بازدید 19729

کاخ سفید: مدرک قطعی علیه دولت سوریه‌ نداریم

در شرایطی که تاکنون مهم‌ترین بهانه آمریکا برای مطرح کردن موضوع حمله به سوریه، اتهام استفاده دولت اسد از سلاح شیمیایی علیه مخالفان بوده، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای جالب توجه، اعلام کرده اطلاعات غیر قابل تشکیک در این زمینه‌ ندارد و این اتهام تنها به استدلال‌های عقلی متکی است.
کد خبر: ۳۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸ 09 September 2013
کاخ سفید: مدرک قطعی علیه دولت سوریه در اختیار نداریم
در شرایطی که تاکنون مهم‌ترین بهانه آمریکا برای مطرح کردن موضوع حمله به سوریه، اتهام استفاده دولت اسد از سلاح شیمیایی علیه مخالفان بوده، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای جالب توجه، اعلام کرده اطلاعات غیر قابل تشکیک در این زمینه‌ ندارد و این اتهام تنها به استدلال‌های عقلی متکی است.

به گزارش «تابناک»، کاخ سفید اعلام کرده، شواهدی «‌‌تکذیب ناشدنی» درباره اینکه دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده، در اختیار ندارد؛ اما بر پایه «آزمون عقل سلیم و برخی اطلاعات» می‌توان نتیجه گرفت که دولت سوریه مسئول این کار بوده است.

«استیو مک داناف»، رئیس پرسنل کاخ سفید در مصاحبه‌ای با «سی‌ان‌ان» ضمن بیان این مطلب گفته: «ما فیلمی که نتایج این حملات را نشان می‌دهد، دیده‌ایم... همه این‌ها ما را از طریق عقل سلیم و اطلاعات به این نتیجه هدایت می‌کند که حکومت سوریه این کارها را انجام داده است. اکنون آیا ما تصویری در اختیار ‌و یا مدرکی غیرقابل تشکیک در دست داریم؟ این یک دادگاه نیست و نمی‌توان اطلاعات را این گونه استفاده کرد».

این در حالی است که مک داناف در مصاحبه‌ای دیگر با «ان‌بی‌سی» گفته بود: «هیچ کس اطلاعات را رد نمی‌کند. هیچ کس در اطلاعات تشکیک نمی‌کند». ایالات متحده مدعی شده نوار مکالماتی‌ دارد که بر پایه آن، مقامات سوری مسئولیت حملات را بر عهده گرفته‌اند. با این حال، واشنگتن تاکنون هیچ یک از این گفت‌و‌گو‌ها را منتشر نکرده است.

افزون بر این، دولت اوباما برای متهم کردن اسد‌ به تصاویر ماهواره‌ای، سیگنال‌های مخابراتی و گفت‌و‌گوهای نظامیان سوریه استناد می‌کند. با این حال، دولت آمریکا از انتشار این تصاویر نیز خودداری می‌کند. این در حالی است که این دولت، پیشتر تصاویر مربوط به پس از انجام حمله شیمیایی و تأثیرات آن را منتشر کرده بود.

به هر حال، در شرایطی که انتقادات نسبت به طرح پیشنهادی اوباما برای حمله به سوریه افزایش یافته و حتی شرکای اروپایی آمریکا نیز همراهی خود را به انتشار نتیجه تحقیقات سازمان ملل منوط کرده‌اند، مقامات آمریکایی به اظهارات ضد و نقیض خود در این زمینه ادامه داده و از انتشار مدرکی معتبر، دال بر دست داشتن نیروهای دولتی در حمله شیمیایی خودداری می‌کنند؛ امری که به طور روزافزون، کار‌شناسان بین‌المللی را نسبت به ادعاهای این کشور بدبین می‌سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۲۳
حکومت آمریکا واقعا دنیا رو به مسخره گرفته و به تمام معنی قلدری میکنه.
باید یک اجماع جهانی علیه این سیاستهای زورگویانه و کثیف شکل بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
احسنت......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
ما توانش رو نداريم . بهتر است كه بيشتر از اين خودمون رو فدا نكنيم، وقتي بقيه فقط فكر منافع خودشون هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
این اجماع بر خلاف میل امریکا و انگلیس و شرکایشان در حال شکل گیری هست و به همین علت مجبورند دست به عصا قلدری کنند . امریکا باید بپذیرد دیگر تنها قطب قدرت دنیا نیست اگر چه بزرگترین بودجه نظامی را دارد اکثر شرکایش فهمیده اند که با جنگهای تحمیلی نمی توان عدم کارایی سیستم اقتصادی غرب و بحران های ان را در مان نمود بلکه باید به یک تعادل جهانی تن بدهند
دولت ْمريكا به عنوان تنها كشور استفاده كننده از اتم ،مشركت كننده در بسياري از آشوبها وجنگ هاي مناطق مختلف دنيا اكنون تبديل به داعيه دار نظم دهنده وتنبيه كننده كشورهاي دنيا شده است چرا به خاطر احساس قدرتش وا اسافاها به حال اين دنيا.آنها هرجارا كه بخواهند به خاك وخون ميكشند خدايا مابراي صلح در دنيا درسايه احترام به همه ملل عمل ودعا ميكنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
از سلاح شیمیایی هم استفاده کرده در ویتنام و اورانیوم ضعیف در عراق که کودکان سزطانی نتیجه آن هستند.
براي مقابله بازور گويي انها يا بايد پرزوربود ياعاقلانه برخورد نمود.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
یعنی نمیشه هم پرزور بود و هم عاقلانه برخورد کرد ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
هر دو با هم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
احمد جان منظورش اینه که اگر هم پر زور نیستیم لا اقل عاقلانه و با تدبیر عمل کنیم
دارند عقب نشینی می کنند. صلوات
البته باید دقت کرد که دلیل قطعی در مقابل دلیل عقلانی معنای خاص دارد که در ترجمه آنها نیز باید دقت کرد. دلیل قطعی، به معنای غیر قابل شک، را هیچ کسی نمی تواند ارائه کند، مثلا هیچ دلیل غیرقابل شکی نداریم له "آمریکا وجود دارد" وجود ندارد،منظورم این است که شما هر دلیل قاطعی هم ارائه کنید من می توانم بگویم همه این ها فریب است و قابل شک. اما مسئله این است و مهم هم این است که ما دلایل عقلانی زیادی در اختیار داریم که بگوییم چنین کشوری وجود دارد.
باید توجه کنیم که ادبیات گفتاری دولتمندان آمریکا مبتنی بر یک فلسفه تجربه گرایانه و عمل گرایانه است.
ام الفساد آمریکاست.سلاح های شیمیایی که مردم بدبخت سوریه رامیکشه ساخت کشورهای غربی و آمریکاست که توسط عده ای مزدور استفاده شده.
آمریکا برای حفاظت از اسرائیل دلیل و مدرک نمی خواد.
مگر عقل هم دارند آنهم از نوع سليم؟
در مورد عراق هم دلیلی نداشتید. البته در سال 2001. ولی درسال 1988 که صدام خودش با استفاده از سلاح شیمیایی عملا نشان داد دارای اسلحه کشتار جمعیست حمایت کردید. درباره لیبی هم بعد از تحویل سلاح هایش به این کشور حمله کردید. روی کره شمالی انقدر فشار اوردید که بمب اتمی را تولید کرد . در مورد ایران بدون اینکه سلاحی داشته باشد در حال فلج کردن اقتصاد هستید.... چیزی که مسلم است غربیها طبق هیچ قانون بین المللی مشخصی رفتار نمی کنند و هدفشان ایجاد هرج و مرج در دنیاست.
ما از دولت اوباما انتظار عقلانیت داریم و نه شتابزدگی . حتی اگر بنا باشد حرفهای قبلی خود را پس بگیرد .
اين ادعاي آمريكا مانند ادعاي تسليحات كشتار جمعي عراق يك دروغ بزرگ است اما چون بزرگترين اقتصاد و قدرت نظامي دنياست از هر پوست خربزه اي بعنوان يك دليل استفاده مي كند اما مردم آزاد انديش دنيا بايد در برابر اين دروغ بزرگ بايستند حتي اگر نتوانند جلوي آن را بگيرند.
باید قدرتهای دیگر نظامی و رسانه ای ایجاد شود تا غربیها دیگر یکه تازی نکنند. اینها با دروغ و تسلط رسانه ای مردم را توجیه میکنند و با قدرن نظامی خود به کشورهای ضعیف حمله میکنند تا به منافع کثیفشان دست بیابند.
اقای اوباماراحت وروراست بفرمایید بگویید مازورمون به دولت سوریه باحمایت ازگروههای تکفیری وسلفی نرسید وخودمون میخواهیم مستقیما به حمایت از گروههای مخالف د ولت سوریه وارد جنگ بشیم وچونکه بهانه ای نداریم سلاح شیمیایی بهترین بهانه هست که وارد جنگ بشیم چونکه فکر میکنیم که خیلی زرنگ و باهوشیم و مردم دنیا احمق و هرچیکه ما بگیم باور میکنن
تنها نشانه بارزحضور امریکا در هرجایی از جهان ،کشت وکشتار ونا امنی است وبس
بد نیست آمریکا یک فیلم هم از کشتار مردم روستاهای افغانستان و پاکستان که با پهبادهاش هدفشون قرار میده نشون بده .
عقل اکثریت سیاستمداران آمریکایی هم که در اختیار لابی صیهونیستی آیپک است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی