بازدید 12948

تبرئه سه دانشجوي اميرکبير از اتهام توهين به مقدسات

منصوري، توكلي و قصابان، از اتهامات توهين به مقدسات ديني و مذهبي، توهين به حرم اهل بيت مطهر (ع)، توهين به مردم شهرستان قم و شهر قم، توهين به مراجع عظام، توهين به عموم جوانان متشرع و زنان محجبه و توهين به مسئولان برائت حاصل كردند و شنبه آزاد مي‌شوند.
کد خبر: ۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۳ 19 December 2007
پس از حدود 8 ماه تنش، دادگاه عمومي تهران حکم تبرئه احسان منصوري، مجيد توكلي و احمد قصابان از اتهام توهين به مقدسات را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناك» محمدعلي دادخواه اظهار داشت: شعبه 1043 دادگاه عمومي تهران حكم 18 صفحه‌اي احسان منصوري، مجيد توكلي و احمد قصابان سه دانشجوي بازداشتي در رابطه با انتشار مطالب موهن در برخي نشريات دانشجويي دانشگاه اميركبير را صادر كرد كه امروز به بنده ابلاغ شد.

وي تصريح كرد: اين سه دانشجو از اتهامات توهين به مقدسات ديني و مذهبي، توهين به حرم اهل بيت مطهر (ع)، توهين به مردم شهرستان قم و شهر قم، توهين به مراجع عظام، توهين به عموم جوانان متشرع و زنان محجبه و توهين به مسئولان برائت حاصل كردند.

وي افزود: اما از آنجا كه اعلام كرده‌ بودند اين نشريات را بسيج دانشجويي جعل كرده است، به جرم نشر اكاذيب به 4 ماه زندان محكوم شدند، لذا از آنجا كه نامبردگان بيش از اين مدت را در زندان سپري كرده‌اند، روز شنبه آزاد مي‌شوند. 

گفتني است، در نهم ارديبهشت ماه سال جاري در اقدامي مشکوک، چهار نشريه «سحر»، «آتيه»، «سرخط» و «ديوار» با درج آرم انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه، اقدام به درج مطالبي موهن درباره عصمت ائمه اطهار(ع) و حجاب كردند که اين اقدام طبيعتا با واکنش شديد دانشجويان اين دانشگاه و تحصن و تجمع آنان روبه‌رو شد.

در آن مقطع اعضاي انجمن اسلامي سابق اين دانشگاه، ضمن ابراز برائت از اين مطالب، اين اقدام را به افرادي خارج از دانشگاه نسبت مي‌دهند. حال آن‌كه دانشجويان بسيجي با اشاره به اين نشريات، خواستار عدم ارايه مجوز به ورود مجدد طيف علامه انجمن به دانشگاه شده‌اند.

در همان زمان، پويان محموديان، نماينده مديران مسوول در كميته ناظر بر نشريات دانشجويي دانشگاه اميركبير که اين مطالب درنشريه وي هم منتشر شد، گفته بود: هيچ يك از مديران مسوول نشريات دانشجويي كه اين اتفاق براي آنها افتاده در جريان نبوده‌اند. اتفاق رخ‌داده پروژه‌اي براي بدنام كردن نشريات دانشجويي است و من به نمايندگي از نشريات دانشجويي در هيات نظارت دانشگاه اين موضوع را تكذيب و از آن تبري مي‌جويم.

با وجود آن‌که منصوري، توکلي و قصابان از مطالب نشريات مذکور اعلام برائت و آنها را کار افراد خارج دانشگاه مي‌دانستند، چند روز بعد، بازداشت و روانه زندان شدند.

گفتني است، طي هشت ماه گذشته، اين ماجرا بهانه تبليغات گسترده در رسانه‌هاي خارجي عليه جمهوري اسلامي شد و اعتراضات گسترده طيفي از دانشجويان را به همراه داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار