری از همدیگه حاصل میشه
امیدواریم موضوع به نفع مردم و ایجاد روابط مسالمت آمیز با دنیا منتهی گردد .
امیدواریم پرکاری ، جدیت و عقلانیت دولت و مسئولین فعلی، بتواند تحریم های قبلی بر مردم شریف ایران تحمیل شد را برطرف نماید.
این جنگولک بازی امریکایی که شرمن نشون میده منتج از مشکلیه که امریکا با اسرائیل در خصوص پرونده ایران داره.
به هر حال ما انتظار صداقت و یک بازی برد برد و با سرعت متعارف داریم.
حالا شرمن باید بره اجازه صحبت - توافق - اظهار نظر از کنگره بگیره!!!
دیپلماسی فعال و هوشمندانه که منشا خردمندانه داشته باشد و منافع ملی رو در اولویت قرار بدهد نهایتا جواب خواهد داد و به امید خدا مشکلات مرتفع خواهد شد..
فقط خدا کنه اسرائیل این وسط موش ندونه
پاسخ ها
جواد
| - |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
به امید خدا هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
آمریکا و همدستانش هیچ وقت مورد اطمینان نمیباشند مگر سودی براشون داشته باشه
تحريم كنندگان بايد بابت تحريمهاى يك جانبه آن هم بدون دليل و به بهانه ى كارى كه ايران انجام نداده از ملت ايران عذرخواهى كنند!
ما خواستار عذرخواهى جدى و رسمى آنها هستيم.
از آنچا که مذاکره کنندگان ارشد به رفتار غرب مشکوک بودنداین مهم چیز جدیدی نیست وبوده خواهد ماند
اما امیدوارم با این حسن نیتی که ایران نشان داده بایستی از دست ندهند و بدانند حقوق حقه ملت قابل مذاکره نیست ملت ایران چه گناهی کردن که هر روز بایستی شاهد گزافه گوییای نتانیاهو باشند او کیست چه کاره دنیاست که برای همه خط و نشان میکشد آقایان همه روزه هر بلایی که بخواهند بر سر این ملت فلسطین در میآورند وکسی نیست که بدانند چرا تا کی میخواهید از این گزافه گوهی دست بردارینمگر دارای سلاح اتمی نیستید مگر ناقض تمام مقررات و عهد نامه نیستید باید چنین قلدر انه حرف بزند اما بدان کی تاریکی روشنی را بدست خواهد آورد باسپاس
خیلی جالبه!!!
چی گفته شده مگه؟؟؟
این قدر تغییر موضع!!!
خدا کنه فقط نتیجه بده فشارها کم بشه
ما منتظر لغو تحريم ها هستيم............
به امید موفقیت اقای روحانی
امیدوارم همین رویکرد تا آخر مذاکرات ادامه یابد.
چون قبلا هم اول مذاکرات می گفتند جلسه مثبت بود ولی بعد از پایان مذاکرات می گفتند اختلافات عمیق است و نتیجه ای حاصل نمی شد!
امیدوارم اینبار بهتر باشد و دو طرف به توافق عادلانه ای برسند.
آمریکا کشوری که هم مثل نقل و نبات بمب هسته ای داره و هم روی انسانهای بیگناه امتحان کرده می گوید ایران نباید به بمب هسته ای دست یابد؟!...
خدا به خیر کنه
اسراییل و عربستان حتما موش می دوانند .. این ماییم که باید مدبر و هوشمند باشیم
فقط اسراییل موش نمیدواند عربستان و قطر بدترند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل