بازدید 9506

آيت الله مكارم: نظام به شهر قم بدهکار است

کد خبر: ۳۵۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷ 08 October 2013
آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد گفت: شهر مقدس قم بايد از نظر عمران و آباداني و مسائل فرهنگي و معنوي، در ميان ديگر شهرهاي كشور همچون نگيني بدرخشد.

به گزارش ايرنا، وي سه شنبه شب در ديدار بااعضاي شوراي اسلامي شهر مقدس قم افزود: قم، حرم اهل بيت(ع) است و بزرگترين حوزه علميه جهان اسلام را در خود جاي داده و از اين نظر داراي موقعيت ويژه اي است.

وي با بيان اينكه مسوولان اين خطه مقدس بايد همت خود را به اندازه يك كلانشهر معنوي با همه ويژگي هاي خاص آن بالا ببرند، خاطرنشان كرد: شوراي شهر قم بايد براي موفقيت و تحقق اهداف، برنامه مشخصي را بعنوان نقشه راه تدوين كند.

آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به جايگاه و اهميت شورا در مكتب والاي اسلام، بر ضرورت وحدت و دوري از اختلاف در ميان اعضاي شوراهاي اسلامي تاكيد كرد و گفت: با اجماع اعضاي شورا گزينه مناسبي براي شهرداري قم انتخاب شده است كه اميداريم حسن ظن به وي به ثمر برسد و طرح هاي مهمتري در قم انجام شود.

وي همچنين خواستار شتاب در اجراي طرح هاي عمراني شهر قم و كسب رضايت مردم اين ديار شد.

آيت الله مكارم شيرازي در ادامه با اشاره به افتتاح بلوار پيامبر اعظم شهر قم گفت: در اطراف اين بلوار بايد بناها و ساختمان هايي با كاربري علمي، فرهنگي و مذهبي در حد فاصل حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران ايجاد شود.

اين مرجع تقليد افزود: نبايد بدليل مسائل اقتصادي، ساخت و سازها در اين بلوار مذهبي در اختيار هر كسي قرار بگيرد.

وي گفت: شهر مقدس قم، مراجع عظام تقليد و حوزه هاي علميه همواره در خدمت نظام بوده اند، از اين نظر نظام به شهر قم بدهكار است و مسوولان هيچگاه نبايد در خدمت رساني به اين خطه مقدس مضايقه كنند.

آيت الله مكارم شيرازي همچنين با بيان اينكه مسائل فرهنگي داراي ظرافت خاصي است، بر ضرورت توجه مسوولان در نامگذاري معابر و ميادين شهر مقدس قم تاكيد كرد.

وي در باره پروژه منوريل قم نيز گفت: اگر پروژه منوريل از جلوي حرم مطهر حضرت معصومه(س) عبور نكند، بهتر است و مسوولان بايد در اين زمينه طرح مناسبي تهيه كنند.

آيت الله مكارم شيرازي همچنين به موضوع شهرك مسكوني پرديسان قم اشاره كرد و گفت: به نظر مي رسد اين شهرك طبق برنامه ساخته نشده است.

وي افزود: شهرك پرديسان بشدت گسترش يافته است و مسوولان بايد هرچه سريع تر براي فراهم آوردن امكانات مذهبي، آموزشي و درماني اين منطقه چاره انديشي كنند.

وي خواستار برگزاري همايشي بزرگ براي تبيين و معرفي تاريخ بلندآوازه قم از ابتدا تاكنون با توجه به جايگاه اسلامي و انقلابي اين خطه شد و گفت: البته ابتدا لازم است عمران و سازندگي قم بويژه در هسته مركزي شهر با سرعت انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل