بازدید 16533

دانشجوی "ستاره دار" همچنان وجود دارد!

کد خبر: ۳۴۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳ 15 September 2013
علیرغم وعده‌های رئیس جمهور، رئیس سازمان سنجش و وزیر علوم، هیچ تغییری در وضعیت دانشجویانی که به دلایل سیاسی یا عقیدتی از تحصیل محروم شده بودند، به وجود نیامده است.

در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی گفته بود: «باید عنوان دانشجوی ستاره‌دار را کنار بگذاریم؛ دانشجو باید در فعالیت سیاسی و علمی آزاد باشد و خطوط قرمز اقدامات او مصالح و منافع ملی است». او حالا عنوان ستاره‌دار را کنار گذاشته است، و دانشجوی نقص پرونده‌ای، عبارت رایج شده است.

وی در جریان تبلیغات تصریح کرده بود: «کسی که در محیط دانشگاه تخلف می‌کند براساس ضوابط دانشگاه با او برخورد می‌شود نباید دانشجویان را به خاطر انجام تخلفی محروم کرد ولی اگر کسی از خطوط قرمز عبور کند، دادگاه صالحه درباره او تصمیم می‌گیرد».

با این حال، امسال نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی وضعیت مشابهی را تجربه کردند. دانشجویانی که نه در کمیته‌های انضباطی دانشگاه‌ها و نه در دادگاه‌های صالحه مشمول محکومیت نشده بودند، به استناد نامه مراجع نظارتی از تحصیل در مقاطع بالاتر بازمانده اند.

پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، رئیس سازمان سنجش گفته بود مشکل دانشجویان نقص پرونده ظرف یک هفته حل خواهد شد. با پایان یک هفته مذکور تغییری در وضعیت بلاتکلیف این دانشجویان به وجود نیامد. در حالی که وزیر علوم روز گذشته گفته بود هیچ دانشجویی در آزمون‌های سال جاری از تحصیل محروم نشده است، در فاصله یک هفته مانده به آغاز تحصیلی وضعیت دانشجویان نقص پرونده که در آزمون‌های سال 1392 شرکت کرده بودند، روشن نشده است.

منبع: فرارو
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل