بازدید 7470
۱

انتقاد معلمان از کمبود حقوق

کد خبر: ۳۵۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸ 10 October 2013

تاکید سرپرست آموزش و پرورش درباره ناکافی بودن حقوق معلمان، تحصیل دانش آموزان میانشهری در کپر، کمبود 5 هزار نیروی بهداشت در مدارس کشور، درخواست برای کمک اولیا به مدارس، عدم جذب نیرو در آموزش و پرورش، اعلام روز  بدون طلاق، پیشنهاد افزایش وام ازدواج و ... از مهمترین اخبار حوزه آموزش و پرورش و جوانان در این هفته بود.

به گزارش مهر، پس از صحبت های کارشناسان آموزش و پرورش مبنی بر ناکافی بودن حقوق معلمان، سرپرست آموزش و پرورش نیز با اذعان به این موضوع گفت: تلاش ها و زحمات معلمان برای دانش آموزان در کلاسهای درس ایجاب می کند تا ما در بحث هزینه های رفاهی و حقوقی جبران زحمت کنیم و امید دارم با حل مشکلات اقتصادی در دولت تدبیر و امید، اقدامات ویژه ای برای فرهنگیان انجام دهیم.

به گفته علی اصغر فانی، در دولت یازدهم تلاش می شود تا فرهنگیان از رفاه و منزلت اجتماعی خوبی برخوردار شوند. البته همه اینها منوط به بهتر شدن شرایط اقتصادی دولت است. در غیر این صورت باز هم قدرت خرید فرهنگیان پایین خواهد ماند.

تحصیل دانش آموزان کرمانی در کپر

در این هفته خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش از مناطق جنوبی کرمان بازدید کردند و در این بازدید شاهد ایجاد کلاس های کپری البته نه از سوی آموزش و پرورش بلکه از سوی اهالی روستا به ویژه در شهرستان قلعه گنج در روستای میانشهر بودند. روستایی که به دلیل مشکلات قبیله ای دانش آموزانش  اجازه تحصیل به در مدرسه ساخته شده به فاصله 800 متری روستا را نداشتند. البته در این بازید، برخی از کمبوهای مدارس ساخته شده از سوی سازمان نوسازی همچون نبود سالن ورزشی، کمبود معلم، نبود سرویس مدارس، فاصله زیاد مدرسه تا مرکز شهر و ... قابل مشاده بود.

کمبود مربی بهداشت در مدارس

معاون سابق تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش پس از آنکه از این وزارتخانه رفته و در حال حاضر در وزارت ورزش و جوانان مشغول به کار است، در گردهمایی معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش از کمبود 5 هزار مربی بهداشت در مدارس سخن گفت و اعلام کرد: این وزارتخانه به شدت نیازمند جذب نیروی انسانی در حوزه بهداشت است، البته در دوره وزیر قبلی 2500 مربی بهداشت جذب آموزش و پرورش شد. در حال حاضر نیز دانشگاه فرهنگیان اقدام به جذب دانشجویان در رشته بهداشت و تربیت بدنی می کند.

کمک اولیا برای رونق ورزش در مدارس

پس از آنکه روال دریافت پول از والدین برای هوشمندسازی مدارس به یک امر عادی در میان مدیران مدارس تبدیل شده است، این بار نوبت دریافت پول از والدین برای تجهیز وسایل ورزشی در مدارس است. به گفته مهرزاد حمیدی معاون جدید تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش در حال حاضر این معاونت با کسری بودجه مواجه است و باید روی کمک والدین حساب باز کرد تا ورزش در مدارس رونق پیدا کند.

او همچنین خواهان راه اندازی انجمن های ورزشی و فعالیت های داوطلبانه در حوزه ورزش دانش آموزی در مدارس شده است تا اینگونه بتوان دانش آموز را تشویق به ورزش کرد.

آموزش و پرورش توان جذب نیرو ندارد

در این هفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش آب پاکی را روی دست متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش ریخت و اعلام کرد: در حال حاضر این وزارتخانه به دلیل محدودیتهای اعتباری و مالی امکان جذب و استخدام نیروی انسانی جدید را ندارد.

به گفته علی اصغر فانی بايد پذيرفت كه در شرايط فعلي به دليل محدوديت اعتباري نمي توانيم استخدام جديدي داشته باشيم؛ براين اساس بايد از امكانات موجود براي تحقق اهدافمان استفاده كنيم.بنابراین توانمندسازي نيروي انساني را از سياستهاي جدي آموزش و پرورش اعلام کردیم. از سوی دیگر نیز ارتقاي سطح كيفيت در زمينه هاي آموزشي، پرورشي، تربيت بدني و سلامت و جلوگيري از آسيبهاي اجتماعي را مورد توجه قرار می گیرد.

واریز 100 میلیاردی برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس

در آخرین روز این هفته بالاخره دولت به بخشی از تعهدات خود برای تامین اعتبار سیستم گرمایشی مدارس عمل کرد و از حساب خزانه دولت مبلغ 100 میلیارد تومان به حساب آموزش و پرورش واریز شد.

این را جبار کوچکی نژاد گفته و توضیح داده است: شرکت گاز متعهد شده است که  برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس از محل افزایش 100 ریالی هزینه گاز که رقمی معادل 200 میلیارد تومان خواهد بود به آموزش و پرورش پرداخت کند تا برای همیشه بخاری های نفتی و غیراستاندارد از کلاس های درس جمع آوری شود.این بودجه  می بایست از سوی شرکت ملی گاز در اعتبارات سال 92 به آموزش و پرورش پرداخت می شد

کوچکی نژاد با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون آموزش با نماینده خزانه داری و آموزش و پرورش گفت: در این جلسه  موضوع تامین اعتبار سیستم گرمایشی مطرح شد و قرار شد مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

باید دید این اعتبار تا چه اندازه صرف خرید بخاری های استاندارد و سیستم گرمایشی برای مدارس روستایی و محروم می شود تا دیگر شاهد حوادث تلخ سال گذشته شین آباد نباشیم.

روز بدون طلاق در کشور

همه ساله همزمان با روز اول ذی الحجه که مصادف با ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، هفته ازدواج آغاز می شود و همزمان با این روز هیچ دفتر ثبتی اجازه ثبت طلاق زوج های ایرانی را ندارد. امسال 15 مهر ماه روز بدون طلاق اعلام شد که در این روز نیز هیچ طلاقی در کشور ثبت نشد.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان همچنین به مناسبت آغاز هفته ازدواج نشستی خبری را برگزار کرد و ضمن اعلام روزهای این هفته، مورد انتقاد خبرنگاران در خصوص فعالیت های این وزارتخانه درباره جوانان قرار گرفت.

افزایش سقف وام ازدواج

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت جوانان درباره مشکلات حوزه وام ازدواج جوانان توضیح داد: با پیگیریهای جدی کمیسیون اجتماعی احتمال افزایش سقف اعتبارات را برای پرداخت وام ازدواج در بودجه 93 نیز می دهیم و پیشنهاد افزایش رقم وام را نیز داده ایم.

به گفته او در حال حاضر 50 درصد متقاضیان دریافت وام هنوز وام ازدواج نگرفته اند که امیدواریم بانک مرکزی با اختصاص اعتباری ویژه، این مشکل را حل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
چقدر .. سه ماه تابستان تعطیل اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار