بازدید 4460

مصوبه‌ افزایش مبلغ وام مسکن در کارگروه مسکن

کد خبر: ۳۴۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷ 09 September 2013
 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و بی‌ارزش شدن وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن، در کارگروه مسکن مصوب شد مبلغ این وام افزایش یابد و نهایی شدن آن منوط به تصمیم وزیر راه و شهرسازی است.

ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قبلا وام‌های 20 میلیون تومانی خرید مسکن بیش از 70 درصد قیمت یک واحد آپارتمان را تامین می‌کرد اما اکنون به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها این وام ارزش خود را از دست داده‌ است.

صومعلو با اشاره به افزایش قیمت مسکن از نیمه دوم سال گذشته به ویژه گفت: این امر باعث شده وام‌های مسکن ارزش خود را از دست بدهند.

وی درباره‌ افزایش مبلغ وام خرید مسکن با توجه به افزایش قیمت‌ خانه افزود: مصوبه‌ افزایش مبلغ وام مسکن در کارگروه مسکن موجود است اما هنوز میزان و نحوه‌ پرداخت مبلغ این وام به بانک مرکزی اعلام نشده است.

صومعلو تاکید کرد: برای افزایش مبلغ وام خرید مسکن و اجرای آن باید صبر کرد و منتظر تصمیمات جدید وزیر راه و شهرسازی ماند.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی بر افزایش قیمت‌ مسکن طی یکی - دو سال اخیر و پایین آمدن ارزش وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن اذعان داشته و معتقدند قدرت خرید مردم کاهش یافته طرح‌های جدیدی برای خانه‌دار شدن مردم از قبیل راه‌اندازی بازار رهن و بازار رهن ثانویه در نظر گرفته‌اند تا قدرت خرید برای اقشار کم درآمد و زوج‌های جوان افزایش یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر