بازدید 20856
مرور روزنامه‌های دوشنبه، هشتم مهرماه

محور جدید جریان اصلاح‌طلب کیست؟

ادامه حواشی و تحلیل‌های مربوط به سفر رئیس جمهور به نیویورک، روش‌های متفاوت مبارزه با ماهواره و تغییرات در جریان اصلاح‌طلبی برای ایجاد ساختاری جدید و یافتن محوری جدید مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های کشور هستند.
کد خبر: ۳۴۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷ 30 September 2013

ادامه حواشی و تحلیل‌های مربوط به سفر رئیس جمهور به نیویورک، روش‌های متفاوت مبارزه با ماهواره و تغییرات در جریان اصلاح‌طلبی برای ایجاد ساختاری جدید و یافتن محوری جدید مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های کشور هستند.


محور جدید جریان اصلاح‌طلب کیست؟

روزنامه آرمان که نزدیکترین روزنامه به هاشمی رفسنجانی است از تشکیل حزبی با برند عبدا... نوری خبر داده و نوشته: عبدالله نوری حزب تاسیس می‌کند. این خبری بود که روز گذشته به گوش آرمان رسید البته تایید یا تکذیب آن تا امروز منتشر نشده است. عبدالله نوری چهره‌ای است که در این سالها سکوت را بر هر مولفه‌ای ترجیح داده است اگرچه چند مصاحبه با رسانه‌ها داشته اما مواضع سیاسی او آنچنان که در دهه 70 مطرح و محل بحث محافل سیاسی قرار می‌گرفت، در سال‌های اخیر دیگر مورد بررسی و مداقه قرار نمی‌گیرد. عبدالله نوری البته مرد پشت پرده سیاست ایران است چنانکه هر گاه به هنگامه برگزاری انتخابات چه مجلس و چه ریاست جمهوری حتی شورای شهر نزدیک می‌شویم، خیابان فرعی نزدیک میدان تجریش پررفت‌وآمدتر از قبل می‌شود و اتومبیل‌هایی به این خیابان رفت‌وآمد می‌کنند که شاید برای آگاهان سیاسی آشنا باشند؛ مردانی از جنس سیاست که برای مشورت با نوری به خانه‌اش می‌آیند و در این محل و این زمان است که شیخ عبدالله نوری دیگر آن مرد خاموش نیست و این بار در قالب حزب به راهنمایی فعالان سیاسی جوان یا کم سابقه می‌پردازد.

یکی از ویژگی‌های نوری تاکید بر کار جمعی و البته اجماع بر سر یک فرد است. البته او عدم پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری را هم همین مولفه یعنی عدم اجماع می‌داند و در مورد اردوگاه خودی عقیده دارد که نباید جبهه اصلاح‌طلبان به چند بخش تقسیم شود. او به قدرت نیروهای اجتماعی بیش از قدرت نیروهای سیاسی معتقد است و شاید به همین دلیل باشد که درصدد تشکیل حزب است. این باور نوری زمانی وضوح یافت که پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و پیروزی حسن روحانی گفت: «كليد اين پيروزي ( انتخاب روحانی از سوی مردم) را مي‌توان تبديل قدرت عظيم اجتماعي به راي دانست.» گمانه دیگر در مورد چرایی تشکیل حزب از سوی نوری را می‌توان اعتقاد او به درس گرفتن از گذشته از سوی اصلاح‌طلبان دانست چنانکه گفته می‌شود او در زمان انتخابات مجلس نهم آنچنان با مشی عدم شرکت در انتخابات موافق نبود اما به دلایلی از بازگویی علنی آن خودداری کرد اما اخیرا گفته است که « در حال حاضر و پس از پيروزي كانديداي مورد حمايت اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري، چنانچه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس سال 90 شركت كرده بودند و همانند انتخابات رياست‌جمهوري عمل مي‌كردند، مي‌توان حدس زد مجلسی با تركيبي متفاوت با آنچه الان وجود دارد شكل مي‌گرفت و طبعا تعامل و همكاري دولت جديد با مجلس راحت‌تر و همدلانه‌تر و چه بسا در تركيب كابينه هم تاثيرگذار بود.» پس اگر خبر تشکیل حزب از سوی نوری صحت داشته باشد به طور قطع یکی از دلایلش را می‌توان انسجام دوباره اصلاح طلبان با محوریت عبدالله نوری دانست.

تاکید چندباره بر هم‌اندیشی نخبگان هم گمانه دیگری را در اذهان در مورد ویژگی‌های حزب نوری ایجاد کرد. او در مواقعی قائل به اندیشه تک‌محوری نیست و معتقد است که باید آنچه در اذهان اصلاح‌طلبان است را در کنار اندیشه عقلای اصولگرایان قرار داد تا به نتیجه مطلوب رسید. حال این سوال مطرح است که حزب نوری هم تشکیل شده از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو خواهد بود یا او ترجیح می‌دهد با تاسیس این تشکل به عنوان محور جریان اصلاح‌طلبی به رتق و فتق امور این جریان بپردازد؟ «از بحث‌هايي كه در طول 8 سال اخير و به صورت جدي‌تر در 4 سال گذشته پررنگ‌تر شد اين بود كه جمع كثيري از مردم و نخبگان به اين نتيجه رسيدند با روندي كه مشاهده مي‌كنيم مشکلات زیادی وجود دارد. ممكن است بعضي نظرشان اين باشد كه در اين 8سال فوق‌العاده پيشرفت كرديم و چند قدم بيشتر به قله پيروزي نداريم اما بالاخره جمع زيادي هم هستند به ويژه نخبگان كه این نظر را ندارند. اين جمع نخبگان كه مي‌‌گويم تنها منظورم اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعي‌شان نيست، بلكه نخبگان ملي چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا و از همه طيف‌ها این مشکلات را درک کردند و اين احساس مشترك، باعث نزديكي مجامع مختلف اصولگرايان و اصلاح‌طلبان به يكديگر مي‌شد. به عبارت ديگر مثل سرنوشت مشترك سرنشينان يك كشتي است كه با همه تفاوت‌ها و منازعه‌ها در هنگام مشکلات، همه اختلافات و كدورت‌ها را كناري مي‌گذارند و متحد مي‌شوند براي اينكه تدبيري در پيش گيرند تا مشکلی پیش نیاید.» این بخش از اظهارات نوری تایید کننده دیدگاه فراجناحی او در زمانی است که باید بزرگان هر دو قوه در کنار هم قرار گیرند.

روز گذشته در سایت دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در بخشی کوتاه از گزارشی بلند به نقل از فردی که نامش ذکر نشده بود در مورد این روزهای عبدالله نوری آمده بود: «تقريبا يك گروه ثابت دارد كه جلساتي را با آنها برگزار مي‌كند. آقاي نوري سياستمداري باهوش و زبده است. مي‌داند چه زماني سخن بگويد، چه بگويد و چه زماني سكوت اختيار كند. تقريبا در تمام دوران صدارت اصلاح‌طلبان آقاي نوري گوشه‌اي اختيار كرد و به سكوت نظاره‌گر دوستان بود. دوره دوري از قدرت و عزلت و سختي كه رسيد، ريزش‌ها شروع شد. برخي نشان دادند كه منفعت‌طلب بوده‌اند. برخي نيز مواضع تند و تيزي اختيار كردند و برخي ملاحظه‌كاري‌ كردند و سكوت در پيش گرفتند و دقيقا در همين ايام بود كه آقاي نوري فعاليت‌هايش را آغاز كرد. ابتدا با جمعي كوچك و بعدتر با چند جمع. جلسات گاه درباره آسيب‌شناسي شكست اصلاح‌طلبان بود و گاه اينكه چه بايد كرد، تا اينكه به انتخابات مجلس رسيديم.» شاید این اظهارات هم تاییدی باشد برای تشکیل حزبی با برند عبدالله نوری!

به نظر می‌رسد عبدالله نوری در صورت تصمیم جدی برای تشکیل یک حزب با برخی ناهمواری‌ها مواجه شود که یکی محور شدن تشکلی با عنوان اوست چرا که در حال حاضر برخی اصلاح‌طلبان خاتمی را محور اصلاح‌طلبان می‌دانند بنابراین تغییر محوریت آنچنان آسان نیست و به نظر نمی‌رسد به سادگی این تغییر صورت گیرد. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان پس از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری فضای مناسبی برای بازسازی خود یافتند و آزادی زندانیان هم موضوعی است که به این بازسازی کمک خواهد کرد لذا در این مسیر برخی ورود حزب یا تشکل جدید را سبب ایجاد مشکلاتی در بازسازی می‌دانند و با آن مخالفت خواهند کرد. برخی هم شاید به این واسطه با تصمیم نوری مخالف باشند که حضور افرادی از جریان اصولگرایی را در کنار نام اصلاح‌طلبی نپسندند که البته این تفکر آنچنان جایگاهی در بین اصلاح‌طلبان ندارد اما به هر حال در هر اردوگاه افرادی با سلایق گوناگون حضور دارند. از سوی دیگر برخی دیگر با آغوش گشاده از تشکیل تشکل نوری حمایت می‌کنند و آن را در حیات پویاتر جریان اصلاح‌طلبی مفید می‌دانند.


تانك ها به جنگ ماهواره ها رفتند

با انتشار تصاویری جدید از انهدام دیش و تجهیزات ماهواره در رسانه‌ها، « اعتماد» روش هاي عجيب امحا و برخورد با تجهيزات ماهواره يي را بررسي كرده و نوشته: «در ايران همه به راحتي به شبكه هاي ماهواره دسترسي دارند حتي روي پشت بام هاي هر روستايي آنتن ماهواره مي بينيد.» اين حرف هاي رييس جمهور ايران در انجمن آسيا و انديشكده شوراي روابط خارجي نيويورك است. هنوز يك هفته از صحبت هاي رييس جمهور درباره ماهواره نمي گذرد كه ديروز در مراسمي در شهر شيراز تانك ها از روي800 دستگاه ماهواره عبور كردند. در دومين مرحله از اجراي اين طرح در جوار حرم مطهر سيد علاءالدين حسين يك دستگاه نفربر زرهي از روي آنتن هاي ماهواره ها در برابر مردم عبور كرد. «خيلي از جوان ها مي گفتند كه اين ديش ها حيف است و لااقل به صدا و سيما تحويل شان دهيد تا شايد آنها از اين ديش ها استفاده كنند. گروه ديگري از مردم هم موافق از بين بردن ماهواره ها بودند ولي با اينگونه برخورد موافق نبودند.» اين حرف يكي از شاهدان عيني انهدام ماهواره ها در شيراز بود، او به خبرنگار ما گفت «تانكي كه از روي ديش ها مي گذشت به دليل گير كردن ديش ها در بين چرخ ها از كار باز ماند و مسوولان مجبور به استفاده از لودر شدند.»

طرح ممنوعيت ماهواره در سال1373 در مجلس ايران تصويب شد و 17سال از تصويب قانون «ممنوعيت به كار گيري تجهيزات دريافت از ماهواره» مي گذرد. از آن زمان پليس برنامه هاي متعددي را براي جمع آوري ديش هاي ماهواره يي اجرا كرده است، پليس تهران عملياتي را براي جمع آوري تجهيزات دريافت شبكه هاي تلويزيوني ماهواره يي در تهران شروع كرد و افرادي را كه يك بار ماهواره آنها جمع آوري شده و دوباره ديش ماهواره نصب كرده بودند، به دادگاه معرفي كرد. اما نحوه جمع آوري ماهواره از آن زمان تاكنون سروصداي زيادي را به پا كرده است. از شيوه هاي جمع آوري ماهواره مي توان به عمليات راپل اشاره كرد، «راپل» عملياتي است كه در مواقع بسيار خاص براي مقابله با آدم ربايي و حملات گروگانگيري و تروريستي خطرناك و... از آن استفاده مي شود. بيشتر ايراني ها اين عمليات را از طريق فيلم هاي سينمايي مشاهده كرده اند.

در مرداد سال 1390 اهالي شهرك اكباتان نيز شاهد نوع ديگري از عمليات راپل بودند. آنها ديدند كه چگونه پليس براي جمع آوري ديش هاي ماهواره به استفاده از اين عمليات خطرناك متوسل شده است. محمدرضا باهنر نماينده مجلس پس از شنيدن خبر از خبرنگار «اعتماد» حاضر به گفت وگو نشد. سيدجواد زماني، عضو كميسيون اجتماعي مجلس نيز درباره اتفاق روز گذشته در شيراز مي گويد: نوع برخورد با ماهواره اين گونه نبايد باشد، اين كار فقط اثر منفي در جامعه باقي مي گذارد. امروزه در اكثر شهرها و روستاها مردم از ماهواره استفاده مي كنند يعني نمي توانيم بگوييم كه اگر دوستان با تانك اين كار را انجام داده اند، كار درستي است. اولين و مهم ترين ماموريت و وظيفه نيروي هاي نظامي جمهوري اسلامي ايران عبارت است از استقرار نظم و امنيت و تامين آسايش عمومي و فردي. استفاده از چنين شيوه هايي براي برخورد با جرايمي كه مرتكبان به جرم آن (استفاده كنندگان از تجهيزات ماهواره يي) در ميان خانواده ها بوده و افراد غيرشرور و يا جانيان هستند. زماني ادامه مي دهد: ما بايد سعي كنيم كه روش هاي جديد و مناسبي براي برخورد با ماهواره پيدا كنيم. زمان آن رسيده كه در قانون بازنگري شود تا هرروز شاهد اين گونه برخوردها نباشيم.

سردار سعيد منتظرالمهدي روز گذشته در نشست خبري اعلام برنامه هاي هفته ناجا درباره اظهارات دكتر روحاني در امريكا مبني بر اينكه استفاده از ماهواره در ايران آزاد است، گفت: قانون هيچ فرقي نكرده است و ممكن است برخوردها تعديل شده باشد. پليس بر اساس ابلاغ قانون موظف به اجراي طرح ها به نحو احسن است اما تلاش مي كنيم مسائل اجتماعي را از طريق اقدامات اجتماعي حل كنيم. زماني با اين وجود در ادامه صبحت هايش درباره اتفاق شيراز و آينده طرح جمع آوري ماهواره مي گويد: در يكي از روستاها به نام صحنه رفته بودم كه ديدم همه ماهواره دارند، از اهالي كه پرسيدم چرا اينجا همه ماهواره دارند به من گفتند كه كانال ها و شبكه هاي ايران را ما اينجا نمي توانيم بگيريم و دسترسي نداريم به همين خاطر به سمت ماهواره رفته ايم. با تغيير قانون و اصلاح شدن برنامه هاي صدا و سيما مي توانيم شاهد اين ماجرا باشيم كه خود مردم، ديگر به سمت ماهواره ها نروند.

پيش از اين در بخش هاي ديگري از پايتخت و ديگر شهرها ماموران پليس پايتخت در مناطقي كه طرح جمع آوري ديش هاي ماهواره در آنجا اجرا شده بود ولي مالكان نسبت به نصب مجدد اقدام كرده بودند، ضمن جمع آوري ديش ها، با حكم قضايي به منازل اين افراد ورود كرده و دستگاه هاي گيرنده را نيز جمع آوري كردند. از سوي ديگر تعدادي از متخلفان در اين خصوص به مراجع قضايي معرفي شدند. با اين وجود، روش هاي ديگري نيز در برخورد با نصب آنتن هاي ماهواره يي در ايران تجربه شده است. سايت شيعه آنلاين با انتشار يك گزارش تصويري از محله يي در تهران مدعي شد كه «مردم» به صورت «داوطلبانه» ديش هاي ماهواره يي خود را به مساجد و عوامل بسيج تحويل داده اند و از اقدام خود به شدت «خوشحال» هستند. مسجد جامع اميرالمومنين عليه السلام يكي از مساجد فعال در شرق تهران به شمار مي رود. طرحي كه امسال اين مسجد در دستور كار خود قرار داده، «طرح تحويل داوطلبانه ماهواره به مسجد در مراسم نيمه شعبان» نام داشت. بر اساس اين طرح، اهالي منطقه به صورت داوطلبانه ماهواره هاي خود را به مسجد آورده و تحويل مي دادند و در عوض مورد تقدير مسوولان مسجد قرار مي گرفتند.

يكي از ديگر از شاهدان اين مراسم گفت: «برخي از مردم ديش هاي قديمي خود را داوطلبانه به مسوولان تحويل داده بودند تا بتوانند از ديش هاي ديجيتال استفاده كنند، اما همه در خانه هاي شان هنوز دريافت كننده هاي جديد دارند و اين كار براي پيشگيري از حمله به خانه هايشان و گرفتن مبدل هاي ديجيتالي جديد است.»

سردار سيروس سجاديان، فرمانده انتظامي فارس در رابطه با انهدام ديش هاي ماهواره به وسيله تانك در شيراز به «اعتماد» گفت: پليس هرگز چنين كاري انجام نمي دهد. به گزارش «اعتماد» فرمانده انتظامي اين استان كه ابتدا از اين ماجرا بي خبر بود، تاكيد كرد: هر كاري اصول خودش را دارد و كشف ديش هاي ماهواره و جمع آوري آنها نيز شيوه خود را دارد. وي افزود: اين شيوه جمع آوري كار ناجا نبوده است.


ادامه اخبار مربوط به سیاست خارجی دولت یازدهم

به نوشته رسالت، اميرعبداللهيان معاون وزیر خارجه از احتمال حضور روحاني در مراسم حج خبر داده است. این در حالی است که اخبار مربوط به سفر نیویورک همچنان ادامه دارد.

شرق از زبان دیگر معاون وزیر خارجه گفته است که یکی از مقامات آمریکایی عبارت نادرستی به‌کار برد. این روزنامه ادامه داده که معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا این گفت‌وگوی تلفنی‌ با درخواست طرف ایرانی بوده است چرا که یک مقام آمریکایی این مساله را عنوان کرده، گفت: نه‌خیر. درخواست ملاقات بین دو رییس‌جمهوری از طرف مقامات آمریکا بود، وقتی این را قبول نکردیم مذاکرات و گفت‌وگوها بین نمایندگی ما و آنها انجام شد و طرفین روی ایده‌های دیگر بحث کردند، نهایتا ایده گفت‌وگوی تلفنی درآمد و اوباما تماس گرفت. او که در برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی شبکه دو به‌صورت تلفنی حضور داشت، در پاسخ به این سوال که «آیا طرف آمریکایی که در این موضوع کوچک صداقت ندارد برای مذاکره قابل اعتماد است» گفت: یکی از مقامات آنها عبارت نادرستی به‌کار برده بود، بعد هم بعضی از رسانه‌ها که نمی‌خواهند ارتباط بین دو کشور صورت گیرد این مساله را بزرگ کردند، ما هم اعتراض کردیم و گفتند اصلاح می‌کنند. او تاکید کرد که «دیدار، گفت‌وگو و مذاکره با یک تماس تلفنی تفاوت ماهوی زیادی دارد. تلاش‌هایی شد و با محاسبات و فرمایشات دکتر روحانی برگزاری ملاقات به‌صلاح نبود. موضوعات دیگری را مطرح کردند و در نهایت دو طرف به تماس تلفنی رسیدند.» عراقچی گفت: مساله رفع تحریم‌ها و بحث هسته‌ای ایران محور گفت‌وگوی تلفنی بود که به آن پرداخته شد و از نظر دیپلماتیک خیلی مهم است.

عراقچی در پاسخ به این سوال که موافقت با گفت‌وگوی تلفنی در چه راستایی صورت گرفت، اظهار کرد: این موضوع بحث‌های طولانی مربوط به خود دارد. بار اول نیست که ما با آمریکا مذاکره می‌کنیم. ما در عراق و در موضوع عراق در بغداد نیز با آنها مذاکره کرده بودیم و در موضوع هسته‌ای نیز گفتیم که مخالفتی با گفت‌وگو نداریم و این مساله طبق فرمایش مقام‌معظم‌رهبری بود. این تشخیص رییس‌جمهور بود که گفت‌وگوی محدودی صورت گیرد و اگر این ادبیات منجر به تغییر رویکردها شد، ادامه پیدا کند. عراقچی در پاسخ به این سوال که مفهوم آنچه آمریکا درباره به‌رسمیت‌شناختن حق ایران عنوان کرده چیست؟ اظهار کرد: آنچه آمریکایی‌ها می‌گویند و در صحبت‌های اوباما نیز مطرح بود این است که حقوق هسته‌ای ایران را در چارچوب ان‌پی‌تی به‌رسمیت می‌شناسیم که این موضع جدیدی نیست.

اعتماد سخنان وزیر را مورد توجه قرار داده که گفته است: نمي دانم چرا برخي مكالمه روحاني و اوباما را با حركات نسنجيده زير سوال مي برند. این روزنامه نوشته: شايد اگر محمدجواد ظريف اهل دنياي مجازي و فيس بوك نبود اين فرصت براي راديكال هاي سياسي راحت تر فراهم مي شد تا با بهره گيري از رسانه هاي در اختيار خود بتوانند هر آنچه مي خواهند را در بوق و كرنا كنند و زمين و آسمان را بدوزند و فرياد بزنند كه همه چيز از دست رفت.

اما وزير خارجه براي رساندن پيام و اطلاعات دقيق از آنچه در ديپلماسي ايران مي گذرد تنها به بلندگوها و دوربين هاي مقابل خود اكتفا نمي كند و همچنان ديپلماسي مجازي و فيس بوكي را دنبال مي كند. او پس از آنكه حرف و حديث هاي بسياري درباره گفت وگوي تلفني روحاني و اوباما منتشر شد روز گذشته دست به كار شد و در صفحه فيس بوكش نوشت: در زماني كه من جلسه عدم تعهد را اداره مي كردم 5-6 بار امريكايي ها تماس گرفته بودند تا گفت وگوي تلفني را تنظيم كنند و نهايتا اين گفت وگو در آستانه ترك هتل توسط دكتر روحاني انجام شد كه در آن بر اراده سياسي طرفين براي حل موضوع هسته يي در كمترين زمان ممكن و دستور به آقاي كري و بنده براي رسيدن به راه حل سريع تاكيد شد. مكالمه محترمانه و مثبت بود و ان شاءالله شروع خوبي براي كاري بس دشوار كه حمايت همه را مي طلبد و صبر مردم و اعتماد به كارگزاران و خودداري از قضاوت هاي سريع و جناحي و... نمي دانم چرا برخي در تهران اين سفر و اين مكالمه را كه خاري در چشم بدخواهان ايران و اسلام و انقلاب است، با اين حركات نسنجيده زير سوال مي برند.

این روزنامه مانند دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب به «بازداشت معترضان به روحاني » نیز پرداخته و سعی کرده به معرفی عاملان این اقدام بپردازد. اعتماد ادامه داده که: «دو نفر به علت ايجاد اخلال هاي ايجاد شده در مراسم استقبال از رييس جمهور بازداشت شده اند و البته پليس اين دستگيري را انجام نداده است و بررسي ها در اين رابطه ادامه دارد، البته ما نمي توانيم هر فردي را كه پابرهنه بود، دستگير كنيم». اين خبري بود كه روز گذشته سردار سعيد منتظرالمهدي، معاون اجتماعي نيروي انتظامي اعلام كرد تا كه شايد پاسخي به درخواست سياسيون براي جلوگيري از تكرار رفتارهاي راديكالي و توهين به رييس جمهوري باشد. اما جداي از دستگيري اين دو نفر از سوي نهادي به غير از نيروي انتظامي، چه جرياني براي تجمع اعتراض آميز در فرودگاه مهرآباد فراخوان داده بود؟ در حالي كه جداي از نيروي انتظامي و ديگر مراجع ذي صلاح كه به دنبال پاسخي براي اين پرسش بودند، كميته يي ناشناخته با عنوان «كميته صيانت از منافع ايران» مسووليت تجمع در فرودگاه مهرآباد را بر عهده گرفت. اين كميته كه گويا متشكل از نمايندگان برخي تشكل هاي دانشجويي است، روز گذشته كنفرانسي خبري برگزار كرد و علي محمدزاده عضو اين كميته اظهار داشت: اين كميته براي گرفتن پاسخ هايي از قبيل اينكه آيا درمذاكرات انجام شده منافع ملت ايران لحاظ شده است؟ به وجود آمد و در نخستين اقدام خود تجمع مسالمت آميزي با شعارهاي متين در فرودگاه مهرآباد را سازماندهي كرد. وحيد اشتري، سخنگوي اين كميته كه گفته مي شود از اعضاي فعال ستاد انتخاباتي سعيد جليلي بوده است نيز با بيان اينكه اين اتفاق ديروز يك هشدار جدي به روحاني بود، مدعي شد: ما فضاي بد بعد از مذاكرات سعدآباد را ديده بوديم، اكنون اتفاق سعدآباد در حال تكرار شدن است و ما تكليف داشتيم براي هشدار دوستانه به مسوولان اين تجمع را برگزار كنيم.

وي درباره وقايع فرودگاه مهرآباد ادعا كرد: ورود رييس جمهور به جمع مردم به تعويق افتاده بود، بنابراين تجمع كنندگان تصميم گرفتند نماز جماعت را برگزار كنند، در حين برگزاري نماز ماشين رييس جمهور وارد تجمع كنندگان شد، بنابراين نمازگزاران براي اينكه زير ماشين هاي تيم همراه رييس جمهور نروند پاي پياده فرار كردند و تيم حفاظت رييس جمهور هم كفش هاي تجمع كنندگان را به اطراف پرتاب كرد، اما در اين بين عكس هايي گرفته شد كه در آن عكس ها تجمع كنندگان كفش ها را در دست خود داشتند و اينگونه القا شد كه تجمع كنندگان به سمت رييس جمهور كفش پرتاب كردند. حضوري و يكي ديگر از اعضاي اين كميته نيز گفت: هر حركت خلاف قانون و توهين به رييس جمهور در اهداف و برنامه هاي كميته قرار نمي گيرد و محكوم است و حفظ حرمت رييس جمهور بر همه واجب است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار