بازدید 6480

در آستانه مذاکرات هسته ای بهای جهانی نفت کاهش یافت

کد خبر: ۳۵۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰ 15 October 2013
 در حالی که در آستانه مذاکرات هسته ای، بحثهایی پیرامون برداشته شدن تحریم های ایران مطرح شده است، بهای جهانی نفت امروز با کاهش روبرو شده است.
 
به گزارش دنیای صنعت، رویترز گزارش داد که در آستانه برگزاری مذاکرات ایران و5 + 1 بهای جهانی نفت به 111 دلار در ه بشکه رسید. بر این اساس که با توجه به موارد مطرح شده طی روزهای گذشته احتمال برداشته شدن برخی تحریم ها از روی ایران وجود دارد.
 
روز گذشته ایالات متحده از احتمال برداشته شدن برخی تحریم ها از روی ایران در صورتی که ایران اقدام به رفع نگرانی ها در مورد برنامه هسته ای خود کند، خبر داده است.
 
این در حالی است که مقامات هر دو کشور اذعان کرده اند که رسیدن به توافقات جامع نیازمند زمان و مسئله ای پیچیده است. یکی از مقامات دولتی آمریکا دیروز اذعان کرده است که: هیچ کس نمیتواند انتظار یک معجزه را داشته باشد.
 
بر همین اساس امروز بهای نفت برنت با 25 سنت کاهش به 110 دلار و 79 سنت در هر بشکه رسید و همچنین هر بشکه نفت آمریکا با 22 سنت کاهش به رقم 102 دلار و 19 سنت رسیده است
 
این در حالی است که عدم اطلاع از وضعیت آتی تعطیلی ها در ایالات متحده منجر به آن شده است که تاثیر مذاکرات هسته ای بر بهای جهانی نفت تا حدی کاهش یابد زیرا در حال حاضر تجار نفت قادر به پیش بینی وضعیت در آینده نیستند.
 
کن هاسیگاوا مدیر معاملات بورس کالا در توکیو در این خصوص عنوان کرده است که: فکر نمیکنم بازار نفت با شدت زیادی به توافق در برنامه هسته ای ایران واکنش نشان دهد، اما هرگونه مصالحه و توافق منجر به کاهش بهای نفت خواهد شد.
 
بر اساس گزارشات و تحلیلها در صورتی که تحریم نفتی ایران برداشته شود و ایران با حداکثر ظرفیت اقدام به صادرات کند، بهای نفت تا 10 دلار در هر بشکه سقوط خواهد کرد.
 
در همین حال گزارش شده است که کره جنوبی در فاصله ماههای آگوست و سپتامبر واردات نفت خود از ایران را به بیش از دو برابر افزایش داده است و به رقم 140 هزار بشکه در روز رساند است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس