بازدید 40605

جزئیات افزایش محدوده طرح زوج و فرد

کد خبر: ۳۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸ 28 January 2009
پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با توجه به افزایش آلودگی هوا و لاینحل ماندن معضل ترافیک شهر تهران محدوده اجرای طرح زوج و فرد را افزایش داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: افزایش محدوده اجرای طرح زوج و فرد در راستای کاهش آلودگی هوا و ساماندهی معضل ترافیک شهر تهران صورت گرفته است.

سرهنگ مهدی احمدی افزود: از همه همشهریان تهرانی درخواست می شود تا همچون گذشته با پلیس برای اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

اجرای طرح زوج و فرد با هدف کاهش آلودگی هوای مناطق مرکزی تهران از پائیز سال 1384 آغاز شد. اجرای این طرح با واکنش موافقان و مخالفان بسیاری روبرو شد. اغلب منتقدان معتقدند اجرای این طرح نه تنها تاثیری در کاهش آلودگی هوا نداشته بلکه آن را تشدید هم کرده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به کاهش 30 درصدی آلودگی هوا و کاهش ترافیک محدوده اجرا طرح زوج و فرد افزایش یافته است.

سرهنگ احمدی محدوده جدید اجرای طرح زوج و فرد را به این شرح اعلام کرد:

از شمال :

کردستان حکیم - کردستان " تقاطع" - حکیم ، روی پل ورودی شیخ بهایی .

حکیم - کردستان " تقاطع" - ایران شناسی ، آزادگان.

حکیم - کردستان " تقاطع" کردستان جنوب به شمار - ورودی 27 جهان آرا.

حکیم - کردستان " تقاطع" کردستان جنوب به شمار ، ورودی همت .

حکیم - کردستان " تقاطع" یوسف آباد .

حکیم - کردستان " تقاطع" - گمنام .

حکیم - کردستان " تقاطع" کردستان شمال به جنوب .

حکیم - کردستان " تقاطع" امیرآباد .

حکیم - کردستان " تقاطع" - میدان نظامی .

حکیم - کردستان " تقاطع" احتشام .

همت - ورودی همت - توانیر.

همت - ورودی همت - ولیعصر .

از شرق:

رسالت - خالد اسلامبولی.

رسالت- وزرا.

رسالت- میدان آرژانتین.

رسالت - بهبهانی.

رسالت - ورودی مدرس.

رسالت - قنبرزاده.

رسالت - عشقیار.

رسالت - سهروردی.

رسالت- قندی.

رسالت - ابن یمین.

رسالت - شریعتی ، قندی .

رسالت- میدان سبلان .

رسالت - صیاد شیرازی شمال به جنوب.

رسالت - صیاد شیرازی جنوب به شمال.

رسالت-حاجی پور .

رسالت -طلوعی ، جانبازان.

رسالت - استاد حسن بنا .

رسالت - شهید احمدی.

رسالت - شهید همایون .

رسالت -ترک .

رسالت- کرمان .

رسالت -خیابان حریری .

رسالت - شهید یرایی.

رسالت- شهید یونس احمدی.

رسالت - هفتادو هفت .

رسالت- بختیاری.

رسالت - شصت و هفت.

از غرب:

نواب - کوچه قطب .

نواب - ورودی نواب ، زیر پل هلال احمر.

نواب -ورودی حق شناس - زیرپل.

نواب -ورودی تره بار.

نواب - خیابان شهید جوانمرد - نواب.

نواب -خیابان شهید محبوب مجاز - نواب.

نواب - ورودی نواب - امام خمینی .

نواب -پل امام خمینی .

نواب - ورودی نواب ،خیابان شکوفه .

نواب - ورودی نواب - دامپزشکی .

نواب - خیابان آذربایجان .

نواب -میدان جمهوری .

نواب - خیابان ارومیه .

نواب -کوچه گلچین.

نواب -کوچه یوسفیان .

نواب -اسکندری - آزادی .

نواب - فرصت شیرازی .

نواب - خیابان شهید طوسی .

نواب - گلبار - توحید .

چمران- باقرخان - داخل سرکوچه بعثت.

چمران- روبه روی بیمارستان شریعتی - ورودی کارگر.

چمران- حکیم - ورودی به کارگر.

از جنوب:

بعثت - بسیج .

بعثت- هاشم آباد .

بعثت -ذوالفقاری .

بعثت -اتابک .

بعثت- 17 شهریور .

بعثت -زیر پل بعثت.

بعثت - فداییان ( شهرزاد - وفا).

بعثت-امام قلیان .

بعثت - خیابان 39 فداییان .

بعثت -ترمینال.

بعثت- صابونیان.

بعثت -خزانه .

بعثت- رجایی.

بعثت - میدان بهمن.

بعثت - میدان بهمن - خیابان دارایی.

بعثت- 45 متری جوادیه .

بعثت - ساختمان شهرداری منطقه 16.

آیت - چهل و نهم .

آیت - پنجاه و پنجم.

آیت -عسگری.

آیت - فاطمی.

آیت -مهران پور.

آیت - هفت حوض- جانبازان غربی .

آیت -رضوان غربی .

آیت - دل سیم شاهی.

آیت -چهارراه تلفنخانه.

آیت - کلامی - سرباز.

آیت -عبادی استادی .

آیت - بلوکات.

آیت -ملایری - سرباز.

آیت - دماوند.

امامت -نیشابور.

امامت - فرهاد .

امامت -امام حسن.

امامت - بسطامی .

امامت -مسیل منوچهری.

امامت - نیروی هوایی.

نیروی هوایی -40/6.

نیروی هوایی-حاج آخوندی.

نیروی هوایی -مهرآبادی.

نیروی هوایی-31/6.

نیروی هوایی -تهرانی.

نیروی هوایی-مسیل براری.

نیروی هوایی -پیروزی - ابتدای مسیل براری.

نیروی هوایی-ائمه اطهار.

نیروی هوایی -محلاتی.

نیروی هوایی-زمزم.

نیروی هوایی -45 متری ده حقی.

نیروی هوایی- ورودی یکطرفه به 35 متری ولیعصر - سرباز.

نیروی هوایی -35 متری ولیعصر.

نیروی هوایی-خاوران - ابوذر.

نیروی هوایی - خاوران - نبرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۰
لطفا نقشه محدوده را هم در سايت قرار دهيد
ممنون
طرح طرافیک فکر خوبی است ولی باتوجه به اینکه شهروندان محترم تهرانی فقط 6 ماه از سال را میتوانند ماشین خود را سوار بشوند لطفا دستور دهید مالیات و بیمه و عوارض و سایر هزینه های سالانه نیز نصف شوند
متشکرم
بهترست ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی و دفاتر کارخانجات و شرکتهایی که محل فعالیتشان تهران نیست از محدوده مرکزی تهران خارج شوند. شرکت آزادراه قزوین زنجان ساختمان چهارطبقه با نگهبان و تعداد زیادی کارمند چرا باید در مرکز تهران باشد و خیلی از سازمانهای دیگر که باید منتقل شوند. منتطقه 6 شهرداری تهران در شب دارای سیصد هزار ساکن ولی در روز یک و نیم ملیون جمعیت شناور دارد.
با با بخدا راهش اين نيست اينقدر مردم را اسير نكنيد حد اقل قبلش نظر ملت را هم بپرسيد شايد راه بهتري پيدا بشه.
ولی خدا وکیلی توی این یک هفته گذشته ترافیک خیلی روانتر شده.
گیچ کننده است .کل تهران را یک روز زوج کنند یک روز فرد
چرا جلوی مینی بوسها و کامیونها واتوبوسهای دودزا را نمی گیرند . با این سرویسهای عمومی چرا محدوده را افزایش می دهند صبح ها و شب ها تاکسی پیدا نمی شود بین روز هم دربستی کار می کنند .
با سلام : منزل اینجانب در داخل طرح زوج و فرد ود حدود 150 متر داخل طرح میدان 53 میباشد ایا درست است یک ماشین دیگر با پلاک فرد تهیه کنم و ایابایستی جهت مراجعه به منزل ساعتها در داخل ماشینم باشم ویا انرا خارج از طرح پارک کنم تا ساعت 19:00 شود؟
ضمن رعایت زوج و فرد مترو را گسترش بدهید که از نان شب هم واجب تر است. بقیه کارها مسکن است و چاره درد نیست.
در حالی که به جهت آلودگی هوا و راهبندان های اعصاب خورد کن سطح ترافیکی شهر جیره بندی شده است و مردم باید استفاده از خودرو خود را به نصف کاهش دهند یک عده ای از ماشنیهای پهن پیکر که در مواردی 12 متر مربع وسعت دارند، و اساسا در کشور های پیشرفته برای خارج از شهر ساخته شده اند، بصورت تک سرنشین در داخل شهر استفاده می نمایند. آیا وقت آن نرسیده است که مسئولین ترافیک تهران فکری هم برعایت عدالت در استفاده از سطح ترافیکی شهر بنمایند؟ در کشورهای پیشرفته خود رو ها روزبروز کوچکتر می شوند.
با عدم سيستم حمل و نقل كارامد و ازدياد ساليانه خودروها اين طرحها يكنوعي صورت مسيله را پاك كردن است
خیلی زحمت می کشید ، خوب یک دفعه بگین که ماشین نیاریم دیگه .
چرا جلوی تولید این خودروها ی غیر استاندارد را نمیگیرید و دائم شماره میکنید.
آیا هزینه سوء مدیریت مسولین در توسعه حمل و نقل شهری باید توسط مردم پرداخت شود؟ عدم تامین اعتبارات لازم جهت توسعه مترو تهران از جمله همین مصادیق است. پاک کردن صورت مسئله و افزایش محدوده طرح های ترافیکی نباید تبدیل به راه حل اصلی گردد و طرحهای توسعه شهری در اولویت قرار گیرد.
شهر تهران رو نمیتوان با اینگونه اقدامات اداره کرد افرادیکه زندگی و محل کسب وکارشون در این محدوده قرار دارد تکلیفشون چیه اصلا نظر مردم تو اینگونه تصمیمات لحاظ میشه
مايي كه محل زندگي مان داخل طرح است و قادر به دريافت آرم طرح ترافيك هم نيستيم بايد چه كنيم؟! (4 سال است كه درخواست ميدهيم و مي گويند واجد شرايط نيستيد). محل كار من اتوبان تهران كرج و محل كار همسرم شهرك غرب است كه بايد شيفت هم باشيم. اين است معني عدالت و احترام به مردم. براي مسافرت رفتن هم بايد شب و يا كله سحر بزنيم بيرون!!
ميدانيم كه استانداردهاي اجباري در اروپا براي خودرو ها روزبه روز سخت تر مي شود تا با توجه به ازدياد خودروها ، پاكيزكي هوا حفظ شود يعني فشار بر خودرو ساز است متاسفانه در ايران خودرو ساز بحال خود رها شده و تمام فشار بر مردم است . برادر ارجمند برنامه ريز ، اتوموبيلهاي توليدي و موجود ذاتا" آلوده كننده هستند اگر به اين ترتيب پيش برويد چاره اي نداريد مگر آنكه تردد خودرو ها در تمام شهر را متوقف كنيد . لطفا" سرچشمه را درست كنيد . انشااله.
بي تدبيري دست اندركاران امر ترافيك مردم را به اين روز انداخته كه بايد براي خريد وسيله نقليه كه امروزه جزء لاينفك ملزومات زندگي است قيمت آن را دولاپهنا بپردازند و حق استفاده از آن را هم نداشته باشند. تا زماني كه وسايل نقليه عمومي افزايش پيدانكند و مردم اطمينان پيدا نكنند كه هر زمان قصد انجام سفري را دارند بدون كوچكترين مشكلي تردد انها صورت ميپذيرد، تمام اين اقدامات غير قانوني بيهوده خواهد بود.
براي افرادي كه در اين محدوده زندگي ميكنند و ميخواهند از محدوده با اتومبيل خود خارج شوند تكليفي مشخص نشده است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اتوبوس که...!؟!؟! تاکسي هم اگه پيدا کني خدا خيلي دوستت داشته.. تازه اگه شانس بياري ازت زورگيري نکنن و چاقو نخوري. ماشين خودتم که نبايد بياري...پياده روي قربان پياده روي.
منزل ما داخل این منطقه است دو هفته پیش فرزندم بیمار شده بود و برای رساندن به بیمارستان کودکان تهران که در خیابان ولیعصر است پلیس بازی هایی درآوردم که هنوز از آنها متعجبم. چرا اینقدر تصمیمات بدون منطق میگیرند؟ اگر حمل و نقل عمومی ارزان و در دسترس باشد دیگر احتیاجی نیست مردم را به زور از اتومبیل شخصی شان پایین کشید.
من محل زندگی و هم محل کارم در محدوده طرح ترافیک است آرم هم ندارم با این قوانین ماشینم رو بفروشم بهتره . دلمون خوش بود که اخر هفته ها از ماشین استفاده می کردیم اونم با این وضع شلوغی و ترافیک جاده ها ..........
این را هم اضافه کنید بنا به قول راهنمایی رانندگی موتور 8 برابر آلودگی بیشتری دارد و نه تنها طرح زوج و فرد شاملشان نمیشه بلکه غیر خیابان از پیاده رو و . . . هم استفاده می کنند
امروز توی یه بیلبورد توی تهران خوندم که آلودگی هوا عمر انسان ها رو کوتاه می کنه که این نشون می ده مبارزه با آلودگی هوا جدی هست خوب در پی آن گسترش شبکه مترو هم خیلی حایز اهمیت هست و به دنبال ان افزایش جمعیتی هست که هر روز از مترو استفاده می کنند بخصوص ساعت صبح و بعداز ظهر ساعت کار کارمندان که شاید خطر این اعصاب خوردی حتی از الودگی هوا هم بیشتر باشه من خودم توی خط 1 تردد می کنم که هر روز شاهد جنجال های زیادی هستم که به خاطر ازدیاد جمعیت پیش می یاد و گسترش خطوط مترو می تونه جلوی اون رو تاحدی بگیره که این خسارت روانی که به این نسل وارده میشه غیر قابل جبران هست
آسونترین راه الزاماً بهترین راه نیست. روزی برای کاهش ترافیک تهران و کم کردن الودگی هوا آمدند و طرح ترافیک راه انداختند. دیدند نشد. روز دیگر آمدند طرح زوج و فرد رو به آن اضافه کردند ، دیدند نشد . بابا کل تهران رو هم زوج و فرد کنید فایده نداره . موضوع ترافیک تهران ،نگاه علمی و خردمندانه با توجه به تجارب کشورهای دیگر و البته یک مدیریت قوی می خواد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار