بازدید 34283

همه واکنش‌ها به گفت و گوی تلفنی روحانی و اوباما

«تابناک» مجموع مواضعی که در آنها صراحتاً اشاره‌ای به گفت و گو از هر جنبه‌ای صورت پذیرفته، گرد آورده، است که همه نوع برداشتی نسبت به این گفت و گو را تداعی می‌نماید.
کد خبر: ۳۴۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳ 29 September 2013
حب و بغض‌ها نمی گذارند عظمت دوران دفاع مقدس درک شود
با گذشت دو روز از گفت و گوی تلفنی حسن روحانی رئیس جمهور ایران و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، اظهارنظرها در این خصوص همچنان از سوی مقامات و صاحب نظران داخلی با احتیاط صورت می‌پذیرد اما تاکنون کدام چهره‌ها به طور شفاف و دقیقاً درباره این گفت و گوی تلفنی سخن گفته‌اند؟

به گزارش «تابناک»، پس از بازگشت حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به ایران و در پی تماسی که پیش از سفر با رئیس جمهور آمریکا برقرار شده و گفت و گوی بیست دقیقه‌ای میان روئسای جمهور دو کشور درباره مسائل حساس میان دو کشور علی الخصوص مباحث هسته‌ای صورت پذیرفته بود، واکنش‌های فراوانی نسبت به وقایع سفر نیویورک توسط مسئولان ارشد و میانی کشور و همچنین صاحب نظران مطرح شد، با این حال اکثر طرف‌های گفت و گو ترجیح دادند به تحلیل گفت و گوی اوباما و روحانی نپردازند.

از این حیث در روزها اخیر در میان حجم بالایی از گفت و گوهای قرار گرفته بر روی خروجی خبرگزاری و وب‌سایت‌های خبری، تعداد فراوانی گفت و گو، سخنرانی و یا نطق یافت نمی‌شود که صراحتاً به این گفت و گو اشاره شده باشد و در قبالش، موضع مثبت، منفی و یا ممتنعی اتخاذ شده باشد. «تابناک» مجموع مواضعی که در آنها صراحتاً اشاره‌ای به گفت و گو از هر جنبه‌ای صورت پذیرفته، گرد آورده، است که همه نوع برداشتی نسبت به این گفت و گو را تداعی می‌نماید.

احتمال شکستن یخ اظهارنظر در این زمینه، در صورت اظهارنظر صریح دیگر مقامات ارشد کشور وجود دارد اما پیش از آن، این 21 اعلام موضع که از مرجع تقلید شیعیان تا مشاور رهبر معظم انقلاب را شامل میشود نیز در جای خود جالب توجه است، هرچند بسیاری از این اظهارنظرها کوتاه است و قضاوت درباره مثبت، منفی و یا ممتنع بودن برخی دیگر نیز تا حدودی دشوار می‌نماید.

بیست و یک واکنش نوشتاری و گفتاری سیاسیون تا این لحظه پیرامون تماس تلفنی دو رئیس جمهور را مروری سریع خواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۶
انتشار یافته: ۱۶
من عاشق اینجور گزارشام...آفرین به تابناک که انقد حرفه ای عمل کرد تو چند دقیقه اندازه یک ساعت که خودم سرچ کنم مطلب خوندم
با سلام
نظر بنده (قدیری ابیانه) را به عنوان مخالف با مذاکرات درج کرده اید حال آنکه بنده این مذاکرات را تهاجم نرم ایران ارزیابی کرده و با نرمش قهرمانانه مخالفت نکرده ام بلکه گفته ام که نتیجه این نرمش قهرمانانه نشان خواهد داد که با مذاکرات و روابط و حتی گشایش سفارتخانه هادشمنی آمریکا با ایران منتفی نخواهد شد و نفس روشن شدن این موضوع برای کسانی که تصور غلطی از ریشه های دشمنی آمریکا به ایران دارند به نفع انسجام ملی علیه توطئه ها خواهد شد. لذا جدول خویش را اصلاح فرمایید....
پاسخ ها
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
از کجا معلوم تو خودتی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
آقاي ابيانه در هر صورت با تحليل جنابعالي مخالف هستيم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
احسنت به شجاعت شما
اونهایی هم که ممتنع هستند باید مخالف به حساب بیارین چون دارند به دیده تردید نگاه میکنند به اون صحبتها
به عنوان مخالف می توانید نظر مقامات اسراییل وکشورهای عرب مخالف شیعه را ذکر کنید اون موقع صف بندی راحتتر است.
همه اونهایی که مخالفند حتما در این تحریمها سودی بدست می آورند: آیا می دانید هزینه نقل و انتقال پول برای خرید یک کالا در خارج از کشور تا 14% کل پولی که می فرستید شده است!
به نظر من در هرشرایطی عزت اسلامی وایرانی باید حفظ گردد
نکته ظریفی در متن گزارش بود. شکل و آمار و ادبیات اظهار نظر ها را بعد از اعلام نظر برخی شخصیت های برجسته و اثرگذار باید دید! به هر حال اینگونه گزارشات در حافظه تاریخ خواهد ماند.
عزیزان بگذارید خیلی زود پیش داوری نکنیم .هرچند با یک گل بهار نمی شود ولی نوید خوبی برای ما خواهد بود.لذا طبق صحبتهای آقای روحانی میبایست تعاملات دوطرف وبر احساس احترام متقابل باشد.بقولی برد برد
باتشكر از تابناك.بهترين تحليل اينست ك دنيا ايران را به عنوان يك كشور قدرتمند پذيرفته است.
سابقه مخالفا میزان اهمیت مخالفتشونو نشون میده....
روحانی مچکریم.
زنده باد اقای روحانی
درود بر روحانی
آقای انبار لویی فقط اونهایی که با ادبی اقدام به پرتاب سنگ و ایجاد اغتشاش کردند رو دیدید؟
آنهایی که شعار " روحانی متشکریم " می دادند رو ندیدید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل