بازدید 31613

کدام آنتی‌ویروس و با چه هزینه‌ای؟

شاید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز‌ کاربران رایانه‌ها را امنیت این سیستم‌ها و چگونگی صیانت از آن‌ها در مقابل حملات روز‌افزون اینترنتی و تهدیداتی نظیر ویروس‌ها تشکیل می‌دهد. در این میان، پرسش اساسی این است که کدام آنتی‌ویروس برای حمایت از رایانه مناسب‌تر است؟
کد خبر: ۳۵۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 14 October 2013
کدام آنتی ویروس و با چه هزینه ای؟
شاید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز‌ کاربران رایانه‌ها را امنیت این سیستم‌ها و چگونگی صیانت از آن‌ها در مقابل حملات روز‌افزون اینترنتی و تهدیداتی نظیر ویروس‌ها تشکیل می‌دهد. در این میان، پرسش اساسی این است که کدام آنتی ویروس برای حمایت از رایانه مناسب‌تر است؟

به گزارش «تابناک» این روز‌ها تقریبا ‌هر هفته، اخباری پیرامون هک شدن سیستم‌های رایانه‌ای و وب‌سایت‌های گوناگون در فضای مجازی منتشر می‌شود. این امر نشان از آن دارد که همزمان با اوج‌گیری روز‌افزون فناوری در پرواز خود به سمت موضوعات جدید و بیرون از تخیل، تهدیدات در فضای سایبر نیز به همین میزان افزایش یافته و خطر‌‌آفرین هستند.

به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز‌ کاربران رایانه‌ها به ویژه با گسترش استفاده از اینترنت و افزایش ضریب نفوذ آن، حفظ امنیت سیستم‌های رایانه‌ای و صیانت از سرقت اطلاعات از سوی هکر‌ها و همچنین ویروس‌های رایانه‌ای است.
در این باره باید گفت که این کار منجر به آن شده‌ که این روزها بازار آنتی‌ویروس‌ها، بیش از همیشه داغ و رقابت در این بازار به شدت تنگاتنگ باشد.

بنا بر این گزارش، مهم‌ترین نکته در نگهداری از اطلاعات و ‌امنیت در فضای الکترونیکی و سایبری، درک چگونگی کارکرد هکر‌ها، ویروس‌ها ـ که خود انواع گوناگونی دارند ـ و راه‌های نفوذ به سیستم یا در واقع شناخت نقاط آسیب‌پذیر سیستم است. این کاری است که آنتی‌ویروس‌ها پشت پرده برای شما انجام می‌دهند و بدون آن که شما متوجه باشید ‌خودکار هاله‌‌ امنیتی ‌برای رایانه فرد درست می‌کند.

اما آنچه در این میان مهم است، کیفیت این هاله امنیتی و قوه ادراک آنتی ویروس در شناخت یا به عبارت، میزان «هوشمندی» آنتی ویروس شماست. همین نکته است که منجر به آن شده‌ که آزمایشگاه‌های‌‌ سراسر جهان برای آزمون میزان هوشمندی آنتی‌ویروس‌های گوناگون، دست به کار شوند و نتایج آزمایش‌های خود را برای مخاطبان منتشر کنند.

در آخرین آزمونی که در این زمینه در آزمایشگاه AV-Comparative یکی از شناخته شده‌ترین آزمایشگاه‌ها در این رابطه انجام گرفته، قدرت شناسایی مهم‌ترین برندهای موجود در بازار با یکدیگر در معرض مقایسه گذاشته شده است. (تست آنتی‌ویروس‌ها‌‌ شامل شناسایی حین دسترسی، شناسایی از روی عملکرد، آزمون پاکسازی سیستم، آزمون شناسایی بی‌مورد یا False Alarm و همچنین آزمون کارکرد آنتی ویروس در استفاده از منابع سیستم است).

در تست شناسایی حین دسترسی این آزمایشگاه، ۱۳۶ هزار و ۶۱۰ نمونه انواع ویروس‌ها ‌روی ویندوز ۷ برای آزمون قرار گرفته ‌و بیست آنتی‌ویروس زیر برای شناسایی این ویروس‌ها به کار گرفته شدند:

کدام آنتی ویروس و با چه هزینه ای؟

در تست پایانی این بیست آنتی ویروس، نتیجه زیر به دست آمده است:

کدام آنتی ویروس و با چه هزینه ای؟
نمودار تطبیقی میزان نمونه‌هایی که ‌شناسایی نشده‌اند (رقم کمتر نشان‌دهنده کارکرد بهتر آنتی ویروس است)
کدام آنتی ویروس و با چه هزینه ای؟
درصد شناسایی نمونه ها در برندهای مختلف

نمودارهای آمده در بالا، نتیجه شناسایی ویروس‌هایی است که ‌روی سیستم عامل ویندوز ۷ فعالیت می‌کنند؛ اما نکته مهم در کنار میزان شناسایی آنتی‌ویروس‌ها، آزمون شناسایی بی‌مورد یا False Alarm است. شناسایی بی‌مورد به مواردی گفته می‌شود که در آن آنتی‌ویروس به اشتباه یک فایل سالم را ‌نمونه ویروس شناسایی کرده و اقدام به قرنطینه یا پاک‌سازی آن می‌کند. این امر از آن روی اهمیت دارد که در برخی موارد، آنتی‌ویروس‌ها با یک شناسایی بی‌مورد، ‌فایل‌های سیستمی یا ملزومات نرم‌افزار‌ها را تخریب کرده و دردسرهای اساسی برای کاربر به وجود می‌آورد.

نتایج آزمون شناسایی بی‌مورد این بیست آنتی‌ویروس به ترتیب زیر است:

کدام آنتی ویروس و با چه هزینه ای؟
نمودار عملکرد شناسایی بی‌مورد (رقم پایین تر = عملکرد بهتر آنتی ویروس)

در واقع یک اصل اساسی در امنیت سیستم این است که‌ یک آنتی‌ویروس با قدرت شناسایی بالا که ‌شناسایی‌های بی‌مورد زیادی داشته باشد، به هیچ وجه بهتر از یک آنتی‌ویروس با شناسایی پایین‌تر اما با شناسایی بی‌مورد کمتر نیست. بهترین آنتی‌ویروس‌ها آن دسته‌ای هستند که ضمن برخورداری از هوشمندی بالا در شناسایی قدرت درک، تفکیک بالایی نیز در شناسایی بی‌مورد داشته باشند.

در ‌‌نهایت AV-Comparative نتایج نهایی تست و آزمون آنتی‌ویروس‌های بیست‌گانه را با توجه به میزان شناسایی و دخیل کردن فاکتور شناسایی بی‌مورد، به ترتیب زیر در چهار درجه‌ فوق پیشرفته، پیشرفته، استاندارد و آزمایشی رده‌بندی کرده است:

کدام آنتی ویروس و با چه هزینه ای؟
آنچه ‌ذکر آن لازم است این که در آزمایشگاه‌ها‌ برای تست آنتی ویروس‌ها، روش‌ها و الگوریتم‌های متفاوتی برای انجام آزمون‌ استفاده می‌شود و بنا بر‌ همین روش‌ها، شاید نتایج متفاوتی از آزمون‌ها به دست ‌آید؛ برای نمونه، لابراتوار AV-Test با‌‌ یک روش متفاوت، اقدام به انجام آزمون آنتی ویروس‌ها می‌کند که در این آزمون‌ها، آنتی ویروس با حتی یک شناسایی بی‌مورد، قادر به دریافت گواهی تأیید نیست.

اما تقریبا می‌توان گفت که برخی برندهای معروف در بازار امنیت اطلاعات سایبری، تقریبا در همه آزمون‌ها نتایج مشابه و یکسانی را نشان داده‌اند، در حالی که برخی دیگر از این برند‌ها با توجه به نوع آزمون و سیستم عامل تحت آزمون نتایج بعضا متفاوتی را به نمایش گذاشته‌اند.

نکته اساسی درباره آنتی‌ویروس‌ها این است که هیچ کدام از آن‌ها قابلیت شناسایی ۱۰۰ درصد خطرات و تهدیدات پیرامون را ندارند. به همین علت، شرکت‌های امنیتی به فکر ایجاد راهکارهای جامعی همچون Internet Security‌ها و جامع‌تر از آن راهکار‌های امنیتی Endpoint افتاده‌اند؛ اما در پایان آنچه کاربر را مجاب به استفاده از یک برند خاص می‌کند، قدرت این برند و هزینه آن است.

شاید بهترین نمونه از آنتی‌ویروس‌ها را بتوان نمونه‌های رایگان آن با بالا‌ترین قدرت شناسایی در هم‌ردیف‌های خود به شمار آورد؛ البته اگر کاربران قادر به پرداخت هزینه بالا برای حفاظت از رایانه خود نیستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۳۵
جدول آخریه پس microsoft چی شد؟؟
مطالب جالب و مفیدی بود ، تابی ممنونم.
به نام خدا
با عرض سلام به همه ایرانیان عزیز در سرار دنیا ، به نظر من ESET بهترین آنتی ویروسه تو ایرانم که ماشاالله هزینه آن رایگان است دانلود آفلاین هم که دارد و.. من Panda , Kasper , Bit , AVG , Avira و.. رو تست کردم راحت ترین و بهترین + قوی ترین NOD32 می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
نود به پای کسپر نمیرسه..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
دقیقا. نود بهترینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
کسپر ، اویراو کوییک هیل خیلی بهتر از نود هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
آقا این نود 32 خیلی عالیه. مفت باشه ، کوفت باشه!!!!!!!!!
جابر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
با تشکر از دوستان عزیز در خصوص نظر های که داده اند . کپسر آنتی ویروس خوبی است ولی کن برای کاربران ساده خانگی خیلی سخت کرک می شود و همش باید دنبال کرک کردن آن باشند ولی کن NOD32 خیلی آسان کرک شده و موجود است ، من نمی خواهم نظر خودمو به دیگر تحمیل کنم . فقط و فقط بر اساس تجربه و تست خدمتون گفتم .
موفق و پیروز باشید
بسیار عالی بود تابناک لطفا خبرایهای متفاوت (به غیر سیاسی و اجتماعی) بیشتر در سایتتان قرارا دهید
سلام. دوستان این مطلب را در نظر داشته باشید که دنیای ضدبدافزارها هم یک دنیاز مافیایی است ک به راحتی کسی را به درون خود راه نمی دهند. نمونه واضح این مسئله انتی ویروس ایرانی ایمن بود که هیج گاه نتوانست در قابل ملاجظه ای از بازار را داشته باشد. دوم حتما از نسخه internet security استفاده کنید چون اغلب تهدیدات از مسیر اینترنت وارد میشه.
چرا از آنتی ویروس ایرانی شید نامی برده نشده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
برای امید بخشیدن به بقیه آنتی ویروسها بالاخص اونایی که در رتبه اول قرار دارن، اسمی به میان نیامده!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
من از شید استفاده می کنم - با توجه به هزینه کم خیلی ازش راضی هستم.-تاحالا از خارجی ها بهتر بوده
با سلام و سپاس از مطلب مفيد ارائه شده... در صورت امكان اگر تهيه كننده محترم مطلب، لطف و محبت نمايند و نمونه هاي رايگان آنتي ويروسهايي را كه با شرايط گفته شده بيشترين انطباق را دارند معرفي نمايند بر خوانندگان و علاقمندان سايت منت نهاده اند و موجب سپاس خواهد بود. با تشكر
با اینکه Microsoft‌ در نتایج جزء بهترین آنتی ویروس ها می باشد. اما در نتایج نهایی نامی از آن نیست.
چند سال قبل بهمراه يك تيم تحقيقاتي از مركزي كه در آن مشغول فعاليت هستم چندين ضد ويروس معروف را با ويروس هاي مختلف جديد تست كرديم كه در نتيجه محصول رايگان ضد ويروس Avira با توجه به حجم كم فضايي كه در رايانه اشغال مي كند و قدرت بالاي در شناخت ويروس هاي جديد واقعا يك آنتي ويروس قوي ارزيابي شد كه بطور خودكار و در كوتاه ترين زمان بروز ميشه و ضمنا بيشتر آنتي ويروس ها سرعت رايانه را به حداقل مي رسانند كه اين ضد ويروس با توجه به قابليت بالا ، در سرعت رايانه كمترين تاثيري ندارد و من از آن زمان با اين ضد ويروس كار مي كنم و با توجه به اينكه كار ما ايجاب مي كند كه هر روز با اينترنت فعاليت كنيم و از رايانه هاي مختلف اطلاعات رد و بدل كنيم تا كنون با مشكل ويروس برخورد نكرده ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
من سالهاست که هیچ ویروس کشی نصب نمیکنم و مشکلی هم ندارم.
امیدوارم روزی آنتی‌ویروس ایرانی پادویش در صدر تمامی این نتایج قرار بگیره.
نمونه هاي رايگان خوب كدامند
من از نسخه رایگان AVIRA استفاده می کنم. و خیلی از آن راضی هستم. شاید تنها عیب آن این است که گاه و بی گاه با باز کردن صفحه ای از شما می خواهد که با تخفیف نسخه پولی آن را تهیه کنید. البته نسخه مجانی شامل فایر وال نمی شود. در طول یکسالی که من از این نرم افزار استفاده می کنم موردی نشده است که فایلهایی که به دیگران داده ام ویروسی باشد.
من هیچ وقت هیچ آنتی ویروسی نداشته و ندارم، آنتی ویروس هایی که کرک شدند هیچ محافظتی ندارند. هیچوقت هم آلوده به ویروس نشده ام. به عنوان دانشجوی کامپیوتر خیلی زیاد ازش استفاده می کنم. راه حل اینه: بهتر است خودتون مواظب باشید. فلش مشکوک به کامپیوتر نزنید. سایت هایی که از محتوای اون آگاه نیستید بازدید نکنید. راه حل دوم اینه که ده ها دلار بدید و یه آنتی ویروس بخرید! که باز هم باید راه حل اول رو درنظر داشته باشید
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
سلام .با ارزش پوزش چون دیدم خود را دانشجوی کامپیوتر معرفی کردید و احساس کارشناس بهتون دست داد . می گویم بهتر است بیشتر تجربه پیدا کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
بدون آنتی ویروس هر چه قدر هم مراقب باشی باز هم آلوده میشی
بارها پیش اومده که یک سایت یا وبلاگ رو سر زدم و کدهای اون آلوده به ویروس بوده و اگه آنتی نداشتم براحتی آلوده میشدم
بهتره از آنتی ویروس های رایگان قوی مثل آواست و آویرا استفاده کنی و یک دلار هم پرداخت نکنی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
میشه با غیر فعال کردن "اجرای خودکار درایوها" حتی فلشهای آلوده را هم به سیستم بزنی و ار فولدر اکسپلور برای برداشتن اطلاعاتت استفاده کنی و حتی با "cmd" به سادگی ویروسهای فلش رو هم از بین ببری. نهایتا کاملا با نظرت موافقم. ویروس کشها خیلی مضرتر از ویروسها هستند.
این تستها الکیه. Bitdefender رو شخصا تست کردم. اصلا مزخرفترین آنتی ویروس دنیاست. این تستها پولیه و الکی. اصلا امکان نداره ESET از BitDefender پایین تر باشه. اصلا امکان نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
معلوم نیست Gdata چقد مایه داده که از kasper هم بهتر شده تستش!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
eset رو بش ویروس رو هم که بشناسونی باز هم نمی تونه اون رو تشخیص بده

اصلا باید یک آنتی ویروس نصب کنی که ویروس نگیره.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
بله . چه حرفتون رو علمی ثابت کردید. ببخسید تست شما چه آیتم هایی رو شامل می شد؟!!
به نظر من kasper اوریژینال یکی از بهترین آنتی ویروسهاست و من 3 ساله دارم استفاده میکنم
شما هر آنتی ویروسی هم که استفاد کنید، تا موقعی که مهارت های لازم در برخورد با فایل ها و سایتها را نداشته باشید، احتمال آلودگی تان بالا است.
بهترین راه حل برای آلوده نشدن، غیر از استفاده از یک آنتی ویروس که دائما آپدیت شود، این است که در هنگام استفاده های معمول از رایانه تان، از یوزری با دسترسی کمتر از ادمین استفاده کنید.
بستگی به خود یوزر هم داره که تبادل دیتا را به چه صورت انجام میده. در ایران بیشترین تبادل دیتا در حجم زیر 5 مگابایت با فلش و بلوتوث انجام میشه که متاسفانه هیچ کدام امنیت ندارند.
اکثر کامپیتورهای خانگی در ایران در طی روز خاموش هستند و کسی ازشون استفاده نمیکنه و بیشترین استفاده ها از لپ تاپ و تبلت. ولی نصب کردن آنتی ویروس روی این ها کار ساده ای نیست. وقتی شما یک لپتاپ میخری به اصطلاح سیستم عاملش اوریژینال (که نیست ) و آنتی ویروسش هم کامل جدید و آپدیت و قوی ( که اونم نیست)... پس یوزر باید اینقدر دل و جراتشو داشته باشه که آنتی ویروس روی لپتاپش نصب کنه که اون هم بی خیال میشه که مبادا لپتاپش از قیمت بیافته. یعنی حاضره همه دیتاهایی که روی هاردش داره در معرض نابودی قرار بگیره ولی لپتاپش از قیمت نیافته!
مشکل بزرگتر این که کافی نت ها فقط یک ناد 32 روی سرور نصب میکنند و بقیه را بی خیال میشن. فقط کافیه یه بار فلش ببری کافی نت و برگرده. وقتی چک ش میکنی با کلکسیونی از ویروس مواجه میشی.

مشکل دیگر این که بعد از نصب آنتی ویروس باید به یک نکته توجه کرد که یک تعامل مستقیم بین آنتی ویروس و سیستم عامل هست که باید با آپدیت هر دوی آنها امنیت سیستم به بالاترین حد برسه که متاسفانه برخی این را رعایت نمیکنند. فکر میکنند آپدیت و بروزرسانی ویندوز مهم نیست. در واقع خود مایکروسافت با آپدیت ویندوزها سعی میکنه خیلی از حفره های ناامن و جدیدی که در ویندوز کشف شده را ببنده. امری که در بیشتر مواقع از حیطه عمل شرکت های سازنده آنتی ویروس خارج و فقط به خود مایکروسافت مربوط میشه.

امیدوارم مطلبی هم در مورد اهمیت آپدیت شدن ویندوز و آنتی ویروس ها بنویسید
اين تيپ رده بندي ها توسط سازمانهاي مختلفي انجام ميشه كه هركدوم بسته به الگوريتمهاي آزمون نتيجه متفاوتي ميدن!
مثلا يك شركت ديگه رده بندي كرده بود و درش symantec اول شده بود!!
من آخرین نسخه 6 آنتی ویروس ESET SMART SECURITY رو دارم واقعا محشره یعنی واقعا عالیه نمیزاره کوچیک ترین ویروس یا جاسوسی یا هک به کامپیوتر آسیب بزنه کوچک ترین تحرکات رو شناسایی میکنه و سریع وارد عمل میشه امتحان کنید متوجه میشید
این نتایج مربوط به چند ماه پیشه و به روز نیست
سلام
خواستم ازتون واسه اینکه به فضای فناوری وارد شدید و به نیاز کاربران پاسخ دادید تشکر کنم
امیدوارم بازم از این اطلاعات که مورد نیاز کاربران امروز هست بازم بگذارید و از فضای کاملا سیاسی یه کم فاصله بگیرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی