بازدید 11258
بررسی سوت های وی علیه پرسپولیس

آیا محسن ترکی هم غشی است؟

کد خبر: ۳۵۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵ 10 October 2013
مروری بر داوری‌های انجام گرفته توسط این دو دوست برای پرسپولیس در دربی‌های اخیر تهران، ضرر و زیان هنگفت سرخپوشان را نشان می‌دهد.

جام ورزشی؛ محسن ترکی دوست شفیق و همشهری محسن قهرمانی بعد از اتهاماتی که علی دایی به این داور وارد کرد، دوباره سوتش را آویزان کرد.
 
نکته جالب اما اینجاست که مروری بر داوری‌های انجام گرفته توسط این دو دوست برای پرسپولیس در دربی‌های اخیر تهران، ضرر و زیان هنگفت سرخپوشان را نشان می‌دهد. آیا محسن ترکی هم مثل قهرمانی «غشی» است یا از سر رفاقت پشت آن یکی محسن ایستاده است؟
 
* دربی ۶۹
در این بازی مرتضی کریمی پرچم می‌زند و گل درست محمد نوری که چیزی حدود نیم متر عقب‌تر از آخرین مدافع استقلال توپ را وارد دروازه می‌کند را آفساید اعلام می‌کند. در نهایت در دیداری که پرسپولیس می‌توانست حداقل با یک تساوی از زمین خارج شود، استقلال بازی را با گل فرهاد مجیدی می‌برد تا ضمن رقم خوردن داربی معروف «آی بدو، آی بدو» مرتضی کریمی هم به دلایل نامعلوم از دنیای داوری خداحافظی کند!
 
* دربی ۷۰
محسن ترکی وظیفه قضاوت این مسابقه را برعهده داشت. در جریان بازی محمد محمدی دروازه‌بان استقلال در یک صحنه برای گرفتن توپ، قیچی‌وار شکم غلامرضا رضایی را بین دو پایش قرار می‌دهد و محسن خان ترکی که در یک قدمی صحنه قرار دارد دستور به ادامه بازی می دهد. در نهایت استقلال بازی را می‌برد. جالب اینجاست که سال بعد دایی در راه‌آهن با اظهارات جنجالی‌اش بعد از مسابقه با استقلال باعث شد ترکی از دنیای داوری خداحافظی کند؛ وداعی که زیاد طول نکشید و محسن خان دوباره به مستطیل سبز برگشت!
 
* دربی ۷۵
در این بازی یک بار دیگر قرعه داوری به نام محسن ترکی خورد. نکونام در اولین فصل بازگشتش به ایران در یک صحنه در محوطه جریمه استقلال پیراهن محسن بنگر را پاره می‌کند، ترکی که در یک قدمی صحنه ایستاده است در سوت خودش می‌دمد و بازی را متوقف می‌کند، اما نه به نشانه اعلام پنالتی بلکه به‌خاطر هدایت بنگر به نیمکت پرسپولیس برای تعویض لباس پاره شده‌اش. این اتفاق بازهم زمینه‌ساز قهر دوباره ترکی به نشانه اعتراض از دنیای داوری بود!
 
* دربی ۷۶
بالاخره با اصرارهای عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 این‌بار سوت قضاوت دربی به نام محسن قهرمانی افتاد تا در طول کارنامه قضاوتش، از یک بار داوری در این بازی بی‌نصیب نمانده باشد. محمد نوری را خسرو حیدری در حالی که در موقعیت شوت‌زدن به چارچوب استقلال قرار دارد جلوی چشمان داور هل می‌دهد، اما قهرمانی با فیگورهای منحصر‌به‌فردش دستور به ادامه بازی می‌دهد. در یک صحنه دیگر توپ برگشتی مقابل دروازه استقلال مقابل پاهای رضا حقیقی قرار می‌گیرد که تا این بازیکن قصد شوتزنی می‌کند، نکونام با تکلی خشن او را مقابل دیدگان قهرمانی در محوطه جریمه واژگون می‌کند اما بازهم داور اعتقادی به خطای پنالتی ندارد. دو صحنه‌ای که اکثر کارشناسان داوری آن‌ها را پنالتی محرز اعلام کردند.
منبع: بانک ورزش

گفتنی ست داور دربی 69 مسعود مرادی بود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۲۵
ترکی همیشه ضد تیم های تبریزی بود
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
قضیه امارات ...حساب..حا..
بازی تراکتور و استقلال در دو فصل پیش که ترکی داورش بود و باعث شکست تراکتور شد چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه جزو م....داوری است
بقول خياباني نويسنده اين خبر پرسپوليسيه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
صد درصد
ترکی دوست اس اسی هاست راستی چرا امیر خان قلعه نویی که بقول خودش هر جا احساس کند بنفع مردم و ملت است ورود میکند پس چرا در مورد فساد داوری سکوت کرده !!!!!!!!!!!!!!!!! نکند امیر خان هم !!!!!!!!!آره دیگه !!!..........
در داربی 69، داور محسن ترکی نبود. داور مسعود مرادی بود. ضمن اینکه کریمی بخاطر این اشتباه از داوری خداحافظی نکرد، بلکه سال پیش و بخاطر اشتباه فاحشی که در بازی ذوب آهن و فولاد کرد، از داوری خداحافظی کرد.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
مرادی هم مثل...این همون داوریه که پنالتی دقیقه 119 پرسپولیس روی احسان خرسندی رو نگرفت تا بازی جام حذفی با سپاهان به پنالتی کشیده بشه و قهرمانی رو ازپرسپولیس گرفت
تابناک فقط یه طرف رو گرفتی
اگه این سرنخ رودنبال کنن به باشگاه استقلال میرسن ومیبینن که 4تایها همش با ناداوری یا بهتر بگم غش کردن داوربه سمت ششتقلال بوده وبس حال هی بگیدپرویزسوبله چوبله
الكي جو ندين بابا
پارسال قهرماني ليگ رو تركي از تراكتور گرفت
خدا ل.. كند فا..دان فوتبال رو
باسلام.ی .. ج.. هم بد جوری غشیه!!!!
انتخاب محسن قهرمانی به عنوان داور دربی 76 هیچ ربطی به برنامه 90 و فردوسی‌پور نداشت.
.یعنی هیچ صحنه ای به نفع پرسپولیس نگرفتند؟شما که صحنه ها رو مطابق میل خودتون و هواداران تیم محبوبتون تفسیر کردید،کلیپ صحنه های ذکر شده را قرار می دادید .تکل خشن نکونام؟!قیچی محمدی؟ هل دادن حیدری؟تنها صحنه ای که اشتباه شد گل محمد نوری بود.که قطعا صحنه هایی به نفع پرسپولیس هم گرفته شده که به آن نپرداختید.
پس مشخص شد قهرمانی های اس اس و تیم اصفهانی همش کشک بود خداپدر قهرمانی روبیامرزه با سوت فاحش خود عاملی شد برای رو شدن فساد گسترده فوتبال
مشخص شد چرا حاجی...قبل از دربی ها با قاطعیت از برتری تیمش حرف میزد...خدا دست ...رو میکنه خدایا شکرت
ماهیتش رو همه میدونن...
س. م.. چی؟ سردسته قشی هاست.همیشه بنفع پولپلیس سوت زده.
همه عالم و آدم میدونن این آقا استقلالیه
سلام-تابناک خداوکیلی خوب سرنخ هاراپیدا میکنی... واقعاخاین است درهمین چند هفته قبل مگرهمین . اشک خطبی رادر نیاورد.مگرپارسال ترکتوری هاراشکست نداد. آقای دایی قدرت ودست دربانک ها داشته تا حسابهای قهرمانی رادرآورد ومحکومش کرد.کاری نداردمیتوانندجسابهای .. رانیز دربیاورندتادیگرازاین کارهانکند.
امیدوارم روزی پشت پرده فوتبال ایران برملاشود هر چند امید دور و درازی است
ت.. کلا سوتش رو برای استقلال می دمد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل