بازدید 77497
مذاکرات هسته‌ای ایران در نیویورک برگزار شد

دیدار ظریف و مقامات آمریکایی در حاشیه مذاکرات ایران و 1+5

مذاکرات ایران و گروه 1+5 که این بار بر خلاف چند سال گذشته در سطح وزرای خارجه برگزار می شود، ساعتی پیش در نیویورک برگزار شد و خبر می رسد که در این مذاکرات، وزرای خارجه ایران و آمریکا درست در کنار یکدیگر مستقر شده بودند. مقامات ایرانی و غربی گفته اند هدف از این مذاکرات، تهیه چارچوبی مقدماتی برای پیشبرد مذاکرات هسته ای در ماه های آتی است.
کد خبر: ۳۴۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰ 27 September 2013
مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک آغاز شد
مذاکرات ایران و گروه 1+5 که این بار بر خلاف چند سال گذشته در سطح وزرای خارجه برگزار می شود، دقایقی پیش در نیویورک آغاز شده و خبر می رسد که در این مذاکرات، وزرای خارجه ایران و آمریکا درست در کنار یکدیگر مستقر شده اند. مقامات ایرانی و غربی گفته اند هدف از این مذاکرات، تهیه چارچوبی مقدماتی برای پیشبرد مذاکرات هسته ای در ماه های آتی است.

به گزارش «تابناک»، مذاکرات ایران با وزیران خارجه 1+5 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل لحظاتی پیش آغاز به کار کرد.

بر اساس گزارش رسانه های داخلی و خارجی، به جز محمد جواد ظریف که رئیس هیات ایرانی را عهده دار است، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر خارجه، امیری از سازمان انرژی اتمی در این نشست حضور خواهند داشت. امیری یکی از کارشناسان سازمان انرژی اتمی است که در این تیم حضور دارد. همچنین حسین فریدون نیز در مذاکرات حضور خواهد داشت.

جان‌ کری وزیر خارجه آمریکا، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه، گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین در این نشست به همراه کاترین اشتون حضور خواهند داشت.

مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک آغاز شد

وزرای خارجه 1+5 و کاترین اشتون پیش از این نشست در نشستی مقدماتی با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

در پی دیدار ظریف و کاترین اشتون در روز دوشنبه اول مهر ماه در نیویورک و در حاشیه شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل طرفین توافق کردند که نشست وزرای امور خارجه ایران و 1+5 امروز (پنجشنبه) 26 سپتامبر (چهارم مهر) در نیویورک برگزار شود.

همچنین مقرر شد نشست بعدی ایران و 1+5 در اواسط اکتبر و در ژنو برگزار شود.

ظریف در این دیدار با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات هدفمند در چارچوب زمانی مشخص پیرامون مسئله هسته‌ای، تصریح کرد: اگر واقعیت‌های ایران امروز مدنظر قرار گیرد، مسئله هسته‌ای قابل حل است.

رئیس دستگاه دیپلماسی  کشورمان دیشب (چهارشنبه) در این باره گفت: در نشست نیویورک به طور واضح‌تر خواهیم دید جان کری با چه دیدگاه و گرایشی در نشست حضور می‌یابد و چگونه می‌خواهد کار را به پیش ببرد و آیا این اراده سیاسی و تمایل را دارد که موضوع هسته‌ای را به سمت حل شدن و تأمین منافع ایران و تأمین حقوق ملت ایران پیش ببرد؟ البته نشانه‌هایی وجود دارد که جان کری این تمایل را داشته باشد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز در جمع خبرنگاران گفت که مطمئن است نشست وزرای خارجه کشورهای 1+5 با ایران، دیدار خوبی خواهد بود.

سید عراقچی عضو هیئت ایرانی در مذاکرات با 1+5 امروز (پنجشنبه) در گفت‌و‌گویی این مذاکرات را شروع یک روند مذاکراتی جدیدی خواند و افزود: قرار است جلسه بعدی اواسط ماه اکتبر در ژنو برگزار شود که رایزنی‌ها درباره سطح و شکل آن ادامه دارد.

وی عنوان کرد: اراده جدیدی در ایران و 1+5 در حال پدید آمدن است که این دور جدید مذاکراتی را با رویکرد جدید به سرانجام برساند.

معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به این سؤال که آیا رویکرد جدید به منزله تغییر در سیاست‌های ایران است؟ تصریح کرد: سیاست‌های اصولی ما در بحث هسته‌ای که شاه بیت آن دفاع از حقوق مردم ایران می‌باشد، تغییر ناپذیر است. نه کسی حق دارد آن را تغییر دهد و نه چنین اراده‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکردها و شیوه‌های مذاکراتی تغییر می‌یابد، عنوان کرد: ما به دنبال مذاکرات کاملا حرفه‌ای و مبتنی بر روحیه تعامل و برای رسیدن به چارچوب و هدف مشترک هستیم.

آیا ظریف و کری دیدار می کنند؟

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو هیئت ایرانی در مذاکره با 1+5 گفت که هیچ برنامه‌ای از قبل برای دیدار وزرای امور خارجه ایران و آمریکا تنظیم نشده ، ولی گفت‌وگوهای حاشیه‌ای در این قبیل جلسات بین‌المللی امر معمولی است که امکان دارد صورت گیرد یا نگیرد.

پایان نشست ایران و 1+5

نشست وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک لحظاتی پیش پایان یافت. هنوز جزئیاتی از این نشست منتشر نشده، اما گفته می شود که کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قصد دارد در یک نشست خبری، مطالبی را درباره این نشست بیان کند.

اظهارنظر «اشتون» درباره نشست با ایران

مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از دیدار وزرای خارجه گروه 1+5 و ایران، با حضور در کنفرانس خبری رسانه‌ها را در جریان مباحث مطرح‌شده در این نشست قرار داد.

وی در این کنفرانس خبری گفت: دیدار سازنده‌ای با ایران داشتیم. اشتون در ادامه گفت: دور بعدی مذاکرات 15 و 16 اکتبر در ژنو برگزار می‌شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا پیش از این جلسه ابراز امیدواری کرده بوده که روند گفت‌وگوها مثبت باشد.


پس از این جلسه نیز ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: شروع خوبی بود ولی هنوز زود است که آن را یک پیشرفت عمده بخوانیم.

آیا ظریف و کری با هم دست دادند؟

اشتون در پاسخ به سوالی درباره این که آیا وزرای خارجه آمریکا و ایران دست داده‌اند، گفت: «آقای کری انسان بسیار مودبی است و دست‌ندادن آنها مایه تعجب من خواهد شد». اشتون در عین حال تلویحاً به گفت‌وگوی کری و همتای ایرانی‌اش هم اشاره کرد و گفت: «آقای ظریف صحبت کرد و تمام وزرای خارجه حاضر در اجلاس فرصت آن را پیدا کردند که وارد گفت‌وگو شوند».

جی کارنی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفته است این یک جلسه مقدماتی است و قرار نیست فقط در قالب همین جلسه، پیشرفت قابل‌توجهی حاصل شود. آمریکا گفته بود این جلسه گامی برای محک‌زدن جدیت ایران در در تعامل با آمریکا و غرب است.


جان کری: با ظریف مستقیماً دیدار داشتم

جان کری هم گفت ملاقات سازنده ای بوده است. او گفت همه ما خوشحال بودیم که آقای ظریف به جلسه آمد و اظهاراتی کرد که هم لحن و هم نگاه آن خیلی با گذشته فرق می کرد. او گفت: «من در حاشیه این نشست با آقای ظریف دیدار داشتم».

دیدگاه آلمان درباره مذاکرات با ایران

«گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان با حضور در نشست خبری، جو حاکم بر مذاکرات میان وزرای خارجه گروه 1+5 و ایران را مثبت ارزیابی کرد. وستروله در با بیان اینکه لحن و جو این دور از مذاکرات بهتر از گذشته بوده، گفت باید در مورد جزئیات توافق با ایران بحث کرد.

ظریف: با مقامات آمریکایی دیدار داشتم

وزیر امور خارجه کشورمان بعد از نشست با گروه ۱+۵ در کنفرانسی خبری شرکت کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک گفت: دیدار کوتاهی با مقامات آمریکایی داشتم.

وی درباره این دیدار گفت: واقعی بود و انتظار می‌رود که بتواند مناقشات را در زمان مناسب حل کند.


رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد که جان کری از عزم اوباما برای پایان دادن به مسئله هسته‌ای ایران سخن گفته است.

ظریف با بیان اینکه به آنها گفتیم که ما به تعهداتمان پایبند هستیم، اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید به تعهداتشان عمل کنند و به دنبال راه‌حل باشند و در سیاست خارجی خود از هوشیاری و آینده‌نگری استفاده کرده و حقوق مردم ایران را در نظر بگیرند.

وزیر امور خارجه درباره تحریم‌ها علیه ایران نیز با بیان اینکه این تحریم‌ها سازنده نیست و کاملا بی اساس است، تصریح کرد: این تحریم‌ها باید به طور کامل برداشته شود.

وی همچنین بر لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان نیز تأکید کرد و گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیز باید برداشته شود و این اقدام در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره سطح مذاکرات ژنو خاطرنشان کرد: در این باره گفت‌وگو کرده و در آینده در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴۷
انتشار یافته: ۳۱
انشالا که به نفع مردم باشد، ایرانی واقعا لایق بهترین است
با قطع رابطه چیزی حل نمی‌شود. اکنون زمان گفتگو و مذاکره است.
به به. فردا دلار چند میشه خدا میدونه
من که میرم بخوابم. نتیجه مذاکرات فردا ساعت 11 و 12 معلوم میشه. (از قیمت دلار)
امیدوارم هرچه که صلاح است پیش آید
آیا واقعا موضوع هسته ای ایران ظرف مدت سه تا شش ماه قابل برطرف کردن است ؟ در این صورت مذاکرات چرا پانزده سال طول کشیده است ؟ پس چرا این همه تهدید و تحریم را در این پانزده سال به مردم ایران تحمیل کردیم وقتی که میتوانستیم مشکل را در کمتر از یک سال حل کنیم ؟
نصر من الله و فتح قریب
زتده باد ایرانی هوشمند و پاینده باد سرزمین ایران!
براووو
سلام بر شغل و کار!!! واسه ما جوونای بدبخت و تحصیلکرده و در شرف ازدواج:(((
عاشق این دکتر ظریفمونم
دم ظريف گرم ، دم روحاني گرم
به دولت جدید افتخار و خدارو به خاطر این نعمت شکر میکنم
واقعا این احساس غرور ملی که میگنو دارم حس میکنم... امیدوارم به روزای خوب
درود بر شما كه بامنطق وبدون ترس و واهمه پيش رفتيد وبا عقل و گفتگو مي خواهيد مشكلات را حل كنيد به اميد روزهاي خوب
یک خدا قوت و خسته نباشید ویژه به مسئولین دیپلماسی کشورمان . بعداً هم از خدا میخواهم تا کمک نماید تا این عزیزان(دیپلماتهای کشورمان) تصمیمات بجا و حساب شده ای بگیرند . انشاءالله
الان ساعت 3 شبه و تا حالا خبر ها را دنبال می کردم. اتفاقات امروز را به فال نیک می گیرم و چون به درایت و علاقه آقایان ظریف و روحانی ایمان دارم به آینده این مذاکرات و خیرش برای ایران بسیار خوشبین و امیدوارم. خدا همیشه با ماست
امیدوارم هیئت مذاکره کننده دستاورد خون شهدا و اسارت آزادگان و رنج جانبازان و مقاومت ملت قهرمان ایران زیر تمام فشارها و تحریمها را ارزان نفروشند و رضایت حضرت ولیعصر را در نظر بگیرند.
ومن نصر و عند الله العزیز الحکیم
به ریاست محترم جمهور وهیئت همراه خدا قوت می گوئیم وازخدامیخواهیم کارمارادرست کند ودشمنان این مرزوبوم را خار وخفیف گرداند
ما نبايد گول ارويا و امريكا رو بخوريم اونا دنبال سقوط ما هستند . ما را از بين دوست دارند ببرند اونها از اينكه ما اين همه قدرت مند و باشكوه و باسرعت شديم كه به سوي پيشرفت مي رويم به شدت تمام ناراحتند . ما سي و پنج ساله كه قدرت مند و با عظمت شديم تا انجا كه اوبا ما گفت رهبر معظم ايران . اونا دارن ما را گول مي زنند مگر امام نگفت كه امريكا دشمن شماره يك و شيطان بزرگ است ما نبايد گول بخوريم و بايستي به جاي اين همه اتلاف وقت به فكر پيشرفت باشيم اونا از قدرت ملت ما مي ترسند اونا بز دلند و ما از اونها قدرتمند و برتري داريم پس چه لزوم به مذاكره ما همه چيز داريم همه چيز و نيازي به اقتصاد غربي و ... نداريم ما شعب ابي طالب داشتيم اما ننگ نمي پذيريم كما اينكه در جنگ مقدس هم نپذيرفتيم و عراق را شكست داديم و در مابقي مسايل هم موفق بوديم كما در فتنه هايي كه منافقين و .... و انگليس و امريكا و اسراييل و اروپایيان و عربستانيان و تكفيري ها و ... براي ما درست كردند حتي مزدورانشان در داخل اما همشان را موفقيت داشتيم و حل كرديم و مقتدر بوديم تا اينجاي كار ما نبايد تلاشهاي گذشته را بگذاريم كنار بايد ادامه بدهيم تا به جواب برسيم مثل هدفمندي و .... .
روابط حسنه وهمراه باغرور ملی باسیاستمداران جهان مورد تایید است
خدا کنه هرچه زود تر مسائل حل بشه.مردیم از این همه تحریم
1- ما از مذاکره نمی ترسیم ، همچنانکه از جنگ عراق بر علیه ایران نترسیدیم و سرنوشت نهایی عراق ، نتیجه تلاش های اولیه ما بود .

2- مذاکره برای تبیین صحیح و منطقی مواضع و رفع ابهامات است و قرار نیست ، پله اول تسلیم باشد ، بلکه مذاکره "اولین خاکریز مبارزه " است .

3- مذاکره برای شنیدن حرف هایی از طرف مقابل است که گاهی نمی خواهد و یا نمی تواند بصورت آشکار بگوید .

4- پاسخ ما به خواسته های طرف مقابل ، با قبل از مذاکره تفاوتی نمی کند و قرار نیست ، شنیدن درخواست های عجیب و غریب برای ما مسئولیتی ایجاد کند !
در واقع ما از خواسته هایمان کوتاه نیامدیم و تنها با یک تغییر لحن نتایج امیدوار کننده ای در راه است
چرا دشمنی؟
از قدیم گفته اند با زبان می شود حتی مار را از لانه اش بیرون کشید.
همه چی داره دست میشه
چرا جلوی وزیر امور خاره ایران اثری از نام ایران نیست ولی لوی وزیر امور خارجه امریکا نام امریکا هست
اميدوارم با درايت دكتر روحاني و زكاوت آقاي ظريف ايم موضوع به زودي حل شود و شاهد بهبودي وضع مردم شويم.
ان شاء اله مذاکرات تا آخربه همین شکل پیش برودوایران عزیز جایگاه واقعی خود را درجهان پیدا کند
خون شهدای هسته ای خون ان عزیزانی راکه ناو موشک انداز امریکا زدوخون بسیاری ازانسانهای مظلوم را که توسط تروریست ریخته می شود وامریکا از انها حمایت می کند چه شده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار