بازدید 15174
۳

دیجیتال‌ترین کشورهای جهان را بشناسید

مهم‌ترین رقم در این گزارش نسبت بومیان دیجیتال جوان به جمعیت کلی هر کشور است؛ زیرا به گفته وی آینده یک کشور توسط جوانان امروز و تکنولوژی تعیین می‌شود. از این رو کشورهایی که از نسبت بالاتری از بومیان دیجیتال جوان برخوردارند در عصر دیجیتال آینده پیشگام خواهند بود.
کد خبر: ۳۵۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴ 12 October 2013
اینترنت در عصر حاضر زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده‌است،‌به ویژه نوجوانان و جوانان را زیرا به نظر می‌آید جوانان یک لحظه نیز بدون اینترنت، رایانه یا اسمارت‌فون‌هایشان نمی‌توانند زندگی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از NBC، باوجود‌اینکه به نظر می‌آید جوانان هرلحظه درحال استفاده از اینترنت هستند، شاید شگفت‌زده شوید اگر دریابید تنها 30 درصد از افراد 15 تا 24 ساله در سرتاسر جهان در دسته بومیان جوان دیجیتال قرار دارند، منظور شهروندانی است که دست‌کم برای پنج سال در اینترنت فعال بوده‌باشند.

گزارش جدید اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه دور، شاخه‌ای از سازمان ملل متحد که بر اطلاعات و فناوری‌های ارتباطاتی تمرکز دارد، نشان می‌دهد فعال‌ترین شهروندان دیجیتال در جهان کره‌ای‌ها هستند زیرا 99.6 درصد از جوانان این کشور در اینترنت فعال هستند.

جمعیت فعالان دیجیتال در ایالات متحده 96 درصد است، آماری که آمریکا را از نظر میزان فعالیت جوانان 15 تا 24 ساله بعد از ژاپن، فنلاند، دانمارک و هلند قرار می‌دهد.
دیجیتال‌ترین کشورهای جهان را بشناسید
کمترین میزان کاربران فعال اینترنت به کشوری کوچک  در جنوب غرب اقیانوس آرام به نام تیمور شرقی اختصاص دارد، تعداد بومیان دیجیتال در این کشور کمتر از یک درصد است.

به گفته مایکل بست محقق موسسه فناوری جورجیا که در نگارش این گزارش همکاری داشته‌است، مهم‌ترین رقم در این گزارش نسبت بومیان دیجیتال جوان به جمعیت کلی هر کشور است؛ زیرا به گفته وی آینده یک کشور توسط جوانان امروز و تکنولوژی تعیین می‌شود. از این رو کشورهایی که از نسبت بالاتری از بومیان دیجیتال جوان برخوردارند در عصر دیجیتال آینده پیشگام خواهند بود.

با درنظر گرفتن این مقیاس، ایسلند با 13.9 درصد رتبه اول را در زمینه نسبت بومیان دیجیتال جوان به جمعیت کل کشور به دست می‌آورد، نیوزیلند با 13.6 درصد رتبه دوم، کره با 13.5 درصد رتبه سوم، مالزی با 13.4 درصد رتبه چهارم، لیتوانی با 13.2 درصد رتبه پنجم، آمریکا با 13.1 درصد رتبه ششم، باربادوس با 13.1 درصد رتبه هفتم، اسلواکی با 12.7 درصد رتبه هشتم، لاتویا با 12.3 درصد رتبه نهم و دانمارک با 12.3 درصد رتبه دهم را به دست می‌آورند.

کشورهایی که از کمترین نسبت جمعیت بومیان دیجیتال به جمعیت کل برخوردارند عبارتند از تیمور شرقی، میانمار و سیرالئون. تمامی کشورهایی که در دسته کمترین نسبت بومیان دیجیتال قرار گرفته‌اند کشورهای آسیایی و آفریقایی هستند، بیشتر آنها درگیر جنگ‌های داخلی و خارجی بوده و از دسترسی به اینترنت در آنها با محدودیت مواجه است و این امر میزان کاربرد اینترنت را تحت تاثیر خود قرار داده‌است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳
این آمار اشتباه است، من پنجم دبستان یک ساعت دیجیتال داشتم، یعنی خودم این ساعت را داشتم، اما می بینیم که در نقشه فوق ایران در مقابل آمریکا از نظر دیجیتالی در جایگاه پایین تری است، پس نقشه و آمار مذکور اشتباه است، شاهد من هم ساعت دیجیتال خودم است.
ما کجاییم؟
رتبه ايران كجاست!؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان