بازدید 80979

دو تحریمی که برداشته می‌شود؛ دو تحریمی که‌ می‌ماند

هفته آینده، گفت‌وگوهای وزرای خارجه ایران و کشورهای عضو گرو ۱+۵ در حالی آغاز خواهد شد که از هم‌اکنون صحبت از توافقی بینابین‌ میان دو طرف‌ می‌شود. منابع اروپایی گفته‌اند در این مرحله دو نوع تحریم وضع شده علیه ایران برداشته خواهد شد و دو نوع تحریم دیگر همچنان باقی خواهد ماند تا مذاکرات ادامه یابد.
کد خبر: ۳۵۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶ 10 October 2013
دو تحریمی که برداشته می شود؛دو تحریمی که باقی می ماندهفته آینده، گفت‌وگوهای وزرای خارجه ایران و کشورهای عضو گرو ۱+۵ در حالی آغاز خواهد شد که از هم اکنون صحبت از توافقی بینابین میان دو طرف می‌شود؛ توافقی که البته بیشتر انتظارات غربی‌هاست و نه وعده یا پیشنهادی از سوی ایران.

به گزارش «تابناک» برخی منابع آگاه گفته‌اند، آنچه بناست مبنای مذاکرات هفته آینده قرار بگیرد، موافقت ایران با کاهش سطح غنی‌سازی اورانیوم، یعنی توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی است و در عوض غربی‌ها نیز درصدی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران را کم خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، منابع اروپایی گفته‌اند در این مرحله دو نوع تحریم وضع شده علیه ایران برادشته خواهد شد و دو نوع تحریم دیگر همچنان باقی خواهند ماند تا مذاکرات ادامه یابد.

در این مرحله طرف ایرانی، غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف خواهد کرد. ۱۸۰ کیلو‌گرم از اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده را به طرف سومی تحویل دهد و در ازای آن اورانیوم مورد نیاز برای مصارف پزشکی را از غرب دریافت کند؛ افزون بر این، می‌پذیرد که به تدریج شمار سانتریفیوژهای خود را کاهش ‌و دسترسی بازرسان آژانس به سایت‌های هسته‌ای را افزایش دهد.


در مقابل طرف غربی هم در این مرحله تحریم‌های مرتبط با تجارت طلا و محصولات پتروشیمی را لغو می‌کند؛ اما تحریم نفت ایران و سیستم بانکی همچنان ادامه خواهد یافت.


منابع آگاه می‌گویند موارد مطرح، انتظارات و تعهداتی است که غربی‌ها به دنبال آن هستند و تا کنون از ایران چنین پیشنهادی داده نشده است.

به نظر می‌رسد، پیشنهادی را که غرب به دنبال آن است، باید از هم اکنون بیشتر در مقابل کمتر نامید؛ مسأله‌ای که مذاکره‌کنندگان ایرانی بیش از همه به آن آگاهند و در مذاکرات خود، غربی‌ها را متوجه این زیاده‌‌خواهی‌ها خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۶۴
انتشار یافته: ۴۳
کسانی که دلخوش کرده اند به امریکا معلومه که از گذشته خبر ندارند.خیلی روزگار خوش دنیا بهشون چسپیده
پاسخ ها
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
شما راه حل بهتری داری؟
رودل نکنند با این همه سخاورت . اینها باز ایران رو بر می گردونند به جای اول مطمئن باشید تا همه دست آوردهای هسته ای رو دو دستی تقدیم نکنیم از انقلاب خودمون عذر خواهی نکنیم و چکمه آمریکا یی ها رو نلیسیم اونها تغییری توی رویه فعلی خودشون نمی دن تازه تغییری هم که بعدا می دن اینکه اینبار ایران رو به صورت کامل تجزیه می کنند خاک بر سر دولت مردهای ساده لوح ما و رسانه بی خود و مسخره ای مثل شما که همش دارید دم از مذاکره می زنید تحویل بگیرید آقایون ثمره خون شهدا رو با چی عوض می کنید
چرا تحریم نفت رو برنمی دارند. آخ که چه قدر ناجوانمردانه است این معامله.
بايد تمام تحريم ها برداشته شود امتياز دهي غيره عادلانه است..من ميدانم چرا بعضي مواقع نميگذاريد من............ درست فكر ميكنيد من تند تر از شما هستم.من اينچنين امتيازدهي هاي يكطرفه را قبول ندارم.. منم كه اسرائيل را تهديد به بمب اتم كرده ام خودشان هم ميدانند ..بعد اقاي رفسنجاني از تريبون نماز جمعه اعلام كرد. ما از اسرائيل با داشتن اين همه سلاح اتمي كه بصورت غيره قانوني نگهداري ميكنذ هراس داريم. ما اگر لازم باشد بايد خود را مجهز به............ كنيم..
مبارک باشد چندتا هویج می گیریم
اگر بخوان اینطور نامناسب اقدام متقابل انجام بدن واقعا غیر قابل تحمل هست..باید در این دور مراحل مذاکره تا پایان در یک بسته کامل از طرف ایران ارائه بشه تا بعد از پایان هر مرحله با رضایت دو طرف طبق بسته توافقی مرحله بعد انجام بشه و در صورتی که غرب حتی در یک مورد از لغو تحریم ها کوتاهی کنه کل مساله منتفی بشه...
خیلی جالبه اسم این مذاکره برد برد نیست. غرب باید حداقل یک پیشنهادی بده که ارزش چیزی که میگیره رو داشته داشته باشه.
مردم منتظر برگشت قیمت دلار به قیمت واقعی 900 تومان هستند حتی با توقف کامل غنی سازی
پاسخ ها
مم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
برگشت به900 تومان ولی نه به هر قیمتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
نه بابا فزمایش دیگه ای نیست؟
این که خیلی بده
Swift رو بردارن، تحریم بانک مرکزی هم همینطور
Zeki
تحریم بانکی بردارند خیلی بهتر از این دوتاست
اگه به اینصورت توافق بشه،حقوق ملت ضایع می شود.
این نوع توافق همان ترکمن چای است
فکر کردند با بچه طرفن....
بعد برای مرحله که می خوان تحریم بانکی رو بردارن ایران چی رو باید تعطیل کنه؟ کل تاسیسات؟
عمرا ایران به همچین توافقی تن بده. اگر ایران باید غنی سازی رو متوقف کنه پس باید اسرائیل هم سلاح ها رو نابود کنه. سلاح خطرناکتره یا اورانیوم غنی شده؟!!!!!!
"و در مقابل آن اورانیوم مورد نیاز برای مصارف پزشکی را از غرب دریافت کند."
مگه این همون اورانیوم 5 درصد نیست که قراره خودمون به غنی سازیش ادامه بدیم؟؟؟ پس چه وارداتی؟؟؟
قرار بوده بجای 20درصد که میله سوختی آماده بدهند!

اینی که میگن یعنییییی چههههه؟
چیز دیگه ای نمی خوان؟ مثلا خسارت کارایی که تا الان کردیم (مثل غنی سازی) و احیانا روحیه لطیفشون رو آزردیم رو هم بدیم؟ اینکه جامعه جهانی(ابر قدرت ها؟!!) احیانا این مدت ترسیدند و آرامششون به هم خورده!
بر اساس طرح ادعایی «وال‌استریت‌ژورنال» ایران ضمن توقف غنی‌سازی 20درصد، ذخیره 180 کیلوگرمی اورانیوم با غنای 20درصد را در قبال دریافت میله‌های سوختی به کشوری ثالث منتقل می‌‌کند.
....اما تحریم اتحادیه اروپا برای خرید نفت از ایران همچنان پابرجا می‌ماند. علاوه بر این، لغو برخی تحریم‌های سیستم بانکی نیز به مذاکرات آتی و امتیازات بعدی ایران بستگی دارد.

چه اختلاف فاحشی در اخبارها وجود داره؟؟؟
اینم داره میشه مثل خبر نقل قولی که گفتند ایران از فرط تحریمها رو به مذاکرات آورد که دقیقا معلوم نشد گفته اوباما بوده یا نتانیاهو!!!
بعد برای مرحله که می خوان تحریم بانکی رو بردارن ایران چی رو باید تعطیل کنه؟ کل تاسیسات؟
طلا و پتروشیمی که همین الانشم چیز مهمی نیست. مهم نفت و مشکلات بانکی هست.
باید قبلا" فکر به این لحظه فکر میکردیم الآن هرچه بگویند باید بپذیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
شما از اسرائیل با وی پی ان آی پی ایران را میزنی؟
هر کی گفته ما باید هرچی گفتند قبول کنیم غلط کرده!
با سلام
غربی ها یک تنه به قاضی رفته وراضی برگشته اند
این همان خواسته ای است که از اول از سوی غرب پیگیری می شد وچیز جدیدی نیست . هنوز هم از دنده زور استفاده می کنند.
این همون پیشنهادیه که به جلیلی دادن!!!!!
خوب حتما برای بقیه تحریم ها باید کلا همه چیزا بفرستیم هوا که اونا راضی شن!!!
این وسط دولت جدید و ظریف چیکار کردن؟؟
ایران باید پیش شرط هر گفتگویی با آمریکا را رفع همه تحریم ها بدون قید و شرط اعلام کند. تا زمانی که آمریکا تحریم ها را متوقف نکرده است مذاکره برابر بی معنی است و آمریکا از موضع یک چاقوکش گستاخ در مذاکرات حاضر می شود. ایران نباید به این حقارت تن بدهد.
این که واقعا مسخره است.
اگه الان غنی سازی 20 درصد رو متوقف کنیم و 2 تا از تحریم های بی اهمیت لغو بشه.اونوقت تحریم نفتی و بانکی رو با چی می خوایم لغو کنیم.؟؟؟
دولت اقای روحانی باید دستور غنی سازی با درصد بالاتر و همین طور افزایش تعداد سانتریفیوژ ها رو صادر کنه
سلام
الان دیگر زمانی نیست که کسی از طرف ملت ایران بعد از دلار ۳۳۰۰ که ناشی بی لیاقتی مسولان نام است دستاورد فقر و بذبختی و فساد را یک شبه مصالحه کند و اگر اینطور باشد هر کسی که باشد باید مجازات شود و این ترکمنچای قرن ۲۱ خواهد بود.
بسم الله الرحمن الرحیم
سنة الله ألتی قد خلت من قبل و لن تجد لسنة ألله تبدیلا . فتح 23
اگر ما قبول داریم که حق هستیم و آنها باطل چه باک داریم که در وعده و سنت الهی هیچ تغییری نخواهد یافت و همه این دلواپسی ها از سر عدم ایمان و تقوای الهی می باشد و اینکه به آنچه که اهداف و ارزشها میدانیم چقدر پایبند می باشیم . خلاصه ما هنوز در جنگ و دفاع مقدس هستیم و آنان که فکر میکنند با تمام شدن جنگ تحمیلی , دفاع مقدس تمام شده در خواب رفته و خود تمام شده اند , اگر گوش جان شنوا باشد هنوز صدای حسن باقری , خرازی از د÷شت بی بسیم به گوش می رسد که بابا مقاومت کنید و ...یا علی مدد.
بر اساس طرح ادعایی «وال‌استریت‌ژورنال» ایران ضمن توقف غنی‌سازی 20درصد، ذخیره 180 کیلوگرمی اورانیوم با غنای 20درصد را در قبال دریافت میله‌های سوختی به کشوری ثالث منتقل می‌‌کند.
....اما تحریم اتحادیه اروپا برای خرید نفت از ایران همچنان پابرجا می‌ماند. علاوه بر این، لغو برخی تحریم‌های سیستم بانکی نیز به مذاکرات آتی و امتیازات بعدی ایران بستگی دارد.

چه اختلاف فاحشی در اخبارها وجود داره؟؟؟
اینم داره میشه مثل خبر نقل قولی که گفتند ایران از فرط تحریمها رو به مذاکرات آورد که دقیقا معلوم نشد گفته اوباما بوده یا نتانیاهو!!!
به نظرمن تعلیق غنی سازی در هر سطح در مقابل لغو همه تحریمها و برگشت پرونده هسته ای به ازانس انرژی هسته ای مناسب ترین است .دوستانی که با نظر من مخالفند به این نکته توجه کنند با لغو قانون "داماتو "ما می توانیم همه ایران را مورد سنجش استخراج نفت و گاز قرار دهیم و با تغلیق بقیه تخریمها هر نوع هواپیمایی را وارد کنیم و حتی می توانیم مدعی باشیم چون کشورهای غربی طبق نظر خودشان همه تحریمها را لغو کرده اندولی به ما سلاح های دفاعی نمی فروشند قابل معامله و مذاکره نستند و لذا ما دوباره می خواهیم خودمان هرکاری بکنیم و مثلا غنی سازی اورانیوم بالای 20 درصد داشته باشیم و تا ان روز ما کلی نفت و گاز فروخته ایم تمای فازهای گازی و نفتی پارس جنوبی (تعجب نکنید پارس جنوبی نفت هم دارد)و شمالی- فرزاد دریای خزر -ازادگان -کویر لوت(اگر تحریم نبودیم انجا را هم کاوش می کردیم) آرش(یا بقول دوستان کویتی مخزن شهید محمد الدوره!)را به بهره برداری می رساندیم .و به همه نشان می دادیم امریکا و استکبار جهانی تا چقدر دروغگویند.
به این ترتیب در پایان این دور توافق، غرب به صد در صد خواسته هایش میرسد که همان توقف غنی سازی بیست درصد است لیکن ایران تنها به حدود ده درصد خواسته اش خواهد رسید. عجب معامله عادلانه ای!
حتما انتظارشون در مرحله بعد برای برداشتن تحریمها به رسمیت شناختن اسرائیل و دست کشیده از انقلاب است؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
در مذاکرات خود غربی ها را متوجه این زیاده های خواهی خواهند کرد.

؟؟؟؟؟ تحریم مهم نیست جمله رو بچسب!
:دی
به این میگن پروپاگاند!!
تنها ارزشی که لغو این دو مورد می تونه داشته باشه ، اینه که ما دیگه بیشتر از 20 درصد غنی نکنیم . ولی واقعا ارزشش رو نداره که به خاطر این دو مورد ، هم 20 درصد رو لغو کنیم هم سوختمون رو تحویل بدیم . در عمل ، بدون لغو تحریم بانک مرکزی ، لغو سایر تحریم ها بی معناست . حتی اگر تحریم نفت هم برداشته شود ، با تحریم و مجازاتی که برای معامله کنندگان با ایران هست ، در واقع هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد .
برد - برد آنجاست که ایران غنی سازی را تا سطح 5 درصد کاهش دهد و اروپا در قبال این حرکت تحریم بانک ها و بانک مرکزی را تا معاملات زیر سقف مشخص مثلا 200 میلیارد دلار در یک دوره سه ماهه لغو کند و منتظر قدم های بعدی ایران باشد .
برای مراحل بعد می توان در صورت تداوم تفاهم طرفین و عمل به تعهدات ، سقف معامالات از طرف اروپایی افزایش یافته و در قبال آن ایران ذخیره ی سوخت هسته ای خود را تحویل کشور ثالث دهد .
با این روند می توان جوری برنامه ریزی کرد که مثلا طی 12 ماه ، هم اعتماد سازی کامل طرفین صورت گیرد ، هم هر دو طرف به مقداری از خواسته های خود برسند . بعد از آن اگر همجنان تفاهم وجود داشت ، می توانند به لغو کامل تحریم ها و همچنین لغو کامل فعالیت های هسته ای فکر کنند.
اروپا باید به دولت مردان ما امتیازاتی بدهد که مردم آنرا در زندگی خود حس کنند در غیر این صورت هیچ تفاهمی بین ایران و اروپا صورت نخواهد گرفت .
اگه قرار باشه از اعتدال گرایی ما سوء استفاده بشه, باید با یک چرخش سیاسی مواضع تندتر از جلیلی اتخاذ کرد با این تفاوت که اینبار دولت پشتوانه مردمی دارد. آمریکایی ها فراموش کرده اند که با توجه به جوٌ کنونی و مقبولیت آقای روحانی در بین ایرانیان اینبار آنها بیشتر به راه حل های دیپلماتیک نیاز دارند. ما که آب از سرمون گذشته !
اون وقتی که گفتن اگه غنی سازی 20 درصدی راه اندازی کنید حالتونو میگیریم باید به عواقبش فکر میکردیم . حالا تحویل بگیرید . حالا تمام سرمایه گذاری که کردید و بخاطرش از آسایش مردم مایه گذاشتینو تعطیل کنید تا یاد بگیرید که در جهان باید با بقیه کشورها تعامل کرد نه دشمنی . اینم تاوان مرگ بر این و مرگ بر آن گفتن .
مواظب باشیدسرکارنریم چراکه اولانویسنده فلفلش راخیلی تندکرده دومآ نزدیک شدن اختلافات دوطرف اختلاف همیشه ودرهمه جا زمان بره سومآبعضیها درهردوطرف خیلی آرزودارندیک جنگی راه بیفته وآتش بیارمعرکه بشند.پس مابایدباوحدت وحفظ آرامش درجامعه وبا حوصله باخونسردی وهوشیاری وزیرکی وباتوکل به خدابریم جلوتاانشاالله به خواسته های خودمون برسیم
قرارداد ترکمانچای نمیخواهیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل