بازدید 6171
۱

روايت پليس از حکم اعدام دو زن ايراني در مالزي

کد خبر: ۳۵۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵ 13 October 2013
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با تشريح پرونده و حکم اعدام دو قاچاقچي زن ايراني در مالزي گفت كه دو متهم ايراني که در مالزي به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند از طريق کشور ديگري اين مواد را به مالزي منتقل کرده اند. وي هشدار داد كه قاچاقچيان با پيشنهاد سفر رايگان از مردم به عنوان طعمه استفاده مي‌کنند.

سردار علي مويدي در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: دو زن ايراني که در مالزي به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند از طريق کشور ديگري اين مواد را به مالزي منتقل کرده اند. قاچاقچيان با فريب افراد مبني بر سفر رايگان به کشورهاي جنوب شرق آسيا آنها را فريب داده و در مقابل پرداخت هزينه سفر از آنها مي‌خواهند که بسته‌هاي مشکوکي را با خود حمل و به فردي در آن کشور تحويل دهند. افراد نيز بي خبر از محتويات داخل بسته‌ها به طمع سفر رايگان اين اقدام را انجام داده و در دام پليس گرفتار مي‌شوند.

وي ادامه داد: اتباع ايراني در داخل و خارج کشور بايد از پذيرفتن بسته از افراد غريبه به عنوان امانت خودداري کنند و اگر بسته اي را پذيرفتند به دقت آن را بررسي کرده و از محتوياتش با خبر شوند.

به گفته مويدي، امروزه با استفاده از تجهيزات نوين الکترونيکي در کشورهاي مبدا و مقصد امکان ترانزيت مواد به صورت هوايي نزديک به صفر است و بيشتر اين محموله‌ها کشف و ضبط مي‌شود به همين علت قاچاقچيان از مسافران به عنوان طعمه استفاده مي‌کنند. هشدار مي‌دهم انجام چنين سفرهايي آينده خوبي را در پي ندارد.

گفتني است هفته‌هاي گذشته در خبري که اغلب رسانه‌هاي مالزي به پوشش آن پرداختند دو دختر ايراني که فريب يک قاچاقچي ايراني را خورده بودند پس از تحمل 33 ماه زندان به اعدام محکوم شدند، مجازاتي که منتظر اغلب متهمين و قاچاقچياني است که توسط پليس مالزي دستگير مي‌شوند.اين دو دختر سه سال پيش به جرم قاچاق مواد مخدر در فرودگاه بين‌المللي کوالالامپور دستگير شده بودند. داتوک نورچايا، قاضي دادگاه شهر شاه ‌عالم مالزي در آخرين دادگاه اين دو دختر دلايل دو متهم مبني بر بيگناهي و فريب خوردن را قبول نکرد و تمام دفاعيات آنان را بدون سند و مردود خواند تا سنگيني طناب دار سوغات سفرشان شود.

در اظهارات متهمان در دادگاه آمده بود که آن‌ها براي اولين بار از طريق يک دوست مشترک به نام عليرضا با يکديگر آشنا شدند که عليرضا به آن‌ها پيشنهاد سفري رايگان به مالزي را مي‌دهد و با همين شيوه مقداري مواد غذايي هم‌چون بيسکويت را به دو خواهر مي‌سپارد که به مالزي ببرند. با قبول اين پيشنهاد فرد ديگري با نام بهزاد به هتل محل اقامت آن‌ها مي‌رود و چمدان‌هاي حاوي مواد خوراکي را تحويل‌شان مي‌دهد.

اين دو خواهر در حالي اين پيشنهاد را خوش باورانه مي‌پذيرند که به گفته پليس مواد مخدر در ميان لباس‌هاي دو متهم در چمدان جاسازي شده بود.اين دو خواهر در روز پنجم ماه مي‌سال 2011 به هنگام ورود به فرودگاه بين‌المللي کوالالامپور دستگير شده و از هر کدام از آنها حدود 1,5 کيلو گرم ماده مخدر شيشه کشف شده بود.و همين باعث شد هر دوي آنها تحت بند 39B قانون مواد مخدر خطرناک، مورد محاکمه قرار بگيرند، قانوني که حداکثر مجازات اعدام را براي خاطيان در نظر گرفته است.

امروزه تعداد قابل توجهى از زندانيان ايرانى قاچاق مواد مخدر در درون زندان هاى مالزي وجود دارند که طبق آخرين آمار رسمي دولت مالزي قريب به چهارصد ايراني در اين زندان‌ها وجود دارد که اين تعداد را وزارت کشور دولت مالزى تأييد کرده است و متاسفانه بايد گفت بيشتر اين زندانيان جوانان ايرانى و بخش قابل توجهى را بانوان ايرانى شامل مى شوند.حدود 39 نفر از کل اين تعداد تاکنون مجازات اعدام دريافت کرده اند و با توجه به طولانى بودن پروسه ى رسيدگى به پرونده ى متهمان اين نگرانى را ايجاد مى کند که تعداد بيشترى از اين افراد با مجازات اعدام روبرو شوند، براى اينکه طبق قوانين کشور مالزى، داشتن و حمل بيشتر از پنجاه گرم مواد مخدر از مشتقات آمفيتامين و هروئين مى تواند شامل مجازات اعدام شود.گرايش به توزيع مواد مخدر به دليل سود آسان و زياد و ظرفيت بالاى بازار مصرف با رشد روزافزوني روبروست و البته در اين راه دار و دسته‌هاي پرقدرت و مافيايي مواد مخدر هستند که سودهاي کلان به جيب مي‌زنند و قربانيان خود را که اغلب از بين جوانان اند به دام مراجع قانوني مي‌اندازند. در بين کشورهاي آسيايي، کشور مالزي موقعيت استراتژيکي براي تبديل شدن به مرکز و شاهراه توزيع مواد مخدر درجنوب شرق آسيا را دارد که از طريق توليد مواد مخدر در افغانستان و توزيع آن از طريق ايران به اين کشور، آن را به مرکزى مهم براى توزيع مواد مخدر در در اين حوزه و همينطور استراليا بدل کرده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اينکه امکان ترانزيت هوايي مواد مخدر از فرودگاههاي ايران وجود ندارد، تاکيد کرد: هنوز هم مافياي مواد مخدر اقدام به ترانزيت مواد مخدر به صورت هوايي مي‌کند اما درصد موفقيت انها در کشور نزديک به صفر است و با کنترلهاي ويژه هيچ محموله اي از مرزهاي هوايي ايران خارج نمي‌شود.

وي از دستگيري تعدادي حاجي معتاد در جريان عمليات اعزام حجاج خبر داد و گفت: در جريان حج امسال تعدادي از حجاج که قصد داشتند براي مصرف شخصي مواد مخدر به عربستان حمل کنند در فرودگاه‌هاي کشور دستگير شدند. امسال نيز خوشبختانه هيچ دستگيري حاجي به علت حمل مواد مخدر در عربستان نداشتيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
با سلام تنها این دو خواهر نیستند که گرفتار این بلا وبدبختی شده اند انسان جایزالخطاست انها به دام ادمهای از خدا بیخبری افتاده اند وراه به جایی ندارند .انها وما که دچار این معضل شده ایم تنها چشم امیدمان بعد خدا به دولتمردان است .یا خدا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار