بازدید 68359

پدیده «پیر دختری» در راه است

دکترمجید ابهری آسیب شناس اجتماعی گفت: با توجه به اینکه در روز دختر باید حرف های زد که باعث خوشحالی دختران گردد اما این واقعیت های تلخ باید مورد توجه دولتمردان ، خانواده ها و خود دختران قرار گیرد.
کد خبر: ۳۴۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲ 07 September 2013
شبکه ایران نوشت:

یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه 11 میلیون دختر آماده ازدواج داریم؛از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد و گفت: 4 تا 6 میلیون پیردختردر کشور وجود دارند که این می تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند.

دکتر مجید ابهری با بیان اینکه این دختران به این نتیجه رسیده اند که ازدواج به درد آن ها نمی خورد افزود: 40 درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده اند که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است.

وی با تاکید بر افزایش آماردختران مجرد و آماده ازدواج ، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ، اشتغال ؛ گرانی مسکن از نظرمادی و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.

ابهری عبور دختران از سنین مطلوب ازدواج وحتی رسیدن به سن یائسگی را پیر دختری خواند و گفت: این افراد سن مطلوب ازدواج را به دلایلی از دست داده اند اما هنوز مجرد می باشندو اینچنین امروز جامعه مواجه با پدیده به نام "پیر دختری "شده است.

به هم ریختن یک خانواده و مشکلات زناشویی ارمغان عبور سن مطلوب ازدواج

وی افزود: وقتی دختری از سنین عرفی ازدواج عبورکرد ازترس مجرد ماندن به ازدواج های نامناسب تن می دهند. یعنی به مرد متاهل یا مردانی که دارای اختلاف سنی زیاد می باشند پاسخ مثبت می دهند.

این آسیب شناس عوارض اینگونه ازدواج ها را به هم ریختگی یک خانواده در صورت ازدواج با مردان متاهل و بروز مشکلات زناشویی با مردان سنین بالا عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این دختران به خاطر مسائل یاد شده قید ازدواج را زده و به زندگی مجردی خو گرفته اند اظهار داشت: در این میان بعضی از خانواده ها دچار مشکلات رفتاری با دخترانشان شده واین تقابل های روزمره ،دختران را به زندگی مجردی و جدایی از خانواده سوق داده اند.

دختران منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند

دکترمجید ابهری گفت: با توجه به اینکه در روز دختر باید حرف های زد که باعث خوشحالی دختران گردد اما این واقعیت های تلخ باید مورد توجه دولتمردان ، خانواده ها و خود دختران قرار گیرد.
وی در پایان گفت: دولت باید امکانات زیربنایی ازدواج را فراهم کند وخانواده ها از سختگیری های بی مورد و سنگ اندازی ها و بهانه جوئی ها خود داری کنند و دختران نیز منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند و با واقعیات زندگی سازش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۹۸
انتشار یافته: ۱۶۵
پير پسري رو كجاي غمم بذارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
خو من زن ايندمو از كجا پيدا كنم .تو خيابون كه ارشاد شم .تو دانشگاهي كه تك جنسيتي شده. يا تو فاميل كه فردا بچه معلول بدم بيرون چون غير اينا جرمه !!!
وقتی هر روز شاهد افزایش ظرفیت دانشگاهها هستیم و تقریبا همه بدون آزمون و فیلتر تا مقطع کارشناسی ارشد درس میخونن انتظار چیه؟ تازه 2 سال سربازی هم باید بهش اضافه بشه. پسران قصد فرار از ازدواج ندارند اما یک پسر دانشجو که درمونده شهریه دانشگاهه چطوری میتونه ازدواج کنه؟ علاوه بر بالا رفتن سن ازدواج باید تا چند سال دیگه موج جدید بیکاران فوق لیسانس و کمبود کارگر و تکنسین هم تجربه کنیم.
از مادران خود یاد بگیرند که کمترین امکانات را قبول کردند و زندگی ها ساختند
پاسخ ها
غلام از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
100 سال پیش هم که هیچی نبود و گاه قحطی میشد باز امیدی به زندگی بود لتاقل سیل یا زلزله ویا قحطی و طاعون و وبا گذر میکرد میرفت ولی این تورم و بیکاری و بی مسکنی پدر و مار های امروز رو چلونده . اینهایی که 20و30 سال پیش در شرایط بهتر زندگیشونو شروع کردن وای به حال جونای امروزی که محتاج جیب پدر و مادر هستند با اینکه دارن کار میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
پسرها هم بروند از باباهاشون یاد بگیرن که مسوولیت پذیر بودند نه مثل پسرنماهای امروزی سوسول و بچه ننه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
حرفت خیلی مسخرس الان 50 سال پیشه؟
این حرفایه کلیشه ای رو بذارین کنار .
باید واقعیتو دیدو دنبال راه حل بود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
آیا مادران ما خوشبخت بودن؟؟
پیروی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
آقا حامد پدران ما نیز مردان غیرتی ،کاری مودب، تکیه گاه ،قدردان بودندعزیز شما ونسل شما چی ؟بلانسبت شما تنبل ،پرتوقع بددهن ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
اگه بخوان از مادران خود یاد بگیرن که اینام فردا یه مشت بچه فقیر به دنیا میارن که باید دلشون به برنامه نود خوش باشه و تو دانشگاها از بیکاری سرگرم شن
آقای کارسناس ، لطفا مشکلات دختران دم بخت را دربدبختی پسران بی کار و با وضع اقتصادی نابسمان جستجو کن مگر قرار نیست پسران، دختران را به خانه ی بخت ببرند؟ با کدام شغل و در کدام خانه ؟ باکدام پول؟ ؟ جان مادرتان این بحث را مختومه کنید و بگذارید جوانان به درد خود بگریند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
پول عامل مهمی نیست. تغییر فرهنگ و پیروی از غرب عامل اصلی است.چون آمار در بین کسانی که وضع مالی بسیار خوبی دارن بیشتر است. در شهرهای کوچک و روستاها این موضوع نیست.
شاهزاده پیشکش، یه پسر کاری با جنم و مودب بدون سابقه استعمال مواد مخدر الان سختر از یه شاهزاده پیدا میشه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
من
فوقم دارم؟
3 سال سابقه کار
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
والله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
آی گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
همه را از دیدگاه خودت دیدی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
جنم و ادب و پاکی کیلویی چند. دخترا فعلا موجودی حساب بانکی پسر براشون از همه چی واجب تره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
من شاغلم سابقه دار هم نيستم اعم از استعمال مواد و يا حتي دخانيات شما يه دختر خوب و با حجاب و حيا معرفي كن بنده قول ميدم.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
همه اينجا هم ديگه رو متهم مي كنند!‌
من يه دختر 29 ساله مجرد هستم!‌ از خواستگارام نه خونه خواستم و نه ماشين آنچناني! فقط اينكه يه كار آبرومندانه داشته باشن و پسر خوبي باشن!
ولي نمي دونم پسرا چشونه!‌ دنبال چي هستن!‌ دنبال پري قصه ها؟ والله من قيافه بدي هم ندارم، متوسط رو به خوبم!!! بيخود همه تقصر دخترا نندازين! پسرا جنم زن گرفتن ندارن!
عزيزان مسئول بدانيد كه با اين وضع گراني و تورم حتي امكان تامين حد اقل هاي زندگي وجود ندارد با حلول حلوا گفتن دهان شيرين نميشود
درست نباید منتظر شهزاده با اسب سفید بود ولی نمی توان باهر کارمند (دارای درآمد زیر خط فقر)، بی خانه و ناتوان در اداره زندگی با این
گرانی آپارتمان و یا حتی اجاره یک عمر سوخت وبیچاره شد (بهتر است در خانه پدری راحت زندگی کرد)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
بله برای دخترا خانه پدر خیلی خوبه چون علاوه بر سرباری از بیکاری هم دخترا به هزار کار خلاف رو می آورند و پسرای بدبخت رو به انحراف می کشونن.
میم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
هر جور راحتین!
قطعا پسری هم قصد ازدواج داشته باشه دنبال یه ادمی هست که شرایط رو درک کنه و بخواد زندگی کنه و صبر و تحمل داشته باشه!
تا زمانیکه پسران مشکل سربازی و مسکن و کار دارند، وضع همین است ...
ببخشید یک آماری هم از پیر پسر ها بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
پدربزرگ من 60 سالش بود دختر 20 ساله گرفت. عزیز دلم پدیده پیرپسری نداریم
من 39 ساله هستم 3سال قبل فوق لیسانسمو در ام بی ای گرفتم با حقوق معمولی زندگی کردم تا به حال. در محیط های کاری زیاد با بانوانی که در بالا توضیح دادید برخورد دارم یک بار روی خودم رو سفت کردم و از یکی از ایشان که -ظاهری معمولی و اداری داشت و حدود 35 ساله بود(بعدا فهمیدم) و کارشناس ارشدی بود که چون سالها قبل با مدرک فوق استخدام شده بود موقعیت بهتری از بنده داشت- که قصد ازدواج دارد؟ ایشان گفت بلی ولی باید کسی باشد که خلاصه به قول شما: شهزاده زرین کمر با اسب سفید باشد. بنده هم دمم را گذاشتم روی کولم و برگشتم! این هم تجربه بنده
پاسخ ها
رهگذر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
دوست عزیز فوق لیسانس ام بی ای!!!! ام بی ای خودش یعنی فوق لیسانس رشته بی ای( ام مخفف کلمه مستر و در انگلیسی به غیر از معانی مختلفی که دارد؛ یک معنیش فوق لیسانس است و بی ای مخفف بیزنس اف ادمینستریشن). فوق لیسانس رشته ام بی ای میشود همان سنگ سیاه حجر الاسود!! از شما بعید است!احتمالا به این دلیل جواب رد شنیده اید.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
کار خوبی کردی.
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
سلام ،
هيچوقت ناميد نشو. اگه دوستش داري بايد سريش بشي . شايد خواسته امتحانت كنه.ارادتمند
امیدوارم گرفتار مشکلات غربی نشیم.انشاالله
پاسخ ها
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
اصلا باید مجازاتهای سنگینی برای مردانی برقرار گردد که ازدواج نمی کنند و دختران را بی شوهر گذاشته باعث پیر دختری آنها میشوند!!!!!
باسلام واقعا این یک مشکل اجتماعی هست که در آینده نزدیک کل کشور را فرا میگیرد با توجه به پیر شدن جمعیت مسولان باید به فکر باشند میشود با ایجاد تبلیغات برای ازدواج آسان در جامعه از بروز این مشکلات جلوگیری نمود
پاسخ ها
دادا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
تبلیغات!!!!
من خودم با برجي "دوميليون" تومان!!! در آمد و 180 تومن اجاره در ماه و داشتن يك فرزند چند ماهه، امروز كه شانزدهم برج هست داراييم دويست و پنجاه تومنه.
ميفهمي اين يعني چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به قول دوستمون با حلوا حلوا كه...
درسته خدا خودش بركت ميده به زندگي من قبول دارم اينا رو ولي با تبليغات كه كار درست نميشه عزيزم. حالا هرچيم خانم قانع باشن.وقتي پول نداري نميشه كه به بچه چند ماهه بگي گشنه باش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
بيشتر مسائل و مشكلات در خصوص ازدواج فرهنگي است نه اقتصادي. ازدواج آسان هم كاري از پيش نمي برد.
آقای دکتر درست میفرمایند متاسفانه هرکسی دراطراف خودش این خانمهارومیبینه .درفامیلهای من هم ده دوازده نفرخانمی که سنشان از35 بالاتره ولی مجردهستند وجودداره .به نظرمن باید ازطریقی صحیح اینگونه خانمها وآقایانی که مجردهستند رابهم معرفی کرد تازمینه ازدواج فراهم شود. به یاری خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
حرفات قشنگه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
توهم زدی بدون کار و پول و مسکن درامد بالا خط فقر مگه میشه
بی نام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
از اون ور هم اقایانی هستند که توقع دارند خانمشون زیبایی فوق العاده و پول پدر و مقعیت اجتماعی خوب داشته باشد و هیچ نقصی نداشته باشد.من متخصصم.کارم رو با وجود یه مشکل کوچک توی دستم که در اثر شکستگی تو نوزادی بده به خوبی انجام می دم.با خواستگاری که کارمند معمولی و فوق لیسانس بود و خانه هم نداشت (من خودم خونه دارم )صحبت می کردم تا از این صحبت کردم کشید کنار.اقایون خودشون هیچی نیستند توقع بهترین از همه لحاظ دارند.
خیلیم تلخ نیست آقای روانشناس
بازم صد شرف داره به ازدواج و مطلقه ای و بیوگی!!
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
اونایی که منفی دادن ، یعنی طلاق و بیوگی رو ترجیح میدن ؟
سمیرا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
این حرف شما درست ولی به شرطی که این افراد باعث خراب کردن آشیانه ی یه بنده خدای دیگه نشوند اون روانشناس که چنین حرفی زده حکایت اینه که تو مو می بینی و او پیچش مو.
سالهاست که ما با پدیده پیردختری رو به رو شده ایم
خوب است در مورد پير پسر ها هم يك مقاله منتشر كنيد چرا سعي ميكنيد دختران را در موضع ضعف قرار بدهيد ؟من فكر ميكنم تجرد بهتر از ازدواج با يك فرد نامناسب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
من هم که پسر هستم ، با شما موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
حالا پیر دختی اونقدر تبعات ندارد ک پیر پسری بهتره در مورد پیر پسری و مشکلات اخلاقی صحبت کنید
آقاي دكتر شما استاديد اما پير دختر و همينطور پير پسري عوامل زيادي داره : اما اجازه ميخوام اونو به دو بخش اقتصادي و فرهنگي تقسيم كنم . در اوضاع فعلي با توجه به جميع جهات جوونا بخصوص پسرا اگه عاقل باشن ازدواج نمي كنن مگر انكه عاشق باشن يا طرفشون اوكي باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
پسرا چی؟ نباید اوکی باشند؟ پسرها هر چی باشند دخترها باید به اونها جواب مثبت بدن؟
اینجورم که می گی نیست. خیلی از دخترها دانشگاه میرن و خیلی ها کارمندن و درامد دارندو وضع پولی خوبی هم دارند لذا ازدواج نمی کنن و دنبال آقا بالاسر نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
این حرفا کدومه؟! کمتر دختری از آرزوی مادر شدن حاضره بگذره
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
ازدواج آقا بالا سر داشتن نیست ، خلاف به عرضتون رسوندن
مهریه بالا، انتظارهای بالا، بیکاری، درآمد پایین، گرانی، عدم امکان اعتماد، کدام آدم عاقلی با این شرایط ازدواج میکند؟ لطفا یک طلب برنامه از وزارت ورزش و جوانان بفرمایید تا ببینیم برای حل کدام یک از مشکلات بالا هدف گذاری شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
خیلی از دختر ها رو میشناسم ک اسون گرفتن و ازدواج کردن با پسرایی که هیچی ندارن و الان ....
مگه پسرا چی دارن ک بخان با هیچیشون بسازند.
اين نتيجه عدم توازن در تولد مي باشد و عدم تفكر در تشويق بچه داري باعث چنين شرايطي ميشود
وقتی 65 درصد جوانان بیکار هستند با چه درآمدی باید تشکیل خانواده داده و ازدواج کنند؟؟؟
آقا ایشون تعریفشون از دختر و پیر دختر چی بوده چه رنج سنی رو دختر و چه رنجی پیر دختر معرفی کردن.
نکنه که منظورشون از سن ازدواج 15 سالگی باشه چون از این آمارای عجیب غریب زیاد دیدیم.
گل گفتي به قرآن
من يه جوون مهندس شاغل با ماهي حدود دو ميليون حقوق در شهرستان ، خونه و ماشين هم دارم . نميدونم چرا بدبختي خواستگاري هر دختري ميرم طاقچه بالا ميزاره تا حالا شش خواستگاري رفتم و هر كدام به هر دليل بي دليلي مرا رد كردند. نميدونم دنبال شهزاده زرين كمر مي گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
عزیزم دخترای زیر 25 سال رو بی خیال شید
اینا فعلا نمیدونن اوضاع چه جوریه.
بالای 25 درکشون بیشتره. برو دنبال اونا
دختر
| - |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
برادر مطمئناً شما خواستگاری کسانی رفته ای که موقعیت خانوادگی بالایی دارند. برو خواستگاری یه دختر از طبقه خودت مطمئن باش با این شرایط نه نمی شنوی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
حتما خوش تیپ نیستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
يه كم دقت كن حتما عيوبي داري كه نمي‌خواي خودت باور كني.
سلام
این تحلیل نقصهای بسیاری دارد. یکی از آنها این است که آمار را دقت نکرده چرا فقط دختران مجرد مانده اند. پس پسرهای هم تارز آنها در جامعه کجا رفته اند غیب که نشده اند. خب پس مسئله دیگری غیر از سخت گیری ها و مسائل اقتصادی و تورم اینها است. چون آنها دامان پسرها را گرفته ولی آنها را که نابود و محو نکرده است که. عجبا از این نقص ها و بی دقتی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
دوست عزیز پسر ها را در هرسنی میتوننن ازدواج کنن ولی برای خانم این سن محدود است!!!
ب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
این موضوع رو گذاشته برای روز پسر !
مهمترین دلیلش رواج فرهنگ غربی در ایران است. این مشکل در کشورهایی چون ترکیه، چین، کره، ژاپن، فدراسیون کشورهای روسیه وجود دارد
پاسخ ها
مهديه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
چرا نمي خوايد مشکل رو قبول کنيد و فرافکني مي کنيد آخه با اين اوضاع اقتصادي که جوونا دارن هم پسرا هم دخترا با اين گروني و بيکاري با چه جراتي ازدواج کنن؟ تازه خيلي ها به خاطر اينکه خانوادهاشون تو فشار نيافتن مي گن قصد ازدواج ندارن يا فرد ايده آلشونو پيدا نمي کنن. حالا مسائل فرهنگي که جاي خود داره مثل آقا پسرايي که تو سن 40 سالگي دنبال دختر 18 ساله مي گردن يا يک فرشته ي پاک فشن !!!!!!
با این هزینه های زندگی، شهزاده زرین کمر با اسب سفید احتمالاً تبدیل شده به یه کارمند لیسانس که شاید یه پراید سفید داشته باشه. پس از دست ندینش.
گل گفتید.واقعیت است.ولی اگرازدواج کنندلذت زندگی رامیچشنداگرقانع باشندوبهرچیزی ایرادنگیرند.اصلااول زندگی پدرومادرشان چی داشتند؟!
خجالت آوره! ÷یر دختر یعنی چی؟ مثلا این مقاله علمی است؟ لطفا در مورد ÷یر ÷سری هم بنویسین
دختر و پسر کجا باید اشنا بشند؟!
این سوال من رو پاسخ بدید دیگه نظری ندارم
شما باید از دختران این جامعه که از سن ازدواج گذشته اند حمایت کنید نه اینکه داغ دل آنها را تازه کنید.
درست است که با واقعیتی به نام پدیده پیر دختری مواجه هستیم که دلایل خاص خودش رو داره ولی من نمیدونم کارشناسانی که ابراز نظر میکنند چرا از مکانیزم دینی ذکری نکرده و حتی اون رو تقبیح میکنند. مثلا در همین نوشتار شما کارشناس مربوطه ازدواج پیردختران با مردان متاهل را به نوعی تقبیح کرده است. در حالی که اسلام با شرایطی داشتن 4 همسر را بلامانع میداند. دین فقط نماز و روزه نیست دین را باید به عنوان یک مجموعه کامل پذیرفت نه اینکه اون قسمتهایی که پسندمون نیست را انکار کنیم. اینکه به غربیها نگاه کرده و چندهمسری رو انکار کنیم مشکلات رو بیشتر میکنه. لب کلام اینه که تعداد دختر بیشتر از تعداد پسر است و در این مواقع تنها چندهمسریه که جوابگو خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
شما خرج یکیشو بده بقیه پیشکشت!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
احسنت
جامعه شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
توصیه میکنم یه سر به آدرس ثبت احوال بزنید،احتمالا براتون خیلی جالب خواهد بود،اونجا دقیق تعداد متولدین هر سال رو نوشته که چند دختر در سال متولد شدند و چند پسر،اینم آدرس صفحه(به تفکیک سال):
http://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=4762
اونوقت میبینید که در همه سالها و در همه شهرها تقریبا بدون استثنا تعداد پسران از دختران بیشتره،تو همه دنیا هم همینطوره.
مشکل اینجاست که خیلی از پسرها با دخترهایی که خیلی از خودشون کوچیکترن ازدواج میکنن و دخترا هم معمولا با پسرهای بزرگتر از خودشون ازدواج میکنن(اکثریت) بنابراین نسبت سنی جمعیت به هم میخوره.
به جای ترویج فرهنگ غلط چند همسری که بنیان جامعه رو ویران میکنه، بهتر این فرهنگ رواج پیدا کنه که دخترها با پسران همسن یا کوچکتر هم بتونن ازدواج کنن. لطفا نظر غیر کارشناسی ندید و واسه خودتون نسخه های اشتباه نپیچید. بنده حقیر تحصیلاتم در زمینه جامعه شناسیست.
حیران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
مومن میگن پسرا شغل ندارن تا از دواج کنن تو به نفع خودت بهره برداری می کنی ؟مشکل امروز اگثر خونواده ها اینه که اگر جونتو سر به راه و متدین بار بیاری که حروم وحلال سرش بشه توی کارت با این جامعه که از صبح شعار های آرمانی میدیم ولی تو باید نون رو از دهن گرگ در بیاری موندیم مال همینه که آکثریت آدمهای مثبت که امکانات مال از خانواده ندارن چون نمی تونن توی جامعه شغل مناسب وحلال گیر بیارن وپارتی هم ندارن بیکار میمونن لذا ازدواج هم نمیتونن بکنن .واونهایی که از خانواده صاحب موقعیت مالی هستند چون از اول جوانی ونوجوانی وارد بازار کار میشن توی دایره کاریشون اجازه ورود و رشد به کسان دیگه نمی دهندوهمین افراد هم هستند که به مقوله ازدواج تجاری نگاه می کنند ودرصد زیادی از طلاقها هم از همین افراد هستند به اضافه کسانی که دل به دریا زدن وبعد توی تامین زندگی موندن وبعد جدایی و...و انعکاس ترسناک ازدواج به جامعه .از سویی دیگر ترس از آینده امید به بهبودی در آینده نزدیک را رقم می زند هرچند با اعتقادات ما مبنی بر توکل به خدا مغایرت دارد . شما که اینهمه پسر جوان بیکار آماده ازدواج ندیده اید وفکر میکنی دخترها بی شوهر مانده اند و راه کار داده وتوان پرداخت مخارج چند همسر را دارید ومعتقدید مسلمانی فقط روزه ونماز نیست . آستین همت بالابزن آن پولهارا خرج ایجاد کار بکن چند پسر بیکار را کار بده و مثل یک برادر یا پدر خوب امکان زندگی برایشان فراهم کن تا وقتی نگاهشان می کنی دنیایت همیش شاد باشد و آخرتت آباد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
دوست عزیز
اگه یک ذره مطالعه داشتی می‌فهمیدی که به ازای هر 100 تا دختر 105 تا پسر متولد می شه. پس تعداد دخترها بیشتر نیست برعکسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
دلبندم
بله این راهکار دین برای زمان جنگ های اول اسلام بود که شهید شدن مردان به شدت توازن رو به هم میزد ، نه الان که کلی پسر مجرد وجود داره .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
داداش، ملت همون یه دونش رو هم نمیتونن بگیرن، اونوقت شما حرف از 4 همسری میزنید؟ حالتون خوبه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
خیلی از بهم ریختن و بوجود امدن تنفر تو خانواده هایی که 20 - 30 سال پیش تشکیل شده و الان موقع ازدواج بچه های اون خانوادست ، نه عروسی باباشون ، خوشت میاد ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
عجب نظري داري شما؟؟ آقايون با اين شرايط از پس يك همسر بر نمي آيند شما 4 تا تجويز مي كنيد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
اگه ساير موانع مهمي که هست و اينهمه در موردش صحبت شده رو رفع کرديم و باز هم معضل، حل نشد اونوقت مي تونيم به دنبال چند همسري که داراي شرايط سخت و تقريبا غيرممکن(از لحاظ ديني)و به نوعي حکم دوران ضرورت هست باشيم.
واقعا، مسکن مهر می توانست در این رابطه راه گشا باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
بابا منفی نیدن
فکر کنم بنده خدا میخواسته طنز بنویسه .
تابناک اگه اسمایلی برای بخش نظرات راه بندازی ، این مشکلات پیش نمیاد .
حرفهای دکتر ابهری درست است اما باید اضافه شود که امروز پسران بدلیل ضعف اقتصادی ونداشتن شغل اماده ازدواج نیستند وپدیده تک همسری که عرف شده دیگه با وضعیت موجود جواب نمی دهد وبهتر است صدا وسیما در مورد ازدواج مجدد کار کنند تا عرف شود زیرا پدیده پیر دختری بلای ناخواسته جان خانواده ها شده ودختران هم مایل به مجرد ماندن نیستند.اما شوهر مناسب پیدا نمیشه وبیشتر گرفتار اعتیاد هستند.به نظر من جایی که دین اسلام مجوز حداکثرچهار همسر میدهد واهل سنت هم به این شیوه عمل می کنند چرا شیعیان نکنند تا پیر دختر نداشته باشیم.این سیره حداقل برای این زمان لازم وضروری است.نه ازدواج موقت(دزدکی)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
مشاور عزیز همون پیر پسرا اگه به فکر ازدواج بیفتند این مشکلات پیش نمیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
ایده شما برای خودتون محترم، کسی جلوتو نگرفته برو 6 تا بگیر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
درست است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
گل گفتی . شرعی هم هست . من که یکی دیگه میخوام
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
یعنی شما الان دلتون واسه اون دخترا سوخته؟ پس اون پسرهایی که بی همسر میمونن چکار کنند؟!
مطمئن باشید حتی در صورت فرهنگ سازی بازم هیچ دختری دلش نمیخواد همسر دوم یا چندم باشه،و هیچ همسر اولی هم دوست نداره شوهرش یک زن دیگه بگیره، این قضیه هم ربطی به فرهنگ سازی نداره بلکه به ذات انسان برمیگرده،هر انسان سالمی دوست داره همسرش فقط مال خودش باشه،چه زن و چه مرد،این یه مسئله روانشناختیه.
شما خودتون حاضرید دخترتون رو به عنوان همسر چندم به عقد یک مرد در بیارید خداوکیلی؟
به نظرتون خانواده های چند همسری خوشبختند؟این رو بدونید که میزان افسردگی هاو مسایل و مشکلات روانی و اجتماعی در خانواده هایی که مرد ازدواج مجدد میکنه بسیاز زیادتره. لطفا عمیق فکر کنید.جامعه امروز پیچیدگی هایی داره که با 1400 سال پیش قابل مقایسه نیست
پردیس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
من به عنوان یه دختر حاضرم تا آخر عمرم مجرد بمونم ولی زن دوم کسی نشم.اصلا اون مرد هوسرانی که میره زن دوم میگیره قابل اعتماده؟ میخوام نباشه صدسال سیاه چنین شوهری که هیچ تعهدی به زن اولش نداشته،حالا میخواد به من متعهد باشه؟به چنین کسی میشه تکیه کرد؟!!! بعضی ها چقد تفکراتشون سطحیه، حکمم میدن که: "دختران هم مایل به مجرد ماندن نیستند"! بله مایل به مجرد ماندن نیستند،ولی ازدواج با مرد مجرد نه مردی که خودش زن و زندگی داره، زندگی زناشویی که فقط مال و منال نیست که،هرکی بیشتر پول داشت بتونه بیشتر هم زن بگیره، وا عجبا از این عدالت،خدا بهمون رحم کنه با وجود چنین آدمایی در جامعه.
خودشون میخوان زن بگیرن بعد میخوان به این بهونه راه براشون باز شه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
از یک طرف می‌گین ازدواج دخترها با مرد متاهل یک معضله از طرف دیگه می‌گین چندهمسری را تشویق کنن. بالاخره کدومش؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
دخترها اگه بخوان زن دوم و چندم کسی بشن قانون لازم نداره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
گل گفتید. بهتره این پست رو ببینید به این بحث خیلی کمک می کند
http://asheqi.parsiblog.com/Posts/121
samira
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
شما برای خواهر و مادر و دختر خودت هم که باشند یه همچین تزی رو می دی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
من خودم یه مرد هستم ولی وقتی یه همجنسم از تعدد زوجین حرف میزنه چندشم میشه. واقعا که بیشتر مردها اسلام را دوست دارند بخاطر همین قانونش. نمیدونم اگه اسلام میگفت زنها میتونند 4 تا شوهر کنند الان چقدر مسلمون داشتیم؟؟؟؟
تازه جالب اینجاست که میخواهند دانشگاهها را تک جنسیتی هم بکنند
متاسفانه با بزرگ شدن شهرها و عدم شناخت مردم از هم و نداشتن معرف خوب و نبودن يك راه اساسي و تعريف شده براي ازدواج و قبل از آن شناخت همديگر طبيعيه اين طوري بشه مشكلات اقتصادي هم روش و غالب خانواده ها خودشون رو تو اين قضيه كشيدند كنار
بدلیل اینکه مردان هر قدر هم سنشان بالا باشد دنبال دختران کم سن و سال هستند خانواده هایی که دختران زیر 23 24 سال دارند سخت گیری میکنند همین هم باعث میشه دخترها نتوانند ازدواج کنند
پسرهای بیچاره هم که مثل خود من 32 سالمه هنوز شرایط مالی خوبی برای ازدواج ندارم
بجای تبلیغ بچه زیاد که عواقب زیانباری دارد بیایید مشکلات ازدواج را حل کنید تا تمام جوان ها بتوانند ازدواج کنند و با حد اکثر دو بچه هدف افزایش معقول جمعییت هم حل خواهد شد ومشکل پیر دختری وپیر پسری هم پیش نمی اید
فقط میگید خوانواده ها خوب خود دولت چیکار کرده واسه این قضیه ؟؟؟؟
من 28 سالمه فوق دارم و سه سال سابقه کار
یه دختر خوب میخوام برای زندگی
اما چکنم
سلام
به نظر من بیکاری و ایجور مسائل یکرفه قضیه است که البته بعضی از پسرا از پسش بر میاند مثل من که از صبح تا تو بندر کار میکنم با حقوق 800 تومن وبعد از ظهرشم بعد از استراحت میرم اژانش که عملا میشه روزی 15 ساعت کرد ولی با این اوصاف با مدرک مهندسی و ماشین و خونه نقلی دختر مورد علاقم فقط کلاس میذاره و دنبال زندگی انچنانیه اخه میخام ببینم از من بهتر گیرش میاد به خدا بد قیافه یا چاق یا ازاین حرفاهم نیستم این دخترا مشکل دارند نه اینکه ما پسرا بی عرضه ایم خیلیا رو می شناسم که خواستگارای انچنانی دارند ولی با بی توجه پا رو دل این پسرا می ذارند اینا گول ظهرشونو می خورند مه صبح تا شب جلو اینه اند خوب منم بود میشدم پری دریایی
خانما ما مردا نمی تونیم مثل شما جلو اینه باشیم پس زیاد سخت نگیرید گناه داریم به خدا
یکی از دلایل مجرد موندن خیلی از دخترا هم اینه که بیشتر پسرها دنبال دخترانی هم سن با خودشون نیستند. و سن کمتر می خوان... و البته دخترانی که به روز باشند... زیبا و مطابق مد! باید قبول کرد که معیارهای ازدواج هم عوض شده. خیلی از پسرایی که من دیدم حتی معیارهای مناسبی هم ندارند...وخیلی از دخترا هم همینطورند...
جوونها سخت نگیرید، ازدواج کنید و خودتون رو بدبخت کنید.
مشکل بیکاری وتورم واشتغال اگر حل بشه کلی ازموانع ازدواج برداشته خواهد شد.
ام المسائل تورم است تورم پولداررابه شدت پولدارتروطبقه متوسط وپائین رابه فقرمیکشاندپولداردنبال خوشگذرانی وعیش وعشرت وبقیه درحسرت یک زندگی حداقلی نه باعیش وعشرت ازدواج سرمیگیردنه باعسرت ودرماندگی
پسری که از هیجده نوزده سالگی میره دانشگاه باید چهارسال درس بخونه تا بگن که یه تحصیلاتی داره.بعد ازاون باید دوسال تو سربازی عمرشو هدر بده تا تازه به عنوان یک شهروند دیده بشه.حالا تازه بره دنبال کار.یه مدت باید ازمایشی کار کنه وبعد یواش یواش رشد کنه و حقوقش برسه به پایه حقوق(پایه حقوق همش الکیه) حالا با این وضع گرونی که هست وسال به سال گرونتر وپایه حقوق بیش تر! اگر بخواد کمترین امکانات زندگی رو تهیه کنه و هیچی هم خرج نکنه میره دهه سوم زندگی.دختر هم هی باید منتظر بمونه.
حالا اینایی که گفتم برای یک پسر خوب ونازنین وایده ال بود!!!!!!!!
من 14ماهه عقد کردم در این مدت نصف موهای سرم سفید شده! از گرانی و توریم این حرفا.باور کنید هرچی درآمد داشتم دادم پای خرید لوازم منزل تازه قرار بر گرفتن عروسی هم نداریم.از من میشنوید بی گدار به آب نزنین!!!
اشكال در تغيير سبك زندگي است.
20 سال پيش كه هنوز سريال‌هاي ايده‌آل‌گرا در تلويزيون رونقي نداشت، مردم خيلي راحت‌تر از حال زندگي مي‌كردند. شبها سر سفره شام معمولاً پدر حضور داشت. چون مجبور نبود بابت بدآموزي‌هاي صدا و سيما و رواج دادن تجمل‌گرايي و چشم‌ و هم چشمي در بين خانواده‌ها دو شغله و بلكه سه شغله باشد.
در اين چند سال اخير كم نيستند سريال‌هايي كه مصرف‌گرايي را در بين خانواده‌ها رواج مي‌دهند و سطح توقعات را بالا مي‌برند. وقتي دختر و پسر خانواده سريالهايي را مي‌بينند كه زوج تازه ازواج كرده و به اصطلاح خودشان معمولي در خانه‌اي با متراژ بالا و وسايل زندگي آنچناني و ماشين و و ... زندگي مي‌كند، ذائقه‌اش عوض مي‌شود، فكر مي‌كند كه همه بايد اين طور زندگي كنند، مادر خانواده، پدر را مجبور مي‌كند كه براي خريد فلان وسيله زير بار قسط‌هاي كمرشكن برود و به همين دليل چون يك شغل جواب نمي‌دهد، به شغل دوم و چه بسا سوم روي مي‌آورد و... ، كم كم حضور پدر در خانواده كم‌رنگ مي‌شود. ديگر سفره‌هاي شام بي حضور پدر پهن مي‌شود. شايد بگوييد اين چه ربطي به پيردختري و پيرپسري دارد، ولي من به شما مي‌گويم كه ريشه همه اين بدبختي‌ها در همين تجمل‌گرايي‌ها و سخت‌گيريها و بلندپروازي‌هاست.
يك نكته را هم بگويم كه شايد ربطي به مطالب بالا نداشته باشد.
يكي از دلايل پيردختري، توجه كنيد، عرض كردم يكي از دلايل، مربوط به تحصيلات عاليه دخترخانم‌هاست. كه اين مسئله باعث بالارفتن سطح توقع شده و ملاك و معيارشان اين است كه كسي را به همسري برگزينند كه از نظر تحصيلات هم رديف و هم شأن خودشان باشند. اين عزيزان غافل از اين مسئله هستند كه كسب علم و تحصيلات براي تغيير كيفيت زندگي است، نه تباه كردن زندگي.
كاش كسي به اين جوانان مي‌فهماند كه تحصيلات دانشگاهي همه چيز نيست. تحصيلات عاليه به چه قيمت؟!!!!
قص علي هذا.... تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل.
یکی از مشکلات همین خدمته مقدس سربازیه! جوونا از دانشگاه فارغ التحصیل میشن باید برن عمرشونو تلف کنن، تازه درسشون تموم شده میخوان برن یه کاری پیدا کنن باید برن خدمت همونم که بلدند یادشون بره. کی کار پیدا کنن؟ کی آماده ازدواج بشن؟ دکتر ابهری فقط یک بعد ماجرا رو میبینن وقتی یک نفر نتونه به موقع شروع به کار کنه چه خانواده ی دختر سخت گیری بکنن چه نکنن این فرد نمیتونه چرخ یه زندگی هرچقدر هم ساده رو بچرخونه. خدمت سربازی همه ی مشکل نیست اما مشکل کوچکی هم نیست ...
من هم تما يل به ازدواج دارم .ولي پول كجاست ؟ مگه اينكه برم با يه دخترپول دار ازدواج كنم تازه اگه باباش قبول كنه .
من حقوقم كفاف زندگي مجرديم رو هم به زور ميده .واقعا امكان پذير نيست .نميشه دختر مردم رو بد بخت كرد.
من يه كارمند با درامد متوسطم. 25 ساله.ولي مشكل مسكن دارم .ايا اشكالي داره كه پدر دختر يه مسكن براي دخترش ومن تهييه كنه؟
جوانهای ما دیگه حس و حال ندارند . کجا هستند اون خواستگارهایی که در را از پاشنه در می آوردند جیبشون هم خالی بود ؟
آقا ما رفتیم خواستگاری یه دختری آقایی که شما باشید ایشون اینقدر کلاس گذاشت من چنان خواستگاریهایی داشتم من از فرانکفورت ویزا دارم من گرین کارتم تموم شد من دوست دارم فلان بشه من دوست دارم چنان بشه که مثل اینکه یک دختر 14ساله بودند ...بعدش هم گفت فکر کنم خدا (خدای مظلوم) نمیخواد من ازدواج کنم چون آدم ایده آلم گیر نمیادو...آقا این دیوار ازدواج رو 10 سانتی بیارید پایین آقا کی گفته جهیزیه باید داد آقا کی گفته یه چمدان با محتویات که حدود 10 میلیون میشه باید برای داماد تهیه کرد...آقایان کارشناس اسلامی والله اینها خلاف اسلام و سنت رسول الله است معلومه کسی نمیتونه باید فرهنگ جامعه را در این باب تغییر داد ... بروید اکراین اونها اسلامی ازدواج می کنند نه ما ...ازدواج آسان فقط راه حل این مشکله ...
تا باشن که دیگر سنگهای سنگین جلوی پای پسران نگذارند و اینقدر نازهای الکی نکنند!
من شرایط نسبتا مناسبی دارم ولی هر جا میرم خواستگاری مهریه میلیاردی ازم می خواند
من به این نتیجه رسیدم دیگه تنهایی زندگی کنم
پاسخ ها
مهدیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
نه اینکه هر جا رفتی، اونجاهایی که شما دلت میخواد بری خواستگاری مهریه میلیاردی میخوان شما توقعت رو بیار پایین هستن دخترایی که مهریه ارزونتری دارن! بعله
جنابان کارشناسان لطفا بجای پیردختر از کلمه مناسبتری استفاده کنید. به قول خودتان چهل درصد دختران این وضعیت را دارند آن وقت شما کلمه ای به کار می برید که نوعی برچسب زنی است؟
من شرایط نسبتا مناسبی دارم ولی هر جا میرم خواستگاری مهریه میلیاردی ازم می خواند
من به این نتیجه رسیدم دیگه تنهایی زندگی کنم
یه دوست ناشناسی فکر می کنه تا چند سال دیگه موج جدید بیکاران فوق لیسانس را تجربه خواهیم کرد! عزیزم من 2 سال هست دکتری گرفتم ولی کار پیدا نمی کنم!!! نه اینجا نه اونجا! واقعا تو گل گیر کردم با زن و بچه! آخرشم باید برم کارگری یا مسافرکشی!
زمانی که اکثر کارها را به خانم ها داده اند و پسران فاقد شغل و درآمد هستند معلوم است چنین مشکلاتی پیش می آید . عقل چنین حکم می کندتا زمانی که یک مرد بیکار است نباید کارها را به خانم ها داد تا آنها بیکار شوند بجز در شغل هایی که ناچار هستیم.
با عرض سلام و تبريك روز دختران
اينجانب احمد رضايي متولد 57 و كارمند شركت نفت هستم كه ساكن تهرانم
البته بنده يكبار ازدواج كرده ام و يك پسر چهار ساله هم دارم .من و خانومم جدا از هم زندگي ميكنيم و مجوز ازدواج دايمي را از دادگاه گرفته ام.اگه خانومي تمايل به ازدواج با من را داره ميتونه با من تماس بگيره.البته پسرم هم پيش مادرش هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
ببخشید اشتباهی مثبت زدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
منظورتون چیه از اینکه جدا زندگی میکنیم یعنی طلاق نگرفته اید؟
تابناک عزیز بزرگترین دلیل بالا رفتن سن ازدواج یا نبود ازدواج مطمئن در جامعه ایران، "سربازی" پسران یا جدیدا مردان خانواده است. من 27 سالمه و هنوز مشمول سربازیم اما متاهلم. زنم با تمام وجود منو درک میکنه اما من تا کی باید با شرمندگی به چشای خانوادم نگاه کنم. کارم رو که خودم جمع و جور کردم باید بزارم کنار و 21 ماه باید برم سربازی بدون هیچ دلیل خدا پسندانه و منطقی. حالا اوناییکه ازدواج نکردن دیگه واویلا
بنظر من چند همسری مشکل جامعه را حل نمیکنه. اصلا این اصطلاحات پیر دختر و پیر پسر وایه چی دراومده اگر کسی تمایل به ازدواج داشته باشه ازدواج می کنه و لاغیر. مهم اینه که ادم چه مجرد چه متاهل از زندگیش راضی باشه چرا همش دنبال بدیهای تجرد میگردیم. یه مرد اگه خیلی مرد باشه زندگی اول خودشو اداره کنه نه اینکه بره دنبال یه زندگی دوم.
شهزاده زرین کمر با اسب سفید پيش كش ما به يه نفر چدن كمر با الاغ سياه لنگ هم راضي هستيم ولي خبري نيست كه نيست...
خودپسندی زنها بزرگترین علت بدبختی ایشان و نابودی خانواده هاست . هیچ چیز به اندازه خودپسندی زنها بنیان خانواده را نابود نکرده است. چارلی چاپلین
پدیده پیری دختری را اقا پسرهای عزیز به بار اوردند خیلی از پسرها که شرایط ازدواج دارند و موقعیت خوبی دارند حاضر به ازدواج نیستند و بیشتر دنبال خوشگذارنی هستند
اگر دختر خانمها بعد از سن 16 سالگی بلند پروازی نکنند انقدر خواستگار دارند که به پیر دختری نرسند وباید به انها یاد داد که بعد از ازدواج هم می توان به رویاهای خودشان برسند اگر شما از تمامی دخترانی که به سن پیر دختری رسیدند بپرسید حتما جواب خواهند داد که تا 20 سالگی 2یا 3 خواستگار داشتند
"دختران منتظر شهزاده زرین کمر با اسب سفید نباشند"
این حرفو باید طلا گرفت زد به دیوار!
خونه 40 متري اگه بياد باهات زندگي كنه تو تهران ميشه ٢٠٠ ميليون
ماهي ١ ميليون حقوق داري ٢٠٠ تومن ميدي كرايه كه بري سر كار
٤٠٠ تومن خورد و خوراك بدي ماهي ٤٠٠ پس انداز داري كه سالش ميشه ٥ ميليون اگه چهل سال كار كني و تو اين چهل سال خونه اصلا گرون نشه جنگ و تورم نياد ميتوني تو سن شصت سالگي يه خونه چهل متري بخري البته مريض نبايد بشي ماشين نداري سفر نرفتي خرج تحصيلتم بابات 
به نظر من یکی از دلایل مهمش بسته بودن جامعه ست که امکان آشنایی دختران و پسران رو از هم می گیره
ادم يه عمر مجرد بمونه بهتره تا به خاطر حل اين مشكل (كه به نظر من مشكل نيست) تن به ذلت بده
1-بهتر نیست بجای وازه ی توهین آمیز پیر دختر وپیر پسر واژه ی مناسب تری پیدا کرد.در جمعیت شناسی گفته می شود مجرد قطعی یا افراد هرگز ازدواج نکرده
اگه دخترهابرن خواستگاری مشکل حل میشه این یه راهکار جدیه
پیر دختری خیلی بهتر است از زندگی با یک مرد معتاد بیکار حفه باز بی ایمان و ... و بعدش در به دری در راهروهای دادگاه خانواده و برگشت به نقطه صفر به اضافه ی شناسنامه ی دست خورده و تحمل اسم زن مطلقه !!!
آیا فقط دخترها و خانواده های اونا در این ارتباط مقصرتد؟ تو این دور و زمونه پسرها به ازدواج با خانواده های پولدار رغبت دارن تا بتونن کمبودهای اقتصادی شون رو جبران کنند. اگر بپذیریم که دختر ها دنبال شاهزاده هستند، فراموش نکنیم که پسرها هم دنبال پرنسس هایی حوری وش هستند. بعلاوه لطفا دقت کنید : این پدیده بیشتر در میان نسلی ازدختران دیده میشه که بر خلاف نسل کنونی درگیر امر ونهی های خانوادگی و اجتماعی بودند و تیپ شخصیتی آنها با نسل حاضر متفاوت است. حالا چند درصد پسر مستقل از نظر فکری و اقتصادی (نه خیلی هم بالاتر، هم تراز) وجود داره که بتونه جوابگوی این نسل دختران مسیولیت پذیر باشه؟
چون بحث راجع به بيكاري جوانان تحصيل كرده بعنوان يكي از موانع ازدواج مي باشد به استحضار مي رسانم :
وقتي كارمندان مذكر را در كل مجموعه وزارت نفت در كل كشور ، زودتر از 60 ساله شدنشان بازنشسته نمي كنند (و كارمندان مؤنث را هم زودتر از 55 ساله شدنشان بازنشسته نمي كنند ) چطور انتظار داريد مشكل جوانان بيكار حل شود ؟
چرا شرط بازنشسته شدن در وزارت نفت ، رسيدن به سابقه خدمت 30 سال ( و نه الزاماً رسيدن به شرط سني 60 سال ) نمي باشد و قانون بازنشستگي در كل مجموعه وزارت نفت ( در كل كشور ) بالاخره چه زماني اصلاح خواهد شد ؟
آيا جوان تحصيل كرده و بيكار در كشور كم داريم كه كارمند مذكر را حتي يك روز قبل از 60 ساله شدنش بازنشسته نمي كنند ؟
آيا قانون فعلي بازنشستگي وزارت نفت ، ظلم به جوانان بي كار نيست ؟
اگر هست ، چرا براي اصلاح آن اقدامي نمي شود ؟
چطور است اگر: 1. جوانان در كارگاههاي مهارتهاي پيش از ازدواج شركت كنند تا توانايي اقدام براي ازدواج صحيح و مناسب را پيدا كنند و 2. مهريه مقداري باشد كه مردان نقدا ميتوانند بپردازند و كمك به تهيه اسباب منزل ميشود (همچون مولايمان علي بن ابي طالب و حضرت زهرا س) باشد و 3. زنان وكالت بلاعزل در حق طلاق داشته باشند و 4. با مشاوره تخصصي و محرميت قبل از ازدواج دائم سعي در انجام ازدواج موفق داشته باشند؟؟؟؟؟؟
تو وضعیت گرونی آدم تو خونه باباش بمونه والله بهتره......
سلام
من متولد سال 60 هستم و تو تهران کار خوب و با پرستیژ و درامد بالا و خونه تو شمال شهر و بهترین امکانات و سرمایه رو دارم به صورتی که اینده من و خانواده آیندم از الان تضمینه ولی تا الان نتونستم یه دختر خوب و مناسب و اهل زندگی پیدا کنم و دارم از این موضوع رنج میکشم.
الان همه دختر ها ازدواج مسئولانه رو محدودیت میدونند و دنبال به قول خودشون اقا بالا سر نیستند و دختری که باعث آرامش مردش باشه کمه.
به هیچ وجه ممکن مشکلات اقتصادی در امر ازدواج رو قبول ندارم.
مگر والدین ما خونه و ماشین و کار درست حسابی موقع ازدواج داشتند؟
شخص بنده با یک کیلو شیرینی و 36 هزار تومان حلقه ازدواج با درامد 50 هزار تومانی زمانی که 55 تومان اجاره خانه میدادم ازدواج کردم.
اما بخاطر گناه نیافتادن و رضای خدا ازدواج کردم. گرچه در سالهای اول زندگی سختی کشیدیم اما به خدا امید داشتم و اکنون بعد از حدود 9 سال زندگی خوبی دارم و بالاخص بعد از تولد فرزندنم وضعم بهتر و بهتر شده.

قرار نیست از اول زندگی در اسایش باشیم. کافی است صبور باشید. شما تلاشتان را در وسع خودتان انجام دهید. اگر بخاطر رضای خدا و گناه نیافتادن، ازدواج کنید قطعا و یقینا بعد از مدتی زندگی خوبی خواهید داشت. گرچه اگر وضع اقتصادی مناسبی نداشته باشید سختی هایی خواهید کشید ولی:
ان مع العسر یسرا(با دشوارى آسانى است)

متاسفانه باید قبول کنیم جوانان امروزی ما همه چیز را با هم میخواهند. همه دنبال پشت میز نشستن هستند و ... .

خدا خود روزی بندگانش رو تضمین کرده وقتی بخاطر مشکلات اقتصادی ازدواج و یا حتی بعد از ازدواج از داشتن فرزند خودداری میکنید این نشان دهنده ایمان ضعیف ماست که به سخن خدا اعتماد نداریم.

به آنچه گفتم ایمان دارم.
خب دیگه همبن کارشناسها 15 سال پیش کاملا تضاد این جمله ها رو میگفتن.با فیلم و سریالهایی که درست کردن توقع خانوادهها رو بردن بالا.و حالا 15 سال دیگه باید نتیجه این کارشناسی رو میبینیم.؟ یعنی عملا هم سن و سالهای من که 30 به بالا هستیم غزل ازدواج را بخونیم(پسر بزرگ اشتباهی پدربزرگ نخونیش)
1-مشکلات زیاد اقتصادی برای پسرها
2-انتظارات خیلی خیلی زیاد دختر خانمها از پسرها
3- نفوذ فرهنگ غربی و تجرد گرایی دخترها و پسرها(متاسفانه)
پسر سالم (از نظر اخلاقی) پیدا کردین ، یه خبری هم به ما بدین!
در حال حاضر دخترها ازنظر شغلی و مالی در اکثر موارد بالاتر از پسرها هستند و حاضر به تن دادن به ازدواج با افراد پایین تر از خود نیستند
پاسخ ها
شیرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
آقایون چطور؟
چرا به گروه دختران همسطح خودشون راضی نیستن و اون بالا بالاها دنبال دختر خانوم کم توقع میگردن؟!
تورم+ بیکاری+فراوانی مواد مخدر+ فراوانی زنان بدنام+ بالا رفتن ادعای دختران تحصیل کرده بیسواد نتیجه اش همین می شود
مسئولین عزیز پول و مسکن را تهیه کنند، به شخصه 6-7 همسر اختیار می کنم!
اون اقاياني كه زير سزشان بلند شده از عصر حجر مي گويند يعني 4 همسر بدانند كدام دختر يا زن تحصيل كرده حاضر است با هو زندگي بكند اين مال ان زماني بود كه همه بي سواد بودند توقعشان از زندگي زنا شويي كم بود فقط يك لقمه نان مي خواستند جند دست لباس نه الان كه حيلي چيزها در زندگي مهم است تازه الان با اين وضع اقبصادي ش به يك زن رسيدن و به يك خانواده رسيدن و بچه هاي خوب و تحصيلكرده تحويل جامعه دادن مهم است مگر همه كشته و مرده يك لقمه نان هستند خوب ان را هم توي خانه پدر و مادرشان مي خورند شما هنوز هم از طالبان بد تر هستيد كه فقط زن را براي دو كار مي خواهند بچه پس انداختن بدون هيچ توقعي چرا شما كامنت هايي مي گذاري كه به ما بخندد همان طور كه به اعراب مي خندند قران هم چندين بار تاكيد كرده اگر مي توانيد اين كار را بكنيد نه براي هوسراني و بدبخت كردن چند تا خانواده لازم نيست بيش از يك همسر اختيار كنيد دفترچه معمولي براي بچه هاي مدارس 300 هزار تومان است لباس مدرسه 35000 هزار تومان و ثبت نام 6 ميليون اگر دوليت باشذد يك الي دو ميليون و مابقي را خودتان بهتر مي دانيد حالا با اين گراني چند تا خانواده را مي شود سر پر ستي كرد ؟
اونایی که راه حل این مشکل را در ازدواج مجدد میدونن، آیا واقعا مردهای ایرانی میتونن عدالت را بین 4 خانم برقرار کنن؟ آیا از لحاظ مالی میتونن آن ها را تأمین کنن؟ آیا اگر از هرکدام بچه دار شدن میتونن باز هم عدالت را برقرار کنن و مثلا به اونی که پسر دار شده بیشتر رسیدگی نکنن؟ آیا میتونن روابط خودشون با 4 تا مادرزن، 4 تا پدر زن و احتمالا تعداد بیشتری برادر زن و خواهر زن را تنظیم کنن؟ اصلا خود خانمها ظرفیت دارن؟ میتونن حسادت را کنار بزارن؟ بهتره الکی الکی چیزی را که در فرهنگ ایرانی ها نیست را وارد نکنیم و به جای شرایط ازدواج را آسان تر کنیم. اصلا یک مساله دیگه. مگه مشکل جامعه ما پدیده پیر دختریه؟ مگه ما الان پسرای مجرد بالای 35 یا حتی 40 سال نداریم؟ هروقت همه اون پسرا ازدواج کردن و بازهم دختری روی زمین موند اونوقت چاره اندیشی کنین . درضمن. خود خدا هم توی قران گفته که 4 تا بگیرید درصورتی که بتونینی عدالت (شامل عدالت عاطفی و ...) را بینشان برقرار کنین که قطعا هم نمیتونین . بهتره که به آیات قبل از این آیه هم توجه بشه. فقط همین آیه را نبینین و ذوق کنین و بگین که خدا اجازه داده
با سلام خدمت اجباری را برای اینکه سن ازدواج را بالا ببرند گذاشتند و موفق شدند در ان زمان کسی که دیپلم می گرفت کار پیدا می کرد و ازدواج م کرد.الان برای پیدا کردن کار باید مدرک فوق لیسانس داشته باشید و بعد به خدمت سربازی رفته و بعد ازدواج کنید یعنی سن ازدواج به 28 سالی رسید. چون 99% جامعه اعتقاد دارند که بعد خدمت سربازی باید ازدواج کرد.حالا اگر زمانی برسد که برای کارکردن مدرک دکترا داشته باشید سن ازدواج به 35 سالگی خواهد رسید.
بايستي در استخدام ها تجديد نظر كرد و الويت با آقايون متأهل، آقايون مجرد و اگر ظرفيتي بود براي خانمهاي متأهل قائل شد(به استثناء موارد خيلي خاص).
شهزاده ی زرین کمر پیشکش... به یه پسر با وضع مالی معمولی هم راضی هستیم ولی الان پسرای 35 36 ساله میرن دختر 20 ساله میگیرن خوب معلومه توازن بهم میخوره
این وظیفه دولت که باید این رو یکی از اولویتها قرار بده یعنی ازدواج. تا ازدواج نکنی زندگیت سروسامان نمی گیره باید باید یکی از اولویت ها یدولت باشه
عزیزان خیلی ساده است:(بی برنامگی مسولین)
1- مسولیت خانه و خانواده با کیست؟
2-چه کسی باید هزینه زندگی و تشکیل خانواده را بدهد؟
3-آیا اگر مرد بیکار و بی درآمد باشه ازدواج و تشکیل خانواده شکل میگیره؟
پس تحصیل دختران با این وسعت،خیلی ساده است که زمینه اشتغال را از پسران میگیرد و این میشه که میبینیم(فرقی نداره اینرا برای خواهران خودم هم میگم).
از مشکلاتی مثل بیکاری، نبود مسکن و غیره که دوستان اشاره کردن بگذریم یکی از دلایلشم پدرها و مادرها هستن که متاسفانه با مته رو خشخاش گذاشتن های بی مورد با آینده فرزندشون بازی میکنن!
اقای دکتر گرامی الان طلاق بین جوانهای ما خیلی بیشتر از پیر دختری یا پیر پسری هست.برای این راه کاری پیدا کنید و تدبیر کنید
به نظر من مشکل اساسی در مساله ازدواج تنها به نبود شغل مناسب و درآمد مناسب منوط است. چرا که مساله ازدواج یک امر طبیعی و خود جوش است و نیازی به این همه حواشی نیست چرا که همه جوانان به صورت ناخودآگاه به این مساله فکر و گرایش دارند. چرا که ازدواج یعنی زندگی و خودباوری و همه اتفاقات خوب منوط به انتخاب درست.
وقتی یه آپارتمان 55 متری توی جنوب تهران اجاره 20 میلیون و ماهی 600 هزار تومان میخواد و حداقل هزینه ماهیانه زندگی 2 نفره بالغ بر 500 هزار تومان (فقط خوراک و رفت وآمد)اگر فرض کنیم لباسهاشون رو از قبل از ازدواج تا 5 سال بعد از ازدواج بپوشن ، و وقتی هزینه یه مراسم بسیار ساده واسه 50 نفر نزدیک به 10 میلیون میرسه با حقوق ماهی 700هزار تومان تا 1 میلیون تومان ، چه انتظاری دارید؟!؟!
من با این حقوق توی خونه پدری نمیتونم 1 ماه برسونم ، چه انتظاری دارید که 1 نفر دیگه رو هم تامین کنم ؟!

حتی اگر اون 1 نفر هم شاغل باشه ، زندگی متاهلی هزینه های اضافی داره ! نمیشه با زندگی مجردی مقایسه اش کرد!
عدم ازدواج نسل جوان در زمان مناسب خود و يا به عبارتي دير ازدواج کردن دختران وپسران به عوامل بسيار زيادي مرتبط مي شوند که اهم آنها عبارتند از :
1- عدم وجود شرايط اقتصادي و مالي مناسب و بيکاري فراوان در نسل جوان آماده ازدواج – ناشي از بي تدبيري هاي و بي برنامه گي هاي وزارتخانه ها و دستگاههاي اقتصادي ، مالي ، کار و توليد ،
بخش توليد و کار و صنعت در کشور خوابيده است( پاساژها و مغازه ها از ميدان جمهوري تا سه راه امين حضور تهران و بازار تهران و يا به عبارتي اکثريت قريب به اتفاق اجناس و کالاهاي داخل کشور مربوط به کشورهاي چين ، کره ، هند ، پاکستان و ... هستند .چرا؟ آيا چون نفت داريم همه کالاها را بايد از خارج وارد کنيم ؟ ايا امکان توليد بسياري از کالاها در کشور وجود ندارد؟
2- تغيير ديدگاه ها و نگاه هاي صحيح و درست ديني و اسلامي به مقوله ازدواج در نسل جوان در دهه هاي اخير و سهل انگاري ، کوتاهي و عدم انجام برنامه ريزي هاي فرهنگي و ديني لازم و ضروري از سوي نهادهاي تبليغاتي و راديو و تلويزيون ، نهادها ، دستگاهها و مراکز دانشگاهي و حوزه هاي علميه در اين خصوص و همچنين عدم آسيب شناسي هاي تخصصي امر ازدواج به صورت جدي و کاربردي .
آيا چاپ کتاب ، پوستر و برگزاري سمينارهاي ازدواج و تبليغات بدون کار کارشناسي و آسيب شناسي مناسب و شعاري نمودن امر ازدواج مشکل را حل مي کند؟
آيا امر ازدواج جوانان در بخش هاي مختلف در کشور متولي دارد ؟ آيا مراکز فرهنگي ، دانشگاهي ، تبليغاتي و ديني به وظيفه خود عمل کرده اند ؟ اگر نه چرا ؟ مشکل کجاست؟
آيا برنامه هاي پر مخاطب تلويزيوني و راديوئي توانسته است رسالت خود را در اين زمينه انجام دهد ؟ آيا توجه به امر ازدواج جوانان در صدا و سيماي کشور برنامه ريز ، متولي و هماهنگ کننده دارد؟ آيا وقف ساعتها برنامه تلويزيون به امر فوتبال ، خريد و فروش بازيکنان و تعويض مسئولان فوتبال و چه گفت و نگفت بازيکنان از امر ازدواج ارجح تر و مهم تر است؟
آيا متخصصين جامعه و استاتيد دانشگاهي توانسته اند به طور واقعي امر ازدواج جوانان را آسيب شناسي نموده و مشکلات آن را ريشه يابي کنند و براي آنها برنامه ها و راه کارهاي عملي و اجرائي تدوين نموده و به مرحل اجرا در آورند ؟
آيا در مقاطع تحصيلي مختلف آموزش و پرورش واقعاً به امور پرورشي و فرهنگي و ديني و اعتقادي دانش آموزان و محصلين توجه کافي و کار اجرائي شده است؟ زماني که فرزندان ما دوره هاي آموزشي دبيرستاني را تمام مي کنند چه مقدار با تعاليم اسلامي و روحيه ديني عجين هستند و اعتقادات صحيح ديني فرا گرفته اند و بدان عمل مي کنند؟
آيا حوزه هاي علميه به عنوان اسلامي ترين نهاد کشور توانسته است رسالت خود را در امرترويج فرهنگ ازدواج جوانان کشوربه نحو احسن بدهد ؟ و آيا توجه و دقت لازم را در اين زمينه انجام داده است؟ ايا تمام توان خود را بکار برده است؟
بهتر نيست در اين مقطع حساس کنوني کشور در کنار تأسيس وزارت ورزش و جوانان که قطعاً تا کنون نتوانسته است قدمي ولو کوچک در رفع اين معظل اجتماعي بزرگ بردارد و فکري اساسي در اين خصوص بنمايد وزارتخانه اي ، اگر شده حتي براي چند سال ، به نام وزارت تدبير و ترويج ازدواج تأسيس شده و همه امور ازدواج جوانان در آن متمرکز شود و راهکارهاي فرهنگي ، اقتصادي ، و .. در آن تدوين و جهت اجرا به ساير وزارتخانه هاي کشور ابلاغ گردد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار