بازدید 4721

ملاقاتی میان روحانی و اوباما صورت نمی‌گیرد

کد خبر: ۳۴۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹ 17 September 2013
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه استمرار گفتمان با ایران از سوی امریکا در صورت تکرار سیاست‌های خصمانه قابل تحقق نیست، گفت: در نیوریورک ملاقاتی میان روحانی و اوباما صورت نمی‌گیرد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره نامه‌نگاری میان روسای جمهور امریکا و ایران، گفت: امریکایی‌ها و شخص اوباما علاقه‌مند به گفتمان با جمهوری اسلامی ایران هستند و سعی دارند از هر فرصتی برای تحقق این هدف بهره‌گیری کنند؛ همچنانکه اوباما در آغاز سال به بهانه نوروز به ملت ایران پیام می‌دهد و در انتخابات ریاست جمهوری نیز تحت عنوان تبریک به روحانی برای برقراری ارتباط با ایران تلاش می‌کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف این کارها شکل‌گیری نوعی گفتمان مستقیم میان ایران و امریکا است ولی معضل اساسی تهران با امریکایی‌ها، عدم اعتماد به دولتمردان این کشور است.

وی با بیان اینکه حساب ملت امریکا از دولت آن جدا است، ادامه داد: سیاست‌های خصمانه دولتمردان امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، تهدیدهای مکرر، تحریم‌های امریکایی، تشویق اروپا به تحریم و محوریت در جهت صدور قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت، تنها مواردی از این قبیل سیاست‌هایی امریکایی است که نشان می‌دهد هیچ‌گونه اعتمادی به دولت امریکا نمی‌توان داشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: پیگیری گفتمان با ایران از سوی امریکا تا زمانی‌که سیاست‌های خصمانه واشنگتن ادامه دارد، قابل تحقق نیست بنابراین دولتمردان این کشور قبل از هر چیز باید رفتار خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر دهند.

شرایط ملاقات وجود ندارد

وی درباره برخی تحلیل‌های روزنامه‌های خارجی از جمله نیویورک تایمز و گاردین مبنی بر قوت گرفتن احتمال دیدار اوباما و روحانی در حاشیه سازمان ملل، توضیح داد: اگرچه از پاسخ دکتر روحانی مطلع نیستم؛ اما بعید است این دیدار در سازمان ملل،‌ میان روسای دو کشور شکل بگیرد.

بروجردی بیان کرد: دیدار در سطح روسای جمهور، نیازمند شرایطی است که در این زمان، میان دو کشور ایران و امریکا وجود ندارد و اصلا در چنین حالتی، انجام ملاقات تاثیری در وضعیت رابطه ندارد؛ مهم این است که امریکا رفتار خود را نسبت به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا زمانی که دشمنی‌های امریکا نسبت به ملت ایران ادامه داشته باشد، شرایط برای برداشتن گام‌هایی در راستای ایجاد روابط مستقیم وجود ندارد.

چندی پیش اوباما نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نوشت و پاسخ آن را دریافت کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر