بازدید 13110
۳

انهدام ضد رادارها با "یاور" ایرانی

کد خبر: ۳۴۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶ 25 September 2013
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) از توانایی انهدام موشک‌های ضدرادار توسط سامانه‌های جدید این قرارگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پدافند هوایی ،  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) از توانایی انهدام موشک‌های ضدرادار توسط سامانه‌های جدید این قرارگاه خبر داد.

اسماعیلی با اشاره به پروژه یاور گفت: پروژه یاور سامانه‌ای است کاملا بومی که توسط کارشناسان جوان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) مراحل تحقیقاتی علمی و فنی آن به انجام رسیده است.

وی اظهار داشت: پروژه یاور در دو مرحله شکل گرفت که مرحله اول آن برای رادار اصلی و منطقه‌ای طراحی شد و مرحله دوم هم برای رادار سامانه‌ای موشکی طراحی و به مرحله اجرا در آمد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)‌ افزود: با استفاده از توانایی‌های پروژه یاور موشک‌های ضد رادار که با استفاده از امواج ارسالی از رادار می‌توانست رادار را هدف قرار دهد از مسیر خود منحرف شده و به جایی که ما هدایت می‌کنیم برخورد خواهد کرد و بدین ترتیب دیگر حادثه‌ای شبیه اتفاقی که برای سایت راداری سوباشی رخ داد را نخواهیم داشت.

هواپیماهای دشمن بعثی در زمان جنگ تحمیلی با استفاده از موشک‌های ضد رادار که از کشورهای اروپایی دریافت می‌کردند رادارهای پدافندهوایی را مورد هدف قرار می‌دادند که سایت راداری سوباشی واقع در غرب کشور مورد هدف این نوع از موشک ها قرار گرفت 19 نفر از کارکنان این سایت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳
درود وسلام فراوان بردلاوران باشرف وازاده وتوانمند باغیرت ایران اسلامی عزیز وافرین براین غرورافرینان باشرف ودرودوسلام برتمام نیروهای مسلح شریف ایران اسلامی عزیز
تبریک میگم.خدایاورتان باشد.
خداوند ياورتان باشد .دست تمام زحمت كشان اين مرز و بوم را مي بوسم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل