بازدید 120512
برخورد رودرروی دو اتوبوس مسافربری؛

تصادف خونین در اتوبان تهران ـ قم؛ ۴۴ تن جان باختند

بنا بر آخرین اطلاعات اعلام شده بر اثر وقوع این حادثه مرگبار، ۴۴ تن از هم‌وطنان جان خود را از دست داده و ۴۴ تن دیگر مجروح شدند. بر پایه گزارش‌های اولیه، ترکیدگی لاستیک عامل بروز حادثه و برخورد دو اتوبوس اعلام شده که در ادامه نقص در سیستم سوخت و برق یک اتوبوس بر شدت واقعه افزوده است.
کد خبر: ۳۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸ 10 September 2013
شب گذشته حادثه خونینی در اتوبان قم ـ تهران به وقوع پیوست که متأسفانه منجر به کشته و زخمی شدن ۸۸ تن از هموطنانمان شد.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته اتوبوسی که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، در کیلومتر ۳۰ اتوبان قم ـ تهران، در محدوده پاسگاه کوشک نصرت دچار ترکیدگی لاستیک شد و پس از انحراف با گذشتن از گاردریل وسط اتوبان، وارد لاین غربی شد و با یک دستگاه اتوبوس که از تهران به مقصد یزد در حرکت بود، به شدت تصادف کرد.

این تصادف شدید، در ادامه منجر به آتش گرفتن هر دو اتوبوس شد و همین ‌موجب افزایش شمار مجروحان و جان باختگان سانحه شد تا بر پایه آخرین اطلاعات اعلام شده، ۴۴ تن از هم‌وطنان در این تصادف خونین جان خود را از دست داده و ۴۳ تن دیگر مجروح شوند. این در حالی است که برخی گزارش‌ها، شمار مجروحان این حادثه را ۳۹ تن ذکر کرده‌اند.

تصادف خونین در اتوبان تهران-قم؛ 44 تن جان باختند

بر اثر این سانحه مهیب، ساعاتی اتوبان تهران ـ قم بسته شد، ولی با تلاش عوامل راهداری و نیروی انتظامی، راه باز‌ شد.

گفتنی است، بسته شدن این مسیر، موجب ترافیک و ازدحام صد‌ها خودرو شده بود.

این در حالی است که مجروحان این حادثه با تلاش دستگاه‌های امدادی به سه بیمارستان شهید بهشتی، نکویی و علی‌ابن‌ابی‌طالب در قم منتقل شدند و وضعیت عمومی بسیاری از آن‌ها مطلوب گزارش شده است. به گفته اسماعیل زارعی کوشا، فرماندار قم حال سه تن از مصدومان وخیم اعلام شده است.

گفتنی است، کشته شدگان به آرامستان بهشت معصومه (س) قم منتقل شده‌اند تا اقدامات لازم برای شناسایی هویت آن‌ها انجام شود.

رئیس پلیس راهور ناجا خود را به محل حادثه رساند

شدت این رویداد دردناک به حدی زیاد بود که سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا بدون فوت وقت، خود را به محل حادثه رساند. وی در توضیحاتی گفت: در ساعت ۲۳ شب گذشته، یک فقره تصادف دلخراش و نادر در کیلومتر ۲۸ آزاد راه قم به تهران رخ داد.

وی افزود: بررسی اولیه در صحنه، حاکی است اتوبوسی که از قم به تهران حرکت می‌کرد به علت نقص فنی و ترکیدگی لاستیک منحرف شده و نخست‌ با یک خودروی سواری و سپس به گاردریل برخورد کرده و با تخریب گاردریل به لاین مخالف منحرف شده و با یک دستگاه اتوبوس دیگر تصادف می‌کند.


وی با اشاره به این که هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش‌سوزی شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق‌رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه ‌آتش گرفتند؛ البته برخی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش‌ فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند.

سردار مؤمنی ادامه داد: متأسفانه هر دو دستگاه اتوبوس پس از برخورد‌ آتش گرفته‌اند و تا این لحظه متأسفانه ۴۴ نفر از هموطنان فوت کرده‌اند و ۳۹ تن هم مصدوم ‌و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

گفتنی است، با بررسی انجام شده، حال اولیه مجروحان در بیمارستان خیلی وخیم نیست و امیدواریم شمار کشته‌ها افزایش نیابد.

‌وی با اشاره به این که سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این حادثه مشخص شده است، گفت: ‌شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب نشان) ۵۰ درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است. در این باره، تیم کار‌شناسی ویژ‌ه‌ای در صحنه حادثه حاضر بوده و در حال بررسی‌اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص ‌اعلام خواهد شد.

تشکیل ستاد مدیریت بحران در قم

به محض وقوع حادثه با حضور استاندار و عده‌ای از مسئولان جلسه‌ ستاد مدیریت بحران در محل وقوع حادثه تشکیل و تصمیمات لازم برای کمک‌رسانی به حادثه دیدگان گرفته شد.

این ستاد از خانواده داغ‌دیدگان خواسته است ضمن خویشتن‌داری، تا شناسایی اجساد همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

با دستور استاندار قم، رسیدگی ویژه به مصدومان این حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

ترکیدگی لاستیک عامل بروز حادثه اعلام شد

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به فارس گفت: ساعت ۲۲:‌۴۹ دقیقه شب گذشته، ‌اتوبوسی‌ که در مسیر تهران ـ قم در حال حرکت بود، ناگهان دچار ترکیدگی لاستیک و از مسیر منحرف شد و با اتوبوس دیگری برخورد کرد‌ و سرانجام هر دو اتوبوس دچار آتش‌سوزی شدند.

وی افزود: از طریق نیروی انتظامی نیروهای امدادی مطلع و در لحظه شش دستگاه خودروی عملیاتی و پانزده نیروی امدادی به محل حادثه فرستاده شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات تصریح کرد: هشتا‌د تن از سرنشینان هر دو اتوبوس در این حادثه آسیب دیدند که ۴۴ تن در لحظه فوت کردند و ۳۶ نفر مجروح توسط نیروهای اورژانس در جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان انتقال داده شدند.

تصادف خونین در اتوبان تهران ـ قم؛ ۴۴ تن جان باختند

شدت تصادف و سوختگی، تشخیص هویت اجساد را سخت کرده است

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: همگی اجساد حادثه تصادف به بیمارستان شهید بهشتی و آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شده‌اند و کار معاینه اجساد، توسط پزشکی قانونی استان قم تا ساعتی دیگر پایان می‌یابد.

صدیقی آخا، مدیرکل پزشکی قانونی قم در خصوص شناسایی اجساد منتقل شده به شهر قم اظهار داشت: به علت شدت سانحه تصادف و سوختگی‌ها، هنوز هویت هیچ یک از اجساد مشخص نشده است.

علاوه بر ترکیدگی لاستیک، نقص در سیستم سوخت و برق هم نقش داشته

سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد، رئیس پلیس راه قم از جان باختن ۴۴ تن در این حادثه و مجروح شدن ۳۹ تن دیگر خبر داده و در تشریح جزئیات حادثه به ایسنا گفت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا از سمت اصفهان به تهران در حال حرکت بود که به علت ترکیدگی لاستیک با یک دستگاه خودروی سواری [یک دستگاه تاکسی] برخورد و پس از عبور از گاردریل و منحرف‌ شدن به مسیر مقابل با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از مسیر تهران به یزد در حال حرکت بود، برخورد می‌کند.

وی با بیان این که هر دو اتوبوس پس از برخورد با یکدیگر آتش گرفتند، گفت: علت اصلی بروز این حادثه، نقص فنی (ترکیدگی لاستیک) و نقص در سیستم سوخت و برق اتوبوس تعیین شد که این دو علت در میزان خسارات نقش عمده‌ای داشت.

نماینده شرکت اسکانیا در ایران به دادگاه معرفی می‌شود

سردار محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه کشور به مهر گفت: ساعت ۱۱شب گذشته یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود، پس از مجتمع توریستی مهتاب و در نقطه‌ای که دارای شیب زیادی به سمت تهران است، به دلیل ترکیدن لاستیک جلو، کنترل خود را از دست داده و پس از انحراف و برخورد با گاردریل وسط اتوبان وارد مسیر مخالف شده و با یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که به از تهران به سمت اردکان یزد در حرکت بود برخورد می‌کند. به علت نقص فنی در سیستم برق اتوبوس اسکانیا هر دو خودرو دچار آتش سوزی شده و در این حادثه، ۴۴ تن کشته و ۳۹ تن نیز مجروح شدند.

وی با بیان این که این حادثه به علت نقص فنی خودرو‌ها رخ داده و شرکت عقاب نشان به عنوان نماینده اسکانیا در این رابطه به دادگاه معرفی می‌شود، تأکید کرد: چندی پیش، اتوبوس اسکانیای دیگری در استان خوزستان با یک دستگاه کامیون برخورد کرد و دچار آتش سوزی شد که در آن حادثه بیش از چهارده مسافر جان خود را از دست دادند. این در حالی است که در حادثه دیگری که در اردوی دانش آموزان بروجنی رخ داد، به علت واژگونی اتوبوس اسکانیا ۲۶ دانش آموز جانشان را از دست دادند. باید به فکری به حال این اتوبوس‌ها کرد، چرا که دارای بدنه و ایمنی بسیار ضعیفی هستند.

توضیحات رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره برخورد شدید دو دستگاه اتوبوس، گفت: در ساعت ۲۲:‌۵۵ شب ‌گذشته، گزارش برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران ـ قم از طریق نیروی انتظامی به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۴۷ اعلام شد که با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله پنج تیم رهاسازی به منطقه فرستاده شد.

وی با بیان این که شدت برخورد به حدی بود که هر دو اتوبوس کاملا آتش گرفتند، گفت: متأسفانه در این حادثه، بیش از چهل تن از هموطنان جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۶ تن مجروح و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مظفر ادامه داد: به نظر می‌رسد ‌به دلیل ترکیدگی لاستیک اتوبوس کاشان و انحراف آن و همچنین آتش‌سوزی دو اتوبوس این حادثه دردناک رخ داده است.

پایان گمانه‌زنی درباره شمار مجروحان

با اعلام نام‌ ۴۴ مجروح این حادثه دلخراش توسط ستاد بحران استان قم، گمانی‌زنی و روایات گوناگون پایان یافت.

برای آگاهی از نام این مجروحان و بیمارستانی که در آن بستری شده‌اند، به اینجا بروید.

کشف جسد جدید در محل وقوع حادثه اتوبان قم تهران

بازماندگان یکی از قربانیان حادثه شب گذشته اتوبان قم تهران که موفق به پیدا کردن مسافر خود در بین مجروحان و کشته‌شدگان نشده بودند، بعد از ظهر امروز در محل وقوع حادثه حضور یافته و اقدام به جستجو در میان لاشه اتوبوس‌ها کردند.

این افراد که به دنبال یافتن اثر و یا جنازه خانواده خود بودند موفق به یافتن یک جنازه شدند که پس از خروج جنازه از میان تکه‌های سوخته اتوبوس مشخص شد که جنازه متعلق به یک زن است.

جسد کشف شده برای تشخیص هویت به وسیله آمبولانس به آرامستان بهشت معصومه قم منتقل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷۵۵
انتشار یافته: ۲۵۳
این چه گارد ریلی است که اتوبوس از آن رد میشود. چرا اتوبوس در تصادف باید آتش بگیرد مگر ایمنی اتوبوسها در چه حد است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
متاسفانه جون آدما دیگه برامون ارزش نداره:
از تولید کننده لاستیک، اتوبوس بی کیفیت، متولی استاندارد، پیمانکار راه ، شرکت مسافربری و همه و همه مقصرند. ولی مسئله اینه که این بی مسئولیتی عادی شده و اهمیتی نداره.
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
ضخامت گارد ریل اگر 4 اینچ(!) هم باشه؛ اتوبوسی با این ظرفیت و سرعت و وزن، قطعا اون را میشکنه!
مشفقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شما بیا اتوبان شهید کسایی تبریز را ببین بقدری تصادف زیاد شده و گارد ریلها ضعیف هستند که حتی یک سواری پیکان هم اونارو له میکنه ومیره باند روبرو
اگه دقت هم کنید میفهمین چون بعد هر تصادف گاردیل جدید نصب میکنن یواش یواش همشون نو شدن
جواد
| Netherlands |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینا رو ول کنید
بیش از 60 درصد مردم امریکا از چاقی رنج میبرند
فرشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیزم دیگه زیاده روی نکن... هیج جای دنیا گاردریل نمیتونه جلوی اتوبوس با این وزن و سرعت رو بگیره..

مگه اینکه دیوار چند متری با ضخامت زیاد بسازند که باز هم ضمانت نداره
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقا یه سوال؟
آیا واقعا باید کسی همیشه ناظر کار ماها باشه؟؟؟یعنی حتمن پلیس باید از کیوسکش بیاد بیرون و لاستیک اتوبوس رو چک کنه؟چرا نباید راننده اتوبوس خودش و بنا به وظیفش این کار رو انجام بده که خدای نکرده یه چنین اتفاق وحشتناکی نیفته تا چندین خانواده داغدار نشن؟چرا ماها همیشه عادت کردیم که اهمال کاری خودمون رو به گردن پلیس،شهرداری،خودروسازی و .... بندازیم؟؟؟!!!!نمیگم اونها مشکل ندارن ولی بیایین منصف باشیم
اگر من رعایت کنم
اگه تو رعایت کنی
بنابراین همه رعایت خواهند کرد و همه چیز ان شالله درست خواهد شد
به امید آن روز
كرمي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
احتمالا يكي لاستيك رو دستكاري كرده
يوسف بهمن آبادي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
از اين دست اتفاقات، سالانه بسيار است و چون يكجا اين تعداد كشته شده، براي همه وحشتناك ديده مي شود اما بدانيم سالانه 19 هزار تا 20 هزار نفر فقط در كشور ما كشته مي شوند و 200 تا 300 هزار نفر مجروح و معلول. در اين ميان، فرزنداني كه يتيم مي شوند، همسراني كه بي سرپرست مي شوند، خانواده هايي كه داغديده مي شوند يا نان آوراني كه براي هميشه خانه نشين مي شوند، وحشتناك است. بر اساس پژوهش ها،
60 تا 70 درصد تصادف ها ناشي از خطاي انساني است يعني مقصر، راننده ها هستند.
تا ما ايراني ها (البته نه همه ولي اكثرا) به خود نياييم و احترام به حقوق شهروندي را ياد نگيريم و مراعات نكنيم، اين بدبختي ها ادامه خواهد داشت شايد يك روزي نيز خداي ناكرده به سراغ خود ما خواهد آمد البته مي گويم انشاء الله هرگز اين اتفاق نيفتد.
براي جلوگيري از اين دست اتفاقات، بايد در رانندگي، از رفتارهاي غير شهروندي نظير سرعت هاي غير مطمئن، سبقت هاي غير مجاز، انحراف به راست يا چپ، بي توجهي به سيستم فيزيولوژي بدن (خواب آلودگي، عصبي بودن و غيره)، قلدربازي، رو كم كني و تنبيه، ناديده گرفتن شئون انساني، بي توجهي به خرابي سيستم روشنايي، بوق، ترمز و در كل سيستم داخلي خودرو، بي توجهي به حق تقدم، بي توجهي به علائم راهنمايي و رانندگي و عوامل ديگر پرهيز كرد. تكرار همين رفتارها موجب شده تا جزو نخستين كشورهاي پرتصادف و مرگ و مير شويم.
بدون ترديد اگر مي خواهيم بر اين گونه حوادث تاسف نخوريم و ديگران براي ما تاسف نخورند، بايد فرهنگ رانندگي را افزايش دهيم و بدانيم با اين كار، هم خود سود خواهيم برد هم خانواده ها و هم جامعه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
حتما لاستيك ها چيني بوده ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اقای من ، وظیفه گاردریل گرفتن ضربه و تولید آن به انرژی پتانسیل و سپس رها سازی آن بصورت فنر است . یعنی بینکه اتوبوس منحرف شده را بگیرد و پرت کند در لاین خودش . پس گارد ریل عمل نکرده است .
تابناک سانسور نکن
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تسلیت به خانواده ی درگذشتگان.عوامل زیادی تو این حوادث دخیل هستند.خودم تو اتوبان کاشان-قم لاستیک جلوم ترکید خدا رحم کرد اتفاقی نیفتاد.در این حالت نباید به هیچ وجه ترنز گرفت و سعی کرد سرعت رو با دنده معکوس کم کرد و خودرو رو کنترل کرد.به تمام نکاتی که به عنوان علت حادثه ذکر شده باید عدم تجربه ی کافی راننده رو هم اضافه کرد.متاسفانه رو عملکرد راننده ها ی وسایل مهمی مثل اتوبوس ها هیچ نظارتی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
همه چیز جای خود ولی متاسفانه راننده های این اتوبوسها وحشتناکترین راننگی را دارند .من دو سه بار اجباری با اونها سفر کردم تمام مدت قلبم تو دهنم میزد!!! هربارهم با راننده دعوام شد ولی فایده نداشت.حتی یه بار به پلیس راه شکایت کردم و معلوم شد سرعت سنجش رو دستکاری کرده!!!
شاید یک لاستیک غیر استاندارد و شاید یک سهل انگاری !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
باید چک شود که لاستیک مال کدام کارخانه بوده و بنظر من لاستیک چینی بوده
ناشناس
| United Kingdom |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوباره ترکیدن لاستیک کهنه، مثل اینکه دوباره برگشتیم به دوران جنگ و کمبود،واقعا این ننگ است که در کشور هنوز وسائل نقلیه عمومی‌ مورد بازدید فنی‌ قرار نمیگیرند، هیچ کجای دنیا یک اتوبوس به خاطر تکیدن لاستیک این چنین فاجعه ساز نمی‌شود،
ترکیدگی لاستیک؟ پس این تعاونی ها وظیفه دارند چکار کنند؟؟؟پیش از حرکت یک لاستیک را هم نمی توانند چک کنند؟؟
پاسخ ها
بيژن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پليس راه در زمان شروع مسافرت كارت سرعت وكيلومتر خودروهارا يادداشت ميكنند. پيشنهاد ميكنم موظف شوند از كيوسك خود خارج شده ولاستيكهارا هم كنترول نمايند . حتمآ لاستيكي كه تركيده عمر زياد ويا اشكال داشته است. لاستيك در كشور آنقدر گران شده كه شاهد چنين حوادثي ميگرديم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پلیس راه هم بایدخودرها راکنترل کندهم رانندگان راازجهت اعتیادوغیره،ضمنابایدمرجع قضایی تحقیق نمایداین راننده معتادبوده یاخیر،ایاصلاحیت رانندگی خودروعمومی راداشته یاخیر؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیز من شما چطور میتونی لاستیکی رو که هنوز 10 کیلومتر راه نرفته اما میترکه رو تشخیص بدی؟
کاش همه کارشناس نبودن
رانندگان همه میدونن که مهمترین عامل کیفیت تولید هست و نه میزان کارکرد اون که تو ظاهر مشخصه


کاش کاش کاش همه شما کارشناس نبودید و هر کاری رو به خبره اون کار و نه کسی که مدرک داره واگذار میکردید.
آراد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وقتی میگن اسکانیا بوده اتوبوس های تصادف پس چرا عکس اتوبوس ولوو بی 12 رو گذاشتن ؟؟؟؟؟
یا خداااااااااااا :(((
چقدر وحشتناک
خدا به عزیزاشون صبر بده

غیر قابل تصوره برام...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
واقعا وحشتناکه. 44 نفر اونم با آتش گرفتن اتوبوس. وحشتناکه.
من خودم اونجا بودم. واقعا تصادف تکان دهنده ای بود. شادی روح جان باختگان حمد و جهت سلامتی صلوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اگرخدای نکرده 400نفرهم میمردندهمین رامیگفتی یک کم عمیق ترفکرکن ریشه نابسامانی کجاست ؟
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
هر چند نفر هم مرده باشن اين حرف شما معني نداره. (منظورم به پاسخ بود)
چه نظارتی از لحاظ فنی قبل از حرکت اتوبوسها روی آنها انجام می شود؟ تا جان انسانها اینچنین سهل و آسان گرفته نشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اینجا همه چی گرونه الا جون آدمیزاد که مفت مفته
متاسفانه کارخانجات لاستیک در ایران برای دو زار درامد بیشتر از وزن لاستیکها کم کرده اند من خودم لاستیک فروشم و این موضوع را با وزن کردن لاستیک تولید پارسال و امسال فهمیدم و یالاستیک بی کیفیت چینی !!!
روحشان شاد
تا کی شاهد کشتار در جاده ها باشیم؟
پاسخ ها
حامد
| - |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من نمیگم که مسولین مقصر نیستن ولی واقعا مردم ما هم خیلی بد رانندگی میکنند.ما که ساعتها وقت مون بی خودی تلف میشه حالا چند ساعتم روش. بابا یکم آرم تر راتتدگی کنید.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
هیچ کس نمیگه سرعت چقدر بوده؟
تو همین اتوبان بارها دیدم که سرعت اتوبوسها بالای 120کیلومتر هست
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شما شب ها ببین توی سطح شهر کانیونهای حمل نخاله ساختمانی با چه سرعتی رانندگی می کنند. من بار ها به پلیس، 110، شهرداری، بازرسی استانداری و..... گزارش دادم. هیچ عکس العملی نداشتند....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
متاسفانه شبها پلیس راه جاده را رها میکند و جاده ها کاملا در اختیار ماشین های سنگین و راننده های بی احتیاط قرار میگیرند
رانندگی در شب در جاده های ما از شرکت در جنگ خطرناک تر است
وای خدای من . چه دلخراش. سوختن اونم زنده زنده؟؟؟ نمیشه تصور کرد.
به احتمال زیاد اتوبوس اصفهانی سرعت غیر مجاز داشته و در اثر غفلت راننده به سمت گارد ریل منحرف شده و راننده نتوانسته آنرا کنترل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عجب کارشناسی دقیقی !!!!
مقصر رانندگان اتوبوسها هستند سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله طولی ازجانب رانندگان بی انصاف اتوبوسهای بین شهری حادثه های اینچنینی می آفریند .پلیس راهور فقط بلد هستندجریمه کنند هیچگونه اقدامی با رانندگان متخلف اتوبوس انجام نمیدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
مشکل سن کم دارندگان پایه یکه
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
سلام
فکر کنم نظارتی بر عملکرد اتوبوسها در اتوبان قم نیست چون دائم پشت ماشینهای سواری میرن و با بوق زدن و چراغ زدن میخوان با سرعت مسیر رو طی کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
منم با اكبر موافقم توي اتوبان قم به تهران هميشه رانندهاي اتوبوس با سرعت ميان پشت ماشين آدم با فاصله كم و سرعت زياد هي بوق ميزنن كه از لاينت خارج بشي اگه راننده سواري كمي ناشي باشه همچين اتفاقي رخ ميده
ترسیدم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
منم با اکبر موافقم. تو اتوبان قزوین هم همینطوره
لاستیک فرسوده -غیر استاندارد بودن لاستیک و تاریخ انقضائ لاستیک و جادهای که آسفالتشان غیر استاندارده همه عوامل تصادف میباشد
آخه این چه وضعیه تعطیلات و وقت مسافرت میشه باید شاهد کشتار باشیم...!!!!؟؟؟؟
1)اتوبوس های ناایمن 2)استانداردهای غیر قابل قبول3)عدم نظارت درست4)جاده های غیراستاندارد مساوی فاجعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تازه اسکانیا اتوبوس خوبه است.کلی اتوبوس دیگه داره ازاستاندارد مجوز میگیره و تولید میشه که از اسکانیا بی کیفیت تره
اتوبوسهایی بدون کنترل فنی برای درامد بیشتر با راننده اصلی و کمکی وکمک کمکی طول سال میدود همین است خداوند به همه صبر بدهد.
تمام شركتهاي اتوبوسراني داراي مدير فني مي باشند كه وسيله نقليه را قبل از حركت كنترل مي كند . و تاييد كتبي به شركت مي دهد .
به دليل افزايش شديد قيمت لاستيك در سال گذشته از حدود يك ميليون به شش ميليون در هر جفت اكثر ناوگان عمومي كشور داراي لاستيك مستعمل هستند .
تردد اتوبوس در لاين سرعت اتوبان قم - تهران ممنوع است .تركيدگي لاستيك سمت چپ اتوبوس و انحراف به چپ آن باعث شده قبل از رسيدن به گاردريل سرعت زيادي داشته باشه ، چون از لاين وسط حركت مي كرده و از گارد ريل رد بشه .
پاسخ ها
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به دليل افزايش شديد قيمت لاستيك در سال گذشته...!!!
مگه قیمت بلیت هاشون در سال گذشته افزایش شدید نداشته؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
کمال جان کاملا با هات مخالفم. من هفته ای 2 بار مسیر اصفهان-تهران را می رم و میام. هیچ وقت مدیر و یا بازرس فنی ندیدم. اصلا هیچ بازرسی ندیدم. عصر های 5 شنبه و روز قبل از تعطیلات، صندوق بار و تخت خواب راننده ( 5 مسافر در اتاق خواب) را 25000 تا 30000 تومن می فروشند و هیچ بازرسی هم نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من هفته اي چند بار با ماشین خودم اتوبان قم -تهران را می رم
انصافا اتوبوسها بد رانندگی می کنند و خیلی هم به اینکه در لاین سرعت نباشند پایبند نیستند
سرعت ماشینها خیلی بالا است اتوبان تهران کرج همچین ماشینها از بغلت رد می شوند که چشمهات گرد می شه بااینکه سرعت ماشین ما 90 است نمیدونم اونها با چه سرعتی می رند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خيلي متاسفم و با ياد بازماندگان انها اشك مي زيم. اكثر سافران اين اتوبوس ها دانشجوها و افراد جواني هستند كه كار اداري در تهران دارند. براي من كه فرزند دانشجوي دارم كه دائماً بين اصفهان و تهران در حركت است، اين واقعه ، دردناك، وحشتناك و غير قابل باور است. تسليت به بازماندگان.
تورم لجام گسیخته باعث شده است که توانایی خرید لاستیک برای خیلی ها مقدور نباشد.
مسولين سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي پاسخ گو باشند !!!!!!
خيلي خوب است كه تحقيق شود در خصوص كيفيت لاستيكهاي اين اتوبوس . ايا اين لاستيكها چيني نبوده؟
44 نفر ... واقعا باید عزای عمومی اعلام بشه .
وقتی قیمت یک حلقه لاستیک طی چند ماه به شش برابر می رسه، دور از انتظار نیست که راننده تا زمان ترکیدنش اقدام به تعویض نکند! جدی مسئولیت جانباختن این هموطنان بی گناه با کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیزم اینا همش توجیهه وگرنه قیمت بلیط هم بالا رفته
1- لاستیکها گران شده و سعی میکنند عوض نکنند .

2- خیلی تند میروند که زودتر برسند .

3- با همه حرفها در بهترین حالات هم حادثه پیش میاد . کاریش نمیشه کرد
بنظرم شرکتهایه مسافربری و باربری باید از لحاظ کنترل فنی خودروها حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهند و مسئولین فنی این شرکتها قبل و بعد از انجام هر سرویس خودرو را کاملاً بازرسی فنی نمایند ، البته علت اصلیه سانحه ترکیدن لاستیک نیست و صد در صد سرعت اتوبوسی که به گارد ریل برخورد کرده بسیار زیاد بوده که راننده پس از ترکیدن لاستیک نتونسته ماشینو کنترل کنه .
پاسخ ها
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
کاملا با نظر شما موافقم.( سرعت زیاد )
خودرو ساز و لاستیک ساز و وارد کننده همه با ارائه محصول بی کیفیت بفکر منافع خود هستند و دستگاه های نظارتی کاملا در خواب
و این وسط مردم هستند که باید هزینه بدهند
پاسخ ها
آرش
| - |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چرانقش رانندگان بی کیفیت رو در نظر نمی گیرید؟ تو لاین وسط میان ولی باچه سرعتی! مرتب هم چراغ می زنند تا همه کنار برن آقا رد بشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پلیس برای اتوبوس قانون مشخصی داره
اتوبوس به لاین سمت چپ نمیتونه بره و در لاین وسط حداکثر 110 کیلومتر میتونه سرعت بگیره تا اونجا که من تو جاده دیدم معمولا اتوبوسها با همین سرعت در لاین وسط حرکت میکنند نه بیشتر و چراغ زدن اونها هم بخاطر اینه که بعضی راننده ها باسرعت خیلی کمتر به لاین وسط میان و عملا لاین وسط اتوبان رو بلا استفاده میکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آرش راست می گه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بله آرش راست میگه اتوبوس ها رعایت سرعت و لاین رو نمی کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اتفاقا ارشراست ميگه من خودم تو اتوبان قم لاين وست رو با سرعت 120 داشتم ميومد يك لحظه بوق اتوبوس باعث شد من از آينه به عقبنگاه كنم راننده اتوبوس انگار مي خواست بياد روي ماشين ازحولم ماشين رو كشيدم لاين كندرو راننده اتوبوس از من كه رد كرد با ماشين جلويي هم همين كارو ميكرد فكر ميكنم اينا مثلا ميخوانبااين كار راه رو براي خودشون باز كنن ولي نمي دونن كه باجون مردم دارن بازي ميكنن
چرا بین ریل گارد ها بلوک سیمانی نیست تا از ورود خودرو به مسیر مقابل جلوگیری کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به همین راحتی؟
اشكان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بايد ديد كه گاردريل از نوع سه موجي بوده يا دو موجي. گاردريل سه موجي استحكام بالايي داره وميتونه از ورود خودرو به مسير مقابل و يا موارد ديگر جلوگيري بكنه. نا اونجايي كه من اطلاع دارم قرار بود تو همين مسير از نوع سه موجي گاردريل استفاده بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بلوك هاي سيماني يا همان نيوجرسي ها نه تنها شدت حادثه را در برخورد كم نمي كنند بلكه باعث خسارت دو برابري مي شوند. چون مانند گارد ريل حالت ضربه گيري نداشته و به صورت جسم صلب عمل ميكنند و ضربه وارد شده را با همان شدت باز مي گردانند. شايد وجود بلوك تو اين تصادف خاص موجب كاهش تلفات ميشد ولي در طولاني مدت خسارت تصادفات نيوجرسي ها در مقايسه با گاردريل چند برابر خواهد شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پیشنهاد خیلی خوبیه

یادم میاد که سالها پیش جاده چالوس هم هیچ چیزی برای پرت نشدن خودرو به دره نداشت اما سقوط یک اتوبوس به دریاچه سد کرج باعث شد بفکر بیفتن و بلوکهای سیمانی کنار این جاده کار بذارن
امیدوارم بین گارد ریل ها هم بلوک سیمانی کار بذارن تا دیگه شاهد چنین مواردی نباشیم
عامل اصلی گرانی لاستیک و درنتیجه عدم تعویض لاستیک مستعمل یا استفاده از لاستیک نامرغوب و ارزان است ، که آن هم نتیجه تحریمهاست.
و این داستان ادامه دارد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدا نکنه...
هر چند از تقدیر و سرنوشت نمیتوان غافل بود
اما جاده های ایران قربانگاه مسافران بیچاره
و بخت برگشته شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چرا این تقدیر تو جاده های اروپا اینجوری عمل نمیکنه ؟؟؟
مقصر خودمونیم ...
این عزیزان تاوان اشتباه کی وچی را دادن؟
اي واي.خدا به بازمانده ها صبر بده. جمله آدم از فرداي خودش خبر نداره بايد اصلاح بشه بگيم آدم از ثانيه خودش خبر نداره!!
وقتی مشکلات اقتصادی رو فقط مردم باید تحمل کنند وضع اینطور میشه!. تا کی در این کشور جان انسان کم اهمیت است ؟ چرا پلیس راه در اولین ایستگاه پلیس نباید اتوبوسها را از لحاظ فنی چک کند؟؟
من خودم در اتوبوس های بعدی بودم که در ترافیک دچا رشدیم واقعا وحستناک بود.
آدم میموه چطوری باید سفرهای بین شهریشو انجام بده.
این ا وضعیت اتوبوس ها اونم از سیستم ناقص ریلی کشور هواپیما هم که قیمتش سر به فلک میکشه و برای ماها نیست
یه ماشین میخواستیم خودمون بخریم که اونم با این قیمتهای گذایی دیگه پولمون نمیرسهالان باید من چی کار کنم که هر هفته باید تو جاده باشم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اتفاقا سوانح ماشینهای شخصی خیلی بیشتره. به نظر من بهتره در ایران ماشین ممنوع شده و اسب و الاغ جایگزین شود.
در کشور مقررات خوبی می گذاریم مثل معاینه فنی خودرو . اما متاسفانه برخی افراد معاینه فنی رو می گیرند بدون اینکه اصلا برن به مراکز معاینه فنی و وقت یکم پول بیشتری می دهند و هیچ نظارتی هم نیست . بعد اینجوری می شه که به علت نقص فنی این همه هموطن عزیز جونشون رو از دست می دهند خدا رحمتشون کنه
سلام
مشکل مملکت این است گه چرا دولت زمینه های فعال شدن جدی بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل ریلی را جدی نمی گیرد هر کار بشود بلالخره حرکت ماشنی توی جاده روی 4 حلقه لاستیک بادی است و یک راننده ای که اگر 5 ثانیه چشم هاییش را ببندد فاجعه رخ خواهد داد آقای دولت تو را خدا هر جایی که ریل هست حمل نقل ریلی فعال کنید و حمل و نقل مسافری جاده ای را محدود کنید .
وای خدای من چقدر وحشتناک بدنم مورمور شد.

چرااتوبوسهای ما ایمن نیستند؟چراااا؟چند خانواده داغدارشدند؟
خدای من چقدر سخت
خدا بهشون صبر بده
لاستیک بی کیفیت=گاردیل نامقاوم-راننده بی احتیاط-عدم کنترل ایمنی و کیفیت خودرو -معاینه فنی های گاها پولی
اگر سری به بنگاههای کالا در باقر شهر بزنید می بینید لاستیکهای که ارزش بالاتر از هفت میلیون تومان دارند و متعلق به ماشین آلات سنگین است ماهها در آفتاب تا فروش کالا نگهداری می شود یعنی در همان ابتدای امر فروش کالای فرسوده
وقتی تعاونی ها و اتوبوس دارا فقط به فکر پول دراوردن هستند اینهم نتیجش.
خدایا به داد این مردم برس.
جون انسان کیلویی چند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر دم از این باغ بری می رسد
این ماشین ها و اتوبوس ها و وسایل نقلیه اجل مردم هستند . وااقعا کسی که ازین وسایل استفاده کنه در موارد غیرضروری دیوانه است !
مردم قدیم یکی ازین مشکلات رو نداشتن
در کشورهای دیگر مسئولین قبل و بعد این اتفاقات چه می کنند؟
تدابیر لازم جهت جلوگیری از این اتفاقات
پاسخگویی های لازم و استعفا و ...
خودرو ساز و لاستیک ساز و وارد کننده همه با ارائه محصول بی کیفیت بفکر منافع خود هستند و دستگاه های نظارتی کاملا در خواب
و این وسط مردم هستند که باید هزینه بدهند
تو کشورهای اروپایی که این اتفاقات خیلی کمه و کل اروپا در سال مثل ایران تلفات نداره در مواقع اینچنینی عزای عمومی اعلام میشه... واقعا جا داره حداقل یک روز کاریو عزای عمومی اعلام کنن. چهل و چهار نفر تعداد کمی نیست حاداقل صدها خانواده رو درگیر میکنه و خدا نکنه از زخمیها هم به این کشته ها اضافه بشن. کاش این موضوع الگو قرار داده بشه و بیشتر به جاده ها و معاینات فنی اتوبوسها دقت بشه
ببخشيد صحبت از جون 43 نفر آدم ميكنيد 43 خانواده 43 بچه يتيم 43 زن بيوه 43 مادر داغ دار 43 پدر كمر شكسته 43 مصيبت آخه چرا بايد اين همه آمار تصادف تو اين مملكت بالا باشه. تو رو به خدا همه با هم اقدام به تشكيل يك گروه ، تشكل ، كمپين نميدونم اسمش رو چي بذارم بكنيم و توي اين تشكل همه با هم قول بديم و به نشانه اعتراض با اين تشكل نسبت به اصلاح فرهنگ رانندگي فرهنگ سازي كنيم و حداقل قدمي براي جلوگيري از اين همه فاجعه برداريم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
44
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من واقعا موافقم. این مساله یک عزم ملی می خواد . چون اگر شما هم راننده ی خوبی باشی باز قربانی سهل انگاری دیگران میشی. الان همه متاثر و هیجان زده اند و خواستار بررسی بیشتر ماجرا هستن ولی فردا که قضیه رو فراموش میکنن اش همون اشه و کاسه همون کاسه می شه. برای حل مساله تصادفات جاده ای هر کدام از ما به قدر خودمان مسوولیم باید به همان اندازه تلاش کنیم.
یکی از دلایل ترکیدن لاستیک وضعیت بد جاده ها هست! جاده هایی در کشور داریم که اگر شما لاستیک نو هم بندازین احتمال ترکیدنش هست، در ضمن اتوبوس که ماشین ضدگلوله و ضد آتش نیست که آتش نگیره،اتفاقا با اون حجم سوختی که اتوبوس داره خیلی راحت تر آتیش می گیره، خداوند روح همه هم وطنان ازدست رفته را شاد کند و مسئولین نیز لطفا در حل مشکلات ایمنی جاده ها، ایمنی اتوبوس ها و ... با همیت بیشتری فعالیت کنند
مرگ 40 ثانیه با ما فاصله داشت
باورم نمیشد این همه آدم جلو ما سوختن و مردن ....40 ثانیه زودتر رسیده بودیم ما هم زنده نبودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شما هم اونجا بودید؟ خیلی دردناکه.
قابل توجه مامورین راهنمایی و رانندگی که از این به بعد تاریخ لاستیک های اتوبوسها رو چک کنند.
واقعا كه ! لاستيك چيني بوده يا ايراني ؟؟؟؟؟؟ واقعاً كه چه گاردريلي
خدا رحمتشان کنه. درصدبالایی از این حوادث حاصل سوءمدیریت مسئولان مربوطه است. از پلیس گرفته تا تعاونی های مسافربری و تا کارخانه لاستیکسازی های وطنی و ...
ببین حسن آقا ما همه چیزامون استانداردهست جاده هامون ، ماشینامون، گارد ریلمون . و ..... عیب از خودمونه.
اره گلم.
متاسفانه انقدر خبرهای اینچنینی راشنیدیم دیگر برایمان عادی شده کمی افسوس وتاثر وبعد فراموشی تا حادثه بعدی
خدا به خانواده هاشون صبر بده . انشاالله دولت كاري بكنه كه ديگه شاهد چنين حوادث دلخراشي نباشيم
خداوند به بازماندگانشون صبر بده
خیلی سخت و دردناکه
اتوبوس معاینه فنی داشته. اگر داشته کدام مرکز داده و باید پیگری شود.
گرانی لاستیک خودشو اینجا نشان میده
3 باند برای اتوبان تهران قم با این حجم ترافیک کم است
حادثه بسیار تلخ و دردناکی است.خداوند به بازماندگان این عزیزان صبر عطا فرماید.انا لله و انا الیه راجعون
باز هم لاستيك چيني و سهل انگاري و سرعت بالا
تا کی عزیزان مردم باید در اتوموبیل های ساخت داخل زنده زنده کباب بشنوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اون از وضعیت پژو ها که تا گلگیرشون به جایی می گیره آتش می گیرند این هم از اتوبوس.
تسليت واژه كوچكي است در برابر غم بزرگ اين عزيزان خداوند به بازماندگان آنها صبر و براي مجروحان اين حادثه از خداوند منان شفاي عاجل آرزومندم به اميد روزي كه ديگه هيچ تصادفي نباشه.
تسليت
تاكي بايد شاهد اينگونه اتفاقات ناگوار باشيم
تاكي بايد رانندگان ما خواب آلود باشند.
مگر نه اينكه يك راننده بيش از يك مقدار معيني در روز نمي تواند رانندگي كند .پس چرا خواب آلودگي
مگر پليس بين راه كنترل نمي كند ؟ ؟
کمترین ارزش را جان انسانها دارد !!!
خدا نياره..خدا به خانواده هاشون صبر بده..چه لحظه وحشتناكي بوده..اصلا ايمني نداره اتوبوس..هواپيما هم نداره..باز قطار بهتره واسه سفر..لاستيك بي كيفيت-گاردريل ضعيف-انفجار ديگه واسه چي..خدا رحم كنه به همه
پاسخ ها
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
حادثه آتش سوزی قطار تهران - مشهد رو فراموش کردی هم وطن همدرد
همه ی اونها هم زنده زنده سوختند و خانواده هایشان داغدار ...
آرزوی شکیبایی و بردباری برای بازماندگان گرامی.
مقصر اين حادثه اول راننده هاي اتوبوسها هستند دوم كنترل ضعيف پليس راه
افسوس !!!!!
من خودم ديدم صحنه رابسياردلخراش بودديدن اتوبوسهاي سوخته
چرانظارت نمي كنند؟چرانظارت نمي كنند؟
برتوليدات ... و تعاونيها و پليس برمسائل فني وسلامت رانندگان .........براي آنهاكه بايد خوب وكارآمدنظارت كنندمتاسفم....
خدابيامرزددرگرشتگان اين حادثه دلخراش را وخداوندصبردهدبازماندگانشان را
سرعت بالاتر از 80 نتیجه اش همینه چون موقع ترکیدن لاستیک کنترل خودرو از دست راننده خارج میشه حالا میخواد سواری باشه یا کامیون یا اتوبوس یا موتور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بیست سال پیش با سرعت 100 کیلومتر لاستیک جلوی پیکان ما ترکید ولی ماشین کوچکترین مشکلی پیدا نکرد
پنج سال پیش هم لاستیک عقب پژوی ما در همین جاده قم ترکید و هیچ مشکلی پیدا نکرد

لاستیک اگر استاندارد باشه و راننده هم هوشیار نباید تو این سرعت مشکلی پیش بیاد

اما در این که جاده های ما باعث ترکیدن لاستیک میشن هیچ شکی نیست
برای این مردم بیچاره که مجبورند با این اتوبوسهای بی سرپرست مسافرت کنند هزاران تاسف
من یادم است سال 76 حدود چهل نفر از نخبگان و مقام آوران المپیاد ریاضی هم دچار چنین حادثه ای شدندکه می گفتند به علت نقص فنی و خواب الودگی راننده، اتوبوس به دره سقوط کرده است. این واقعه با یک تسلیت ساده خیلی زود فراموش شد.
از یه بمب گذاری هم بیشتر کشته دادیم!!!
بیچاره بازمانده ها.
علتی که مردم کالاهای خارجی را ترجیح می دهند کیفیت کالاهای ایرانی است و اگر کالاهای ایرانی کیفیت و ایمن باشند همه از این کالاها استفاده می کنند. لطفآ اگر ایراد از شرکت سازنده لاستیک بوده سخت با آن برخورد شود تا عبرتی برای دیگران شود.
دقت کنید علت اصلی کشتار مردم جایگاه باک اتوبوسهای اسکانیا است
بعد از حادثه خوزستان من به ترمینال مسافربری مراجعه کردم وبا کمال تاسف در تمام اتوبوسهای اسکانیامخزن سوخت در جلو اتوبوس قرارگرفته که این عامل باعث افزایش وشدت حادثه واتش گرفتن شده اما تاکنون هیچ اقدامی ویا راهکاری برای این قضیه نشده فقط خدا به این مردم بی حامی رحم کنه .
واااااااااااااای اکثرا هموطنای ما یزدیها بودند
خدا رحمت کنه همشون رو
به نظرم باید عزای عمومی اعلام کنند
وام بر ما که سالانه جاده های ما 36 هزار کشته میده
روزی 9 نفر در دریا غرق میشوند
بنظرم باید خیلی تاسف خورد جان آدمها اصلا ارزش نداره
شرکتهای مسافر بری مقصر کتمان میکنند که حادثه از کوتاهی آنها در مورد احساس مسئولیت در مقابل جان مسافران بوده است ، لذا در اینگونه موارد بهتر است با درنظر گرفتن از دست رفتن جان هموطنان آنهم به این تعداد ضمن تعطیلی چند روزه نام شرکت مقصر برای مردم اعلام شده تا شرکتهای مسافر بری بدانند با رعایت نکردن نکات ایمنی چه ضرر هائی در انتظار آنهاست.
حتما باید فاجعه پیش بیاد تا رسیدگی بشه، اگه نظارت درست باشه این حوادث پیش نمیاد!!!!
بيچاره اسكانيا. همه كاسه كوزه ها داره سر اون شكسته ميشه. انگار همه حوادث رانندگي جاده اي مال اونهاست . مثل اينكه فراموش شده اون همه تصادفي كه با اتوبوساي بنز ايران خودرو و يا ساير كمپاني ها سر پسرها و دختراي مردم توي اردوهاي دانش آموزي اومد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اسکانسا اصلا مقصر نیست چون این شرکت فقط موتور و گیربگس به ایران میدهد
اين اتوبان هيچ نظارتي روش انجام نميشه حتي يه پليس سراسر اين اتوبان نيست كه سرعت وحشتناك راننده هاي اتوبوس اين اتوبان را كنترل كنه.راننده هاش فقط تو لاين سرعتن يا در حال سبقت گرفتن.واقعا تاسف برانگيزه.ربطي به لاستيك و نقص فني نداره.
بارها در جاده قم شاهد سرعت بالاي اتوبوسها بوده ام كه در لاين سرعت با سرعت 120 باز هم پشت سرما بوق و چراغ ميدهند متاسفانه راه تقلب در GPS را پيدا كرده اند و در نهايت براي زماني كه GPS آنها قطع است يك جريمه ناقابل اخذ ميشود بنظر من پليس راه بيشتر مقصر است
خیلی موتسفم چون بیگناه فوت شدن خدا بیامورزشون.ای خدا ما رو از دست جنسای چینی نجات بده
نه جرات میکنیم هواپیما سوار شیم از ترس جونمون با اتوبوس مسافرت میکنیم این هم از اتوبوسهامون
با ماشین خودمون هم که ماشینهای استانداردی هم نیستند مسافرت نکنیم پس چکار کنیم
خداوند به بازماندگانشون صبر بده
خیلی سخت و دردناکه
از کجا معلوم است که لاستیک ترکیده . شاید در اثر خواب آلودگی راننده به گاردریل زده و این فاجعه را خلق کرده .
در مورد ایمنی اتوبوسها باید گفت متاسفانه در خیابان اسکانیای یکی از دوستان با درختی برخورد کرد و با سرعت خیلی کمی این اتفاق در حال پارک کردن افتاد و بدنه اتوبوس کلا پاره شد و شاخه درخت رفت داخلش و بعد از 4 الی 5 ساعت تلاش کلی بدنه پاره شد تا شاخه را درش اوردیم متاسفانه ایمنی اتوبوسهای اسکانیا بسیار ضعیف است لطفا منعکس کنید مسئولین و مردم ببینند .
,واقعا حادثه دلخراشی بود خداوند به بازماندگان صبر بده . تا کی با شاهد حوادث اینچنینی باشیم چرا کسی پیگیری نمیکنه .
خدایشان رحمت کند خدایا مجروحین را شفا بده متاسفم برای این گونه نظارت ها واینگونه دزدیدن از کیفیت .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خدا رحمتشان کند
حدود ده روز پیش نیز یکی از دوستان من با شرکت اتوبوسرانی رویال سفر عازم شیراز بودند که در بین راه اتوبوس خراب شده و مدت 7 ساعت در بین راه توقف می نمایند که در این فاصله هیچ اتوبوس دیگری جایگزین نمی گردد و مسئولین شرکت هم به هیچوجه پاسخگو نبوده اندو بعد مشخص می گردد که نقص فنی در سیستم سوخت رسانی اتوبوس بوده است و راننده تعداد قابل توجهی گالن سوخت در صندوق اتوبوس ذخیره کرده که چنانچه کوچکترین جرقه ای حاصل می گردید قطعا فاجعه ای به بار می آمد. به داد این مردم برسید. جان آدمیزاد ارزانترین کالایی است که به حراج گذاشته اند.
خدایشان بیامرزد...
اگه اشتباه نکنم همین چند ماه پیش بود یه حادثه اتوبوس تو یه کشور اروپایی بود که تعداد کشته ها به مراتب کمتر بود و حادثه ی دلخراش قرن اعلام شد و سه روز عزای عمومی.
خدایا خودت رحم کن
شاید یک دلیل عدم نظارت درست بر شرکت های اتوبوسرانی در کشور ما این باشد که اتوبوس وسیله ای شده برای جابجایی اقشار متوسط و ضعیف جامعه، آنهایی که دستشان به جایی بند نیست. به همین خاطر کسی هم بر این اوضاع اسفناک دل نمی سوزاند و هر اتفاقی هم از این دست رخ می دهد باز همان آش است و همان کاسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
احسنت

جان کلام همین است
دلم به حال این مردم بیچاره خیلی می سوزد و کسی به فکر نیست
من موندم این اتوبوسای اسکانیا که وارد ایران میشه واقعا استاندارد شرکت مادر داره با استاندارد یورو 6 که توی سخت ترین آزمایشا بدست می آد به این راحتی باید آتیش بگیره
متاسفانه اون سازنده لاستیک برای سود بیشتر راضی میشه جون اینهمه آدم از دست بره ، اون راننده با بی احتیاطیش و سرعت بالا جون خودش و بقیه رو نادیده میگیره ، مسیولین هم که وقتی راه میسازند نه به کیفیت اسفالت نه به کیفیت تابلوها و... توجه نمیکنند ، وسایل نقلیه هم که ایمنی بسیار پایین دارند همه اینها دست به دست میدن تا ما در ایران هر روز شاهد شنیدن چنین اخبار ناگواری باشیم ، اما درصد بالایی از تصادفات متاسفانه خطاهای انسانی است یعنی ما خودمون با زیر پا گذاشتن قوانین مرگ رو برای خودمون به ارمغان میاریم
ای خداااااااااااااااا
چقدر وحشتناک، خدایا خودت اتوبوسامونو استاندارد کن، جاده هامونو خوب کن، حواس راننده هامون جمع کن، سرعت ماشینارو کنترل کن، استانداردامونو استاندارد کن.
از بنده های بی مسئولیتت کاری برنمیاد جز سهل انگاری و شونه خالی کردن.
خدا به بازمونده هاشون صبر بده
جگرم آتیش گرفت خدا.....
خودتونو ناراحت نکنید. دو روز دیگه دوباره همه چیز آرومه. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده.
این از اتوبوس های اصل و نسب دار اروپایی؛ وای به حال اتوبوس های چینی که داره جایگزین اینا میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
از کجا معلومه تقصیر راننده نبوده؟ خوابش برده رفته تو گارد ریل و لاستیکش ترکیده.
قیمت بالای لاستیک - عدم سلامت روانی رانندگان اتوبوسها که البته 70 درصد رانندگان معتاد هستند- عدم حضور پلیس در جاده ها البته برای جریمه کردن همیشه حاضر هستند و در خدمت مردم
از وقتی که اتوبوسهای بین شهری اجازه تردد در لاین سبقت را ندارند گویی لج کردن و با سرعتی سرسام آور و با چراغ و بوغ در لاین وسط اتوبانها حرکت میکنند و همه رانندگان رو از مسیرشون منحرف میکنند. چه کسی جوابگوی به خاک و خون کشیده شدن این همه انسان بی گناه است؟
چقدر دلخراشه
خدا به بازماندگانشان صبر عنایت فرمایید.
خدا بیا مرزشون خداوند به خانواده ی انها صبر دهد از استان بوشهر
سلام: جگرم سوخت.
فكرميكنم دركشور ساده ترين شغل رانندگي است كه بايك گواهينامه راهي راهها واتوبان ها مي شوند.
هفته گذشته دراتوباني درلاين سرعت با120 كيلو متر درساعت درحال رانندگي بودم يك اتوبوساز پشت سر خود را به ماشين من نزديك وغافلگيرانه بوق ويرانگري زد كه منحسابي زهر ترك شدم وباهر زحمتي خود از مسيرش كنار كشيدم
آموزش كنترل وصلاحيت همواره بايد صورت گيرد
خدا به پدر و مادرشون صبر بده من واقعا خیلی ناراحت شدم ان شااله دیگه از این اتفاقات نیفته
با سلام
ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم داغدار به اطلاع میرساند اکثر اتوبوسها وقتی پشت سر سورایها حرکت میکنند آنچنان هیجان وارد میکنند که انگار دنیا را میخواند فتح کنند و آدم هول میشه که چکار کنه
عزای عمومی اعلام شود
44 انسان کشته شده.
اونم یکجا!
گارد ريل هاتون فولادي كنيد نه ورق آهن
پاسخ ها
نوشين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با اين جمله دوستمون كه گفته گارد ريل ها رو فولادي كنيد ياد 20 تا 30 سال پيش افتادم كه براي ايمن كردن خودروها جلوشون تيرآهن جوش ميدادند. برادر من اگر گارد ريل خيلي سخت باشه كه با كوچكترين برخوردي پدر ماشين و سرنشين رو در مياره . قرار نيست همه ماشينا اتوبوس باشند كه چيزي نشه !
وضعیت عمومی بسیاری از آن‌ها مطلوب گزارش شده است.

اگه تعداد سرنشینان اتوبوس را 44 نفر در نظر بگیریم جمع کل مسافران میشه 88 نفر.که متاسفانه نصف بیشتر مسافران جان خودشون رو از دست دادند.
به احتمال زیاد لاستیکش چینی بوده لاستیکای چینی نو هم باشه ممکنه بترکه
خدا بیامرزتشون
مسافر مسیر اصفهان تهران خیلی زیاد است. شرکت های مسافر بری و رانندگان آنها از این مسئله سوئ استفاده می کنند. کیفیت اتوبوس ها بسیار بد شده و هیچ کنترلی بر رانندگان وجود ندارد.
متاسفانه شاهد این جور تصادفها زیاد هستیم ،چه در اتوبانها چه در جاده،چک نکردن اتوبوس وراننده در ترمینالهای مسافر بری لاستیکهای چینی،وسرعت زیاد اتوبوسها ورانندههایی که صلاحیت رانندگی ندارند وپذیرفته می شوند .بارها وبارها این حوادث تکرار میشوند وما ایرانیها فقط بلدیم ابعد از وقوع هر حادثه ای تاسف بخوریم این حادثه هم تمام شد باید منتظر حادثه های بعدی هم باشیم.باید عزای عمومی اعلام بشه برای تسلای بازماندگان.......
برای ممانعت از آتش سوزی و ایمنی باید:
1- مخرن سوخت اتوبوسهای اسکانیا در وسط محل اثاثیه مسافرین طراحی و نصب شود
2- سیستم اطفاء حریق اتوماتیک در اتوبوسهاطراحی شود
3-در بدنه اتوبوسها درب های اضطرای ایجاد شود
شما بیاید جاده بین استانی بروجن -لردگان و آمار تصادفاتش و ببینید کیفیت جاده و عرض اون که واقعآ بسیار جای تعریف دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی متاسفم خدا صبر بده ولی ایکاش فکری بکنند تا کمتر تکرار بشه حداقل
عرض تسلیت
من هفته ای دو بار در اتوبان قم تردد دارم. لاین وسط در تملک اسکانیا هاست. وقتی پشت سرت قرار میگیرند بطرز وحشتناکی چراغ و بوق میزنند. اگر یک لحظه فقط یکلحظه راه برایشان باز نشود/ برای تنبیه راننده سواری با فاصله چند سانتی از کنارت رد میشوند تا دیگر جرات نکنی در قلمروشان وارد شوی. این علت اساسی تصادف اتوبوسهاست. در اتوبان دنبال پرتقال فروش نگردید
آخه چه خبره چرابايد سرعت اتوبوس ماشين به اين گندگي 120كيلومتر در ساعت باشه وقتي داري تولاين وسط رانندگي ميكني يه دفعه از پشت سر همچين بوق ميزنه كه آدم كلش از جاش ميپره.مامورين عزيز جاي اتوبوس توي لاين اوله با سرعت 100نه لاين وسط
چرا از این اتفاقات فقط باید تو ایران بیفته؟ تابحال شده تو اروپا لاستیکی بترکه که 44 نفر بمیرن؟ چرا واقعا چرا
سلام به همه هموطنان من از اردکان یزد هستم واقعا اینجا امروز عزادار هستند از همه ایرانیها به خاطر ابراز همدردی ممنونم
اشک هموطن .............بالاترین درده برام
خدا رحم کنه...برای من که هر هفته با اتوبوس رفت و آمد میکنم، همیشه وقت سوار شدن دعا میکنم زنده پیاده شم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
انشالا که دیگه اتفاقی نمی افته. باید فکری کرد.
اين اتوبوسها هم مانند خودروهاي داخلي كه با برند پژو ،رنو هستند با برند اسكانيا توليد ميشوند بدليل تحريم هاي اقتصادي اغلب قطعات انها چيني هستند
بايد خود مردم به خاطر خودمون هم كه شده تو جاده ها اگه سوار اتوبوس بودن كه سرعت بالاي اتوبوس خودشون يا اتوبوسهاي ديگه مشاهده كردن به 110 زنگ بزنن و شماره پلاك با كيلومتر چندم را گزارش بدن.البته مطمئنا اونم با يه جريمه كوچولو حل ميشه.ادم نمي دونه چكار كنه ولي باز بهتر از هيچي اين كار.
باسلام و عرض تسليت
لطفا پيگيري كنيد و فقط به يك تسليت ساده و چند خط انتقاد بسنده نكنيد مگر جان مردم ارزش ندارد؟
مقصران را به دادگاه بكشانيد و روي عملكرد شركت هاي اتوبوس راني و نحوه و كيفيت سرويس دهي ان ها نظارت بيشتري اعمال شود
من با یه راننده کامیون که صحبت می‌کردم می‌گفت لاستیک جلو ۶ میلیونه؛ گفتم جفتی؟ گفت نه جفتی ۶ میلیون بود که خیلی خوب بود! جلو رو باید خوب بیاندازی که زیر فرمونه و خیلی مهمه؛ وامان از سهل انگاری برخی راننده ها …
خدا همه ما را رحمت کناد با این اوضاع
راهسازی هم محکوم است
گاردریلی که راحت اتوبوس ازش بگذرد، بودن و نبودنش چه فرقی دارد؟
مشکل این گارد ریلا زیاده
فقط ادعا این کارو کردیم اون کارو کردیم
اهمیت نمیدن به جون مردم
تا فردا همه چيز فراموش ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
برای شما شاید ! اما برای خانواده هایی که در این حادثه داغدار و بی سرپرست شدند هرگز این مصیبت فراموش نمی شود
کارخونه های ایران به خاطر گرونی و بالا نرفتن قیمت کالا کیفیت پایین میارن، یه پنیر خریدم خداشاهده نصفه ب
ود...این لاستیک های ایرونی هم همین طور شده، ....
مطمئن باشيد لاستيكش چيني بوده!
برای شادی روحشان صلوات

واقعا فقط حرف می زنیم ، آیا نباید ناوگان عموی به این گستردگی تحت نظارت فنی مهندسی وکنترل های دوره ای معاینات فنی دقیق قرار گیرد که این چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم ؟
سهم پلیس راهورچقدره؟ایاپلیس راهورکنترلی بررانندگان اتوبوس دارد؟درهمین اتوبان بارها وبارهادیده ام اتوبوس هاخودرابه ماشینهای شخصی میچسبانندوازترسیدن وفرارانهالذت می برند
حتی کارشناسان خارجی هم که در مورد این تصادف نظر دادند ، گفتند که علت اصلی و تاثیر گذار ، گارد ریلها بودند..
گرانی لاستيک باعث اين فاجعه دلخراش گرديده است .
همه ی اینا به علت تحریم های است که بر علیه ما اعمال میشه و درنتیجه باید بریم وسایل و تجهیزات بدرد نخور از چین وروسیه وارد کنیم اینم یکی مثل حادثه ی هواپیماهای توپولوفه
من خودم هر 14 روز از اصفهان به اهواز و بالعکس مسافرم, واقعا عامل اصلی تصادفات اتوبوسها سرعت بیش اندازه رانندگان اتوبوس و کم تجربگی آنان و عدم رسیدگی و نظارت بر سلامت فنی آنان است, من طی این دو سال اخیر چندین و چند بار از مرگ نجات پیدا کرده ام و هر سری هم مقصر راننده بوده که سرعت مجاز و فاصله قانونی را رعایت نکرده, خواهش میکنم نیروی انتظامی دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند تا لا اقل شاهد این گونه کشتار انسانی اون هم با وسیله نقلیه عمومی نباشیم
ترکیدگی لاستیک در اثر فرسودگی یا کیفیت بد آن پیش می آید. وای بر ما که چگونه وضعیت اسف بار اقتصادی در تمام عرصه ها جان خود و عزیزانمان را به این شکل به مخاطره انداخته است. وای بر ما که به چه روزی افتاده ایم. آن از وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی. این از حمل و نقل عمومی.
واقعا متاسفم
تسلیت به تمام داغ داران
چرانقش رانندگان بی کیفیت رو در نظر نمی گیرید؟ تو لاین وسط میان ولی باچه سرعتی! مرتب هم چراغ می زنند تا همه کنار برن آقا رد بشن.
پلیس یه فکری واسه این موضوع بکنه تا حادثه دلخراش دیگه ای اتفاق نیفتاده .
تورو به خدا جون انسانها واسمون مهم بشه
چرا هر حادثه ای اتفاق می افتد سعی می کنیم دنبال مقصر باشیم و در مرحله اول مسئولین را مورد اتهام قرار می دهیم ؟
با توجه به نوع تصادف ، این اتفاق در حال حاضر در اروپا که از امنیت بالای جاده ای و وسیله ای برخوردار است نیست ، حادث می شود .
سعی کنیم احساساتی برخورد نکنیم و عاقلانه مسائل را مورد نقد و بررسی قرار دهیم .
واقعا متاسفم
الان میان میگن باز بی احتیاطی راننده بدبخت منجر به تصادف شد، نه اتوبوس نه پلیس راه نه گاردریل نه جاده نه بی کیفیتی لاستیک هیچ کدوم از اینا مشکل ندارن
وای دل آدم کباب میشه
تو تمام اتوبوس ها واسه اینجور مواقع ضروری رو سر تک تک صندلی ها چکش کار گذاشته شده که اگر آتش سوزی شد و در قفل شد شیشه رو بشکنن و فرار کنند

ولی نمیدونم این صاحبان اتوبوس ها این چکش ها رو میخوان بخورن؟ با این همه پول بلیط از این چکش ها هم نمیگذرن و اونها رو ور میدارن؟

اگه چکش داشتن شیشه رو میشکستن و اینقدر جون خودشون رو از دست ندادن
مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان اعلام
و از خداوند منان طلب شفا برای زخمی ها دارم.
خدا پدر مادر مامورین پلیس راهور را بیامرزه، بنده خدا ها تا جایی که توان دارند سعی می کنند ایمنی مردم را تأمین کنند، ولی فراموش نکنید نیروی انتظامی زیر نظر وزارت کشور می باشد.مسئولین باید بودجه و حقوق پرسنل ناجا را بالا ببرد تا آنها هم بتوانند به مردم خوب خدمت رسانی کنند.
باید پیمانکار و شرکت ساخت گاردریل رو هم محاکمه کرد . اون چه گاردریلیه که زود از جا کنده میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
گارد ریل باید جوری باشه که ضربه رو جذب کنه، وگرنه دیوار بتون آرمه میکشیدن. این آقا سرعتش وحشتناک بوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اره علت اصلیشو پیدا کردی تبریک میگم
عجب حکایتی است یک ترکیدن ساده و برو تا انتهای
موندم ادم توی این مملکت باید با چی مسافرت کنی
عزای عمومی اعلام کنید........................
چه عواملی باعث می شود کشور در رتبه بالای تصادف در جهان باشد؟

1- گرفتن گواهی نامه رانندگی بدون آموزشهای لازم وکافی
2- عدم رعایت استاندارد در تولید وسیله نقلیه
3- رانندگان بی مسئولیت
4- عدم بازدید فنی به موقع از وسایل نقلیه
5- جرائم ناکافی
6- جاده های بی کیفیت
7- به روز نبودن سیستم حمل ونقل مطابق استانداردهای جهانی
خیلی سخته بغض تو گلوم گیر کرده
تا کی میخواین راننده ها رو متهم کنین؟؟؟
تا حالا گفتین چرا قیمت لاستیک 5 برابر شده؟
تا جالا گفتین چرا ایمنی جاده هامون درست نمیشه؟؟؟؟
ما از اتفاقی که افتاده خیلی متاسفیم
سال قبل از تهران با اسکانیا به شهرمون میومدم، راننده دندون و سرش درد میکرد ،هر کدوم از مسافر های جلو یه نوع مسکن بهش میداد، یکی بروفن یکی کدیین و چند نوع دیگه که از جبیشون در میاوردن و بهش میخوروندنف خدا شاهد تا به مقصد رسیدیم از ترس قبض روح شدیم.......
ای خدا جون,باز هم یک حادثه.....
نمیدونم چرا ما چندین ساله شاهد خیلی حوادثهای غم انگیز در کشور میشویم.ایا کسی از دل خانواده های این عزیزان خبر داره؟گرانی کمر مردم رو شکونده ولی جان هموطنان مون مفت و ارزون از دست میره.لطفا چاره ای بیندیشید تا دیگر شاهد چنین صحنه های دلخراش نباشیم.
اگر واقعا هر دو اتوبوس سیستم برقشون مشکل داشته، خب یه طرح بذارید تمام اتوبوسها رو سیستم برقشون رو چک کنید و هر کدوم مشکل داشت قبل از اینکه به چنین فاجعه هایی تبدیل بشه جریمه کنید و تعمیر کنید.
یااااااااااااخداااااااااا.الان که دارم این متن رو می نویسم واقعا دارم گریه میکنم!!!یعنی جون آدم اینقدر بی ارزش شده؟؟ چه کسی باید جوابگو باشه؟؟؟هان؟؟؟؟؟؟
چه فاجعه ای ست خدای من
بنظر من لاستیک معیوب و راننده بی احتیاط اتوبوس از همه دلایل دیگر مهمتر هستند.چون مسئله مهم پیشگیری از تصادفه, گارد ریل و نقص سیستم برقی در اولویتهای بعدی هستند.
یک نگاه به ساعت تصادف مشکل را نمایان میکند ، چرا باید تردد خطوط مسافربری در ساعات پایانی شب احتمال تصادف دو اتوبوس در دو لاین مخالف را تا این حد بالا ببرد .
بدون کار کارشناسی نمیشه گفت لاستیک ترکیده و این فاجعه اتفاق افتاده. یک احتمال اینه که بواسطه حرکت در شب، خواب الودگی راننده، حرکت در سراشیبی با سرعت بالا، اتوبوس به گارد ریل خورده و بعد لاستیک ترکیده. چون اگه فقط لاستیک ترکیده بود، با 50 درصد احتمال، اتوبوس میتونست به سمت راست منحرف و وارد شانه خاکی بشه. خوردن به گارد ریل و رفتن به باند مقابل، احتمال تقصیر راننده رو بیشتر میکنه.
در تصادف قطار در اسپانیا هم راننده، ریل قطار رو مقصر میدونست، بعدش معلوم شد که سرعتش بالا بوده و آقا داشته با گوشی موبایل حرف میزده و حواسش پرت بوده.
همیشه وقتی میخوایم بریم سفر بهمون پیشنهاد وسایل عمومی میشه مثلا هواپیما(که اگر خوش شانس باشی میرسی به مقصد)قطار(اگه از تصادفش جون سالم به در ببری یا با دزد هایی که توش منتظرتن روبه رو میشی یا با مسئولینش دعوات میشه)اینم که از اتوبوس....
نوشته‌اید "نماینده شرکت اسکانیا در ایران به دادگاه معرفی می‌شود"

اما بهتر است کلیه اتوبوس‌های اسکانیا تا رفع این نقص فنی از ورودشان به جاده‌ها جلوگیری بشه!

تا باز هم این حادثه در گوشه دیگری از کشورمان اتفاق نیفته!
متاسفانه راننده های اتوبوسها هم خیلی خیلی بد رانندگی می کنند و بخصوص به شب که میخورن دیگه کل آزادراه رو بر میدارن برا خودشون و انواع اقسام ویراژ! و سبقت غیرمجاز و حرکت از لاین سرعت رو انجام میدن. نمیدونم چرا نظارتی نیست همین چند روز پیش که از اتوبان قزوین زنجان حرکت می کردیم متاسفانه اتوبوسها وارد لاین یک می شدن و از سواری ها سبقت می گرفتن و دوباره سرعتو کم میکردن و باز که سواری ها رد می شدن دوباره می اومدن لاین یک و سبقت می گرفتن. خیلی هاشون هم کلا لاین یک حرکت می کردن! آن چنان هم ماشین جلویی بد بخت رو برای راه باز کردن تحت فشار قرار میدن که اگر راننده ناشی باشه حتما اتفاقی می افته. خیلی هاشون هم با هم کورس! میزارن. اینها واقعا ارزشی برای خودشون و جون مسافرانی که حمل می کنن قاعل نیستن و باید تجدید نظر جدی توی نظارتها بشه البته اگر تا الان نظارتی بوده!!
مقصر اين حادثه راننده هاي اتوبوسها , كنترل ضعيف پليس راه است.
واقعا راننده های اتوبوس خیلی سرعت دارند و گرنه باید میتونست ماشین را کنترل کنه
باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال می خواهم که برای هیج کس چنین حادثه ی پیش نیایید
آیا واقعا" لاستیک ترکیده یا اینکه عدم رعایت استاندارد راه سازی و ... باعث این حادثه دلخراش شده . من به تمامی بازماندگان این فاجعه دردناک تسلیت میگم و خودم را در غم آنان شریک میدانم . من نیز از عزاداران همیشگی این نوع تصادفات هستم .
نظر همه دوستان رو قبول دارم ولی همه میخونیم تاسف میخوریم و رد میشیم کاش یه مقدار تامل کنیم و تو رانندگی کردن تجدید نظر کنیم این اتفاق بیست سال پیش واسه خانواده منم افتاده و هنوزم داره میفته این باعث تاسفه! هفتاد درصد خودمون مقصریم با این رانندگی کردنمون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
معمولا در نصب گارد ریل ها از 6 پیچ اتصالی فقط 2 پیچ انداخته می شود باید گارد ریل ها چک شوند که از این دسته نباشند که در این صورت پیمنکار نصب گارد ریل نیز بی تقصیر نیست.
به نظرم علت اصلی راننده اتوبوس بوده سالها در این خط تردد کردم راننده هاش شب اکثرا با چشم باز می خابند متاسفانه بعد از خواب آلودگی و منحرف شدن با گارد ریل برخورد کرده مطمنم عامل انسانی در درجه اول عامل این حادثه بوده بعدش گارد ریل و اتوبوس
تسلیت تسلیت تسلیت
در یکی از عکس ها که اتوبوس را از جلو نشون داده نوشته شده volvo!!! چطور میگن هردوتا اتوبوس اسکانیا بوده؟
راننده اتوبوس یزد از اقوام دور ما بود و سال پیش بعنوان راننده نمونه شناخته شده بود
هنوزم باورم نمیشه
ضمن اظهارهمدردی بابازماندگان وتاسف ازتکرارهرروزه اینگونه حوادث،بنده کارشناس تعیین خسارت تایر هستم وبایدبه عرض برسانم که ساختار تایرهای رادیال باری و اتوبوسی(ALL STEEL) به گونه ای نیست که به آسانی دچار ترکیدگی ومتلاشی شدن شوند، بطور قطع (هرچنداستثنائاتی هم وجود دارد) دلیل ترکیدن ناگهانی تایربه طوری که باعث انحراف شدیدخودرووخارج شدن کنترل آن از دست راننده میشودیک عامل خارجی ومعمولابرخورد با موانع و شوک ناگهانی است، ساختار اینگونه تایرها به گونه ای است که اگرتایر حتی ازهمان ابتدادارای عیبهای اساسی(مثلا جدایی بین لایه ها) باشدبه ندرت دچار ترکیدگی وانفجارکامل (بااین شدت)بدلیل فشاربادداخلی وآزادشدن ناگهانی باد میشود،بهرحال قضاوت درمورد عملکردوکیفیت تایرودلیل ترکیدگی آن بایستی بارویت دقیق تایر(ممکن است اصلا تایر مناسب استفاده در محور جلونبوده باشد) وبررسی کامل تمامی شواهد و قرائن در محل تصادف صورت پذیرد(مثلاهرچنداشاره به موقعیت تایر نشده ولی ظاهرا تایر زیر پای راننده بوده، اگرتایرعیب قبلی داشت ،راننده --هرچندبسیار کم تجربه -- حتی اگرخودش هم نخواهدخیلی زود متوجه ایراد تایر می شود)،ودرآخراینکه تشخیص وتفکیک تایربدون عیب ازتایردارای عیب فنی و تولیدی(حتی بعد ترکیدگی ومتلاشی شدن) نیاز به تجربه کافی وشناخت کامل ازساختارتایر(بخصوص در تایرهای رادیال) دارد.
تا زمانی که خود ما شهروندان و همچنین مسئولین به مسئله ای به نام ایمنی در همه زمینه ها بطور جدی توجه نکنیم و ایمنی را بالاترین موضوع در زندگیمان ندانیم شاهد اینجور اتفاقات ناگوار در همه جای کشور خواهیم بود به امید آن روزی که هر یک از ما ایمن بودن محیط زندگیمان را در اولویت مسائل زندگیمان قرار دهیم.
سه ماه پیش هم تو خوزستان همچین اتفاقی افتاد و 14 نفر تو اتوبوس سوختند و تموم.یکی از دوستام که تو اتوبوس بود وشانس آورد که زنده موند میگفت که اتوبوس دراش قفل شده بود وامکان بیرون اومدن نداشتیم و بدبختانه چکش های مخصوص شکستن شیشه ها هم که باید تواتوبوس نصب باشن نبودن.من زیاد مسافرت میکنم و تو اکٍثر اتوبوس ها چکش مخصوص رو نمیبینم.از عوامل پلیس راه تقاضامندم که به این مسئله توجه خاصی داشته باشن همینطور رانندگان محترم.
ماشینها بی کیفیت قبول
سرعتش مگه چقدر بوده که با این شدت از گارریل رد شده و این فاجعه رخ داده؟
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه میتوان چندین عامل را باعث بروز این حادثه تاسف بار دانست از جمله این عوامل سرعت زیاد اتوبوس و عدم توانایی راننده در کنترل ان وشاید خوابیدن یا خواب الودگی راننده و استفاده از لاستیک بی کیفیت یا فرسوده و وجود گارد ریل ضعیف و غیر استاندارد که باعث شده اتوبوس به لاین مخالف هدایت شود ودر اخر هموطنان میتوانند با کمی برنامه ریزی برای سفرهای خود از سفر در ساعات پایانی شب پرهیز کنند تا کمتر دچار حوادثی اینچنین باشیم .
اسکانیا و نقص فنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونم 2 تاشون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا حالا اولین باره میشنوم !!!!!!!
لاستیک همینجوری نمیترکه شاید چاله عمیقی بوده یا .... بازم بررسی کنند بد نیست
در اتوبوس‌های اسکانیا مکانی برای چکش مخصوص شکستن شیشه در مواقع اضطراری قرار داده شده که متاسفانه همه این جاچکشی‌ها خالیه. چرا کسی به این مسئله فکر نمی‌کنه که اگر امکان شکستن این شیشه‌ها با این چکش‌های مخصوص بود الان دست کم دو نفر دیگه هم خودشونو از شیشه پرت می‌کردن بیرون و کشته ها کمتر بود. کسانی که این چکش‌ها را برداشتند هم در کشته شدن این افراد نقش دارند.
واقعا متاسف شدم ، خبر خیلی دردناکی بود خداوند به خانواده و بازماندگان قربانیان حادثه صبر عنایت فرماید.
رانندگان و شرکتهای اتوبوسرانی بایستی نظارت بیشتری داشته باشند، به هر حال جان تعداد زیاد مسافر در دست آنهاست و آنها مسئول می باشند.
تو این مملکت خانواده ای نیست که بخاطر حوادث رانندگی زیان جانی یا مالی نداده باشه.جدا از بحث مشکلات خودروها و ایمنی راهها:
مردم،شما رو به خدا درست رانندگی کنید.بخدا سالی 20000 کشته فاجعه است.این آمار تلفات در یک جنگه.
وقتی وسیله نقلیه ی سنگین توی اتوبان راه میدن موظفند بجای گاردریل یونیجرسی(دیواربتونی) بذارند
وقتی وسیله نقلیه ی سنگین توی اتوبان راه میدن موظفند بجای گاردریل یونیجرسی(دیواربتونی) بذارند
واقعا متاسفم
ضمن تسلیت به بازماندگان ،
باید عرض کنم که این جاده یکی از بهترین جاده های کشوره که تو شب هم مثل روز روشنه و گاردریل داره و دوطرفه است .باید برید تو جاده های جنوب کشور ببینید چه افتضاحه .
متاستفم!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی