بازدید 11986

بدافزار جدید در کمین حساب‌های بانکی

کد خبر: ۳۴۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵ 21 September 2013
مرکز مقابله با جرائم اینترنتی اف بی آی به صاحبان مشاغل در مورد بدافزار جدیدی که حساب‌های بانکی را هدف قرار می‌دهد، هشدار دادند.

به گزارش فارس به نقل از نتورک ورلد، این بدافزار که بتابوت نام دارد، تا بدان حد پیشرفته است که می‌تواند برنامه‌های ضدویروس را نیز از کار بیندازد و از همین طریق به فعالیت‌های خرابکارانه خود ادامه دهد. بررسی ها نشان می دهد که این بدافزار سازمان ها و نهادهای مالی و بانکی متعددی را هدف قرار داده است.

بدافزار بتابوت تاکنون دهها موسسه مالی، سایت های تجارت الکترونیک، پلاتفورم های پرداخت آنلاین و حتی شبکه های اجتماعی را هدف حملات خود قرار داده و اطلاعات حساسی مانند کلمات عبور، اطلاعات مالی و ... را سرقت نموده است. بدافزار مذکور همچنین دسترسی به وب سایت های امنیتی را مسدود کرده و نمی گذارد کاربران آن را از سیستم های خود حذف کنند.

این بدافزار برای فریب دادن کاربران و وادار کردن آنها به بارگذاری خود را در قالب یک پیام از سوی طراحان سیستم عامل ویندوز ارسال می‌شود و در آن از کاربران برای به روزرسانی تنظیمات این سیستم عامل اجازه خواسته می شود.

بدافزار بتابوت از طریق حافظه‌های فلاش و نرم افزار تلفن اینترنتی اسکایپ نیز منتشر می شود و می‌تواند داده‌های جانبی دیگری را نیز سرقت کند. هنوز عوامل طراحی این بدافزار خطرناک شناسایی نشده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر