بازدید 14364

کیهان: چرا ظریف هولوکاست را انکار می کند؟

کد خبر: ۳۴۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰ 01 October 2013
روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود در مطلبی با عنوان «یک وادادگی دیگر!» نوشت:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه آمریکایی abc news ضمن محکوم کردن هولوکاست آن را جنایتی فجیع خواند و گفت به کار رفتن اصطلاح «افسانه هولوکاست» در نسخه انگلیسی سایت مقام معظم رهبری (Khamenei.ir) ناشی از اشتباه در ترجمه بوده است! این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 18 اسفند 1390 ضمن «افسانه» نامیدن هولوکاست آن را حادثه‌ای پنداری- نه واقعی- خواندند. انتظار آن بود که وزیر محترم امور خارجه کشورمان به جای وادادگی در مقابل افسانه هولوکاست از موضع مطالبه‌گرانه برخورد کرده و این پرسش منطقی که تاکنون بی‌پاسخ مانده است را مطرح می‌کرد که اگر هولوکاست واقعیت تاریخی دارد، چرا کشورهای غربی علی‌رغم ادعای واقع‌گرایی به هیچ مورخی اجازه بررسی و تحقیق درباره هولوکاست را نمی‌دهند و دانشمندان و محققان برجسته بسیاری را تنها به این جرم! که تحقیقات مستند آنها، از جعلی بودن هولوکاست پرده برداشته است زندانی کرده‌اند؟!

کیهان در مطلب دیگری در این ستون با عنوان «این مشاور آبروی آن مشاوران را می‌خرد؟!» نیز نوشت:

مشاور ارشد دکتر روحانی در حال خرید آبروی برخی مشاوران نزدیک دکتر احمدی‌نژاد است.اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در دولت گذشته به خاطر تصدی مسئولیت‌ها و پست‌های متعدد مورد انتقاد گسترده رسانه‌ها بودند اما ظاهراً اکبر ترکان یک تنه تصمیم گرفته با برجای گذاشتن رکوردهای تازه، آبروی این دو نفر را بخرد! ترکان دیروز با حکم سرپرست دانشگاه آزاد، عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد شد.

ترکان بعد از مشاورت رئیس جمهور،‌ دبیری شورای عالی مناطق آزاد، سرپرستی شورای عالی ایرانیان و سرپرستی سازمان فضایی ایران چهارمین سمت جدید خود را در دانشگاه آزاد برعهده گرفت. او در دبیرخانه جنبش عدم تعهد نیز سرپرستی داشت که منجر به انحلال این دبیرخانه شد.

یادش به خیر آن قدیم‌ها می‌گفتند «مردی و کاری» یا «یک دست و یک - یا حداکثر دو- هندوانه».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار