بازدید 77578

رونمایی از طرح جدید دولت برای پرداخت یارانه نقدی

با رونمایی از سناریوی جدید در پرداخت یارانه نقدی که نوبخت شب گذشته به آن اشاره کرد، ‌اکنون می‌توان به شمایی کلی از آنچه دولت در کوتاه مدت و بلند مدت برای ایجاد تعادل در نظام پرداخت یارانه نقدی در سر دارد، رسید؛ تغییراتی که احتمالا در آینده نزدیک کلید خواهند خورد.
کد خبر: ۳۵۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰ 13 October 2013
رونمایی استراتژیست اقتصادی دولت از سناریوی جدید برای پرداخت یارانه نقدیبا رونمایی از سناریوی جدید در پرداخت یارانه نقدی که نوبخت شب گذشته به آن اشاره کرد، ‌اکنون می‌توان به شمایی کلی از آنچه دولت در کوتاه مدت و بلند مدت برای ایجاد تعادل در نظام پرداخت یارانه نقدی در سر دارد، رسید؛ تغییراتی که احتمالا در آینده نزدیک کلید خواهند خورد.

به گزارش «تابناک» در حالی که طی هفته‌های اخیر، ادامه مباحث بر سر حذف دهک‌های درآمدی از دریافت یارانه نقدی به نقطه اوج خود رسیده، ‌محمد باقر نوبخت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص وضعیت پرداخت یارانه نقدی و کسری آن و همچنین طرح احتمالی جدید دولت برای پرداخت یارانه نقدی سخن گفته است.

سخنان نوبخت در این گفت‌وگو شامل مواردی است که پیش از این نیز در خصوص پرداخت یارانه نقدی و راه‌های جبران کسری آن گفته می‌شد و به عنوان گزینه‌های احتمالی دولت برای پرداخت یارانه نقدی به آن‌ها اشاره می‌شد.

وی در این گفت‌وگو اشاره‌ای به کسری بودجه دولت برای پرداخت یارانه نقدی این ماه کرده و اظهار داشته است: بنا بر آخرین آمار به دست آمده، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از رقم یارانه نقدی این ماه تأمین شده و هزارمیلیارد تومان کسری وجود دارد.

نوبخت در ادامه با اشاره به محل تأمین این کسری، بار دیگر بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی را مطرح کرده ‌و گفته است: قانون‌گذار تأمین یارانه را از محل افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی پیش‌بینی کرده و نباید از محل‌های دیگری که قانون منع کرده، خرج شود و این راه که یارانه از محل‌های دیگر تأمین شود، غیرقابل استمرار بود؛ حتی دولت گذشته هم نمی‌توانست با این کار کسری را جبران کند... مجلس دولت را موظف کرده که ۳۸ درصد قیمت‎ حامل‌های انرژی را افزایش دهد، ولی دولت گذشته این کار را نکرد.

اشاره وی به «محل‌های دیگر» برای تأمین یارانه نقدی شاید بیش از همه، معطوف به تلاش‌های دولت قبل برای تأمین یارانه نقدی از راه‌هایی از جمله جابجایی‌های پیاپی در ردیف‌های بودجه برای تأمین کلان یارانه نقدی در ‌سال، استقراض از بانک مرکزی و فروش ذخایر ارزی و تبدیل آن‌ها به ریال باشد.

اما تأکید وی بر منع قانونی تأمین یارانه از این محل‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به عنوان تنها راه قانونی، احتمال افزایش قیمت سوخت در آینده نزدیک را بیش از گذشته افزایش می‌دهد.

چند تن از دریافت یارانه محروم خواهند شد؟

نوبخت همچنین به موضوع حذف دهک‌های درآمدی از دریافت یارانه نیز اشاره کرد و گفت: ماده ۷ قانون هدفمندی تأکید دارد که یارانه نباید به همه ‌یکسان داده شود و بخشی از افرادی که الان یارانه می‌گیرند، نباید دریافت کنند، چون این عدالت نیست بلکه مساوات است. باید بررسی شود چه دهک‌هایی نیاز به یارانه ندارند، چون همه به غلط فکر می‌کنند حتماً باید این رقم را بگیرند.

اشاره نوبخت به کسری هزار میلیارد تومانی در پرداخت یارانه نقدی ماهانه در کنار اشاره وی به قانون هدفمندی و تأکید بر لزوم حذف برخی از دهک‌های درآمدی از دریافت یارانه نقدی، سر رشته‌ای از میزان افرادی که باید از دریافت یارانه نقدی محروم شوند به دست خواهد داد.

اگر مبنای سخن نوبخت را برای کسری ۱۰۰۰ میلیاردی یارانه نقدی ملاک محاسبه قرار دهیم، چنانچه دولت بخواهد با همین مبلغ فعلی ۴۵ هزار تومان به پرداخت یارانه نقدی اقدام کند، برای برقراری تعادل در تراز پرداخت یارانه نقدی، ماهانه چیزی در حدود ۲۲ میلیون تن باید از دریافت یارانه نقدی محروم شوند.

نوبخت تأکید دارد که حذف این دهک‌ها در همین سال جاری نیز امکان پذیر است؛ اما‌ اجرای این کار بسته به این است که چه شیوه‌ای برای اجرای آن به کار گرفته شود... باید بخشی از یارانه‌ها به جای مصرف به سمت تولید برود.

سناریویی جدید برای پرداخت یارانه نقدی

اما در میان سخنان محمد باقر نوبخت در خصوص هدفمندی و پرداخت یارانه نقدی، یک نکته باید به شکل اساسی مورد توجه قرار گیرد؛ نکته‌ای که احتمالا برنامه میان مدت و یا بلند مدت دولت برای پرداخت یارانه نقدی‌ و در واقع احتمالا سناریوی اساسی دولت برای هدفمندی یارانه‌هاست.

نوبخت با اشاره به هماهنگی خوب مجلس و دولت در خصوص هدفمندی یارانه‌ها اذعان کرده است، منابع یارانه‌ها‌ در صندوقی در استان‌ها و یا سطح ملی برود و به جای یارانه ماهانه به مردم سهام داده شود و آن را به سمت پس‌انداز ببریم تا مردم از عواید آن بهره‌مند شوند، که کارگروه‌ها در حال بررسی این موضوعات هستند.

از آنجایی که بدون شک نوبخت را باید به ‌استراتژیست اصلی اقتصادی در دولت روحانی به شمار آورد، اشاره وی به این طرح جدید که کارگروه‌های چهارگانه در حال مطالعه و کار‌شناسی ‌روی آن هستند را باید ‌طرح جدی و سناریویی جدید در دولت یازدهم در خصوص هدفمندی یارانه‌ها به شمار آورد؛ سناریویی که هدف اصلی آن گویا ضمن حفظ پرداخت یارانه به خانوار‌ها، هل دادن بخشی از منابع درآمدی حاصل از هدفمندی به سمت تولید است. البته نوبخت جزئیات بیشتری از این سناریو را مطرح نکرده است، ولی تا همین جا نیز می‌توان به خوبی حدس زد که هدف کوتاه مدت دولت، ایجاد یک تعادل در نظام پرداخت یارانه نقدی با حذف چند دهک از دریافت یارانه و افزایش قیمت حاملهای انرژی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۳۸
انتشار یافته: ۱۲۱
آقای اقتصاد دان!!!!!!!!!!!! اوضاع اقتصادی این مملکت با راه حلهای مسکن قابل درمان نیست!!!!!!!!! اگر میخواهید فقیر و نیازمند به یارانهای در کشور نماند بایستی به تولید درست در حد استانداردهای جهانی توجه شود!!!!! اموالهای حیف و میل شده دولتی به دولت برگردد!!! به وضعیت صادرات و واردات رسیدگی شود!!!!!!!!! بحران های خود ساخته الکی سیاسی اصلاح شود !!!!!!!!! و هزاران دست از این مسائل!!!!!!!!! خیال می کنید با افزایش قیمت حاملهای انرژی چیکار کنید !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خودتو کنترل کن ایمان جان. چرا اینقد عصبانی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ای قربون دهنت .اینا بجای حل اساسی مشکل فقط می خوان وصله پینه کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خوب دولت روحانی تقریبا همه این کارها رو انجام میده

هر چیزی جای خودش

اینهایی که شما میگی بلند مدته

درکوتاه مدت دولت باید چکار کنه؟ خوب پول برای یارانه نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ناشناس 13:49
ایا تمام کارهای کوتاه مدت باید بردوش مردم باشد یا از خودشون شروع کنند بعد بیان سراغ مردم؟؟؟؟؟!‍!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اگر اين يارانه ها بيت المال است كه هست مي بايست به همه بهصورت مساوي تقسيم گردد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
البته باید توجهخ کرد در موقع حذف سوبسیدها دولت قول داده بود که با درآمدهای این سوبسیدهای حذف شده میتوان اقتصاد را احیا کرد و صد البته اینکه این درآمد سرشار الان کجا داره خرج می شه و دولت هم می گه که واسه پرداخت یارانه کسری داره جای تامل داره .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
من معلم در دهک ثروت مندان قرار گرفته بودم این از عجایب روزگار است.
روش فعلی پرداخت یارانه برای اقتصاد کشور مفید نیست، راه نجات کشور تقویت تولید است که اگر واقعا این طرح بدون تبعیض و کارشناسی طراحی و اجرا شود بسیار مایه امیدواری است.
پاسخ ها
حقگو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
آیا روش افزایش حاملهای انرزی که دریافت میشود صحیح است؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
روی این طرح هم دارن برنامه ریزی میکنن و به زودی عملی میشه.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
هر جنسی که قصد خرید داشته باشید میگویند چینی آن هست از ماشین آلات صنعتی تا خورده ریز مثل تسمه انواع تسمه پروانه سیفون وهزار قلم دیگر پایا نمیشود با تشکیل بنگاههای زود باز ده از این قبیل هم به تولید کمک کرد هم بیکاری وهم ارزانی؟
احتمالا در این مساله باز کارمندان در صف اول هستند چون تو کسر مالیات از حقوق ناچیزی که دارند اولین هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اقای کارمند لااقل شما اندک حقوق هرچند ناچیز داری ما که بیکاریم مثله میلیونها نفر دیگه چی بگیم که همه امیدمیون به 40 50 تومن رایانه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ضمن تائيد ، بطور كلي قشر حقوق بگير مشمول اين مورد خواهد شد.
س62
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
ناشناس جان چرا چشم امیدت به رایانه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی توشه؟؟؟ شاید میخواستی بگی یارانه :)
خدایا خودت گره از مشکلاتمان بگشا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
انهایی که منفی دادن 2تا منظور بیشتر نداشتن :
1- هیچ مشکلی نداریم یا
2- خدایا بر مشکلات ما بیفزا !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
دوست عزیز با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه ... باید یه فکر کلی بشه ، اصلاً یارانه رو بر دارن ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
شاید هم منظورشون این باشه که به جای نق زدن و نشستن و خدا خدا کردن پاشیم یه حرکتی بکنیم تا مشکلاتمان با لطف الهی به دستان خودمون باز بشه
با سلام.
هدفمندی یارانه ها کاری خوب و عادلانه بود اما نحوه ی اجرای ی آن از همان روز اول اشتباه بود.
در آن شرایط کشور و ملت تحمل آن جراحی عظیم اقتصادی را نداشتند.
به هر حال انجام شد و اکنون در مسیر آن قرار داریم و راه بازگشتی وجود ندارد.
بهترین کار این است که تا اصلاح دور اول هدفمندی، دور دوم اجرا نشود.
دولت می تواند به جای پرداخت نقدی کارهای جایگزین همچون سهام و یا سرمایه گزاری در بورس و یا فروش و واگزاری کالاها و اجناس ایرانی را به عنوان یارانه در دستور کار قرار دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
بیشتر مردم 8شان در گرو 9 شان است یعنی با گران کردن انرژی و نان قرار بود همان پولی که از جیب مردم گرفته می شود باز تقسیم گردد و دولت پول اضافی پرداخت نمی کند.
ضمناً آیا فشار مضاعفی که بابت اجرای هدفمندی مرحله اول به مردم وارد شد معادل 45 هزارتومان بود؟ نخیر دهها برابر آن همه چیز گران شد . و دود آن به چشم مردم رفت .
به نظر من دادن یارانه نقدی به همه دهک ها دلیل اصلی سقوط پول ملی بود. با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که هر ماهه 75.000.000 * 45.000 تومان یعنی معادل 3.375.000.000.000 تومان (نزدیک به 4000 میلیارد تومان) نقدینگی بی هدف وارد بازار شده است که برای آن نه تولیدی انجام شده و نه کاری! این را شما در 12 ماه ضرب کنید می شود چیزی نزیدک به 48.000 میلیارد تومان و الان هم نزدیک به دو سال و نیم است که این قصه جریان دارد یعنی چیزی بیش از 100هزار میلیارد تومان! خوب اقتصاد ما کشش این بار نقدینگی را هرگز ندارد و این نقدینگی خرد خرد از دست مردم می رود دست عده ای خاص در بالای هرم که در نهایت آن را وارد بازار ارز و املاک و خودرو می کنند و نتیجه اش می شود این تورم روی تورم !
ای کاش دولت روی همان کالاهای اساسی و سوخت یارانه اش را می داد. برای مثال ما روزی 80 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنیم و اگر یارانه هر لیتر بنزین هم می شد 1000 تومان ما روزی 80 میلیارد تومان و به عبارتی سالی 29.200 میلیارد تومان یارانه سوخت می دادیم نه سالی 48.000 میلیارد تومان!
این رقم را در حالی می گویم که نرخ ارز همان نرخ سابق بود و نقدینگی هم وارد بازار نمی شد.... در هیچ جای دنیا دولت ها بدون کار تولیدی یا کار اقتصادی در بازار چنین پولهایی را وارد بازار نمی کنند اما ما کردیم و همه هم خوشحال بودیم که هر ماه چندرغازی می دادند..... البته دولت باید طرح های حمایتی از اقشار آسیب پذیر به ویژه در دهک های 1 تا 5 داشته باشد اما این وضعیت فقط باعث شد که فقرا فقیرتر شوند و اغنیا غنی تر!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
همین بنزینی که شما حساب کردید شده 60 درصد یارانه سالیانه، اگر سایر حامل های انرژی رو حساب کنید آیا بازهم به نظر شما پرداخت یارانه برای حامل های انرژی بهتر می بود؟
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
راست میگه خوب...باید یارانه ها به سمت تولید بره تا مثل لبنیات و بقیه چیزا روز بروز بالاتر و بالاتر بره و وضعشون بهتر بشه نه مردم..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
بسیار خوب حساب کردید .تشکر می کنیم.از دولت می خواهیم این بار دروست عمل کنند .به فکر ملت باشند .در این کشور این همه اقصادان داریم کاری که در پیش است را سنجیده و عمل کنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
بله یارانه میدادیم اما فقط به اونایی که از بنزین استفاده میکنن بقیه چی مینشستن میدیدن حقشون رو یه عده دارن استفاده میکنن شاید این شکل پرداختها میشد بهتر باشه اما قبول کنیم باز هم خیلیها به حقشون رسیدن. بک منتقد دولت 9و10.
طرح از ابتدا به صورت ناقص اجرا شد و زير ساخت اين طرح آماده و مهيا نبود ولي با تمام شرايط طرح اجرا شد و مشكلات دو برابر شد و قشر كارمند و ضعيف جامعه بيشترين آسيب را ديدند چرا كه در تمام طرح ها نفر اول براي اجرا هستند و حال نير اگر ماهيه 22 ميليون از افراد از طرح يارانه حذف شوند تا سه ماه آينده نفري براي دريافت رايانه نمي ماند و اين طرح عملا فقط براي كنسل كردن طر ح يارانه ها مي باشد و باز نيز اين قشر كارمند و ضعيف جامعه بايد بار اين طرح هاي ضعيف را به دوش بكشد
به نظر من یارانه رو از اول بجای 45 هزار تومن 30 هزار تومن میدادن یعنی هر ماه 15 هزار تومن بر میداشتن از هر نفر استان به استانم جدا میکردن پولارو واسه هر استانی از همون 15 هزار تومن کارخونه میزدن و همون مردمی که توی همون استان بودنو سر کار میبردن حالا مدتش طولانی میشد ولی هم سرمایه زیادتر میشد هم سر کار میرفتن هم نقدینگی کم تر میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ای بابا.واقعا تعجبم باز از این حرفها در این است که مگر اینهمه همه چیز گرون شد و سوبسیدها رو قطع کردن کارخونه و بیمارستان و مدرسه ای ساخته شد؟!!!.حالا فکر میکنی با کاهش یارانه یا قطع آن باز کارخونه یا بیمارستان ساخته میشه؟مومن از یک سوراخ دوبار هرگز گزیده نمی شود.هموطنان گرامی لطفا با قطع یارانه ها به امیدهای نسیه ساخته شدن بیمارستان و کارخونه موافقت نکنید.بخدا اگر قطع کنند خانواده خیلی از بازنشستگان و مستمری بگیران و جوانان شایسته و تحصیلکرده ولی بیکارمان به مشکل برمیخورد.
بهترین راه اینه که یه خط فقرتعیین نمایند وبه افرادی که در فقرمطلق به سرمیبرند حداکثرمبلغ داده شودوبقیه هم به نسبتی که فقیرند
یارانه کارمندان به جزء کارمندان کلان شهرها رو حذف نمایید،چون شهرهای کوچک با درآمد1میلیون میتونی زندگی خوبی داشته باشی
پاسخ ها
mahmoud
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
تو صیه میشه شما هم بیاید شهرای کوچک تا وضعت خوب بشه. اینجا گرانی ارزاق بخاطر بعد مسافت تا مراکز تولید خیلی زیاده. هر کس هر طور دلش بخواهد اجناسش را می فروشد
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ازلحن کلامت معلومه خیلی فقیری. نترس یارانه تو قطع نمیشه
1- چرا هدفمند كرديد تورم زا بود با 45هزارتومان مردم را به مشكلات اقتصادي گرفتار كرديد 2- الان هم داريد هدفمند حذف مي كنيد تا 45هزارتومان ندهيد . ايا اين كار تان خدا وكيلي درست است . يارانه حق مسلم همه مردم ايران است . با اين همه گراني .. گراني . گراني معشيت مردم را فلج كرده ..... تورا خدا اذيت نكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
مثلا 45 هزار تومن مشکلی از شما حل می کنه؟
جلوی ضرر را هر جا بگیری منفعته...
با سلام. یارانه میبایست به کلی حذف و به بهداشت،آموزش،جوانان وغیره منتقل گردد.
پاسخ ها
بيچاره يارانه بگير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اقا يا خانم محترم نفست از جاي گرم بلند ميشه - اخه يارانه 45 هزارتومني چي به تو ميده -در ضرب كلي هم كه باشه هركسي حق استفاده از يارانه نقدي رو داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
هرچقدر تا الان در بخش بهداشت و درمان و تولید هزینه شده، بعدا هم میشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
نه که دفعه قبل از حذف یارانه کلی خرج جوانان و بهداشت و آموزش شد اینبار هم حتما خرج میشه.
ماده 7 قانون هدفمندی تأکید دارد که یارانه نباید به همه به صورت یکسان داده شود و مفهوم روشن آن این است که براساس وضعیت درآمد خانوارهاودهک ها(به شرط جمع آوری درست اطلاعات که اکثرآ"این طبقه بندی به دلیل ضعف دراطلاعات جمع آوری شده صحیح نیست)پرداخت شودبنابراین آقای نوبخت از کجای قانون چنین استنباطی می کنند که بخشی از افرادی که الان یارانه می‌گیرند نباید دریافت کنند ؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
دوست عزیز این دقیقا درست است همه باید یارانه رو دریافت کنند اما میزان آن متفاوت است اما اگر بتوانند به واقع دهک بندی کنند و عدالت برقرار باشد آن زمان هیچ کس اعتراضی نخواهد داشت . اما ؟؟؟؟
در کشور ما دو نوع تولید داریم، تولید بد و خوب
ما ابتدا باید تولید بد رو به خوب تبدیل کنیم تا علاوه بر ارز آوری، مردم خودمون هم از تولید داخلی حمایت کنن به طور مثال(خودروسازها و شرکت موبایل glx)
دعوت از تولید کنندگاه بزرگ جهانی در کشور
ایا کسی کارکرده و سرمایه گذاری کرده و بودجه مالی اش را افزایش داده ، چون میلیونر شده نباید از امکانات مساوی یارانه برخوردار شود حتی اگر در مقابل پولش کم باشد؟ !!! حق قانونی همه مردم ایران است تا از یارانه ها بطور یکسان بهره ببرند!!! ولی در هزینه کد ان هرکسی بروش خودش عمل می کند
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
اینکه آمار دقیقی برای جدا کردن دهک ها نداریم و معمولا غربالگری دقیق انجام نمیشود حرف درستی است ولی اینکه تصور شود یارانه باید به طور یکسان داده شود درست نیست زیرا قرار است "یارانه" به گرروهای کمتر برخوردار "یاری" برساند برادر.
اگر به هر دلیلی یارانه یکسان مبنای کار قرار گرفته باشد، باید مصرف بیشتر جریمه بیشتری داشته باشد یعنی با مصرف بیشتر به صورت تصاعدی با نرخی بیش از اکنون قیمت خدماتی مانند آب برق گاز و یا بنزین بالا برود.
با افزایش قیمت دلار کشور همیشه از نظر نرخ حامل های انرژی از دنیا عقب می ماند واین در حالی است که دولت نیز علاقه ای به پایین امدن نرخ دلار ندارد والبته دستمزدها به ریال محاسبه میشود.تا کی باید حقوق مردم پایمال شود؟ایا این درست است که فردا نرخ دلار بیشتر از این هم بالا رود باز افزایش نرخ مصرف داخلی انرژی باشم ودستمزدها با ریال پرداخت شود؟ تیغ دو لبه دولت واقتصاد دانها زندگی مردم را فلج میکند
قطعا اولين كساني كه يارانه آنها قطع مي شود حقوق بگيرهاي بدبخت هستند چون فقط اطلاعات اينها در دسترس است سرمايه دارها كه حسابشان در بانك نيست بلكه اجناسي است كه در انبارها خوابيده است.
از اول هم اجراي اين طرح اشتباه بود.
اگر دولت قبل از اجراي طرح در فشار بود ميتوانست در گامهاي كوچك نرخها را افزايش دهد و تورم هم با گامهاي كوچكتري افزايش ميافت ولي نه اينكه يك مرتبه پول يارانه به مردم بدهد و نقدينگي را زياد كرده و اينطور تورم لجام گسيخته به بار آورد.
با اينكه دير است ولي جلو ضرر را هر جا بگيريم منفعت است. پرداخت پول يارانه را به كل مردم متوقف كنيد و در فاصله يك ماه پول آن را صرف حمايت به كالاهاي اساسي و بهداشت و درمان و توليد و انرژی و آموزش اختصاص دهيد.
اينطور تورم هم پايين خواهد آمد.
با سلام به همه کاربران
به نظر بنده ، اصلا یارانه نقدی بر طبق اصول اقتصادی ، به نفع یارانه گیرنده نیست ، یارانه نقدی یعنی نقدینگی بیشتر در جیب مردم سپس افزایش تقاضای بازار به خصوص در مورد کالاهای اساسی و بر طبق قوائد اقتصادی سپس افزایش قیمت کالاهای اساسی ، پس یارانه نقدی اصلا به نفع مصرف کننده آن نیست ، اما پیشنهاد من این است که بخشی از یارانه به سمت تولید به منظور کاهش هزینه های تولید به خصوص در مورد کالاهای اساسی اختصاص یابد و بخشی نیز بصورت غیر نقدی و کالاهای اساسی بصورت سبد خانوار از طریق شرکتهای تعاونی و فروشگاههای زنجیره ای به همان یارانه بگیران تعلق بگیرد البته در کوتاه مدت و تا زمان تاثیر بخش اول در تولید و کاهش قیمتها ، یارانه نقدی علاوه بر تاثیرات مخرّب در اقتصاد جامعه و خانواده ، عزت نفس و شان اجتماعی افراد را هم تحت شعاع قرار داده است ، فردای روز واریز یارانه ها در هر ماه ، مناظر تاسف باری در جلوی گیشه های عابربانک دیده می شود که در شان مردم عزت مند ایران اسلامی نمی باشد ، صفی برای گرفتن پول ..
همين ميزان حفظ شود و به دهکهاي پايين جامعه دوبل پرداخت شود و دهک هاي بالا حفظ شوند و به اين صورت است که قانون عدالت رعايت و همه دهک ها در رده 50 قرار خواهند گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
علی آقا، یک فرد پولدار با داشتن اتومبیل سالهاست که از بنزین یارانه ای استفاده می کنه اما اونهایی اتومبیل نداشتند از این یارانه محروم بوده اند. حتی اگر هم این 45 هزار تومن رو پولدارها بگیرند، بازهم یارانه بنزین و حاملهای دیگر انرژی هست که به این قبیل افراد می رسد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
یک کم دقیق تر متن را بخوانید. مشکل کمبود منابع مالی است. حالا شما می خواهید زیادتر شود.
سلام
آنچه در مطلب فوق آمده كه " اين مساوات است نه عدالت" جمله صحيحي نيست. جدا از اينكه پرداخت يارانه به اين صورت درست است يا نه جدا، آنچه كه مهم است همه ايراني هستيم در اين كشور زندگي مي كنيم اگر دانشگاهي بوده براي همه بوده اگر آموزش و پرورش رايگاني بوده براي همه بوده است و .....
حال سئوال اينجاست كسي را كه در يك رقابت درست و صحيح رفته با هزاران زحمت و كمبود و شبها نخوابيدن و به حداقل ها قانع شدن درس خوانده و صد البته براي كشور مفيد واقع شده و به سن 30 و يا بيشتر رسيده، شهروند درجه 2 فرض كتيم (بخوانيد مرفع و يارانه نگير) و کسی كه به فكر مسايل ديگر و خوش گذاراني بوده را شهروند درجه 1 (بخوانيد يارانه بگير) بناميم چه تضميني براي آينده ايران متصور مي كنيد آيا با اين عمل، رخوت، سستي را در جامعه نهادينه نمي كنيم و گرفتن انگيره براي رقابت سالم را از جامعه نمي گيريد؟
لطفاً يك فكر اساسي و بخرادانه انديشده شود و كاري شود كارستان. كاش مي شد اين همه پول را در جهت سرمايه گذاريهاي سود مند و اثر گذار در كشور استفاده مي شد يا براي خريد اسباب بازي هاي چيني و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
با نظر شما 100 درصد موافق هستم ولی متاسفانه مسئولین متوجه نیستند . عدالت یعنی استفاده از منابع ، متناسب با لیاقت ، استعداد و تلاش در غیر اینصورت برای یک متخصص انگیزه ای برای تلاش باقی نمی ماند اگر هدف این باشد که از نظر معیشتی با یک معتاد برابر شود .
دهک بالا منظورتان کیا هستند تاجرانی که هیچ سندی از اموالشان در دست نیست یا کارمندانی که ماهانه بهشون حقوق!!!!!!!!! می دهید نکنه منظورشان معلمها هستند که بیشترین حقوق را در دنیا!!!!!!!!!!! دریافت می کنند
ذاذن یارانه به این شکل کاری بیهوذه است اینا تو وجوه کلان را ذر اختیار مسعو ل استان قرار مییذاذنوموظف بوذ با ایجاذ کارکاه بررگ نسبت به اشتغال رایی اقدام تا در اینده مشکل بیکاری حل شود نه مردم را مفت خور بار بیاورند....
باید هر ایرانی اندکی از خود گذشتگی بخرج دهد تا وضع مملمت بهبود پیدا کنه همش که نمیشه از دولت انتظار داشت میخواید نوبخت یه شبه چیکار کنه زمان جنگ جوون های مردم از خونشون گذشتن امروز طرفی که وضعشم بد نیست چنان دنبال 45 هزار تومن انگار اینو نگیره از گشنگی خواهد مرد متاسفانه ما ها همه عوض شدیم !!!
جناب آقای بابک
آیا شما فقط ورودی نقدینگی را محاسبه می کنید
پس خروجی نقدینگی از جیب مردم چه می شود
در هر سیستمی ورودی و خروجی را باید باهم در نظر گرفت
چیزی بیش از 10 برابر آنچه شما اسمش را نقدینگی گذاشتید و وارد جامعه شده است از طریق هزینه بنزین، برق؛ آب، گاز، درمان، تورم و سایر موارد از جیب مردم وارد خزانه کشور شده است آیا این نامعادله را می توانید حل نمایید
چرا کسی در باره عدم تعادل درآمد حقوق بگبران با میزان افزایش تورم و نرخ خدمات دولتی و انرژی صحبت نمی کند
این افزایش هزینه ها اگر با حقوق کارمندان د تعادل نباشد موجب یک بحران اساسی در کشور خواهدشد
لذا وقع بینانه بررسی نمایید
يارانه قطع فقط افزاد تحت كميته امداد
ه و بهزيستي دريافت نمايند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
کسی که سن استخدامش گذشته و بیکار است و کسی که تحصیلکرده و بیکار است و یا کسی که کار میکند ولی ماهیانه دویست یا سیصد هزار تومن حقوق میگیرد و خیلی از این قبیل افراد که البته یکیش هم خودم هستم و حتی یک برگ جریمه رانندگی هم ندارم چه برسد به سایر تخلفات ولی فوق لیسانس و بیکارم، چون هیچگونه پارتی برای استخدام ندارم.آیا از نظر شما ما باید از کل حق و حقوقمان به دلیل مظلوم بودن و حق کسی رو نخوردن و پارتی نداشتن محروم شویم و از گرسنگی بمیریم؟
موافق با حذف یارانه افراد پردرآمد هستیم اما با سهام مخالف هستیم
من از بابک که بسیار ساده ولی مهندسی شده اعداد رو بیان کرد متشکرم.وضمنا اقتصاد بدون تولید کشور(در حد30-40%ظرفیت واقعی)بدون پشتوانه فروش نفت که همواره جور سایر بخشها را به دوش کشیده است را عامل اساسی رکود میدانم وواقعا بسیاری از صنایع در حال ورشکستگی وآزاد شدن نیروی جوان کار خودهستند،پس حذف یارانه نقدی کل دهکها با هدف رونق بخشی به تولید میتواند راه گشا باشد البته نه از نوع قول وقرارها ووعده های واهی دولت قبل مبنی بر آمارهای بزرگ(عددی) مثلا فلان کیلومتر خط ریلی و...
در زمان دولت قبل به کارمندان و پرستاران و معلمان خوب رسیدگی شد.وای به حال کارگران که بار تولید روی دوشان است و از هیچ طرفی حمایت نمی شوند
دولت درراستای مرحله اول یارانه ها روزانه
8.5میلیارد تومان تفاوت قیمت نان
18میلیارد تومان تفاوت قیمت بنزین
از مردم دریافت مکند حالا مبالغ فوق را در365روز ضرب کنید اقای بابک چون قبلا نان 15وبنزین 100 تومان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
عزیزم به دلیل بالا رفتن قیمت ها دولت داره دوباره سر همه این ها که گفتی یارانه میده!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
با قطع یارانه می شود زندگی کرد ولی با افرایش قیمت های سوخت و غیره فاجعه دیگری اتفاق خواهد افتاد.افرایش فیمت ها (بدبختی تمام مردم چه کارمند چه کار گر چه باز نشته )شما را به خدا با فکر باز کار های مملکت را پیش ببرید.
بالاخره این پافشاری در زدن یارانه ها به یک جنگ اعصاب بین مردم منتهی می شود. دولت نباید این بار سنگین را برمی داشت. حالا که برداشته و متوجه شده زورش نمی رسد رو آورده به این طرح ها و فشار به اقشار ضعیف. صدای خرد شدن استخوان های مردم را می توان شنید.
باسلام \پیشنهاد می گردد دولت محترم با انجام کا کارشناسی مجدد با اتکا به تجربه بدست آمده یارانهای کلیه دهکها قطع شودو در رابطه با کاهش قیمتها فکری بکنند
سلام؛
فکر کنم برای اولین بار دو یا سه سال پیش(شاید هم قبل تر از این همان اوایل انتخابات دور قبل) موضوع دادن سهام به جای یارانه را بنده در کامنتی ذیل موضوع کمبود منابع یارانه ها در همین سایت تابناک پیشنهاد کردم، بارک ا...ه به خودم.یا حق.
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
سهامی که خودت انتخابش نکردی چه ارزشی دارد؟ سهامی که ارزشش کاملا روشن نیست چه کارایی دارد؟ انتظار دارید مردم به زور وارد بازار بورس بشوند قبل از آنکه اطلاعاتشان کافی باشه؟
اگر دادن سهام به افزایش واقعی تولید بیانجامد منطقی است ولی در کشور ما حرفهای خوب با اجرای بد نابود میشن.
آقایان کارشناس شما خودتان را گول می زنید یا مردم را ؟؟!!
چرا پرداخت 45 هزار تومان پول به جیب یه عده مردم نیازمند را افزایش نقدینگی می دانید. نقدینگی جای دیگری افزایش پیدا می کند. ثانیاً اگر کارخانجات ما قدیمی و زیان ده است و پس از سالها هنوز کالاهای به درد نخور و گران تولید می کنیم ضررش را باید مصرف کننده ایرانی تحمل کند .خوب به اندازه نقدینگی کشور واردات داشته باشیم تا نقدینگی که شما دم از آن می زنید محار شود.
خب آقای نوبخت , تکلیف افزایش هزینه های قبض آب و برق وگاز که دولت قبل آونا رو آزاد کرد چی میشه مگه قرار نبود یارانه دست مردم افزایش هزینه های آب برق وگاز بشه
باسلام

همه نظرات بالا درست
پیشنها د میکنم برای حفظ عدالت و مساوات , بجای حذف یارانه تعدادی از دهکها روش ذیل را بررسی کنید:
1- مبنای پرداخت یارانه ها که بر اساس خوانوار است بیاییم تعداد هر خوانوار را تاسقف 4 نفر حساب کنیم.
2- میزان پرداخت به خوانوار های دهکهای بالا از 45 به 35 هزار تومان تقلیل دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
ایرانی جماعت رو نمیشناسی؟
اون موقع هر خونواده میرفتن میگفتن که جدا از هم زندگی میکنند و هیچ خونواده ای با جمعیت بالای 4 تو ایران پیدا نمیشد دیگه!
بهتر است دولت به جای افزایش حامل های انرژی که به دنبال آن گرانی افسارگسیخته قیمت کالا ها و فشار بیشتر به اقشار آسیب پذیر است بهتر است علاوه بر حذف برخی دهک ها موضوع کاهش مبلغ یارانه نقدی را در پیش بگیرد
به نظر من با هر ماه پول یارانه ها که به مردم میدن میشه چند کارخانه در کشور تولید کرد که یاعث رشد اقتصادی شاغل شدن جوانان و ازدواج و ترقی کل کشور میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
خوش خیال کارخانه کجا بووووود این یارانه رو هم نگیری . بده بیاد اقا یارانه رو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
کارگری که حقوقش 600 تومنه و 4 نفر نون خور داره 180 تومن براش یعنی افزایش 30 درصدی حقوق!
از اول بنا بود بعد از اصلاح ساختار اقتصادي و زيربنايي كشور،هدفمندي يارانه ها اجراء شود. حالا كه گروني وتورم داره پدر مردم رو در مياره آقايون بازهم به فكر افزايش قيمتهاي حاملهاي انرژي اند؟ چرا سعي نميكنند كه ابتدا قيمتها رو كنترل كنند؟ از كجا معلومه كه من يا شما دهك شش يا نه هستيم؟ با كدوم اطلاعات صحيح مي خواهند يارانه مردم را قطع كنند؟
اگر این چندرغازم میخوان ندن خوب ندن ولی لا اقل همون طور که بعضی از مردم اشاره کردن این پول رو جایی مناسب مثلا برای تولید سرمایه گذاری کنند و سودشو به مردم بدن و البته جلوی چپاولش بدست بعضی ها رو هم بگیرن
به نظر بنده اگه دولت می خواد بازار ثبات پیدا کنه، نباید حامل های انرژی گران شوند.پس دولت تا حداقل یکسال دیگر فکر گران کردن حامل ها نباشد.
برادر فک کنم شما نفست از جای گرم در میاد.شاید شما نیازی به یارانه نداشته باشی ولی خیلی ها هستن که منتظر واریز یارانه میشن تا شکمشونو سیر کنن.
وقتی دلار 1000 تومان بود بنزین 400بود حالا وقتی دلار 3000 بنزین باید بشه 1200 کوپنی 2000 ازاد چون قاچاق نشه در ضمن ترافیک کمتر میشه مردم ماشین کمتر میارن بیرون .دود کمتر میشه
با توجه به اینکه یارانه را از مجل افزایش حاملهای انرژی پرداخت می کنند و بنزین را دولت معتقد است لیتری 700 تومان است ولی لیتری 400 تومان می فروشد بنابراین برای هر دستگاه سواری مبلغ 18000تومان برای 60 لیتر بنزین در ماه )به دارندگان خودرو تعلق می گیرد پس باید این 18000 تومان از یارانه آنها کم شود ( بعضی ها هم بیش از یک وسیله نقلیه دارند ) بنابراین پیشنهاد می شود از افرادی که وسیله نقلیه دارند به تعداد هر دستگا 18000 تومان کسر شود تا
اگه می خواهید اقتصاد را درست کنیدبایستی مداخله دولت بیشتر از اینها باشد.بایستی دولت به جای اینکه اختیارش را دربخش تولید به بخش خصوصی بدهدزمام امور را به دست گرفته وبه داد اقتصاد کشور برسد.فکر می کنم از موقعی که اصل 44 تصویب شد مشکلات اقتصادی چند برابر شد!
بهتر است سهم بنزین بجای ماشین به خانوار داده شود یعنی هر خانوار یارانه بگیر 60 لیتر بنزین ماهانه تا ملت دنبال 2-3 ماشینه نروند
ضمنا کسانی هم که استفاده نمی کنند از مافی التفاوت مالی ان با قیمت ازاد یارانه بگیرند
يارانه افرادي كه در خارج از ايران زندگي مي كنند بايد قطع شود چون آنها در خارج از كشور منبع درآمدي آنها بر اساس دلار مي باشند و مخارج آنها نيز بر اساس دلار و چون مالياتي نيز از درآمد هاي خود به حساب اداره ماليت واريز نمي نمايند چرا از يارانه ها استفاده نمايند چون نه از حقوق و نه در زمان خريد6 درصد ماليت ارزش افزوده ) را پرداخت نكرده اند ولي افرادي كه در ايران زندگي مي كنند و يارانه مي گيرند به هرحال در زمان پرداخت ماليات ها بخشي از يارانه را به حساب دولت بر مي گردانند و درضمن اعلام نمايند كه كودكاني كه در آينده به دنيا مي آيند يارانه تعلق نمي گيرد و بلطبع خانواده ها با علم اينكه بارانه اي فرزندشان تعلق نمي گيرد خواستند فرزندار شوند و توقعي براي آنها ايجاد نشود و در نتيجه از اضافه شدن افراد يارانه بگير كم مي شود و با توجه به فوت نمودن مردم به مرور زمان از جمعيت دريافت كننده ماليات و بلطع هزينه هاي پرداختي بابت يارانه كم مي شود
من یارانه نمیخوام، سالی یک میلیون برای خودتون اما تورم رو مهار کنید.
راه نجات ساده است البته در پیدا کردن آن ساده است اما اجرا بسیار مشکل اما شدنی است اولین راه ترویج تولید بخصوص در حد استاندارد جهانی و قابل صدور دومی ایجا سیستم تامین اجتمایی قوی
اميدوارم یارانه خانواده هاي ضعيف قطع نشه يا اگه قطع شد در اختيار كميته امداد قرار بگيره كه در حقشون اجحاف نشه، همين چند روز پيش خانمي كه شوهرش معتاد بود و پنج تا بچه داشت رو تلويزيون نشون ميداد كه اجاره خونشو با يارانه ميداد.
بنظرم دولت ملاک خاصی برای دسته بندی افراد جامعه در دست ندارد و حذف افراد از دریافت یارانه مطمئانا با بی عدالتی مواجه می شود و حق افرادی که به این یارانه نقدی احتیاج دارند ضایع می شود و زندگیشان دچار اختلال میشود و با شعار دولت در تضاد است.
اول بايد پرداخت نقدي رو به اين صورت حذف کنه که حساب يارانه‌ها در بانکها به صورت حسابي در بياد که غير قابل برداشت بشه شبيه کارت اعتباري در کشورهاي ديگه بشه. (يعني اگر هم قراره پولي خرج بشه به صورت الکترونيکي جا بجا بشه)و بعد از مدت مشخصي در صورت خرج نشدن به صورت پس‌اندازي براي خانوار بشه. اينطوري نقدينگي کم ميشه.
به خانوارهايي با درآمد بالا اجازه داده بشه يارانشونو به کسايي که ميخوان (مثلاً هر خانواري که مي‌دونن نيازمنده) منتقل کنن.
براي افراد باد ردآمد بالا به ازاي يارانه ماهانشون تصحلاتي مثل مالياتي(کسر مقدار مشخصي از ماليات ساليانه به ازاي يارانه پرداختي دولت) و يا...ارائه کنه.
به نظر من باید کلا یارانه ها رو حذف کنند به شرط آنکه دولت این پول رو در استان ها کارخانه بزند و اشتغال زایی نموده و سعی کند هزینه غذا و درمان و آموزش را پایین بیاورد.
این بود تیم اقتصادی ؟
با سلام
مديريت تابناك بياييد در راستاي احترام به قلم و وظيفه انساني خود تان اين مفهوم را در اقتصاد پياده سازيم .
1-دولت بجاي دادن يارانه به 8 دهك 5كار را انجام دهد تا هم تورم كم تر شود وهم رضايت ملت .
1-برقراري بيمه تامين اجتماعي 2-دادن وام بي بهره 3-دادن سهام 4-معافيت مالياتي 5-معافيت از پرداخت بها آب وبرق و گاز تا مصرف معمولي
محل پرداخت از همان 100000000000000ريال در آمد حاصل از هدفمندي يارانه ها است . اين منابع بهتر است در صتدوقي جمع شود و مصروف اين مهم شود خاصيت اينكار جلو گيري از تورم ريالي در اقتصاد خواهد بود .چون پول بي پستوانه توزيع نمي شود در ثاني ملت هم راضي خواهند بود .اين روش توسعه موزون راهم در پي دارد .
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
برادر من دادن وام بی بهره در کشوری که بالاترین تورم دنیا را هم اکنون داراست در حال حاضر چه معنایی دارد. به نظر شما شدنی است؟
چرا باید از دادن مالیات معاف بشیم.؟ چقدر معاف بشیم؟ کی معاف بشه؟
اینکه بیمه تامین اجتماعی بهتر بشه و یا مصارف کمتر مبلغ کمتری نه مفت پرداخت کنند به نظرم منطقی تره.
سهام و پس انداز زمانی خوبه که امثال من کارمند بخاطر تهیه مسکن و تامین رهن مسکن از چند جا وام نگرفته باشه و بیش از نیمی از حقوقش برای قسط پرداخت نکنه ولی من با همین یارانه پول برق و آب و گاز و....... پرداخت میکنم . نه مسافرتی میتونم برم نه لباس درست و حسابی میخرم و نه مهمانی آنچنانی میرم چون منهم باید مهمانی آنچنانی پس بدم . شرمنده به روزگار که اینچنین ما را شرمنده خانواده کرده
کسانی که اتومبیل نداشته و ندارند در حقشان خیلی اجحاف می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
کسانی که اتومبیل ندارند از تاکسی و اتوبوس استفاده نمی کنند؟ خوب اگه بنزین آزادتر از این بشه و گرون تر از این بشه که کرایه تاکسی اونها هم گرون تر میشه کرایه گرونتر بشه بقیه چیزا هم گرونتر میشه اونوقت اونایی که ماشین ندارن دیگه در حقشون اجحاف نمی شه؟؟؟!!!
با سلام. اولا حذف برخی از دهک ها از دریافت یارانه بی عدالتی است؛ زیرا این منابع به کل افراد جامعه تعلق دارد. چه کسی گفته که اگر کسی با تلاش و کوشش خود موفق شده می بایست از حقوق اجتماعی محروم شود. این بر خلاف ترویج تلاش و کوشش آدما برای کسب موفقیت است. ضمنا معیار شناخت این دهک ها چیست. در سری قبل من که یک کارمند هستم و مستاجر را جزء دهک های پردرآمد محسوب کردند و پیشنهاد انصراف دادند اما صاحبخانه ما با 15 واحد آپارتمان در محله های خوب تهران و 4 دستگاه خودروی گران قیمت و یک بنگاه بازرگانی را جزء دهک های درآمدی پائین به حساب آورند. این بانک اطلاعاتی غلط است. به نظر من باید صرفا افراد تحت پوشش کمیته امداد یارانه بگیرند و مابقی منابع حاصل از آن را به سمت تولید و ایجاد اشتغال ببرند. ضمنا برای تعداد افراد خانواده یارانه بگیر محدود شود. مثلا کسی در روستائی هست که ده فرزند دارد. خوب آیا ما باید تقاص آن را بدهیم؟
کسی که ماهانه ده میلیون،بیست میلیون وبیشتر درامد داره(که خدازیادکنه)نیاز به ماهی چهل وپنج هزارتومن نداره!!!! باید یارانه این دهک ها که درامد اینچنینی دارند حذف بشه
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
یعنی رضایت نمیدی یارانه افرادی با درآمد کمتر از ده میلیون ماهیانه حذف بشه؟!
به نظرت چند درصد از جامعه درآمد بالای ده میلیون دارن؟
خوبه یارانه کارمندان بادرآمد کمتر از یک میلیون تومن وبا اجاره خانه 300تومنی حذف بشه دیگه کسری حل میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید دید سهم نقدینگی از تورم چقدر است .اغلب ارقام 2 تا 3 برابر شده است .بیشترین فشار هم در کلان شهرها روی مردم است .بهر حال حذف یارانه طبقات مرفه اقدامی درست می باشد ولی شناخت طبقات مرفه کاری مشگل است بخصوص افرادی که در کار آزاد هستند از نظر در آمداختلاف زیادی با یکدیگر دارند.بنظر من یارانه را باید به افراد بیکار آنهائی که زیر پوشش بهزیستی اند و افراد تحت پوشش کمیته امام و......یداد.بجای حذف از شمول دریافت یارانه استفاده شود در این حالت افراد مرفه بصورت اتوماتیک وار حذف می شوند.
کلا حذف کنید.

چرا کلا این یارانه را حذف نمی کنید تا مردم از جبران چند برابر آن در خرج های روزمره آزاد شوند
یکی از راه ها این است که طرحی را دولت به صورت اختیاری اجرا کند که در این طرح به افرادی که به صورت داوطلبانه اعلام امادگی گی کنند هر بار بجای یارانه نقدی
1 اوراق مشارکت با سود کم در پروزه های مورد نیاز
2 سهام شرکت های در حال ساخت
پیشنهاد گردد
از این طریق حد اقل پروزه های عمرانی متوقف نشده و نقدینگی نیز کمتر می شود
کمتر حرف بزنیم بیشتر عمل کنیم اخه یارانه ندید مشکل حل میشه گرونی و دروست کنید نه که حال مردم گرفته بشه .اقتصادی
یارانه را آهسته آهسته کم کنید تا کم کم از سر مردم بپرد.
بنده سي سال مدير مياني در حوزه توليد بوده ام و بنظرم تجربياتي دارم و براي يارانه ها عرض مي كنم كه اين يارانه ها نه تنها دردي از مردم دوا نكرد بلكه با افزايش نقدينگي تورم را بيشتر و مردم را از گراني نالان كرد و در اين مقطع بهترين راه اين است كه بجاي پرداخت ماهيانه 3500 ميليارد تومان كه دردي هم دوا نمي كند دولت بيايد از ابان ماه به غير از افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي يارانه بقيه افراد را لغو كند ولي با واردات مواد غذايي نسبت به كاهش قيمت مواد غذايي كه سير صعودي دارد اقدام كند با اين طريق هم نقدينگي و كاهش تورم داريم و هم نقدينگي بسوي توليد مي رود و هم با كاهش قيمت ها رضايت مندي حاصل مي گرد د و دولت هم نيازي به گراني سوخت و غيره نخواهد داشت و كلا روي هم رفته رضايت مندي حاصل خواهد شداين طرح اجرايي و مفيد خواهد شد
تنها راه حل برون رفت از این مشکل و حذف تمامی پرداختهای نقدی صدور کارتهاییی با شرایط خواص برای کم در آمدها با امکانات بالا کاری که باید دولت قبل انجام میداد و هم خودش و هم دولت آینده رو از درون چاه افتادن نجات میداد این کار مزایای بسیار زیادی داره که من به چند مورد آن اشاره میکنم
1-جلوگیری از نقدینگی و بالا رفتن تورم میکنه
2-پرداختی یارانه در مسیر خودش خرج میشه
3-ارزش پول ملی بالا میره
4-حمایت از تولید ملی میشه
5-و چندین و چند مورد دیگر
حالا مسئولان و رئیس جمهور عزیز میتونند از جوانان ایران برای انجام بهتر هدفمندی یارانه ها کمک بگیرند که انشاالا مشکل دولت حل بشه تا با ذهن باز به انجام کاهای صنعتی و عمرانی بپردازه با تشکر
یارانه را قطع کنید.بهداشت و درمان را مجانی کنید و یا حد اکثر ده درصد از مردم بگیرید.
با سلام
به نظر من يارانه را به كساني تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي هستن مستقيم بدهند و بقيه را پتروشيمي و پالايشگاه و قطار برقي بين شهري بسازن و سهام أن را به مردم بدين تا إز سود أنها استفاده كنند
یارانه را قطع کنید ولی لااقل کارهای عمرانی در کشور راه بیفته در حال حاضر با از کار افتادن چرخه عمران کشور عملا چرخه اقتصاد کشور هم از کار افتاده .
اگر حاملهای انرژی گرون بشه درسته تورم داریم ولی فایدههای دیگری هم دارد مثل کم شدن مصرف بنزین کم شدن ترافیک کاهش الودگی و.......
حذف یارانه با توجیه درآمد بالا در کشوری که فاقد اطلاعات صحیح از اقتصاد خانوارهاست و رابطه در تشخیص جانشین ضابطه ای میشود که نداریم و یا اگر هم وضع شود در اجرای آن درست عمل نمیشود اصلا مناسب بنظر نمیرسد.پیشنهاد میگردد حال که ادعای شناخت افراد با کسب درآمدی بالا میشود بدوا با وضع تعرفه های مناسب مالیاتی,خلق درآمد نماییم راه حلی که در دنیا متداوله و به عدالت هم نزدیکتره,ضمن آنکه افزایش قیمت حاملهای انرژی هم که فلسفه اولیه در بحث هدفمندی یارانه ها بوده و الان هم مصوبه قانونی دارد میتواند اجرا گردد .دولت قبلی خیلی از قوانین را اجرا ننموده به دلایل و یا بهانه هایی,اما اگر تصور اینه که اثرات روانی و سیاسی و یا حتی اثرات بد اقتصادی موضوع زیاده با صراحت با ملت طرح موضوع نمایید ,چه بسا راه حلهایی ارائه شود که در مخیله دانشگاهها و دست اندرکاران اقتصادی نبوده باشد.
يه نكته اگه قراره حامل هاي انرژي گرون بشه خب چي عوض ميشه ؟ يعني براي جبران كسري از خودمون ميگيره به خودمون بده ؟ در صورتيكه بايد با افزايش يارانه جبران بشه تا بسمت صفر شدن سوبسيد هاي قبلي بره .
چون تا اون جايي كه يادمه وقتي هدفمندي يارانه ها شروع شد قرار شده به سمت آزاد سازي قيمت ها بريم و به عبارتي پول يارانه اي كه رو اجناس و انرژي پرداخت ميشد مديريتش رو به خود مردم واگذار كنند ولي با اين حساب كه حامل ها گرون بشه و تازه يارانه ها فرقي نكنه كه بدتر ميشه ضمننا به اين نكته توجه بشه كه ما هنوز داريم يارانه اي رو كه سال 88 با توجه به قيمتها و ميزان آزاد سازي قيمتها انجام شد رو مي گيريم كه الان با كدوم يكي از قيمتها هماهنگه؟؟؟آقا بياين اين يارانه ها رو قطع كنيد همه چي رو به وضعيت سابق برگردونيد قربان دستتون نخواستيممممممم
با این شرایط بد اقتصادی ، سهام به چه درد کسی می خوره که باید پول کرایه خونه یا دانشگاه فرزندشو بده ؟ با سهام میشه چهار کیلو میوه خرید ؟ همون سهام عدالت که ما رنگشو ندیدیم برای هفت پشتمو بسه
باتوجه به اين كه نيروي انساني بالاترين ومهمترين سرمايه هر كشور مي باشد حذف 30درصدي از يارانه يعني از دست دادن حمايت حداقل 30درصدي جامعه با توجه به اين كه الان هم شايد 30درصد حامي كشور نباشند با اين جمعيت 60درصدي چه كارخواهيد كرد پس درست تصميم بگيريم تا كشور را با چالش روبرو نكنيم
عجب که عجیب است
ایران کشور ثروتمندیه اگر قوانین ومقررات درست اجرا بشه ودر هر صنف وکاری دولت نظارت کامل داشته باشه و کار وتلاش مردم ارج داده بشه ومردم جایگاه واحترام از دست رفته خودشون رو به دست بیارن و افراد دانا و "مومن به خدا" در راس امور باشند ایرانی آباد خواهیم داشت.
آقای نوبخت به جای طرحهایی جدید یارانه به حق تمام محرومین انقلاب را که با آن هزینه برق وگاز و آب ورفت و امد وبرگشت میدهند وبا آن نان شب میخرند تا گرسنه نباشند را ۲۵۰ هزار کنید میدانم ماهی ۱۰۰ میلیون حقوقتان از حال ۴۰ میلیون محروم خبر نداری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها