بازدید 10030

تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه

کد خبر: ۳۴۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵ 28 September 2013
شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه را تصویب کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، این قطعنامه که با اجماع اعضای شورای امنیت به تصویب رسید پس از تلاشهای گسترده دیپلماتیک در چند هفته گذشته بین روسیه و آمریکا به دست آمد.

به گزارش واحد مرکزی خبر بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل متحد پس از تصویب این قطعنامه اعلام کرد قطعنامه ای که شورای امنیت برای رهایی از تسلیحات شیمیایی سوریه تصویب کرد بخش اعظم نگرانیهای دولت سوریه را برطرف می کند.

جعفری گفت:کشورهایی که به مخالفان کمک می کنند که ‌ترکیه ، عربستان سعودی ، فرانسه ، قطر و آمریکا هستند نیز باید به قطعنامه شورای امنیت پایبند باشند.

وی افزود:دولت سوریه به طور کامل به حضور در نشست پیشنهادی صلح ژنو در نوامبر برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه پایبند است.

بشار جعفری همچنین گفت:ما از بازرسان سازمان ملل متحد می خواهیم به منطقه خان العسل در سوریه بروند و تحقیقیاتی را انجام دهند.

وزیر امور خارجه چین هم پس از تصویب این قطعنامه گفت:بحران سوریه تاکنون زیان ها و خسارتهای سنگینی در پی داشته است.

وزیر امور خارجه چین افزود قطعنامه تصویبی فرصتی را برای حل بحران سوریه فراهم کرده است.

وی با تاکید براینکه ما استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را از سوی هر طرفی که صورت گرفته باشد محکوم می کنیم گفت:راهکار سیاسی تنها گزینه برای حل بحران سوریه است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت:همکاریها براساس توافق و اجماعی که در شورای امنیت صورت گرفت خواهد بود.

سرگئی لاوروف افزود:برای اجرای مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور نابودی و پاک سازی سلاح شیمیایی سوریه آماده ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار